České dráhy chystají modernizaci kocourů za 644 milionů korun, vybaví je ETCS
Lokomotiva 742 Českých drah v čele takzvaného kinematovlaku. Foto: České dráhy
Podle Českých drah půjde o kompletní modernizaci lokomotivy včetně například nové kabiny.
46 milionů za jednu lokomotivu…
To je šílený. Za to by určitě byla nějaká ojetina i s tím jejich nesmyslem.
No a v čem by ta ojetina byla lepší než tahle prakticky nová lokomotiva?
Za tuhle cenu by byla tak 20 roků stará lokomotiva. Mašina vyrobená okolo roku 2000 rozhodně nebude mít ETCS. Bude-li z Německa, tak bude mít PZB. Bohužel ani tento „nesmysl“ se nepodařilo v ČR adaptovat.
Implementace PZB nestojí 10 M za kus.
Mně na tom zaráží fakt, že se v rámci jedné skupiny organizují dva tendry v podstatě na totéž a ještě ve stejné době. Prostě synergie, a z ní vyplývající úspora interních nákladů je v rámci ČD evidentně „terra incognita“. Ale po každém prohraném trendu tu opět a opět nastává „pláč a skřípěním zubů“.
Mimochodem, to by mohl být zajímavý námět pro redakci, přeci jen jsou ČD ve vlastnictví státu.
Mohli do toho jít společně, ČD i ČD Cargo. Museli by se domluvit mezi sebou. Jestli ten bludný šutr nebude tady.
Však právě na to narážím, Cargo je dcera ČD.
Je, ale navzájem ty dvě firmy dělají že spolu nemají nic společného.
Bohužel, stejně je to i v soukromém sektoru. Viz společnosti E-on a nově EGD(dříve e-on distribuce). S tou jejich bandou diletantů byla taky „parádní“ domluva a taky se tváří jak spolu nemají absolutně nic společného.
Mám stejnou zkušenost s O2 a O2 Family. Potřeboval jsem přejít od mateřské O2 a zrušit stávající tarif, to by bylo od operátora keců proč chci odejít atd… V podstatě na mě dělal nátlak a tak jsem mu práskl telefonem, nakonec tarif přeci jen zrušily a já mohl přejít k dceřiné O2 Family. 🙂
Wow, to jste jim to nandal! Dokonce prásknout telefonem… A ten byl aspoň taky jejich? Nebo Váš? 🙂
Tak se pak nemohou divit, jen tady (v minimálním využívání synergie v rámci skupiny) utíkají ohromné peníze. A takových kostlivců tam bude povícero.
Člověk by čekal, že to ETCS se primárně nacpe do perspektivních strojů. A strojů jezdících po koridorech.
Tohle jsem moc na koridorech neviděl.
A pokud vím. Posun ETCS neumí.
A hlavně, aby konečně pod ETCS jezdily veškeré nové stroje.
Však to budou perspektivní stroje.A budou jezdit i na koridorech.
Proč ETCS? Jak přetáhnete vlak na koridoru při napěťové výluce nebo námraze, jak někam dostanete nehodový vlak? V článku je to napsané proč.
Přesně tak – pokud sedí člověk ve vlaku při výpadku napájení a přijede záchrana, která vlak proveze na místo pod napětím, tak moc neřešíte, kolik roků ta záchrana má. Dít se to bude, takže modernizace smysl určitě má.
Při výpadku napájení dost možná nebude fungovat i to slavné ETCS a bude se jezdit mezistaničně.
Vot kakája těchnika.
Při napěťových výlukách se vypínají návěstidla i Mirell?
Proč by při výpadku/výluce trakce nemělo jít zabzař?
A proč by při výpadku zabzař neměla jít trakce?
Pokud někdo plánuje výluku trakce tak, že na dvoukolejné trati se nedá jezdit elektricky, tak no comment.
Pokud někde dojde k výpadku trakce, asi se nebude těmito stroji jezdit 160, ale max. 100, takže ETCS není potřeba.
ETCS nebylo potřeba:
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/04/Webp.net-resizeimage-1536×864.jpg
Pěkná demagogie. Raději přeneseme provoz na silnice.
Co je na tom demagogického? Jízda o trochu nižší rychlostí nesnižuje riziko nehody.
Co je na tom demagogického? Kolik si myslíte, že se nákladů kvůli ETCS přenese na silnice, které žádný zabezpečovač nemají a nikdy mít nebudou?
To je zajímavé, že všude ve světě to je tandardní vybavení, jen u nás to likviduje železnici. Jestli problém nebude jinde, rozpustit 10 mega do 30 let vožení nákladů opravdu není kritická částka a časem se zase ušetří za nižší pojistky, které dnes musí krýt dost časté železárny.
To je pokus o trolení?
Protože to jsou dva nezávisle napájené systémy a musela by vypadnou VN distribuční síť, aby nešlo ani jedno?
Výhradní provoz je výhradní provoz, konečně ta šílenost, že do 100 km/h bez zabezpečovače je vlastně OK, na hlavních tratích padne.
Žádná silenost ze do 100km/h bez zabezpecovace se da jezdit neexistuje. Jen vlaky nad 100 musi mit navestni opakovač. Na slovensku je to treba 120.
A ten návěstní opakovač zábrání projetí stůj, když bude fíra náhle indisponován?
A ne?
Nechcete si nejdrive nastudovat o cem se vubec bavime?
Samozřejmě, to byla obecná zkratka, k zdůraznění té myšlenky, že vozidla s rychlostí do 100 km/h vlastně asi nemohou způsobit železárnu. Což je absurdně nastavená hranice (čistým účelem onehdá jistě bylo se s tím nepárat a nevybavovat většinu vozidel LS).
Nerozumím Vaší myšlence. On návěstní opakovač jaksi nic neřeší. Můžete ho mít a klidně stůj projet, to spolu nijak nesouvisí. Jen mirel se Vám v tom snaží zabránit, ale jelikož jde o liniový zabezpečovač, tak to stejně musí jít (a jde) obejít. Taky to naprostá většiná fírů tak dělá. Rychlost 100 je pro opakovač nastavená asi proto aby při „nepřebytku“brzdících procent vlak sám zastavil proti stůj. Zábrzdná vzdálenost je sice 1000m pro 120km/h ale je třeba počítat s tím že chvíli trvá než ta VZ zaučinkuje. U vlaká které jedou 160 a mají brzdících procent „tak málo“ že rozkládají zábrzdnou… Číst vice »
Asi se na to díváme z různých úhlů. Toto je jiný důvod. To je omezení stran možností světelných návěstidel, ale nijak to neřeší standardní činnost vlakového zabezpečovače, kterou je zastavit vlak nereagující na návěstidla. Takový nemáme (dobře Mirel je blízko).
Stačí bouřka a jedete. Kolikrát že už se to letos stalo, hm?
Distribuční soustava není systém železnice. Vám také nepůjde počítač ani si neuvaříte, když popadá VN. Co s tím můžete dělat? Nic.
Tak, že ještě 13 let nebude výhradní provoz.
Na přetahovanou při napěťovkách a MD jsou to mašiny jak dělané. V původním provedení je z kabiny dost mizerný výhled hlavně motorem vpřed. Modernizované loko jsou z tohoto pohledu úplně jinde.
To ano. Ty mají tu kabinu vpředu sníženou.
Snížené kapoty a kabina s jinak uspořádanými okny. Je velký rozdíl, zda nejvíc vidíte ochoz, bok kapoty a návěstidla , nebo zda vidíte i na trať před sebou i do oblouku, na přejezdech i zleva atd.
A budou mit alespon kabel na el.vytapeni vlaku, aby to dokazalo alespon v zime vytopit vozy, nebo napajet klimatizaci ve 3-5 vozech?
3-5 krát 30 kW = 90-150 kW. u stroje, který má elektrický výkon někde okolo pouhých 600 kW.
Béďo, už příště nemyslete.
To neznamená, že tam nemůže být dieselelektrická soustava s vyšším elektrickým výkonem pro případ topení! Neurážejte, prosím!
Tak by tam musel být větší a výkonnější spalovací motor+trakční alternánor, což se tam nevejde.
Proč trakční alternátor? Víte vůbec, jak to řeší velkovýrobci narozdíl od bastlířů?
Ať už se elektrické vytápění řeší koncepčně jakkoliv, vždy požadavek na extra topný výkon znamená nějaký extra objem a hmotnost. Samozřejmě je otázka, zda by u hypotetických 742.7 s vytápěním mělo smysl se stále držet 16 t na nápravu, ale prostorově- už teď je pod kapotami 742.7 dost těsno.
Protože vytápěcí alternátor nikdy neviděl a neví, že možností je víc.
O vytápecím alternátoru a ani technickém řešení topení sem nic nepsal, takže nepodsouvejte.
O tom že ten nápad je ptákovina už bylo nasáno dost.
Přesně 883kw
Mno tak při rozjezdu nebude topit, při jízdě do prudkého kopce taky ne. Při jízdě po rovině, brždění a stání bez problémů topení utáhne, bude lehce nad volnoběhem.
Neříkal někdo že takhle se jezdí přes Rapotický kopec? Buď to jede, nebo topí a jede pomalu.
Kolik stojí nová l dieslová posunovací lokomotiva? Jestli by se nevyplatilo koupit nové lokomotivu než předělávat v průměru čtyřicetileté lokomotivy.
CZ Loko rekonstrukce zvládne. S elektrickým topením dobrý fór.
A proč by to neměl zvládnout Zvolen?
Zvolen dělá nějaké rekonstrukce? Krom licenčních 756 a 757?
Nevím, ptám se. Nemám úplně přehled v tomhle směru.
Nesnáším ekology, ale přestavba lokomotivy, kde zůstane původní rám v dobrém stavu, je jedna z cest k ekologii.
Ty začni tím, že si nastuduj význam slov ekologie a ekolog.
Pardon měl jsem napsat pseudoekology. V zásadě si rozumíme.
Ono je vtipné, že věda o dopravních systémech svou podstatou patří do ekologie. 🙂
Tohle vyjde na 46 mil Kč/kus. A kromě rámu a podvozků to bude prakticky nová lokomotiva. Fůru času prostály na zálohách, takže namáhání toho rámu bylo nula nula nic.
Nula nula nic? 😀 šiboval jste někdy na ranžíru?