České dráhy chtějí „propadlou“ Děčínskou Lízu vrátit do provozu

Parní lokomotiva 475.179 Šlechtična. Pramen: České dráhyParní lokomotiva 475.179 Šlechtična. Pramen: České dráhy

Velké opravy lokomotivy jsou naplánovány na rok 2023, ale termín zprovoznění zatím nebyl stanoven.

Zpět na článek
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta

Jedna ze dvou Mašín, co pokořila západ a dojela až na Gotthard (spolu s 498.022)

Nasranej

Pamatuji si ji od roku 1981kdy vezla zvláštní vlak do Mlýnů k ukonční parního provozu a rád ji zase uvidím hýbat se vlastní silou.

Vašek

Krásná mašina, roky neodmyslitelně patřila k provozním strojům. Ať se oprava podaří co nejdříve.

Jiří Kocurek

Vzhhledem k podílu a náročnosti lidské práce bych cenu železa neoznačil za určující faktor nákladů.

Lukáš F.

Má to vůbec smysl opravovat, když za pár let to bez ETCS nikam vlastní silou nedojede?

Martin

Podejte si ruku s panem Ksandrem.

Lukáš F.

Nevím, proč jsem dostal tolik mínusů, dotaz byl míněn zcela vážně. S rozšiřováním ETCS bude ubývat tratí, kde budou moci páry jezdit vlastní silou, až zbydou jen nějaké zapadlé lokálky. Pokud lokomotiva nejede vlastní silou, je jedno, jestli má děravý kotel. Nebo existuje plán ETCS do historických vozidel dosadit? V UK na tom prý pracují… https://www.railadvent.co.uk/2021/10/ecml-upgrade-steam-locomotive-tornado-to-be-trial-fitted-with-in-cab-signalling.html

Vašek

Má to cenu krmit, když to stejně za pár let umře?

K.S.

Budu zlý jazyk. ČD se vracejí k provozu parních lokomotiv z důvodu problémů s ropou, brzy tak budeme moci opět potkávat ve Šlechtičnu na Brněnské části Budějovických rychlíků a Štokry v čele nákladních vlaků na neelektrifikovaných tratích. 😀

Samozřejmě ať se jim oprava podaří, jsou to pěkné stroje a byla by škoda kdyby měly zůstat jenom stát jako pracholapky někde v depozitáři.

Jiří Kocurek
Pája

Místo uhlí mikroreaktor? Takže do tendru uran?

K.S.

To není dobrý nápad, před lety jsem o tom vedl (na netu) debatu s fanoušky jádra na netu a nakonec jsem skočili u toho že to asi opravdu není dobrý nápad a že posílat tu energii po drátech je přece jenom lepší. Zhavarovalo nám to na možném provozním úniku radiace.

Gwann

Ne, je to příprava pro dopravu po elektromagnetickem pulsu