České dráhy chtějí od roku 2025 jezdit do Kodaně

Přesun první vyrobené skříně ComfortJetu z Vídně do Ostravy. Pramen: České dráhyPřesun první vyrobené skříně ComfortJetu z Vídně do Ostravy. Pramen: České dráhy

Dopravce na trase už dříve jezdil s nočním vlakem.

Nákup nových souprav ComfortJet a modernizace některých traťových úseků by měla od roku 2025 přinést zavedení přímých denních vlaků mezi Prahou a dánskou Kodaní. Nová linka se dostala i na seznam tras, jejichž zavedení chce podpořit Evropská komise.

Projekt Praha – Berlin – Hamburg – Kodaň by měl být spuštěn k prosinci 2025. Cílem celého záměru je přímé a komfortní propojení významných evropských sídel a metropolí a využití synergií plynoucích z německého projektu Deutschlandtakt,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

České dráhy budou na tyto spoje nasazovat nové soupravy ComfortJet a lokomotivy Siemens Vectron 230, které minimálně v úseku Berlín – Hamburg využijí parametry své maximální rychlosti.

„Nutným předpokladem úspěchu je však především dostatečná kapacita infrastruktury a neomezující výluky v celé uvažované trase,“ podotkl Šťáhlavský. Jde zejména o údolí Labe v přeshraničním úseku a trať z Berlína do Hamburku. Celý záměr je připravován v úzké spolupráci s Deutsche Bahn a dánskými státními drahami DSB. České dráhy do Kodaně v minulosti jezdily, ale jako noční vlak.

Evropská komise tento týden oznámila, že chce podpořit více než deset nových dálkových mezinárodních železničních linek. Chce tak zlepšit nabídku spojení v železniční dopravě a přispět k přesunu cestujících z aut a letadel do vlaků. Spojení Prahy a Kodaně je na tomto seznamu. Výše podpory zatím není známa, podle prvních zveřejněných informací jde spíše o virtuální podporu.

Tagy České dráhy dálková mezinárodní železniční osobní doprava DB DSB Praha - Kodaň
96 komentářů