České dráhy chtějí nové soupravy ComfortJet o rok dříve, zatím bez bistra a řídicích vozů

Vůz 2. třídy pro nové soupravy Českých drah na 230 km/h. Foto: SiemensVůz 2. třídy pro nové soupravy Českých drah na 230 km/h. Foto: Siemens

Podle ministra dopravy je vyřešení nedostatku vozů jedním z klíčových úkolů vedení.

127 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David Ořechovský

30 km/h je nejrozumější maximální rychlost a to né jen na žEleznici !!! , 🎐 🛬🛬🛬 🍊 🕎☦️☮️ 🍎 ≈
http://www.DavidOrechovsky.blogspot.com

Petr S.

Soupravy jsou pěkný, chtělo by to taky víc jednotlivých vagonů, aby se lidi furt netlačili 4 vedle sebe, zvlášť v kupéčkách, to je akorát pro hubeňoury.

Jarda

mě nevadí že ve vlaku není bistro, nebo kuchyn a nevim co snad restaurace?
Mě stačí, abych se toho dočkal a aby to přijelo včas, takže když tam nebude žrádlo, ale pojede to na čas tak budu spokojenější. Nechci čekat dlouho.

Petr

No a neni teda spis problem s kapacitama dilen nez s nedostatkem vozu? A co se proboha na tom voze ma 40 (120) dni delat? Za tu dobu se snad da postavit uplne novej vagon…

David

Taky si říkám, že jak z dlouhodobého hlediska pomůže více nových vozů, i ty budou muset na pravidelnou údržbu, takže pokud kapacitně nestíhají je udržovat, tak více vozů k údržbě ještě prodlouží čekací doby. Ten vůz není 120 dní rozebraný, většinu času prostě jen čeká až se uvolní kapacita.

Petr S.

Asi už máme víc youtuberů, influencerů apod. než řemeslníků, kteří by byli schopni něco podobného dělat, o strojvedoucích nemluvě…

Martin

Minulý týden byl v Hospodářských novinách velmi zajímavý rozhovor s Krapincem.Doporučuji přečíst.Mino jiné tam zaznělo,že zásadní problém jsou brzdové jednotky Knorr.Čili je to propletenec narušených odběratelsko-dodavatelských řetězců.Dráha se totiž kupodivu nachází v reálném světě,kde jednoduchá řešení na bázi selského rozumu prostě nefungují.Takže i kdyby fungovaly všechny žosky,co jich tu bylo,stejně by to v případě vozů Xmz bylo málo co platné.

Elb

Béček a Bdmtee je nedostatek?

Mojmír

Jak je vlastně nadesignované to BRmpz do Comfortjetů? V Railjetech je jídelák strašně malý a člověk nemá jistotu, že si sedne.

Robert Šalda

Bude to bistro, takže bych nic většího než v RailJetech nečekal.

krva

Teď se mi to nedaří dohledat, ale v původních materiálech se psalo o 18 ti místech k sezení, což by teoreticky odpovídalo dvěma stolkům navíc oproti rj (místo minimálně části oddílu 1. třídy v rj se zachováním oddílu pro vozíčkáře)

Hans

To je divné, že právě ČD nemají dostatek VHODNÝCH VOZŮ prakticky nikde. Ani na dálkových, ani na vnitrostátních hlavních, a už vůbec ne na regionální a lokální spoje!!! No. Jo. Pořád nám vyučovali, jak jsou Honeckery moderní, jak jsou chcipaky 810 a 010 nejlepší a jedinečné, a najednou je nikdo nechce a CD za jejich vypravování dostává pokuty a oznámení o zrušení objednávek na dopravu! No, jak to říkají Angličané: IT gone fór everyone! Na každého jednou dojde!!!

Elb

Zapomněl jste si vzít prášek?

Zapa

Kde šly ČD do soutěže s něčím horším než požadoval objednavatel?

Tomáš Záruba

I nad rámec této dodávky by to myslím chtělo ještě tak 100 „Xmz“ nebo jiných ojetin, jinak Ypsilony pořád úplně nezmizí a/nebo nebude možné nasazovat víkendové posily.

Georg

ne, chtelo by to jednotky.

mic

Jednotky jsou vhodné na relaci s konstantní poptávkou a nebo na krátké rameno s častým obracením. Ne na dlouhou trasu s týdenní amplitudou poptávky.

David

Že jim to nikdo ve Švýcarsku nevysvětlil. Dvě kapacity (tedy spojené a samostatné jednotky) obvykle stačí. Je výhodnější spojovat a rozpojovat automaticky, navíc se to dá dělat tak, že spojené jednotky jedou jen část trasy dálkového vlaku (podle poptávky). A to že čas od času jede vlak „neoptimálně“ naplněn (to u ČD a Pražských služeb znamená že nepraská ve švech) je mnohdy výhodnější než se trápit s řazením. Nehledě na to, že mají jednotky výrazně nižší spotřebu a lepší akceleraci (což se na tratích ve správě SŽ docela hodí, jelikož rychlostní profil je pěkné cimbuří).

Vít Jůza

Chtělo by to desítky a stovky a tisíce.

Pitrys

I tak by ještě pořád nezmizely

Michal82

Počítá se tedy s těmi neuplnými soupravami na Berlinery nebo nekam jinam?Diky

krva

V návaznosti na na problémy, které se na Berlinerech v posledním roce vyskytují bych to jinde nečekal. I v současnosti je velmi časté nasazení klidně i tří vozů Ampz přeznačených na 2. třídu, namísto Bmz…

VojtaDrevik

Já bych měl ještě dotaz. Po kompletní dodávce 180 vozů ComfortJet, bude se vyřazovat 180 starých vagonu nebo třeba méně kvůli zálohám nebo větší výpravě? Kdyby mi to tu někdo prosím vysvětlil

Elb

Tak cestující na dálkových trasách pořád rostou, stejně jako je trend zvyšování počtu vlaků..

Avlaky

Budem rádi když se vyřadí 50 Béček

Romanero

Externí opravny nestíhají termíny.

A to říkají ČD, které tady měli miliardu dep a dílen. A ještě nedávno se vychloubal jejich šéf, že opravárenství je jejich tradice a konkurenční výhoda. Kde tohle všechno je, ptám se?

Jiří Kocurek

Být ŽOS Vrútky součástí ZSSK, tak by se to nestalo? Ale notak…

Michal82

Mám dotaz na znalé. Nejsem technik. Jídelák se tedy dočasně dá na konec soupravy a nebo pujde zapojit mezi vozy 1. a 2. třídy. Mají vozy v Comfortjetu mezi sebou klasickou šroubovku?

Jan

Nemají. Nemají ani dveře apod., to mají jen koncové vozy ComfortJetu. Takže se bude muset dočasně nějak zajistit jeden konec soupravy, když tam nebude řídící vůz.

Michal82

díky, takže jidelák na konec soupravy.

Kuba M

na obou koncích bude dočasně Bdmpz 😉 tedy vůz s UIC přechodem

Jan

Těch koncových vozů má být předpokládám 20 – na každou soupravou jeden. Takže pokud budou dočasné soupravy bez řídícího vozu, tak jich půjde poskládat pouze deset, protože každá ta dočasná souprava bude potřebovat na každý konec jeden ten Bdmpz. Ale i to by byl při současné krizi velký krok vpřed.

Dušan

Jako standardní sestava ComfortJetu je tato:
Afmpz+Ampz+BRmpz+Bbdgmpz+Bmpz+ Bmpz+Bmpz+Bmpz+Bmpz+lokomotiva – přičemž Afmpz a koncové Bmpz má krajní nárazníky a šroubovku a z druhé stany pevné spřáhlo.

Bistro je řada BRmpz – to má jen pevné spřáhlo a řídící vůz Afmpz má taky šroubouvku+spřáhlo na vnější straně a pak je ještě řada Ampz, a to ve stejné konfiguraci jako řidičák.

Takže pokud se dá Ampz na konec vlaku šroubovkou jakoby dovnitř a stejně tak i Bmpz, tak v této konfiguraci součtově bude dostupných celkem 5+10 = 15 ks vozů (5 x 1.třída + 10 x 2.třída).

Dušan

EDIT:
Bez a) bistra BRmpz a b) řídícího vozu Afmpz se dá složit celkem 5 ks 8-vozových souprav = celkem 40 vozů.

Dušan

EDIT2:
Pokud z těch 5ks souprav s 5 ks řidičáky vyhodím řidičák a bistro tak mám dalších 5 ks 7-vozových souprav – celkem 35 ks vozů se ale se šroubovkou jen an jedné straně a to u vozu řady Bmpz.

Michal

Rád bych se dožil doby, kdy nebude jízda ČD utrpení.

XP3

Rád bych se dožil doby, kdy vás přejdou tyhle přiblblé výkřiky… Někdo od ČD vám přebral holku?

Michal

Přiblblé výkřiky? Jaké? Že mají ČD stále v provozu vlaky, kterými se v létě nedá cestovat? Že u nich poměr cena/výkon v podstatě neexistuje? Že jsou zpoždění pomalu na dením pořádku a nic mně za to nedají? Nebo že se nedá koupit lístek na zpožděný vlak?

asdasdfsdfasd

Na zpožděný vlak lze koupit lístek naprosto v pohodě u pokladny, klidně i s místenkou. Všechny ostatní problémy sužují i ostatní dopravce, často dokonce ve větším rozsahu.

Michal

Ano, ale k čemu potom ta aplikace je? A ostatní dopravci? Rozhodně nejsou dokonalí, ale za který problém ČD můžou, to teda netuším? I když, něco by se určitě našlo, protože ČD jsou experti na výmluvy, kdo může za jejich zpoždění.

Elb

Opravdu je někdo takhle hloupej?

Michal

Že by nějakej argument? Nebo žádný nemáte?

Geralt

Na výblitky nemá smysl reagovat.

Michal

Nezlobte se, ale použiji Váš slovník, tímhle si sám jenom se*ete do huby.

mic

Dneska jsem s nima jel do práce a nijak jsem netrpěl :o)

Michal

OK. Někdo má štěstí a jezdí po kvalitní trati a hluboce mu to závidím.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Rád bych se dočkal doby, kdy mi u perónu už nikdy nezavříská shnilé B249, protože poslední kusy budou v muzeu a zbytek dávno rozřezaný autogenem.

Vlakvedoucí

Buďte rád že vám u perónu vůbec něco zastaví.

Lomb

Musíte se víc snažit, národní dopravče.

Karel

Zkuste místo „národní dopravče“ napsat „smluvní opravče“. Když k tomu přidáte i „nestihající výrobče“ ,bude to přesné.

Jiří Kocurek

Ještě že člověk nemusí „být rád, že dostane UHO“ a může jít jinam, nebo si uvařit sám.

Anonymní alkoholik

No to je kouzelný. Zkuste to navrhnout marketingovému oddělení. Slogan ,,Děláme pro cestující nutné minimum“ se bude na reklamních plochách rozhodně vyjímat. 😀 Tvl, kam jsme to došli? Copak jsme někde v Srbsku nebo Rumunsku?

Zdeněk

Jojo, včera z Brna hl. n. na Svitave ve 12.56 taky pěkný retro, samá béčka a na konci áčko s neskutečně špinavým kobercem..ale dostal jsem třicet korun odškodné za chybějící zásuvky:-)

Původní Aleš

Doufám, že to áčko bylo alespoň přečalouněné. Michalovi jsem dal mínus, ale k tomu, že i jiní dopravci mají problémy a často i větší, konkrétně ke starým šrotům ČD a RJ jedna historka stará 30 let: Dispečerovi ARESu volá někdo z ONJ (vozmistr?), že na EC do Hamburku nebude 1.třída, protože se německý vůz porouchal, ať se zastaví prodej místenek do jedničky. Na dotaz dispečera,zda nemá něco náhradního, řekl dotyčný z ONJ, že má jedině áčka, ale tomu se lidi vysmějí. Dnes, po 30 letech, ta áčka stále jezdí na rychlících ČD jako jednička. A ty německé jedničky tu také… Číst vice »

Martin V.

No určitě to chce něco nové. Jako laik jsem v posledních týdnech začal jezdit na Moravu přes Kolín. Regiojet na polabske trati v pohodě ale ty Cracovie nebo rychlíky z Prahy do Hradce opravdu nic moc nemluvě o tom že jsou beznadějně nacpane přes víkendy a to kupé bych radši vyměnil za open podobný letadlu..

mvn

Chtělo by to jezdit RegioJetem častěji, časem to přejde😬

Martin V.

Promiň ale zrovna opět jedu tou Cracovii.. Zpoždění 35 minut. Řazení vozu neodpovídá tomu co bylo na netu a průvodci píská odjezd asi 30 sec po zastavení kvůli zpoždění..takze ač mám mistenku tak stojím v uličce a nevím na jakou stranu jít hledat svůj vůz a stejně je to marné kuli množství lidí v uličkách.. A ten vlak sám o sobě má tristní kapacitu. To píšu jako občasný cestující ne jako znalec. V regio si připlatit deset korun za první třídu a mám klid a pohodu.

Martin V.

Tak jsem v další stanici šel venkem ale vedle 345 byla místo 344 343 tak rychle prebiham pac už piskaji odjezd a z druhé strany je vedle 345 349tka 😄 tohle se nedá. 😄

mvn

Jako by se tohle v RegioJetu nikdy nestalo… Minulý týden R1311 postupně naskákal na 50 minut a v době odjezdu byl vlak zrušen, pamatuji i doby kdy bylo 100 minut a ani paní za přepážkou v Lysý nevěděla co se děje, řazení – ikdyž poslední dobou výjimečně tak řazení taky neodpovídá tomu čemu by mělo, respektive řazeny 2 vozy nebo úplně jiné než bylo v rezervačním systému a těch 30 sekund je na výstup a nástup je zde celkem běžnej Co se týče ČD a Cracovie, tou nejezdím (víc Krakonošem a Hradečanem) a tak řazení nemohu posoudit a když mám… Číst vice »

Vit S.

Máte štěstí,že jezdíte v to rj až teď, přea léto se to nedalo. 2 vozy místo 4 to byl jiný extrém.

Martin V.

No já teď zjistil že vagon do kterého jsem si koupil mistenku tu není. Standardně 344 jezdí a dnes ne.. Ale lístek a mistenku na něj mám.. Žádná informace nepřišla tak člověk zaplatí dvě kila aby stal v uličce před záchody a uhybal lidem 50x za hodinu. Promiň ale tohle je hnus.

Kuba

Vždyť v těch R z Prahy do HK máte na výběr kupé i velkoprostory, tak nevím co komu vnucujete. Někdo zas má radši kupé.

Avlaky

Takže bude moci jezdit s 10 soupravami?

Protože koncových vozu je celkem 20 a tím ze nebude řídicí tak budou muset byt v paru

Robert Šalda

Spíš ale méně, protože pro testování finálních souprav vč. řidičáku a bistra bude minimálně jeden koncový potřeba.

VojtaDrevik

Vy jste asi úplně nepochopil…prostě vemou ty vozy, které nejsou čelní ani bistro a dají je do normálních souprav. Ať už smíchaně s jinými vagóny nebo sedmivozové soupravy.

Robert Šalda

Tak to asi dost těžko. Viděl jste někdy jak vypadá přechod z vozu do vozu i RailJetu a InterJetu…😁?

Tom

A jak asi, když budou spojené jak interjety tím semi-spřáhlem nebo jak to nazývají? Původní dotaz byl úplně legitimní. Nemůžete to promíchat jen tak s klasickými vozy.

Avlaky

No mě se zda ze jste to nepochopil spíše vy 😀

Tom

Taky bych to tak tipoval. Bude 10 „zapojitelných“ z obou stran s využitím všech 20 koncových něřidičáků. Když si k tomu představím starý jídelák zapojený na konci, bude to dobrej myšmaš, ale vzhledem k vozové krizi to není blbej nápad.

Avlaky

Taky bude asi i možnost vložit do railjetu a nebo interjetu, jenže to by se muselo schválit (u interjetu by to mělo byt teoreticky jednodušší na schválení)

Martas

Co pan ředitel ČD Michal Krapinec dělá na svém místě? Měl by okamžitě rezignovat! (Tak schválně jaká je tu zaujatost 🙂 )

Vojtěch Valeš

Co podle vás dělá tak špatně? Za mě jedné z nejlepších za dlouhá léta.

Martas

To byl jen průzkum zdejších diskuzí, protože u článku se SŽ bych měl dost plus místo mínusů, jen vyměnit jméno :), takže zaujatost je tu v diskuzích velká.
Je mi jasný, že s tímhle moc neudělá

Lomb

Ježiš, to se říká o každém řediteli snad od Žaludy, že ten a ten je nejlepší za poslední léta :)))

Granja

Ten nejlepší teprve přijde, jen se neví kdy a kolik jich do jeho příchodu ještě ředitelovat bude.

Kolobezka

Nejlepsi co mohlo CD potkat byl Bednarik. Podivejte se na Cargo jak slape …

Doctor

Správně ! Žaluda a Fejk zpět ke stolu … 😀
A jak by si to Martas představoval ? Že bude pan Krapinec jezdit po opravnách a kopat dělníky do ….. ?
V článku se jasně píše, že s podobným problémem nebojují jenom u nás. Problém tedy nebude v řediteli ČD.

Karel

Žaluda nebyl špatný ředitel ..byli tam existence typu zelený Bazala krtek..politické mrtvoly

Martas

Taky to nebylo myšleno vážně, jen průzkum zdejších diskuzí 🙂

Jiří Kocurek

A cože to Krapinec dělá, když podle článku objíždí opravny?

Karel

To jak kvůli čemu?

Beekee

„Původně jsme je měli mít od roku 2025, dodavatel ale prý udělá maximum, aby první část dorazila již v průběhu roku 2024. …. Původní kontrakt počítal s dodáním v roce 2024.

M.S.

To je škoda, že na trhu nejsou žádné ojetiny, rozhodně teď ÖBB ani DB nemají přebytky vozů a rozhodně je od DB už pár let neodebírá RegioJet a teď i dánské dráhy… :-))

Dušan

Kde jste na to prosím Vás přišel, že na trhu nejsou žádné ojetiny, ojetin na trhu jsou mraky, jen je trochu problém ten, že ČD, a.s. až na výjimku (20 ojetých multifunkčních vozů na V = 200 km/h) žádné další ojetiny nechtějí – jen pro info: od OBB mezi 2011-2018 nakoupeno 210 ks vozů a celkem profinancováno za vozy ex-OBB 58 100 000,- EUR. Ten problém s vozy jde samozřejmě za ČD, a.s., protože kdyby nakoupili třeba 300-400 ojetin, tak je teď mohly v pohodě „vytáhnout z kopřiv“ a nějaké dlouhé revize 120 dnů místo nasmlouvaných 40 dnů by jim… Číst vice »

M.S.

Musíte vnímat tu ironii, doufal jsem, že je zjevná. 🙂 Možností je opravdu spousta, například na internetu si lze dohledat seznamy trvale odstavených vozů DB včetně aktualizací a občas se tam objeví i vozy s poznámkou „prodán RegioJet“.

A i kdyby ne, což určitým úhlem pohledu (ač s tím nesouhlasím) chápu, pořád se ty vozy dají po vzoru DSB alespoň pronajmout.

Dušan

Aha. Ok, já tu ironii nějak nepochopil.Prostě připravit se na tu situaci předem šlo, ale vedení ČD,a.s. tak nečinilo-bohužel.

Jiří Kocurek

Tak to raději ty vozy, které RJ nekoupil. Víte jak obrovský kvylitativní skok to je, narozdíl od toho, kdyby je ČD Jančurovi vyfoukly? 😀

Karel IV.

Pokud je nedostatečná kapacita na periodické opravy u současného množství vagonů, tak nakoupením dalších ojetých vagonů nic nevyřešíte, protože je stejně nemáte jak dostat do provozu či udržet v něm.

Jan

ÖBB mají momentálně samy dost problémy s nedostatkem vozů. DB jsou něco jiného. Těm stojí v Murkanu hromada starých IC vozů…

Elb

OBB žádný volný vozy nemají už přes 5 let.. Z Německa by to bylo zase typové třísnění parku, to se pro 20 vagónů nevyplatí..

Jihocech125

Kam půjdou vozy, které ComfortJety nahradí? Na „retrolinky“ R11 a R20?

Anonym ze severu

Na R20 prý ne.

Zapa

Zrovna R20 vyloženě na nedostatek vozů netrpí. Ne že by občas nebyl problém s vozy 1.tř, ale vzhledem k tomu, že se tam nenabízejí prakticky žádné „služby na víc“ ( myšleno ve dvojce), tak i ta Béčka se tam dají pořád ještě šoupnout. Samozřejmě je pravdou, že už by to chtělo něco jiného, modernějšího, o tom žádná. Tohle je podle mě rameno zrovna pro jednotky.

Avlaky

Za 2 roky je soutěž na R20

VojtaDrevik

Napadly mě jižní expresy. Poslední dobou jsou tam fakt odpadní vozy. Do Rakouska budou stejně schválený

Nádražní Vrabec

Doufám, že nahradí staré šroty B249 na mezinárodních EC na lince Ex1. Absolvovat opakovaně Praha – Návsí přes 400 km v něčem takovém je docela zážitek. K tomu si připočtěte vysoké zpoždění, protože B249 jede tu dlouhou trasu do Žiliny přes Bohumín pomaleji…

Jiří 3

JŘ se dělají na Vmax 140 km/h, aby existovala případná možnost dohánět zpoždění, takže B249 těžko svou existencí zaviní zpoždění.

VTT

B249 způsobí, že se to zpoždění hůř stahuje.

JirkaJJ

Je někde nějaký článek podrobně vysvětlující rozdíly mezi Railjetem a odvozenými soupravami Interjet a Comfortjet? Původně jsem měl za to, že Comfortjet se od Railjetu liší absencí řídícího vozu, ale tady čtu, že i řídící vůz bude…

Plecháč

Comfortjet má o dva vozy víc, jinak je to jenom novější verze Railjetu.

Tomariero

Raijlet nesplňuje tsi, Comfortjet naopak ano.

Kleist

Jsou to osobní vozi a řídící vozy nabízené siemensem pod názvem viagio comfort na rychlosti až 230km/h. Existují dvě generace:

1 První (railjet) odovídá modelu lokomotivy taurus

2 Druhá (railjet 2.0, nightjet comfortjet, interjet) odpovídá modelu lokomotiva vectron

Všechny vozi jsou pevně spojené do netrakční jednotky, ale jdou snadno rozpojit. Všechny netrakční jednotky jsou vybaveny řídícím vozem kromě interjetu. U comfortjetu nebude přítomen dočasně.

Robert Šalda

Když tak vozY od slova kozY… 🙂

Ondřej

Tak nasaďte koženku, 810, atp. se slevou 25% a lidé vám i přes léto utrhají ruce…

NightmareFreddy

„. České dráhy s nimi počítají především na mezinárodní spoje, například z Prahy do Hamburku, Budapešti nebo Grazu (případně Villachu).“ // Railjety se přetrasují jinam?

Tomariero

Co proběhlo tak snad přesun na ex1

NightmareFreddy

Tak to zní parádně 🙂 Spíše jsem tipoval, že postupně nahradí Pendolina, ale toto se mi líbí ještě více 🙂

Pinďa

A skutecne vsechny tyto destinace vyjezdi 20 jednotek? Ja zase zaznamenal zpravu, ze Comfortjety budou jezdit smer Berlin a Viden, a Rsiljety se presunout na Budapest. Ale jak zname z nasazeni Interjetu, vse se muze zmenit a budou jezdit jinam.

malejjarda

Railjet má jen 7 vozů, to bude na Metropolitany málo. Chce to aspoň tech 9.

Cestující

Nepřijde mi, že by Metropolitany byly vytizenejsi než spoj směr Vídeň, kde momentálně jezdí a jsou v překladu s Metropolitany.

Cestující

Ne překladu, ale v prokladu

Elb

A na Ostravu snad sedmivozovka není málo?

Geralt

Neplánují ČD doobjednat i další zva vozy do současných railjetů? Přecijen asi nebude úplně vhodné, že na Brno v sudé hodiny bude jezdit sedmivozovka, a v liché devítivozovka.

Tomariero

Původní railjety půjdou pravděpodobné jinak a to na ex1.

dizgrafyq

To budou ale muset vyřešit s ÖBB pronájem Taurusů. V tuto chvíli funguje na lince Praha-Graz vzájemná vyrovnávka souprav a lokomotiv, což na Ex1 zmizí.

DuDr.

Nebudou muset zcela nutně, neboť souprava Railjet umí i s Vectronem a těch bude u ČD v budoucnosti asi dost.

https://ekonomickydenik.cz/ceske-drahy-overily-provoz-lokomotivy-vectron-se-soupravou-railjet-mohou-nahradit-vypadky-pendolina-nebo-interjetu/

Plecháč

Nedávno se kupovaly Taurusy, teď jezdí na Ferdinandce, ale možná budou jezdit i s Railjety.

Tomariero

Jak píše plechac jsou koupený taurusy plus asi nebude problém upravit vectrony aby šli s railjety používat.

Apollo 17

Původní RailJety můžou jezdit i s novými Vectrony, těch bude mít ČD přes stovku (pronajatývh + koupených).

Původní Pražák

Můžu se zeptat, v čem vidíte problém?

noerf

Vcelku by mne zajímalo, jestli dodavatelé těchto služeb dostanou nějaké penále za pozdní dodání. Popřípadě, za jakých podmínek mohou ČD odstoupit od smlouvy.
Bohužel nikde nevidím informaci o tom, jak to chtějí řešit do budoucna. Posílení vlastních opravárenských kapacit, či spolupráci s více dodavateli, aby každý měl jen nějaký maximální podíl na opravách.

Geralt

A odstoupení od smlouvy vyřeší co? ČD ty vozy a revize na nich potřebují. Tady je holt velký převis poptávky nad nabídkou a podle toho to vypadá.

Radek

M. Krapinec v tom rozhovoru říká, že by sankcemi klidně mohli dodavatele položit, akorát by se tím nic nevyřešilo…

Marek

Tak ať je to klidně položí, když neplnim smlouvu, tak je to čistě problém opravaren, ne ČD. Celkově byla chyba to posílat do ZOS, to jsou amatéři/sotousci….

Petr

Proč „až“ 180 vozů? Tohle není rámcová smlouva, ale pevná smlouva na kompletní dodávku. To je teď nějaká nová móda? Takhle je to „skoro“ zavádějící, že by si čtenář mohl myslet, že se nemusí nějaká část odebrat.