České dráhy chtějí koupit dvoupodlažní soupravy za miliardu pro Moravskoslezský kraj

Dvoupodlažní push-pull souprava Škody Transportation pro Deutsche Bahn. Foto: Škoda TransportationDvoupodlažní push-pull souprava Škody Transportation pro Deutsche Bahn. Foto: Škoda Transportation

České dráhy chtějí koupit až pět nových netrakčních souprav typu push-pull s kapacitou 320 cestujících. Kvůli tomu už vypsaly veřejnou

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Richard

Vždyť ty PUSH PULLY to je krok zpět ne? Už tady přece jednou byly dvoupatrové vagony tažené dieslovou lokomotivou před 30 lety.

Ic540

Zdravím. Jestli se trať opraví a ty vlaky se toho dožijí tak tu rychlost využijí v jednom úseku. Ostrava FM bude max 140 dvoukolejně. Frýdek Frýdlant jednokolejně 160…
5 souprav vyjde na úsek Hlavní Frenštát až Veřovice. Jedná je záložní.
4 soupravy pak na úsek Svinov Kunčice Frýdlant Ostravice. Jedná je záložní. Tato linka by neměla zastavovat mezi FM a Frýdlantem. A zde plně využít 160….
JŘ pro následující roky se teprve řeší v několika variantách, tož uvidíme……….

Dopravak

Jenom 10 míst v 1. třídě? Vždyť to jsou pouhá 3,125% z celkového počtu! Při srovnání s 854+954 je to k smíchu…

David

protože uspořádání 471 😉 A stejně jezdí oddíl 1.třídy vesměs prázdné. Za mě OK – pro ty, kdo mají legitku do 1. třídy, ať se můžou svést.

Jan

No buďme rádi, že tam vůbec nějaká je. Třeba v Brně…

petr.r

Myslím, že v čd rozhodli dobře a tohle bych si i představil na více místech moravy. Ještě napsat, že ten nápad je od Jančury.

Elb

Co je na tom od Jančury? Co je tak úžasnýho na tom, příplacet za mašinu, jen proto, že se tady některé věci táhnou a na jiné se takhle spěchá?

petr.r

jestli sledujete dění na železnici, tak víte, že jančura řekl na LEO, že tím směrem se ubírat nebude. Vy si myslíte, že u motorové jednotky se nepřiplácí, že je stejná cena jak u vagonu?

Elb

Tou cestou nepůjde, protože se výhodně dostal k Rakouským vagónům a tak už by jen zbytečně komplikoval činnost jednotkou, která je při určité kvalitě za úplně jiné prachy.. Ne, já si myslím, že na pár let upravovat diesly pro provoz s jednotkou a následně kupovat zbytečně výkonné elektrické lokomotivy je dražší, než klasická elektrická jednotka..

Michal

No ani nemusí, pokud ty diesely stejně máte a podobně někde vyhrabete pár dávno odepsaných, ale ještě použitelných es (které na rychlíkových výkonech nahradí Vectrony, případně jednotky).

a8n

Potíž je, že těch pár let může být 2, ale i 20.

ondřej

Trat 323 mnela být zadrátovana před 30ti lety.Ty jednotky pro DB vypadají dobře ,jsem pro lepší než Bdt .Trat je modernizovaná bohužel jen Fren- Frýdlant a stejně nevyužívá trat. rychlost.842ky bych poslal na trat 303 místo regionov.

Mafouz

Je vůbec někdo, kdo ještě ze zoufalství věří, že soutěž vyhraje někdo jiný než nejlepší firma na světě, ŠKODA Transportion?

Graylag

Taky ŠT zvlášť v lásce nemám, ale proč by to mělo být špatně? Patráky umí a i když možná nejsou nejlepší na světě, ostudu taky nedělají. Pantery se jízdně možná moc nepovedly, ale není důvod, aby pod tímhle nebyly podvozky z Elefantu nebo dokonce NIMu, se kterými problémy nejsou.
Taky bych na českých kolejích rád viděl něco nového, zahraničního, ale realita je, že kvůli 15 vozům se jiní výrobci s vývojem obtěžovat nebudou.

petr.r

pesa s patrama? Má problém a tohle by jim možná pomohlo.

Graylag

Sem s nimi. Ale od pohledu bych řekl, že jejich patráky mají (s výjimkou řidičáku) vstup 760mm nad temenem kolejnice. Čili nízkopodlažnost by šla do háje. A nebo by museli vyvinout nové skříně, což jim těch 10 vložených vozů nezaplatí.
Navíc byla by Pesa opravdu lepší než ŠT? Nebo by její hlavní přednost byla že není ŠT?

Rado

Re: Graylag
Pesa i Bombardier Vám udělají řídící vůz na 550 mm.
Stadler a Siemens, celou soupravu.

Graylag

Rado,
Máte samozřejmě pravdu, já vám ji rozhodně neberu.
Ale ve své podstatě potvrzujete moje slova. Bombardier, Stadler ani Siemens se kvůli 15 vozům do soutěže nepohrne. A Pesa, pro kterou by to v tuto chvíli byla asi vítaná zakázka, má nízkopodlažní jen ten řídicí vůz.

Elb

K čemu těch 160?

Franta Jouda

K čemu? Co bys chtěl ve 21. století? 80 Km/h?

Elb

Rozjede se ten osobák na 160 vůbec? Na jak dlouho? Jak moc souvisí století s rychlosti jednotky a realitou zmodernizovaných tratí, které mají na Ostravsku do 160 daleko?

Michal

No za totáče se taky dělaly mašiny na 140 km/h a tahle rychlost byla snad na 10 kilometrech a nebylo v silách ČSD ji tam trvale udržet. A helemese, jak se to dneska hodí.

Franta Jouda

Elb: ta vozidla tu budou ještě za 30 let. Nikde není psáno, že nebudou jezdit na nějakých Sp vlacích. To jste tak kratkozraký, že chcete kupovat stejně drahé vozidlo na 100 km/h aby za 15 let bylo zbytečně nepoužitelné. Zapojte trochu mozek, to že jsou tam tratě na houno neznamená, že to tak bude v blízké budoucnosti… Traťová rychlost přece není vše.

Elb

Ne, traťová rychlost na region vázaných vozidlech u už zmodernizovaných tratí vážně není vše.. Ale třeba jen nezapojuji mozek.

Sotous

Když objednávaji öbb, objednají rovnou sto kusů cityjetů s opcí.
Tady se objedná 5 kusů a ani se nemusí brát všechny.
Fakt Lol

JOHNNY

Mno…. a Praha zas nic… Pořád tu budou jezdit v tom nejlepším případě 20 starý CityElefanty, v tom horšim případě 40 let starý vraky, třeba 810… OMG..

jan

Nevím, jestli Praha může na toto čerpat dotace EU.

MartinM

V praze jezdí prakticky to nejmodernější co čd mají. Nevím co víc by chtěli.

Radek

MartinM: Praha by především chtěla, aby se jí lidi vešli do vlaků. Poptávka prudce roste a soupravy těžce chybí.

Franta Jouda

20 let staré kolejové vozidlo není rozhodně na odpis, šotoušku 🙂 Po modernizaci interiéru bude ještě dobře dál sloužit.

Pitrys

My teda Elefanty nepohrdnem a za to vám do práglu klidně pošlem ty mraky Tornád, které jste nám tu nacpali.

just

…..a následuje ještě dalších 10 let trápení s dožívajícími, přes 40 let starými, kouřícími „brejlovci“ ? ….a vedle toho se smradlavými 842 + 2, které se škrábou šedesátkou do kopce ?
Ta elektrizace celé 323 má nejméně 20 let zpoždění, a 10 let za opavskou ! A to v kraji s nejhorším ovzduším v republice. Ministerstva (vláda) a kraj pěkně zaspaly a dál spí a místo elektrizace a nasazení ekologických, dynamických, lehkých elektrických jednotek vyhazují peníze za předražené push-pully bez lokomotiv………..

jan

Já si to nemyslím, že by ten vozový park byl tak špatný. Rekonstruované vagony jsou pohodlné. Co si spíš myslím, že je průšvih, že se ty koleje podle mě na pohled už rozpadají. Min Frýdek Místek. A Obávám se, že v OPD2 nekopnou do země. A v OPD 3 po 2020 zkrátí prachy za brexit, migranty a spol a bude zase po srandě.

T

Prča bude, až ty nové soupravy budou tahat brejlovci. Nové dynamické a rychlé soupravy by určitě měly pozitivní vliv nejen na spotřebu paliva, ale také na jízdní doby, životní prostředí

Jan

Kouřící Brejlovci smradlavá 842? Brejlovci prošli modernizací, myslím, že mají i nové vstřikovače a řízení? Jsou celkem spolehliví. Vliv znečištění pár Brejlovců a 842 na ovzduší v kraji je směšný. Proti autům, SUV, domkařům a všemu tomu ostatnímu.

T

To máte pravdu. IAD by se měla nějakým způsobem regulovat – když ne regulovat, tak zvýhodnit jiné způsoby dopravy. Když má někdo 3 auta a nemá vlastní stání, je to zábor 30 m2 denně… člověk platí daň z vlastní psí boudy a autaři za zábor nic

petr.r

Fotka by nebyla toho čmoudícího brejlovce?

Rado

Pokud to bude Škoda Transportation, tak to fakt vidím na Reko Brejlovce.
Pokud to bude Bombardier DoSto – řídící vůz, 2x vložený + loko Traxx DS 2 = cca 250 mil.kč(cena pro DB)
Souhlas, dynamika a tudíž efektivita je v hajz….u.
Spíš mě zaráží fakt, že původně byly dotace podmíněny provozem pouze na modernizovaných tratích.
Ví někdo kam se tato podmínka ztratila?

Vít Jůza

údržba 8 let a záruka 2 roky …