České dráhy byly loni pátý rok v řadě v zisku, do plusu se vrátila i osobní doprava

Pendolina v pražském depu. Foto: České dráhyPendolina v pražském depu. Foto: České dráhy

Skupina České dráhy loni zvýšila mírně svůj zisk z 1,185 miliardy korun na 1,315 miliardy korun. Po roce se vrátil

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
roman

ČD cargo odměny za 2019 0 kč 13 plat 0 kč, ty čísla asi lžou protože to vypadá že cargo skončilo v mínusu a nebo jenom odbory stojí za nic.

David

Problém je, že celá skupina je zadlužená asi 30 mld. Zisk se dá využít i na něco jiného než na odměny.

Dáda

nebo jsou v plusu díky tomu, že to nerozdali na odměnách 🙂

Jerry

Jasně bylo řečeno ze pokud bude Cargo xx milionů v plusu odměny budou .vedení když mnelo dávat odměny tak cuklo.. ale oni si penízky dali.

Petr Nick

zřejmě chytře kompenzovali …

Přemek

Je sice brzy na hodnocení řízení nebeskými výšinami ČD, ale i z hrubých dat je patrné, že vládní politika slev nebyl nejlepší nápad, kulantně řečeno. Patrně to všich zúčasnění již vědí, neb kompenzace jsou v současnosti pro státní i kapitolní rozpočet hodně hořkou pilulkou.

Vít Jůza

Z hrubých dat je jasné, že je to dobrá systémová přiměřeně účinná a spravedlivá podpora veřejné hromadné dopravy, což je dobře. Že je diskriminační vůči střední věkové kategorii, to je věc jiná, až na to bude (peníze i obnovená kapacita veřejné dopravy), mělo by se to zvážit …

Chasník

Nekolika tydenni vypadek trzeb? Snad spis nekolika mesicni,studenti se vrati az v zari…
A takaz odbavovani ve vlaku jste si naridili sami,tak to nehazejte na nejaky covid19…

Zapa

Jistě, při 10-20% toho co se normálně vozilo, by byly tržby určitě stejné i s Covidem…. Odbavení bylo jaké bylo, ale asi nikdo nemohl tušit jak se bude situace vyvíjet.

M H

Když jede 10 lidí a z toho 9 bez jízdenky je to skoro stejné jako 10 s jízdenkou, ale velmi rozdílné proti 100 s jízdenkou. O ježdění zdarma až tak nejde…jde hlavně o to, že lidé omezili pohyb na minimum proti běžnému stavu a nejezdili například na jarní výlety, necestovali na Velikonoce a tak dále…

noerf

MH: Otázka spíše zní, kolik jízdenek u rychlíkových tras se prodává ve vlaku, na pokladně, nebo elektronicky. Pokud někteří dopravci, prodávají elektronicky 90 % procent jízdenek, tak nejsou závislý na otevřených pokladnách či prodeji ve vlaku.
Jinak samozřezjmě pokles počtu cestujících byl znatelný, na druhou stranu, pokud ve vagonu pro 80 cestujících jich mohu z důvodu dodržení nějakých vzdáleností přepravit cca 20, tak jízdenka nákladově na sedačku vychází jinak.

Pandrhola

Správně, hlavní problém v dopravě bude nyní nutnost dodržování rozestupů a na to narazí všichni dopravci bez rozdílu. Za této podmínky nemůže být rentabilní žádná trasa. Nyní sice jezdí asi 10% cestujících, ale při dodržení 2m rozestupů by jich stejně nemělo být více, než 25% z kapacity vozu ani po úplném rozvolnění. To nebude možné dlouhodobě ufinancovat a ani nebudou kapacity vozů pro ranní špičku v době, kdy pustí studenty do škol, aby toto bylo možné dodržet. Zde asi nebude jiné řešení, než toto porušovat, ale nevím jak jinak to řešit. Jenže pak jsou zcela zbytečná podobná opatření třeba v… Číst vice »

Leinad

Z těch, kteří si pravidelně kupují jízdenky elektronicky, je taky část, která to nedělala s vědomím nízké pravděpodobnosti kontroly.