České dálnice začaly zajímat polské stavební firmy, první je blízko stavbě D48
Silnice I/48 Rybí - Rychaltice před přestavbou na D48, ilustrační foto. Autor: MDČR
Tuzemské dálniční stavitelství začíná lákat po dlouhé době polské společnosti. Polská společnost Budpol společně ve sdružení se slovenským Doprastavem je
Pokud si dokazeme ohlidat kvalitu a dodrzeni harmonogramu (sankce za neplneni) tak asi ano… Akorat nevim, jak je to u zahranicnich staveb. spolecnosti (nebo i nadnarodnich spolecnosti) s praktickou vymahatelnosti pri nedodrzeni kvalitativnich parametru (stavba, stav.smesi apod.) nebo kdyz dojde k casovemu skluzu? Na polskou firmu se budou hur dostavat – v pripade neplneni dohod – nez na ceskou. A Polaci jsou dobri smelinari, to vime vsichni 😀
Áno, lebo na českú Euroviu sa po Ostravskom fiasku dostávajú jedna radosť. 🙂
Eurovia davno neni ceska firma, je to nadnarodni spolecnost. Prave proto se na ni ŘSD (potazmo stat) nijak nedostane a jsme zpatky u otazky te vymahatelnosti. S ceskymi firmami si vas jmenovec poradit umi – viz pripady vyuziti (zneuziti) zajistovacich prikazu 😀
Bankovní záruky, které objednatel čerpá v případě porušemí smlouvy zhotovitelem.
Jediná dálnice v ČR, která se v dnešní době skutečně staví téměř v celé své délce.
Když pomineme fakt, že polovina už je hotová tak ano. Zbytek se staví v celé délce.
ale ona se jen rozšiřuje, je to stejná výstavba jako nová D1 mezi Prahou a Brnem. usek který se skutečně staví (obchvat FM se dělá na dvakrát a z velkými problémy) odbočka z I/48 naValmez je v nedohlednu, protože jde o novostavbu
Bělotín, přivaděč 1,6 km 11/2004 11/2008
Bělotín, obchvat 1,56 km 05/2004 08/2007
Rychaltice – Frýdek-Místek 7,14 km D25,5/120 10/2009 12/2012
Frýdek-Místek – Dobrá 5,62 km 06/2002 10/2004
Dobrá – Tošanovice 6,88 km 05/2004 10/2006
Tošanovice – Žukov 7,85 km 04/2005 11/2007
30,65 km dálnice D48 z celkové délky 70 km je hotovo a zbytek je rozestavěný.
Konečně. Teď nám to poláci ukážou jak se staví dálnice 🙂
Nejde o stavební firmy, ale o investora. Pokud bude ŘDS tak silný a dobrý investor jako polské ŘSD, tak to bude jiné kafe. Takže pokud tu nepozvete polské úředníky tak je to pořád to samé :-)!
Akorát že hodnotících kritérií je tam více a oni nabídli suverénně nejdelší čas. Viz tenderarena.
tady to nespěchá 🙂
Nenabídli nejdelší čas, přehlídl jste nabídku číslo 5 (a v článku je to uvedeno). Nejrychlejší je třetí v pořadí podle ceny COLAS CZ-FIRESTA-Fišer. Takže otázka zní: Stojí o necelé tři měsíce rychlejší zprovoznění úseku za 216 mil. Kč?
Pokud to zachrání lidské životy, tak jednoznačně ano.
To je právě otázka. Lidské životy může zachránit, pokud se stavba zahájí rychle (= bez dalších odkladů), během výstavby tam stejně bude snížená rychlost a provoz 1+1, takže ty tři měsíce v tomto kritické nebudou. Na druhou stranu za ušetřených 200 milionů můžete zmodernizovat jiné nebezpečné (či kapacitně nedostatečné) úseky silnic, což taky může zachránit lidské životy.
Co třeba počítat lidský čas? Přecijenom 3 měsíce X vozidla za den X předpokládané zdržení v uzavírce. Autobus počítán za 30 lidí. Udělá to více jak… řekněme 100 kč/hod?
90 autobusů a 16400 osobních vozidel, to máme zhruba 18.000 lidí za den. Odhadnu, že to udělá 1∕4 hodiny každému. 4500 člověkohodin za den po stokoruně, tedy 4,5 miliónu ztráty lidského času denně. Krát 80 dnů a jsme na 360 mil. Kč.
Takže za mě vcelku jasno: Vyplatí se to.
Počty vozidel jsou ze sčítání 2016: http://scitani2016.rsd.cz/pages/map/default.aspx
I tak jim to těsně stačí. Celkově mají po započtení vah 95,51 bodů, před COLASem s 94,39 – viz diskusní fórum na ceskedalnice.cz