Letecké společnosti Letectví

České aerolinie si půjčí od Travel Service boeing 737-800 pro lety do Moskvy

Původní nátěr letadel Travel Service. Foto: Travel Service

Spolupráce Českých aerolinií s jejich majoritním akcionářem dostane od zimního letového řádu další podobu. V průběhu listopadu začnou ČSA létat na lince mezi Prahou a Moskvou s boeingem 737-800 namísto stávajícího airbusu A319.

Vyplývá to z údajů v rezervačním systému, kde je u všech tří letů ČSA denně mezi Prahou a Moskvou nově jako typ letadla právě boeing 737-800. Jako první na změnu upozornil server Routes Online. Kvůli mezivládním smlouvám, které regulují provoz na trase mezi Českem a Ruskem musely ČSA oznámit změnu typu letadla dopředu.

Nasazení boeingu znamená pro ČSA i značné navýšení kapacity: A319 má u ČSA 134 míst, 737-800 189 míst. ČSA si od Travel Service letadla půjčují už přes rok na linku z Prahy do Barcelony.

Budoucnost flotily ČSA je několik měsíců u kdysi státního dopravce velkým tématem. Zatím nejpravděpodobnější verzí, na kterou jako první upozornila MF Dnes, je postupné nahrazení stávající flotily airbusů právě boeingy. List se ale odvolává pouze na jediný neověřený dopis, který mělo údajně poslat vedení Travel Service pilotům ČSA. 

Přechod na boeingy záleží ale především na podpisu smluv na využítí Airbusů A319. Většině airbusů končí příští rok leasing a mohou se vrátit zpět majiteli, tedy leasingové společnosti. Do té doby chce ČSA rozšířit spolupráci s EuroWings a létat pro ně na linkách z Německa, jako tomu bylo loni a letos. Dosud je ale podepsaný jen měsíční kontrakt pro jedno letadlo na říjen. ČSA i Travel Service proto do uzavření všech smluv nechtějí zatím plány s flotilou komentovat.

15 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Komentář letušky mě pobavil;))) alkohol v kombinaci s IQ 69 není dobré.
    Pan Mechanik asi umývá podvozky nebo tak něco. Airbus je sice Fly by Wire nicméně se dá řídit jako starý B737;)

  • U ČSA jsem lítala 8 let a odešla jsem, když ta vytunelovaná státní firma šla od 10 k 5 ve všech ohledech, nejen pro cestující, ale i pro zaměstnance. Smutnej příběh. Lítala jsem na A310, Boeing 737, ATR i A320 family. Ty Tvrdíkovy Airbusy jsou fakt sr..ky. Ono je to asi jako s auty. Vy byste si koupili francouzský auto?!? Šunt? Boeing je super.

    • Proč porovnáváte Boeing s francouzským autem? Zkuste to porovnat třeba s francouzskou kuchyní, hudbou, uměním, sýry, nebo vínem. Mimo to, francouzské auto také není můj tip.

    • Slečno asi jako letuška tomu fakt rozumíte.
      Já let. mechanik vám k tomu mohu říct, že u civil letadla konkrétně A320 bylo prvně použito řízení Fly-by-wire.
      A ohledně letu MH 370 u B777 mohl pilot plně převzít řízení a letět kam potřeboval což u Airbus není v plné míře možné.
      A u B787 jak pořád hořeli akumulátory se toho napsali stohy 🙂

        • Určitě tomu rozumím víc než ty chlapče. Studoval jsi letectví, asi ne.
          Buď napiš něco odborného nebo radši mlč, pilot ani mechanik určitě nejsi.
          I ta letuška byla lepší 🙂

          • Tak to byl tedy argument jako noha.

            Možná jste to studoval, ale nějak to není moc vidět.

            Zaujalo mě zejména zatažení MH370 do tématu fly-by-wire, které svědčí, že tomu zrovna moc nehovíte 🙂

            no, a dál to asi nemá smysl, že? jen bláboly

      • Z ČSA se stane popelnice Travelu. Je to smutný, když olítáný „dobytčáky“ se strčí do ČSA a zdůvodní se to navýšením kapacity, po které je přeci poptávka.

        • Popravdě dobytcak mohou byt i nove 737 max 8 , když tam narvou max.pocet lidi.
          A ze budou mit lidi navic v sedadle display , je slaba utecha.
          Let ma byt zazitek a ne utrpeni 😉

          • V Maxech Travel Service žádný displeje nejsou a víc místa na nohy je jen díky tomu, že v opěradle chybí dole kapsa, takže treba 0.5 l PET láhev nemáte kam dát, je tam jen úzká přihrádka na instrukce a časopisy v horní části, kde bývají ty displeje.

        • S temi dobytcaky (v prakticky stejne konfiguraci) lita i treba KLM … tamze ono to s temi dobytcaky nebude tak zhave.

Newsletter

Partneři


Výběr editora