Protože se v budoucnu počítá s VRT, tak asi není nutné dělat přesmyk, aby mohlo být ve stanici směrové uspořádání. Prostě na pražském zhlaví to křížení směrů pro osobní dopravu zůstane, asi přibudou na brněnském zhlaví rychlejší spojky, takže se to bude kombinovat podle potřeby (směr/trať uspořádání) tak jak dneska.
Pepa
1 rok
Nikde po světě tyhle šílená monstra nemají, jen u nás zase máme něco ex na úplně nesmyslných místech. O tom jak se to zadávalo a měřilo, ani nemluvím. Kolikrát je ta stěna mezi kolejema a silnici. jako bys zas někdo dohodil někomu kšeftík. Zotálně to ničí a devastuje pocit z cestování, krajinu a život obyvatel, kteří u toho bydloí jako já
„mezi kolejema a silnicim, jako bys zas někdo dohodil někomu kšeftík“
Fyzika. Nejúčinnější je zachytit hluk co nejblíž u zdroje, tedy blízko u kolejí, než až 8 metrů daleko. No a nadřadit pocit z cestování nad lidské zdraví?
Všeho s mírou. Ona i psychika souvisí se zdravím. A život za vysokou zdí tedy na duši nic moc – byť mírnění hluku samotné je chvályhodné. Možností je ale více. A odrážený hluk z aut působí též.
Protihlukové normy jsou většinou věcí národních států. Něco si o tom nejprve zjistěte.
Tomáš Záruba
1 rok
A „průjezd po nákladním“ taky na 80 km/h (= asi obnova odb. Potok, rychlejší spojky na Parníku)? Tady myslím leží trochu toho potenciálu využít silnější mašiny k jízdě s náběhem s pomalým poklesem rychlosti.
Při průjezdu UO kolem 90 km/h určitě do Třebové něco jako 2500 t, a pokud zde bude možný rychlý průjezd, tak možná až do toho Třebovického sedla by se mohlo povést tak od oka 2200 t.
A dotaz 2: Budou aspoň na dobu stavby obnoveny objízdné trasy?
Ale blbost. Prostě nejdřív se postaví průjezd UO a DT, až pak povolí odjezd z Brandýsa (Bezpráví), a je to. Alternativně se pojede za nějakým Ex, co má všude průjezd, a kromě posledních na kopci se nepředpokládá házet žádné vexle. Na jízdě náběhem není nic špatného, ostatně limit „rozjezdových“ normativů byl u čtyřnápravovek dávno dosažen. A pokud nechceme jít cestou šestinápravovek, tak se jiná cesta ke zvýšení efektivity = zlevnění provozu není. Ostatně když i taková ř. 122 s Vkrit<50 km/h má na Hoštku (jejíž redukované stoupání bude cca stejné jako z toho Ústí – o něco menší sklon, ale… Číst vice »
Šalina na Špilas
1 rok
Otázkou zůstává, zda bylo ve studii zredukováno i modré zábradlí. 😄
Když mají problém i s očíslováním nástupišť po polovinách, a raději nadále i do hlášení cpou „nástupiště X, kolej (pro cestující) A (služebně C)“ – byť třeba u něj ani jiná kolej není, celkem bych tomu věřil. A ještě hlásí, že vlak odjede z nástupiště, aby zavládl chaos nejvyšší.
Akorát tady těch schodů bude možná více. Jo, také jsem tamtudy jezdíval na kole. A také je tudy odkloněna pěší doprava z Rybníka, kvůli vyhrazení bližšího podjezdu kamionům na úkor chodníku…
A začal bych hned u odbočky parník takovým zářezem co nejblíž k silnici na Ústí aby šlo oblouk natáhnout Tak aby se druhý oblouk natahnul že by procházel přímo v místě garáží.. dál už by to bylo o větších demolicích rodinných domků.
Protože ta lávka nahrazuje podchod, který nahradil silniční most (betonový obloukový), který byl snesen při rozšiřování stanice. Ta lávka tam už není hodně dlouho.
Podchod co vede do ŽOSky bude nahrazen prodloužením stávajícího podchodu pro přístup na nástupiště.
Petr
1 rok
Je vlastne takhle velka stanice v MuN potreba, nebo je to klasicky §1 a davalo by smysl tu stanici zredukovat a treba rozsirit kolejiste (nebo jinak investovat) nekde jinde?
Když se podíváte na vizualizaci, tak tam redukce proběhla.
Ale co jsem slyšel, tak třeba Metrans s překladištěm se chce stále rozšiřovat, a to co tam má teď chce zdvojnásobit.
Metransí terminál má zabrat pro rozšíření ještě i nějaké svazky na seřaďovací skupině.
Plány s odjezdovou skupinou jsou právě na té vizualizaci a asi nejsou z inicializace Metransu. Podle mě by se Metransákům možná líbilo, kdyby se od nich dalo odjíždět třeba i skrz vjezdové, dneska to v běžném provoze možné není, ale ZZ pro celou Českou Třebovou by se mělo dělat taky nové, takže by se to upravit dalo..
Skrz vjezdové nádraží se při výlukách normálně odjíždí. Jen tam je malý normativ hmotnosti protože směr Třebovice a odb. Zádulka je stoupání okolo dvaceti promile.
Metransí terminál zabere koleje 201 – 210 směrové skupiny. Odjezd proti srsti bude možný zabezpečeně i více způsoby. Klasickým od vjezdu do Zádulky či Třebovic po čtvrté. Ale i neklasicky novou spojkou z vjezdu na odbočku Les a pak buď na Zádulku nebo do Třebovic již klasicky.
To je ale sklonově šílené! Cca 25 promile.
To je pro rozjíždějící vlak docela nepraktické a domnívám se, že po vjzdových kolejích to bude i rychlejší, protože by se mohlo na Zádulce nějaké okno pro jízdu křížem najít, v Třebovicích je alespoň jedna kolej k vyhnutí.
Ač jsem nenavrhnul něco super sklonově příhodného, nemá ta kolej být zapojena jinam (druhé zhlaví)? Budu se muset příležitostně zeptat kamarádů, co tam naprojektovali.
Vždyť to jižní zhlaví odjezdové skupiny je osekané na kost. Jestli je to finální verze, tak z toho bude nepoužitelný paskvil. Například nevidím propojení odjezdové skupiny a osobního nádraží. A z depa se nepůjde dostat do odjezdové skupiny, to jako fakt?
Je tam možné zrychlení na 200 až 300 km / h. Je to 5 km tunelem který vede pod Třebovou. Projektovali něj už za socíku je ve všech historických plánech na VRT. Odhadem bude stát třetinu zrychlí dopravu o 10 min. a těch pár wax li co je potřeba vyměnit si veme s výživou jinde. Vlak má jet a ne někde stát. Rozpočet je poloviční
A vlaky zastavující ve Třebové se propadnou vyžilýma kolejema do štěrku jako to Pedolíno, a tím se stanice za provozu rozpadne. Teda pokud se tam dřív nevykotí ucelneka s čpavkem a nevytráví okolí, protože náklad po VRT je -ovina. Nechci urazit vola.
Smíšená trať typu 250 pro osobku, ale přechodnost pro těžké vlaky, má za určitých okolností smysl.
Jinak samozřejmě, udržba stávající trati je nutná. (I kdyby se zítra začalo stavět novou, není chyba dneska dotáhnout šrouby na staré. Naopak je chyba čekat na tunel Praha-Beroun a nechat 171 rozpadnout)
Jenom 40 mínusu tak pro pochopení před 100 lety bylo nádraží Vršovice Záběhlice největší nákladní nádraží v ČR. A teď ? Nic proti kontejnerovém terminálu v MuN, ale jinak jde jen o rychlý průjezd a ne někde 3 dny bydlet a sibovat vozy
Alibaba
1 rok
Protože pak v tom místě je komplikovaná kontrola a údržba lidmi.
Nízká je v podstatě blízko a vysoko jako nástupiště, takže se na ni blbě vylézá. Viz odkaz na Hlubočepy.
Vysoká PHS je minimálně 3 metry daleko, takže k ní člověk může jen ustoupit.
Hlavně ta nízká by asi měla být u každé koleje, než se rozšíří hluk i vzhůru. Tam bude ta potíž. Jinak by to bylo pro okolí určitě lepší než betonové hradby.
Nízká tlumí hluk tak, že se zvuk od podvozků zachytí mezi tou zdí a vozidlem. Mezi vozidlem a nízkou zdí je jen „malá mezírka“.
Velká tlumí hluk hlavně v přímé „viditelnosti“. Prodlužuje dráhu zvukovým vlnám a donucuje je lámat.
Richard
1 rok
Z 60ky na 80. To to tam vážně nejde zvýšit aspoň na 100 km/h?
Ani s vybouráním všeho jihozápadně od Sadové by to nebyla žádná paráda. Na 100 km/h při převýšení 110 mm (maximum přebytku při rozjezdu nákladů) a nedostatku pro projíždějící expresy 100 mm potřebujete poloměr 570 m a k tomu by asi bylo nutno posunout ústecké zhlaví k nádraží a zkrátit peróny.
Tohle me uz nejakou dobu taky zajima. Kolik % hluku dela podvozek a kolik zbytek vlaku.
O vikendu jsem chvili koukal na vlaky v Klanovicich a poslouchal, jaky to dela randal pri prujezdu vlaku.
Před několika lety jsem tady učinil stejný dotaz, jako vy.
Tehdy mně pánové Gogo a Alibaba vysvětlili, že „Mun“ je „Městečko u nádraží“, což na Českou Třebovou sedí.
Co jde? Za 2 roky začít opravovat půlstoletí zanedbanou infrastrukturu pro rychlost vlaků z 19. století? A principiální řešení pro expresy na koridoru ani na horizontu?
Koukat se delší dobu na ty protihlukové zdi, tak bych se obával nepříjemných psychedelických stavů – ty dlouhé vodorovné převážně zelené pruhy evokující rychlý pohyb, ale přitom stojící na místě, to slušně mate mozek.
Fakt bych nechtěl bydlet v ulici, kde bych toto měl naproti domu.
A i ta výška (byť možná nutná) je do běžné ulice strašná vizuální barikáda.
(jde ryze o subjektvní pocit, každý to může vnímat jinak)
Souhlasím s vámi. Pomalu si začínám myslet, že šedivá není zas až tak špatná barva. Dá se předpokládat, že kvalita použitých barev v součinnosti s UV zářením do tří let trochu obrousí ten optický teror. Není mi jasné, proč alespoň stěny u obytných domů neplánují osázet nějakou popínavou rostlinou. Jistě by to časem napomohlo k pohledovému splynutí s okolím. https://rau.de/wp-content/uploads/R3Gr%C3%BCn16.jpg
Když už se bude kopat, mohlo by město v rámci akce zkultivovat stěnou postižené ulice (obr. 3/9) a udělat jim tam standardní parkovací místa z perforovaných kostek. Obyvatelé postižení nuceným pohledem na strakatou zeď by tak získali alespoň nějakou protihodnotu.
Ale však na vizualizacich u článku jsou právě ty původní návrhy, které nikdo nechtěl. A oproti nim mají nakonec prvave být použity nižší protihlukové stěny.
A úrovňové křížení na rozvětvení tratí 260/270 zůstane? S reko se mohla svézt i obnova (vybudování) spojky Zádulka.
Protože se v budoucnu počítá s VRT, tak asi není nutné dělat přesmyk, aby mohlo být ve stanici směrové uspořádání. Prostě na pražském zhlaví to křížení směrů pro osobní dopravu zůstane, asi přibudou na brněnském zhlaví rychlejší spojky, takže se to bude kombinovat podle potřeby (směr/trať uspořádání) tak jak dneska.
Nikde po světě tyhle šílená monstra nemají, jen u nás zase máme něco ex na úplně nesmyslných místech. O tom jak se to zadávalo a měřilo, ani nemluvím. Kolikrát je ta stěna mezi kolejema a silnici. jako bys zas někdo dohodil někomu kšeftík. Zotálně to ničí a devastuje pocit z cestování, krajinu a život obyvatel, kteří u toho bydloí jako já
„mezi kolejema a silnicim, jako bys zas někdo dohodil někomu kšeftík“
Fyzika. Nejúčinnější je zachytit hluk co nejblíž u zdroje, tedy blízko u kolejí, než až 8 metrů daleko. No a nadřadit pocit z cestování nad lidské zdraví?
Všeho s mírou. Ona i psychika souvisí se zdravím. A život za vysokou zdí tedy na duši nic moc – byť mírnění hluku samotné je chvályhodné. Možností je ale více. A odrážený hluk z aut působí též.
SŽ a EU tě ochrání, ať se ti to líbí nebo ne…
Protihlukové normy jsou většinou věcí národních států. Něco si o tom nejprve zjistěte.
A „průjezd po nákladním“ taky na 80 km/h (= asi obnova odb. Potok, rychlejší spojky na Parníku)? Tady myslím leží trochu toho potenciálu využít silnější mašiny k jízdě s náběhem s pomalým poklesem rychlosti.
Při průjezdu UO kolem 90 km/h určitě do Třebové něco jako 2500 t, a pokud zde bude možný rychlý průjezd, tak možná až do toho Třebovického sedla by se mohlo povést tak od oka 2200 t.
A dotaz 2: Budou aspoň na dobu stavby obnoveny objízdné trasy?
Jízda náběhem. Něco jako těžkotonážní hnutí, ne? A když bude muset zpomalit, zastavit z dopravních důvodů, = uváznutí?
Ale blbost. Prostě nejdřív se postaví průjezd UO a DT, až pak povolí odjezd z Brandýsa (Bezpráví), a je to. Alternativně se pojede za nějakým Ex, co má všude průjezd, a kromě posledních na kopci se nepředpokládá házet žádné vexle. Na jízdě náběhem není nic špatného, ostatně limit „rozjezdových“ normativů byl u čtyřnápravovek dávno dosažen. A pokud nechceme jít cestou šestinápravovek, tak se jiná cesta ke zvýšení efektivity = zlevnění provozu není. Ostatně když i taková ř. 122 s Vkrit<50 km/h má na Hoštku (jejíž redukované stoupání bude cca stejné jako z toho Ústí – o něco menší sklon, ale… Číst vice »
Otázkou zůstává, zda bylo ve studii zredukováno i modré zábradlí. 😄
Těch protihlukových stěn ubylo, aby mohlo být více zábradlí. Všude. I u těch stěn, abyna ne lidí jen tak nesahali!
Neblbněte, nebo ho dají prostředkem peronu, aby se lidé z různých vlaků nemíchali.
Když mají problém i s očíslováním nástupišť po polovinách, a raději nadále i do hlášení cpou „nástupiště X, kolej (pro cestující) A (služebně C)“ – byť třeba u něj ani jiná kolej není, celkem bych tomu věřil. A ještě hlásí, že vlak odjede z nástupiště, aby zavládl chaos nejvyšší.
Zcela jistě. Už jen proto, že se modré zábradlí už pár let nedělá. 😉
Lávka Semaninská – Slovanská se schody a výtahem. Cyklodoprava neexistuje? Achjo.
Dneska taky do podchodu musíte kolo po schodech tlačit.
Do moderního ale nemusíte.
Ale tam žádnej moderní není, tam je díra hodně často průchozí jen z holínkama, proto se dělá nadchod.
Akorát tady těch schodů bude možná více. Jo, také jsem tamtudy jezdíval na kole. A také je tudy odkloněna pěší doprava z Rybníka, kvůli vyhrazení bližšího podjezdu kamionům na úkor chodníku…
A s kolem se nedá jet výtahem? Jako ideál cyklisty to není, ale to současnej stav taky ne.
Vzhledem k velikosti vytahovych kleci, které SZ staví, se s kolem nedá.
Pokud teda ho nechcete stavět na zadní.
Dale pak často výtah nejezdí. Třeba i několik let.
Docela absurdní, aby místní bojovali proti PHS. Spržel ráda hledá konflikty, aby nemusela stavět.
ale danicku…
Je to smutné, mezinárodní koridor a 80 km/h ..to stejné Česká Třebová – Brno velké rychlostní propady.
Dovedete si představit rozsah demolic, aby tam bylo alespoň 120 km/h?
Já ano… Hlavně ty garáže mezi kolejema!!!!!!
A začal bych hned u odbočky parník takovým zářezem co nejblíž k silnici na Ústí aby šlo oblouk natáhnout Tak aby se druhý oblouk natahnul že by procházel přímo v místě garáží.. dál už by to bylo o větších demolicích rodinných domků.
Mo(u)dré gumy nechtějí ve městě PHS? Zvláštní…
To jsem si myslel taky, ale prý jde jen o opravu havarijního stavu, jak jsem byl zde u jiného článku poučen.
To je odpověď Joudovi, jsem se uklepl.
Co to píšete za nesmysl? Můžete tu vaší geniální myšlenku trochu rozvinout?
Trakční vedení se již začalo před měsícem modernizovat, takže už pomalu stavbu rozjíždějí…
Před měsícem? Už na to dělají asi půl roku ..
Jedná se pouze o nutnou rekonstrukci trakčního vedení. S modernizací uzlu to nemá nic společného.
Proč se nemůže ta lávka přes koleje vybudovat blíže ke staniční budově, v místě, kde kdysi stála ta původní?
Protože ta lávka nahrazuje podchod, který nahradil silniční most (betonový obloukový), který byl snesen při rozšiřování stanice. Ta lávka tam už není hodně dlouho.
Podchod co vede do ŽOSky bude nahrazen prodloužením stávajícího podchodu pro přístup na nástupiště.
Je vlastne takhle velka stanice v MuN potreba, nebo je to klasicky §1 a davalo by smysl tu stanici zredukovat a treba rozsirit kolejiste (nebo jinak investovat) nekde jinde?
Když se podíváte na vizualizaci, tak tam redukce proběhla.
Ale co jsem slyšel, tak třeba Metrans s překladištěm se chce stále rozšiřovat, a to co tam má teď chce zdvojnásobit.
jasny, ale to je trochu jina cast stanice.
Jiná?
Na vizualizace je zredukována trochu odjezdová skupina a hlavně ještě ty koleje za ní.
terminal metransu je nekde jinde a ten se rozviji… plany metransu s odjezdovou skupinou neznam.
a pak je tam jeste strasne obrovsky bordel a srotiste, ktere by si ceske drahy mohly laskave uklidit…
Metransí terminál má zabrat pro rozšíření ještě i nějaké svazky na seřaďovací skupině.
Plány s odjezdovou skupinou jsou právě na té vizualizaci a asi nejsou z inicializace Metransu. Podle mě by se Metransákům možná líbilo, kdyby se od nich dalo odjíždět třeba i skrz vjezdové, dneska to v běžném provoze možné není, ale ZZ pro celou Českou Třebovou by se mělo dělat taky nové, takže by se to upravit dalo..
Skrz vjezdové nádraží se při výlukách normálně odjíždí. Jen tam je malý normativ hmotnosti protože směr Třebovice a odb. Zádulka je stoupání okolo dvaceti promile.
To už se ZZ změnilo, že se tam dá jezdit na barvu (směr Třebovice, Zádulka a 100. kolej)? Já jen, že tam nebyly odjezdová návěstidla pro tento směr.
Na vjezdovém nádraží na zhlaví 013 je ze 110.SK návěstidlo. Jde tam rozsvítit přivolávačka směr Třebovice nebo odb. Zádulka.
Jen ze 110.SK? A není to málo?
Já ale tohle nepovažuju za normální řešení jízdy na barvu.
Metransí terminál zabere koleje 201 – 210 směrové skupiny. Odjezd proti srsti bude možný zabezpečeně i více způsoby. Klasickým od vjezdu do Zádulky či Třebovic po čtvrté. Ale i neklasicky novou spojkou z vjezdu na odbočku Les a pak buď na Zádulku nebo do Třebovic již klasicky.
Něco takového?
https://mapy.cz/s/lahohobudo
Nikoliv. Toto: https://mapy.cz/s/nerusahuze
To je ale sklonově šílené! Cca 25 promile.
To je pro rozjíždějící vlak docela nepraktické a domnívám se, že po vjzdových kolejích to bude i rychlejší, protože by se mohlo na Zádulce nějaké okno pro jízdu křížem najít, v Třebovicích je alespoň jedna kolej k vyhnutí.
Ač jsem nenavrhnul něco super sklonově příhodného, nemá ta kolej být zapojena jinam (druhé zhlaví)? Budu se muset příležitostně zeptat kamarádů, co tam naprojektovali.
Vždyť to jižní zhlaví odjezdové skupiny je osekané na kost. Jestli je to finální verze, tak z toho bude nepoužitelný paskvil. Například nevidím propojení odjezdové skupiny a osobního nádraží. A z depa se nepůjde dostat do odjezdové skupiny, to jako fakt?
Ne.
Je tam možné zrychlení na 200 až 300 km / h. Je to 5 km tunelem který vede pod Třebovou. Projektovali něj už za socíku je ve všech historických plánech na VRT. Odhadem bude stát třetinu zrychlí dopravu o 10 min. a těch pár wax li co je potřeba vyměnit si veme s výživou jinde. Vlak má jet a ne někde stát. Rozpočet je poloviční
Tunel???? K těm mají Správní Železničáři ještě menší sympatie než ďábel ke kříži!
Více než dvoukolený tunel se nedá udělat. A v Č.Třebové je těch kolejí mnohem víc.
Tunel je pro jízdu, nikoliv pro zastavovani
A vlaky zastavující ve Třebové se propadnou vyžilýma kolejema do štěrku jako to Pedolíno, a tím se stanice za provozu rozpadne. Teda pokud se tam dřív nevykotí ucelneka s čpavkem a nevytráví okolí, protože náklad po VRT je -ovina. Nechci urazit vola.
Smíšená trať typu 250 pro osobku, ale přechodnost pro těžké vlaky, má za určitých okolností smysl.
Jinak samozřejmě, udržba stávající trati je nutná. (I kdyby se zítra začalo stavět novou, není chyba dneska dotáhnout šrouby na staré. Naopak je chyba čekat na tunel Praha-Beroun a nechat 171 rozpadnout)
A odkud kam by měl být ten tunel, když už vymýšlíte takovou kravinu?
Pokud chceme jezdit přes Třebovou tak Ddlouha – Rudoltice. Původní socialistický projekt byl ambicióznější a to jest Choceň Svitavy Záhřeb nová trať
Tyhle plány jsou ale přežitý, když se plánuje právě VRT Praha – Brno – Ostrava jinudy.
Jenom 40 mínusu tak pro pochopení před 100 lety bylo nádraží Vršovice Záběhlice největší nákladní nádraží v ČR. A teď ? Nic proti kontejnerovém terminálu v MuN, ale jinak jde jen o rychlý průjezd a ne někde 3 dny bydlet a sibovat vozy
Protože pak v tom místě je komplikovaná kontrola a údržba lidmi.
Těžší údržba, než s větší zdí?
Těžší proč? O tom nic nepíšu.
Komplikovaná, protože nízká zeď (PHS) překáží pracovníkům při údržbě bezpečně opustit provozovanou kolej.
Proc nizka zed prekazi a vysoka ne?
Nízká je v podstatě blízko a vysoko jako nástupiště, takže se na ni blbě vylézá. Viz odkaz na Hlubočepy.
Vysoká PHS je minimálně 3 metry daleko, takže k ní člověk může jen ustoupit.
Hlavně ta nízká by asi měla být u každé koleje, než se rozšíří hluk i vzhůru. Tam bude ta potíž. Jinak by to bylo pro okolí určitě lepší než betonové hradby.
Teoreticky ano, prakticky je to pak pro údržbu a kontrolu nebezpečné a musela by se vždy na to vyloučit kolej.
A vysoká protihluková zeď nepřekáží..? (nebo tam jsou občas průchody, které u nízké PHS být nemůžou?)
Nepřekáží, k ní se dá odstoupit při jízdě vlaku.
Takze se duvod nepouzivani nasel. A kdyby tedy odpadlo to utikani lidi od prijizdejiciho vlaku… Jak to tlumi hluk?
Nízká tlumí hluk tak, že se zvuk od podvozků zachytí mezi tou zdí a vozidlem. Mezi vozidlem a nízkou zdí je jen „malá mezírka“.
Velká tlumí hluk hlavně v přímé „viditelnosti“. Prodlužuje dráhu zvukovým vlnám a donucuje je lámat.
Z 60ky na 80. To to tam vážně nejde zvýšit aspoň na 100 km/h?
Bez vybourání domů ne.
Ani s vybouráním všeho jihozápadně od Sadové by to nebyla žádná paráda. Na 100 km/h při převýšení 110 mm (maximum přebytku při rozjezdu nákladů) a nedostatku pro projíždějící expresy 100 mm potřebujete poloměr 570 m a k tomu by asi bylo nutno posunout ústecké zhlaví k nádraží a zkrátit peróny.
Tak ono se „dá“ bourat na obou stranách tratě a předělat k tomu Suez…
myslíte to co bylo tehdá v Hlubočepích?
https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=81508628&newest=1&yaw=3.232&fov=1.257&pitch=-0.115&x=14.3915241&y=50.0413810&z=19
taky by mě zajímal výsledek
Tohle me uz nejakou dobu taky zajima. Kolik % hluku dela podvozek a kolik zbytek vlaku.
O vikendu jsem chvili koukal na vlaky v Klanovicich a poslouchal, jaky to dela randal pri prujezdu vlaku.
Blahopřeji do Mun
Nevím, kam blahopřejete. Každý nezná všechny zkratky, i když přepokládám, že tato bude určitě velmi vtipná.
Před několika lety jsem tady učinil stejný dotaz, jako vy.
Tehdy mně pánové Gogo a Alibaba vysvětlili, že „Mun“ je „Městečko u nádraží“, což na Českou Třebovou sedí.
Ano, je to velice letita zkratka.
Znám ji cca 30 let. 🙂
Městečko u nádraží
Když se chce, tak to jde. 4 palce hore.
Co jde? Za 2 roky začít opravovat půlstoletí zanedbanou infrastrukturu pro rychlost vlaků z 19. století? A principiální řešení pro expresy na koridoru ani na horizontu?
Kolik si myslíte, že se jezdí třeba po Lyonu? Víc to nebude.
o cem to blabolis? tohle je koridor, jezdi tam expresy a praktcky kazdy tam stavi.
A proč tam staví je to zbytečné minimálně dálkové spoje chtějí tranzit aspoň na 160
Protože pár těchto drobných úprav a VRT Praha Olomouc bude pomalejší než stará trasa
Barevné řešení protihlukových stěn pro Českou Třebovou mi připomnělo budovu jedné policejní a hasičské základny v Berlíně (2007).
https://wikimapia.org/6400202/de/Polizeiabschnitt-35-und-Berufsfeuerwache-Tiergarten#/photo/757652
Koukat se delší dobu na ty protihlukové zdi, tak bych se obával nepříjemných psychedelických stavů – ty dlouhé vodorovné převážně zelené pruhy evokující rychlý pohyb, ale přitom stojící na místě, to slušně mate mozek.
Fakt bych nechtěl bydlet v ulici, kde bych toto měl naproti domu.
A i ta výška (byť možná nutná) je do běžné ulice strašná vizuální barikáda.
(jde ryze o subjektvní pocit, každý to může vnímat jinak)
Souhlasím s vámi. Pomalu si začínám myslet, že šedivá není zas až tak špatná barva. Dá se předpokládat, že kvalita použitých barev v součinnosti s UV zářením do tří let trochu obrousí ten optický teror. Není mi jasné, proč alespoň stěny u obytných domů neplánují osázet nějakou popínavou rostlinou. Jistě by to časem napomohlo k pohledovému splynutí s okolím.
https://rau.de/wp-content/uploads/R3Gr%C3%BCn16.jpg
Když už se bude kopat, mohlo by město v rámci akce zkultivovat stěnou postižené ulice (obr. 3/9) a udělat jim tam standardní parkovací místa z perforovaných kostek. Obyvatelé postižení nuceným pohledem na strakatou zeď by tak získali alespoň nějakou protihodnotu.
Ale však na vizualizacich u článku jsou právě ty původní návrhy, které nikdo nechtěl. A oproti nim mají nakonec prvave být použity nižší protihlukové stěny.
Teď co je lepší – strakatá zeď a parkoviště, nebo nerušený výhled na vlaky, domky a kopec za tratí?
Nemyslím si,že lidem ty vlaky vadí, ty už si na ně zvyklí a radši se budou koukat na ně, než na betonovou a po chvíli počmaranou zeď.
Tak třeba Soběslav ul. Vrchlického je toho příkladem.