Česká televize: Tramvajím 15T hrozí zpomalení ze 60 na 40 km/h

Vykolejení tramvaje 15T u stanice Vinohradské hřbitovy. Foto: Michal ChrástVykolejení tramvaje 15T u stanice Vinohradské hřbitovy. Foto: Michal Chrást

Podle zdrojů České televize hrozí Dopravnímu podniku hl. města Prahy (DPP) snížení povolené rychlosti u tramvají ze 60 na 40

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
HonzaEM

Kolik těchto tramvají zbývá ještě dodat?

HonzaEM

Tak nevím čemu říkají méně náročné linky, jestli trať na Barrandov, kde se 15T prohání, není náročná, tak pak už nevím.

Já, kdo jiný

Jaký pán, takový krám.

Dáda

Fakt by mne zajímalo jestli T15 mají stejný problémy i jinde, kde je mají. Anebo se tento typ udělal jen pro Prahu?

HonzaEM

V Praze žádné T15 nejsou.

Jirka

A nechtějí je prodat do Brna? V Brně nebyly problémy ani s 13T a kdysi zlobily ještě 2 šaliny z Prahy, ale to se poléčilo a dalo do vůně (a prodalo myslím do Polska)

Luděk

Díky nemáme zajem a navíc máme obrácenou polaritu sítě .
Můžete namítat že si Brno odkoupilo T6A5 z Prahy ale to jsou podstatně jednodušší stroje ne jako 15T která by potřebovala kompletně novou kabeláž a výzbroj

Jirka

To byla trochu ironie. I když v Brně si náš DPMB najde nějaké řešení vždycky. I šaliny si samy postavíme 🙂

Vbb

Proč by potřebovala novou kabeláž a výzbroj? Kvůli mínusu v troleji???

HonzaEM

Kolik T6A5 z Prahy máte?

Radek

Tak to aby se DPP modlil, že už opravdu nic nespadne. Pak se jeho tvrzení o neexistující systémové vadě rozsype.

ČD4ever

Asi se to týká i estakád, jako např. u Krejcárku, z Hlobočep na Barrandov, apod. Blbě by se tam rozpadlé kolo opravovalo.

Jan

Týká se to hlavně tratí kde se jezdí 60, takže celé Modřany (3,17). Když k tomu přídáte Krejcárek (1,10,16 + výjezdy a zátahy z několika vozoven) a Barrandov (4,5,12,20) tak už není moc kde jezdit s 15T a naopak na dotčených trasách bez nich. K tomu další plně nízkopodlažní 14T zase nesmí na Malou stranu a už nejde rozumně vykrýt provoz.

HonzaEM

Na Barrandov to jezdí, včera jsem se o tom přesvědčil xD

Petr

Neví tu někdo jak velký je rozdíl v decibelech u kola plného a tohoto děleného . Mě zajímá , zda to má i s těmi kryty kol velký nebo zanedbatelný zvukový význam . Dělená kola se používají i v evropě a nemyslím , že by s tím měli problém .Nebo koupit kola jinde když to nejsme schopni vyrobit.

Jan

Ono je potřeba porovnat komplet podvozek, protože kolo samotné může být tišší, ale když tomu rachtají brzdy na každé nerovnosti a ještě to neskutečně píská v každém oblouku i přes usilovné mazání tak to v praxi vyjde o poznání hůř. Čímž neříkám že jiní výrobci ten podvozek nezvládli udělat lépe. Tím spíš nechápu výrok „Žádné konstrukční problémy u tramvají 15T neregistrujeme“.

súdružka Kolesárová

To je samo o sobě trochu oxymoron ne? „… že příčinou problémů s tramvajemi 15T jsou některé šarže pryžových segmentů v kolech tramvají, u nichž dochází k rychlejší degradaci. Žádné konstrukční problémy u tramvají 15T neregistrujeme“. Kdyz nekam narvu kus gumy, která mi zpuchri driv, nez urcuje stanoveny interval vymeny periodicke udrzby, tak bych to asi povazoval za konstrukcni vadu. Jinak mít tramvaje omezene na 40 km/h je ostuda a trochu slendrian Skody Transportation

jozka

Konstrukcni vada by byla, kdyby to kolo gumu odrbavalo. Tohle je „jen“ spatny material. staci tam dat neco, co je z gumy a ne ze stlacene tmy a bude po problemu.

Y.K.

To není oximoron. Konstrukční vada je problém v návrhu konstrukce. Vada materiálu neznamená, že konstrukce je nevržena špatně, znamená, že při výrobě něco nedopadlo podle očekávání.

Člověk

Stát by vůbec od ŠT cokoliv kupovat. ČD okradli, DPP dodali předražené šunty. Jakýkoliv podnikatel by se na takového dodavatele už nikdy neobrátil.

Mirvald

problém není v Plzni, ale v nedodržování pokynů daných výrobcem u DP.

pája

Přeně, ty tramvají maj být pěkně v depu a DPP by si měl objedant od Škodovky nové.

Jan

Však to se stalo, 14T stály a některé ještě stále stojí několik let zatímco vesele probíhala dodávka 15T.

Paja

No velká škoda, že za ten „stát“ nerozhodujete vy 🙂

Aslanex

Vydáno zrovna ve chvíli, kdy byla většina wan přesunuta zpět do Strašnic a Pankrác už vypravuje normální 15T 😀

Anonym

Zaplať pánbu za ty dary.

Lukas Novacek

A jak často těch 60km/h v praxi jedou? Je to okrajovka, zvláště v centru jsou tramvaje rády i za těch 40km/h

Aslanex

Ten přesun byl právě kvůli linkám, které jezdí na Modřany, kde je asi 10km úsek, kde jezdí šedesátkou. Na ostatních tratích je to spíš výjimka.

Kuba

60 v praxi ani moc často nemůžou (jen části modřanské tratě a Krajcárku), ale padesátka je zcela běžná. Bez ní se JŘ rozsypou ještě víc než jsou rozsypané teď.

Honza

Úseků kde je možné jet 60 km•h^-1 je mnohem víc: Sparta – Vítězné náměstí – Divoká Šárka, Podolská vodárna – Modřany, Hlubočepy – Barrandov, Bohemians – Kubánské náměstí, Vozovna Střešovice – Černokostelecká, atd.

Marek Turnovec

Mně přišlo (a myslím, že jsem i koukal do GPS), že to někdy valí přes 60 i na Plzeňské. Asi když je to zrovna na vlastním tělese, tak by se na ně nemusela nutně vztahovat padesátka v obci, jako pro auta, ne?

Aslanex

Máte naprostou pravdu, ale na Plzeňské není na vlastním tělese. Pokud jede uprostřed silnice, vztahují se na ni rychlostní omezení té silnice, kde je někde 70, ale většinu trasy 50. A že toto omezení nedává smysl, to už se mě neptejte…

Jan

Plzeňská od Kavalírky až na Sídliště Řepy je přece vedená zvlášť, přes trať vedou jen přejezdy. Což je případ i několika výše vyjmenovaných úseků kde je stejný vyhrazený pás pro tramvaje s otevřeným svrškem.

Radek

Jestli je trať součástí pozemní komunikace se nepozná podle otevřeného svršku, ale jen a pouze podle katastru.

Karel

Nikoliv, do katastru se opravdu nezapisuje, jestli nějaký pozemek je, či není pozemní komunikací. A už vůbec se do něj nezapisuje, jestli nějaká tramvajová trať (která ze zákona nikdy není součástí pozemní komunikace) je tramvajovou tratí vedenou po pozemní komunikaci. Mimochodem, podle PSP je tramvajový pás vždy částí pozemní komunikace, ať je nezvýšený, nebo zvýšený nebo jinak oddělený. Kryt kolejového svršku v tom nehraje vůbec žádnou roli.

Jiří Kocurek

Ale zapisuje.
Parcelní číslo: 8167
Katastrální území: Prostějov [733491]
Typ parcely: Parcela katastru nemovitostí
Způsob využití: silnice
Druh pozemku: ostatní plocha

Karel

A jak z toho poznáte, jestli tramvajová trať je vedená po pozemní komunikaci? A když v katastru u nějaké parcely využití napsáno nebude a druh pozemku bude „ostatní plocha“, co z toho vyvodíte? A co když zápis v katastru bude v rozporu s rozhodnutími silničních správních orgánů? Nebo jimi nebude vůbec podložen?

Karel

Nikoliv, Plzeňská je pozemní komunikace a tudíž tramvajová trať vedená po Plzeňské ulici je vedená po pozemní komunikaci.

Karel

Zvýšený tramvajový pás je tramvajovou tratí „vedenou po pozemní komunikaci“ (§ 47 odst. 5 Dopravního řádu drah) úplně stejně jako nezvýšený nebo dokonce auty pojížděný tramvajový pás. Tedy tam pro jízdu tramvají platí i PSP. Ale úsek Královský letohrádek – Pohořelec by se asi měl považovat za samostatnou tramvajovou trať, byť přiléhá k vozovce. Ale je fakt, že různí policajti, úředníci nebo všelijací strejdové instruktoři občas mívají hodně bizarní výklady práva a na logiku ani schopnost chápání textů se u nich nedá spolehnout.