Česká televize: Tramvajím 15T hrozí zpomalení ze 60 na 40 km/h
Vykolejení tramvaje 15T u stanice Vinohradské hřbitovy. Foto: Michal Chrást
Podle zdrojů České televize hrozí Dopravnímu podniku hl. města Prahy (DPP) snížení povolené rychlosti u tramvají ze 60 na 40
Kolik těchto tramvají zbývá ještě dodat?
Tak nevím čemu říkají méně náročné linky, jestli trať na Barrandov, kde se 15T prohání, není náročná, tak pak už nevím.
Jaký pán, takový krám.
Fakt by mne zajímalo jestli T15 mají stejný problémy i jinde, kde je mají. Anebo se tento typ udělal jen pro Prahu?
V Praze žádné T15 nejsou.
A nechtějí je prodat do Brna? V Brně nebyly problémy ani s 13T a kdysi zlobily ještě 2 šaliny z Prahy, ale to se poléčilo a dalo do vůně (a prodalo myslím do Polska)
Díky nemáme zajem a navíc máme obrácenou polaritu sítě .
Můžete namítat že si Brno odkoupilo T6A5 z Prahy ale to jsou podstatně jednodušší stroje ne jako 15T která by potřebovala kompletně novou kabeláž a výzbroj
To byla trochu ironie. I když v Brně si náš DPMB najde nějaké řešení vždycky. I šaliny si samy postavíme 🙂
Proč by potřebovala novou kabeláž a výzbroj? Kvůli mínusu v troleji???
Kolik T6A5 z Prahy máte?
Tak to aby se DPP modlil, že už opravdu nic nespadne. Pak se jeho tvrzení o neexistující systémové vadě rozsype.
Asi se to týká i estakád, jako např. u Krejcárku, z Hlobočep na Barrandov, apod. Blbě by se tam rozpadlé kolo opravovalo.
Týká se to hlavně tratí kde se jezdí 60, takže celé Modřany (3,17). Když k tomu přídáte Krejcárek (1,10,16 + výjezdy a zátahy z několika vozoven) a Barrandov (4,5,12,20) tak už není moc kde jezdit s 15T a naopak na dotčených trasách bez nich. K tomu další plně nízkopodlažní 14T zase nesmí na Malou stranu a už nejde rozumně vykrýt provoz.
Na Barrandov to jezdí, včera jsem se o tom přesvědčil xD
Neví tu někdo jak velký je rozdíl v decibelech u kola plného a tohoto děleného . Mě zajímá , zda to má i s těmi kryty kol velký nebo zanedbatelný zvukový význam . Dělená kola se používají i v evropě a nemyslím , že by s tím měli problém .Nebo koupit kola jinde když to nejsme schopni vyrobit.
Ono je potřeba porovnat komplet podvozek, protože kolo samotné může být tišší, ale když tomu rachtají brzdy na každé nerovnosti a ještě to neskutečně píská v každém oblouku i přes usilovné mazání tak to v praxi vyjde o poznání hůř. Čímž neříkám že jiní výrobci ten podvozek nezvládli udělat lépe. Tím spíš nechápu výrok „Žádné konstrukční problémy u tramvají 15T neregistrujeme“.
To je samo o sobě trochu oxymoron ne? „… že příčinou problémů s tramvajemi 15T jsou některé šarže pryžových segmentů v kolech tramvají, u nichž dochází k rychlejší degradaci. Žádné konstrukční problémy u tramvají 15T neregistrujeme“. Kdyz nekam narvu kus gumy, která mi zpuchri driv, nez urcuje stanoveny interval vymeny periodicke udrzby, tak bych to asi povazoval za konstrukcni vadu. Jinak mít tramvaje omezene na 40 km/h je ostuda a trochu slendrian Skody Transportation
Konstrukcni vada by byla, kdyby to kolo gumu odrbavalo. Tohle je „jen“ spatny material. staci tam dat neco, co je z gumy a ne ze stlacene tmy a bude po problemu.
To není oximoron. Konstrukční vada je problém v návrhu konstrukce. Vada materiálu neznamená, že konstrukce je nevržena špatně, znamená, že při výrobě něco nedopadlo podle očekávání.
Stát by vůbec od ŠT cokoliv kupovat. ČD okradli, DPP dodali předražené šunty. Jakýkoliv podnikatel by se na takového dodavatele už nikdy neobrátil.
problém není v Plzni, ale v nedodržování pokynů daných výrobcem u DP.
Přeně, ty tramvají maj být pěkně v depu a DPP by si měl objedant od Škodovky nové.
Však to se stalo, 14T stály a některé ještě stále stojí několik let zatímco vesele probíhala dodávka 15T.
No velká škoda, že za ten „stát“ nerozhodujete vy 🙂
Vydáno zrovna ve chvíli, kdy byla většina wan přesunuta zpět do Strašnic a Pankrác už vypravuje normální 15T 😀
Zaplať pánbu za ty dary.
A jak často těch 60km/h v praxi jedou? Je to okrajovka, zvláště v centru jsou tramvaje rády i za těch 40km/h
Ten přesun byl právě kvůli linkám, které jezdí na Modřany, kde je asi 10km úsek, kde jezdí šedesátkou. Na ostatních tratích je to spíš výjimka.
60 v praxi ani moc často nemůžou (jen části modřanské tratě a Krajcárku), ale padesátka je zcela běžná. Bez ní se JŘ rozsypou ještě víc než jsou rozsypané teď.
Úseků kde je možné jet 60 km•h^-1 je mnohem víc: Sparta – Vítězné náměstí – Divoká Šárka, Podolská vodárna – Modřany, Hlubočepy – Barrandov, Bohemians – Kubánské náměstí, Vozovna Střešovice – Černokostelecká, atd.
Mně přišlo (a myslím, že jsem i koukal do GPS), že to někdy valí přes 60 i na Plzeňské. Asi když je to zrovna na vlastním tělese, tak by se na ně nemusela nutně vztahovat padesátka v obci, jako pro auta, ne?
Máte naprostou pravdu, ale na Plzeňské není na vlastním tělese. Pokud jede uprostřed silnice, vztahují se na ni rychlostní omezení té silnice, kde je někde 70, ale většinu trasy 50. A že toto omezení nedává smysl, to už se mě neptejte…
Plzeňská od Kavalírky až na Sídliště Řepy je přece vedená zvlášť, přes trať vedou jen přejezdy. Což je případ i několika výše vyjmenovaných úseků kde je stejný vyhrazený pás pro tramvaje s otevřeným svrškem.
Jestli je trať součástí pozemní komunikace se nepozná podle otevřeného svršku, ale jen a pouze podle katastru.
Nikoliv, do katastru se opravdu nezapisuje, jestli nějaký pozemek je, či není pozemní komunikací. A už vůbec se do něj nezapisuje, jestli nějaká tramvajová trať (která ze zákona nikdy není součástí pozemní komunikace) je tramvajovou tratí vedenou po pozemní komunikaci. Mimochodem, podle PSP je tramvajový pás vždy částí pozemní komunikace, ať je nezvýšený, nebo zvýšený nebo jinak oddělený. Kryt kolejového svršku v tom nehraje vůbec žádnou roli.
Ale zapisuje.
Parcelní číslo: 8167
Katastrální území: Prostějov [733491]
Typ parcely: Parcela katastru nemovitostí
Způsob využití: silnice
Druh pozemku: ostatní plocha
A jak z toho poznáte, jestli tramvajová trať je vedená po pozemní komunikaci? A když v katastru u nějaké parcely využití napsáno nebude a druh pozemku bude „ostatní plocha“, co z toho vyvodíte? A co když zápis v katastru bude v rozporu s rozhodnutími silničních správních orgánů? Nebo jimi nebude vůbec podložen?
Nikoliv, Plzeňská je pozemní komunikace a tudíž tramvajová trať vedená po Plzeňské ulici je vedená po pozemní komunikaci.
Zvýšený tramvajový pás je tramvajovou tratí „vedenou po pozemní komunikaci“ (§ 47 odst. 5 Dopravního řádu drah) úplně stejně jako nezvýšený nebo dokonce auty pojížděný tramvajový pás. Tedy tam pro jízdu tramvají platí i PSP. Ale úsek Královský letohrádek – Pohořelec by se asi měl považovat za samostatnou tramvajovou trať, byť přiléhá k vozovce. Ale je fakt, že různí policajti, úředníci nebo všelijací strejdové instruktoři občas mívají hodně bizarní výklady práva a na logiku ani schopnost chápání textů se u nich nedá spolehnout.