Česká Lípa zdemoluje budovu bývalého městského nádraží

Opuštěná budova stanice Česká Lípa-město. Foto: Městský úřad Česká LípaOpuštěná budova stanice Česká Lípa-město. Foto: Městský úřad Česká Lípa

Budova je opuštěná od roku 1989.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Filson

Takhle jednou skončí i Masaryčka, Smíchov a Brno hl.n.

Joseph

Znám tu budovou od půdních prostor po sklep celkem dobře. Pamatuji si ještě v době ČD, s.o. Nejvíc ji asi uškodila „modernizace“, která byla przněním architektury. Bohužel vlivem přeložky tratě na Liberec upadal význam tohoto nádraží (budovy i kolejiště). Nedá se nic dělat, avšak je mi líto, že budova zmizí.

Martin
David

Kdybych bych radním v Lípě, tak budovu i s pozemky prodám investorovi pod podmínkou, že historické nádraží zachová a opraví do původní podoby (a na zbylé ploše ať se rozmáchne podle svého). Podle fotek je rakousko-uherská stavba hmotově zachovaná. Obnovte fasádu a uvidíte ten zázrak. Investor už by si pak mohl sám rozhodnout jestli tu udělá kanceláře, restauraci, byty apod. Ale je to jen sen, protože málokterá radnice v Česku uvažuje koncepčně. Česká Lípa má pořád jizvy po vysídlení Němců a po socialistické výstavbě. Tohle přidá další jizvu, aneb dezurbanizace. Nejsem z regionu, ale i letmý pohled na mapu ČL… Číst vice »

Jiří Kocurek

A bude to moct investor alespoň zateplit, aby splnil (ze zákona) závazné tepelně technické požadavky?

David

(Bavíme se ryze hypoteticky, protože vím, že demolice je nevratná.) Technicky asi stejně jako v zástavbě na pražských Vinohradech, tam se taky na neorenesanční fasády polystyren nedává, ale je spousta jiných možností uvnitř, na střeše apod. (Pozor, že direktivní normy na úspory tepla beru jako zlo). Já nemluvím jako staromilec, který chce zachovávat každou psí boudu. Prostě si myslím, že do širšího centra města nepatří periferní, „sídlištní“ urbanismus. Jsou města, kde dokázali i maloobchodní řetězce přitlačit k tomu, aby místo prefabrikovaných hal postavily skutečnou architekturu. Tady se jedna taková skutečná architektura nachází a je škoda že zmizí. Toť vše, petice… Číst vice »

Jiří Kocurek

„úspory tepla beru jako zlo“

Aha a typizovaná stavba je skutečnou architekturou. No pak je asi zbytečné cokoliv dodávat.

Jiří Kocurek

Znamená to totiž protopit troj- až pětinásobek a tu energii zaplatit. Plýtvání. Zateplení střechy se zdivo nezlepší.

Alibaba

Na kanceláře a byty (ubytovací zařízení) se staré nádražní budovy nehodí, mají zpravidla příliš vysoké stropy, a blbě se to bude zateplovat, když chcete zachovat vizáž.
A restaurace tak velkou budovu nepotřebuje.

Jiří Kocurek

Asi tak, nakec by žádného developera nenašel a mohli by za to všichni okolo…

fabec

Zadna skoda. Mnoho let nevyužívané. Stejne by brzo spadla sama. Akorat se tam shlukovali ty nejhorsi individua. Koleje uz jsou taky pryč a za par let ani nebude poznat, že tam byla trat.

Petr Mader

Takže zbyde už jen jedno nádráží v Lípě. A tak to se už ani nemusí jmenovat hlavní.

Marťas

Ještě je minimálně Střelnice a mám pocit, že ještě jedna zastávka směrem na Děčín… Ovšem v zásadě jsou to obě zastávky a ne nádraží…

PetrO

Souhlasím. Ale on v tom žádný systém není. Pokud budou v obci 2 zastávky (Holý vrch a Střelnice) a jedno nádraží, opravdu není důvod používat název hlavní nádraží. Pokud ano, pak by bylo správné to doplnit i další – namátkou třeba Vejprty (koupaliště+ zastávka), Hanušovice (Holba + zastávka), Znojmo (Nemocnice+ Nový Šaldorf), Rohatec (zastávka + kolonie), Veselí nad Moravou (Milokošť + Zarazice), Cheb (Skalka a Všeboř). A co třeba taková Jihlava nebo Karlovy Vary či Liberec? Na druhou stranu máme hl. n. i tam, kde jsou jen dvě nádraží a nic víc (např. Nymburk a Prostějov), případně rarita je Karviná… Číst vice »