Češi si podle průzkumu přejí záchranu Smartwings. Proti státní podpoře vznikla petice

Odstavené Boeingy 737 MAX 8 Smartwings. Foto: Rosťa Kopecký / FlyRosta.comOdstavené Boeingy 737 MAX 8 Smartwings. Foto: Rosťa Kopecký / FlyRosta.com

Češi si podle průzkumu veřejného mínění provedeného agenturou STEM/MARK přejí, aby stát pomohl letecké společnosti Smartwings a ČSA. Výsledky průzkumu

218 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
otaznick

Technokratický korporativismus, aneb s oligarchií v čele státu ke zničené a vydrancované zemi, aneb nejen o záchraně Smartwings s nadhledem:
https://a2larm.cz/2020/05/lekarum-potlesk-miliardarum-miliardy-a-detem-spalenou-zemi/

beija

Doputovala ke mně další anketa/dotazník, zda zachránit Smartwings. Je poněkud průhlednější než výzkum STEM/MARK: https://www.facebook.com/ceska.piratska.strana/photos/pb.109323929038.-2207520000../10157573830484039/?type=3&theater

beija

Tak snad teď bude odkaz fungovat.

beija
Adam

Většina lidí co létá se Smartwings na dovolenou neví o letectví absolutně nic, zabalené kufry do plastové folie na řízky,které si stejně nakonec vezmou nahoru na palubu atd to dokladají. Jen mají pocit, že když nebude SW,tak nepoletí už nikdy k moři,tak řeknou ano

Cendaz

Zase to bude tunel my to draze zaplatíme a za dva roky to levne prodame. Mezitím si sosnou statni úředníci v dozorčí radě. Prostě všichni budou spokojený. Stát je nejhorší podnikatel na světě a nechápu proč tuhle poucku musime neustále ověřovat.

nycki

Jajajaj ! Ta petice nic moc :/ takova snaha a beztak je to propadak 😀 kolik zelenych a kolik cervenych palecku kam jeste soupnem ???

beija

Smartwings se neoprávněně označuje za národního dopravce – České dráhy používají také slogan národní dopravce-ale ČD jsou státní podnik, jsou zřízeny na základě zákona, v tom je zásadní rozdíl.
Zatímco Smartwings jsou soukromá firma v tržním prostředí, částečně vlastněná holdingem z Čínské lidové republiky a je tedy tolik národní jako hobbymarket Obi nebo Mc Donald.

beija

STEM/MARK na svém webu nemá info o tom, že by sám platil průzkum. (https://www.stemmark.cz/aktuality/) Mohl si to okamžitě vymyslet, neb tady jde o rychlost . Až by Smartwings peníze dostal, tak to bude každému jedno.
Pokud chcete lepší silnice, zdravotnictví nebo sociální služby místo dotace soukromé společnosti Smartwings, napište svému poslanci.

Nicky
Nicky

Existuje docela přiléhavý vtip pro současnou situaci:
Jak se stát milionářem? – Začni jako miliardář a kup si aerolinky!

Miki

Myslím, že už je rozhodnuto. AB / A.Babiš/ se navenek neangažuje, ale lidé okolo něj už makají. Podíl v letecké dopravě ještě Agrofert nemá. . . Jen škoda značky ČSA a té její historie. Ale i ta se dá v budoucnosti zpeněžit.

rtep

Nemusíte uvádět, do je to AB. Agent Bureš přece, kdo jiný…

Nicky

Při vší úctě to je fantasmagorie. Celém odvětví bude následující roky silně ztrátové (mimochodem to je hlavní důvod proč by měl stát dát od aerolinek ruce pryč) a AB není tak hloupý aby si tím Agrofert zaplevelil.

Jiří

Ale dlouhodobě to vůbec není nesmysl. Teď to samozřejmě koupí stát, Agrofert na to myslím ani nemá. Nicméně už teď AF vlastní letecké opravny, takže nákupem aerolinek siu zajistí práci a jednou možná nechají státtu jen ČSA a zbytek Smartwings si koupí Babiš.

Adam

Pletete se,strach pomine, lákavost dovolené u moře přemůže, Bussines nepočká, za chvíli bude nebe opět plné

Axel

Pro Miki – píšete: „podíl v letecké dopravě ještě Agrofert nemá.“ To asi nemá (nevím, nezjišťoval jsem). Zato jiná firma jaksi propojená s naším premiérem podniká v opravárenství dopravních letadel – jmenuje se Avia Prime a má závody v Polsku a ve Slovinsku.

kanafasik

oni se resp. Havlíček je nazývá „národním dopravce“.. Jen takový drobný, možná nepodstatný detail, ale na letadlech nemají ani vlajku státu. to jen tak na okraj

Dalibor

DAlŠÍ národní dopravce? kolik jich ještě bude?

Nekdo

Kolik byste chtel? 42?

Jan Novák

Tak sorry. Oni nejsou Národní dopravce a já zde opravdu nebudu znovu rozepisovat jejich letité problémy a časté průšvihy. Předražené letenky do blízkých destinací v rámci monopolu pohlcením ČSA, kde uznávám roli comrade Tvrdíka. Vše mají v leasingu, CC a piloti tam dělají při značné (!) kvalifikaci na brigádu (1.5-31.10.). Na léto nabírají mnoho letů, flotila nestíhá atd….
Šimáně nemá žádnou sebereflexi ani stud

nicky

Zase má kamaráda Babiše a ten chce být opět premiér a tak potřebuje kamaráda Miloše z hradu a ten má zase za kámoše Číňany a ti vlastní druhou polovinu firmy. Kruh se uzavírá.

rtep

Ten kruh jste popsal dost dobře.
Jen je mi někdy líto, když se v souvislostech s touto naprostou špínou používá pojem kamarád. Asi mi v těchto případech víc sedí pojmy kmotr, mafián, loutka, lidé z podsvětí.

beija

Skvěle to vystihuje tahle grafika, už ji sem někdo dal, tak pro připomenutí. Klidně ji sdílejte dál: http://yirina.net/fotky_ostatni/2020_05_May/EX-4zz4UwAITssq.jpg

rtep

Ještě vím o jednom výstižném dílu Kanceláře Blaník – https://www.televizeseznam.cz/video/blanik/yes-republic-232177

kanafasik

to je ta péče o zaměstnance. Za sezonu si vydělají tolik, že se mohou přes zimu přes zimu pracovat nemusí a mohou se válet. Nebo se mejlim?

Petr Šimral

Asi se mýlíte. U nás je strojvedoucí, který v létě létal u Smartwings a v zimě jezdil u nás. A už nelétá a i v létě jezdí u nás. Takže on to zase takový vejvar nebude.

Iveta

Valet se doma pres zimu? Ja bych vam pral tam pracovat za minimalni mzdu a k tomu nejakych par korun za let atd. Opravdu stevardi a stevardky neletaji pro penize, ale pro to, ze je to bavi a letadla jsou jejich vasen. 🙂 Kolikrat jeste k tomu maji nekteri i brigadu

John

→Jan Novak
naprostý souhlas 💯

beija

Jiné firmy, třeba Neoluxor zachránili majitelé. Pokud víte o dalších takových, tak je uveďte, ať mají majitelé Smartwings inspiraci. 🙂
Každopádně dovolená u moře je ještě zbytnější než kniha v případě nouze.

nicky

Je to rizikový byznys. Proč to platit ze svého když máš kámoše premiéra?

Y.K.

Zajímavé. Mě osobně kapitálový do fimy vstup preferovaný v anketě přijde jako úplně nejméně vhodná forma, pokud už by na pomoc mělo dojít. Nejpřijatelnější forma mi přijde státní záruka komerční půjčky, tedy z rozpočtu nic, co by proti tomu majitelé mohli ručiteli nabídnout pro případ krachu nemám moc přehled.

Axel

Jestli není háček v tom, že majitelé nemají/nechtějí ručit. Pokud by Šimáně/Šmejkal/Vik a čínský stát mohli/chtěli ručit za dluhy SG/ČSA, tak by nepotřebovali dostat ručení které pravděpodobně bude vyplaceno z našich daní – laicky odhaduji, protože není vůbec dost informací aby šlo odhadnout jestli je vůbec šance že SG/ČSA dokážou splácet

Vlastimil Kocurek

To už nad pan Šimáně naznačil v jednom rozhovoru, že budou žádat opakovaně. Vůbec nejde o to, jestli mají schopnost splácet nebo ne.má bych do toho žádné jiné instituce než je vláda SW netahal. Domluvené je to zřejmě tak, že to dostanou jako přímou dotaci, bez návratnosti.

nicky

Těch 2.5 miliardy má být na rozjezd a rok provozu. Pak budou žádat opět. Navíc je více než jasné, že nebudou mít z čeho splácet. Budou muset splácet nepotřebná letadla, čelit nedostatečné poptávce pasažérů, malému zájmu o chartery od CK a cenové válce jak na poli charterů tak na pravidelných linkách, kde proti nim lowcosty nasadí identické lety za pár euro aby je dorazily. Navíc bude převis nabídky letadel, tak ani nebude poptávka na pronájem do Kanady jako dosud. Nebudou mít ani na splácení úroků natož dluhů. Přežijí jen silné aerolinky. A Smartwings budou jen tak silné, kolik do nich… Číst vice »

Y.K.

Oni nechtějí ručit vlastním majetkem a to je v souladu s obchodním právem. Závazky ani nic jiného ve firmě se nepřenáší na fyzické osoby a je to logické, protože hodnoty ve firmách těžce převyšují možnosti jedinců – i miliardářů. Jediný vztah je podíl. Takže musí přímo z firmy nebo jejich portfolí vyžmuňkat něco s relativně trvalou hodnotou.

beija

Ne? A Richard Branson může nabízet jako záruku za své aerolinky vládám svůj ostrov? Šimáně a spol prostě nechtějí..

Vlastimil Kocurek

O formu tady nejde, ale o podstatu. samozřejmě, že stát nebude vstupovat do této firmy, to nemusíte vůbec uvažovat. A ani nevím proč o tom píšete. Bude to čistá dotace. Není potřebné ještě platit právníky, aby to nějak přikrývali. Prostě peníze se převedou z účtu na účet a to je všechno. Nějak to zahalujete do neurčita.

Y.K.

Co zahaluji do neurčita? Komentuji výsledek průzkumu. Máte pro to tvrzení nějaký důkaz? Čistou dotaci nelze provést, to je nedovolená podpora. Navíc nic takového ani na stole nebylo, i když kdo ví co myslitelé z ANO ještě předvedou.

nicky

Majitelé by sice mohli, ale už investovat nehodlají, zejména když je šance pumpnout stát. ČR by od toho měla dát ruce pryč.

Y.K.

Ono když si půjčíte, tak nikoho nepumpnete. Půjčky se obvykle vrací s úroky. Investování je složitý proces, navyšování jmění musí odsouhlasit všichni akcionáři, což bude v případě nezvěstného Číňana dost problém.

Na druhou stranu ručit za půjčku v téhle době je rizko, i když to začíná vypadat, že by nějaké chartery letos mohly fungovat – i tak by při této cestě nějaký profit pro stát by vůbec neškodil + hodit do rynku něco k ručení.

Dalibor

PROČ SI ZA SVÉ PŮJČKY NERUČÍ TI CO SI JE BEROU? Za moje půjčky ručím já svým barákem. Stát mi ručení neposkytl žádné.

František

Nechápu, proč by měl stát být zárukou na půjčky miliardářů, kteří si budou mastit své ego, pokud chce SWG lítat, tak za své, jinak ať jde do kopru. Bude chybět jenom Vikovi, Šimáněmu, Juranovi Šmejkalovi a možná ČLR.

Peet

A co kdyby se zeptali takto:
Pošlete SW každý 250Kč (pokud bychom počítali všechny obyvatele a částku 2,5mld Kč)? Jak by to asi dopadlo?
A když již fakticky hodně zdražily potraviny, nemělo by se také přispět hypermarketům a všem obchodům s potravinami?

Pravdepodobnost

„Podle průzkumu ochota Čechů pomoci ze svých…“

A on snad nekdo brani cechum pomoci nekomu ze svych? Hanba branit lidem pomahat ze svych.

Kyblík_2

Pro ty méně chápavé zaměstnance SW nebo koupáky, co dávají mínusy nebo hejtujou
http://yirina.net/fotky_ostatni/2020_05_May/EX-4zz4UwAITssq.jpg

Bratrstvo kočičí pracky.

mtow

Ano, to schéma odhaluje neuvěřitelné věci. Akcionáři jsou Vik, Unimex a CITIC. To jsme do této chvíle nechápali.
A to povyšování se některých zamindrákovaných jedinců nad tzv. „koupáky“ mě taky baví. Kdejaký polodement na letišti, který dělá práci, kterou by zvládla cvičená opice nad klienty charterů ohrnuje nos. To mi fakt hlava nebere…

beija

Když oni jsou jiní, neotrkaní, všemu se diví, jsou naivní, ale i milí..Prostě koupáci..A spousta z nich jak kdyby zapomněla mozek před vstupem do letadla. A to i vysvětluje i ten častokrát nektitický obdiv nejen ke Smartwings, ale lítání obecně. Představte si, že bydlíte na venkově mimo centra a každý let letadlem je pro vás zážitek buď na rok nebo i na celý život, zážitek, o kterém můžete povídat sousedům, v práci, atd..To je pravý koupák a nemslím to jen hanlivě.

beija

Nekritický obdiv ke Smartwings, nemyslím to hanlivě – tímto se omlouvám za překlepy v předchozím příspěvku.

beija

Svět velké politiky a zákulisích politicko-finančních machinací je takovému koupákovi vzdálený spousty světelných let, oni si pamatují jen ten „svúj let“ . A neví, že by to mohlo být ještě lepší, nemají s čím srovnávat. ( Nabízí se analogie k Platónově jeskyni).
A ti, co třeba pamatují vysoké standardy charterů Holidays Czech Airlines, tak stejně neví, že ČSA dnes patří napůl Číňanům v rámci Smartwings. Lidem mimo Prahu a obor to prostě splývá.

nicky

Podívejte se na to takto:
1) Prezidentem je opakovaně volen stařec, Rusko-čínský příznivec a soudem uznaný lhář
2) Mluvčího mu dělá normální pako a kancléře křivák od pohledu
3) Premiérem je bývalý estébák a populista
Ty lidi někdo musel volit a demokracie západního typu potřebuje generace než se usadí. Zrovna tak lidé zvyklí na socialismus, rekreace ROH, apod. ani neznají, že mohou být lepší a levnější služby a záchrana Smartwings jim přijde úplně normální protože je to pro ně národní aerolinka. Nechápou, že z daní dotují byznys miliardářům a čínským komunistům. A Babiš bude mít ještě vyšší preference jako zachránce.

Kyblík_2

Tak tu máme ukázkový vzorek zaměstnance SW. Jak napsal beija, to není nadávka nebo povyšování. To je slangový výraz nebo-li hantýrka. Za to vy předvádíte firemní kultůru. Ti, které oškubete jak husy a odvezete, často s problémy, na dovolenou, nazýváte klienty. Na druhé straně pohrdáte lidmi z letiště, kteří vám pomáhají řešit a minimalizovat ta vaše věčná zpoždění a provozní průsery. To jsou pro vás polodementi a cvičené opice. To se teda nestydíte chtít od polodementů a cvičených opic nějakou pomoc z jejich daní? Dále to vaše soustavné firemní lhaní. Tady píšete o klientech charterů. Na tom vašem plačkowebu neberte… Číst vice »

kanafasik

Termín „koupáci“ používají všichni i posádky swg. s tím rozdílem, že ti z okolí Kladna jim říkají „koupácíí“ a ti z Moravy zase „kópáci“Normální slangový výraz.

Martin

Vite, co je zarazejici/usmevne? Odpoledne se to tu na me, Nickyho, Petra hazela „spina“ ci minusy. Kritika se nelibila. Komu? Muzeme jen hadat. Najednou, po pracovni dobe, je tady kritiky mnohem mnohem vic. A minusy nikde. Nahoda? Fakt?

Peet

Njn, protože Šimáněmu a Vikovi se nechce platit příplatky za odpolední šichtu a už vůbec ne za víkendy!

beija

A slyšel jste někdy o placených diskutérech? Prostě jim padla. Tady musí jít bohužel naivita stranou.

Vašek

Proč by soukromé společnosti,kterou vlastní miliardáři, měli pomáhat daňový poplatníci?Budou potom letenky zadarmo?Firma která nemá rezervu na 3 měsíce podnikání,tak ať nepodniká.

Axel

Především je problém, že zaměstnanec nás občanů – ministr Havlíček – je takový amatér, že zkouší jakési novátorské řešení, a ignoruje existující fungující řešení = což je insolvence SG/ČSA formou „reorganizace“ – v rámci tohoto druhu insolvence platí: – firma xyz nezanikne, ale v nějaké okleštěné podobě funguje i po skončení insolvence – obvykle se změní vlastníci (=nový vlastník zaplatí za tuto firmu a peníze za firmu putují věřitelům … tj. původní vlastník obvykle dostane 0,-) – věřitelé odpustí zbývající část dluhů, tj. po konci insolvence obvykle firma začíná bez dluhů. Takto prošly insolvencí např. SAZKA, Kordárna, OKD. Vsadil bych… Číst vice »

Jáija

Pan Havlíček byl přece se Schilerovou zaúkolován osobně Motýlema, protože jsou se Šimáněm kámoši, prý to pak blbě vypadá. Bylo to všude v médiích. To je apolitický a objektivní postup po českém způsobu.

Nicky

Ale o to Smartwings zájem nemají. Oni chtějí od státu bankovní garance 2,5 mld. a za to garantují činnost do dubna 2021. Ty peníze odpovídají tomu, že dle Šimáněho pálí 150 mio měsíčně, tj. 1,8 md. za rok a loni při uzemnění MAXů prý Šimáně půjčil ze svého Smartwings 700 mio na přežití (čínský spoluvlastník se odmítl angažovat) a tak by si Šimáně ty prachy zase rád vytáhl zpět. Když se to tedy sečte, dělá to těch požadovaných 2,5 mld. Po dubnu 2021 Smartwings natáhne ruku pro další peníze, protože letectví následujících pár let bude jen o nákladech. A co… Číst vice »

Peet

SW jsou přece vizitkou České republiky, tak jim to přej! Tam se musí líp peněz tolik, kolik se do nich vejde, a že se jich tam vejde!

Peet

Ty jsi ale na pana ministra škaredý! Jakoby jsi nevěděl, že řídí dvě ministerstva! A třetí by si klidně přibral (brzo bude volné asi min. zdravotnictví).

pzag

Nemohl by zdopravy.cz udělat průzkum, co lidem vadí? Jde mi o to, jestli je problém obecně záchrana jako taková nebo problém je to, že jde o SW?

Axel

Mě vadí naprostá absence faktů. Normální lidi obrací korunu, než ji utratí. Jenže SG/ČSA mlží za co chtějí utratit peníze z našich daní. Mám totiž pocit, že celé tohle mlžení SG/ČSA má zakrýt fakt, že peníze z našich daní budou vynaloženy na úhradu minulých chyb vedení firmy SG/ČSA a majitelů SG/ČSA… já na jejich chyby v minulosti nechci vynaložit peníze, ani korunu!!!!!!!! Opakuji, že plně chápu, že škody za březen 2020 by měly být zaplaceny firmě SG/ČSA z našich daní. A také bych souhlasil, aby z našich daní byla dotována případná ztráta z provozování některých linek a to na tam… Číst vice »

Nicky

Za ty škody za březen nemůže ČR, ale virus. Prostě se nelétalo a to nikde – nebyla poptávka.
Jinak ta snaha majitelů to je čistý lobbing – nejsou tam žádná fakta a ekonomická čísla. Letecká doprava bude v následujících letech ztrátový byznys a stát by se do toho neměl vůbec plést. A ta aerolinka nemá žádnou perspektivu.

Axel

Pro Nicky… nesouhlasím – myslím, že je v souladu s právem, aby ekonomické škody za březen 2020 byly firmě SG/ČSA zaplaceny z našich daní… vyplývá to např. z krizového zákona. Ovšem ekonomické škody za duben 2020 by už neměly být v plné výši zaplaceny z našich daní, protože v dubnu by prostě spousta lidí nelétala protože by prostě neměli zájem – i kdyby náš stát v dubnu zrušil zákaz letů. Pro zbytek Vašeho komentáře – chybí mi dostatek informací zevnitř SG/ČSA, abych mohl si troufnout odhadnout jestli jo nebo ne. A to je problém SG/ČSA, že tato firma obrovským způsobem… Číst vice »

Nicky

Na té náhradě se asi neshodneme. Ale že Smartwings mlží o tom nejsou pochyby. Je to čistý lobbing a účelové překrucování faktů. Měli by to dostat na stůl ekonomové aby posoudili zda je to vůbec životaschopné. A spoluúčast majitelů by měla být podmínkou.

Axel

Náhrada za březen vyplývá z krizového zákona. Ovšem v dubnu, i kdyby český stát povolil mezinárodní lety, tak by bylo jen velmi zájemců o létání… tj. ekonomické ztráty SG/ČSA by neměly být placeny z našich daní … jestli náhradu za ekonomické škody za duben, květen,… 2020 vysoudí firma SG/ČSA od původce epidemie to už je otázka vlastníků firmy SG/ČSA.

Peet

No, dalo by se s tím souhlasit za dvou podmínek:
že by pomoc za ty dané měsíce , musely dostat ÚPLNĚ VŠECHNY podnikatelské subjekty ČR, které taky „pálily“ peníze
a za druhé, že nedostali nic na zaměstnance

Axel

Pro Peet – pokud vím, tak v březnu náš stát zakázal mezinárodní lety = proto je morální a souladu s právem, aby z našich daní byla kompenzována ekonomická ztráta SG/ČSA plynoucí ze státního zákazu… Pro srovnání – IMHO nárok na náhradu škody za případné škody v březnu 2020 nemají např. automobilky nebo čerpačky, protože v březnu 2020 nebyla zakázána výroba automobilů nebo provoz čerpaček…

Ovšem za ekonomické ztráty SG/ČSA v dubnu 2020 už může náš stát jen zčásti, protože téměř nikdo z obvyklých zájemců o letenky neměl v dubnu zájem létat.

Leda

Přesně. Konec konců mzdy jim díky kurzarbeitu platí stát, takže jim zbývá platit leasing a údržbu. U leasingu řeší slevy, vrací letadla, a tím klesá i množství údržby. A na leasing a údržbu dát dvě a půl miliardy, když jejich náklady jsou co tvrdí 150 milionů měsíčně, včetně mezd, které stát už platí za ně? To je prostě divné a do očí bijící. Normální firma,která má problémy kvůli koroně a nikoho nezná dostane maximálně na mzdy díky kurzarbeitu,tak proč najednou mají mít nadstandardní podmínky?

beija

Měli by dostat podporu jako každá jiná firma, třeba jako optika, restaurace, atd.

Dalibor

1) už jako princip „záchrany“ státem mi vadí – je to nespravedlivé vůči těm, kterým „pomoženo“ nebude
2) nejedná se o čistě státní podnik, je tam soukromý kapitál, proto by měli všichni vlastníci přispět stejnou měrou
3) nemám pocit, že SW jsou klíčovým podnikem pro udržení HDP, zaměstnanosti atp.

Nicky

Nejedná se vůbec o státní podnik, tedy 49,9% vlastní čínská investiční společnost CITIC, ta by měla investovat když se tím normálně zabývá. Smartwings je tedy téměř z poloviny čínský státní podnik a druhou polovinu vlastní čeští miliardáři.

Vlastimil Kocurek

Rozdělujete věci, které rozdělit nejdou.

pzag

Proč? Většina diskuzí se točí kolem toho, že SW je odpad. Být to malá společnost s dobrou pověstí, točilo by se to kolem čeho?

L.K.

Co vadí? Že by se z peněz daňových poplatníků, kteří často žijí „z ruky do huby“, měla financovat soukromá firma jejíž majitelé si žijí jako prasata v žitě a navíc půlka patří číňanům!!!

Y.K.

Ale ono se to nemá financovat z peněz poplatníků, ale z komerční půjčky u banky. Co chtějí je záruka, což je něco jiného než lití peněz ze státáního. Je to pro ručitele riziko v případě bankrotu firmy před umořením dluhu.

Pavel

Jenže SmartWings stejně úpadku neujdou. Budou jen dál propalovat. Stát by mohl max. převzít CSA a část zaměstnanců a nasadit je na reciproční a tím rentabilní tratě. Zbytku uhradit přeškolení IT, řidičů metra, busů, tramvají apod. co ekonomika nadále potřebuje. SW ať projde klasickým úpadkem a co bude pro koupáctví a chartry prospěšné se nějak už proklepe. To je tak maximum, co mohou občané ze svých daní zkousnout. Ostatní vše by byl tunel na dáňového poplatníka.

beija

Převzít ČSA státem by bylo ekonomicky velmi nevýhodné, rentabilní trasy už pod sebe převedl Smartwings po převzetí ČSA ( ukončení letů do Ruska pro ČSA, následné zabrání Smartwingsem – více ve Výroční zprávě ČSA za rok 2018) vzhledem k tomu, že do Ruska může lítat jen jedna aerolinka z jedné země. A celé to nastartovat, aby bylo ČSA nějak funkční, by stálo další miliardy. 🙁

Atat

Další odborník ….. ČSA do Ruska samozřejmě stále létá. A jedna aerolinka z jedné země je naprostý nesmysl a pravděpodobně úmyslná lež ….. je to již řadu let co toto neplatí.

Y.K.

Ta vaše stále opakovaná ČSA teorie je úplně mimo.
Jediné jak by se daly ČSA převést jinam je to, že by si značku koupila jiná a funkční aerolinka. Ale nenapadá mě nikdo kdo by ji mohl chtít. Možná Fischer.

Vlastimil Kocurek

Ale to je nesmysl, proč to tak složitě dělat (kvůli zamlžení) ??? Když to chce stát přímo dotovat tak tam ty peníze nasype, a to je všechno. Případně v budoucnosti ještě také. O komerční půjčce nemůže být ani řeč, protože návratnost je nulová. To je takové mlžení.

johny

Neverim statistice, kterou jsem sam nezfalsoval
W. Churchill

...

On to ale nikdy neřekl. To je Goebbelsova práce.

kanafasik

takže se budou firmy zachranovat podle průzkumu nebo plebiscitu? Neměli by o tomhle rozhodovat spíš eknomové? To je faktnděs, co jenv této zemi možné. Partička z devadesátek jede prostě ve starých kolejích. strategičtější mi přijde tedy Letiště Praha než swg.

Lesa

Nejlepší je, že letiště Praha lidi vyházelo, nedostalo žádnou podporu a to ho vlastní stát. Soukromá firma s bohatými majiteli dostane podporu od státu , sice nějaké lidi vyhází taky, ale to nevadí. To nechápu

beija

Ano, na diskuzi na Airways.cz to také někdo zmiňoval, že Letiště Praha (státní podnik) propouští cca 1000 lidí, prý hlavně starší a zkušené lidi…Ale je to zdroj JPP. To by pak bylo už silné kafe – do Číňany a miliardáři vlastněného podniku nasypat peníze z našich daní a státní podnik je každému jedno, neb nemá skvělou sebeprezentaci v médiích jako majitelé Smartwings – Šimáně a Vik.

Leda

Když oni je fakt vyhodili (znám pár případů z okolí ☹️) a tady to bylo v článku taky, samo letiště to vydalo jako tiskovou zprávu.

beija

Tak to je smutné. O důvod více, proč by se neměla zachraňovat soukromá firma nappůl vlastněná Číňanama.
A klidně piště komenty na FB Neberte nám křídla – zůstávají tam i ty negativní.

Nicky

Já nechápu proč by měl nějaký průzkum veřejného mínění mít nějakou relevanci. Jde to snadno zmanipulovat. Měl by být ekonomický posudek. Já pochybuji, že by Smartwings byl schopen v následujících letech vytvářet nějaký zisk, natož splácet úvěry. Následující roky bude peníze pouze spotřebovávat.

Vlastimil Kocurek

O podnikatelských věcech nemůže rozhodovat průzkum, ale trh. uskutečnění tohoto průzkume je zcela komické a bizarní. Jak hluboko jsme klesli.

Leda

Dobrá masírka, aby sami ovčani chtěli uskutečnit tenhle tunel. Může už konečně ta firma vysvětlit – proč chtějí zatím až 2,5 miliardy záruk, když říkají že jsou 0,3 miliardy za měsíc,takže 2 x 0,3 = 0,6 miliardy. Co plánují s těma dvěma miliardami navíc? – jak moc jsou zdravá, když berou lidi jen na půl roku a druhou půku jsou na dávkách a živí je stát ? – jak mají v plánu vydělat a vrátit ty peníze, 2,5 miliardy, když jejich zisk je okolo dvo set milionů ročně, tri roky dozadu měli ztrátu přes půl miliardy? – proč nechtějí akcionáři… Číst vice »

Axel

Především je problém, že SG přišly o zákazníky. Holt v příštích letech spousta lidí zapomene na každoroční leteckou dovolenou, protože na to prostě nebude. Což je malér pro SG, které z větší části žije z charterových letů. Dceřinná firma SG, tj. firma ČSA se naopak soustředí na pravidelné linky, na kterých asi nepřijdou o tolik zákazníků… ve srovnání s charterovou divizí.

Leda

Když to chce z jejich strany čísla a ne tu spekulovat, proto je tu všichni hejtují. Jestli půjdou chartery dolů, tak logické kroky jsou zmenšení, propustit lidi,zmenšit flotilu,a pak postupně růst. Stejne to tak dopadne, ale aspoň do toho nenalije stát přemrštěné množství peněz zbytečně a jestli si tohle jejich vedení neuvědomuje tak je nekompetentni a ty peníze státu nikdy nevrátí (třeba je to účel)

Axel

A ideální formou jak takto projít obtížným období je „nalít si čistého vína“. Neznám jednodušší a fungující způsob než je insolvence a to formou reorganizace. Není to ideální způsob.

Totiž když si uvědomím co prosazuje naše vláda = s nekvalifikovaným rozhodováním pana ministra Havlíčka si troufnu odhadnout, že při jakémsi vyjednávání Havlíček – Šimáně/čínský stát se může ztratit víc peněz našich daní než kdyby případná státní pomoc z našich daní se dostala do firmy SG/ČSA po proběhlé insolvenci, tj. do firmy bez dluhů z minulosti

Vlastimil Kocurek

Bude to přímá dotace bez jakékoliv povinnosti státu něco vracet.

beija

Pokud s přímou dotací 2,5mld. miliardáři Šimáněmu a spol.(Číňanům) z našich daní nesouhlasíte, napište svému poslanci, Babišovi, Schillerové a Havlíčkovi.

beija

V oblasti Ruzyně jsou s tunelováním bohaté zkušenosti a hlavně velké znalosti. 🙂 ČSA, Holidays Czech Airlines, atd..Tak proč neobrat nás daňové poplatníky znovu?
A to nechávám bez poznámky, že na Šimáněho žaloby na stát právě kvůli státní podpoře pro ČSA už všichni zapomněli..

Vlastimil Kocurek

Tak to nechodí, když jsou Šimáně a Babiš kamarádi, všechny vaše „nesmyslné“ otázky odpadají. Svým způsobem jste mně pobavil, když k tomu máte exaktní úvahy.

Kyblík_2

Spláchnout celý Smartwings do záchoda a přiklopit dekl. Ještě k tomu přihodit ty dva vykuky. Nic víc, nic míň!

Zemplínec

Maxy ještě podat do šrotu a taky by jsme na tom vydělali. Víš kolik je v tom měděnejch drátů ?
To by se o to cikání porvali

Axel

737MAX nejsou v majetku SmartWings. Patří leasingovým firmám, které je pronajímají firmě SG. viz letecký rejstřík … Jestli ty leasingové firmy jsou nějak provázané s majiteli SG/ČSA, to netuším. Nicméně Václav Fischer to tak měl: patřily mu jak leasingové firmy pronajímající letadla aerolinkám a taky mu patřily aerolinky Fischer Air.

nicky

Prý nějaké irské leasingovky. Záleží na smlouvách jak jsou uzavřeny, ale Smartwings musí platit leasing i když nelétá nebo nemá pro letadla využití. Je to jako koule u nohy.

Vlastimil Kocurek

Maxy poslat zpět do Seattlu. Ovšem s rizikem, že nedoletí.

Chainy

A není to prostě jenom tak, že si chce někdo zopakovat divoké 90ky?
Pod rouškou krize stát pořídí pěkné podíly ve velkých fungujících firmách, pak vykáže, že až tak moc nefungují, a proto podíl prodá za pár korun „neznámému“ investorovi, který to několikrát protočí přes Kajmany, Kypr, Bahamy aspol., a nakonec opravdu prodá, a to za 1000x-10.000-násobek toho, co zaplatil státu. A zas je nějaká ta miliarda v kapse. A to se říká, že dnes už to nejde jako tehdy. ANO, když se chce, tak to jde! 🇨🇿💪🤑

Karel

zaujalo me jmeno autora pruzkumu – Gabriela Šamanová 🙂 vetsina dotazanych bez maturity, temer polovina, nic proti takovym lidem, ale da se ocekavat, ze vetsina lide bez maturity nebude uplne 100 % dokonala v jazycich, tedy radeji vyuziji CK pro dovolenou, coz naprosto chapu ale neprijde mi to jako reprezentativni vzorek obyvatel CR. Nicmene si nemyslim, ze by mel stat nejak zasahovat do SW, nebot se nejedna o nejaky strategicky subjekt, bez ktereho se CR polozi, stejne se najake extremni vytizeni neocekava, takze pristi rok natahnou ruku znovu. Jsou mnohem dulezitejsi strategictejsi veci pro stat nez SW. za to, jak… Číst vice »

Ted

To je normální vzorek co se používá na vše. Stenmark dělá mraky výzkumů. Jinak Váš názor možná bude správný, ale každopádně bude v menšině. SW chtějí zachránit cestovky, Bureš, Luftjarda, dle výzkumu běžný lid a evidentně i média. Jak Prima, tak i Nová poslední dobou pouštějí o SW zásadně dobré zprávy. A minimálně na tohle bude vláda slyšet. Koneckonců blíží se volby a nikdo v ruce nechce mít černého Petra v podobě široce mediálně propíraneho krachu aerolinky.

Anonymus

A kdo zaruci ze nekrachnou za pul roku? Uz krachly v Evrope 3 aerolinky + Air Mauritius treba

Nicky

Smartwings nemají budoucnost. Nejsou ani důležité, ani velké, ani kapitálově silné. Budou fungovat jen tak dlouho jak dlouho tam stát bude lít peníze. 1/3 aerolinek krizi nepřežije a kdo jiný by měl zkrachovat když už ne Smartwings?

Vlastimil Kocurek

Ono se lépe krachuje s 2,5 miliardami navíc, než bez něj, z toho určitá část už bude vyvedena ze společnosti.

Karel

ok, diky za info, ja bezne na detaily pruzkumu nekoukam, takze netusim, koho se ptaji, ale tady jsem neodolal, kdyz se ta prezentace nabizela 🙂
je mi jasne, ze ja budu ten posledni, koho se stat prijde zeptat, jestli ma SW podporit nebo ne…

beija

Karel: Není to reprezenattivní vzorek, je možné, že byl dělán formou „pohodlného“ vzorkování místo „reprezentativního “ vzorkování. Více: https://cs.wikipedia.org/wiki/Dotazn%C3%ADkov%C3%A9_%C5%A1et%C5%99en%C3%AD – stanovení vzorku.

Vlastimil Kocurek

je to vymyšlené od stolu nejspíše se nikdo nikoho neptal, dělají z nás pouze idioty.

...

Tak ať si to cestovky zachraňují, jak chtějí. Za své.

František

Jsem pro okamžitou podporu SWG, ale z peněz pana Šimáně 18. nejbohatší Čech, Vika, Jurána a Šmejkala. Jinak ze státního ani korunu.

Vlastimil Kocurek

proč by to dával ze svého, když to zaplatí stát.

hedonism.bot

Proč by stát měl pomáhat financovat ztrátový byznys patřící všem jen ne českému státu? Pokud bych opravdu stát řídil jako firmu, tak založím novou státní společnost, nakoupím na trhu pár olétaných letadel (kterých teď bude opravdu dostatek) a začnu znova na zelené louce. Napadá mě poměrně střelený byznys model – pořídit a340, jejichž motory by se daly servisovat za pár i v Praze nebo Ostravě, aktuálně jich na trhu bude pár za cenu šrotu a rozlétat s nimi Vietnam, Thajsko a třeba znova zkusit NY/Newark a Čínu a k tomu pár dalších letadel na evropské linky, kde to bude jakš… Číst vice »

Nicky

Byznys model založený na olétaných A340 by nefungoval ani v době boomu. Stát velikosti ČR žádné aerolinky nepotřebuje. Letecký byznys v Evropě je jako umyvadlo s vodou. Pokud z něj naberete hrnek vody, nezůstane tam díra, ale přelije se tam voda z okolí. Letadel je nadbytek a o Prahu se budou aerolinky přetahovat i bez Smartwings.

hedonism.bot

A340 je debilní letadlo, ekonomiku provozu by ale zmíněné destinace mohly pár let ufinancovat a nehrozil by u toho průšvih s opravami a revizemi motorů který ukončil provoz A310 a asi i aktuálně zařízl OK-YBA. Jestli stát naší velikosti aerolinky potřebuje…no poslední krize ukázala, že zbytečné to není, jen je prostě není možné dál provozovat jako před 20/30/50-ti lety.

Nicky

Je to ekonomický nesmysl. Ani v době boomu který skončil před pár měsíci by se ty linky neuživily. To by byla ještě větší černá díra než Smartwings. Pokud stát potřebuje letadla, může koupit nějaké armáda. Jinak se dají mnohem levněji pronajmout.

pzag

A do těch vyřazených A340 můžete rovnou koupit nový interiér, to bude taky za pár. Navíc kolik to bude mít hodiny/cyklů? Neletí to, žere to jak prokopnuté, těžké to je jak prase, ne-li dvě. O tom letadle koluje vtip. A340 je rentabilní jenom při obsazenosti 150 %.

...

Interiér tam nacpou z ojetých motoráků řady 810, to nebude zas tak drahé.

kanafasik

no 340 není moc dobrý nápad. To není povedený stroj.

Anonymus

Ja myslim,ze soucasne PR dela pro Smartwings firmaTEAMIO.EU, kterou asi vlastni firma LMC,s.r.o. pripadne firma Alma Career, ktera to snad dela i pro Letiste Praha a ze tihle lidi z agentury se znaji nebo maji treba kapital i ve STEN/MARK.

ppp

Zajimalo by me kdo zadal a zaplatil ten vyzkum

Petr Šimral

Smartwings – zisk v roce 2017 – – (mínus) 92 mil. Kč.
zisk v roce 2018 – + 36 miliónů Kč.

Zdroj: volně dostupné účetní uzávěrky na justice.cz

Čím tedy tato firma přispívá našemu státu, aby mohla chtít takto velkorysou podporu?

Anonymus

To taky nechapu. Daji se zjistit info / vysledky treba od roku 2010? Rikali, ze ve ztrate byli jen 1x v historii.

Nicky

Hlavně oni zaměstnávají zaměstnance sezonně a mimo sezonu je propustí a ti pak jsou na pracák a peníze zase čerpají od státu. Je to taková varianta Švarcsystému. A stát z toho nemá prakticky žádný užitek.

Jáija

Tohle by mělo zajímat inspektoráty práce, odbory a MPSV jako takové.

T. Brook

Brečí jak jsou bez peněz, ale na kampaň Neberte nám křídla peníze jsou. Zajímavé

Martin

To je prece zadarmo. Prispevky pisou zamestnanci, grafiku dela grafik. A reklama? To zaplatil … no treba Jarda Tvrdiku za rousky, co mely byt FF3.

Anonymus

Martin: Ja myslim,ze soucasne PR dela pro Smartwings firmaTEAMIO.EU, kterou asi vlastni firma LMC,s.r.o. pripadne firma Alma Career, ktera to snad dela i pro Letiste Praha a ze tihle lidi z agentury se znaji nebo maji treba kapital i ve STEN/MARK.

Ruda

„Líbí se mi“ , jak nějakou rádoby petici může podepsat i kde jakej moula , kterej jenom proto, že nedostal pivko a nebo bagetu na letu hnedka haní SW a stěžuje si na jeho služby. V letectví pracujou (nejenom v SW ) vyškolení,chytří lidé , mnoha z nich s vysokou školou ( zejména piloti,technici) a o jejich práci, pozici, firmu otírá kde jakej šmudla ( dle obsahu komentáře v 95% snad jen se základním vzděláním). Každej by rád viděl padnout SW , hodně lidem by to udělalo samozřejmě radost , ale až by k tomu opravdu došlo , tak taková… Číst vice »

Nicky

Vy asi k těm vyškoleným chytrým lidem v letectví patřit nebudete. Minimálně v ekonomických zákonech máte značné mezery.
Pokud nabízel Smartwings letenky do severní Afriky za 8.000 Kč, tak to opravdu nejsou lidové ceny. Jiné společnosti za ještě méně létají až do Kalifornie.

Honza

V případě největší cestovní kanceláře EximTours šlo o fixně nasmlouvaný let (charter), kde cena letenky PRG-HRG-PRG byla po přepočtu na jedno místo 3 200,-. Pro Block-Space dalších cestovních kanceláři byla ceny vyšší, ale ne 8 000. Nepleťte Nasmlouvaný Charter a Linku co jste si našel někde na pochybném webu.

Martin

Takze vlastne aerolinku odrbavaji cestovky, coz? Ted uz chapu, proc se tak boji, ze QS pujdou do kopru.

AirFanda

Na pochybném webu smartwings.com cena letenky PRG-HRG-PRG je 7998,- Kč.

beija

Spousta lidí v současnosti nebude na dovolenou mít peníze ať Smartwings padne nebo ne. Pokud Vy ano, tak patříte k těm šťastnějším a važte si toho.

Petr

Uz jste se nekdy dival na jine aerolinky proboha?! Qatar Airways vas dovezou po celem svete za ceny od 10 do 15 tisic. Blizsi destinace (treba na Strednim vychode) byvaji i pod 10 tisic. A to jsou aerolinky, kde mate v cene 30kg kufr, normalni jidlo a neomezeně nápojů. A uplne jinou uroven customer relations. Ten nulovy servis, co poskytují Smrtwings, bude za 8 tisic rad poskytovat kdokoliv od Ryanairu po Timbuktu Airways.

Martin

Lidovka? Sest tisic za letenku na Majorcu nebo Chorvatska, osm tisic za letenku do Recka, to je dobra cena??? Fujtajksl. Rudo, gratuluji za prispevek dne! A jestli vam prijde 40 tisic za zajezd do Egypta jako lidova cena, tak pardon, to je na tom ta vase nizsi trida dobre. Ale treba si misto toho prispevku radsi spocitejte v rychlosti lowcost variantu toho vaseho Egypta pro mlady par, tedy 2 osoby, ano? CR-Berlin max. 2000, Berlin – Marsa Alam cca 6000, 4* hotel na 7 noci s AI 9000. Hm, pane jo, zajimavy srovnani. Diky bohu, ze lidi, kteri si to najdou,… Číst vice »

Nekdo

Taky jsem podepsal petici proti zachrane. Zamestnanci jednomotorove QS, kteri zde klikaji minusy jako vztekli a koupaci, kteti by bez CK nedoleteli ani do Bojkovic, a dokonce ani Vy, neni reprezentativni vzorek…

Petr Noworyta

Vazeny pane. Nesirte tady dezinformace. Kdyz padnou Smartwings/CSA tak charterovy trh okamzite nahradi Ryanair a Wizzair kteri v Praze nabazuji kolem 30 letadel. Vetsina zamestnancu Smartwings/CSA prejde k temto spolecnostem. Bezne linky pak nahradi ostatni dopravci, kteri navysi stavajici frekvence.
To co jsem popsal bude mit pro vsechny tu vyhodu, ze razem klesnou ceny letenek (za soucasneho znacneho zvyseni urovne sluzeb), tzn. po Evrope letenky max. do 3000,- a tim padem zlevni i dovolene, protoze CK nebudou tolik platit za nasmlouvane lety.
Rozhodne pulka republiky nebude litat jen prstem na mape. To mozna tak vy.

beija

Petr Noworyta: Dezinformace šíří web Neberte nám křídla:https://sos.smartwings.com/, který má kromě marketingového účelu i placenou reklamu, aby byl vidět na google jako první. Dnes už je to skryté, ale tady pořídili printscreen: https://www.airways.cz/zprava/neberte-nam-kridla-rika-kampan-smartwings/
Všimněte si, třeba ani slovo o čínském vlastníkovi..

Tswq1

Vy budete určitě nějaký zaměstnanec SW tipuju :D. Na základku bych tipnul hlavně vás :D, po tom co padnou aeroklub Smartwings si to pěkně přebere jiná firma za mnohem lepší ceny :D, sice ne hned třeba ale časem určitě. Oni si mnou už ruce :D. Jednoduše, ztrátový byznys nemá na trhu co dělat.

beija

TVS také dělal akvizice skrze likvidaci, to je normální tržní model, tak proč by měl být nyní Smartwings( nástupce TVS) chráněn a zachráněn z našich kapes? Co mít raději za tu cenu lepší regionální dopravu a dojet si pohodlně na letiště do Vídně, Mnichova, Berlína, Katovic a v budoucnu do Varšavy, kde se staví největší letiště v regionu? S google translatorem v mobilu už se dnes domluví každý. A se seniory mohou jet vnoučata nebo děti. 🙂 A užijí si i další město, kam se senioři za komunismu nemohli podívat( kromě Polska).:-) A trochu off topic – schválně se podívejte,… Číst vice »

beija

A tady je hezká časová grafika, nárůst je zřetelný zejména po vstupu Polska do EU, zkrátka umí čerpat dotace a skutečně makají.. https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lnice_a_rychlostn%C3%AD_silnice_v_Polsku#/media/Soubor:Historia_budowy_autostrad_i_dr%C3%B3g_ekspresowych.gif
Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lnice_a_rychlostn%C3%AD_silnice_v_Polsku

Dalibor

SW jako firma negeneruje žádný rozumný zistk, dokonce byli ve ztrátě. – Tj státu na daních žádný velký peníze z ní neplynuly. Zamestnanců na dobu neurčitou a plný úvazek mají pár. -Tzn když skončí nezvedne to ani nezaměstnanost. Proč zachraňovat něco, co do státní kasy ani v době hojnosti neposílalo peníze? Podívejte se na třeb Škoda auto, jaké mají zisky a co z toho plyne do „kasičky“. Kdyby SW každej rok poslali 250milionů státu na daních, pak neřeknu ani slovo. Proč pomáhat takovéhu podniku, který nezaměstnává moc lidí a neplatí žádný velký daně? Nehledě k tomu, že to ani není… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Tento text připomíná komunistickou apologetiku. Prostě jedna velká blamáž. Máte tam pokrytecká klišé a mnoho arogance, povyšování se -je to svým způsobem naprosto sprosté. Tak pokud tak jste tak vychovaný od té vaší společnosti, tak se nedivím, že je SW před krachem.
Vy zesměšňujete své klienty, a přitom si asi myslíte, že vaše výplata padne z nebe ?? ne nepadne, může mít jen to, co vám vaši klienti zaplatí. Prostě vaše psaní je primitivní a je to vůbec nejhorší a ještě 72 dalších zaměstnanců vám to oplusovalo.

Nicky

Zaslechl jsem v TV od poslance Lipavského, že část zisku Smartwings (nikoliv ta čínská) je daněna v daňových rájích. Některé státy vůbec nepodporují z veřejných peněz firmy, které daní v daňových rájích.
Navíc se nabízí otázka, zda by napůl čínskou firmu neměla minimálně napůl sanovat Čína.

Pan X

Samozrejme ze cast sveho zisku dani v danovich rajich. Kdyz si date tu praci, tak zjistite dokonce i kde.

Anonymus

Pan X: kde? To jako fakt delaji?

Nicky

Já viděl ten rozhovor s Vikem v DVTV a on tam říkal, že Smartwings potřebuje peníze, ale jen přechodně, protože mají u Boeingu pohledávky ve výši cca 100 milionů USD za nedodané MAXy. Pokud tomu tak opravdu je, přicházela by v úvahu nějaká pomoc. Ale k tomu stát nepotřebují pokud má pohledávka tu hodnotu, stačí zajít do banky.

Martin K.

O tom jak Boeing vypořádává ztraty vzniklé recertifikací MAXů jsem už psal. Cca 10% dostanou v penězích a zbytek bude sleva na další objednávky a služby. Bohužel to neni klasická pohledávka. Abychom viděli v jakých částkách se pohybujeme. Nákupní cena 1x B737max se udává mezi 70-100miliony USD. I to je důvod proč SW neni vlastníkem žádného kusu a má je na operativní leasing.

Nicky

Tak jim bude na prd.

Axel

Pro Martin K… Z jakého důvodu tvrdíte, že zákazníci co kupovali letadla nemají právo dostat odškodnění v penězích, nýbrž mají právo na odškodnění zejména ve slevě z nějakého dalšího nákupu? Z čeho vycházíte? IMHO při sporu s dodavatelem 737MAX bude pro SG klíčové postupovat ve shodě s vlastníkem 737MAX. Což jsou jiné firmy než samotné SG… SG je nájemce a najímá se letadla 737MAX např. od těchto vlastníků letadel: ALC B378 43296, LLC. Celestial Aviation Trading 46 Limited THEODOR J.E.C. WILSON AIRCRAFT LEASING COMPANY LIMITED WILMINGTON TRUST SP SERVICES (DUBLIN) LTD Takže je dost možné, že peníze z našich daní… Číst vice »

beija

A nezapomínejme, že v Irsku jsou nejvýhodnější daňové podmínky pro firmy, které chtějí podnikat v EU. takový malý daňový ráj v EU podobně jako Monako.

beija

To by byl super průzkum veřejného mínění pro dolních 10 000 000: Chcete, aby peníze z našich daní zahučely v daňovém poloráji v Irsku? By mě docela zajímal názor těch lidí bez maturity. Kdo ten průzkum zaplatí? Nějaký zájemce? 🙂

Nekdo

na Slovensku se v lednu poskládali lidé na průzkumy před volbami, když je zákonem zakázali, tak si to objednali jako soukromé osoby 😀 věřím, že tady by to šlo stejně…

Nicky

Tam záleží na smlouvách jak jsou uzavřeny. Myslím, že pokud Boeing ani rok po termínu dodání nedodá, je snad nárok na úplné odstoupení. Ona se teď radikálně změnila situace a pro ty Boeingy by Smartwings neměl stejně využití a jen by musel platit leasing na který by stejně neměl peníze….

Martin K.

Určitě netvrdím, že vlastnici nemají právo na finanční kompenzaci, naopak maji :). Ta kompenzace ale neni jednoznacne nárokovatelná – je obtížně prokazatelná. Je tu možnost dohody nebo soudního řízení. Boeing nabízí za určitých podmínek dohodu (Turkish nebo GOL na to přistoupili). Například Ryanair nebo Southwest chtějí maximalizovat slevy – na to BOE slyší a může ovlivnit lépe než finanční kompenzaci. Hotovosti má BOE jen omezené množství. Soud může kompenzaci stanovit – důkazní břemeno ponese žalobce a je tu riziko velkých vydání na různé spory u různých soudů (nevím podle jakého práva smlouvy uzavřeli). Škoda vznikla hlavně provozovateli – a určitě… Číst vice »

Martin K.

Napsal jsem to špatně: kompanzace neni obtížte prokazatelna, ale její požadovaná výše (finanční hodnota) je obtížně prokazatelná.

Nicky

Každopádně je to pro Smartwings běh na dlouhou trať a také může cestou zkrachovat. A Boeing to dobře ví.

Axel

A kdo má nárok na náhradu škody od dodavatele 737MAX? Česká firma SG/ČSA? Nebo spíše má nárok firma, která je vlastníkem konkrétních letadel 737MAX a tyto letadlo pronajímá firmě SG/ČSA?

To jsou základní otázky, bez jejichž detailního zodpovězení si nelze udělat názor. A tak je to se vším co se píše o budoucnosti SG/ČSA. Samé mlžení a žádná kompletní fakta. Prostě, z nás daňových poplatníků, chtějí udělat „oslíčku otřes se a neptej se“.

Martin K.

Ano, bez znalosti smluv to nelze říci jaká výše škody přísluší leasingovce a jaká SW, každopadně to neni tak, že by škoda vznikla jen leasingovce a SW ne.

Axel

Ano, nelze si udělat jakkýkoliv názor bez znalosti konkrétních detailů (=to co je ve smlouvách mezi SG/ČSA, leasingovými firmami a dodavatelem Boeingů 737MAX)… A podobně je tomu téměř se všemi informacemi o SG/ČSA…. 99% informací je „kouřová clona“ a podstatné informace jsou buď neúplné nebo úplně zatajené. P.S. Když jste tvrdil, že firmy SW vznikla škoda uzeměním 737MAX, tak jak víte, že leasingová společnost může poskytnout náhradu škody formou slevy pokud si SW nasmlouvá nájem nějakého dalšího letadla od Boeingu… Už chápete proč se mi nezdá Vaše kategorické tvrzení jaké jsou možnosti o náhradě škody pro SG? … Nevím jak… Číst vice »

Martin K.

To je dobrý argument. Neni to však něco co by asi nebylo “běžné” například současné dohadovaní managementu EasyJet a významného akcionáře možná souvisí s utajením podmínek ve smlouvách (nemam k tomu informače jen má spekulace) Ad ps: nevím jestli dobře rozumim vaší argumentaci. Bavíme se o kompenzaci firmy Boeing leasingove společnosti a následné kompenzaci Leasingova společnost – SW? Nebo je to argument, že příjemcem kompenzace je leasingova společnost a tedy sw nemá na kompenzace nárok? Tam je nějaká smlouva Lessor-provozovatel. Lessor se k něčemu zavázal – dodá letadlo v urcite konfiguraci o náklady provozu se stará provozovatel. Když náhle z… Číst vice »

tom

Taky si přeju záchranu Smartwings, ale za soukromé peníze, ne veřejné.

Nicky

Ano je to především věc majitelů a ti nejsou žádné sociálky.

Dáda

no myslím že bafuňáři ze SW jsou už s Burešem dávno domluvení (zas to budew jen a jen penězovod)

beija

Třeba ještě úplně ne..Ale už je to blízko. Co třeba napsat Babišovi a Schillerové i Havlíčkovi, kontaktujte svého poslance ( i když ten na to bude mít bohužel minimální vliv, ale za zkoušku to stojí).
Záchrana jednoho pracovního místa ve firmě miliardáře Šimáněho, což je jeden z argumentů ( kromě těch v průzkumu, že to lidi chtějí) by vyšla na cca 1 000 000 Kč z našich kapes! 🙁

Nicky

To se mýlíte, nemají 2,500 zaměstnanců, ale jen 1,500. Ta firma fungovala prakticky sezonně. A mimo sezonu posílala zaměstnance na pracák. Navíc stejně budou muset propouštět. Záchrana jednoho pracovního místa tak bude stát cca 2.500.000 Kč. Celé to chtějí probírat piráti ve sněmovně.

Anonymus

A nepropustili uz nejaky zamestnance? Kdyz ctu, ze jine aerolinky uz se rozhodly propustit tisice lidi, tak se divim,ze by Smartwings Group nepropustili ani jednoho?

Nicky

Nepropustili, přišli by o argumenty pro státní podporu, kde počtem zaměstnanců argumentují. Ale snížili jim platy.

Tom

Ale propustili…

Anonymus

Nicky: a to vite overene?

Nicky

Tady na tom serveru jsou o tom články, ale oni na druhou stranu ani nenabírali jako vždy na novou sezonu. Prostě čekají jak se stát rozhodne a propouštět a redukovat linky a flotilu budou až potom.

beija

Ale dle webu Smartwings pořád nabírají : https://www.smartwings.com/kariera/
Můžou je pak mít na Stand -by listu.
Zaměstnance propouštěli už na podzim, jako vždy.

skyline

Vy tam vidíte nějaké nabízené pozice? Já vidím prázdný formulář.

beija

Ano: Kariéra Kariéra Informace uchazeči Zásady o zpracování osobních údajů uchazeče o zaměstnání a informace pro uchazeče o zaměstnání 1. Zpracování osobních údajů probíhá v Smartwings, a.s. (dále jen „SW“), IČ: 256 63 135, Praha 6, K Letišti 1068/30, 160 08, a to v souvislosti s Vašim zájmem stát se součástí týmu SW. Účelem zpracování Vašich osobních údajů je proto nábor nových zaměstnanců SW. SW můžete ve věci Vašich poskytnutých osobních údajů kontaktovat v jejím sídle, nebo prostřednictvím emailu law@smartwings.com. Pověřencem pro ochranu osobních údajů v SW je společnost KUBEČKA & PROKOP, advokátní kancelář s.r.o., kterou můžete kontaktovat emailem dpo@smartwings.com.… Číst vice »

skyline

A když si budete chtít jednotlivé kategorie rozkliknout, tak to nejde, protože tam prostě nic není. Pod těmi jednotlivými kategoriemi se v minulosti objevovaly konkrétní nabídky. Přece si nemyslíte, že by teď společnost najímala nové zaměstnance, to je nesmysl.

kanafasik

no platy byly sníženo o 60%. nanpoměrně směšnou částku. Do dubna 2021

beija

Každopádně miliardáři vlastnící Smartwings mají velký náskok – spoustu mediálních výstupů, průzkum, Facebook s komentáři, kterým můžou doložit oblíbenost letecké společnosti, neb tam píšou samozřejmě i jejich zaměstnanci.

Nicky

Zaměstnanci sehrají svojí roli užitečných idiotů a pak dostanou padáka…

beija

Přesně tak a ještě jsou to do velké míry studenti, takže za ně Smartwings neodvádí státu sociální a zdravotní pojištění.

Anonymus

Beija: studenti? To vite jak? Nejdo tady zase psal, ze tam pracuji lide s titulem inzenyr atd hlavne

Anonymus

Beija: diky. Je tam napsano Společnost uzavírá s kandidáty smlouvu na dobu určitou a to na letní sezónu (cca od dubna do října). Některým zaměstnancům, zpravidla těm služebně starším, je smlouva prodloužena i na zimní sezónu.

Je lepší na prodloužení smlouvy nespoléhat a počítat s tím, že na období listopad – březen si budete muset hledat jinou možnost výdělku.
To je dost demotivujici. To nemuze vzit opravdu zivitel(ka) rodiny takovou praci
🙁

beija

Nebo na zimu musíte jít na úřad práce..To těžko může dělat někdo s rodinou. A studenti jsou tam zmíněni také. Určitě by se našlo více odkazů a informací ohledně zaměstnání studentů v Smartwings, tohle byl jeden z prvních, co se dal nalézt obratem.

Nekdo

celkem zbytečné. kadeřnice tomu nerozumí a o ničem reálném nerozhoduje. a Babiš to udělá tak, aby ho to nepoškodilo a zároveň si udržel koblížky. mezi jeho voliči stejně nejsou lidé, kteří vidí realitu, ví, jak na tom QS je a reálně si dokážou koupit letenku s kýmkoliv jiným, ať už na služebku nebo na dovolenou. on zde celkem jednoznačně cílí na paštikáře, co by prostě jinak než QS do BOJkovic přes CK prostě na dovolenou k moři neletěli (buď protože to neumí, nebo se toho bojí, nebo si myslí, že to ani jinak nejde)…

Martin

Petici, asi to bude ona, jsem nasel, nechapu, proc sem nedaji link. Podepisuji a budu doufat, ze si autory nekoupeji jako pochybnou agenturu.

https://www.petice.com/stop_dotacim_pro_smartwings

Martin

Kdyz jste tu vy jako expert, ma tohle smysl? Vas nazor? Obcas si rikam, ze v nasi doprave uz nemuze byt hur. Dalnice, mizerny vlaky. A tahle letecka bida.

Milan

Ještě by asi stálo za to tam doplnit, že ta petice nemá oporu v zákoně.
Na rozdíl od skutečné petice, tedy té kde se podpisy sbírají na papíře a děje se tak v rámci zákona, jsou elektronické petice bezcenné. Zákon je nezná a nejsou nakonec nic jiného, než prostá anketa na webu, kde jste měli ale možnost si vybrat pouze jednu alternativu odpovědi.

Martin

No, jenže tam nikdo nikde nepise, ze to prinese Babisovi. Aspon tim muzeme i my kritic vyjadrit nazor. Diky bohu, nejsme ovce. Ty mozna ano.?

Milan

Vyjadreni nazoru je spravne. Lec se obavam, ze ta petice skonci fiaskem, kdyz ji “podepise” 80 lidi. Bude to akorat voda na mlyn priznivcum Smartwings

Nicky

Tak ta petice stojí za prd a je hodně amatérská. Měla by k tomu být nějaká ekonomická analýza. Ale stejně myslím, že Smartwings nepřežije a to ani se státní garancí, jen bude ta agónie delší.

Martin

Stoji za prd, ale cokoliv co by mohlo zlepsit letectvi v Praze a CR se musi podporit… Proste jen houst, takovy aktivity (za mě) maji smysl.

Milan

Tech cest jak projevit nespokojenost bude asi vic. Ale v podstate neplatna petice na urovni hlasovani na Instagramu mezi ne bohuzel nepatri

Martin

No, napsat na Facebook, kde to smazou? Dalsi moznost? Hodte to prosim sem, bude nas tu vic, co radi projevi a ukazi, co je to obcanska spolecnost.

Martin

Smartwings podle me nemuze mit priznivce. Ma zamestnance, jejich blizke. Ale priznivce? Vzdyt nemaji ani FFP.

rtep

Ani ta papírová petice většnou není nic platná, současní bolševičtí politici občany prostě ignorují, řídí stát jako firmu…
Přesto má každá, i ta elektronická petice svůj význam a může mít i docela slušný dosah. Jinými slovy, cokoli udělám ze svého vlastního přesvědčení pro dobrou věc nebo proti špatné věci, má velký význam.

Petr

Díky moc za odkaz 🙂

Katka

A kde je ta petice prosím?

Nicky

Nechápu třeba proč petentům vadí zrušení nákupu letadel. To je přece logický krok, z čeho by e ta letadla platila když se nelétá? Objednávky ruší skoro všechny společnosti u obou velkých výrobců. Objem přepravy osob jako před virem bude až za několik let.

Martin

No, tady moc nevim, laicky: letadlo znamena nekam letet. Cim vic, tim vic. Letu, zamestnancu, zakazniku, moznosti….. Oni poradne nic nevlastnej, ne? Kdyz CSA kdysi objednali XR, tak se suskalo o Americe, jenze z navratu dalkovych letu je vlhky sen.

Nicky

Ale ta letadla vydělávají jen když létají a na to je potřeba poptávka ze strany pasažérů a teď to naopak vypadá na velký útlum. Tzn. že aerolinky budou platit za odstavená nevyužitá letadla leasing, ale nebudou z nich mít žádný příjem, tzn. bude to pro ně jako koule na noze a vygumuje jim to zisk (pokud nějaký vůbec bude).

beija

Když neví Šimáně coby, ať si to zaplatí z Obi. 🙂

Nicky

Je mu přes 70 a ty miliardy si do hrobu nevezme. Jen ať rozbije prasátko.

Martin

Nevim, tady neslouhasim. Nevidel bych to cerne (pokles ano, ale ne trvaly). Pokud nebudou restrikce a druhe treti vlny, trh se vzpamatuje. Jasne, krachne pojistovak a maly prodejce zajezdu, ale ne remeslnik, prodavac, ucitel, statni sprava asi kvuli populismu nevyhodi 10t+ lidi… Takze se cestovat/letat bude.

Nicky

Tady nikdo nemluví o trvalém poklesu. Podle analytiků krizi nepřežije 1/3 aerolinek. A než bude provoz jako před krizí bude to trvat roky. Nedá se očekávat v tomto odvětví žádný zisk v následujících letech. Bude nadbytek letadel a cenová válka mezi dopravci.

Přemek

Dotovat Smatrwings? Vždyť mají dotované palivo, tak co brečí! Rozpočet musí šetřit, takové dluhy už jen tak nezaplácneme. Leda že by…no, počkejme napřesrok…

mtow

Mohl byste nám objasnit tu Vaší teorii o dotovaném palivu?

Dalibor

Ona je na letecké palivo uvalena spotřební daň tak jako na ostatní paliva v dopravě? Nafta/benzín??

mtow

Ne, na letecké palivo není uvalena spotřební daň. A ani ho nikdo nedotuje…

Jiří 24

Chtělo by to referendum 😏