Červeným letadlům z Islandu je konec. Play zrušil všechny lety, neodletí ani cestující z Prahy
Airbus A321neo pro aerolinky Play. Foto: Play

Ani další pokus o lety mezi Evropou a USA s přestupem na Islandu nedopadl úspěšně.
Ono by mozna pomohlo, kdyby si v Reykjaviku clovek prosel imigracnim, jako v Dublinu a pak po priletu na JFK uz se nezdrzoval a sel rovnou ven
Jj, to je v Dublinu fajn, málokdo o tom ví…
Už tenkrát jsem si říkal, jak douho vydrží, když to byly jen nově založené play.
Špatné přestupy, nekonkuroali ani cenou. To nemohlo dopadnout jinak.
Ono konkurovat cenou v tomto modelu dost dobře nejde. Nemáte cestující, kteří jsou ochotni zaplatit premium třídy, na kterých se vydělává a při tom náklady na provoz jsou prakticky srovnatelné, kdy se palivo stává dominantní nákladovou položkou.
Přesně tak. Proto jsem raději letěl s KLM přes AMS. Úspěch jsem jim přál, ale s pár letadly tento model nemůže uspět.
To je u Islandských aerolinek takový evergreen…ČSA by mohli vyprávět, taky pro jednu takovou kdysi létali, dodnes jim, tuším, dluží..
Nechápu snahu zkoušet stejný obchodní model, který se již ukázal jako neúspěšný. Jediný, komu to v rámci možností funguje, je Icelandair, ale ten na tomto modelu pracuje desítky let a ani on se nevyhnul velkým problémům. A nerozumím investorům, kteří se nechají k takovému dobrodružství přemluvit. Před třemi lety jsem k článku na tomto serveru: Transatlantické spojení má být základem provozu Play napsal, že při jejich cenové politice a konkurenci, která na letech mezi Evropou a USA panuje, to nemůže dobře dopadnout…
RIP Play.
U FI jsou tranziti defakto z poloviny. Ale firma sama ohlásila, že se chce do budoucna více zaměřit na cestující mířící z a na ostrov, poptávka mezi Evropou a USA klesá. Proto taky například opouští DTW, focus pro codeshare partnery. Holt přímé lety jsou stále častější a rozumnější volba.
To samé Norwegian a Norse Atlantic.
Norwegian a Norse Atlantic Airways mají jiný model. U Play se jednalo o přestup na Islandu. Norse lítá samozřejmě bez mezipřistání, jako kdysi Norwegian.
A to je jediný rozdil nicméně aerolinku založil bývalý management Norwegianu, poté co Norwegian málem přivedl ke krachu nápadem létat transatlantické lety lowcost.
Jako bohužel no. S příchodem dalších a dalších A321XLR to navíc lepší nebude.