Červenec přinesl státu rekordní výnos z mýtného
Kamion na dálnici D3. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

K dvoucifernému růstu přispěl i jeden pracovní den navíc oproti červenci 2024.
K dvoucifernému růstu přispěl i jeden pracovní den navíc oproti červenci 2024.
Jistě hezké čtení pro železniční nákladní dopravce….A Kupka dál na železničních konferencích říká, at si nákladní dopravci neztěžují, že chudáci silniční dopravci to mají těžké taky a je potřeba pomáhat i jim…
Cena za dopravu se logicky promítne do ceny zboží. Tak nevím zda je nad čím jásat…
A neni to zvysenym provozem aut a tim, ze se ekonomice dari?
Zvýšený provoz není indikátor růstu ekonomiky. Jablko dovezené z dálky sotva podpoří místního producenta, tedy naši ekonomiku.
A je to dobře když nám stoupá provoz nákladních aut?
Jenže provoz nákladních aut nestoupá. Stoupá cena mýtného a kilometry zpoplatněných silnic a dálnic, proto roste i počet mýtných transakcí.
no to je pak zvláštní jak mohl , při vašem nestoupání provozu nákladních aut , počet registrovaných vozidel v CzechToll stoupnout 🙂 Není to zas tak dávno kdy o tom zde byl článek
Tak zjevně záleží na tom, kolik toho jednotlivá zaregistrovaná vozidla po českých silnicích najezdí.
To je velice jednoduché. Představte si například, že mýtnou jednotku má pouze 20% domácích vozidel, ale realizují 50% mýtných transakcí 🙂
Aha cili když vetsinu kamionů tvoří ty zahraniční a v prosinci 2023 dosáhla registrace 800 000 jednotek a v červenci 2025 900 000 tak to pouze znamená, při souběžném stejném nárůstu kamionů na hraničních přechodech, že na našich silnicích nákladních vozů nepribývá a podle vas kamiony “ mají vyšší obrat “ při stejném počtu vozidel?
Hm cili vic se jezdí, silnice jsou ucpanější, na kouscích okruhu Prahy už kamiony dosahují rychlosti chodce celý den ale dopravní zátěž nestoupá:)
A co je na tom k nepochopení, že 1 pracovní den navíc přidává něco pod 5%?
A my se zde bavíme o pětiprocentním nárůstu mýtných transakcí.
A v roce 2024 bylo otevřeno rekordních 118 km dálnic.
Takže pane, je to pokles, přestože to vyneslo až třináct procent více peněz.
A nemá to nic společného s kolonami kamiónů. Prostě někde přibydou, jinde třeba ubydou.
hm, čili když se posledních několik let každý rok zaregistruje víc jednotek a hranice k nám a od nás přejede víc kamionů, tak vy to vidíte jako vliv jednoho pracovního dne a podle vás kamionů ubývá , takže to nemůže mít vliv na kolony , hm inu kouzlo diskuse v přímém přenosu 🙂