dkv_obrazok

Červenec přinesl státu rekordní výnos z mýtného

Kamion na dálnici D3. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářKamion na dálnici D3. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

K dvoucifernému růstu přispěl i jeden pracovní den navíc oproti červenci 2024.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jouda

Jistě hezké čtení pro železniční nákladní dopravce….A Kupka dál na železničních konferencích říká, at si nákladní dopravci neztěžují, že chudáci silniční dopravci to mají těžké taky a je potřeba pomáhat i jim…

Miloš

Cena za dopravu se logicky promítne do ceny zboží. Tak nevím zda je nad čím jásat…

Vladimír

A neni to zvysenym provozem aut a tim, ze se ekonomice dari?

Petr David

Zvýšený provoz není indikátor růstu ekonomiky. Jablko dovezené z dálky sotva podpoří místního producenta, tedy naši ekonomiku.

Stoupa

A je to dobře když nám stoupá provoz nákladních aut?

Petr Šimral

Jenže provoz nákladních aut nestoupá. Stoupá cena mýtného a kilometry zpoplatněných silnic a dálnic, proto roste i počet mýtných transakcí.

frank

no to je pak zvláštní jak mohl , při vašem nestoupání provozu nákladních aut , počet registrovaných vozidel v CzechToll stoupnout 🙂 Není to zas tak dávno kdy o tom zde byl článek

Kubrt

Tak zjevně záleží na tom, kolik toho jednotlivá zaregistrovaná vozidla po českých silnicích najezdí.

Petr Šimral

To je velice jednoduché. Představte si například, že mýtnou jednotku má pouze 20% domácích vozidel, ale realizují 50% mýtných transakcí 🙂

Frank

Aha cili když vetsinu kamionů tvoří ty zahraniční a v prosinci 2023 dosáhla registrace 800 000 jednotek a v červenci 2025 900 000 tak to pouze znamená, při souběžném stejném nárůstu kamionů na hraničních přechodech, že na našich silnicích nákladních vozů nepribývá a podle vas kamiony “ mají vyšší obrat “ při stejném počtu vozidel?
Hm cili vic se jezdí, silnice jsou ucpanější, na kouscích okruhu Prahy už kamiony dosahují rychlosti chodce celý den ale dopravní zátěž nestoupá:)

Petr Šimral

A co je na tom k nepochopení, že 1 pracovní den navíc přidává něco pod 5%?
A my se zde bavíme o pětiprocentním nárůstu mýtných transakcí.
A v roce 2024 bylo otevřeno rekordních 118 km dálnic.

Takže pane, je to pokles, přestože to vyneslo až třináct procent více peněz.

A nemá to nic společného s kolonami kamiónů. Prostě někde přibydou, jinde třeba ubydou.

frank

hm, čili když se posledních několik let každý rok zaregistruje víc jednotek a hranice k nám a od nás přejede víc kamionů, tak vy to vidíte jako vliv jednoho pracovního dne a podle vás kamionů ubývá , takže to nemůže mít vliv na kolony , hm inu kouzlo diskuse v přímém přenosu 🙂