Černý závěr roku v letectví, poslední dny byly ve znamení několika nehod a incidentů

Boeing 737-800 společnosti Jeju Air. Foto: Aero Icarus / Wikimedia CommonsBoeing 737-800 společnosti Jeju Air. Foto: Aero Icarus / Wikimedia Commons

Nejtragičtější bylo přistání a následný náraz Boeingu 737-800 Jeju Air, zahynulo 179 osob.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Apex

Podle všeho to vypadá, že klíčový faktor, proč se let 7C 2216 proměnil v tragédii, byla chybná konstrukce antény lokalizátoru ILS. Přistání samotné, byť bez podvozku, proběhlo v zásadě bez problémů a bylo posádkou zvládnuté, bohužel naráz do překážky – antény lokalizátoru – za dráhou byl fatální. Podle standardů musí anténa lokalizátoru být ze snadno lámavých materiálů a i uchycení musí dovolit odlomení. Zde to ale vypadá, že byla upevněna na betonové zídce, která byla nad úrovní terénu. Pokud se to potvrdí, tak jde o naprosté selhání příslušného úřadu v Koreji, který letiště s takto zásadní bezpečnostním nedostatkem nebo toto… Číst vice »

Apex

Bohužel, k tragédii 7C 2216 vůbec nemuselo dojít, kdyby na letišti nebyla anténa lokalizátoru ILS postavena zcela v rozporu s pravidly platnými v letecké dopravě. Anténa totiž byla upevněna na betonové zdi, místo toho, aby byla na křehké a lámavé konstrukci. Samotné přistání bylo provedeno a proběhlo v zásadě bez problémů a až naráz do překážky způsobil to neštěstí. Fatální selhání korejského úřadu civilního letectví nebo jiné dozorové instituce, která v Koreji schvaluje provozuschopnost letišť…

Vlastik

Mohla by redakce zjistit více detailů k „odklonu“ včerejšího letu Ryanairu Riga – Vídeň do Brna?

Roiman4

Počasí ve Vídni.

Juraj

Při těch desítkách tisíc letů denně přirozeně dochází k drobným incidentům zcela pravidelně (vyjetí z dráhy především), ale mimo specializovaných médií typu AvHerald se tomu nevěnuje žádná pozornost. Teď se najednou seběhly dvě větší věci (z toho jedna vojenským zaviněním), a hned se začne rozmazávat každá runway excursion, jako by to byla známka letecké apokalypsy? To je tak maximálně na úrovni Novinek, ale tady to nevypadá seriózně. Tenhle přehled ale mimoděk ukazuje, jak bezpečná letadla jsou, když i v E190 zasaženém raketou třetina lidí přežila. Vlastně kromě zcela katastrofální exploze Jeju Air a kolize vrtulníku u všech ostatních nehod cestující… Číst vice »

Pave69

Tak tohle je web o dopravě tak je logické, že se tomu věnují víc. Mě přijde víc logické věnovat se problematice globálněji nebo alespoň na evropské úrovni, než řešit každé přejetí zarážedla žehličkou v Okříškách, nebo tak někde.

Libor

Tak jestli v Okříškách projede zarážedlo zrovna žehlička, tak to bude zajímat i mne. 😀

Divák

Velké letecké nehody obvykle přicházejí v sériích. Tak snad je zas na nějaký čas klid 😉

thegrid

Defakto hlavním viníkem nejvíce nehod je lidský aspekt. Technika jako taková je už dost spolehlivá. Sestřelení, přistávání na kluzké dráze ve větru atd.

Y.K.

No, to je dost zjednodušující pohled. Spolehlivá technika – máte tam jedno zadýmení motoru, jeden kolaps hlavního podvozku a jedno zřejmě mnimálně částečné vysazení motorů po srážce s ptáky. A jedna zřejmě prasklá pneumatika. Do toho několik extrémních vlivů (oceánská větrná bouře, zimní podmínky), které mohou být papírově v limitech, ale pak se ukáže, že realita byla jinde.

Kromě toho vzniká iluze, že lidský faktor působí jen při incidentech, ale on je jaksi všudypřítomný a každodenně je odvrací, když prostě posádky svůj džob zvládají a závady nebo nebvyklé situace prostě vyřeší tak, že o tom nikdo neví (z veřejnosti).

Y.K.

Jinak už je známo, že výše uvedené zadýmení (z) motoru (Swiss International Airlines, let LX-1885) bylo „katastrofální selhání motoru“, prasklá hřídel. Zatím to stálo život jedné letušky otravou plyny.

MajsterN

Nejspolehlivější je tuktuk nebo lidská rikša. Do konce roku už do letadla nevkročím. A minimální standardy státního etalonu, v čem lze důstojně přepravovat živé osoby (810) to splňuje či dokonce překonává!

Jan

Děkujeme RuZZku a šlendriánu jménem Boeing!

Pikenin

doufejme,že s koncem starého roku bude na dlouhou dobu také konec těmto smutným událostem