Černá série pokračuje: Lokálka se srazila s nákladním vlakem, jsou zranění
Motorový vůz 810 po srážce na trati Čáslav - Třemošná. Foto: HZS Pardubického kraje
Únorová černá série mimořádných událostí na železnici nebere konce ani v březnu. Po sérii několika nedovolených projetí návěstidla bez následků
Už aby se konečně nasadil autonomní řídící systém na kolejová vozidla a bylo konec neustálému chybování lidského činitele. Tohle už je prostě donebevolající NESCHOPNOST.
Autonomní řízení nenasadíte bez zabezpečovače. Čili pro začátek by stačilo nainstalovat alespoň ten zabezpečovač. V tomto případě se to totiž stalo na trati, kde dirigující dispečer sedí X km daleko a diriguje vlaky jen za pomocí vysílačky. Tomu dá souhlas k jízdě tam a tomu tam a až se ti dva ohlásí, tak se jede dál.
Může za to fyra čD vjel nedovolene na trat, vůbec se neohlásil dispečerovi D3. Takhle daleko ho odmrstil manipulak. Fyra carga bleskovou reakci zamezil mnohem větší katastrofě. Toto je ověřená informace, ne ty vaše plky tady
Odkud ověřená? A pokud se jedná o informace z vyšetřování, nepodléhají do uzavření celého případu čistě náhodou utajení? Presumpce neviny už na dráze přestala existovat?
Ach ta čeština.A odkud máš ty potvrzené informace? Manipukák měl dle SJŘ ve Skovicích s motorem křižovat. A proč tomu tak nebylo, to musí rozlousknout vyšetřování.
Možná námět pro p. Sůru – nebylo by od věci, udělat kvalitní rozhovor s dnešním strojvedoucím, aby všichni si mohli přečíst co je pravda a co ne, prostě jít s realitou na světlo světa. Nehod přibývá a je zázrak, že ZATÍM jsou POUZE zranění….
Vzhledem k tomu, že se jedná o nehodu a událost + jednání strojevedoucího vyšetřuje DI, by byl blázen, kdyby do uzavření poskytoval rozhovory do médií (týkající se průběhu události).
Vypadá to jako dobrý nápad, ale bylo by to úplně od věci. Těch lidí jsou tisíce a každého trápí nebo těší něco jiného. Realita se podstatně liší depo od depa. Co trápí někoho v Břeclavi je zase úplně jedno tomu v Kolíně, tam mají jiného šéfa. Navíc jeden bude remcat na směny, další na stav mašin, další na peníze, další na přesčasy který „musí“ dělat (nemusí, ale ty peníze…), jinej na stav nocležen… Koho si vyberete? Nakonec by to skončilo u „Všechno, ale úplně všechno je špatně. Můžou za to vláda a kancelářský. A je to tu tak strašně špatný… Číst vice »
V zásadě máte pravdu, ale určitě by rozhovor s nějakým strojvedoucím, průvodčím či řadovým zaměstnancem CDP zpestřil skladbu článků. Rozhovory se vedou převážně s majiteli či manažery, ale pohled zdola chybí.
Majitelé se bijí o prsa. Zaměstnanci jsou vázáni pracovní smlouvou a mlčenlivostí. A myslím si, že se podnik právě nejvíce bojí toho, že někdo (pod záminkou utajení – tzn. jméno redakce zná, ale nebude zveřejňovat) rozpovídá o skutečné situaci. Proč třeba tady jsou všude jen přezdívky, v lepším případě alespoň křestní jména. Možná kdyby se mezi cestující dostaly interní informace, řada lidí přestane jezdit vlakem. Třeba já se na některých přejezdech rozhlížím i když bliká bílá…
„Třeba já se na některých přejezdech rozhlížím i když bliká bílá…“
Dovolil bych si parafrázovat klasika: „To děláš dobře, Jaromíre“ 🙂
Od doby, co může bílá blikat, i když je v přibližováku vozidlo a přejezd je „chráněn“ jen návěstidlem, jí už nelze moc věřit 🙁
Strojvedoucí je vázán mlčenlivostí a vedení si určitě nenechá líbit něco, co by mohlo být proti nim. Čili buď bude mazat med kolem úst, nebo to bude nadšenec až fanatik* a nebo z toho prostě vycouvá. *) onehdá mi jeden spolužák strojvedoucí vykládal, že mu ty dělené směny vyhovují, že alespoň pozná jiné kraje a přes den může do lesa na houby (bylo to na podzim) a že neví, co si ostatní stěžují, že když nepracují tak přeci nemohou brát mzdu. Že si mají vzít s sebou kolo a jezdit třeba na kole. S každým přerušením podnik ušetří a to… Číst vice »
Nicméně pokud vám stačí pohled od soukromého dopravce, zde jeden bývalý z LokoTrainu: https://m.youtube.com/user/pes3838/videos
V Brně se střetly dva vlaky. Už je toho fakt nějak dost.
Omluva nestačí. To je snad samozřejmé, že Drážní inspekce vyšetří tuto mimořádnou událost. Viníkem bude pravděpodobně opět někdo z provozních zaměstnanců. Za aktuální sérii mimořádných událostí by ale také měly konečně „padat hlavy“ kompetentních manažerů, protože se potvrzuje systémová chyba v bezpečnosti provozu, kterou pane Kupče tak radikálně odmítáte (viz nedávný rozhovor pro Radiožurnál). Že by příčinou nehody byl opět melouch strojvedoucího u konkurenčního dopravce? Možná to takto vizní v dalším mediálním rozhovoru s Vámi. Vždyť i v Káhiře dokáže rezignovat ministr dopravy, tak proč by to nešlo u nás? Čeká snad někdo na více mrtvých? Kariérsti z kanceláří, kteří… Číst vice »
Až vyhážete úplně všechny manažery a jiné „kariéristy“, tak tu firmu bude řídit kdo? Posunovači ve volném čase? Nebo fírové, co si naplánují oběhy, jak se jim hodí a upraví dle toho GVD a cestující přizpůsob se a kraji zaplať to? Vaše emotivní představa o fungování firem je fakt síla. Jízdné budou plánovat a jeho prodej v eshopu, včetně IT konzultací, pokladní? Probuďte se a zjistěte, že rok 1919 je už pryč.
Myslím si, že viníci budou dva. Hlavní bude dirigující dispečer/ výpravčí(zaměstnanec SŽDC), který si řídí dopravu na dané D3 a neměl dovolit odjezd manipuláku z dopravny, kde se hlásil, když tam ještě nebyl křižující osobní. A druhý strojvedoucí ČD Cargo, který měl vyčkat na příjezd daného osobního vlaku. Že se křižuje vidí v sešiťáku.
neměl čekat osobní vlak z duvodu přeloženého křižování??
Taky možnost. Pořád je hlavní viník dispečer. Ale počkám na závěr vyšetřování.
Ministr dopravy, který odstoupí po nehodě, není ministr, ale srab. Měl by se k tomu postavit čelem a řešit. Místo toho srabácky utekl. Vy myslíte, že to je v pořádku? Já si to nemyslím. Ono to „padání hlav“ po každém průšvihu se nějak moc rozrostlo, ale je to nesmysl. Místo odstoupivšího ministra přijde někdo jiný, který bude kydat hnůj na svého předchůdce, dokud se něco nestane a nebude odejit. Až bude odejit, jeho nástupce bude opět kydat hnůj.. A tak to půjde dokola. To je politika. Padání hlav je jen plané gesto někoho, kdo se chce zalíbit hlupákům.
Z kancelare na nábřeží jezdi treba u KZC, je to výsměch vsem pracovníkům CD….
Nedá mi to nevyjádřit se ke stanovisku FSCR. Myslí to dobře, ale je to zoufalé a mají tak 30 let zpoždění. „musíme poukazovat na skutečnost, že na současném stavu se velkou měrou odráží systémové chyby, k nimž došlo v uplynulých desetiletích“ – Takže brečíme že se tady desítky let dělá něco (všechno) špatně… Desítky let. Kde byli ty desítky let??? „Máme na mysli současnou situaci na trhu práce, kde se dopravcům nedostává již několika stovek strojvedoucích“ – A co by s tím měl asi tak kdo udělat? Vyrobit do zítra několik stovek strojvedoucích? „A také dle nás je nepřijatelné, že… Číst vice »
Plně s Vámi souhlasím. A přidávám i svoji trošku do mlýna. Proč jako fíra musím mít znalosti jiných profesí, jako např. co patří výpravčím, vozmistrům, vlakovým četám apod.? Proč jsme zatěžování chaotickými předpisy, které mnohdy postrádají logiku a mnohdy si vzájemně odporují? Proč mne jako fíru má zajímat který vůz a kde a jak může a nebo nesmí být ve vlaku řazen? Ten vlak snad sestavuje někdo jiný a ne fíra. Proč mne má zajímat povinnost vlakvedoucích a průvodčích a jiných, pokud to výslovně nesouvisí s mojí profesí? A o ostatních bych se rozepisoval nekonečně dlouze. Ano, bohužel, u nás… Číst vice »
Takže vy se chcete jenom vozit a sledovat trať? Ok, pak ale snižme požadavky na zdravotní způsobilost a může fíru dělat každej, protože za vození se ve vozidle bez volantu a sledování návěstí a rychlosti, fakt není třeba dávat kdovíjaké platy. A ty peníze, co ušetříme, pak dejme na najmutí těch, co budou dělat to, co se fírům dělat nechce. A do budoucna to vyřešme automatizací.
Promiňte moji upřímnost, ale plácáte nesmysly a jak je vidět, o povinnostech a práci nejen strojvedoucích, ale i ostatních profesích na dráze nemáta ani páru.
Nic si z toho nedělejte. Tenhle frajer si myslí, že všemu rozumí, a všechny tady poučuje o tom, co a jak se má dělat, ať už jde o práci na dráze, objednávání dopravy, nebo železniční síť. Bude Vás spamovat, i když mu dáte najevo, že nejste na jeho moudra zvědavý.
Skvěle napsané 😉
Pěkně sepsáno. Nebudu kopat do FS, byl jsem dosti dlouho jejím členem i předsedou základní organizace. dokonce nejmladším předsedou ZO : – ) Povím vám příběh: Když jsem se stal předsedou ZO FS v Sokolově, vytvořil jsem seznam strojvedoucích, k tomu doplnil jejich věk, zamyslel se nad tím, jakým způsobem snižují ČD stavy strojvedoucích (od nejmladších) a vyrazil k přednostovi nadřízeného LD Cheb. Tím byl pan Rostislav Novák, dnešní ředitel O12 ČD. Tenkrát byl věkový průměr strojvedoucích v Sokolově 47 let. Mě vyšlo, že pokud ČD rezignují na výchovu mladých strojvedoucích, tak jim strojvedoucí při „téměř jakémkoliv“ vývoji dopravních výkonů… Číst vice »
A ještě jedna povídka: v říjnu 1987 jsem nastoupil na dvouletou základní vojenskou službu. Pro někoho Dva roky prázdnin, pro mě dva roky nepodmíněně bez možnosti odvolání… Nešel jsem k železničnímu, šel jsem k dělostřelcům 🙁 Přijímal mě major – slovák. Teď tu slovenštinu budu asi komolit, omlouvám se: „Čo ste v civile?“ – „Strojvedoucí“ – „To je čo?“ – „Rušňovodič“ – „To je čo?“ Pátrám v paměti a vzpomínám si, jak mi na Slovensku říkali výpravčí – „Pán majstěr“ – „Vy stě PÁN MAJSTĚR?!“ – „Áno, já jsem pán majstěr“ – „Preboha, kolko váží taká lokomotíva?“ – „116 tun“… Číst vice »
😀
Pokud fíra 810 stačil zastavit a ještě zvládl couvat, tak je to na metál. Zachránil si život plus zdraví cestujících.
To je fakt….K tomu ještě poměrně dobré rozhledové podmínky do oblouků,snad výjimka,že trať není zarostlá.Jinak by to bylo zřejmě s horšími následky…./trať mám projetou vloni,mj.ve spojení s návštěvou nádherného zámku ve Žlebech../
I toto se již u nás stalo: http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Vodnany.pdf
Šílený
Už dávno jsem upozornil na to, že francouzští soudruzi na D3 už dávno vymysleli tohle: https://bit.ly/2ELz8PT Dle mého skromného názoru by to technologií 18. století dokázalo eliminovat počty průserů spojených s ohlašovací povinností o desítky procent. Taky nevím, proč vozidla jezdící na D3 nemají dávno elektronický SJŘ, který ve stanicích s ohlašovací povinností řve a dožaduje se dynamického PINu, který umí sdělit jen dirigent, případně to bonzuje dál. I bez stamilionů za nestandardní radioblok se dá každému vjíždějícímu HV půjčit na D3 tablet s 3G, který ukazuje polohu dalších dvou/tří tabletů na téže trati… Mimochodem, ten radioblok je zvěrstvo na… Číst vice »
Mimochodem, vím že to je kacířská myšlenka, ale ten elektrinický SJŘ v podobě nějakého tabletu s GPS by dokoce pravděpodobně dokázal detekovat kolizní jízdu a řvát na strojvedoucí. 🙂
Na druhou stranu mě nepřestává udivovat, že je když to není „cetrikované komplikované a drahé těkotonážní zabzař“, tak na lokálku raději nic. A jezdí se na „značky na papíře“. Místo toho, aby si lidi pomohli všude dostupnou GPS technologií, mobilním signálem a sledováním pohybu vozidel, aneb dostupnou technologií 21 století, která by docela obstojně mohla detekovat kolizní akce.
Simtě dodnes nemáme u ČD oficiální elektronické nástupní komando šichet a např leťáci jsou závislí na kusu papíru, visící v nástupním místě. Takže to o čem píšeš je pro mě naprosté scifi 🙂
Ty tablety by se mohly fasovat s klíči od D3. Těch souprav klíčů moc není (i rozsáhlé D3 jich mají do deseti), takže tolik tabletů by zase tak velký problém také nebyl…
Ty tablety s gps, vůbec nejsou špatná myšlenka.
Ale asi neprůchodné, jelikož by to bylo moc levné.
Nebo taky v podání AŽD příliš drahé.
Když se chce, tak to jde. Můj vlak (jako první začínal u zaměstnanců, pak až pro veřejnost), ČD Komunikátor, dynamický telefonní seznam (vlakvedoucí zadá číslo vlaku a najde kontakty na strojvedoucího, vlakvedoucího, …). Když chtějí, není problém. Akorát tohle by asi zajišťovalo SŽDC a to jen za redesign webových odjezdových tabulí a GRAPPu na nové logo vyplázne (podle veřejné zakázky) dvě mega. Čili taková aplikace, to vidím tak na sto tisíc / trať, dodavatel OLTIS (kdo jiný, to je dvorní dodavatel…) a vzhledem k tomu, že ani ostatní jejich aplikace nejsou příliš spolehlivé (časté výpadky, časté odstávky, čas od času… Číst vice »
Od roku 1998 jsem dělal vedoucího střediska na pronajaté trati Sokolov – Kraslice st.hr. Vymyslel jsem zabezpečovací zařízení pro tratě D3. Plechová bedna s baterií, snímačem GPS, modemem, epventilem a vstupem z hlavního potrubí brzdy. Celé by se to věšelo na přední nárazník ve směru jízdy. Dispečer D3 by měl v počítači mapu s polohou všech vlaků na trati, mohl by kdykoliv kterýkoliv vlak zastavit a software by hlídal blízkost vlaků. Mimo definovaných úseků (dopravny) by software automaticky zastavil vlaky, pokud by se přiblížily na 5 km, v dopravnách by se mu dalo říct, který vlak je první, který vlak… Číst vice »
Čím míň nm 810, tím líp. Cestujících mi je líto.
Sorry jako, ale tohle zrovna není nejlepší způsob, jak je vyřadit z provozu.
Ehm, pane VRTe, ač jsem také proti lokálkám (slabým), tak takhle asi fakt ne… to zavání černým humorem.
To je zase to pako, které tu už jednou zablokovali?
Ne
Kdy zablokují pako Komínka?
Poškození není velký, ten nárazník se tam dá zpět a myslím si, že jsou urvaný silenbloky na motoru, to je spotřebák.
Jako že ten šrot bude jezdit dál?
u nás jezdí starší 810.
Tak jste se nám tu pánové sešli v jediném vlákně všichni, gratuluji!!
😀
Cestujících je Vám líto, ale poslal byste je raději pěšky. 😀
Proč pěšky? Myslíte, že do vesnic, kam nevedou koleje chodí lidi pěšky?
I když ve vašem vesmíru možná jo.
A to máte tak….. Stane se vic nehod po sobě, kdy to dopadne tzv. „s odřenýma ušima“. Ale pořád se čeká, kdy to opravdu přijde. A tak dneska to přišlo. Naštěstí to dopadlo, tak jak to dopadlo a teď už snad bude klid. Zranění ať jsou brzy fit.
kdyby se stala taková nehoda u jiné dopravy, tak 810 by byla pozastavena k provozu. Ale mně zajímá, že jsou tam dobré dohledové podmínky.
Prosím ?
když se stane něco na tramvaji, tak stojí celá série. A o tych dohledových podmínkách, možná sekce DI by se měla zamyslet na zakázání tych záclonek.
Co porad mate s tema rozhledovyma pomerama? To sem vubec nepatri…
jak nepatří, když fíra vidí jet vlak, tak si myslí, že jede po silnici? Kdyby tam bla trať v zářezu nebo v lese, tak asi se o tym nezminuji, vy máte něco z očima? V televizi tu kameru otáčely a bylo vidět snad čtyři kulometry daleko, až mně to připomnělo trať, kde jsme za provozu měnily kolej a vlak byl vidět 7km daleko.
Dobrý den, příspěvek nemyslím nijak špatne, – kulometry, to si budu pamatovat😂.
jirko, přečti si něco od honzy.
Jakých záclonek proboha?!
A tohle byla závada na vozidle? 😮
Co to melete, osobo?
Když se srazily tramvaje, třeba 4.12.18 Dejvice, 29. 6. 2018 Karlovo nám., 19.9.2011 Motol, 24.7.2002 Braník…, tak byly odstaveny „celé série“?
K „dohledovým“ (správně rozhledovým) poměrům jak píšete je třeba brát v potaz několik rozhodujících faktorů: 1. Manipulační vlak (nákladní) jel ze Skochovic směrem do Ronova nad Doubravou po spádu a v místě srážky je trať v protisměrném oblouku. Pokud jel maximální dovolenou rychlostí (dle SJŘ (sešitovém jízdním řádu) by to měl být Mn 84261), potom má ze Skochovic max. dovolenou rychlost 55 km/hod. Traťová v uvedeném úseku pokud se nemýlím je 50 km/hod. K tomu si přičtěte hmotnost soupravy (údajně 120 tun) a způsob jakým byl vlak brzděn (zřejmě II. způsob brzdění „G“ – čili nákladní). V tomto režimu je… Číst vice »
Oprava překlepu – manipulák jel ze Skovic, nikoli ze Skochovic
Dobrý den Honzo, lokomotiva i motorový vůz jsou poškozeny minimálně. Co si myslíte o mojí hypotéze, že motor stačil zastavit a začít couvat. Není mi totiž jasné to minimální poškození a vzdálenost obou zúčastněných strojů od sebe. Vzhledem k vyšetřování, jsem přesvědčen, že se s nimi nehýbalo.
Dobrý den Tomáši, i mne tohle napadlo, že motor začal couvat. Svědčí o tom minimální poškození, protože jak znám oba i 810 – tky , tak pokud by jela vpřed a srazily by se, bylo by stanoviště pěkně slisované. I podle mého soudu fíra motoru zastavil a než se mu podařilo dát reverz a rozjet (u 810 je to pár sekund), nestihl nabrat dostatečnou rychlost a ten náklad ho dohnal a následky srážky jsou proto minimální (nehovořím o zraněných). Zraněných je mi líto a přeji jim brzké uzdravení. Navíc, jak jsem viděl složení soupravy, ty vozy vycházejí konstrukčně ze starých… Číst vice »
Nepřísluší mne vydávat jakákoliv souzení kdo a za co mohl, to opravdu ne, to musí rozlousknout vyšetřovatelé, ale jak jsem si prostudoval platný sešitový jízdní řád motorového osobního vlaku a SJŘ manipuláku, mohlo být příčin několik. Jedna z otázek, na kterou odpoví vyšetřování, je proč manipulák odjel z dopravy Skovice směr Ronov nad Doubravou proti osobáku? Podle sešiťáku má ve sloupci 10 jasně napsáno „křižování s 15912“ a dle sloupce 2 má manipulák ve Skovicích navíc ohlašovicí povinnost. Pro nezasvěcené to znamená, že se fíra musí v dopravně, kde má ohlašovací povinnost, ohlásit dirigujícímu dispečerovi a požádat o souhlas k… Číst vice »
Do toho ještě dodejme, že dopravna Žleby je úvraťová, tedy došlo i k objetí HV. Závěrečná zpráva DI ČR myslím bude zajímavá…
Ano, přesně tak, Žleby jsou úvrať a pokud se nemýlím, tak jestli bylo křižování přeloženo do Žlebů, musel manipulák udělat úvrať a potom je to o to záhadnější proč ani tady jim to nedošlo, že jede proti motor? Že by ve spěchu a ve spojení se všemi povinnostmi a úkony při objíždění v kombinaci s jinými nám neznámými okolnostmi. Pochybuji, že by bylo křižování přesunuto až do Ronova nad Doubravou s ohledem na časy a jízdu motoráku. Zpráva DI bude hodně zajímavá.
Ještě musím k té úvrati dodat, že ten, co tvořil jízdní řád byl opravdu odborník ze seriálu Pat a Mat. Pro nákladní vlak je tam pobyt jen 10 minut!!! To snad tvůrce SJŘ nemyslel vážně. Za 10 minut se má stihnout odvěsit mašina, vyjet za výměny, objet, přivěsit, udělat jednoduchá zkouška brzdy , k tomu každá výměna, která se přestavuje se musí odemknout a uzamknout a ještě splnit ohlašovací povinnost. Typický paskvil vedoucí ke stresu provozního personálu a tím ke zvýšení rizika chyby, nebo průšvihu.
Viděl jsem i JŘ pro vlak složený z bardotky + asi 5 vozů v podobné úvraťové stanici (ne na D3 ale stanice s výpravčím, ale to už nehraje roli, navíc hned po D3 trati pokračoval, takže by bylo vhodné aby jel včas). Pobyt MINUTU A PŮL. Ti co to kreslí vůbec neví, jak ty stanice vypadají. A na grafikonu žádnou úvrať nevidí, ty stanice jim jdou za sebou. Tak to tak kreslí. U manipuláku je to celkem jedno, ten má JŘ jen kvůli trase (byť tedy je podle toho plánováno křižování, čili na D3 by bylo vhodné jej dodržovat, aby… Číst vice »
Ještě bych chtěl malou poznámku hlavně pro nezasvěcené. Z vlastní letité praxe vím, jak někdy šichta může být více jak náročná a mimořádná, okořeněná mimořádnostmi, řešením spousty nepředvídaných událostí (mimořádné výluky, mimořádnost na trati, zpoždění, do toho se sype mašina, otravuje radiostanice …). Kolikrát toho bylo opravdu ne na hraně a za hranou. Jen pro příklad uvedu z vlastní praxe jeden. Nastoupil jsem v 0.29 na relaci NExák Praha Uhříněves – Děčín a zpět ranní osobák do Prahy. Šichta dle turnusu měla být zcela běžná. Hlásím se strojmistrovi, přebírám v depu určenou mašinu. Při uvedení do provozu zlobí brzdič vlakové… Číst vice »
Zdravím Vás pane kolego. Pěkně sepsáno, sbírka mimořádností za jednu směnu je opravdu dlouhá. Jen upravím tu hmotnost NExu. 2650 tun ani omylem, neumíme to ani dnes a to jsou vlaky delší a vozy s menšími mezerami. Ani 1650 tun ve vašich časech nebyly normální (předpokládám, že je to popis ze směny před rokem 2007).
Také Vás pane kolego zdravím. Ano, je to popis směny z roku 1999, tedy v časech, kdy na Děčín jsme tyhle zátěže ještě vozívali s elektrikami. To bylo již v časech, kdy dráhu ti umělci nahoře začali vést tam, kde to je dnes a většina zátěží lobisticky se riflovala na kamiony.
Ještě pane kolego na doplnění, byl to jede z nexáků, kde se v noci honem dohánělo, co se i přes den opomnělo odeslat a tahle hmotnost se pak nasbírala. Dnes, když vidím vlaky o pár vozech, je mne moc z toho smutno. Určitě pamatujete časy, kdy jsme jezdívali tzv. na blok, i 2 a půl minuty za sebou a to pak bylo žůžo s těžkým vlakem se courat opakovaně na výstrahu, stůj, výstrahu, stůj. Zažil jsem i éru šestikoláků a běžné hmotnosti např. na Třebovou 2 500 tun. Nebo s „uhelkama“ (řada 121) uhlí z pánve do elektrárny Mělník, nebo… Číst vice »
Zlatá slova pane kolego, já si to užil už na průmyslovce. S povolenkou na jízdu na lokomotivě, nikoliv s povolením řídit sedím vpravo na lokomotivě S 499.2xx v Novém Sedle (strojvedoucí si psal papíry vlevo na pultě) a říkám. Je tam 40 a Volno. Ty znáš i návěstidla? Zajímavý průmyslovák 🙂 Tak jeď. Máme 2405 tun, sněží, do tunelu je 8 promile stoupání, postrk jsem nechtěl, tak si poraď. No, v tunelu jsem jel 20 🙂 Dojel jsem do Tršnice, dostal tam postrk, dojel do Chebu a tam čekal Plzeňák na střídání. A jel jsem až do Chrástu, tam tenkrát… Číst vice »
Máme to pane kolego stejně krásné vzpomínky, které nám dnes může kdekdo závidět a hodně nám tyhle zkušenosti daly. A kolik se zažilo i veselých příhod, legrace a kolik průšvihů bez následků se zametlo pod stůl, pokud se nic nestalo. Je na co vzpomínat.
,Pane kolegoTen manipulační vlak téměř zcela jistě v G bržděn nebyl,tímto 2.způsobem brždění bývaly bržděny např. kontejnerové vlaky z Prahy Žižkova do Německa,současně například ucelené vlaky s návěsy
Nechci snižovat vážnost nehody, ale 15 cestujících? To by v klidu pobral autobus a ještě by každý ten cestující měl celou dvousedačku pro sebe. Navíc by autobus nabídnul i nízkopodlažnost, narozdíl od 810 zachycené na fotce a hlavně možnost se připoutat, což by jistě snížilo počet zraněných. V busech je možné pásy vídat stále více a bylo by dobré, aby to zákon u všech nových určených meziměsto vyžadoval, ale kdo pásy kdy viděl ve vlaku, že? Dále konstatuji – je to bohužel smutné, ale podobné nehody na lokálkách jsou zároveň paradoxně způsob, jak se obyčejná veřejnost dozvídá, kolik cestujících na… Číst vice »
😀
Ehm Jarine Jaryne, možná se mnou nesouhlasíte, ale dávat vysmátý smajlík u nehody, kde se zranili lidé, je dost nedůstojné za jakýchkoliv okolností.
Nepovažuji za nedůstojné smát se totálnímu blábolu.
Vaše svědomí.
tos přehnal, kdyby tam nejezdila 810 a něco nízkopodlažního s TSI, tak nejede 15 lidí ale 50.
Zvýší se tím porodnost a urychlí dospívání či co? (ťuk ťuk)
palce hovoří jasně
Palce hovoří jasně: pan Souprava si dovolil napsat něco, co se šotoušům nelíbí. 🙂
Aneb „Do každé vesničky dvojkolejný koridor se čtvrthodinovým taktem dvojitého ešusu a nikdy jinak!“
Ty pásy v autobusech sice být můžou, ale je nějak vymahatelné aby je lidé používaly? A co si budeme povídat, tak statisticky je také větší šance, že se mi něco stane právě v tom autobusu, než ve vlaku.
… používali?😉
Opravdu? ČD během 2 dní překonaly počet zraněných lidí v autobusech na několik let dopředu.
Opravdu. Minimálně si tam můžete už napočítat ty dvě cestující z Mělníka, kdy se autobus zřítil na kruháči z několikametrové zdi. To jen tak z poslední doby co si pamatuji.
Milý Soupravo, ještě přidejte moudro o cyklostezce a dodejte, že dva cykliste by si neublížil ani při srážce.
15 lidi v 810 ve všední den kolem oběda na lokalce tohoto typu považuji za slušnou obsazenost. Cca 1/3 míst? Podívejte se někdy kolem oběda do venkovského busu. Taky můžete jet sám či ve trech… Zrušíme je taky?
Přesně tak. A já bych taky zrušil auta s jednou osobou uvnitř. Taková trestuhodná nevytíženost a jaképak nám způsobují kolony a smrádeček ve městech, když v 50 autech co zabírají na délku půl kilometru sedí 55 osob. To těm obráncům ekonomiky nevadí že. No jo já zapomněl, oni na to všichni mají svaté právo, když sedí ve svých soukromých=nedotknutelných vozidlech smrdět ostatním obyvatelům pod nosem a obtěžovat je ještě permanentním hlukem z těch plechových miláčků, protože by chudáčci nedošli ani jeden kilometr na strašně daleko za městem vzdálené nádraží. To by se jim chudáčkům udělaly puchýře na nožičkách, protože už… Číst vice »
A on vám někdo zakazuje si trať koupit a jezdit si tam za své? Nebo vy snad nějak dotujete lidem jízdu v autě? A vzduch je čistě váš, nebo na základě čeho soudíte, že to, že smrdí vám, znamená, že smrdí i ostatním? Máte nějak větší právo na čistý vzduch než ostatní? Mimochodem, ti řidiči aut zaplatí na daních takové peníze, že vypadnout ty peníze z rozpočtu, tak vám nedojezdí jen lokálky, ale kompletní železniční osobní doprava. Ona to nebude úplná náhoda, že v USA či Kanadě a dalších bohatších zemích tpu Austrálie, Nový Zéland, kde neexistují spotřební daně na… Číst vice »
Jo, a podlomené zdraví si pak platíme každý sám. A silnice zůstávají děravé.
Držením lokálek, kterými nikdo nechce jezdit ani zadarmo, zlepšíte zdraví lidí jak? Kromě toho, že ty peníze, co za ty lokálky a motoráčky vozící vzduch vyhodíte z okna, nemůžete dát třeba do zdravotnictví?
A je zvláštní, že vás nezajímá zdraví lidí v oblastech, kam koleje nikdy nevedly. Kdybyste měl radši tu odvahu přiznat, že to chcete na výlety a nezaštiťoval se jinými. Inu klasický sobecký šotouš. Ohání se vším možným, jen aby nemusel přiznat, že nechce přicházet o lkokálky na výlety, bo busem ho to tak nebaví.
Je rozdíl mezi tím, zajistit „nějakou základní dopravu“ pro 3 lidi a zajistit luxusní dopravu (ne provedením, ale náklady, což ta 810 je, zvláště, započítá-li se i údržba té tratě, která narozdíl od silnice, neslouží jakékoli dopravě ani záchranným složkám).
A aktuální situace je přesně opačná, než jakou tu hystericky podsouváte… zatímco do spousty vesnic nepáchne večer, natož o víkendu jediný bus, tak lokálky poctivě hobluje motoráček, kdekoli jsou ve Středočeském kraji koleje. Ale ty chybějící busy, které už byly zrušeny, to vám samozřejmě nevadí, že… hlavně, že jezdí vláček.
Typickej Souprava. Článek je o železničním neštěstí a on se neštítí jej využít ke své antilokálkové agitaci (stejně jako Pan X níže). Opravdu si to nedokážete projednou odpustit? Musíte to cpát všude a za každých okolností? Je to nějaká obsese?
Jestli vám to ještě nedošlo, tak ty desítky mínusů u vašich komentářů nejsou kvůli tomu, že máte na něco jiný názor, ale kvůli tomu, jaký jste a jak se chováte.
Plně se ztotožňuji se stanoviskem zástupce Federace strojvůdců ČR. Jsem jeden z těch, kteří ač neradi, ale profesi strojvedoucího opustil. Nebudu se tady rozepisovat proč jsem odešel, ale je fakt, že stav jaký na železnici vládne a jak to „kormidelníci“ nahoře vedou je již do nebe volající. Jezdil jsem se všemi trakcemi a se vším, co kdy na dráze jezdilo. A co mne mimo jiné dnes zaráží je fakt jak rychle dráhy nasazují do ostrého provozu nové adepty. Jsem ještě z generace, kdy se začínalo tzv. od nuly. Nejprve jako pomocník strojvedoucího, potom posun depo, staniční posuny, přetahy, manipuláky a… Číst vice »
Prosím o uvedení MÚ, kterou 2 měsíce zoětně způsobil nezkušený strojvedoucí, krom Smíchova, kde to byl vyloženě zácvikář. Děkuji. Mimochodem celý problém je v přestávkách a nesmyslných minutových obratech v koncových stanicích. Plus souhlasím s těmi povinnostmi navíc – prodej jízdenek, svěšování atd.
Stanovisko Federace strojvůdců České republiky Odborová organizace Federace strojvůdců České republiky sdílí oprávněné znepokojení veřejnosti z narůstajícího počtu mimořádných událostí, k nimž v tomto roce, a zvláště v posledních týdnech, dochází na železnici. Příčiny těchto událostí jsou různé případ od případu. Přestože i jejich vyšetřování je logicky teprve na začátku, v mnoha případech se objevuje předběžný verdikt vyšetřujících orgánů, že za problémem stojí lidská chyba. FSČR nezpochybňuje jakákoliv smysluplná opatření, jež povedou k snížení počtu nehodových událostí na železnici, neboť i nám mimořádně záleží na ochraně zdraví a životů cestujících, stejně jako našich kolegů strojvedoucích. I nadále však musíme poukazovat… Číst vice »
No vyjádření FSČR je fakt zajímavé. Údajně, opakuji údajně, to byli oni, kdo tlačili na zkrácený odpočinek mezi dvěma směnami na 6h. NV 589/2006 Sb. je extrém, který snad nemá v civilizovaném světě odboby!!! Chápu, že členové FSČR jsou pseudolidé, kteří chtějí hlavně za dva dny oddělat co nejvíce hodin, protože aby mohli vozit své ega na různých typech hnacích vozidel, tak dojíždějí z „prdelí“. Pro server zdopravy.cz jsem tu uploadoval všechny turnusy OCP střed a pak v dalším souboru nafocené „extrémní“ směny mobilem z obrazovky. Edit jsem nestihl, proto jsem musel narychlo nafotit to takto. Doufám, že pan Sůra,… Číst vice »
Je sice pěkné že se Federace k tomu vyjádřila.Správně pojmenovala problémy,které mohou vést k nárůstu nehod.Ale proč tedy při kolektivním jednání odsouhlasí dělené směny,které jsou zejména v noci hotová poprava strojvedoucího?Kdopak schvaluje turnusy?Mimo jiné i odbory.Samozřejmě že žádný s turnusu nic neporušuje co se týká pravidel na papíře.Ale z lidského hlediska jsou některé směny nejezditelné.A tady vzniká to co je příčinou toho co se děje.
Hmm série MU pokračuje. Za posledních 14 dní je každý den MU. Projetí, vykolejeni, srážka atd. Naštěstí se těch informaci mezi veřejnost a šotoustvo tolik nedostane. To by byly diskuze. Vypadá to na černé období a doufejme že to nevyvrcholí velkým průserem.
Bylo to způsobeno chybou fíry manipuláku nebo 810?
a co ještě třetí možnost? I tak se obávám, že v tuto chvíli Vám to nikdo neřekne
Na trati Číčenice – Volary je již několik let v provozu nízkonákladový a účinný zabezpečovací systém Radioblok, který byl vyvinut právě pro zabezpečení regionálních tratí, které se provozují podle předpisu D3. Systém byl na této trati nasazen jako reakce na několik nehodových událostí, které se na této trati staly. Systém pracuje, podle mých informací, ke spokojenosti a bezpečnosti. Dále není tento systém na naší síti rozšiřován.
Když už sem píšete (díky za to), kolik by orientačně stálo nasazení Radiobloku na jednu takovou lokálku? Vím, je to podle počtu vozidel atp., ale přesto.
Já bych s tou nízkonákladovostí a Vu EC s celým systémem Rádio bloku vůbec nevylézal pane ředitel..
Lobbovat za ty vaše předražené technologie v diskusi oko nehody je mírně řečeno nechutné…
holt na dráze musí být všechno speciální, složité, drahé, dlouze testované…. je poněkud paradox že dneska můžu za pár korun online sledovat kde je můj pes, ale levně zarídit detekci hrozící kolize na lokálce je nepřekonatelný problém.
Jiz se nesmi nove instalovat nic jineho nez ETCS.
EU
Však to nemusí být zabzař. Prostě jen varování jako doplněk ke stavajícímu (ne)zabezpečení.
Na hlavní tratě…
Já teda( jako laik) taky nechápu, proč je v 21. století, v době GPS+Glonas čipů v Drojdích founech, takový problém naprogramovat jednoduchou aplikaci, co by hlásila polohu protijedoucích vlaků v určitém okruhu od lokomotivy i za lokomotivou. Co by fungovala jako poslední záloha. Domluvit se s naší kartelovou trojkou na roamingu pro data, to by zabezpečilo tak 99 procent území a pro případ výpadku signálu, by mohla tu chvilku běžet i ofline. Fíra by jí mohl mít jako v autě, pláclou na skle. Ve stanici kde by měl čekat, by mohla klidně vyhodit upozornění Pozor máš čekat na protijedoucího a… Číst vice »
„co by hlásila polohu protijedoucích vlaků v určitém okruhu od lokomotivy“
Takže zakážeme dvojkolejný provoz na tratích?
„Domluvit se s naší kartelovou trojkou na roamingu pro data“
Hahaha. Nečetl jste ten článek o problémech s daty pro wifi ČD?
Fascinuje mě, jak neznalí lidé navrhují „jednoduchá řešení“. Kdyby pak stejně došlo k nehodě, tak právník poškozených by si na tom neschváleném zařízení pěkně smlsnul. „Můj klient předpokládal, že když z toho mobilu dostane signál VOLNO, takže opravdu může jet…“.
Tam kde jsou dvoukolejky, se snad nejezdi se stejným zabezpeč. zař. jako na lokálkách? Na jednokolece by fungovalo a na dvoukolejce si snad můžou navzájem zavolat/poslat zprávu, že osobě ví. A klient nemá co předpokládat, snad doteď se řídil podle předpisů pro jednokolejky. Samozdřejmě, že to nemyslím jako plnohodnotnou zabezpečovačku. Ale jen jako lehkou výpomoc. Takový online „debilníček“. Jsem si jistý, že kdyby byla vůle, najde se i cesta. Jen jsem podotknul, že je 21. století a né 90. léta.
Tak ono to fakt nebude stahovat filmy, ale odesílat zprávy o poloze o délce nižších desítek bajtů.
Přesně na to stačí Edge. Ofline mapa s GPS polohou, co jednou za minutu bonzne na serwer pár bytu o zem. poloze a rychlosti a dokonce by si ta apka umela vypocitat i z fírou zadaných údajů (hmotnost. brzdný účinek a z GPS rychlosti) i odhadovanou brzdnou vzdálenost. Odešle na serwer a ty samé údaje si ztáhne od protijedoucího. Vypočte (to klidně i ofline) kde se protnou jejich trajektorie. Když jinde než u nádražní budovy, odešle oboum varování. A zobrazí místo blížícího se střetu na mapě. Podotýkám mapy od Seznamu se vejdou i na SD kartu a dokáží pracovat ofline.
Já nerozumím, proč vám někdo dává mínus…
asi ti co zažili zabezpečení dráhy s klíči.
Takový detail, trať s radioblokem je dle předpisu D4 nikoliv D3.
D4 vychází z D3. Ale protože je tam řada odlišností, pro přehlednost je to vyčleněno do samotného předpisu. Dopravní část je v D4, technická v TR2/Z1 (typové rozšíření 2 k předpisu Z1 – má to totiž statut zabezpečovacího zařízení)
Nic proti vašemu produktu, ale nemělo by jeho pořízení za veřejné peníze předcházet průzkum smysluplnosti provozu takové lokálky? Odpovězte prosím upřímně, zda si myslíte, že zrovna trasa z „nástupiště někde daleko za kolejemi rychlíků v Čáslavi, přes malé vesnice a špatně položená nádraží, do průměrně umístěného nádraží v také ne zrovna velké Třemošnici“, má v roce 2019 být stále obsluhována vlakem. Autobus po souběžné silnici, by obsloužil vše, co ta lokálka a to lépe. Tahle lokálka svým trasováním patří k těm nejhorším a nejzbytečnějším v republice. To i ta Číčenice-Volary je vedle ní regulérní koridor.
Nechci zpochybňovat přínosy Radiobloku, je to asi tak tisíckrát přínosnější než klasická D3. Ale v době datových přenosů v mobilních sítích, internetu věcí atp. by se myslím jistě dalo vymyslet něco, co by fungovalo i v případě, že není vozidlo patřičně vybaveno. Myslím tím v každé dopravně minimálně dvě návěstidla (každé pro jeden směr jízdy) a na zhlaví počítače náprav. Kabelem by tyto vnější prvky byly připojeny ke kontejneru, kde by byla vnitřní část (jeden pro celou dopravnu) a odtud „vzduchem“ (datový přenos, z důvodu bezpečnosti a redundance 2×2 SIM) na pracoviště dispečera, kde by jiné zařízení by vyhodnocovalo tato… Číst vice »
„Lokálka řady 810“, to mi nějak nesedí 🤣
No nemůžu si odpustit přirovnání k jedné pár let staré tragické události, kde pracovníci železnice zcela evidentně zanedbali jistou svou povinnost před odjezdem vlaku, následkem čehož zemřelo malé dítě, ale modrá armáda se tak semkla, že vina byla takřka kolektivně shozena na cestující a ajznboňáci z toho vylezli jako chudáci co za nic nemohou.
No evidentně „nemohou“ v poslední době za mnohem více nehod.
O jakou událost šlo?
Dveře…
Otevřené dveře na rychlíku z Olomouce do Mohelnice.
Dráhy zaplatily vysoké odškodné. To jak pak rozhodl nezávislý soud je věc druhá. To jakože vlakoška může za debilní vagóny?
Ta asi ne, ale ČD jako organizace zcela jistě ano.
Organizace vyplácla odškodnění ještě před soudem, tak co víc? Zrušit firmu?
Takže když jako ridič zaviním nehodu a vyplácnu odškodnění ještě před soudem, tak už k němu nemusím?
Řidič jo, výrobce auta nebo dopravce nejspíš ne. Proto tam byly ty dvě chudiny vlakošky.
A říkám snad něco takového? Otázky byla kdo za to může? Odpověď je, že primárně ČD. A co víc? Třeba konečně pořídit vozidla s automaticky uzavíratelnými dveřmi, aby se to už neopakovalo.
A dveře na představek jen na čipovou kartu vydávanou od 18 let. Zákaz všech jízd historických vozů, které nebudou vybaveny tímto zařízením. A blokovat za jízdy všechna okna všech vlaků.
myslím, že mezi nostalgickými jízdami a standardními spoji je přeci jen rozdíl.
Šotouš dostal strach, že přijde o šotovláčky s otvíracími okny, víc za tím jeho hysterickým výlevem nehledejte…
Ach jo…
Vás zavřít do klece…trolle
Prudič nepochopil ironii. Nevím, kdo tu více volá po úsporách, pane hysterický výleve. 😉 Já jen, že nová vozidla a technika také něco stojí, a je na zvážení, do jaké míry lze vše efektivně zabezpečit.
A když nějaké dítě uteče mamince a skočí pod kola auta…zrušíme auta?
Je to tragédie…ale syn císaře Claudia (v době kdy Clau..Clau..Claudius ještě nebyl císařem) se údajně udusil hruškou. Vyklučíme všechny hrušky?
Auta a silnice, narozdíl od vlaků a kolejí, jsou k fungování moderní civilizace poměrně potřebné. Jezdí po nich nejen výletníci, ale také třeba složky IZS a zásobují se po nich i obce, kam nevedou kolej. Což ale lidé, pro které mimo okolí kolejí nic není, nemůžou chápat.
„nezávislý“…hahahaha
moment, za to může ten člověk co za sebou pořádně nezavřel. Bylo to na video a byl to opozdilec.
Jenže to je trošku mimo téma. Primárně je chyba na straně státu, že neumožní ČD nákup nových vozů.
A kde je primárně chyba když mašinfíra vjede na obsazenou trať? Na straně výrobce šukafonu, že tam nedal tester na alkohol?
Jaký je rozdíl mezi nepozorným mašinfírou, co si nezkontorluje volno a nepozorným vlakvedoucím, co si nezkontroluje zavřené dveře? Oba dva jsou obsluha vlaku a oba dva mají tuto povinnost.
Jste asi jasnovidec…že víte, že fýra je ožran…
Co uděláte dopravci, když se mu zfetuje řidič kamionu? Zrišíte firmu a jednatele dáte za katr? Jste normální? Asi jste nikdy nic nepodělal. Problém je že se něco fakt stane v 1 z 100 případů…
A jakpak to ten zlý stát dělá? Jen připomínám, že ČD nejsou rozpočtovka, ale obchodní společnost dle příslužných právních předpisů, takže jim stát nemůže přispívat no nové vlaky či cokoliv jiného (jestli jste tedy mířil tímto směrem).
Jenže stát jako majoritní vlastník by měl mít snad zájmu natom, aby jeho podnik prosperoval.
Jo, asi podobnou logikou jako že má stát platit úředníkům vyšší platy neboť oni pak platí vyšší daně a tím má stát vyšší příjmy 🙂
Když stát / kraje ČD platí za dopravní obslužnost…tak sorry jako, ale dráhy budou jezdit s tím, co jim ekonomicky vyjde. Mimochodem, jaký stroj je z aktuálně vyráběných náhradou šukafónu v jednovozové verzi?
Ona je chyba primárně v diskutéru Komínkovi, který nechápe, že stát nijak ČD nebrání zakoupit si nová vozidla a tak jen blbě kecá.
Trondo, jsi to ty?
Nejsem Máťo, nesedim u internetu celý den i když mě asi vidíš všude.
Myslíte tu ošklivou nehodu ve které hrála roli matka s dvěmi dětmi? Kdy to mladší nechala stát u nástupních dveří a se starším byla na WC? Myslím, že o tom bude nejvíc vědět ona a ne nějakej „Tady na Moravě“.
Matka si dovolila jet vlakem! Svatá prostoto! Měla vědět, že vlak je smrtící prostředek kde na každém rohu číhá nebezpečí, kaštanka jedna hloupá, dobře jí tak!
Tak nějak jste to myslel? Holt šotouši a ajznboňáci jsou skutečně největší panicové.
Což nevíte, ona stačí blbá minuta a někdo ty zavřené dveře otevře a nastoupí a nedovře. To se stane, už jsme to taky viděl, stačí aby byl se čekalo na volný oddíl protože vepředu je opožděný vlak, nebo se to odmávalo o trochu dřív protože nikde nikdo a on se z podchodu po zavření všeho dořítí opozdilec a hup do vagonu, ale dveře už nezapadnou. Druhá věc je že podle člověka ve druhém vagonu to prý bylo první průlet něčeho a pak rána teprve. V takové stresové situaci si člověk klidně události vymyslí a bude je pamatovat jako pravdu, takže… Číst vice »
To se ještě nemělo odeslat…
Takže je klidně možné že buď dítě bylo zdviženo k otevřenému oknu a přepadlo, nebo si hrálo se dveřmi, nebo lezlo v kupé na stolek, asi jsme to všichni jako malí dělali, a přepadlo. A i kdyby dveře nebyly dovřené, tak kdo je viděl ví že je to dost velký rachot a hvízdot na to aby si toho člověk všiml.
Do dnešního dne jsem neměl potřebu se vyjadřovat v diskuzi na těchto stránkách.Jenže situace je už velmi vážná.Je úplně jedno,ke kterému dopravci viník nehody patří.Za každou nehodou je nějaká příčina.Něco co ji způsobilo.Ať už člověk nebo technika.Jsem přesvědčený,že avizovaná zvýšená kontrolní činnost nepřinese nic dobrého.Ba naopak.Strojvedoucí budou ještě víc ve stresu a tudíž riziko nehody se může ještě zvětšit.Povede to k odchodu lidí jinam a tudíž k prohloubení nedostatku strojvedoucích a tím i k nárůstu přesčasů a tím se dostaneme do začarovaného kruhu.Tudy asi cesta nevede.Přimlouval bych se k urychlenému vyšetření příčin nehod,ke kterým již došlo.Zohlednit všechny možnosti.Např věková struktura,… Číst vice »
Vseobecne jsou zamestnanci pretezovani-strojvedouci, dispeceri, lekari, zdr.sestry…apod, ale nechava se to dojit az do prave techto pruseru. Nastesti nikdo zatim v posledni dobe neprisel o zivot ! Bohuzel, az se stane neco vaznejsiho, teprve pak se to bude resit….
Ano, zvýšení buzerace vede jen ke zvýšení fluktuace a chyb. Školení o BOZP nikdy BOZP nezvýšila, max. si někdo udou ukolébaný vypíchnul oko o propisku…jak usínal. Ale byly potřebné čárky a o to šlo…
Nechte fýry dělat míň hodin za podobné prachy a sežeňte nové. Jakkoliv. Pak bude dobře.
To je to, že se na dráhu pustili soukromníci, dokud byly jen CD, byl klid a tohle je jen začátek, teď se dala spousta trati Arrivě a Regiojetu, tak to poroste obludným tempem!!!
Soukromníci přetahují drahám lidi a na takových lokálkách jezdí kluci, kteří by měli ještě pár let zrát v depu!
Dobrý výlev, srazí se dva vlaky ze skupiny ČD a mohou za to soukromníci. Výlev M-průvodčí by se měl smazat.
Vy dva jste se hledali až jste se našli
Jen počkej, až se M-Průvodčí rozjede – tenhle nick si pamatuju ještě ze Želpage, a stálo to za to 😀
Tratě D3 jsou vždy o průser.
Máte toto tvrzení jak podložit? Znám více tratí, kde je provoz řízen dle předpisu D3 a není nějak zvýšeny počet MU oproti jiným tratím. Dokonce tě MU je minimum.
Sám tratě D3 jezdím. Nepsal jsem, že je někde víc nebo míň MÚ. Říkám akorát, že je to o průser.
Záleží v jakém rozsahu tam ten provoz je. Pokud je to lokálka s jednou dirigovanou dopravnou, která je zároveň koncovou (Dívčice – Netolice, Temelín – Týn n. Vlt., Nýřany – H. Huť, Rudoltice – Lanškroun, …), postačuje to. Pokud je těch dopraven více (třeba Bečov n. Teplou – Blatno u Jesenice) a dirigující dispečer ještě navíc řídí jinou trať (v tomto případě úsek DOZ Blatno – Žatec), je to „o ústa“…
To prosím ponechte na výsledcích vyšetřování.
Dle Tvých vylévů se domnívám, že jejich inteligence je stále mnohonásobně vyšší než Tvoje
Komínku, tady nejsi na schůzi ROH, tam si můžeš jít cenzurovat do aleluje.
Jan Sůra: Opravdu s těmi Trondovými výlevy nelze nic dělat? Utekl z blázince nebo jak? Diskuze se poté stává v podstatě nemožná. Děkuji za odpověď a prosím o případné následné smazání mého komentáře 🙂
Už se na tom pracuje.
Asi nejen za sebe velmi děkuji 🙂
S výlevy NoskaMartina a Komínka se nic dělat nedá? Asi utekli z blázince.
Troll Tronda
Opravdu zde chcete mít takovou diskuzi? Nadávat si, urážet se?
Pan Suro, pri vsi ucte k Vam, Vy ale nejste o moc lepsi, kdyz tady diskutujici posilate brat si leky, kdyz pry v lekarne zrovna meli zavreno apod.To jste delal i na idnes v diskuzi, dobre si to pamatuju. Chcete tady uroven, ale sam se nekdy tak nechovate… 🙂
Jízda po D1 autem začíná být bezpečnější jak si sednout do vlaku na tuzemské železnici. Je toho zkrátka moc a začíná to být silně k zamyšlení.
Jen do doby, než se to ale na největším parkovišti pohne kupředu 😀
I tak to evidentně začne být rychlejší zřejmě jak vlak
Ona D1 vede kolem trati Třemošnice – Čáslav místní nádraží? Nebo Smíchov je na D1 taky? nebo lokálka Křižanov – Meziříčí – Okříšky je taky altenativou k D1? Ano, železnice nezáří, ale ještě neprovedli letos průser srovnatelný se skokem busu ze svahu v Mělníce…
To zase těžko. Leden 2019 na silnicích. 8371 nehod, 26 mrtvých, 89 těžce raněných, 1609 lehce raněných.
Tohle je trochu sčítání jablek a hrušek. Spíše by chtělo vědět kolik bylo ve sledovaném období na území ČR zraněných a mrtvých v regionální i dálkové autobusové dopravě (s vyjmutím MHD).
Spíše by bylo lepší srovnání podle pravděpodobnosti, že zemřete nebo se zraníte po ujetí 1km daným prostředkem na daném typu komunikace.
Kolik vyjede denně vlaků a kolik aut? Trochu nepoměr ne?
Vy jste napsal, že začíná být bezpečnější jet autem. To opravdu nezačíná. Pořád je o několik řádů bezpečnější jet vlakem. 🙂
Až začně vlakem jezdit vždy toho průměrného 1,5 člověka, tak začněte porovnávat počty vlaků a aut, mudrlante.
V zemi je registrovano necelych 6 miliónů aut, a to jsou pouze ty registrované. Tolik vlaku za rok nevyjede ani boha. A i kdyby jen polovicka z těch registrovaných denně vyjela.
Nezáleží, kolik je registrováno vozidel. Podstatné je srovnání, kolik se těmi vozidly přepraví cestujících. Relevantní by tedy bylo srovnání počet mrtvých a zraněných na osobokilometr ve veřejné a soukromé dopravě. Troufám si ale odhadnout, že veřejná doprava na tom bude o dost lépe.
To přece nemá žádný na pravděpodobnost, že se zabijete v autě. Přepravních výkonů aut je asi 10 x tolik než u vlaků, mrtvých při nehodách až několikasetnásobek (poslední velké smrťáky byly v pendolinu ve Studénce s několika mrtvými).
….žádný vliv…
Za který mohlo auto…
Hanzí : Hele lidi z ředitelství silnic a dálnic se v železnici nemají co vrtat ,ty vaše dálnice …..
Drahý pane Trondo. Jako fanoušek konkurence na železnici (což nemusí být nutně soukromník, viz. Arriva) se mi po přečtení Vaší první věty vzpomnělo na Pelíšky a konkrétně větu synátora od „Donutila“, tedy: „Sašo, jdi do ……!“ Je jedno jaké triko ten fíra nebo jiný personál má na sobě, žádný z nich tyhle chyby nedělá naschvál. Anonymní diskuze jsou fajn, že ano.
Komínek: Nařízené křižování místo ve Žlebech v Ronově?
Tak plánovaně má být křižování dokonce až (už) ve Skovicích, ale odsud jel 84261 se skoro hodinovým náskokem. Ovšem vzhledem k tomu, že ve Žlebech ještě musí objet a osobák je v Ronově ve 12:18, tak to bylo zbytečné kvaltování…
Kdyby si už konečně někdo uvědomil, že lokálky (nejen) typu Třemošnice jsou přežitá minulost a dávno už neměly být v provozu, tak by se tato nehoda vůbec nemusela stát. Tratě řízené předpisem D3 do 21. století nepatří. Buďto přebudovat na moderní trať (pokud je to možné, což u naprosté většiny regionálních tratí nelze), nebo zrušit.
Zatímco u autobusu se nehoda stát nemůže.
Může, ale stala se nehoda ve státním molochu, tak se hned hledají různé výmluvy, jo být to na trati, kde dopravu provozuje někdo jiný, tak už tu čteme, jak je to na odebrání licence.
Jo prej nedávno nějakému Trondovi odňal Pánbůh licenci na rozum, soudě dle ryze inteligentních příspěvků do diskuze. 😁
A kdyby se podobná srážka stala mezi autobusem a nákladním autem na okresní silnici, tak by to bylo lepší? A nebo byste pro změnu psal: „Okresky do 21. století nepatří – ZRUŠIT!“
Asi přejmenovaná Souprava 😀 Jinak máte bod, na silnicích ročně zahynou stovky lidí a vzrušuje to ještě někoho? Ne. Než tam zařve někdo z Vašich blízkých a ještě cizí rukou a nohou. Ale jistě se najdou tací, kteří budou v případě silnic křičet něco o dani civilizaci.
Nejsem přejmenovaný pan Souprava, jsem někdo jiný, nicméně mám velmi podobný názor. Železnice v této podobě, jakou předvádí většina lokálek, JE přežitá minulost (důkazem může být fakt, že většina lidí jede radši autem). Ano, i na silnicích se nehody stávají, ale nehody na železnici způsobují větší škody za víc peněz a v ohrožení bývají větší počty lidí. Mimořádnosti za poslední dobu opět jen dokazují, že kecy o „bezpečnosti“ železniční dopravy jsou úplně mimo, nehody se zkrátka stávají všude. Obhajovat přežitky minulosti jen kvůli bezpečnosti (což, jak se ukazuje, není ani pravda) je nesmysl a doufám, že si to brzo někdo… Číst vice »
Souhlas
Vy opravdu nebetyčně plácáte. Protože bezpečnost žel. dopravy je stále mnohonásobně vyšší než na silnicích. A to i po započtení všech mimořádností. Jestli umíte číst, najděte si libovolnou statistiku.
Na železnici zastavily dva vlaky 34 metrů od sebe. Nemělo se stát. Ten stejný týden starý pán (85 let) omylem hrál ruskou ruletu na dálnici, naštěstí zabil jen sebe. Co je horší? To co se nestalo? Nebo co se stalo?
A že je většina lidí lína jak čuně, neznamená, že máme všichni jezdit autem. A kdo nechce nebo nemůže autem, ať jde pěšky. Podívejte se na parkování kdekoliv…ve městě. Tohle Vám přijde normální?
Využít lidské neštěstí ke svému antilokálkovému boji je hyenismus. Tyhle tratě (stejně jakékoli jiné) mají stále mnohonásobně nižší nehodovost nežli silnice jakýchkoli tříd.
Výborně. Já myslím, že by se tedy měly zrušit i silnice, protože na těch se umírá především a nehody tam jsou na denním pořádku.
Nebo že byste měl díry v logice?
Jak se někdo vyjádří proti lokálkám,hned nabere od lokálkových zoufalců, co si bez nich neumí představit život, 60 mínusů. Mám stejnou zkušenost nedávno. Zřejmě nějaká pomatená skupina jedinců, co si žije ve své bublině a neunese slyšet realitu a mínusováním si léčí svůj komplex z toho, že takové antilokálkové názory smí zaznít a oni je nemají možnost zadupat do země.
Mírněte, prosím. Své názorové odpůrce můžete nazývat i jinak, než zoufalci.
Dobře, asi jsem se nechal unést. Ale jako sociální bublina mi vážně připadají. Mínusový boj proti odpůrcům lokálek (ať už já, pan X a ten, kdo bude další) je takový zvláštní… pokud se člověk zamyslí nad jeho marností. Ale zase má člověk fajn pocit, že jeho příspěvky touží otevřít a přečíst tolik lidí, takové pozornosti se mi dostává – když třeba 2 týdny nemám čas nic komentovat, tak už se tu po mě ptají a spekulují, jestli nejsem ten a ten a ten (myslím ty, co píšou podobně jako já). Jestli já bych si snad neměl založit blog? Pro vás… Číst vice »
Soupravo, mám jeden dotaz. Dost lokálek – a nejspíš i tato – přežívá díky nákladní dopravě. Takže podle vás b bylo nejlepší tyto tratě zrušit a vše převést na silnici? Nevím jestli to tam znáte, ale pokud byste to udělal, místní by vás hnali bičem.
Předem děkuji za odpověď.
Tak svéráz vždy zaujme…dle vzoru…kdybys měl na hlavě kbelík s asfaltem, nevlastní synku, tak se ohlédne i chlap.
A asi by zrušení nesmyslných vlaků na některých úsecích se slzou v oku akceptovali skoro všichni. Kdyby se obdobně postupovalo vůči nesmyslným prázdným busům, co 20 km jedou hodinu, zbytečnému budování vodní cesty, co nemá vodu, a tak podobně.
Je rozdíl mezi tím, když se zajistí „základní dopravní obslužnost“ pro 3 lidi busem za rozumnou cenu a když se zajistí luxusní doprava (ne provedením, ale náklady, což ta 810 je, zvláště, započítá-li se i údržba té tratě, která, narozdíl od silnice, neslouží jakékoli dopravě či záchranným složkám).
A až se zase rozmázne bus o dálniční most (tuším Středokluky), vyjede do pole (někde u Tuchoměřic) nebo spadne ze svahu (Nažidla), tak zruší busy a silnice co pan X neschválí.
Mysleli jste – „Černá série pokačuje: po srážce motoráku s manipulákem zůstalo několik zraněných“… 🙁
Aktuálně se na netu se objevila fotka kde vlaky stoji několik metrů od sebe, takže otázka zda došlo vůbec ke srážce …
Tak sám si odpovím … ke srážce skutečně došlo, dle poškození v malé rychlosti.
Průšvih to je, ale Stéblová ani Krouna se naštěstí nekoná, i když to podle toho zpravodajství tak vypadá – už vidím dnešní novácký TN 😀
Tv noha bude v poho. Jsem zvědav na tendenční Primu.
Poslední jejich reportáž z projetého klacku Regiojetu na Smíchově, vyzněla jako by to všechno bylo made in ČD.
Pánové si patrně spletli křižování vlaků s jejich křížením..
jo tak, takže před tejdnem u Plzně vlastně chtěli křížením konečně stvořit nějaký hybridní pohon 🙂
Na této trati se jezdí podle předpisu D3.
no, dneska asi ne
Dnes se na ni bohuzel jezdi proti predpisu D3.
Už pár týdnů vidím horší psychické rozpoložení svých kolegů, nemocnost, neochotu se pořádně vyléčit a nejspíš očekávání konce zimy. Právě proto se až tolik nedivím.
Ja neviem, bude aj v tomto prípade prispievajúcim faktom to, že dopravca nemal na vozidle predpísané rádiotelefónne spojenie?
Předepsané a schválené zařízení na povolení provozovatele dráhy tam bylo. Zeptejte se na SŽDC.
Co se to do čerta děje?! Toto už není opravdu normální, mám vážné pochybnosti o tom že by to bylo o nevyspání strojvedoucích, toho je prostě priveľa, myslím že to vyžaduje urychlené nasazení lepšího ZZ a do uzlů a na hlavní tratě ETCS. Byť tedy je třeba tím začít vybavovat i vozidla.
Asi vítr Máchale
Tohle je lokálka „lokálky“, takže o nějakém ECTS si tam ještě pár desetiletí mohou nechat jenom zdát…
ETCS bude teprve ten spravnej mazec! Lidi nazene zpatky do aut.