Dopravci Mimořádné události Železnice

Černá série pokračuje: Lokálka se srazila s nákladním vlakem, jsou zranění

Motorový vůz 810 po srážce na trati Čáslav - Třemošná. Foto: HZS Pardubického kraje
Motorový vůz 810 po srážce na trati Čáslav - Třemošná. Foto: HZS Pardubického kraje

Únorová černá série mimořádných událostí na železnici nebere konce ani v březnu. Po sérii několika nedovolených projetí návěstidla bez následků dnes bohužel došlo i ke zranění cestujících. Na trati Čáslav – Třemošnice se dnes ve 12:23 srazila lokálka řady 810 Českých drah s nákladním manipulačním vlakem ČD Cargo v čele s lokomotivou 742.

Nehoda se stala v úseku mezi Žleby a Ronovem nad Doubravou. „Zahajujeme vlastní šetření této události,“ uvedl šéf Drážní inspekce Jan Kučera. České dráhy původně uváděly až 12 zraněných, Drážní inspekce později (17:12) číslo upřesnila na pět s tím, že jedno zranění je těžké. Jde o otevřenou zlomeninu. Ve vlaku cestovalo 15 lidí. Celková škoda byla odhadnuta na 1,55 milionu korun (1,5 milionu osobní vlak, 50 tisíc manipulační vlak).

V tuto chvíli nelze vyloučit, že k nehodě došlo v důsledku lidské chyby,“ doplnil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Podle Hasičského záchranného sboru Pardubického kraje na místě zasahoval i vrtulník. Doprava na trati byla zastavena, místo vlaků jezdily autobusy. Provoz na trati byl obnoven v 16.49.

Nehoda přinesla i premiéru Českých drah ve využívání sociálních sítí v případě nehody. Generální ředitel Miroslav Kupec se na twitteru cestujícím omluvil.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
DRABADURA
Host
DRABADURA

Už aby se konečně nasadil autonomní řídící systém na kolejová vozidla a bylo konec neustálému chybování lidského činitele. Tohle už je prostě donebevolající NESCHOPNOST.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Autonomní řízení nenasadíte bez zabezpečovače. Čili pro začátek by stačilo nainstalovat alespoň ten zabezpečovač. V tomto případě se to totiž stalo na trati, kde dirigující dispečer sedí X km daleko a diriguje vlaky jen za pomocí vysílačky. Tomu dá souhlas k jízdě tam a tomu tam a až se ti dva ohlásí, tak se jede dál.

Lada
Host
Lada

Může za to fyra čD vjel nedovolene na trat, vůbec se neohlásil dispečerovi D3. Takhle daleko ho odmrstil manipulak. Fyra carga bleskovou reakci zamezil mnohem větší katastrofě. Toto je ověřená informace, ne ty vaše plky tady

Jiří
Host
Jiří

Odkud ověřená? A pokud se jedná o informace z vyšetřování, nepodléhají do uzavření celého případu čistě náhodou utajení? Presumpce neviny už na dráze přestala existovat?

Honza - bývalý fíra
Host
Honza - bývalý fíra

Ach ta čeština.A odkud máš ty potvrzené informace? Manipukák měl dle SJŘ ve Skovicích s motorem křižovat. A proč tomu tak nebylo, to musí rozlousknout vyšetřování.

Pavlik
Host
Pavlik

Možná námět pro p. Sůru – nebylo by od věci, udělat kvalitní rozhovor s dnešním strojvedoucím, aby všichni si mohli přečíst co je pravda a co ne, prostě jít s realitou na světlo světa. Nehod přibývá a je zázrak, že ZATÍM jsou POUZE zranění….

Y.K.
Host
Y.K.

Vzhledem k tomu, že se jedná o nehodu a událost + jednání strojevedoucího vyšetřuje DI, by byl blázen, kdyby do uzavření poskytoval rozhovory do médií (týkající se průběhu události).

Hans
Host
Hans

Vypadá to jako dobrý nápad, ale bylo by to úplně od věci. Těch lidí jsou tisíce a každého trápí nebo těší něco jiného. Realita se podstatně liší depo od depa. Co trápí někoho v Břeclavi je zase úplně jedno tomu v Kolíně, tam mají jiného šéfa. Navíc jeden bude remcat na směny, další na stav mašin, další na peníze, další na přesčasy který „musí“ dělat (nemusí, ale ty peníze…), jinej na stav nocležen… Koho si vyberete? Nakonec by to skončilo u „Všechno, ale úplně všechno je špatně. Můžou za to vláda a kancelářský. A je to tu tak strašně špatný… Číst vice »

Michal
Host
Michal

V zásadě máte pravdu, ale určitě by rozhovor s nějakým strojvedoucím, průvodčím či řadovým zaměstnancem CDP zpestřil skladbu článků. Rozhovory se vedou převážně s majiteli či manažery, ale pohled zdola chybí.

Jiří
Host
Jiří

Majitelé se bijí o prsa. Zaměstnanci jsou vázáni pracovní smlouvou a mlčenlivostí. A myslím si, že se podnik právě nejvíce bojí toho, že někdo (pod záminkou utajení – tzn. jméno redakce zná, ale nebude zveřejňovat) rozpovídá o skutečné situaci. Proč třeba tady jsou všude jen přezdívky, v lepším případě alespoň křestní jména. Možná kdyby se mezi cestující dostaly interní informace, řada lidí přestane jezdit vlakem. Třeba já se na některých přejezdech rozhlížím i když bliká bílá…

Vbb
Host
Vbb

„Třeba já se na některých přejezdech rozhlížím i když bliká bílá…“
Dovolil bych si parafrázovat klasika: „To děláš dobře, Jaromíre“ 🙂
Od doby, co může bílá blikat, i když je v přibližováku vozidlo a přejezd je „chráněn“ jen návěstidlem, jí už nelze moc věřit 🙁

Jiří
Host
Jiří

Strojvedoucí je vázán mlčenlivostí a vedení si určitě nenechá líbit něco, co by mohlo být proti nim. Čili buď bude mazat med kolem úst, nebo to bude nadšenec až fanatik* a nebo z toho prostě vycouvá. *) onehdá mi jeden spolužák strojvedoucí vykládal, že mu ty dělené směny vyhovují, že alespoň pozná jiné kraje a přes den může do lesa na houby (bylo to na podzim) a že neví, co si ostatní stěžují, že když nepracují tak přeci nemohou brát mzdu. Že si mají vzít s sebou kolo a jezdit třeba na kole. S každým přerušením podnik ušetří a to… Číst vice »

Jiří
Host
Jiří

Nicméně pokud vám stačí pohled od soukromého dopravce, zde jeden bývalý z LokoTrainu: https://m.youtube.com/user/pes3838/videos

Artur
Host
Artur

V Brně se střetly dva vlaky. Už je toho fakt nějak dost.

Pirát
Host
Pirát

Omluva nestačí. To je snad samozřejmé, že Drážní inspekce vyšetří tuto mimořádnou událost. Viníkem bude pravděpodobně opět někdo z provozních zaměstnanců. Za aktuální sérii mimořádných událostí by ale také měly konečně „padat hlavy“ kompetentních manažerů, protože se potvrzuje systémová chyba v bezpečnosti provozu, kterou pane Kupče tak radikálně odmítáte (viz nedávný rozhovor pro Radiožurnál). Že by příčinou nehody byl opět melouch strojvedoucího u konkurenčního dopravce? Možná to takto vizní v dalším mediálním rozhovoru s Vámi. Vždyť i v Káhiře dokáže rezignovat ministr dopravy, tak proč by to nešlo u nás? Čeká snad někdo na více mrtvých? Kariérsti z kanceláří, kteří… Číst vice »

Souprava
Host
Souprava

Až vyhážete úplně všechny manažery a jiné „kariéristy“, tak tu firmu bude řídit kdo? Posunovači ve volném čase? Nebo fírové, co si naplánují oběhy, jak se jim hodí a upraví dle toho GVD a cestující přizpůsob se a kraji zaplať to? Vaše emotivní představa o fungování firem je fakt síla. Jízdné budou plánovat a jeho prodej v eshopu, včetně IT konzultací, pokladní? Probuďte se a zjistěte, že rok 1919 je už pryč.

Valašák
Host
Valašák

Myslím si, že viníci budou dva. Hlavní bude dirigující dispečer/ výpravčí(zaměstnanec SŽDC), který si řídí dopravu na dané D3 a neměl dovolit odjezd manipuláku z dopravny, kde se hlásil, když tam ještě nebyl křižující osobní. A druhý strojvedoucí ČD Cargo, který měl vyčkat na příjezd daného osobního vlaku. Že se křižuje vidí v sešiťáku.

jofrey
Host
jofrey

neměl čekat osobní vlak z duvodu přeloženého křižování??

Valašák
Host
Valašák

Taky možnost. Pořád je hlavní viník dispečer. Ale počkám na závěr vyšetřování.

Milan
Host
Milan

Ministr dopravy, který odstoupí po nehodě, není ministr, ale srab. Měl by se k tomu postavit čelem a řešit. Místo toho srabácky utekl. Vy myslíte, že to je v pořádku? Já si to nemyslím. Ono to „padání hlav“ po každém průšvihu se nějak moc rozrostlo, ale je to nesmysl. Místo odstoupivšího ministra přijde někdo jiný, který bude kydat hnůj na svého předchůdce, dokud se něco nestane a nebude odejit. Až bude odejit, jeho nástupce bude opět kydat hnůj.. A tak to půjde dokola. To je politika. Padání hlav je jen plané gesto někoho, kdo se chce zalíbit hlupákům.

Petricek
Host
Petricek

Z kancelare na nábřeží jezdi treba u KZC, je to výsměch vsem pracovníkům CD….

Hans
Host
Hans

Nedá mi to nevyjádřit se ke stanovisku FSCR. Myslí to dobře, ale je to zoufalé a mají tak 30 let zpoždění. „musíme poukazovat na skutečnost, že na současném stavu se velkou měrou odráží systémové chyby, k nimž došlo v uplynulých desetiletích“ – Takže brečíme že se tady desítky let dělá něco (všechno) špatně… Desítky let. Kde byli ty desítky let??? „Máme na mysli současnou situaci na trhu práce, kde se dopravcům nedostává již několika stovek strojvedoucích“ – A co by s tím měl asi tak kdo udělat? Vyrobit do zítra několik stovek strojvedoucích? „A také dle nás je nepřijatelné, že… Číst vice »

Honza - bývalý fíra
Host
Honza - bývalý fíra

Plně s Vámi souhlasím. A přidávám i svoji trošku do mlýna. Proč jako fíra musím mít znalosti jiných profesí, jako např. co patří výpravčím, vozmistrům, vlakovým četám apod.? Proč jsme zatěžování chaotickými předpisy, které mnohdy postrádají logiku a mnohdy si vzájemně odporují? Proč mne jako fíru má zajímat který vůz a kde a jak může a nebo nesmí být ve vlaku řazen? Ten vlak snad sestavuje někdo jiný a ne fíra. Proč mne má zajímat povinnost vlakvedoucích a průvodčích a jiných, pokud to výslovně nesouvisí s mojí profesí? A o ostatních bych se rozepisoval nekonečně dlouze. Ano, bohužel, u nás… Číst vice »

Souprava
Host
Souprava

Takže vy se chcete jenom vozit a sledovat trať? Ok, pak ale snižme požadavky na zdravotní způsobilost a může fíru dělat každej, protože za vození se ve vozidle bez volantu a sledování návěstí a rychlosti, fakt není třeba dávat kdovíjaké platy. A ty peníze, co ušetříme, pak dejme na najmutí těch, co budou dělat to, co se fírům dělat nechce. A do budoucna to vyřešme automatizací.

Honza - bývalý fíra
Host
Honza - bývalý fíra

Promiňte moji upřímnost, ale plácáte nesmysly a jak je vidět, o povinnostech a práci nejen strojvedoucích, ale i ostatních profesích na dráze nemáta ani páru.

Rampa
Host
Rampa

Nic si z toho nedělejte. Tenhle frajer si myslí, že všemu rozumí, a všechny tady poučuje o tom, co a jak se má dělat, ať už jde o práci na dráze, objednávání dopravy, nebo železniční síť. Bude Vás spamovat, i když mu dáte najevo, že nejste na jeho moudra zvědavý.

JarynJarin
Host
JarynJarin

Skvěle napsané 😉

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Pěkně sepsáno. Nebudu kopat do FS, byl jsem dosti dlouho jejím členem i předsedou základní organizace. dokonce nejmladším předsedou ZO : – ) Povím vám příběh: Když jsem se stal předsedou ZO FS v Sokolově, vytvořil jsem seznam strojvedoucích, k tomu doplnil jejich věk, zamyslel se nad tím, jakým způsobem snižují ČD stavy strojvedoucích (od nejmladších) a vyrazil k přednostovi nadřízeného LD Cheb. Tím byl pan Rostislav Novák, dnešní ředitel O12 ČD. Tenkrát byl věkový průměr strojvedoucích v Sokolově 47 let. Mě vyšlo, že pokud ČD rezignují na výchovu mladých strojvedoucích, tak jim strojvedoucí při „téměř jakémkoliv“ vývoji dopravních výkonů… Číst vice »

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

A ještě jedna povídka: v říjnu 1987 jsem nastoupil na dvouletou základní vojenskou službu. Pro někoho Dva roky prázdnin, pro mě dva roky nepodmíněně bez možnosti odvolání… Nešel jsem k železničnímu, šel jsem k dělostřelcům 🙁 Přijímal mě major – slovák. Teď tu slovenštinu budu asi komolit, omlouvám se: „Čo ste v civile?“ – „Strojvedoucí“ – „To je čo?“ – „Rušňovodič“ – „To je čo?“ Pátrám v paměti a vzpomínám si, jak mi na Slovensku říkali výpravčí – „Pán majstěr“ – „Vy stě PÁN MAJSTĚR?!“ – „Áno, já jsem pán majstěr“ – „Preboha, kolko váží taká lokomotíva?“ – „116 tun“… Číst vice »

JarynJarin
Host
JarynJarin

😀

JarynJarin
Host
JarynJarin

Pokud fíra 810 stačil zastavit a ještě zvládl couvat, tak je to na metál. Zachránil si život plus zdraví cestujících.

Pavel Hromek
Host
Pavel Hromek

To je fakt….K tomu ještě poměrně dobré rozhledové podmínky do oblouků,snad výjimka,že trať není zarostlá.Jinak by to bylo zřejmě s horšími následky…./trať mám projetou vloni,mj.ve spojení s návštěvou nádherného zámku ve Žlebech../

Petr Šimral
Host
Petr Šimral
JarynJarin
Host
JarynJarin

Šílený

Michal
Host
Michal

Už dávno jsem upozornil na to, že francouzští soudruzi na D3 už dávno vymysleli tohle: https://bit.ly/2ELz8PT Dle mého skromného názoru by to technologií 18. století dokázalo eliminovat počty průserů spojených s ohlašovací povinností o desítky procent. Taky nevím, proč vozidla jezdící na D3 nemají dávno elektronický SJŘ, který ve stanicích s ohlašovací povinností řve a dožaduje se dynamického PINu, který umí sdělit jen dirigent, případně to bonzuje dál. I bez stamilionů za nestandardní radioblok se dá každému vjíždějícímu HV půjčit na D3 tablet s 3G, který ukazuje polohu dalších dvou/tří tabletů na téže trati… Mimochodem, ten radioblok je zvěrstvo na… Číst vice »

Y.K.
Host
Y.K.

Mimochodem, vím že to je kacířská myšlenka, ale ten elektrinický SJŘ v podobě nějakého tabletu s GPS by dokoce pravděpodobně dokázal detekovat kolizní jízdu a řvát na strojvedoucí. 🙂

Na druhou stranu mě nepřestává udivovat, že je když to není „cetrikované komplikované a drahé těkotonážní zabzař“, tak na lokálku raději nic. A jezdí se na „značky na papíře“. Místo toho, aby si lidi pomohli všude dostupnou GPS technologií, mobilním signálem a sledováním pohybu vozidel, aneb dostupnou technologií 21 století, která by docela obstojně mohla detekovat kolizní akce.

JarynJarin
Host
JarynJarin

Simtě dodnes nemáme u ČD oficiální elektronické nástupní komando šichet a např leťáci jsou závislí na kusu papíru, visící v nástupním místě. Takže to o čem píšeš je pro mě naprosté scifi 🙂

Jiří
Host
Jiří

Ty tablety by se mohly fasovat s klíči od D3. Těch souprav klíčů moc není (i rozsáhlé D3 jich mají do deseti), takže tolik tabletů by zase tak velký problém také nebyl…

X 1
Host
X 1

Ty tablety s gps, vůbec nejsou špatná myšlenka.
Ale asi neprůchodné, jelikož by to bylo moc levné.
Nebo taky v podání AŽD příliš drahé.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Když se chce, tak to jde. Můj vlak (jako první začínal u zaměstnanců, pak až pro veřejnost), ČD Komunikátor, dynamický telefonní seznam (vlakvedoucí zadá číslo vlaku a najde kontakty na strojvedoucího, vlakvedoucího, …). Když chtějí, není problém. Akorát tohle by asi zajišťovalo SŽDC a to jen za redesign webových odjezdových tabulí a GRAPPu na nové logo vyplázne (podle veřejné zakázky) dvě mega. Čili taková aplikace, to vidím tak na sto tisíc / trať, dodavatel OLTIS (kdo jiný, to je dvorní dodavatel…) a vzhledem k tomu, že ani ostatní jejich aplikace nejsou příliš spolehlivé (časté výpadky, časté odstávky, čas od času… Číst vice »

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Od roku 1998 jsem dělal vedoucího střediska na pronajaté trati Sokolov – Kraslice st.hr. Vymyslel jsem zabezpečovací zařízení pro tratě D3. Plechová bedna s baterií, snímačem GPS, modemem, epventilem a vstupem z hlavního potrubí brzdy. Celé by se to věšelo na přední nárazník ve směru jízdy. Dispečer D3 by měl v počítači mapu s polohou všech vlaků na trati, mohl by kdykoliv kterýkoliv vlak zastavit a software by hlídal blízkost vlaků. Mimo definovaných úseků (dopravny) by software automaticky zastavil vlaky, pokud by se přiblížily na 5 km, v dopravnách by se mu dalo říct, který vlak je první, který vlak… Číst vice »

VRT
Host
VRT

Čím míň nm 810, tím líp. Cestujících mi je líto.

Zapa
Host
Zapa

Sorry jako, ale tohle zrovna není nejlepší způsob, jak je vyřadit z provozu.

Souprava
Host
Souprava

Ehm, pane VRTe, ač jsem také proti lokálkám (slabým), tak takhle asi fakt ne… to zavání černým humorem.

Komínek
Host
Komínek

To je zase to pako, které tu už jednou zablokovali?

VRT
Host
VRT

Ne

Tronda
Host
Tronda

Kdy zablokují pako Komínka?

petr.r
Host
petr.r

Poškození není velký, ten nárazník se tam dá zpět a myslím si, že jsou urvaný silenbloky na motoru, to je spotřebák.

VRT
Host
VRT

Jako že ten šrot bude jezdit dál?

petr.r
Host
petr.r

u nás jezdí starší 810.

Poudy
Host
Poudy

Tak jste se nám tu pánové sešli v jediném vlákně všichni, gratuluji!!

Rampa
Host
Rampa

😀

František
Host
František

Cestujících je Vám líto, ale poslal byste je raději pěšky. 😀

VRT
Host
VRT

Proč pěšky? Myslíte, že do vesnic, kam nevedou koleje chodí lidi pěšky?
I když ve vašem vesmíru možná jo.

Jiří Kokrhel
Host
Jiří Kokrhel

A to máte tak….. Stane se vic nehod po sobě, kdy to dopadne tzv. „s odřenýma ušima“. Ale pořád se čeká, kdy to opravdu přijde. A tak dneska to přišlo. Naštěstí to dopadlo, tak jak to dopadlo a teď už snad bude klid. Zranění ať jsou brzy fit.

petr.r
Host
petr.r

kdyby se stala taková nehoda u jiné dopravy, tak 810 by byla pozastavena k provozu. Ale mně zajímá, že jsou tam dobré dohledové podmínky.

JarynJarin
Host
JarynJarin

Prosím ?

petr.r
Host
petr.r

když se stane něco na tramvaji, tak stojí celá série. A o tych dohledových podmínkách, možná sekce DI by se měla zamyslet na zakázání tych záclonek.

Jiří Kokrhel
Host
Jiří Kokrhel

Co porad mate s tema rozhledovyma pomerama? To sem vubec nepatri…

petr.r
Host
petr.r

jak nepatří, když fíra vidí jet vlak, tak si myslí, že jede po silnici? Kdyby tam bla trať v zářezu nebo v lese, tak asi se o tym nezminuji, vy máte něco z očima? V televizi tu kameru otáčely a bylo vidět snad čtyři kulometry daleko, až mně to připomnělo trať, kde jsme za provozu měnily kolej a vlak byl vidět 7km daleko.

Adam Goliáš
Host
Adam Goliáš

Dobrý den, příspěvek nemyslím nijak špatne, – kulometry, to si budu pamatovat😂.

petr.r
Host
petr.r

jirko, přečti si něco od honzy.

Jiří
Host
Jiří

Jakých záclonek proboha?!

František
Host
František

A tohle byla závada na vozidle? 😮

Vbb
Host
Vbb

Co to melete, osobo?
Když se srazily tramvaje, třeba 4.12.18 Dejvice, 29. 6. 2018 Karlovo nám., 19.9.2011 Motol, 24.7.2002 Braník…, tak byly odstaveny „celé série“?

Honza - bývalý fíra
Host
Honza - bývalý fíra

K „dohledovým“ (správně rozhledovým) poměrům jak píšete je třeba brát v potaz několik rozhodujících faktorů: 1. Manipulační vlak (nákladní) jel ze Skochovic směrem do Ronova nad Doubravou po spádu a v místě srážky je trať v protisměrném oblouku. Pokud jel maximální dovolenou rychlostí (dle SJŘ (sešitovém jízdním řádu) by to měl být Mn 84261), potom má ze Skochovic max. dovolenou rychlost 55 km/hod. Traťová v uvedeném úseku pokud se nemýlím je 50 km/hod. K tomu si přičtěte hmotnost soupravy (údajně 120 tun) a způsob jakým byl vlak brzděn (zřejmě II. způsob brzdění „G“ – čili nákladní). V tomto režimu je… Číst vice »

Honza - bývalý fíra
Host
Honza - bývalý fíra

Oprava překlepu – manipulák jel ze Skovic, nikoli ze Skochovic

Tomáš
Host
Tomáš

Dobrý den Honzo, lokomotiva i motorový vůz jsou poškozeny minimálně. Co si myslíte o mojí hypotéze, že motor stačil zastavit a začít couvat. Není mi totiž jasné to minimální poškození a vzdálenost obou zúčastněných strojů od sebe. Vzhledem k vyšetřování, jsem přesvědčen, že se s nimi nehýbalo.

Honza - bývalý fíra
Host
Honza - bývalý fíra

Dobrý den Tomáši, i mne tohle napadlo, že motor začal couvat. Svědčí o tom minimální poškození, protože jak znám oba i 810 – tky , tak pokud by jela vpřed a srazily by se, bylo by stanoviště pěkně slisované. I podle mého soudu fíra motoru zastavil a než se mu podařilo dát reverz a rozjet (u 810 je to pár sekund), nestihl nabrat dostatečnou rychlost a ten náklad ho dohnal a následky srážky jsou proto minimální (nehovořím o zraněných). Zraněných je mi líto a přeji jim brzké uzdravení. Navíc, jak jsem viděl složení soupravy, ty vozy vycházejí konstrukčně ze starých… Číst vice »

Honza - bývalý fíra
Host
Honza - bývalý fíra

Nepřísluší mne vydávat jakákoliv souzení kdo a za co mohl, to opravdu ne, to musí rozlousknout vyšetřovatelé, ale jak jsem si prostudoval platný sešitový jízdní řád motorového osobního vlaku a SJŘ manipuláku, mohlo být příčin několik. Jedna z otázek, na kterou odpoví vyšetřování, je proč manipulák odjel z dopravy Skovice směr Ronov nad Doubravou proti osobáku? Podle sešiťáku má ve sloupci 10 jasně napsáno „křižování s 15912“ a dle sloupce 2 má manipulák ve Skovicích navíc ohlašovicí povinnost. Pro nezasvěcené to znamená, že se fíra musí v dopravně, kde má ohlašovací povinnost, ohlásit dirigujícímu dispečerovi a požádat o souhlas k… Číst vice »

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Do toho ještě dodejme, že dopravna Žleby je úvraťová, tedy došlo i k objetí HV. Závěrečná zpráva DI ČR myslím bude zajímavá…

Honza - bývalý fíra
Host
Honza - bývalý fíra

Ano, přesně tak, Žleby jsou úvrať a pokud se nemýlím, tak jestli bylo křižování přeloženo do Žlebů, musel manipulák udělat úvrať a potom je to o to záhadnější proč ani tady jim to nedošlo, že jede proti motor? Že by ve spěchu a ve spojení se všemi povinnostmi a úkony při objíždění v kombinaci s jinými nám neznámými okolnostmi. Pochybuji, že by bylo křižování přesunuto až do Ronova nad Doubravou s ohledem na časy a jízdu motoráku. Zpráva DI bude hodně zajímavá.

Honza - bývalý fíra
Host
Honza - bývalý fíra

Ještě musím k té úvrati dodat, že ten, co tvořil jízdní řád byl opravdu odborník ze seriálu Pat a Mat. Pro nákladní vlak je tam pobyt jen 10 minut!!! To snad tvůrce SJŘ nemyslel vážně. Za 10 minut se má stihnout odvěsit mašina, vyjet za výměny, objet, přivěsit, udělat jednoduchá zkouška brzdy , k tomu každá výměna, která se přestavuje se musí odemknout a uzamknout a ještě splnit ohlašovací povinnost. Typický paskvil vedoucí ke stresu provozního personálu a tím ke zvýšení rizika chyby, nebo průšvihu.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Viděl jsem i JŘ pro vlak složený z bardotky + asi 5 vozů v podobné úvraťové stanici (ne na D3 ale stanice s výpravčím, ale to už nehraje roli, navíc hned po D3 trati pokračoval, takže by bylo vhodné aby jel včas). Pobyt MINUTU A PŮL. Ti co to kreslí vůbec neví, jak ty stanice vypadají. A na grafikonu žádnou úvrať nevidí, ty stanice jim jdou za sebou. Tak to tak kreslí. U manipuláku je to celkem jedno, ten má JŘ jen kvůli trase (byť tedy je podle toho plánováno křižování, čili na D3 by bylo vhodné jej dodržovat, aby… Číst vice »

Honza - bývalý fíra
Host
Honza - bývalý fíra

Ještě bych chtěl malou poznámku hlavně pro nezasvěcené. Z vlastní letité praxe vím, jak někdy šichta může být více jak náročná a mimořádná, okořeněná mimořádnostmi, řešením spousty nepředvídaných událostí (mimořádné výluky, mimořádnost na trati, zpoždění, do toho se sype mašina, otravuje radiostanice …). Kolikrát toho bylo opravdu ne na hraně a za hranou. Jen pro příklad uvedu z vlastní praxe jeden. Nastoupil jsem v 0.29 na relaci NExák Praha Uhříněves – Děčín a zpět ranní osobák do Prahy. Šichta dle turnusu měla být zcela běžná. Hlásím se strojmistrovi, přebírám v depu určenou mašinu. Při uvedení do provozu zlobí brzdič vlakové… Číst vice »

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Zdravím Vás pane kolego. Pěkně sepsáno, sbírka mimořádností za jednu směnu je opravdu dlouhá. Jen upravím tu hmotnost NExu. 2650 tun ani omylem, neumíme to ani dnes a to jsou vlaky delší a vozy s menšími mezerami. Ani 1650 tun ve vašich časech nebyly normální (předpokládám, že je to popis ze směny před rokem 2007).

Honza - bývalý fíra
Host
Honza - bývalý fíra

Také Vás pane kolego zdravím. Ano, je to popis směny z roku 1999, tedy v časech, kdy na Děčín jsme tyhle zátěže ještě vozívali s elektrikami. To bylo již v časech, kdy dráhu ti umělci nahoře začali vést tam, kde to je dnes a většina zátěží lobisticky se riflovala na kamiony.

Honza - bývalý fíra
Host
Honza - bývalý fíra

Ještě pane kolego na doplnění, byl to jede z nexáků, kde se v noci honem dohánělo, co se i přes den opomnělo odeslat a tahle hmotnost se pak nasbírala. Dnes, když vidím vlaky o pár vozech, je mne moc z toho smutno. Určitě pamatujete časy, kdy jsme jezdívali tzv. na blok, i 2 a půl minuty za sebou a to pak bylo žůžo s těžkým vlakem se courat opakovaně na výstrahu, stůj, výstrahu, stůj. Zažil jsem i éru šestikoláků a běžné hmotnosti např. na Třebovou 2 500 tun. Nebo s „uhelkama“ (řada 121) uhlí z pánve do elektrárny Mělník, nebo… Číst vice »

Petr Šimral
Host
Petr Šimral

Zlatá slova pane kolego, já si to užil už na průmyslovce. S povolenkou na jízdu na lokomotivě, nikoliv s povolením řídit sedím vpravo na lokomotivě S 499.2xx v Novém Sedle (strojvedoucí si psal papíry vlevo na pultě) a říkám. Je tam 40 a Volno. Ty znáš i návěstidla? Zajímavý průmyslovák 🙂 Tak jeď. Máme 2405 tun, sněží, do tunelu je 8 promile stoupání, postrk jsem nechtěl, tak si poraď. No, v tunelu jsem jel 20 🙂 Dojel jsem do Tršnice, dostal tam postrk, dojel do Chebu a tam čekal Plzeňák na střídání. A jel jsem až do Chrástu, tam tenkrát… Číst vice »

Honza - bývalý fíra
Host
Honza - bývalý fíra

Máme to pane kolego stejně krásné vzpomínky, které nám dnes může kdekdo závidět a hodně nám tyhle zkušenosti daly. A kolik se zažilo i veselých příhod, legrace a kolik průšvihů bez následků se zametlo pod stůl, pokud se nic nestalo. Je na co vzpomínat.

ondra
Host
ondra

,Pane kolegoTen manipulační vlak téměř zcela jistě v G bržděn nebyl,tímto 2.způsobem brždění bývaly bržděny např. kontejnerové vlaky z Prahy Žižkova do Německa,současně například ucelené vlaky s návěsy

Souprava
Host
Souprava

Nechci snižovat vážnost nehody, ale 15 cestujících? To by v klidu pobral autobus a ještě by každý ten cestující měl celou dvousedačku pro sebe. Navíc by autobus nabídnul i nízkopodlažnost, narozdíl od 810 zachycené na fotce a hlavně možnost se připoutat, což by jistě snížilo počet zraněných. V busech je možné pásy vídat stále více a bylo by dobré, aby to zákon u všech nových určených meziměsto vyžadoval, ale kdo pásy kdy viděl ve vlaku, že? Dále konstatuji – je to bohužel smutné, ale podobné nehody na lokálkách jsou zároveň paradoxně způsob, jak se obyčejná veřejnost dozvídá, kolik cestujících na… Číst vice »

JarynJarin
Host
JarynJarin

😀

Souprava
Host
Souprava

Ehm Jarine Jaryne, možná se mnou nesouhlasíte, ale dávat vysmátý smajlík u nehody, kde se zranili lidé, je dost nedůstojné za jakýchkoliv okolností.

JarynJarin
Host
JarynJarin

Nepovažuji za nedůstojné smát se totálnímu blábolu.

Souprava
Host
Souprava

Vaše svědomí.

petr.r
Host
petr.r

tos přehnal, kdyby tam nejezdila 810 a něco nízkopodlažního s TSI, tak nejede 15 lidí ale 50.

Souprava
Host
Souprava

Zvýší se tím porodnost a urychlí dospívání či co? (ťuk ťuk)

Komínek
Host
Komínek

palce hovoří jasně

Vbb
Host
Vbb

Palce hovoří jasně: pan Souprava si dovolil napsat něco, co se šotoušům nelíbí. 🙂

Aneb „Do každé vesničky dvojkolejný koridor se čtvrthodinovým taktem dvojitého ešusu a nikdy jinak!“

Zapa
Host
Zapa

Ty pásy v autobusech sice být můžou, ale je nějak vymahatelné aby je lidé používaly? A co si budeme povídat, tak statisticky je také větší šance, že se mi něco stane právě v tom autobusu, než ve vlaku.

Zapa
Host
Zapa

… používali?😉

Souprava
Host
Souprava

Opravdu? ČD během 2 dní překonaly počet zraněných lidí v autobusech na několik let dopředu.

Zapa
Host
Zapa

Opravdu. Minimálně si tam můžete už napočítat ty dvě cestující z Mělníka, kdy se autobus zřítil na kruháči z několikametrové zdi. To jen tak z poslední doby co si pamatuji.

Gwann
Host
Gwann

Milý Soupravo, ještě přidejte moudro o cyklostezce a dodejte, že dva cykliste by si neublížil ani při srážce.

15 lidi v 810 ve všední den kolem oběda na lokalce tohoto typu považuji za slušnou obsazenost. Cca 1/3 míst? Podívejte se někdy kolem oběda do venkovského busu. Taky můžete jet sám či ve trech… Zrušíme je taky?

Martin
Host
Martin

Přesně tak. A já bych taky zrušil auta s jednou osobou uvnitř. Taková trestuhodná nevytíženost a jaképak nám způsobují kolony a smrádeček ve městech, když v 50 autech co zabírají na délku půl kilometru sedí 55 osob. To těm obráncům ekonomiky nevadí že. No jo já zapomněl, oni na to všichni mají svaté právo, když sedí ve svých soukromých=nedotknutelných vozidlech smrdět ostatním obyvatelům pod nosem a obtěžovat je ještě permanentním hlukem z těch plechových miláčků, protože by chudáčci nedošli ani jeden kilometr na strašně daleko za městem vzdálené nádraží. To by se jim chudáčkům udělaly puchýře na nožičkách, protože už… Číst vice »

Souprava
Host
Souprava

A on vám někdo zakazuje si trať koupit a jezdit si tam za své? Nebo vy snad nějak dotujete lidem jízdu v autě? A vzduch je čistě váš, nebo na základě čeho soudíte, že to, že smrdí vám, znamená, že smrdí i ostatním? Máte nějak větší právo na čistý vzduch než ostatní? Mimochodem, ti řidiči aut zaplatí na daních takové peníze, že vypadnout ty peníze z rozpočtu, tak vám nedojezdí jen lokálky, ale kompletní železniční osobní doprava. Ona to nebude úplná náhoda, že v USA či Kanadě a dalších bohatších zemích tpu Austrálie, Nový Zéland, kde neexistují spotřební daně na… Číst vice »

František
Host
František

Jo, a podlomené zdraví si pak platíme každý sám. A silnice zůstávají děravé.

Souprava
Host
Souprava

Držením lokálek, kterými nikdo nechce jezdit ani zadarmo, zlepšíte zdraví lidí jak? Kromě toho, že ty peníze, co za ty lokálky a motoráčky vozící vzduch vyhodíte z okna, nemůžete dát třeba do zdravotnictví?

A je zvláštní, že vás nezajímá zdraví lidí v oblastech, kam koleje nikdy nevedly. Kdybyste měl radši tu odvahu přiznat, že to chcete na výlety a nezaštiťoval se jinými. Inu klasický sobecký šotouš. Ohání se vším možným, jen aby nemusel přiznat, že nechce přicházet o lkokálky na výlety, bo busem ho to tak nebaví.

Souprava
Host
Souprava

Je rozdíl mezi tím, zajistit „nějakou základní dopravu“ pro 3 lidi a zajistit luxusní dopravu (ne provedením, ale náklady, což ta 810 je, zvláště, započítá-li se i údržba té tratě, která narozdíl od silnice, neslouží jakékoli dopravě ani záchranným složkám).

A aktuální situace je přesně opačná, než jakou tu hystericky podsouváte… zatímco do spousty vesnic nepáchne večer, natož o víkendu jediný bus, tak lokálky poctivě hobluje motoráček, kdekoli jsou ve Středočeském kraji koleje. Ale ty chybějící busy, které už byly zrušeny, to vám samozřejmě nevadí, že… hlavně, že jezdí vláček.

Rampa
Host
Rampa

Typickej Souprava. Článek je o železničním neštěstí a on se neštítí jej využít ke své antilokálkové agitaci (stejně jako Pan X níže). Opravdu si to nedokážete projednou odpustit? Musíte to cpát všude a za každých okolností? Je to nějaká obsese?
Jestli vám to ještě nedošlo, tak ty desítky mínusů u vašich komentářů nejsou kvůli tomu, že máte na něco jiný názor, ale kvůli tomu, jaký jste a jak se chováte.

Honza - bývalý fíra
Host
Honza - bývalý fíra

Plně se ztotožňuji se stanoviskem zástupce Federace strojvůdců ČR. Jsem jeden z těch, kteří ač neradi, ale profesi strojvedoucího opustil. Nebudu se tady rozepisovat proč jsem odešel, ale je fakt, že stav jaký na železnici vládne a jak to „kormidelníci“ nahoře vedou je již do nebe volající. Jezdil jsem se všemi trakcemi a se vším, co kdy na dráze jezdilo. A co mne mimo jiné dnes zaráží je fakt jak rychle dráhy nasazují do ostrého provozu nové adepty. Jsem ještě z generace, kdy se začínalo tzv. od nuly. Nejprve jako pomocník strojvedoucího, potom posun depo, staniční posuny, přetahy, manipuláky a… Číst vice »

JarynJarin
Host
JarynJarin

Prosím o uvedení MÚ, kterou 2 měsíce zoětně způsobil nezkušený strojvedoucí, krom Smíchova, kde to byl vyloženě zácvikář. Děkuji. Mimochodem celý problém je v přestávkách a nesmyslných minutových obratech v koncových stanicích. Plus souhlasím s těmi povinnostmi navíc – prodej jízdenek, svěšování atd.

Laďa
Host
Laďa

Stanovisko Federace strojvůdců České republiky Odborová organizace Federace strojvůdců České republiky sdílí oprávněné znepokojení veřejnosti z narůstajícího počtu mimořádných událostí, k nimž v tomto roce, a zvláště v posledních týdnech, dochází na železnici. Příčiny těchto událostí jsou různé případ od případu. Přestože i jejich vyšetřování je logicky teprve na začátku, v mnoha případech se objevuje předběžný verdikt vyšetřujících orgánů, že za problémem stojí lidská chyba. FSČR nezpochybňuje jakákoliv smysluplná opatření, jež povedou k snížení počtu nehodových událostí na železnici, neboť i nám mimořádně záleží na ochraně zdraví a životů cestujících, stejně jako našich kolegů strojvedoucích. I nadále však musíme poukazovat… Číst vice »

Jenda
Host
Jenda

No vyjádření FSČR je fakt zajímavé. Údajně, opakuji údajně, to byli oni, kdo tlačili na zkrácený odpočinek mezi dvěma směnami na 6h. NV 589/2006 Sb. je extrém, který snad nemá v civilizovaném světě odboby!!! Chápu, že členové FSČR jsou pseudolidé, kteří chtějí hlavně za dva dny oddělat co nejvíce hodin, protože aby mohli vozit své ega na různých typech hnacích vozidel, tak dojíždějí z „prdelí“. Pro server zdopravy.cz jsem tu uploadoval všechny turnusy OCP střed a pak v dalším souboru nafocené „extrémní“ směny mobilem z obrazovky. Edit jsem nestihl, proto jsem musel narychlo nafotit to takto. Doufám, že pan Sůra,… Číst vice »

František
Host
František

Je sice pěkné že se Federace k tomu vyjádřila.Správně pojmenovala problémy,které mohou vést k nárůstu nehod.Ale proč tedy při kolektivním jednání odsouhlasí dělené směny,které jsou zejména v noci hotová poprava strojvedoucího?Kdopak schvaluje turnusy?Mimo jiné i odbory.Samozřejmě že žádný s turnusu nic neporušuje co se týká pravidel na papíře.Ale z lidského hlediska jsou některé směny nejezditelné.A tady vzniká to co je příčinou toho co se děje.

Petr Frýdlant
Host
Petr Frýdlant

Hmm série MU pokračuje. Za posledních 14 dní je každý den MU. Projetí, vykolejeni, srážka atd. Naštěstí se těch informaci mezi veřejnost a šotoustvo tolik nedostane. To by byly diskuze. Vypadá to na černé období a doufejme že to nevyvrcholí velkým průserem.

Petr
Host
Petr

Bylo to způsobeno chybou fíry manipuláku nebo 810?

Nosek Martin
Host
Nosek Martin

a co ještě třetí možnost? I tak se obávám, že v tuto chvíli Vám to nikdo neřekne

Zdenek Chrdle
Host
Zdenek Chrdle

Na trati Číčenice – Volary je již několik let v provozu nízkonákladový a účinný zabezpečovací systém Radioblok, který byl vyvinut právě pro zabezpečení regionálních tratí, které se provozují podle předpisu D3. Systém byl na této trati nasazen jako reakce na několik nehodových událostí, které se na této trati staly. Systém pracuje, podle mých informací, ke spokojenosti a bezpečnosti. Dále není tento systém na naší síti rozšiřován.

Radek
Host
Radek

Když už sem píšete (díky za to), kolik by orientačně stálo nasazení Radiobloku na jednu takovou lokálku? Vím, je to podle počtu vozidel atp., ale přesto.

Petr Šťástka
Host
Petr Šťástka

Já bych s tou nízkonákladovostí a Vu EC s celým systémem Rádio bloku vůbec nevylézal pane ředitel..
Lobbovat za ty vaše předražené technologie v diskusi oko nehody je mírně řečeno nechutné…

AAA
Host
AAA

holt na dráze musí být všechno speciální, složité, drahé, dlouze testované…. je poněkud paradox že dneska můžu za pár korun online sledovat kde je můj pes, ale levně zarídit detekci hrozící kolize na lokálce je nepřekonatelný problém.

Martin
Host
Martin

Jiz se nesmi nove instalovat nic jineho nez ETCS.
EU

AAA
Host
AAA

Však to nemusí být zabzař. Prostě jen varování jako doplněk ke stavajícímu (ne)zabezpečení.

Y.K.
Host
Y.K.

Na hlavní tratě…

tuzemák
Host
tuzemák

Já teda( jako laik) taky nechápu, proč je v 21. století, v době GPS+Glonas čipů v Drojdích founech, takový problém naprogramovat jednoduchou aplikaci, co by hlásila polohu protijedoucích vlaků v určitém okruhu od lokomotivy i za lokomotivou. Co by fungovala jako poslední záloha. Domluvit se s naší kartelovou trojkou na roamingu pro data, to by zabezpečilo tak 99 procent území a pro případ výpadku signálu, by mohla tu chvilku běžet i ofline. Fíra by jí mohl mít jako v autě, pláclou na skle. Ve stanici kde by měl čekat, by mohla klidně vyhodit upozornění Pozor máš čekat na protijedoucího a… Číst vice »

Vbb
Host
Vbb

„co by hlásila polohu protijedoucích vlaků v určitém okruhu od lokomotivy“
Takže zakážeme dvojkolejný provoz na tratích?

„Domluvit se s naší kartelovou trojkou na roamingu pro data“
Hahaha. Nečetl jste ten článek o problémech s daty pro wifi ČD?

Fascinuje mě, jak neznalí lidé navrhují „jednoduchá řešení“. Kdyby pak stejně došlo k nehodě, tak právník poškozených by si na tom neschváleném zařízení pěkně smlsnul. „Můj klient předpokládal, že když z toho mobilu dostane signál VOLNO, takže opravdu může jet…“.

tuzemák
Host
tuzemák

Tam kde jsou dvoukolejky, se snad nejezdi se stejným zabezpeč. zař. jako na lokálkách? Na jednokolece by fungovalo a na dvoukolejce si snad můžou navzájem zavolat/poslat zprávu, že osobě ví. A klient nemá co předpokládat, snad doteď se řídil podle předpisů pro jednokolejky. Samozdřejmě, že to nemyslím jako plnohodnotnou zabezpečovačku. Ale jen jako lehkou výpomoc. Takový online „debilníček“. Jsem si jistý, že kdyby byla vůle, najde se i cesta. Jen jsem podotknul, že je 21. století a né 90. léta.

AAA
Host
AAA

Tak ono to fakt nebude stahovat filmy, ale odesílat zprávy o poloze o délce nižších desítek bajtů.

tuzemák
Host
tuzemák

Přesně na to stačí Edge. Ofline mapa s GPS polohou, co jednou za minutu bonzne na serwer pár bytu o zem. poloze a rychlosti a dokonce by si ta apka umela vypocitat i z fírou zadaných údajů (hmotnost. brzdný účinek a z GPS rychlosti) i odhadovanou brzdnou vzdálenost. Odešle na serwer a ty samé údaje si ztáhne od protijedoucího. Vypočte (to klidně i ofline) kde se protnou jejich trajektorie. Když jinde než u nádražní budovy, odešle oboum varování. A zobrazí místo blížícího se střetu na mapě. Podotýkám mapy od Seznamu se vejdou i na SD kartu a dokáží pracovat ofline.

JarynJarin
Host
JarynJarin

Já nerozumím, proč vám někdo dává mínus…

petr.r
Host
petr.r

asi ti co zažili zabezpečení dráhy s klíči.

Dominik
Host
Dominik

Takový detail, trať s radioblokem je dle předpisu D4 nikoliv D3.

Jiří
Host
Jiří

D4 vychází z D3. Ale protože je tam řada odlišností, pro přehlednost je to vyčleněno do samotného předpisu. Dopravní část je v D4, technická v TR2/Z1 (typové rozšíření 2 k předpisu Z1 – má to totiž statut zabezpečovacího zařízení)

Souprava
Host
Souprava

Nic proti vašemu produktu, ale nemělo by jeho pořízení za veřejné peníze předcházet průzkum smysluplnosti provozu takové lokálky? Odpovězte prosím upřímně, zda si myslíte, že zrovna trasa z „nástupiště někde daleko za kolejemi rychlíků v Čáslavi, přes malé vesnice a špatně položená nádraží, do průměrně umístěného nádraží v také ne zrovna velké Třemošnici“, má v roce 2019 být stále obsluhována vlakem. Autobus po souběžné silnici, by obsloužil vše, co ta lokálka a to lépe. Tahle lokálka svým trasováním patří k těm nejhorším a nejzbytečnějším v republice. To i ta Číčenice-Volary je vedle ní regulérní koridor.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Nechci zpochybňovat přínosy Radiobloku, je to asi tak tisíckrát přínosnější než klasická D3. Ale v době datových přenosů v mobilních sítích, internetu věcí atp. by se myslím jistě dalo vymyslet něco, co by fungovalo i v případě, že není vozidlo patřičně vybaveno. Myslím tím v každé dopravně minimálně dvě návěstidla (každé pro jeden směr jízdy) a na zhlaví počítače náprav. Kabelem by tyto vnější prvky byly připojeny ke kontejneru, kde by byla vnitřní část (jeden pro celou dopravnu) a odtud „vzduchem“ (datový přenos, z důvodu bezpečnosti a redundance 2×2 SIM) na pracoviště dispečera, kde by jiné zařízení by vyhodnocovalo tato… Číst vice »

Bart
Host
Bart

„Lokálka řady 810“, to mi nějak nesedí 🤣

Tady na Moravě
Host
Tady na Moravě

No nemůžu si odpustit přirovnání k jedné pár let staré tragické události, kde pracovníci železnice zcela evidentně zanedbali jistou svou povinnost před odjezdem vlaku, následkem čehož zemřelo malé dítě, ale modrá armáda se tak semkla, že vina byla takřka kolektivně shozena na cestující a ajznboňáci z toho vylezli jako chudáci co za nic nemohou.
No evidentně „nemohou“ v poslední době za mnohem více nehod.

JarynJarin
Host
JarynJarin

O jakou událost šlo?

mfr
Host
mfr

Dveře…

Tady na Moravě
Host
Tady na Moravě

Otevřené dveře na rychlíku z Olomouce do Mohelnice.

JarynJarin
Host
JarynJarin

Dráhy zaplatily vysoké odškodné. To jak pak rozhodl nezávislý soud je věc druhá. To jakože vlakoška může za debilní vagóny?

Pražák
Host
Pražák

Ta asi ne, ale ČD jako organizace zcela jistě ano.

JarynJarin
Host
JarynJarin

Organizace vyplácla odškodnění ještě před soudem, tak co víc? Zrušit firmu?

AAA
Host
AAA

Takže když jako ridič zaviním nehodu a vyplácnu odškodnění ještě před soudem, tak už k němu nemusím?

JarynJarin
Host
JarynJarin

Řidič jo, výrobce auta nebo dopravce nejspíš ne. Proto tam byly ty dvě chudiny vlakošky.

Pražák
Host
Pražák

A říkám snad něco takového? Otázky byla kdo za to může? Odpověď je, že primárně ČD. A co víc? Třeba konečně pořídit vozidla s automaticky uzavíratelnými dveřmi, aby se to už neopakovalo.

Frantisek
Host
Frantisek

A dveře na představek jen na čipovou kartu vydávanou od 18 let. Zákaz všech jízd historických vozů, které nebudou vybaveny tímto zařízením. A blokovat za jízdy všechna okna všech vlaků.

Pražák
Host
Pražák

myslím, že mezi nostalgickými jízdami a standardními spoji je přeci jen rozdíl.

Souprava
Host
Souprava

Šotouš dostal strach, že přijde o šotovláčky s otvíracími okny, víc za tím jeho hysterickým výlevem nehledejte…

Rampa
Host
Rampa

Ach jo…

Gwann
Host
Gwann

Vás zavřít do klece…trolle

Frantisek
Host
Frantisek

Prudič nepochopil ironii. Nevím, kdo tu více volá po úsporách, pane hysterický výleve. 😉 Já jen, že nová vozidla a technika také něco stojí, a je na zvážení, do jaké míry lze vše efektivně zabezpečit.

Gwann
Host
Gwann

A když nějaké dítě uteče mamince a skočí pod kola auta…zrušíme auta?

Je to tragédie…ale syn císaře Claudia (v době kdy Clau..Clau..Claudius ještě nebyl císařem) se údajně udusil hruškou. Vyklučíme všechny hrušky?

Souprava
Host
Souprava

Auta a silnice, narozdíl od vlaků a kolejí, jsou k fungování moderní civilizace poměrně potřebné. Jezdí po nich nejen výletníci, ale také třeba složky IZS a zásobují se po nich i obce, kam nevedou kolej. Což ale lidé, pro které mimo okolí kolejí nic není, nemůžou chápat.

Tady na Moravě
Host
Tady na Moravě

„nezávislý“…hahahaha

petr.r
Host
petr.r

moment, za to může ten člověk co za sebou pořádně nezavřel. Bylo to na video a byl to opozdilec.

Komínek
Host
Komínek

Jenže to je trošku mimo téma. Primárně je chyba na straně státu, že neumožní ČD nákup nových vozů.

Tady na Moravě
Host
Tady na Moravě

A kde je primárně chyba když mašinfíra vjede na obsazenou trať? Na straně výrobce šukafonu, že tam nedal tester na alkohol?
Jaký je rozdíl mezi nepozorným mašinfírou, co si nezkontorluje volno a nepozorným vlakvedoucím, co si nezkontroluje zavřené dveře? Oba dva jsou obsluha vlaku a oba dva mají tuto povinnost.

Gwann
Host
Gwann

Jste asi jasnovidec…že víte, že fýra je ožran…
Co uděláte dopravci, když se mu zfetuje řidič kamionu? Zrišíte firmu a jednatele dáte za katr? Jste normální? Asi jste nikdy nic nepodělal. Problém je že se něco fakt stane v 1 z 100 případů…

Pražák
Host
Pražák

A jakpak to ten zlý stát dělá? Jen připomínám, že ČD nejsou rozpočtovka, ale obchodní společnost dle příslužných právních předpisů, takže jim stát nemůže přispívat no nové vlaky či cokoliv jiného (jestli jste tedy mířil tímto směrem).

Dominik
Host
Dominik

Jenže stát jako majoritní vlastník by měl mít snad zájmu natom, aby jeho podnik prosperoval.

AAA
Host
AAA

Jo, asi podobnou logikou jako že má stát platit úředníkům vyšší platy neboť oni pak platí vyšší daně a tím má stát vyšší příjmy 🙂

Gwann
Host
Gwann

Když stát / kraje ČD platí za dopravní obslužnost…tak sorry jako, ale dráhy budou jezdit s tím, co jim ekonomicky vyjde. Mimochodem, jaký stroj je z aktuálně vyráběných náhradou šukafónu v jednovozové verzi?

Tronda
Host
Tronda

Ona je chyba primárně v diskutéru Komínkovi, který nechápe, že stát nijak ČD nebrání zakoupit si nová vozidla a tak jen blbě kecá.

Nosek Martin
Host
Nosek Martin

Trondo, jsi to ty?

Tronda
Host
Tronda

Nejsem Máťo, nesedim u internetu celý den i když mě asi vidíš všude.

Kirschner
Host
Kirschner

Myslíte tu ošklivou nehodu ve které hrála roli matka s dvěmi dětmi? Kdy to mladší nechala stát u nástupních dveří a se starším byla na WC? Myslím, že o tom bude nejvíc vědět ona a ne nějakej „Tady na Moravě“.

Tady na Moravě
Host
Tady na Moravě

Matka si dovolila jet vlakem! Svatá prostoto! Měla vědět, že vlak je smrtící prostředek kde na každém rohu číhá nebezpečí, kaštanka jedna hloupá, dobře jí tak!

Tak nějak jste to myslel? Holt šotouši a ajznboňáci jsou skutečně největší panicové.

K.S.
Host
K.S.

Což nevíte, ona stačí blbá minuta a někdo ty zavřené dveře otevře a nastoupí a nedovře. To se stane, už jsme to taky viděl, stačí aby byl se čekalo na volný oddíl protože vepředu je opožděný vlak, nebo se to odmávalo o trochu dřív protože nikde nikdo a on se z podchodu po zavření všeho dořítí opozdilec a hup do vagonu, ale dveře už nezapadnou. Druhá věc je že podle člověka ve druhém vagonu to prý bylo první průlet něčeho a pak rána teprve. V takové stresové situaci si člověk klidně události vymyslí a bude je pamatovat jako pravdu, takže… Číst vice »

K.S.
Host
K.S.

To se ještě nemělo odeslat…

Takže je klidně možné že buď dítě bylo zdviženo k otevřenému oknu a přepadlo, nebo si hrálo se dveřmi, nebo lezlo v kupé na stolek, asi jsme to všichni jako malí dělali, a přepadlo. A i kdyby dveře nebyly dovřené, tak kdo je viděl ví že je to dost velký rachot a hvízdot na to aby si toho člověk všiml.

František
Host
František

Do dnešního dne jsem neměl potřebu se vyjadřovat v diskuzi na těchto stránkách.Jenže situace je už velmi vážná.Je úplně jedno,ke kterému dopravci viník nehody patří.Za každou nehodou je nějaká příčina.Něco co ji způsobilo.Ať už člověk nebo technika.Jsem přesvědčený,že avizovaná zvýšená kontrolní činnost nepřinese nic dobrého.Ba naopak.Strojvedoucí budou ještě víc ve stresu a tudíž riziko nehody se může ještě zvětšit.Povede to k odchodu lidí jinam a tudíž k prohloubení nedostatku strojvedoucích a tím i k nárůstu přesčasů a tím se dostaneme do začarovaného kruhu.Tudy asi cesta nevede.Přimlouval bych se k urychlenému vyšetření příčin nehod,ke kterým již došlo.Zohlednit všechny možnosti.Např věková struktura,… Číst vice »

Pavel M.
Host
Pavel M.

Vseobecne jsou zamestnanci pretezovani-strojvedouci, dispeceri, lekari, zdr.sestry…apod, ale nechava se to dojit az do prave techto pruseru. Nastesti nikdo zatim v posledni dobe neprisel o zivot ! Bohuzel, az se stane neco vaznejsiho, teprve pak se to bude resit….

Gwann
Host
Gwann

Ano, zvýšení buzerace vede jen ke zvýšení fluktuace a chyb. Školení o BOZP nikdy BOZP nezvýšila, max. si někdo udou ukolébaný vypíchnul oko o propisku…jak usínal. Ale byly potřebné čárky a o to šlo…

Nechte fýry dělat míň hodin za podobné prachy a sežeňte nové. Jakkoliv. Pak bude dobře.

M-průvodčí
Host
M-průvodčí

To je to, že se na dráhu pustili soukromníci, dokud byly jen CD, byl klid a tohle je jen začátek, teď se dala spousta trati Arrivě a Regiojetu, tak to poroste obludným tempem!!!
Soukromníci přetahují drahám lidi a na takových lokálkách jezdí kluci, kteří by měli ještě pár let zrát v depu!

Tronda
Host
Tronda

Dobrý výlev, srazí se dva vlaky ze skupiny ČD a mohou za to soukromníci. Výlev M-průvodčí by se měl smazat.

Martin K.
Host
Martin K.

Vy dva jste se hledali až jste se našli

Roman Petrlík
Host
Roman Petrlík

Jen počkej, až se M-Průvodčí rozjede – tenhle nick si pamatuju ještě ze Želpage, a stálo to za to 😀

JarynJarin
Host
JarynJarin

Tratě D3 jsou vždy o průser.

Dominik
Host
Dominik

Máte toto tvrzení jak podložit? Znám více tratí, kde je provoz řízen dle předpisu D3 a není nějak zvýšeny počet MU oproti jiným tratím. Dokonce tě MU je minimum.

JarynJarin
Host
JarynJarin

Sám tratě D3 jezdím. Nepsal jsem, že je někde víc nebo míň MÚ. Říkám akorát, že je to o průser.

Jiří
Host
Jiří

Záleží v jakém rozsahu tam ten provoz je. Pokud je to lokálka s jednou dirigovanou dopravnou, která je zároveň koncovou (Dívčice – Netolice, Temelín – Týn n. Vlt., Nýřany – H. Huť, Rudoltice – Lanškroun, …), postačuje to. Pokud je těch dopraven více (třeba Bečov n. Teplou – Blatno u Jesenice) a dirigující dispečer ještě navíc řídí jinou trať (v tomto případě úsek DOZ Blatno – Žatec), je to „o ústa“…

Partneři



CSCARGO
RSD