Cena 35,50 platí od pátku, do té doby 34,90. Na webu Tank ONO máte archív cen, tam se můžete přesvědčit.
PetrH
1 rok
Asi 40 procent nafty Evropa odebírá z Ruska…. a od února už nebude. To bude znamenat další zdražení. Nicméně diesely stejně poškozují životní prostředí.
Ropovodem Družba teče, překvapivě, ropa. Mluvíme o naftě, kterou Evropa odebírá z Ruska hotovou (tedy zatím). Přečtěte si poslední odstavec článku…
Já jsem jenom dodával, že té nafty dovážíme z Ruska 40 % spotřeby.
Dovoz nafty je většinou jen špatná angličtina novinářů. Pokud se nafta dováží, tak jen lodi. Z Ruska je to 27% dovozu … Ale není to nic bez čeho se nedá žít:
Pravda, omlouvám se, těch 40 % je starší údaj a navíc to není procento ze spotřeby, ale z dovozu… většinu nafty Evropa produkuje ve svých rafineriích.
Našel jsem, že Evropa spotřebuje nějakých 6 milionů barelů ropy za den, z čehož tedy ruský import je asi desetina. Samozřejmě se na překlady českých novinářů nespoléhám, jedná se o dovozy nafty (a samozřejmě lodí). Přímořské státy jsou na ní závislé více.
Navíc tímhle taky bude platit zákaz vývozu nafty z ruské ropy do jiných států EU, aby země, které stále mají ropu ropovodem Družba, neměly výhodu.
a taky jsem to napsal blbě, jak se teď dívám… ta spotřeba Evropy je 6 milionů barelů dieselu, tedy nafty, za den. Angličtina používá rovnou výraz diesel, aby se to nemátlo s oil.
Davam Vam zdarma nahled do budoucnosti. Do 10 let bude jezdit 1/2 soucasnych vozidel. Duvod? Na elektroauta budou mit jen bohatsi. Staci se podivat, Enyaq 1,2 – 1,9 mio czk. Auta budou stat od 1 milionu dal. Dale prijde EU a zacne progresivne danit auta dle stari. To znamena, lide radsi auto zesrotuji nez, aby ho vlastnili. Je to trend? Ano, velka mesta se zbavuji aut a je to dobre. Pokud bude propracovane MHD spolecne s kvalitni vlakovou dopravou je to dobre. Uprimne i dnes me vadi kdyz vidim stare Fabie, Octavie bez DPF jak smrdi a kouri. Hold, invidualni… Číst vice »
Na jednu stranu souhlasím, že aut je v centru měst zbytečně moc, ale aktuální ceny elektroaut neodrážejí budoucnost. Enyaq je v relativní cenové paritě s kodiaqem a je jen otázka času, než se cenová parita dostane i do nižších tříd. Do roku 2035 času dost.
Myslíte že jsou auta drahá? Před 20ti a něco lety sem kupoval VW Golfa, benzín 0,5 mil Kč. Plat byl zhruba 10 tis. měsíčně čistého. Dnes je plat minimálně 3 krát vyšší, takže by auta třídy Golf měla stál 1,5 mil. Kč. Auta jsou levné, zdražily jiné věci- bydlení, služby, potraviny.
Jo Enyaq za 1.7mio … Ale Dacia Spring s dojezdem 200km za půl míče se do post apo nehodí?
Aut je zbytečně moc, hlavně ve městech. Nicméně jejich konec budou spíše daný drahým benzínem. V Německu je benzín za 50 už dlouho realitou a brzo bude i u nás. Do roku 2030 asi klidně i za 70-80, to se pak nějaká stará herka s uzranou atmosférou moc nevyplatí.
Děje se něco neobvyklého, nevím jestli v Tank ono nebo ostatních řetězcích, ale například řetězec Eurobit drží ceny naturalu 95 již více než dva týdny na úrovni 34, 90 a momentálně tak, dokonce levnější než Tank ONO…
Je pravda že sem teď viděl spoustu benzinek které měli vždy naftu o cca 1,50-2 Kč za litr dražší než Tank ONO a nyní sou na stejné úrovni nebo dokonce o 0,50 levnější. Tak by mě zajímalo jestli si snížili marži nebo Tank ONO zvýšilo.
No ONO v Měcholupech má už nějakou dobu ostrou konkurenci o necelé 3km dál v Uhříněvsi za kontejnerovým terminálem, tam jsou na 200m dvě pumpy, které ho cenami do halíře kopírují. A na rozdíl od ONO u nich nikdy není fronta jak na banány.
V Táboře minulý víkend Orleny, Mol, Shell, měly ceny srovnané s Ono. Je vidět, jaký má Ono blahodárný vliv na cenotvorbu… 👌 Tím se vysvětluje i ta zmiňovaná nízká průměrná marže….
Opravte si chybu v clanku. Jiz zdrazovali 10.1.2023 o celou korunu. Takze nedrzi cenu od 3.1.2023 jak uvadite.
Nezdražovali ani N95, ani diesel. Viz vývoj cen na stránkách firmy.
http://m.tank-ono.cz/cz/index.php?page=aktuality
Tak se laskavě podívejte na vývoj ceny N95 a dieselu. Nový ceník neznamená automaticky posun ceny u těchto dvou komodit.
Zdrazovali. Sam jsem tankoval 33,90 a pote 34,90
Od 9.12.2022 zlevnila obě paliva o 1 Kč na:
benzín 33,90 Kč
nafta 35,90 Kč a trvá doteď
viz historie cen Tank-Ono a také můj 2. nejnovější příspěvek pod vaším článkem o cenách PHM: https://zdopravy.cz/pohonne-hmoty-i-pres-nove-sankce-na-ruskou-ropu-zlevnuji-tank-ono-je-uz-pod-35-korunami-za-litr-135054/?comments=1#comments
3.1.2023 zdražili benzín na 34,90 Kč
20.1.2023 zdražili benzín na 35,50 Kč
Jak jsme si právě všiml, tak už jste to v článku opravil.
V článku se nic neopravovalo. Od 3.ledna do pátku 20. ledna byla cena benzinu 34,90 Kč. V textu to tak bylo od začátku
V tom případě se omlouvám se, nějak jsem si špatně vyložil původní komentář.
10.1. zlevňovali LPG…
změny cen:
N95
9.12.2022 33,90
3.1.2023 34,90
20.1.2023 35,50
D
7.12.2022 36,90
9.12.2022 35,90
Tak ty ceny ale mají nějakou dobu 35.9 za benzín 😂 tak nevím kde jste byly tu celou dobu.
Cena 35,50 platí od pátku, do té doby 34,90. Na webu Tank ONO máte archív cen, tam se můžete přesvědčit.
Asi 40 procent nafty Evropa odebírá z Ruska…. a od února už nebude. To bude znamenat další zdražení. Nicméně diesely stejně poškozují životní prostředí.
Ropa není jen nafta …
Nafta je ovšem nafta. Mluvíme o naftě.
Ale tý se dováží z Ruska minimum..
Ropovod Družba má výjimku
Ropovodem Družba teče, překvapivě, ropa. Mluvíme o naftě, kterou Evropa odebírá z Ruska hotovou (tedy zatím). Přečtěte si poslední odstavec článku…
Já jsem jenom dodával, že té nafty dovážíme z Ruska 40 % spotřeby.
Dovoz nafty je většinou jen špatná angličtina novinářů. Pokud se nafta dováží, tak jen lodi. Z Ruska je to 27% dovozu … Ale není to nic bez čeho se nedá žít:
https://www.spglobal.com/commodityinsights/en/market-insights/latest-news/oil/011923-europe-still-buying-over-quarter-of-diesel-imports-from-russia-ahead-of-new-curbs
Pravda, omlouvám se, těch 40 % je starší údaj a navíc to není procento ze spotřeby, ale z dovozu… většinu nafty Evropa produkuje ve svých rafineriích.
Našel jsem, že Evropa spotřebuje nějakých 6 milionů barelů ropy za den, z čehož tedy ruský import je asi desetina. Samozřejmě se na překlady českých novinářů nespoléhám, jedná se o dovozy nafty (a samozřejmě lodí). Přímořské státy jsou na ní závislé více.
Navíc tímhle taky bude platit zákaz vývozu nafty z ruské ropy do jiných států EU, aby země, které stále mají ropu ropovodem Družba, neměly výhodu.
a taky jsem to napsal blbě, jak se teď dívám… ta spotřeba Evropy je 6 milionů barelů dieselu, tedy nafty, za den. Angličtina používá rovnou výraz diesel, aby se to nemátlo s oil.
Nafty nebo ropy ?
Nafty.
Davam Vam zdarma nahled do budoucnosti. Do 10 let bude jezdit 1/2 soucasnych vozidel. Duvod? Na elektroauta budou mit jen bohatsi. Staci se podivat, Enyaq 1,2 – 1,9 mio czk. Auta budou stat od 1 milionu dal. Dale prijde EU a zacne progresivne danit auta dle stari. To znamena, lide radsi auto zesrotuji nez, aby ho vlastnili. Je to trend? Ano, velka mesta se zbavuji aut a je to dobre. Pokud bude propracovane MHD spolecne s kvalitni vlakovou dopravou je to dobre. Uprimne i dnes me vadi kdyz vidim stare Fabie, Octavie bez DPF jak smrdi a kouri. Hold, invidualni… Číst vice »
Na jednu stranu souhlasím, že aut je v centru měst zbytečně moc, ale aktuální ceny elektroaut neodrážejí budoucnost. Enyaq je v relativní cenové paritě s kodiaqem a je jen otázka času, než se cenová parita dostane i do nižších tříd. Do roku 2035 času dost.
pokud nějaké nižší třídy ještě budou
A lidi na vesnici budou muset všecko tahat na zádech, bábi do nemocnice už nikdo neodveze… ale sociopat z velkoměsta bude skákat závistí-radostí.
Babi si zavolá taxika, netřeba kvůli ní mít dvě auta v každém baráku.
Myslíte že jsou auta drahá? Před 20ti a něco lety sem kupoval VW Golfa, benzín 0,5 mil Kč. Plat byl zhruba 10 tis. měsíčně čistého. Dnes je plat minimálně 3 krát vyšší, takže by auta třídy Golf měla stál 1,5 mil. Kč. Auta jsou levné, zdražily jiné věci- bydlení, služby, potraviny.
Jo Enyaq za 1.7mio … Ale Dacia Spring s dojezdem 200km za půl míče se do post apo nehodí?
Aut je zbytečně moc, hlavně ve městech. Nicméně jejich konec budou spíše daný drahým benzínem. V Německu je benzín za 50 už dlouho realitou a brzo bude i u nás. Do roku 2030 asi klidně i za 70-80, to se pak nějaká stará herka s uzranou atmosférou moc nevyplatí.
Dacia Spring s dojezdem 200km
… pokud teda nebudete chtít v zimě topit
Děje se něco neobvyklého, nevím jestli v Tank ono nebo ostatních řetězcích, ale například řetězec Eurobit drží ceny naturalu 95 již více než dva týdny na úrovni 34, 90 a momentálně tak, dokonce levnější než Tank ONO…
Tank – Ono, mají super, ceny ale jsou místa kde nejsou nejlevnější.
V minulosti nebývali nejlevnější pouze v řádu hodin nebo několika málo dní, jak říkají supermarkety „do vyprodání zásob“, ale tohle je větší výkyv…
Je pravda že sem teď viděl spoustu benzinek které měli vždy naftu o cca 1,50-2 Kč za litr dražší než Tank ONO a nyní sou na stejné úrovni nebo dokonce o 0,50 levnější. Tak by mě zajímalo jestli si snížili marži nebo Tank ONO zvýšilo.
Na úrovni Tank ONO jsem minulý týden viděl i Benzinu, a to už je co říct.
Tak svýho času se s Onem snažila soupeřit i nedaleká Shellka, no moc dlouho to nevydrželo
v Měcholupech
No ONO v Měcholupech má už nějakou dobu ostrou konkurenci o necelé 3km dál v Uhříněvsi za kontejnerovým terminálem, tam jsou na 200m dvě pumpy, které ho cenami do halíře kopírují. A na rozdíl od ONO u nich nikdy není fronta jak na banány.
Shellky taky pamatuju, např. v Třeboni před cca 10 lety.
Benzina ve Slatině v Brně ma naftu za 36,90-,CZK museli sundat nohu z plynu.
Viděl jsem to na jihu Moravy, ale v Brně to nebylo. Spíš někde kolem Hodonína, jestli si to dobře pamatuju.
Břeclav, už vím. Benzinu levnější než AS+ vedle jsem do té doby nikdy neviděl.
V Táboře minulý víkend Orleny, Mol, Shell, měly ceny srovnané s Ono. Je vidět, jaký má Ono blahodárný vliv na cenotvorbu… 👌 Tím se vysvětluje i ta zmiňovaná nízká průměrná marže….
ONO má vyšší výtoč, takže ceny budou odpovídat novějším dodávkám. Ceny u ostatních pump se zcela jistě srovnají a často i vyskočí nad ONO.
Minulý týden měla Benzina stejnou cenu jako ONO a nikde v okolí Tank ONO není.
Viz ta Břeclav, jak jsem psal.