Ceny ojetin stouply o 21 % za čtyři roky, autobazary čekají zrychlení zdražování
Autobazar. Foto: AAA Auto
Průměrná cena nabízeného ojetého auta na tuzemském trhu stoupla za poslední čtyři roky o 21 %. Jen loni přitom průměrná
Při pohledu na ceny ojetin mi ani nepřijde, že by to šlo nějak extra nahoru. 4 měsíce zpátky jsem kupoval v Áčkách dvojkového superba v plné výbavě s plnou servisní historií za hubičku. Zkrátka mi to zdražování nepřijde tak viditelné.
začal jsem se poohlížet po multivanu a je to pravda, že chtěné auta drží cenu, ale že by zdražovala?
VW Multivan 2006, plná výbava za 240 tisíc na webu AAA Auto. Sám sháním a dost o něm přemýšlím. Za ty peníze mi to přijde jako parádní koupě. Osobně jsem si žádného extra zdražování opravdu nevšiml.
No nevím, ale těžko auto které bude v roce 2020 o rok starší, bude dražší….resp. možná se najde nějaký jouda který si ho koupí, ale bude v menšině.
Není možné srovnávat různé výbavy různých aut. Tzn. ty auta jsou dražší i kvůli lepší výbavě než byli před lety…
No a když si někdo chce koupit auto s 150.000 km tak je to volba jeho peneženky ničeho jiného.
Kdyby vláda dávala dotace i na přírodu, tím myslím na levnější hybridy nebo el. tak by taky udělala lépe 🙂
No ale v clanku chybi informace proc zdrazuji. Je pro zdrazovani ojetin nejaky objektivni duvod (8%rocne), nebo proste jen zdrazuji proto, ze mohou?
průměrná cena vozů, to znamená, že lidi kupuji novější-dražší auta
Kozel zahradníkem, aaaauto provádí analýzu, jinak řečeno sám sobě umetá cestičku aby mohl zdržovat.
Kdyby jenom o 21 %, skutečně pěkná ojetá auta od roku 2010 cenu ztrojnásobila 🙁 Bohužel už se jich nikdo nezbavuje, každý si je nechává, protože ty současné downsizované střepy už nikdo nechce.
na tom něco bude, ale jedná se jen o pár modelů aut
Vzpomínám si, že mě do firmy kupovali krátkou Octavii, bylo to okolo 2005, stála 590.000 a měla jen manuální klimu a motor 1.9 TDI 80 kW, sice ohřev sedadel, ale jinak nic víc….
Tzn. když nepočítám růst platů o 2 násobek, tak dnes Octavia za 590.000 má o dost větší výbavu, tzn. nová auta ZLEVŇUJÍ. 🙂
A o dost horší korozní úpravu, životnost downsizovaného motoru apod.
Rizikové dízly? Co tím paní jako myslí?
V užším smyslu vozidla zasažená Dieselgate. Globálně jde o vozidla, která najela jako firemní na západě plánovanou životnost a která jsou po stočení nabízena zde v ČR.
V AAA Auto 🙈
upřímně, pořídil jsem tam ojetou oktávu 1.9, cca 180 tisíc kilometrů, nyní už má 330 tis kilometrů, pár standardních oprav, nic velkého
Jenom škoda, že statistika neřeší vybavení vozu a vstupní cenu 🙁
No tak Fóbie je domácí specifikum, to by za ty prachy ve velkém venku nikdo nenabízel….
Měl jsem sluzebni Fabii jedničkovou 1,4, dvojkovou 1,2 a mám trojkovou 1,0. Kupodivu čim nižší objem, tím vyšší výkon. Jediné co se neuvádí je životnost těch motorů, protože ty jedničkovė měli přes 300 tisíc km, když je firma prodávala. Té trojkové dávám šanci tak maximálně na 200 tisíc.
Nezáleží na výkonu ale na točivém momentu, můžete mít stejný výkon ale různý točivý moment.
Zkuste se někdy projet autem s točivým momentem min. 350 Nm, to už je trochu raketa 🙂
Je rozdíl v motorech, které jsou oturbeny na 81kw a které jsou v atmosféře 1,0 MPI na 55kW. Ten nejlevnější vám garantuju, že s ním budete mít problémy vyjet kopec na 3. stupeň a se zapnutou klimou. V práci to máme a při 130 km/h to točí 5500 ot/min (hotovej vysavač a ekoprototyp). O plném autě se ani nebavím….
Za cenu toho nejsilnějšího motoru dle ceníku Škody, si koupíte auto o třídu (nebo min. o půl třídy) lepší s atmosférickým motorem 1,4 až 1,6 (čtyřválec), bez start-stopu a podobných pikatchovin….