Automobily

Ceny ojetin stouply o 21 % za čtyři roky, autobazary čekají zrychlení zdražování

Autobazar. Foto: AAA Auto
Autobazar. Foto: AAA Auto

Průměrná cena nabízeného ojetého auta na tuzemském trhu stoupla za poslední čtyři roky o 21 %. Jen loni přitom průměrná cena ojetin stoupla o necelých 8 % na 139 tisíc korun. Vyplývá to z analýzy statistik českého trhu ojetých automobilů, kterou od roku 2016 každoročně provádí síť autocenter AAA AUTO.

Podle analýzy bylo letos na trhu v nabídce celkem 895 tisíc osobních automobilů, jejich průměrné stáří kleslo z 9,9 roku na 9,7, nájezd byl 150 tisíc kilometrů, o čtyři tisíce méně než loni. Dovoz ojetin zpomalil, tvořily loni 40 % celkové nabídky.

Stále v nabídce převažuje poměr dieselových vozů (62%) nad benzinovými, a to i přesto, že poptávka je ve prospěch benzinových. Zvyšuje se nabídka vozidel s alternativními pohony. Počet elektromobilů se jen za poslední rok zvýšil z 1 044 na 1 448, hybridů pak z 1 954 na 2 945. Nejvíce ojeté jsou vozy s LPG, které měly najeto nejčastěji 180 000 km a jsou ve věku 12,4 let.

V posledních čtyřech letech jsme zaznamenali zvyšující se počet nabízených dovozových ojetin, které byly nabízeny na českém trhu. V letošním roce se konečně poměr těchto aut zastavil, ale roste poměr rizikových dieselových automobilů, které jsou u západních sousedů neprodejné. V příštím roce také čeláme, že ceny ojetin rychleji porostou,“ řekla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.

Největší nabídku poslední čtyři roky tvoří vozy Škoda Octavia a Škoda Fabia, na třetím a čtvrtém místě se více méně střídaly modely Volkswagen Passat a Golf. Tato skupina nejinzerovanějších modelů je stejná od roku 2016 i na Slovensku. Jiná situace panuje v Polsku a Maďarsku, kde se nabídlo nejvíce modelů vozu Opel Astra.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marcel

Při pohledu na ceny ojetin mi ani nepřijde, že by to šlo nějak extra nahoru. 4 měsíce zpátky jsem kupoval v Áčkách dvojkového superba v plné výbavě s plnou servisní historií za hubičku. Zkrátka mi to zdražování nepřijde tak viditelné.

Pawlos

začal jsem se poohlížet po multivanu a je to pravda, že chtěné auta drží cenu, ale že by zdražovala?

Tomáš Kadlec

VW Multivan 2006, plná výbava za 240 tisíc na webu AAA Auto. Sám sháním a dost o něm přemýšlím. Za ty peníze mi to přijde jako parádní koupě. Osobně jsem si žádného extra zdražování opravdu nevšiml.

GPGP

No nevím, ale těžko auto které bude v roce 2020 o rok starší, bude dražší….resp. možná se najde nějaký jouda který si ho koupí, ale bude v menšině.
Není možné srovnávat různé výbavy různých aut. Tzn. ty auta jsou dražší i kvůli lepší výbavě než byli před lety…
No a když si někdo chce koupit auto s 150.000 km tak je to volba jeho peneženky ničeho jiného.
Kdyby vláda dávala dotace i na přírodu, tím myslím na levnější hybridy nebo el. tak by taky udělala lépe 🙂

súdružka Kolesárová

No ale v clanku chybi informace proc zdrazuji. Je pro zdrazovani ojetin nejaky objektivni duvod (8%rocne), nebo proste jen zdrazuji proto, ze mohou?

Jan

průměrná cena vozů, to znamená, že lidi kupuji novější-dražší auta

Pavel

Kozel zahradníkem, aaaauto provádí analýzu, jinak řečeno sám sobě umetá cestičku aby mohl zdržovat.

...

Kdyby jenom o 21 %, skutečně pěkná ojetá auta od roku 2010 cenu ztrojnásobila 🙁 Bohužel už se jich nikdo nezbavuje, každý si je nechává, protože ty současné downsizované střepy už nikdo nechce.

Pawlos

na tom něco bude, ale jedná se jen o pár modelů aut

GPGP

Vzpomínám si, že mě do firmy kupovali krátkou Octavii, bylo to okolo 2005, stála 590.000 a měla jen manuální klimu a motor 1.9 TDI 80 kW, sice ohřev sedadel, ale jinak nic víc….
Tzn. když nepočítám růst platů o 2 násobek, tak dnes Octavia za 590.000 má o dost větší výbavu, tzn. nová auta ZLEVŇUJÍ. 🙂

...

A o dost horší korozní úpravu, životnost downsizovaného motoru apod.

Dalibor

Rizikové dízly? Co tím paní jako myslí?

666

V užším smyslu vozidla zasažená Dieselgate. Globálně jde o vozidla, která najela jako firemní na západě plánovanou životnost a která jsou po stočení nabízena zde v ČR.

Ozzy

V AAA Auto 🙈

Michalek

upřímně, pořídil jsem tam ojetou oktávu 1.9, cca 180 tisíc kilometrů, nyní už má 330 tis kilometrů, pár standardních oprav, nic velkého

Démon

Jenom škoda, že statistika neřeší vybavení vozu a vstupní cenu 🙁

Jan Sova

No tak Fóbie je domácí specifikum, to by za ty prachy ve velkém venku nikdo nenabízel….

noerf

Měl jsem sluzebni Fabii jedničkovou 1,4, dvojkovou 1,2 a mám trojkovou 1,0. Kupodivu čim nižší objem, tím vyšší výkon. Jediné co se neuvádí je životnost těch motorů, protože ty jedničkovė měli přes 300 tisíc km, když je firma prodávala. Té trojkové dávám šanci tak maximálně na 200 tisíc.

GPGP

Nezáleží na výkonu ale na točivém momentu, můžete mít stejný výkon ale různý točivý moment.
Zkuste se někdy projet autem s točivým momentem min. 350 Nm, to už je trochu raketa 🙂

Jan Sova

Je rozdíl v motorech, které jsou oturbeny na 81kw a které jsou v atmosféře 1,0 MPI na 55kW. Ten nejlevnější vám garantuju, že s ním budete mít problémy vyjet kopec na 3. stupeň a se zapnutou klimou. V práci to máme a při 130 km/h to točí 5500 ot/min (hotovej vysavač a ekoprototyp). O plném autě se ani nebavím….
Za cenu toho nejsilnějšího motoru dle ceníku Škody, si koupíte auto o třídu (nebo min. o půl třídy) lepší s atmosférickým motorem 1,4 až 1,6 (čtyřválec), bez start-stopu a podobných pikatchovin….