dkv_obrazok

Centrem železničářských oslav bude letos Nymburk, dráhy pokřtí nejrychlejší Vectron

Národní den železnice, ilustrační foto. Pramen: České dráhyNárodní den železnice, ilustrační foto. Pramen: České dráhy

Akce nabídne denní program v podobě přehlídky historických i moderních vozidel a také noční vlakovou show.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš Záruba

Nestačilo by aspoň mimořádně “zveřejnit” zast. Nymburk depo?

Jan Jelínek

Třeba si někdo z papalášů – a že jich tam jistě bude! – všimne i nymburské nádražní budovy. Místo pro cestující je jen o pár metrů větší, než běžný obývák. Studené kovové lavice pro pár lidí. Minimum služeb cestujícím. Já ještě pamatuji malé kulturní středisko s časopisy a televizorem. Dnes je zavřené.

Ian

škoda, opět mezinárodní den železnice a po letech u nás a já mám zase šichtu a nemám dovolenou,leda že bych někoho ukručel jako zástup a pak si to šel nadělat 🙁 na Českou Třebovou jsem si onehdá objednal taky dovolenou ale akce byla kvůli povodním zrušena. škoda.

krtek

já nikdy nevím, jestli je dobře nebo špatně, že se pokaždý sejdou nějaký dvě akce dohromady – v tomhle případě oslavy DPP a tohle

Kubrt

Akce tohoto druhu se dají pořádat tři měsíce v roce (květen, červen, září), takže pak se to nutně potkává.

Matfyzák

proc jen tri mesice v roceÞ

Kubrt

Protože vhodné počasí a o letních prázdninách jsou potenciální návštěvníci i organizátoři rozlítaní jinde.

krtek

Vidíte, a já si zas vždycky myslel že prázdniny jsou na tohle super, protože lidi vymejšlej kam vyrazit s dětmi. Ale od toho diskuze jsou – aby si člověk rozšířil úhel pohledu. Mě by třeba nenapadlo dívat se na to z hlediska organizátora, ve smyslu že má taky rodinu a chce někam jet

DavidS

Přičtěte si k tomu ještě zvýšený počet turistů v turistických destinacích během července a srpna a často vybookované kapacity ubytování, takže je chcete přilákat v jinou dobu. Ideálně kvůli počasi, jak píše Kubrt, v květnu, červnu či září.

Asi to neplatí pro destinaci typu Nymburk, ale spíše doplňuji info.

petr

Ono páry jsou rozjeté po republice,každá má nějaký svůj program

MHD

Ale v reálu se to stejně všechno potká v září.

petr

Však už se tam asfaltuje,natírá ….

Kamil Novotný

GŘ ČD by místo takové akce mělo pořádat kurz jak vyhrát nějaké soutěže a jak zeštíhlit aparát po ztrátě čtvrtiny trhu.
A národní den železnice může slavit akorát Radim Jančura, protože ten jediný na železnici může a má co slavit.
Ale ČD a Cargo tak leda pohřeb.

thom99

Mají to těžší než soukromníci. Musí zveřejňovat kde co a třeba když management ČD vyrazí na ME ve fotbale (což je v korporátu, když je partner události běžná věc, viz Škoda), je z toho v médiích aféra. Chce se tam pak těm nejlepším jít dělat?

Kubrt

Pokud vedení ČD bude mít výsledky, tak nechť je mu korporátní cestování přáno.

thom99

Když se vydělily ty náklady počtem lidí, vycházelo z toho, že ten hotel asi nebyl nic moc. My teda jezdíme do lepších 😉
Hele a jak chcete dosáhnout těch lepších výsledků? Jako RJ, špinavýma a zpožděnýma vlakama? To máte jak v politice, osekání odměn vedení sice vypadá dobře, ale úspory nepřinese. Spíš naopak, schopný člověk se má líp jinde a zůstanou tam trafikanti…

Kubrt

Nejsem manažer ČD, takže nevím, proč se jim v soutěžích nedaří. To je právě úkol managementu, zajistit firmě práci, výnosy, zisk, růst.

Daja Nečasová

Jo, soutěže. Včera jsme jeli kousek od Pardubic vlakem Arrivy směrem na Hradec. Bože. Hrůza. Tohle vyhrálo soutěž? Předpotopní vlak narvaný jak prase a ty stolky mezi sedadly – vrrrr…. Hanba !

Twix

To nebyla soutěž, jen takový rozstřel. Stolky mezi sedadly tam ČD neměly pro jistotu žádné (jen malé u okna u čtyřek) a zásuvky taky ne. Po skutečné soutěži se můžete těšit že ten předpotopní vlak vystřídá Regiojet.

thom99

Nebude to tím, že to vyhrává ten, kdo nabídne nejnižší cenu?
Spíše akcionáři. No, jak už jsem psal – jakožto státem vlastněná společnost to mají složitější; oproti konkurenci toho musí daleko víc zveřejňovat, nesou si zátěž z minulosti (původem státní molochy obvykle nejsou procesně nejefektivnější – navíc Jančura může rozhodovat sám po whatsappu, zatímco tihle se musí sejít, projednat, odsouhlasit, udělat zápis…), musí se starat o Nostalgii apod., tolerovat režijky…

Pepin

Kolik ředitelů čd po sametu tolik ztrát

Matěj

Zatím co je v programu tak se podobá RDŽ co bejval ve Vršovicích, ale slibují že se má postupně přidávat, tak uvidíme.
Co mě zajímá, kde chtějí umístit parkoviště, naproti nádraží parkují vesměs i místní z okolních domů, vedle nádraží se po stavbě cyklověže a hasičárny počet míst snížil a pak další malá plocha je naproti DPOV kde parkujou cargováci a víc parkovacích ploch (krom hypermarketů) v Nymburce není.

petr

A parkoviště už je teď i v areálu😉

Matěj

Kde přesně

Kubrt

Já myslel, že na tyto akce se primárně jezdí vlakem, aby ten zážitek byl kompletní a aby se podpořila to, že železnice je způsob přepravy, ne jen technická atrakce a zábava 😉

Matěj

Tak já stejnak dojdu pěšky😅

Milan

Na nádraží se parkuje i na rzv.odstavné ploše – dlouhé cca 250m nacházející se zde – https://mapy.com/s/lalotutavo s cca vyznačeným vjezdem, která v pracovní dny bývá tak značně zaplněná, ale o víkendu téměř prázdná.

Jinak obyvatelé města a nejbližších vesnic mohou přijet k nádraží na jízdním kole a za pouhých 10Kč jej mezi mnou odkázanou odstavnu plochou a nádražím uložit do cyklověže.

Matěj

O té ploše jsem psal, ale o víkendech nebejvá tak prázdná…

Jirka z CB

To ČD, SŽ, Cargo – vystavovatele jsou už na tom tak bídně 😀 , že i na svou vlastní propagaci musí vybírat šotovstupne a i od dětí? Na noční show budiž , ale tohle – kdo jiný než úzká skupina lidí, rodin na tohle přijde.
Když bych k tomu přidal i jízdné tam a zpět, tak pro rodinu dobrý vtip.

Train Driver

Přesně tohle mně napadlo.Jízdné tam a zpět ještě beru,přece nepojedu autem, když jedu na den železnice.Žádná firma (podnik továrna atd.),která se chce propagovat a pořádá podobnou akci jako je třeba den otevřených dveří přece nebude vybírat vstupné! Jsou rádi, že přijde spousta lidí a je to pro ně super reklama.Tento přístup k takovéto akci prostě nechápu.

Jirka z CB

Včera jsme byli letos podruhé v Lužné, v červnu jsem neměl druhého syna a chtěl jsem ho tam vzít taky. Česta tam i zpět na rodinný síťový doklad DÚK. Vstupné ok, ale teď už bez jízdy na malém vlačku tři kola po areálu, ale nějak se chytl rozhovor s firou a ten sám nadával, že majitel si z toho muzea dělá jen dojdou krávu na lidi, že těch 50/70, – Kč na ty dva okruhy mu přijde taky moc.

Mrkef

Doporučuji regionální den železnice v Trutnově. Každý rok pěkný program. Pára, nějaké retro diesely na rychlikach a vstup zdarma. Prohlídka depa, kolejiste, mini vláček, ukázky hasičů apod. Jídlo pití muzika…. Hádám že letos opět bude… Zkuste hledat v síti…

Caprad

Kolik tahle sranda bude stát? Jestli i tohle není jeden z důvodů, proč ČD projíždí výběrka – Arriva ani RegioJet žádné takové šotoakce nepořádají.

Bobeš

Arriva ani Regiojet taky nedostali od „státu“ hromadu nemovitého majetku, který mohou i mají rozprodávat. Proti tomu je nějaká šotopřehlidka plivnutím v moři…

petr

A proč to koho zajímá?někde se něco konna a typický Čech se hned zeptá,kolik to bude stát 😠

Kubrt

Pokud tu akci pořádá státem vlastněná firma, existenčně závislá na veřejných penězích, tak je ta otázka na místě.

Blade

O to se laskavě nestarej 😂🤦

MHD

Osobně si myslím, že do nějakého fondu historických vozidel by měly přispívat všichni dopravci v závazku.

Milan

Ale i se správnou povinností přispívat na fond historickcýh vozidel všemi dopravci v závazku by za mě muzeum historických železničních vozidel neměla mít pod sebou obchodní – akciová společnost ČD, ale sttátní organizace Správa železnic.

N.N.

Zavedením další daně a s ní spojené administrativy to opravdu nevylepšíte.

petr

Dřív se tomu říkalo Den železničářů,to se prostě slaví už od nepaměti