- Železnice •
- Infrastruktura •
- Město •
- Dopravci
Centrální mozek dopravy má být na Smíchově. Stát zvažuje přesun ministerstva i ŘSD a SŽ
Nová podoba dopravního terminálu na Smíchově. Foto: IPR
Při chystané přeměně smíchovského nádraží v Praze se uvažuje o vybudování moderního dopravního centra republiky, v němž by kromě Správy
Vy kteří kritizujete běžte do vlády do čela těch společností a ukažte co umíte vy, jak by jste vy udělali vše nejlépe. Tady psát umíme každý ale být v politice nebo v představenstvu velké firmy už asi nebude tak jednoduché jak tady napsat kritiku. Tak běžte a ukažte co by jste udělali vy. Pakliže se celé území změní v konečně hezké místo a nebudou tam jen byty ale i sídla organizací tak kde je zase ten problém. Když by se s tím nic nedělalo tak by jste byli pro něco s tím udělat, ale teď když se začíná něco dít… Číst vice »
Je to v pohodě, ale bude to při současné dopravní politice zcela zacpané auty, v kolonách budou stát i autobusy a stará budova ministerstva zůstane dost možná prázdná, protože Národní muzeum se tak rychle nerozroste. Mohli by tam ale vystavit tu Slovanskou epopej a nestavět vedle další barák.
Mohli by tam dát Muzeum Hlavního města, to už nemá další vystavovací prostory. Budova Na Florenci je plná.
Tak ono se už zase nesmí kritizovat? Ale jo, až si nakradu miliardy, půjdu do vlády bojovat proti korupci.
To je zoufalý výkřik do tmy. Nic více
Inteligentní lidé kritizují, protože snadno poznají, co je špatně a mají vyvinuté tzv. kritické myšlení. Neříkají na všechno wow. Vy toto kritické myšlení rozvinutí nemáte a jste z toho zděšený, že se nějak různíte od ostatních. Váš příspěvek je destrukční, nic nepřináší. Vždy se tady něco rád dozvím.
Je samozřejmé, že developer dnes kdekoliv na světě staví pohromadě byty hotely, kanceláře, obchody, aby to bylo pestré. Jsem na takových stránkách velmi často. Nevím o co vám jde.
Mám dlouhodobě problém s tím autobusakem nad kolejemi. Pokud by se srovnala navrhovaná varianta s autobusakem v současném umístění, resp. v prostoru plánovaného rozšíření jižního křídla budovy, musí ten barák vyjít strašně draho. Dopravní argumentace mi taky nesedí, teď mam dva autobusaky Knížecí a Smíchovské nadr. Potom bych měl také dva Smíchov u MO a Smíchov u nádraží s novou lávku od nádraží k autobusaku u MO, což je první etapa to bude stále velmi pohodlné.
Navíc bude při každé opravě zavřen kromě kusu autobusového stanoviště i kus nádraží pod ním. Totéž se týká jakékoli plánované zástavby nad nádražími. na druhé straně se v tomto případě zmenší prostor zabraný dopravou, což je zase přínos z hlediska městského prostoru.
Existuje i jiná, než dopravní argumentace…
Autobusák Na Knížecí stříhá metr a bude tam zástavba.
A kde se to najednou vzalo? Ze by AB kamarád mld Sekyra? Jak chtějí zajistit, aby dopadla soutěž zrovna na jeho pozemky s městem na Smíchov? Zase nějaká směna za okruh nebo tak něco? CPI jako u metra Vltavská pošle ze umí levněji a pěkně jim zamotá hlavy…
To vypadá příšerně. To má být architektura. A jinak, to budeme mít v centru města jen muzea, hotely, atrakce pro turisty a pod.? Ty historické a normální budovy potřebují běžné využití, aby sloužily a nebyly jen jako skanzen spolu s celým centrem. Ta snaha vše vystěhovat, včetně bydlení je zcestná.
Budovu na nábř. Ludvy Svobody bych mezi normální budovy nezařazoval a jako muzeum nevím, jestli by se to z hlediska turistiky chytlo , páč kdo by se dobrovolně nechal strašit duchem ÚVKSČ.
Myslíte tu budovu na obrázku na Smíchově. To je bohužel budova, která se pořád dokola někde staví, snad 1000 x, takže se to snadno projektuje. A to dealerům vyhovuje, co nejméně za to dát.. my máme úplně tu stejnou v Budějicích, sídlí v tom E ON Česko. Je problém s těmi budovami na nábřeží, protože jsou hrozně veliké, dnes není instituce, která by to zaplnila. mrkněte na půdorys na Google Maps, uvidíte celý půdorys a vyděsíte se, Na fotkách je vždy jen část těch budov.
Na Nábřeží jsme pro to, že to je na Pankrác bez přestupu. Takhle teda s prestupemu, no…
Bude snad též bez přestupu (tramvaj Smíchov – Pankrác), ale kéž by toto bylo hlavním kritériem (a většina lidí tam opravdu jezdila hromadnou dopravou, nezacpávajíc ulice a ovzduší).
Rychlodráha do Ruzyně by nestačila?
Jak příznačné, když budou okna SŽ namířena na torzo, kdysi velikého a využívaného nádraží.
Ono dneska leží ladem a přes Smíchov nic nejezdí?
Třeba když budou blíž u nádraží, tak občas i zajdou, kouknou jak vypadá vlak a možná se i podívají někam vlakem, aby viděli, jak výborně se cestuje tím co objednávají. 😀
Vyloučeno!
Proč?
Nechtěl by Andrej rovnou pronajmout úřad vlády a vládnout ze sídla Agrofertu?
No výborně, místo diverzifikace centralizace. Super.
Tak to se těch novejch kanceláří nikdy nedočkáme. 😀
Tak nejdříve svěřenecký premiér básní o tom, jak je nutné utratit desítky miliard za přesun všech ministerstev do Letňan, aby měli lidé všechna ministerstva pohromadě, a teď ho navrhuje vysunout z centra města na úplně jinou stranu. No ať mě někdo zkusí přesvědčit, že současné vládnutí není chaotické!
Smíchov je pořád širší centrum narozdíl od Letňan
Smíchov už lze dnes považovat přímo za centrum
Dnešní poloha – nábřeží Ludvíka Svobody v sousedství s Ministerstvem zemědělství a Ministerstvem průmyslu. Smíchov není centrum Prahy.
Že vás to trápý.. já třeba projektu fandím.. vše lepší než současný stav
trápý ??
Poslanec Kolovratník chtěl, aby sídla velkých firem a organizací bylo možné umístit do jiných velkých měst. Třeba u ČD to chtěl do Pardubic – to by mi nevadilo. Ale vadí mi, když tyhle firmy zaměstnávají trilobity – myšleno zaměstnance, kteří se nechtějí učit nové věci, mají problémy s PC a dělá jim problém MS Office.
Vedení dráhy zásadně do MuN!
Nevidím důvod proč by měly být velké firmy a organizace jinde než v Praze.
Centrály snad ano, ale opačný trend sestěhovávání všeho a všech do Prahy a na okolní pole, stejně jako přílišné centralizace, je v důsledku velice nezdravý.
Sama myšlenka sestěhování … proč ne. Smíchov, proč ne … něco tam beztak bude, tak jestli tam bude míst sídlo Venca nebo Toník je tak nějak jedno. Ale hodit ten barák na nábřeží na krk NM … co jim proboha to muzeum udělalo? Ten barák byl jako úřad postavenej a nemyslím, že úplně blbě … zas tolikrát jsem tam nebyl abych to mohl soudit jako uživatel, ale na první dobrou je to docela impozantní kancelářská budovat. Přestěhovat tam něco jiného, proč ne, dělat z toho něco jiného = koledovat si o paskvil. Ale mohlo by to být sídlo vedení ANO,… Číst vice »
Všechna ministerstva v tom místě jsou tajemná monstra, která měla prezentovat vážnost nového státu Československa. A s trochou humoru: … jelikož už jsme z té vážnosti hodně ztratili, i ty budovy ztratily svůj význam. Ale prostě co s nimi ??? Nerudovský problém, nehodí se k ničemu. Už v době své výstavby byly zastaralé svou architekturou, i když se na nich podíleli renomovaní architekti, kteří ovšem šlápli hodně vedle. Skutečně obrovský problém.
Souhlasím. Je to administrativní budova pro železnici i pro státní úřad. Měnit to na muzeum je nesmysl. Stačí, že už se takto zničily třeba Dopravní podniky, ze kterých snad bude hotel (?). Přitom to bylo ideální právě pro úřady (např. MČ Praha 7, finanční úřad atd.) . Místo toho se za stovky milionů mimo centrum Prahy 7 postavila další administrativa, která není tak vhodná jako byly objekty DP. Navíc zde bylo i využití pro obchod, jsou zde sály (jednání, kultura), klubovny, poliklinika s původním velkorysým zařízením. Místo toho Praha 7 udělala polikliniku z ubytovny, s nevhodným prostorovým řešením, rehabilitace jsou… Číst vice »
Ano, tam je riziko, že změna účelu přinese akorát paskvil. Tedy nejen na Ministerstvu dopravy, ale ty gigantické budovy jsou tam hned 3. Další dvě ministerstva v ulici (nábřeží).
Pomozte. Co znamená zkratka SŽ v titulku? Slovinské železnice? Kdesi jsem četl, že se tato zkratka ve spojitosti se Správou železnic nesmí používat. To si zase někdo dal vlastence.
Možná by bylo lepší psát Slovinské železnice a u Správy železnic bych běžně používal zkratku SŽ nebo SpŽ.
Nebo SpraŽ?
SprŽel
Nechte toho, tu zkratku u nas nikdo nepouziva a v zahranici maji svoje zkratky, ty se klidne mohou shodovat s jinymi, jinak by brzo dosly zkratky na planete…
Pokud je tento web na vás moc náročný, doporučuju přejít na materidouska.cz
Myslím, že šlo o sarkasmus směrem ke „korporátní identitě“ SŽ.
Už jsem tam byl.
Nelíbí-li se jim SŽ, snadná pomoc. Budou tedy spržel.
Když koukám do diskuze, jsem hrozně rád, že decentralizace začíná být téma o kterém se mluví. Bohužel však naše vláda a jiné státní organizace jdou, po vzoru komunistů, směrem úplně opačným.
Tak ještě pořád lepší centralizace do Prahy než do Moskvy.
Co má s tímto společného decentralizace?
Že tyto instituce nemusí nutně být v Praze.
To není decentralizace. Decentralizace je něco úplně jiného.
Jen ať zůstanou všechna ministerstva v Praze, a kde bude ředitelství ČD je úplně jedno.
Dal bych to do České Třebové nebo do Olomouce, či Uherského Hradišťa :):).
Všechno špatně agente Bureši! Moderní stát je elektronický, decentralizovaný a propojený rychlým železničním spojením tak, že by nikoho nemuselo trápit, že jeden úřad je v Plzni, druhý v Brně a třetí v Ostravě. Vhodné místo pro Správu železnic naleznete například v Pardubicích.
To ale asi nevíte, co je to decentralizace, protože ta vůbec není o tom, kde nějaký úřad je, ale o tom, jaký subjekt danou činnost vykonává. Výrazem decentralizace je např. existence krajů nebo obcí. To o čem mluvíte je spíše dekoncentrace.
Ale prosimvás, „centrum“ má přeci význam jak konkrétní tak abstraktní. Centralizací se tady myslí to, že neschopní ministerští nadúředníci takhle budou mít fyzicky na dosah všechny.
A co ti schopní?
Schopní už jsou v privátním sektoru nebo v zahraničí.
Podle toho jak to u nás vypadá, tak ti musí být jasné CO za sebranku tady zůstalo.
Tak rozhodně ti nejschopnější nepracují na ministerstvech, a to nikde ve světě, Na ministerstvo stačí mít udělanou nějakou regionální univerzitu nebo práva v Plzni.
Jenže když z těch krajů pak mizí úplně všechno, je to taky k ničemu. Čímž nechci říct, že by zrovna centrály a ministerstva musely vyvolávat další potřebu dopravy; spíš bych na ty železnice přesunul větší podíl stávající dopravy (25 % ze současných asi 15 bych považoval za úspěch), a ne že přibudou stejnou měrou další vlaky, auta, letadla i lodě…
Tohle je dost ideologická diskuze, snad i na pomezí kulturní války. Já si třeba myslím, že v menších městech budete mít problém sehnat dostatek kvalitních lidí (jedna VŠ to nezachrání, pokud z toho nechcete udělat profesní ghetto), protože Vám tam nepůjdou jen kvůli práci. I když uznávám, že zrovna Hradubický region asi atraktivní pro mladé a vzdělané lidi bude a Pardubice jsou navíc dobře napojené… ale obecně ten problém bude kulturní, protože ti, kteří by tam měli pracovat, preferují spíše města typu Praha nebo Brno, protože tam lidé zkátka žijí a přemýšlí jinak (teď soudím subjektivně i dle sebe, přičemž… Číst vice »
Jj, když se jednalo o našem odsunu do Berouna, tak by asi z naší OJ nezůstal nikdo.
Tak ať vás odsunou. 🙂
Může to být i naopak, zeptejte se personalistů:
– existuje velké procento schopných, vzdělaných a zkušených lidí, kterým se do Prahy za nic na světě nechce a zůstávají v regionech. Minimálně, pokud se bavíme o větších krajských městech, takových lidí je zde dostatek.
– mezi Prahou a zbytkem republiky jsou poměrně velké rozdíly v platech. Proto za určité peníze je naopak právě v Praze nejtěžší ze všech měst sehnat kvalitního člověka. Což je dáno nerovným soubojem se soukromým sektorem, který schopné lidi z úřadů okamžitě přeplatí. Za stejné peníze seženete v regionech kvalitnějšího člověka.
To je jeden z největších omylů, a je to tak strašně subjektivní. Právě v Praze jsou ministerstva na pravém místě, protože tam se uplatní všichni ti vyhození z jiných zaměstnání, lidé, kterým je jedno na kterém ministerstvu pracují, kamarád kamaráda, známý sestry kamaráda, který také nemůže nic najít. Či-li líheň takových lidí je hlavně v Praze (a samozřejmě dnes importovaných z celého Česka i Slovenska). Naopak v menším městě by tam pracovalo daleko více normálních lidí se zájmem o tu práci a tu práci by si vážili. Dnes je ve středně velkém městě odborníků na zvládnutí úředovštiny až dost. A… Číst vice »
Tady nejde jen o SŽ nebo ŘSD. Před pár lety navrhovali tuším piráti přesun cca 20 úřadů do krajů. Dohromady to je jen cca 5000 lidí. Ale ti jsou většinou VŠ vzdělaní. Dnes často dochází k úprku vysokoškoláků za prací do Prahy, protože jsou tam větší peníze a větší nabídka práce. S tím že se značná část chce jednou vrátit zpět, takových znám opravdu dost. Navíc platy ve státní správě se v Praze a třeba ve Zlíně nijak zvlášť neliší, ale v soukromém sektoru jsou zcela někde jinde. Proto nebude shánění kvalitních lidí v regionech o tolik těžší. Je ale… Číst vice »
Víte, ono je to dáno pořád historicky, a my jsme malý stát, chybí nám druhé velké město dejme tomu s obyvateli cca 600 tis. Myslím si, že Praha potřebuje určitou pestrost pracovní nabídky, když se tam např. přesunuje nějaký vědecký pracovník, tak jeho manželka potřebuje mít výběr vhodného zaměstnání, a to jsou třeba i ta pracoviště, která zmiňujete. Hlavní město potřebujme mít zajímavou strukturu pracovních možností. Jinak by nemohlo fungovat.
V Pardubicích prosím ne. Kdekoliv jinde.
Nebo v Liberci. Ať si to ti za železnici zodpovědní dosyta užijí.
Opravdu někdo věříte, že se něco takového bude v dnešních poměrech realizovat? Pokud k tomu vůbec dojde, odhaduji začátek takovéto stavby na nejdříve 2028-30.
Ono se to realizovat bude – tedy stavby na brownfieldu Smíchova, a to velmi rychle, protože to nestaví stát, ale developer (mám dojem Sekyra), a prostě tam budou kancelářské budovy, do kterých se přesunou privátní firmy nebo ministerstva.
Líbí se mi, že se stát ani nesnaží předstírat, že by České dráhy měly být nezávislé a oddělené od politického vedení, objednatelů a správce infrastruktury. Místo toho jim zaplatí sídlo a dá je do jedné budovy s Ministerstvem dopravy (hlavní regulátor dopravy, objednatel všech dálkových linek) i Správou železnic. Asi aby mohli problémy se soukromníky vyřešit při společném obědu v kantýně.
Tak zrovna stávající premiér je s Jančurou za dobře
Neměl jednu dobu na autobusech protibabišovskou reklamu?
*probabišovskou.
Tož původně to bylo ministerstvo železnic, a i po válce poměrně dlouho ČSD neměly právní subjektivitu, ale byly de facto součástí ministerstva.
Na mě působí hruzostrašně celý ten projekt. Jako bydlení pro 3500 lidí a kanceláře pro další tisíce zaměstnanců.
Však už teď bje oblast Smichova dopravné přetížená a celý den tam jsou zácpy na desítky minut.
Jediné že by na Barandovský most a
do Strahovskeho tunelu přidali další 4 pruhy a postavili na Smíchov další linku metra.
Zase kde jinde nez na Smichove, kterej je proti jinym mistum takovych projektu luxusne napojenej na verejnou dopravu. Daleko radsi tohle nez tu jeste desetkrat vetsi megasilenost v Letnanech.
Co je podle vás lepší – zkultivovat brownfield, který leží na místě s metrem, železnicí, tramvají, uvnitř města, atd. a nabídnout ho pro namíchané využití kde se bude bydlet i pracovat NEBO na jedné straně Prahy v polích postavit sídliště a na druhé straně v polích kancelářské krabice a nutit lidi se mezi něma dopravovat buď autem, nebo metrem, které bude jezdit právě pod těma brownfieldama?
Někdy holt „selský rozum“ a reálná urbanistika nejdou dohromady.
Zrovna teď je skoro stojící kolona přes celý Smíchov. Kudy ty další auta těch 3500 bydlících a tisíců pracujících jako pojedou?
Lidi co mají peníze na tyhle drahý byty do MHD nikdy nepáchnou a i tak je MHD na Smíchově přetížená.
Mohl se tam postavit třeba park, ale další zahuštování v takové míře podle mě prostě není dobré.
A proč by tam jezdili denně autem? Z toho důvodu se staví čtvrti s namíchanými funkcemi – bydlíš a pracuješ pár metrů od sebe, nemusíš nikam jezdit autem. O auto-tranzitu na Smíchově se raději ani bavit nebudu – mimo Městský okruh tam nemá co dělat.
Buď si budou muset zařídit kancelář v tom autě, nebo do MHD páchnout. Mimochodem znám jich dost, co na drahý byty maj a veřejnou dopravou běžně na trasách, kde je rychlejší než auto, jezděj. A stavět komplexy, kde jsou byty i kanceláře dává smysl právě kvůli tomu, aby se nemuselo jezdit do práce hodinu přes půl města – a zrovna na Smíchově ty kanceláře momentálně nad bytama o dost vedou, takže by mi tam sedělo, aby v projektu bylo bytů víc – na druhou stranu byt přímo v nádražní budově bude chtít málokdo, takže nějaký kanceláře přímo u nádraží dávaj… Číst vice »
Tak to já znám zase pár takových, co raději poskakují zácpou ve vlastním klimatizovaném autě a vlastně v koloně pracují, než by stáli na jedné noze v tramvaji a čichali smrady ostatních. Palečníky dolů poprosím o jejich názor.
Takový znám samozřejmě taky. No, nejspíš si budou muset vybrat, jestli trávit půlku života v autě, najít si bydlení blíž k práci nebo práci blíž k bydlení, zařídit si, aby v tý práci nemuseli být osobně každej den, nebo se odhodlat občas tu MHD použít aspoň na část trasy. To je jejich boj, město bych jim na míru nepřizpůsoboval (ono to ve skutečnosti ani imo nejde, ale vlastně i i kdyby to šlo).
Chcete říct, že byste raději zachoval to, co je tam teď? Nechci tu zbytečně hájit Sekyra Group, ale to, co tam plánuje, je z urbanistického hlediska snad to nejlepší, co člověk za poslední dekády v Praze viděl, protože jdou cestou blokové výstavby navazující na širší centrum.
Celkově jde o další zahušťování a zvyšování hustoty osídlení. Celkově by se zahuštování zástavby i nová výstavba na volných plochách měla zastavit, stejně jako zvyšování počtu obyvatel atd. Jinak to prostě příroda nezvládne a člověk sám proti přírodním zákonům nemá šanci.
Holt je to jen taková lepší záplata na mezery v nerovném systému. Ono by tam také neškodilo nechat nějaké nakládkové místo pro železnici, které by nahradilo část polních hal zavážených oboustranně jen po silnici, ale to jaksi současní městští urbanisté ponechávají bez řešení, protože ty obludné haly a tisíce kamionů jsou už za městem. V každém případě smíšená městská zástavba přiměřené kapacity (i včetně vybavenosti a oddechových míst) do toho místa patří.
Na další linku metra na Smíchově dojde, to je zjevné, i když ji zatím neplánují. Na to, že bude muset projít velmi dlouhým kolečkem od samého začátku v územním plánování, přes všechny kroky až po stavební řízení, tak tu bude dříve, než byste čekali. Možná už za 15 let v pokročilé výstavbě nebo i v provozu – kdo ví? Berte to jako takovou věštbu, jinak si netroufám odhadnout ani kam z toho Smíchova povede. Kdysi se přes Smíchov plánovala skorookružní linka E, ale to nepovažuji za dobrý projekt.
Lepší by byla částečně segregovaná tramvaj z Pankráce, která by pobrala lidi cestou a negenerovala k sobě návoz autobusy a přidané přestupy (jež jsou na veřejné dopravě zvláště bez návazností mimo špičky velmi odrazujícím faktorem). Taky ať se to území pak zbytečně nepřehušťuje. Takové Budějovické (pseudo)náměstí budiž odstrašujícím příkladem.
Všechno v jednom baráku…
Ze strategického hlediska super volba.
Stačí jeden cvok s kufříkem C4ky a je vymalováno, stojí celá republika.
O tom, že v případě napadení, terorismu nebo války to je po Temelínu , Dalesicich , vojenských letištích a CDP v Libni cíl číslo 1 ani nemluvě.
myslíte, že by si toho , kdyby to okamžite nebylo v televizi, opravdu někdo všiml v provozu? Myslím, že by republika jela dál a naopak by se zabránilo mnoha „komplikačně brzdícím“ akcím.
Přesně tak. O koroně byly kanclíky prázdné a co bylo třeba, fungovalo normálně.
Ovšem pokud vypadne server, někdo překopne kabel a dopadne to jako v Bohumíně, kde se snad rok a půl prostě naplno nejezdilo, a každá mimořádnost se řeší dojezdem z dálky, pak to také není moc spolehlivé. Stejně jako když dva sedí vedle sebe a mluví jen přes počítač. 🙂 Ale to už je věc organizace a vhodné kombinace výhod či nevýhod.
A proto by se mělo udělat co? Rozvodnu v Prosenicích dublovat, kdyby do ní někdo vjel s buldozerem? Protože potom vám nepomůže, že máte výpravčího v každé stanici. Trakce šlus.
O nezávislé trakci a strategických státních rezervách pohonných hmot jste slyšel?
Donedávna (polovina 90.let) byly udržovány provozuschopné jako nouzová záloha jenž by byla k dispozici v řádu nižších desítek hodin i parní lokomotivy.
To bylo ještě za ČSD a předtím než demokrati rozkradli, a nechali rozkrást republiku
Ano, slyšel. Ty rezervy stáje jsou. Myslíte že na takové nádrže v Loukově nikdo nezaútočí?
A záloky v podobě parních lokomotiv, och jak skvělé.
A jinak jistě, v despocii bylo všeho dost a nic se nerozkradlo.
Jo kdežto to za komunismu to jsme prosperovali.
V případě nouze nejvyšší se dá jezdit i bez těch výpravčích. Jako v polovině 19. století by si strojvůdci předávali klacek…
Ono se dá jezdit i bez těch strojvedoucích. Na horském kole, po pražcích, po uzavřené trati. Ne, nebyl to terotistický útok, ani demokratický štváč s kufříkem fašisticko-kapitalistické C4. Prachobyčejná povodeň a 300 km tratí stálo.
Ten vlak co je na vizualizaci vlevo – to je souprava Regiojetu tažená Zamračenou?
Jinak celý projekt OK, jen do toho.
Nesmí brát tyto detaily na vizualizaci příliš vážně. Na vizualizaci tramvajové smyčky zase jela ve smyčce tramvaj v protisměru.
Řekl bych, že je to ruská ЧС 4 po přerozchodování 😀
A nebo tahle mašina: https://www.zelpage.cz/fotogalerie/motorove-lokomotivy/753/753578.html
Je to fakt ČS4, v nějaké jiné vizualizaci z téhle série byla vidět dost zřetelně 🙂
Kousek níž je to ještě veselejší. Vypadá to jako ETR 610 se střídavým i stejnosměrným sběračem nahoře.
Zase miliardy na rozhazování? My jsme ale bohatý stát, vše potřebnější už máme vybudované.. A co se starým barákem??
ja bych ho zboural. naco tam stehovat muzeum, jak se pise v clanku 🙂
Vedle je ministerstvo zemědělství. Strana i firma by to měly kousek. 😀
Tak samotná oprava a modernizace terminálu Smíchovského nádraží je již dlouho plánovaný a taktéž důležitý projekt. To žádné rozhazování fakt není. Pouze dělání toho, co už mělo dávno být, neboť nádraží a celý terminál si rekonstrukci opravdu zasluhuje, vzhledem k tomu jak teď vypadá. To, že si teď skoro všichni vzpomněli, že by tam mohli přesídlit, je už věc druhá.
No jestli tohle je to nejdůležitější, za co utrácet…
Jako fajn, dává to smysl. Ale na druhou stranu to zas ukazuje, jak něco jako e-government není na pořadu dne, když i v roce 2020 „musí být všechno u sebe“. Zrovna těmto úřadům by prospěla naopak decentralizace a to někam mimo Prahu klidně.
treba az se presune v Brne hlavak, tak by se mohli presunout na starej hlavak…. 🙂
Tak ono je otázka, kolik současných zaměstnanců by se bylo ochotno přesunout. A ve chvíli, kdy bude víc jak polovina lidí nových, si ani nechci představovat, jaký chaos by tam zavládl.
To je pravě ta zásadní otázka. Čím déle někde člověk žijě, tím víc je s místem srostlý a nehce se mus těhovat, maldí s tím takový problém nemají. Ale nakonec je to o penězích. Ono 3+1 někde v Praze je o jiných penězích než třeba v Jihlavě. Takže pro mladé, co plánují rodinu takový přesun může mít smysl, záleží jestli v tom regionu najde upltnění i druhá polovička rodiny. U lidí před duchodem zas může být motivací finanční polštář daný rozdílem cen nemovitosti v Praze a v regionu. Pokud by se to oznámilo dostatenč dopředu, udělal se i třeba 2… Číst vice »
Lehce rýpavá: Ten chaos může být nějak výrazně větší?
Obávám se, že ano. A přiznám se, že bych to osobně v ČR raději nepokoušel. Přece jen zatím to jakž takž funguje.
Muze
NE.
Smysl by dávalo vymístit tyhle instituce, které neslouží por běžný styk s občany jako např. ŘSD, SŽ, drážní úřad, NKU, SUKL atp. do krajských měst. Pomohlo by to rozvoji regionů a ulevilo Praze. Navíc za prodej pražkých sídel by vynesl v pohodě na nizkoeneregtické novostavby v krajských městech. Zajímavé, že v dlouhodobém horizontu o tom občas většina stran mluví. ale reálně na to nikdy neodojde protože chybí odvaha.
Jsme v Evropě jedíný stát, který je centralizovaný jak někdy v 18 století., kdy doprava byla koňmo a ještě ani telegraf neexistoval.
Oni by to Pražáci těžko nesli, nebýt všechno v Praze. Ústavní soud a ombudsmana rozdychávají dodnes. Ale jinak souhlasím, není důvod vše cpát do Prahy, tenhle stát není jen Praha. Státní urady instituce rozhodit do republice do krajských měst. Úpravou zákona donutit firmy sídlit tam, kde mají výrobu /poskytují služby a tam také platit daně. Protože z firmy sídlící v Praze a mající fabriku v Bruntále mají Bruntalští leda rozmlacene silnice od kamionů. Jednak to pomůže regionům a jednak odpadne potřeba cestovat do Prahy, což následně pomůže už tak přetížené dopravě. Měla by být snaha aby lidé v co největší… Číst vice »
Jako pražák bych přesun státních institucí do krajských měst nesl naprosto lehce, dokonce by se mi to i líbilo, zejména pokud by se pro jejich pražské budovy dokázalo najít rozumné využití nebo kupci. Nepamatuju se, že bych na nějakou musel osobně. A kdyby náhodou, tak dojedu, stejně občas jezdím po celý ČR na výlety, tak bych jel pro změnu pracovně. Kdo by to těžko vydejchával nejsou myslím pražáci obecně, ale ti, kdo v těch institucích aktuálně pracují. Ti se budou proti stěhování bouřit vydatně (aspoň většina z nich). Co se týče těch sídel firem, napsat ten zákon tak, aby nešel… Číst vice »
To by se ale nešlo vymlouvat, proč nejde stavět lepší varianty než socka u dopravní infrastruktury (železnice Praha-Plzeň, lowcost varianta 2) a muselo by se už fakt investovat (a ne jen do firem nijak privilegovaných, protože nikomu nepatří).
Šlo. Stejně se všude jako základ plánují dálnice, tohle by na tom nic nezměnilo. Muselo by se změnit myšlení…
Uh…
Maďarsko, Francie, Británie, Dánsko, Rakousko by bez svých hlavních měst byly jak bez hlavy.
Jsme v Evropě jedíný stát, který je centralizovaný jak někdy v 18 století., kdy doprava byla koňmo a ještě ani telegraf neexistoval.
Neplácejte blbosti.
ČD by klidně mohli sídlit v Třebové nebo v Koněpůlkách.
Stejný nesmysl je CDP v Libni.
Nejdražší město s nejdražší pracovní silou. A jak ukazuje současná situace , protože kosmopolitní město se spoustou cizinců nejrizikovější na šíření všelijakých viru jenž mohou vyřadit celou jednu směnu
Můj bože! Další megalománie v řadě. A co by jako Národní muzeum s obrovskou budovou na nábřeží plnou kanceláří udělalo?
Ještě jsem neviděla muzeum, které je rozděleno na 1000 místností po 20 m2, stavebně upravit nelze. Exponáty by se mohli umísťovat v suterénech a jednou za čas je všechny vyhodit, protože do nich teče voda.