Celoněmecké měsíční jízdence za 49 eur hrozí zdražení
Berlin Ostrkreuz. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Téměř polovina držitelů jízdenky dosud neměla žádné předplatné v dopravě.
Téměř polovina držitelů jízdenky dosud neměla žádné předplatné v dopravě.
Když se říká že veřejná doprava ušetří na externalitach, proč se nestáhnou ty peníze třeba z údržby silnic?
Protože to jsou třeba jen zelené bláboly?
Externality z výfukových plynů, otěru pneumatik, záboru místa využitelného pro zeleň, výroby aut/baterií jsou zelené bláboly?
Když místo otěru pneumatik dáme otěr brzd a kola/kolejnice lze to použít i proti železnici. Takže, být tebou, bych se to takového železničního džihádu nepouštěl.
Dobrý, tak tu úvahu rozpracuj dál, vlak má 8 kol řekněme na kolik 50 -100 lidí? kolik kol asi budou mít automobily které převezou stejný počet lidí?
Já před podobně hloupými úvahami varoval, takže je rozhodně rozpracovávat nebudu.
Není možná! S lacinými jízdenkami jednou dojdou peníze?
Základní marketingové pravidlo, vytvořit návyk a zdražit…
Jj, všechno zadarmo a všem… A když ne tak aspoň na dluh!
Citát: „Spolkovým zemím doporučuji odvážné kroky a reorganizaci změti dopravních svazů,“ stojí za zamyšlení i v našich podmínkách. Většina krajů má své IDS, avšak některé z těchto systémů jsou možná zbytečné. Například IDPK se mohl rozšířit i na kraj Karlovarský a Jihočeský, tyto kraje dopravu vůbec dělat neumí. To samé je zbytečná VDV a IDZK, tyto systémy mohl s přehledem zastoupit IDSJMK, PID a IDSOK. DUK může zase pohltit IDOL. Samozřejmě, každý kraj si hraje na svém písečku a něco takového je absolutně nemyslitelné. Přispělo by to ale ke snížení počtu systémů, zvýšení přehlednosti, snížení nákladů za organizátory dopravy a… Číst vice »
„odvážné kroky a reorganizaci změti“
Pořád je to to samé. Nejdřív se všechno musí rozdrobit, za patřičného jásotu, aby se za pár let zase spojovalo, s nemenší radostností.
To spíš DUK pohltit IDOL. Alespoň co se týče pohledu od cestujícího.
„okupaci“ ústeckým krajem na liberecku nechceme, vymanění trvalo dlouho, než se tu kde co osamostatnilo čistě pod liberec a ještě to není vše. To už max radeji pid. Horší už je jen iredo, tam dodnes v appce nekoupite lístek. Kdyby je převzal pid tak by to asi bylo lepší. Dobry systém má také jižní Morava.
Dopravní okupaci Ústeckým krajem beru hned:)Ideálně zrušením celého odboru dopravní obslužnosti, náměstka pro motokrosovou dopravu a Koridu LK.
Na Iredo jsem zapomněl. Jeho výhoda je, že je přes dva kraje. Ale to je tak vše. Pro člověka, co jezdí denně s IDSJMK je Iredo Balkán bez systému. ODIS to samé, to není IDS.
Ani na VDV (Vysočina) nelze koupit jízdenku v apce. A jízda na „přeshraničních“ linkách využívajících IREDO a VDV je občas sranda. Na části pod VDV lze platit platební kartou, na části pod IREDO ne. Jedna linka, stejný dopravce, stejný autobus.
Za zrušení VDV a připojení do IDSJMK bych platil zlatem. VDV je naprosto zbytečná blbost, u které nikdo neví jak funguje. Existuje jen aby něco bylo.
Tak Vysočina je druhá nejhorší… vítězství má samozřejmě IDS JčK, ten totiž neexistuje na drtivé většině plochy kraje vůbec. 🙂
Právě tuhle větu bych dost zdůraznil. Co jsem tak slyšel, tak jedním ze základů úspěchu těhle ticketů je nejen jejich cena, ale vůbec to, že člověk nemusí řešit všechny různé dopravní svazy, tarify apod., kterých mají Němci neskutečné množství. To ani není na úrovni spolkových zemích, jen v rámci Saska jich je 5. Cestující chce zaplatit a jet, kam potřebuje, ne hodiny studovat tarifní zóny a dopravce.
Podepisuji. Podobnou zkušenost jsme měli jako turisté v řadě evropských měst (většina právě německých). Každé město jiný tarifní systém, jinak si (ne)hrají na zóny, za děti se (ne)platí stejně, jak zaplatit pokaždé jiné (kartou, mobil.aplikací, PayPalem(!!!), fyzické lístky jednotlivé či denní či kombo,.. vše v nabídkách a pokaždé jiné nejefektivnější). Vždy jsem strávil desítky minut studiem pro každé město.
Mít jeden univerzální lístek, třeba na osobu a den, tak si ušetřím dost času. Za tu uživatelskou jednoduchost a úsporu času si i rád připlatím.
Švýcarsko má těch IDS také mnoho a problémy to nepůsobí, protože mají rozumně nastavený systém tarifů. Tedy v rámci kraje neexistuje jiná jízdenka než jízdenka IDS a všechny IDS jsou integrovány tak, že v libovolné aplikaci či webu libovolného dopravce můžete koupit lístek odkudkoli kamkoli.
Jenže v Německu to je leckde extrém – např. Bavorsko aj. Tam co okres, to „IDS“.
Mimochodem proč pro Vysočinu zrovna IDS JMK? Jak by k tomu přišli u Golčova Jeníkova či u Pacova, že mají „brněnský“ IDS?
Paralelně k tomuto (jak zaplatit všechny dotace na provoz vlaků) by Německo mělo řešit jak zaplatit výstavbu dostatečné železniční infrastruktury. Ta současná je častokrát nic moc, plus pokud by Deutschlandticket měl přilákat další cestující, bude třeba posílení infra ještě víc..
Zdražení?? I kdyby ano a i kdyby třeba o 20, 30€, pořád se to vyplatí více, než dávat českým dráhám 2tis za 14 denní jízdenku,na kterou se ani nedostanete všude. D-ticket byla skvělá volba, Luxemburg, Salzburg, Basilej, několikrát Mnichov, Norimberk, Dusseldorf, Lipsko, Dortmund atd. MHD zdarma, zoologické zahrady levnější než u nás, ubytování také. Příště zas.
Vámi zmíněná města jsou relativně daleko od sebe. Pokud jste použil D-ticket, tak jste mezi nimi cestoval couráky?
Ptám se, někdo tak fakt cestoval. Já osobně bych si připlatil za pohodlí a kratší čas na cestě, a jel ICE (za normální cenu). Ale určitě se dá dobře křižovat celé Německo na D-ticket, nemyslím to jako kritiku.
Já takhle jel z Bavorska do Brém, třikrát tam a zpátky. Poněvadž nejsem Rockefeller.
Opotřebení auta, nutnost řídit, rychlost…
A pak jsi zaplatil cca 20 EUR jen za parkování …
Holt na západě se musí kupovat jízdenky co nejvíce předem, nebo znát různé figle. Ano, není to zrovna uživatelsky přívětivé. Já jel před dvěma týdny Berlín-Hamburk za 500. Stačilo to dát jako Ústí-Hamburg u ČD pár týdnů předem. Což chápu, nejde vždy.
A právě ta uživatelská nepřívětivost je vlekou bariérou, o které se píše v jiném vlákně.
Železniční dopravci či různé integrované systémy (sic!) si sami podrážejí nohy.
A s tím šlo jet na ICE nebo to byl ten EC, který jezdí z Prahy do Hamburku?
Jo, mně taky štve cena vlaků. Nejekologičtější doprava a je nejdražší. Z Brna do Legolandu (kousek před Stuttgartem) dospělý a 2 děti za 15 tisíc (dle ČD či OEBB)??? (nechtěl jsem ale řídit, takže InterRail za tuším 8kKč).
Pokud ale přejíždím na středně dlouhé vzdálenosti, a nechci se kochat okolím (někdy chci 🙂 ), pak si holt člověk u vlaku musí vybrat mezi časem a penězi.. (pomalu levně s D-ticketem nebo rychle dráž bez něj).
To stojí cca 39-69:EUR podle času v kterém jedeš a podle toho, kolik je v tom ICE. S tím ale nesmím jít do Brna na kasu, tam najdou jen podobne pitomosti. Pointa je o tom, ze v Německu platit jen za dospělého a děti do cca 14 let stojí až do 5 ks cca 1-5 EUR v rámci jizdenky
Jel jsem to nekolikrat
Blbě hledaš… není problém tuto trasu jet za 29 EUR a když to koupíš par dni předem, tak najdeš i SparTicket za 19 EUR
Jinými slovy- spoji v závazku. A to u nás, analogicky, znamená mezi Plzní a Ostravou: EX1+EX6.
Jenže Deutschlandticket není primárně určený na vaše výlety, ale pro mobilitu německých daňových poplatníků. Bohužel podle pravidel EU je velmi složité vyjmout neoprávněné uživate, protože by za to hrozily sankce od Evropské komise. Nicméně vidím při každé jízdě regionálním vlakem nomády, co cestují z jednoho konce Německa na druhý v regionálních vlacích. Poznají se tak, že mají většinou minimálně tři děti, zpravidla mluví velmi špatně německy nebo vůbec a místo kufrů na kolečkách nebo pořádného outdoorového batohu mají všelijaké tašky plné haraburdí. Při kontrole průvodčím vypadají velmi zmateně a při nástupu Polizei dostávají panickou hrůzu. Normální lidé jezdí takové trasy… Číst vice »
Kdo jsou neoprávnění uživatelé?
Aneb „§7 Cestující by to zneužili“?
Uvědomte si, že ta jízdenka je silně dotována z německého federálního rozpočtu a také jednotlivých zemských rozpočtů. A ty rozpočty se asi plní z čeho – no přeci z daní. Takže oprávněným uživatelem je pouze člověk platící daně v Německu. Nikoliv tedy zahraniční turista a ani pobírač sociálních dávek.
Takže podle vaší logiky když jedu přes Německo autem, neoprávněně používám silnici, protože výstavba a údržba silnic a dálnic je v Německu 100% dotovana z německých daní, které já neplatím?
Ano, možná budete naštvaný, ale přesně tak to je. Proto je potřeba, aby se po celé Evropě platilo výkonové mýto. A pouze občané dané země by mohli mít za určitých okolností nějakou slevu. Turista nebo cizí dopravce prostě bude platit plnou palbu. Tam není jakýkoliv důvod pro úlevy.
Úděl dnešní doby…nejprve něco implementovat a až potom se starat, jestli na to máme. Asi jsme opravdu po tom roce 2012 svědky úpadku civilizace, když už nelze téměř na nic aplikovat „pouhopouhý“ rozum.
Co se stalo v „tom roce 2012“ významného z hlediska probíraného téma?
Jinak zavést takovýhle sociální transfer a nestarat se, kdo ponese náklady, je normální populistický přístup, nic nového pod Sluncem.
Škoda že se Mayové sekli..
Ale Němci na to původně finance měli. Než přišlo nečekaně velké zdražení energií a inflace celkově.
Oni se starají ovšem předem. Řeší financování na další roky. Nebo máte za to, že jinde se schvalují rozpočty a financování na vždy?
Někdo říkal, že DLT bude trvalá? Jo je to typický populismus a sociální trasfer, ale není první od vynálezu demokracie.
Smazáno, obsah nesouvisející s dopravou.
tady nejsi na dezolátských stránkách
Ukrajina v budoucnu tuto dobrotivost vyrovná dodávkami surovin a energie
Jakože bude splácet (vracet) to co jí bylo poskytnuto? To by pak byla od němcu pro ukrajinu půjčka. Ale to se v našich médiích, ani ve slovech našich politiků, neobjevuje. Vždy jsem zachytil jen slovo dar. Takže i u nás se jedná o vratný dar? Mohli by v této věci lépe a jasněji komunikovat.
Toto je server o dopravě, svá geopolitická moudra prosím řešte jinde.
Co navrhujete? Aby se Ukrajina vzdala? Rusko si přivlastnilo její surovinové zdroje a Ukrajinci nedostali nic, místo obchodu po válce? Ano, to je fašismus to co navrhujete. Politika třetí říše před válkou jak vyšitá.
smrt ukrajinských mužů místo smrti německých mužů
Kdyby se Putin převalil přes Ukrajinu, tak budou umírat Poláci, Češi, Slováci… Akorát tomu Putin neříká holocaust, ale denacifikace. Obojí obnáší vyhlazovací tábory.
Už to tady bylo, v roce 1938 se diktátorovi taky ustupovalo v domění, že se dál roztahovat nebude.
Vy máte v palici slušně nastláno..
Tady jsme na dopravním serveru, ne politickém.
A na serveru českém, ne proruSSáckém.
A na serveru, kde lidi používají logiku, a ne dezologiku jako vy, když si zvládnete sám sobě odporovat (hovoříte o tom jako o fašismu, i když to není přesné slovo – tak o tom tak nepřesně nehovořte, děkuji pěkně, a spasíba tovarišč)
Existuje YT účet pod jménem Mirek Zvolský a seznam kanálů odebíraných tou osobou přesně koresponduje s tímto ruským zvratkem….
Kdyby lidská blbost mohla nadnášet, doletěl byste až na ISS.
Lunou 2 až na Měsíc…
Spíš Lunou 25. Jen ty „speciální přibližovací operace“ jim v poslední době moc nevycházejí… Asi tam dali stejné čipy, jak do těch sebevražedných dronů, co s nimi útočí na štáby České televize a zapomněli je přeprogramovat…
Asi se při přibližování přepla z přistání na ždímání.
Na káčku ti to prochází, tam je admin naladěný stejně prorusky, ale tady Mirku narazíš.
V pořádku a díky bohu za admina, kterej podobný proruský filcky rychle a efektivně deratizuje.
Co to je za exota a co za exoty mu to lajkuje? Se tady začínají sjíždět pitomci z FB, p.Suro, podniknete kroky které by zabránili tomu, díky.
Tady se likvidují švábi rychle. 🙂
Deratizuje se tu rychle a efektivně.
Článek který má spojitost s vládou či prezidentem je v podstatě lepidlo na dezole.