Celodenní operace po vykolejení na okruhu. Jednotka je bez zásadního poškození, čeká se na opravu trati
Nakolejování jednotky Stadler KISS po mimořádné události na velkém železničním zkušebním okruhu. Foto: VUZ

Aktuálně probíhají práce na opravě infrastruktury, provoz na velkém okruhu je zastaven.
V kritických provozech nebo v IT se někdy testují i havárie a následná obnova. Nevěděl jsem, že se to dělá i u vlaků…
Lidi od hasičů SŽ jsou jedna z mála složek státního molochu, co zaslouží respekt. Nedělám si iluze, kolik berou peněz…
A vy jste další ubožák,co si anonymně kopne do lidí, jejichž práci nezná a ani jí nerozumí.
Třeba jen trochu nediplomaticky chtěl vyzdvihnout „hen ten oné“ hasiče z Nymburku… 🙁 . A jen na okraj – všechny dělný včeličky ve státním molochu co odedřou to podstatné neberou nic moc peníze.
Nejsou náhodou ve stejném služebním poměru jako jinde, se stejnou tabulkovou mzdou?
Ne bohužel nejsou, protože to jsou vnitropodnikovÿ hasiči, ne státní.
Zrovna ne moc dobré počasí na vyproštění, ale jsou šikulové…
Tak to jsou dobre zpravy.. Uf… Dejou se i zazraky na kolejich.. Jen jak je to mozne? Neni ten nas testovaci okruh uz vypelichany koste?? Nevim, ptam se…
Kdyby to bylo vypelichaný koště, tak by tam těžko byla 200 km/h. Uvidíme, jak dopadne vyšetřování.
Mám dojem, že je tam 210 km/h a že je to jeho konkurenční výhoda. Tedy ne pro regio nebo dlouhé regio jako KISS, pochopitelně.
Jsou tam rychlostníky „200“ a na výjimku se za určitých podmínek může i více.
Pane kolego, věřte, kdyby jak píšete, byl okruh „vypelichané koště“, neměl by takové renomé ve světe a věřte tomu nebo ne, ale neměl by provozovatel takové certifikáty jaké má. Věřte, že veškeré audity, které v této společnosti probíhají, nejsou pouze formální.
Když jsem si četl zprávu z minulé nehody a porovnal to s bezpečnostními certifikáty, co má VUZ na webu, tak to vychází, že buď jsou a) ty certifikáty jen cár papíru, nebo b) ta zpráva. Vzhledem k tomu, že zpráva je podložena reálnou událostí, tak bych jako případný zákazník spíš věřil variantě a).
Nejspíš varianta c): „Vůbec nic o tom nevím, ale o příčině už mám jasno. Zfalšovaný certifikát“.
Mírně upravené Pelíšky: „Víš co, Pave69?…“
Jiná média píšou o lomu spřáhla mezi měřící soupravou a jednotkou. Ale počkejme si.
Jiná média mají jistě už vyšetřeno:-)
Teď je otázka. Zlomilo se to a vypadlo to? Nebo to vypadlo a následkem se zlomilo spřáhlo…???
Taky mě napadlo, jestli to nemůže být jak příčina, tak následek…
Můžete na to jít logicky a s pravděpodobností. 🙂 – vykolejení na širé trati je dost nepravděpodobné – poškození spřáhel po vykolejení také není úplně typická věc, podelné síly tam nejsou zase až tak signifikantní – kolaps spřáhla nebo nějaké speciální redukce k měřicímu vozu je výrazně pravděpodobnější, protože tam jdou plné výkony v řádu megawatt proti sobě a to je značná dynamická zátěž pro spřáhla – únava materiálu je svinstvo, může být i lidský faktor, to už je na vyšetřování – když to do sebe práskne, protože třeba jednotka plným výkonem rve proti brzdicí části soupravy s Vectronem, tak… Číst vice »
Tak pokud byla na hák nasazena redukce pro spojení háku a automatického spřáhla, tak se není čemu divit, takových nehod už bylo víc. Ne nadarmo se EBA už v roce 2021 vyjádřila v tom smyslu, že tyto redukce lze používat pouze nouzově (např. pro stažení porouchané soupravy z trati).
Pomocné spřáhlo má speciální certifikaci jako prvek interoperability, takže by se to úplně stát nemělo. Co tam dali, je samozřejmě otázka.
Ptám se, děkuji za odpověď Panakisi: Všiml jste si, že na ten okruh posílají každých pár týdnů na testování nové vlaky ze zahraničí, z Francie, Německa, Španělska, dokonce rychlovlaky atd.?
Vypelichané koště? 😀
Nemůžete testovací okruh srovnávat s manželkou… Ta bohužel stárne, až už o ní žádný chlap nezavadí. Testovací okruh je technická záležitost, ten se dá rekonstruovat, modernizovat, udržovat přitažlivý… A jak je vidět, je o něj ve světě zájem, stále se dočítáme, jak sem výrobci posílají k testování své produkty. A že se stane nehoda? Proto je to testování bez cestujících…
Příčinu neznám – byl-li „vadný“ testovaný kus, testování splnilo účel, byl-li špatný testovací postup, je třeba se poučit a změnit metodu…