Čekárna, záchytka nebo pitevna? Správa železnic dokončila proměnu varnsdorfského nádraží
Nádražní čekárna ve Varnsdorfu. Foto: Správa železnic
Správa železnic jedná s městem o dalších možných úpravách budovy.
Správa železnic jedná s městem o dalších možných úpravách budovy.
Před pár lety jsem navštívil čekárnu v Horní Plané. Asi nekrásnější ve které jsem čekal na vlak.
To je šílený co ta správa železnic dokáže zničit a ještě ji to stojí balík.. trefný ..márnice ..a bourání budov ji jde nejlépe ze všeho co dělá ..
A jak využití nabízíte pro tu obrovskou budovu pohraniční stanice Vy ? I takhle je ta staniční budova si 3 x větší než je nezbytně potřeba.
Jedno využití mě napadlo….
Jak jsem to psala níže – jako turistické ubytování /byty.
Jak je možné že v sousední Krásné Lípě to jde a ve Varnsdorfu ne???? viz popisek od Správy železnic: Předmětem stavby je celková rekonstrukce budovy osobního nádraží. V části 1. podlaží budou zachovány prostory pro cestující, dopravce a potřeby Správy železnic. Ve zbývající části budovy se počítá s využitím prostor pro turistickou ubytovnu. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Proč tam jsou ty koše dva? Vypadá to celkově dost hnusně …
Tříděný odpad? Vpravo třídím, vlevo ne. Moc pěkná ta modrá.
Já myslím, že pro Varnsdorf dobrý. Nic víc tam stejně dát nemůžeme, místní by to rozkradli. Aneb podívejme, jak vypadá město a kdo tam bydlí…
Připomíná mi to veřejné záchody…
Ve kterém městě se nádraží nenachází v sousedství vyloučených lokalit, případně kam se obyvatelé z těchto lokalit a jiné asociálové nestahují za „zábavou“ a fetem? Je mi líto, většina nádraží v zemi je místem kde chcete spíš nebýt. Obzvlášť po setmění.
To je dáno historicky, kdy se u nádraží stavěly průmyslové objekty, protože firmy chtěly mít nakládku/vykládku zboží co nejblíž, jiná možnost než dráha byl leda tak povoz, později Škoda Sentinel – parní nákladní automobil.
Naopak bydlení se stavělo spíš od nádraží dál, snad s výjimkou dělnických ubytoven… a tím to tak nějak vzniklo.
A co takové Lochovice, na trati Zdice – Protivín ?
Stanice ( neobsazená a dálkově řízená ), je po rekonstrukci, čekárna je vzorně opravená, s lavičkou podobnou té na fotografii, prázdnými klaprámy na informace a je trvale uzavřena ( zrušena ).
Pro cestující se potom k budově přilepil přístřešek z masivních trámů a dvěma lavičkami. Toť vše.
Investice která se vyplatila ?!
Mohlo to být horší… nerezový kotec co se jednou za týden vyplacené hadicí…
vypláchne..mobil opravuje..
Tam by to bylo dostačující
Toto lze ošetřit stejně, teda jestli je udělána gula…
Člověk se chová podle toho v jakém prostředí se nachází. Když to tam vypadá takhle, asi to nebude lidi motivovat k tomu se tam chovat čistotně. Když jezdí v okolí Prahy špinavé vlaky, které se roky zevnitř uklízí jen naoko a jsou celé počmárané tagy, tak tam přibývají další. V čistém a příjemném prostředí se většina lidí bude chovat čistě a slušně.
Je mi líto, vaše úvaha nesedí. Když přijde Cityelephant po velké opravě, vyvoněný, svítící čistotou, zcela a úplně bez čmáranic, dlouho tak nevydrží a je záhy zmalován zevnitř i zvenku.
Mozna by stalo za to, aby se pocmarane nebo jinak poskozene vozy odstavovali z provozu az do odstraneni „zavady“.
Tak pokud vám jich Škodovka vyrobí dalších 70 a StčK to zaplatí…
Ano, protože to není to tom jak vypadá jeden vlak, ale jak vypadají všechny vlaky. Pokud je kultura cestování nízká, jeden nový vlak to nezachrání. Když to nechaly ČD dojít tak daleko, bude chtít velké úsilí a velké finanční prostředky to zvrátit. Zvládli to ve Slovinsku, mohli bychom to zvládnout taky, ale to by se nesmělo šetřit na údržbě.
Aby čekárna zůstala čekárnou, musí být její zařízení co nejvíce blbůvzdorné a vandalůvzdorné. Jinak by vypadala dobře jen pár dní, než by se z ní stalo doupě feťáků, opilců a nepřizpůsobivých.
Jaké město takové nádraží.
Proto čekárna vypadá jako márnice 🙂
No…vzhledem k tomu, co se tam zrovna ve Varnsdorfu bude poflakovat za individua, tak mi tohle strohostrohé provedení ála pitevna nepřijde zas tak špatné.
… a protože tam žijou blbci, tak jsme to udělali blbě … To je přece logický, ne?
vypadá to tam jak někde u doktora 😀
U hodně chudýho doktora 😀 . Nebo u patologa..i když….ti většinou jen čumí na sklíčka pod mikroskopem a na pitevně jsou hlavně zřízenci a sanitáři.
nebo taková strohá čekárna u praktického lékaře, tohle je ještě hezčí, ale co bylo u nás a říkali tomu čekárna, to byla hrůza, teď už aspoň vymalovali a odstranili zdemolované sedačky a uklidili tam.
A Vy si myslíte, že pitvají ti zřízenci a sanitáři? Ti tam sice jsou a pomáhají, ale to hlavní dělají lékaři – patologové.
Je to hezké
Pokud SŽ argumentuje například vandalismem, proč tam nejsou kamery a přímé napojení například na Městskou policii? Navíc ta stanice je obsazená výpravčím, takže za a) není problém čekárnu například večer otvírat jen na požádání a i kdyby měl kameru jen výpravčí v dopravní kanceláři, tak může v případě nějakých problémových osob ihned přivolat policii…
to že jí ihned přivolá ještě neznamená že ihned dojede
Já třeba byl nedávno mile překvapen, když u nás nedávno lezli podivní mladíci do zahrad. Hlídka satátní policie dorazila za necelé tři minuty od nahlášení…
Tak ono v těchto případech záleží na tom, jestli dispečer má hlídku poblíž a ta zrovna nemá důležitější práci.
I když přijede, co vyřeší? Maximálně je vyžene, stejně se vrátí. Tihle lidé co se scházejí na nádražích jsou nedotknutelní. Není jim co vzít, jak potrestat, vězení pro ně není trest, ale součást života.
Jak to delaji v nakupnich centrech?
dyť vám to píše. Maximálně je vyžene, stejně se vrátí.
Vidim, ctu. Nemam ale pocit, ze by se v nakupacich grupovali bezdomovci a podobne skupiny.
Na jednu stranu je to provedením katastrofa, na stranu druhou mě osobně stačí, že tam neprší, nefouká a v zimě je tam trošku tepleji jak venku. A na těch cca 10 minut si sedat ani nepotřebuju. Takže pokud se jim to tam povede udržovat relativně čistý, účel to splňuje. Stavba roku v kraji to holt nebude.
Přesně tak. Zrovna ve Varnsdorfu bych se s designem nepřetrhnul. Maximálně bych tam dal nějakou plastiku od Davida Černého nebo jiného béčkového sochaře.
Jo tak vy rozumíte i umění? Teda vy musíte bejt kapacita pane. Copak kunsthistorici a vůbec akademická obec, ať jdou makat do Kolbenky, na hodnocení umělců tu teď máme Vás.
PS: David Černý patří k významným a respektovaným současným autorům.
Pane Finxi… máte naprostou pravdu. S vyjimkou Kolbenky (a PS 😀 ). To nechte komančům a jiným prérijním živlům, kteří jsou už v místě věčných lovišť. Když o tom, tak přemýšlím, tak možná by pan Černý a jeho díla ani nebyli potřeba. Čůrající postavy tam budou tak nějak normálně okolo a naživo; nejspíš tam bude i spousta Brouk/ů….a vzhledem, k izolovanosti Varnsdorfu půjde o vskutku Kafkovskou lokalitu. A protože my všichni chceme, aby se tam cestující (nebo nějací zbloudilí Němci), neztratili, tak navrhuji pověsit na tyto strohostrohé stěny mapu železniční sítě ČR ,která bude stylizovaná jako Entropa. Jen tak bude… Číst vice »
Devadesátková sekce SŽ se vyřádila. Že má být interiér odolný, ještě nutně neznamená, že musí vypadat úplně nejlevněji a že musí být dispozičně špatně (ty lavičky…). Úplně by stačilo použít jiné (stejně odolné) materiály a přeuspořádat lavičky, aby to vypadalo nějak normálně. Ale to asi nikoho nenapadlo. Že se tímto SŽ pochlubí na Instagramu, je jen důkaz toho, že zodpovědní lidé nemají soudnost.
😀 😀 😀 Devadesátková sekce 😀 😀 😀 . Děkuji za zlepšení dne.
Hlavně ty modré koše nezklamaly. Chtěl bych vidět, jak to u člověka, co tohle navrhl vypadá doma.
Kdyby se ty konstrukce (koše a lavičky) přestřikaly do antracitu, bylo by to relativně ucházející.
Jo, v antracitu už by to nebyla pitevna, ale předsíň krematoria.
A přitom SŽ disponuje i dobrými příklady, viz např. zázemí pro cestující v Letohradě, Domažlicích, Třebíčí nebo dokonce v Křižanově, což je stanice zcela v polích. Nic jiného než lenost a neschopnost dotyčných zaměstnanců v tom není třeba hledat.
Navštivte Varnsdorf a pochopíte.
Varnsdorf znám a nevidím důvod,proč tamní občané mají být občany druhé kategorie.Radnice tam také není vybavena jako pitevna.
Pro utlačované to stačí, stejně to zničí nebo ukradnou…
Byl bych rád, kdyby na tomto serveru nebyly projevy rasismu tolerované.
To není rasismus, to je místní realita. Pravda je, že se vše dá udělat jinak, útulněji a za stejné peníze.
To, že čekárna vypadá, jak vypadá, je zásluhou cestujících. Jeďte se podívat do jiných míst v ČR, třeba Adamov. Vše špinavé, poházený bordel všude okolo. Tohle nedělají nádražáci, ale prasata cestující veřejnost.
Špinavé je to proto, že se o to nikdo nestará. Jakýkoli neudržovaný prostor chátrá. Ano, i CityElefanty okolo Prahy jsou počmárané vandaly, ale je to ČD kdo je zodpovědný za ten rozsah, protože kdyby to netolerovaly, tedy tagy odstranili hned po prvním dni, tak by ten vandalismus nebyl tak rozšířený. V čitém prostředí se lidé chovají čistě až na extrémní výjimky. Ve špinavém prostředí se i průměrný člověk čistě nechová.
Když budete po prvním dni odstraňovat graffiti, kolik vozidel Vám zůstane v provozu? Jak odvozíte cestující v okolí Prahy, Brna, Ostravy? 🙂
Když tagy a jiné čmáranice nikdo neuvidí, proč by se po vozidlech čmáralo?
Když dopravce nabízí reklamní plochy zdarma, tak to někdo využije.
Už kdysi v Londýně udělali pokus. V jené části města rychle opravovali drobnosti – rozbitá sklepní okénka. V druhé části dělali údržbu až když nebylo zbytí……a záhy se náklady na údržbu vyplatily.A v dnešní době kamer kdy vidíte kdo ničí a navíc i vidíte aktuální stav je výmluva na cestující opravdu hloupá.
Jenže on právě Varnsdorf disponuje jen špatnými příklady.
Křižanov je boží. Akorát mi tam trochu chybí nějaký vesnický „shuttle bus“ do Křižanova, Martinic, Moštišť nebo Velmezu.
Zastávka busu i s přístřeškem tam je,pouze organizátor dopravy se ještě neprobudil.
Bože. Kraj Vysočina asi usiluje o totální motorizaci společnosti a likvidaci veřejné dopravy.
No v Letohradě je to pěkný, pokud Vás nevyženou na mráz, že zavírají. Co je komu do toho, že čekáte na vlak….Jednou řekli zamknout, tak ven.
Osobně si myslím že je obrovská škoda, že se většina budovy ubourala – je to naše kulturní dědictví – podle mě by to šlo udělat tak, že prostřední nízká část se mohla zrekonstruovat pro potřeby SŽ/dopravců, cestujících a MP – a ostatní vyšší křídla mohli dál sloužit jako byty nebo jedno křídlo i v částečné kombinaci jako „Bahnhofhotel“ – určitě by si to našlo klientelu.. Stejně tak je obrovská škoda, že se v malých vesničkách bourají nádražní domky – dalo by se to využít jako chalupy, nebo opět jako turistické ubytování – namísto toho tam vždy nově stojí prefabrikovaná betonová… Číst vice »
To už se tady řešilo minule, nabízelo se to k jinému využití ale nikdo to nechtěl. Což není překvapivé, poloha ve městě (které tedy ani moc nemá centrum) není ideální a pro turisty už není Varnsdorf moc atraktivní, do Českého Švýcarska i Lužických hor je to už moc daleko. Takže buď rekonstruovat pro nic, nechat chátrat nebo ubourat a vytvořit tím užitečné volné prostranství.
Uzitecne volne prostranstvi? To by bylo bývalí vyuziti jako maly autobusovy terminal s zastresenym cekacim prostorem pro cestujici a pripadne mista a pro parkovani autobusu.
Jinak je to vytvoreni neceho, co jen zaplacne onen prostor afinancni prostredky na to jen vyhozeni/presmerovani do spriznene kapsy.
Zredukovat rozsáhlou nádražní budovu ve Varnsdorfu bylo naprosto správné řešení. To samé se provedlo ve Vejprtech a také tomu nelze nic vytknout. Celé budovy nelze zachovávat kvůli ohromným nákladům jak na rekonstrukci, tak na údržbu či na prostý provoz budovy, čímž je myšleno zejména vytápění. Doufám, že se Správa železnic pochlapí a obdobně jako ve Varnsdorfu či ve Vejprtech zredukuje staniční budovu v Moldavě a zbylou část opraví. Stejný případ je třeba i Dolní Poustevna.
podle stejné „mimózní“ logiky by se tedy mělo postupovat všude a neplýtvat penězi – zbourat tedy nádraží komplex budov v Teplicích a místo toho dát jen maličkou přízemní krychličku, ubourat dvě třetiny nádraží v Budějovicích – viz: https://mapy.cz/zakladni?source=pubt&id=15211179&gallery=1&gsort=takeDate&sourcep=foto&idp=6029139&x=14.4855766&y=48.9768422&z=15, zbourat Brno – vizhttps://mapy.cz/zakladni?source=pubt&id=15211057&gallery=1&sourcep=foto&idp=5227240&x=16.6122323&y=49.1907967&z=16, zbourat plzeňské nádraží situované uprostřed kolejiště a udělat jen malou čekárničku jako v Praze-Vysočanech – vizPlzeň: https://mapy.cz/zakladni?source=pubt&id=15698529&gallery=1&gsort=takeDate&sourcep=foto&idp=5570574&x=13.4004765&y=49.7446541&z=15, viz Vysočany-před:https:https://mapy.cz/zakladni?source=pubt&id=15698647&gallery=1&sourcep=foto&idp=3351149&x=14.5013838&y=50.1109906&z=16, Vysočany po: https://mapy.cz/zakladni?source=pubt&id=15698647&gallery=1&sourcep=foto&idp=5789903&x=14.5013838&y=50.1109906&z=16 zbourat monstrózní věžáky a obrovské haly na nádražích v Pardubicích a Mostě – viz Pardubice https://mapy.cz/zakladni?source=pubt&id=15212411&gallery=1&sourcep=foto&idp=5365421&x=15.7588606&y=50.0343226&z=15, viz Most https://mapy.cz/zakladni?source=pubt&id=15212192&gallery=1&sourcep=foto&idp=783386&x=13.6652785&y=50.5084032&z=15, zbourat „Bruselská“ nádraží v Havířově (východ ČR)https://mapy.cz/zakladni?source=pubt&id=15211361&gallery=1&sourcep=foto&idp=5813568&x=18.4197981&y=49.7884896&z=15 a Bílině (západ ČR) https://mapy.cz/zakladni?source=pubt&id=15210965&gallery=1&sourcep=foto&idp=3626387&x=13.7786182&y=50.5494516&z=15 apopd., a třeba zbourat i… Číst vice »
Většina těch Vašich příkladů kulhá na obě nohy (a možná i jednu ruku). Ale třeba redukce prostor pro cestující v Mostě by nebyla od věci, protože ta hala je šíleně veliká a nyní vypadá večer jako jeskyně, kde má i pměrně otrlý člověk dost nepříjemný pocit.
Česká Lípa, Vysočany, Ústí nad Orlicí, Detřichov (nebo Domašov, já si je pletu), to jsou přiměřěné budovy pro dnešní dobu.
Most má ještě jednu chybu, kterou ale SŽ odstranit za žádnou cenu nechce.
A co takové nádraží v Železné Rudě Alžbětíně? SŽ, hospoda, obchod, čekárna, a druhé patro na rekreaci. Takže musí se chtít a hledat příležitosti. Opravdu je bourání levnější než údržba a pronájem?
Většinou se mi bourání taky nelíbí, ale Varnsdorf?? Se podívejte do map a na Panorámu, jak to kolem vypadá. Tam fakt nikdo nebude chtít bydlet.
Staré věci musejí ustupovat novým.
Možná… až jednou bude Varnsdorf české nebo evropské hlavní město Kultury, tak tam udělají nějakou designově vytříbenou budovu, na kterou se budou chodit koukat místní, přespolní, pražáci, brňáci, Cikáni, Maďaři, Němci, Poláci a také bruselští úředníci, aby viděli, jak byla zužitkována dotace 🙂 .
Ještě udělat u zdi odtokový kanál a mohlo by to ještě mít funkci WC. Akorát se obávám, že to tak bude fungovat i bez toho kanálu.
Alespoň místo té oboustranné lavičky mohli dát dvě o tu zeď, ještě by mohli vyměnit ten koš. Spíš bych se u některých nádraží zaměřil jestli místo kombinace výtah+schody nepoužít rampu (něco jako praha eden)
Záleží na cestujících, každé označení si najde ty své.
Neříkám, že kritika není na místě, ale je nutno se podívat ještě z jednoho úhlu.
Ta čekárna odráží stav dnešní doby. Kvůli úsporám na personálních nákladech se prostory pro cestující nedozorují, kdo by to v dnešní době dělal, když roste agresivita a klesá vymahatelnost řadu a pořádku. Prostory mají být pohodlné pro cestující, ale nepohodlné pro „necestující“. Odolné proti vandalismu, případně po útoku dat prostory rychle do pořádku. To vše za přijatelné náklady na vybudování a minimální na provoz.
Tak není problém to osadit kamerou že? A třeba po posledním vlaku elektronický dálkové zamknout čekárnu
A opravdu je žádoucím být neustále pod dohledem kamer? To je řečnická otázka.
Samozřejmě, že to je řešení a aplikované i v praxi.
Tyto argumenty znějí na první pohled rozumně… ALE: – anti-vandal lavičky šlo pověsit na zeď a ne vytáhnout nějakou ze skladu, která se tam absolútně nehodí. Nemluvě o tom, že se cestující dívá buď do zdi, nebo na vchod na záchod… – zabránit poškození zdí se dá pouze obložením to do výše dvou metrů tou nejlevnější možnou dlažbou, model rok 1996? – co se záchodů týče, proč před vstupem není zeď, která by alespoň náznakem bránila přímému pohledu do útrob toalet? Ano, není tam rovnou vidět do kabinek, ale kdo se chce při čekání dívat dovnitř, nebo na to, jak… Číst vice »
Jenže tou vaší zdí vznikne nevábné zákoutí, což je špatně.
Prostor co je pohodlný pro cestujícího a nepohodlný pro člověka neexituje neboť i cestující je člověk. Bezdomovectví se nedá řešit bodákama.
Někde jsem četl i to, že to připomíná márnici
Hnusne to je dost i na papundeklovy fkus dobre spravy
Na první pohled to vypadá děsivě, ovšem po vysvětlení, které v článku uvádí mluvčí SŽ, je jasné, že reálně jiná možnost opravdu není. Snad jedině doplnit o služebnu městské policie, pak by dávala nějaké úprava k lepšímu vzhledu smysl.
Hranice města Varnsorf jsou současně hranicí města Großschönau na druhé straně. Dovolím si pouze jeden odkaz:
https://t.ly/ht0Yj
A co jste tím chtěl v daném kontextu říci? Že by tam měla mít služebnu policie z Großschönau?
Ne, chce říci, že rekonstrukce se dá udělat dobře jako v Großschönau a ne ji odfláknout, jako to SŽ udělala ve Varnsdorfu. Mimochodem, jsou to dvě sousední stanice na trati do Zittau a Liberce, takže se dá dobře porovnávat. Služebnu tam klidne mohla mít jak MP tak Policie, místa bylo ve staré budově dost. Město ji klidně mohlo opravit a vybudovat tam třeba startovací byty pro mladé. Z hlediska dopravy je to ideální místo, jezdí odsud i většina autobusů do okolních měst a obcí (i do toho Großschönau)
But you forget, we don’t have so much marginalized people and no „cigán“ in Großschönau. There are vandals too, but the area around the station is a good residential area with few industry (old freight station), not like in Varnsdorf, there are industry-(ruins) and poor resident’s habitation.
Úplně tu mládež v těch startovacích bytech vidím. Ghett má Varnsdorf dost, netřeba je dále rozšiřovat. A oblast nádraží fakt není místo, kde chcete bydlet.
Ale je, dalo by se to udelat stejne odolne a cistitelne (coz je zcela pochopitelny pozadavek na nadrazni cekarnu obecne, nejen tady) a pritom o hodne hezci.
Vypadalo by to daleko lépe, kdyby tam bylo okno.
Ono tam taky je. Ale z jedné strany lavičky se díváš do zdi, z té druhé na záchody.
Podle mě je evidentní, že to ještě není hotové. Chybí tam ještě tak 2-3 panely s reklamou a někam by se vešla i plastová kytka.
Na to že z venku to vypadá vcelku dobře, tak ta čekárna je fakt strašná. Dobrá správa 👍
Vcelku dobře to vypadá jen na fotkách při pohledu zdálky. Ta čekárna, to je jen takové vyústění odfláknuté rekonstrukce nádraží. Po pár měsících začala odpadávat omítka, volně položená dlažba nástupišť je zvlněná, na nástupištích chybí jakákoliv možnost schovat se před nepohodou, informační tabule s odjezdy vlaků jsou viditelné jen z jedné strany, místo aby se zachovalo kryté první nástupiště, posunulo se mimo nádraží ke zchátralým skladovým budovám (hlavně, že se zbouraly 2/3 nádraží, ale jen částečně využívané zchátralé sklady stojí dál).
To se musí vidět na vlastní oči, fotky lžou.
Stylový odpadkový koš, ležérně přehozený pytel, mrazící box pitevny tajně skryt na WC, sterilní a přesto nečisté. Zřejmě nový designový styl
Nekde to delaji tak, ze je v objektu umistena zakladna mestke policie.
Ta lavicka mela stat alespon u zdi. Ale zase to maji udelany dobre v tom, ze to tam staci jednou denne vzit cele wapkou.
Aha, tak nemuzou. Nevidim uprostred kanalek.
Nojo, kanálek, vyspádovat zem k němu a úklid by šlo zautomatizovat 😃