Čedok spustí přímé lety z Prahy na Srí Lanku a do Keni s Boeingem 787 společnosti LOT
Čedok spustil ve spolupráci s LOT Polish Airlines charterovou linku do Thajska Foto: Letiště Praha
Nově bude Čedok létat na lyže do Turecka.
Víte někdo, jak se řeší přelet do Prahy? Na lince z Varšavy, nebo se léta třeba takto:
WAW-ZNZ-PRG-ZNZ-WAW
Neleta to prázdné?
Leta to prazdne… WAW-PRG-KBV-PRG-PUJ-PRG-ZNZ-PRG-WAW
Otázka pre Katku, aka exotika je naplánovaná z BTS ? Dakujem
Zanzibar a Srí Lanka.
Tohle hrozně oceňuju, v Čedoku asi vědí lépe zda se jim to vyplatí, ale tyhle destinace jsou fakt fajn letět přímo. Zejména co máme dítě, ačkoli náš kluk je klidnej, tak cestování je holt náročnější. Za mě palec nahoru a doufám, že to pár let ještě vydrží 🙂
Jen bych prosil aby LOT změnil značku kafe, to má na svých standardních linkách odporné 🙂
Děkujeme. 🙂 Značku kafe asi změnit nezvládneme, ale já vždycky naběhnu do kavárny po cestě, v letadle ho nepiju nikdy. 🤭
Nebylo by špatně, kdyby velkokapacitní letadla létala i do Egypta. Jako v létě během 45minut 3-4 letadla do Hurghady me přijde ikdyz nejsem nějaký ekolog a ekonom jako nějak selskym rozumem divné. SW by si mohlo pronajmout nějaké B747 které by točilo Prg-HRG plus Bulharsko.
A to z jakého duvodu? Je sakra značný rozdíl odbavení 737 a 747. Jsou na to ty letiště vůbec vybavena? Měl by dost ULD?
😀 tak, a ted. – co ten selsky rozum zapnout?
A zapomel bych – tim boeingem 747 by jsi tomu klimatu moc nepomohl.
747 ma spotrebu na cestujiciho vyssi, nez 737, skoro/az o 20%.
Takze na prepravu stejneho mnozstvi lidi by jsi sice potreboval mene letadel, ale paliva by jsi spalil vice.
Takze ano, takova ekologicka logika no 😉
Uvažte praktické použití. 465 lidí se všemi zavazadly,dalšími 40 tunami carga a navíc palivo pro návrat. To mnoho ,,moderních a ekologičtějšich“letounů neumí.
Mnohem lepší by podle mě bylo, kdyby si zase smartwings pronajmuli 2 airbusy a350-900 od Etiopianů na léto. Jeden by lítal do Burgasu a druhý např. do Hurhady nebo nově do Káhiry. Myslím že tohle by bylo ecologitštější než boeing 747.
S ck bychom normálně neletěli, ale servis přímého letu 787 je velkým přínosem. Zkušenosti s ČEDOKem vynikající, jen tak dále. Jen catering v economy nic moc, nebyla ani káva což je na dálkovém letu docela smutné zjištění. Příště raději premium economy, nebo bussines. Za to ale nemůže LOT, ale zpětná vazba Čedoku, jinak samé plusy.
Zdravím Davide, moc díky za feedback. 🙂 Jinak káva by součástí servisu i v ekonomické třídě být měla, to máme pro klienty objednané. Tak snad příště! Ale máte pravdu, že ve vyšší třídě je to samozřejmě ještě pohodlnější.
Dobrý den Katko, jaké jsou příplatky do vyšších tříd? Pustíte tam i děti? Je příplatek fixní nebo dle politiky LOTu, tj. přes aukci? Díky.
Zdravím, premium a business je za příplatek přes nás, cena a popis servisu máme na webu, sem se všechno nevejde. 🙂 Děti tam mohou.
S LOTem lítám teď dost často a kafe mají fakt neskutečné hnusné. Já fakt nejsem nějak zpovykaný, ale to se pít nedá 🙂
Budte rad, ze nejake bylo. Po celem letu v noci, kdyz mi rekla, ze ma jen caj… no coz, jsou horsi veci samozrejme. A to jsme sedeli v prvni rade economy, takze to nebylo o tom ze by doslo.
Chápu. No, to je fakt na Čedok a na to, co mají nasmlouvané… Pokud tedy pro přední „lepší“ řady byla, dala se aspoň zakoupit? Aby si člověk nosil pytlík s namletou 🙂
Mně přijde, že jsem ještě snad u žádné aerolinky nepil pitelne kafe 😁
Přímý let z Prahy = ušetří 10 hodin cesty navíc (cesta na vlak, pak do Vídně, pak na letiste) a ještě jednou totéž zpět. Když mate na starosti 4 lidi s 4 kuframa (malé děti) a hromadou malých zavazadel, tak zlatý přímý let z Prahy, i když horším letadlem. Safari je super, jdu děti naočkovat na žloutenku a spol (už si nepamatuju, co vše je do Keni, ale očkovací průkaz mám dost obsáhlý).
Jojo, všichni bydlí v Práglu.
Deset hodin cesty? 😀 uz vam nekdo rekl, ze Prahy se tam da i s prestupem, ze nemusite do Vidne?
Hodně záleží na spoji, tyhle exotiky jsou občas fakt lepší z Vídně.
Já nevím, co z té 787 všichni mají, poslední rok jsem v ní seděl dvakrát, jednou „něco jako Business“ od Scoot na trase Berlín Athény a podruhé Business na trase Varšava – Dauhá a říkám si, že to je tak limit přežitelnosti… Na delší trasy už to opravdu chce A330 nebo B777… Letět s B787 na Srí Lanku je asi něco, jako jet ve Fabii do Bulharska… Taková low-cost alternativa, kdy se budu ještě dva dny vzpamatovat…
nemuzu si pomoct, ale tvl, co to trepes za blbiny?
Jezdí fabií to Bulharska a Dreamliner četl jen někde na internetu …
Spousta lidí přežije i v economy , i dálkové lety (např. já). Business jsem letěl pouze jednou v životě. Létám pouze na dovolené, platil jsem čtyři, teď platím tři letenky. Jsou i lidé, kteří si dálkový let nemohou dovolit vůbec, to Vás asi překvapí. Přišlo mi, že se hlavně bezdůvodně vytahujete.
Já se ani nevytahuju, jen konstatuji… Při dnešních cenách, kdy business kamkoliv do Ameriky a Asie stojí 40-60 tKč za jednosměr to je opravdu dostupné skoro komukoliv a říkám, pokud dálku, radši větší stroj… Ta 787 sice doletí na druhou stranu planety, ale pohodlné to moc není, je to opravdu příjemné tak na ty lety kolem šesti hodin. Proto jsem přirovnal cestu do Thajska nebo na Srí Lanku s 787 k Fabii do Bulharska…
Kecy 🤣🤣🤣
Záleží na konfiguraci konkrétního letadla. Taky jsem zažil přestupní let kdy první 737 byla pohodlnější než následující 787 🙂
Myslím, že z popisu je zřejmé, že tak trochu kecáte.
Nenapsal jste hlavně aerolinku, protože tam záleží, jaký má business. Každá to a jinak.
Teď jsem se vrátil z Vietnamu , TK/A350 a tak po přečtení příspevku srovnávám s LOT B787 / charter Mexico ck r.pl. To je jako apríl ? Jinak to nechápu…m
Celkem se divím, že dvakrát šlápne do stejné vody. Dominikána funguje. Co se týče Zanzibaru a Madagaskaru tak se ceny tlačily dost nízko pod náklady a prakticky celou zimu vyjma jarních prázdnin, v souhrnu to asi může být výdělečné nebo spíše na nule, ale co jsem vyděl diskuze lidí, tak přesně „ví“ za kolik se tato destinace vždy prodávala a těší se na dovolenou na Zanzibaru za 16 990 Kč. Čemu se divím, je Srí Lanka, na 2 okruhy asi super, možná nějaký wellness pobyt možná, ale tohle nebude destinace pro „rodiny“ s dětmi, protože v oceánu se prakticky nedá… Číst vice »
Zdravím Alexi, fungují nám všechny destinace, proto v nich chceme pokračovat. Každá exotika není rozhodně pro každého, ani Madagaskar není typický pro rodinnou dovolenou, navíc nejvíce létají páry nebo party přátel. A pokud se otevřelo novým turistům letos Thajsko, vidíme potenciál i u Srí Lanky, do které se zase může cestovat a kde plánujeme i poznávačky. 🙂
Zajímalo by mě, kdy Čedok spustí prodeje do exotiky r. 24 – může Katka odpovědět, naznačit … ? 🙂
Jinak Čedoku fandím, doufám, že i třetí dovolená v s nimi v exotice bude stejně tak fajn, jako dvě předchozí.
Může odpovědět. 🙂 Zimní sezóna 23/24, tedy i exotiky, půjde do prodeje do několika týdnů. Děkujeme moc a budeme se těšit!
Jsem zvědavý jak na Čedok zareaguje jeho konkurence, hlavně Fischer/Exim… Kdyby nabídli také nějakou exotiku s přímými lety z Prahy, mohlo by to být pro cestujícího hodně zajímavé i z finančního hlediska…
Já myslím, že nijak. Čedok čerpá ze synergie s Itakou, která již spolupracuje s LOT. Myslím, že v rozhovoru s panem Zemanem bylo zmíněno, že bez toho by dálkové destinace nemohli být. Možná kdyby byl v Praze nějaký dopravce s bázovaným letadlem pro dálkové lety, tak možná. Tudíž velká konkurenční výhoda pro Čedok. Držím Čedoku palce.
Děkujeme, Jardo! Dopravce i hotely domlouváme společně s Itakou už pro sedm trhů ve střední a východní Evropě, takže nám to právě umožňuje nabídku takhle rozvíjet.
Ano, ale Fischer s Eximem patří do velké skupiny, která by si něco podobného jako Čedok „mohla také dovolit“. Je mi jasné, že cestovka typu Blu-Style na to nemá…
Nicméně dnes už je tento trh pravděpodobně zcela obsazen Čedokem. A místo pro někoho jiného zde není…
Exotika bude pořád okrajovou záležitostí, i kdyby do toho vstoupil DER Touristik. Pro ně budou asi pořád primární destinace dosažitelné MAXem. A když exotika, tak Fischer nabízí produkt Dynamix, kdy se letí s přestupy, což může být levnější než kdyby si objednali letadlo sami pro sebe.
Dynamické balíčky jsou trendem v zahraničí už docela dlouho, na českém trhu se teď rozvíjí. Je to zajímavý trend, který vidíme taky. Takže kombinujeme oboje, přímé chartery a lety s přestupem na linkách na míru.
A jen doplním, Dominikánská republika, Zanzibar i Madagaskar se dostaly do TOP10 našich destinací za celý rok, takže zase tak okrajové to není. 🙂
Ono se tomu ted riká „Dynamix“ a „dynamické balíčky“? ufff… to je hezky, to jsem nevedel, ze tohle uz dlouho pouzivam pres nemecke cestovky 🙂
a je to super – lítat linkama se vsema s tim souvisejícíma výhodama, jako sběr mílí, vstupy do salonku, upgrady do C apod .)
Čedoku fandím , jde dle mého názoru dobrou cestou. Jen bych rád v příštím roce zopakoval Omán a trochu ve skrytu duše jsem doufal, že se i u této destinace objeví Dreamliner…
Krásný den Viktore, moc děkujeme! Jinak ománský Muscat v nabídce zůstává a B737 MAX je na středně dlouhé tratě dostatečný. Sama jsem to absolvovala a servis na palubě máte.
Z Bratislavy sa bude lietať s 737MAX alebo s 787?
737MAX na to nema dolet (Zanzibar ani Sri Lanka), takze bych rekl, ze 787.
Dobrý den Michaeli, z Bratislavy plánujeme zatím létat s Boeingem 737 s jedním krátkým mezipřistáním, je to praxe u menších trhů.
A to kde ? Omán či SAE je po cestě….
To určitě nejlépe efektivně naplánují kolegové z aerolinky. Ukecaná jsem dost, ale tohle nechám na nich. 😀
Dá se tedy teď říct, které všechny exotické destinace budou v zimě obsluhovany?
Podle všeho to vypadá, že CMB, MBA, PUJ, ZNZ, KBV a do prosince i TNR. Skoro to na mě působí, jestli se sem na zimu jeden B787 nenabázuje (pro PRG a BTS), ale to je jenom moje osobní domněnka.
Zdravím Martine,
plánujeme Colombo, Krabi, Punta Canu, Zanzibar, Madagaskar, který pak vystřídá Mombasa v Keni.
Predpokladam, ze nejaky codeshare nebo interlining v Punta Cana s aerolinkou Avianca/Copa se nechysta. Skoda, protoze LOT i zminene aerolinky jsou ve Star Alliance…
Hezký den Vašku, codeshary a výhody aliancí u charterových letů nejsou, funguje to na jiné bázi.
Díky! To jsem přesně chtěl vědět. Nevěděla byste ještě jestli se jedná 787 nepresune do Prahy na full time? Že by nepreletala z WAW a potom zpět do WAW? Moc díky.
Uvidíme, jak přesně to bude provozně naplánované, je to ještě poměrně daleko, ale mohl by zůstávat v Praze.
A ještě jeden malý dotaz.. Kdy se plánuje začátek provozu těchto destinací, Colombo, Krabi, Punta Canu, Zanzibar, Madagaskar? Předpokládám, že to bude od září.. Mombasa bude zase předpokládám startovat na začátku ledna..?
Chceme začít ještě před začátkem zimního letového řádu, ale konkrétně budeme vědět během dubna. A správně, Mombasa vystřídá v lednu Madagaskar.
jak píše Katka, jsou to chartery, ne běžné linky. Pokud chcete pokráčko, musíte na vlastní náklady dál už sám
Spise zvolim jinou leteckou spolecnost… Abych byl spravedlivy, tak LOT takove spojeni nenabizi ani z Varsavy, ale je treba se ptat a treba to nekdy nekoho napadne 😀 Lufthansa group je v tomto daleko flexibilnejsi pod multi-city-ticket, kde si clovek naklika spojeni co se normalne neprodava…
co si predstavit pod “neprodava”? 😀 kdyby se neprodavalo, tak ho ani v tom multicity nenaklikate…