Čedok představil A330 Luke Air pro dálkové lety z Prahy, kvůli zájmu přidá na léto další spojení
Airbus A330-200 Luke Air v Praze. Foto: Martin Meluš / Letiště Praha
Přímé lety do exotických destinací z Prahy se vrací po dvanácti letech.
A 330 je dobré letadlo, hlavně pokad sedíte u okna ve dvojici v prostřední řadě to zas takový komfort není, ale každopadně 100000000000x lepší než Travel
Myslím, že další nepřesnost v článku… na dálkovky do Karibiku litalo i ČSA s A310.. a nebyly to špatné lety. Ať už ledovým řádem, či servisem na palubě. Takže žádné poslední letadlo B767 létající pro Travel Service…. jinak, já Čedoku fandím, a i věřím v klientelu.. jen souhlasím s tím, že lítat některé destinace v době léta/podzimu v Evropě je minimálně „zvláštní“. Ale asi k tomu mají důvod, který neznáme…
Oprava – letovým řádem….
Chartery s A310 skončily dříve než 767 QS.
Pokud se pletu, tak se omlouvám za chybu, ale upřímně, vůbec si neuvědomují, že by po odchodu A310 od ČSA ještě lítal Karibik z Prahy nonstop na widebody letadle. Upřímně si pamatuji jen jeden B767 z Islandu v barvách TVS, ten ale létal souběžně s A310 ČSA. Naopak, mám pocit že se přešlo rovnou na B737-800 a byl z toho poprask mezi klienty cestovek, zda to myslí vážně, do Karibiku takhle skákat přes x technických stopů… ale jak říkám, můžu se plést..
Poslední let A310 ČSA byl v říjnu 2009, a TVS měly B767 na zimu 2008/9 kdy i ČSA litaly Karibiky s A310
Ale dyť to je vlastně jedno. Je prostě dobře, že i tento letecký business se vrací do Prahy a to v podobě přímých letů. Bez nutnosti technického mezipřistání..
V říjnu 2009 byl poslední let na pravidelce. Z ČSA odešly A310 dokonce až v roce 2010 právě po lítání do Karibiku…
Viz tato oficiální zpráva:
„poslední uskutečnil OK-YAC 10/11.05.2010 (OK6023 Liberia – Las Palmas – Praha).“
Ok, díky za upozornění a doplnění.
Jeee, to je ale vooošklivý 😂😂😂
Bramborák je moc bramborový a kyselo je moc kyselé. Vám se taky nikdo nezavděčí, Trautenberku.
Snad se vracíme k normálu?
Kdysi jsme létali do Keni za 9 hodin, (Praha-Hurgáda 4:15 hod, , 30min pauza mimo letadlo, výměna posádky, palivo, úklid – a za další 4 hod. přistání v Mombase nebo na Zanzibaru. Pak se lety spojily, Praha – Hurgada- Zanzibar- Mombasa a nyní 11 – 13 hod s přestupem…
Ať se daří a držím palce!!
Ha prý kvůli poptávce zvedá frekvence a proto ta mašina z WAW létá skoro prázdná, spíš jestli není snaha ITAKA to zkusit plnit přes Prahu a proto se ČEDOK musí podřídit a c zase vím od přítelkyně, tak letadlo sice plné je, ale partnerů a prodejců, kteří to mají se slevou než je oficiální cena. Těžko se dá věřit, že Emirates létá s 50 lidmi, Qatarci to samé, Lufthansa i Air France letí jednou za čas, týdenní zájezd do Řecka se prodává za 5990 Kč 4* hotel s AI a ČEDOK vyprodá A330 na Dominikánu a Maledivy v době dešťů… Číst vice »
Dejte mi prosím link na dovolenou v Řecku s AI za 6 tis. Mnohokrát děkuji.
ehm.. týdenní zajezd do řecka s AI za 6000 v 4* ?
Kdy… pred dvaceti lety? 😀
to nebylo nikdy za 6000 ani před 30
Kde jsi našel Řecko za šest ? To bych jel hned , ale dobrý den
Za 6 Řecko asi nebylo, ale za 7 ano, Kos na týden s AI ve 4*. Odkaz asi nemůžu dávat, tak se koukněte na cestujlevne nebo levnocestovani 🙂
Tak jsem se na to kouknul pořádně a opravdu byl i super last minute na Krétu s AI za 6 tisíc 🙂
Ano přesně tak. Sice 19 let starý stroj, ale konečně jiný dopravce, jiné služby. Ještě by se šiklo něco po Evropě…aby byl cestující rozumně spokojen i třeba do Bulharska.
A co je špatně na necelých 2 hodinách do Bulharska? Chcete A380? Za cenu současných zájezdů?
spis ocekava business class emirates …
Ne byznysclass, ale odpovídající služby… ono i lety na chartrech by mohli mít pořádek na palubě. A ne bordel.. pochybuju že by někdo chtěl, když nastoupí do letadla, kde jsou papírky, kelímky,.. na podlaze letět někam na kanáry.. na dotaz zda bude nějaký úklid.. to je dnes poslední let až večer. Travel opět ukázal jak jedná s lidmi. Není problém brát penízky.. ale taky něco proto udělat…
Čistotu a pořádek na palubě… asi madam z prahy promluvila .. příště rovnou posílám fotky…
Cestující je cestující a ne dobytek .. to platí na každé lince i o charterovém letu…
Vím že je to mimo téma ale docela by mě zajimalo jak to je s Pragusou.one. Osobně si nemyslím že to někdy odstartuje ale fandím jim
Měli by za měsíc (?) odstartovat z Dubrovníku do LAX a JFK. Budou mít A330 a A340 od HiFly. S původní sítí (Praha + Dubrovník) počítají od 2022
Poslední výkřik na webu měli, že odstartují 21. června:) Ale celý projekt vypadá, jako kdyby se Václav Fischer naklonoval:-)
Až 22.6. 🙂 hlavně při pohledu na fleet HiFly by jako jediné použitelná A330 na trasu do NYC byla CS-TKY, druhé neo je u Air Senegal, zbytek A330 jsou preightery. Ta je teď v Manchesteru. A340 pro LAX by mohla být 9H-TQZ, která se teď vrací z Austrálie, kde pendlovala Darwin-Sydney, opět zbytek preightery.
Každopádně uvidíme za týden, moc tomu nedávám. Na druhou stranu, islandskému Play taky nikdo nevěřil a už mají A321neo ve svém livery, ale taky to trvalo.
Rekl bych ze to bude takova chorvatska variace na Cesky sen 🙂
Náměstkyně chorvatského ministerstva turistiky se v týdnu nadšeně vyjádřila nad tím, že Američané začnou plnit díky přímým letům Dubrovnik. Ale spíš to bude jen důkaz rčení, že optimismus je pouze nedostatek informací.
Ostatně ta cenotvorba na webu Pragusa.one je úžasná. Rozdíl mezi Y a C je 3100 USD (65000 Kč). To by mne zajímalo, kdo by si to objednal, o First class ani nemluvím. Už ta základní letenka v Y od 17000 Kč bude pro velké množství amerických turistů mířících do Evropy drahá. I když uznávám, že v současné době omezených letů toho zase tolik na výběr není.
otazka je, jestli pri tom rozplyvani mela na mysli pragusu.
jestlis spis nemela na mysli deltu a jeji novou linku do dubrovniku
Deset až dvanáct hodin s náhubkem, tak to pěkně děkuji! Raději zvolím do exotiky let s několika přestupy. Jednak nemíním živit cestovku, když obstarání letenky i ubytování je otázkou několika kliknutí, druhak lety s přestupy, i když jsou delší, utíkají rychleji, člověk se může při přestupu více protáhnout, projít, něco nakoupit a tak. Osvědčily se mi letys přestupy s Turkish airlines, s Emirates a s dalšími aerolinkami.
Nevím jak jste došel k tak pozoruhodné dedukci ale:
Emirates: You must wear a cloth or medical mask throughout Dubai International airport, during boarding, throughout your flight, and as you leave the aircraft.
Turkish: You must wear a mask during all processes including boarding the aircraft. Wearing a mask, covering your mouth and nose during the flight is mandatory.
To samozřejmě nijak nezpochybňuji. Ale je rozdíl mít na sobě otravný náhubek 12 hodin v kuse, nebo během několika kratších letů, kdy se můžete podívat i do města.
Proti gustu…
Za podmínky povinně cestovat s náhubkem vytvářejícím riziko hypoxie – děkuji nechci …
To je stejné jako ve škole – všichni jsou testováni, ale musí mít náhubek – ačkoli jsou prokazatelně negativní je tu úřednická fikce, že negativně testovaný je stále nakažený a může nákazu šířit ….
„je tu úřednická fikce“
Jj, vymýšlí si to úředníci, ne epidemiologové, žeano.
Když už nevíme co, tak si vymyslíme vlastní verzi reality, jen aby to sedělo s vaším názorem.
Ve školách se respirátory nenosí…
Ty testy bohuzel nemaj stoprocentni citlivost. Zejmena v nekterych fazich nakazy. Negativni test riziko, ze to clovek roznasi jen snizuje (u kvalitnich testu silne snizuje) ale neodstranuje ho uplne. Je samozrejme otazka, zda to snizeni je nebo neni dostatecne k odvolani dalsich opatreni, jako jsou rousky, ale rozhodne se neda rict, ze negativni test je jistota nenakazlivosti.
Že na tu hypoxii už umřely mliony lidí, že? Zvlášť v nemocnicích nebo firmách, tam všichni padaj jak mouchy.
Ano, lékaře kosí hypoxie jednoho za druhým, naštěstí Miroslav Zikmund si toho včas všiml a muže před tímto nebezpečím varovat všechny v internetových diskuzich 😎
probih 😀 jak by z nahubku mohla vzniknout hypoxie? 😀 😀
Cestovky mají sice nějakou 20 % marži, ale mají podpultové ceny ubytování, letenek, takže i s jejich marží se pod jejich cenu nedostanete – ověřeno již několikrát, kdybych chtěl na vlastní pěst stejný let, hotel, jídlo, …
Rozdíl je jen při použití jiného spojení, ubytování, jenže to pak porovnáváte jabka a hrušky. 🙂
Přesně tak, pokud chci holé ubytování, tak prosím. Ale já chci na dovolenou s all inclusive a na to se bez cestovky finančně nedostanu.
Já zase o dovolenou s all inclusive nestojím, je to pro mně řečeno trampskou terminologií „mastňácké“, takže pro mně je výhodnější si dovolenou zařizovat na vlastní pěst.
A koho vás názor vlastně zajímá?
Mě :o)
Dovolená s AI je ale bez cestování. Jinak je AI zbytečný. Já chci místo, kde budu, pořádně poznat.
Nevíte kde hledat, to je vše. Na booking.com to určitě není ….
Spíše služby kupovat přes německé cestovky. Hotely s All mají i za poloviční cenu oproti pultove.
To je ale blbost.. 😀 Oosbní zkušenost již několikrát. Naposledy z letošního února na Maledivách. S cestovkou 144k na 8 nocí, ale s příletem večer a odletem ráno (takže – 2 dny reálně). Po vlastní ose do stejného hotelu, se stejnými aerolinkami (EK) akorát přílet ráno a odlet večer (takže reálně +1 den) a skončili jsme na 98k. To je sakra levnější než s cestovkou. 😉
za 100T se tahnout před půlku světa na 8dní to fakt za ty prachy stojí??
Na líbánky určitě. Ale umime i levněji. Byli jsme po vlastní ose na NZ na měsíc. Každého to vyšlo na 55k. Umíme to i levně, ale když si člověk chce prostě odpočinout a o vůbec nic se nestarat a odpočinout si od toho bordelu tady, tak to holt něco stojí. A ano 8 dní bylo málo, ale navíc jsme nechtěli kvůli malému a babičkám na hlídání .. 🙂
A víte co je horší? Že tam spousta lidí letěla s cestovkou za těch 144k….
za 144 tis můžu mít týdně na hodinu pěknou prostiutku a vydrží mi ty prachy skoro na 3 roky 🙂 to je teprv zábava..:-)
Někdo vdolky, jiný holky. Proti gustu žádný dišputát. 🙂
Tak popravdě nevím, jak hledáte. Pokud jdete po stejném hotelu, tak asi ano, ale kdyzbumite hledat letenky, a dovolenou organizujeme podle nich, pak vám cestovka vyjde i 2x dráž. Letos letíme přes Silvestra do Portorika. Letenka z Vídně i s bagazi za 8300. Ubytování se snídaní pro 6 lidi na 14 dní za 42.000. To jsme tam za necelých 20 tis na 14 dní na osobu. Utrata na místě bude určitě taky, ale to i s organizovaným zajezdem cestovkou.
To je taková mantra odpůrců cestovek, kteří tvrdí, že se stejná dovolená dá pořídit laciněji, než přes cestovku. No nedá, dá se pořídit podobná. Ale někdy se to zase samostatně dá pořídit lépe. Třeba odlet sobota ráno, přílet neděle večer, 8 nocí, ale vlastně 9 celých dní. To vám cestovka nenabídne. Tam to máte celkem striktně dáno, že se vracíte stejným letem, jako jste přiletěl…
da i neda.
maledivy kupovane na rijen … kombinace booking.com + vlastni lety vysla o asi deset tisic levneji, nez cestovka v tom samem terminu.
a to i kdyz zahrnu to, ze doprava z letiste male na resort se v pripade bookingu musi platit extra
Cestovky živit nechcete, ale obchody na letištích při přestupech ano, Vaše věc za co a komu utrácíte. Leckdy zájezd s cestovkou vyjde levněji než sólo. Dle mě to má velký potenciál i když toho nevyužiji.
A Šíma jen kouká, jak to jde bez něho. 😀
Smartwings utřeli nos. Kdyby byli co k čemu a normální společnost posádky i vyškolený personál na A330 mají mohli to klidně litat oni s GBB nebo YBOU případně jinými 330. Dobře jim tak! Asi čedok ví proč radši najímat Italy. Ono s B738 se to lítá těžko
utřeli nos? proč? nejspíš jim to bylo úplně šumák.
s ybou by dělali leda tak velký kulový – všiml jste si vůbec, že nebyla jejich?
(ach ta česká na*ranost…. )
Všiml jste si, že Smart nevlastní ani jedno letadlo.
jaké překvapení, že ma smartwings letadla na leasing 😀
Nechce se mi věřit. Kdyby totiž fyzicky nevlastnily ASPOŇ jedno letadlo, nedal by jim Úřad pro civilní letectví osvědčení AOC, osvědčení leteckého provozovatele…
Co je to Smartwings ?
Super. Konečně bez QS.
Presne tak. To je uder na solar vsem tem co prohlasuji, ze Smartwings jsou nenahraditelni
Jaká je finanční situtace ČSA (které měly YBA pronajatou) vám neušla? To by ten dluh byl ještě o dost větší, kdyby si přes celý covid drželi aktivní a nevyužitelnou A330.
Tomuto projektu už kvůli pražskému letišti fandím, ale chybějící IFE v economy, a ještě po výměně interiéru? Zrovna to bych být klientem Čedoku čekal jako první, když pronajímají wide-body na dálkové lety.
Cestující se mohou na palubě přihlásit k zábavnímu systému prostřednictvím vlastních zařízení.
Bring-your-device je alternativa, ale v tom případě by to chtělo aspoň USB zásuvky na dobíjení.
Mají . Zmíněno v článku .
Myslí se tím, že si všichni vytáhnou svá zařízení a pokud si nevezmou sluchátka, tak budou bavit i okolní cestující? Zažil jsem to totiž na jednom letu, kdy pár lidí, včetně dětí, co se dívali na svá zařízení a byli bez sluchátek, takže to obtěžovalo celou kabinu. Posádka to ignorovala. Na nočním letu to může být hodně nepříjemné.
Přesně tak, bohužel jsem byl nucen takovou cestu absolvovat z Dubaje se Smartwings a skoro každému dítěti vyřvávaly upištěné postavičky z mobilu, celkem peklo 😀
Vemte si knížku.
A ta nejak odfiltruje hluk od okolnich lidi?
Sluchátka s aktivním potlačením okolního hluku. Do dálkový hromadný dopravy už bych bez nich nelezl. Nejlepší dělá pokud vím Bose a Sony, já mám ty od Sony, nejvyšší model, ale Mark II, už jsou venku minimálně Mk. IV, podle recenzí ještě o značnej kus dál, ale i ty Mk. II uměj velmi slušně. Pravidelnej hluk typu motorů odfiltrujou dokonale, nepravidelnej typu hlasů silně utluměj na nerušivou úroveň. A to i když do nich pustíte „ticho“. Pokud si pustíte hudbu, je to ještě daleko účinnější.
Podle mě šlo u Čedoku o pokus s wide body a sehnáním toho nejlevnějšího, co mohli v dané situaci sehnat. Až teď, když vidí u klientů zájem, seženou třeba na příště něco lepšího a modernějšího.
Třeba sem tato informace nepatří, ale dnes jsem viděl přistávat ve Schwechatu 737 800 Smartwings v barvách TVS.