Čedok končí s LOTem na přímých letech do exotiky, spolupracovat bude výhradně se společností Neos

Dreamliner společnosti LOT v Praze. Pramen: ČedokDreamliner společnosti LOT v Praze. Pramen: Čedok

Neos nasadí na chartery Čedoku do exotiky Boeing 787-9 Dreamliner v konfiguraci tří cestovních tříd.

Odebírat
Upozornit na
guest
71 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel 2

Jsem docela zvědavý, jak dlouho vydrží ten ostravsko – brněnský Mauritius.

Katka

Lety nejsou spojené pro Ostravu a Brno, odlety jsou zvlášť.

Karel 2

No právě.

Pavel

Lety jsou pres Milano. Lonsky rok litali Thajsko z Brna, tak ze letadlo priletelo s turisty z Milana a pokracovalo se dale. Takze Cedok neplni celou kapacitu na vsech letech.

Petr

Nedá mi to a třeba mi někdo vysvětlí, proč se cesty do vzdálené destinace (zpravidla země ležící v tropech) nazývají jako zájezd do „exotiky“… Tento výraz se buď používá v biologii pro označení cizokrajnych druhů rostlin a živočichů a nebo v češtině pro označení „pomateneho nebo podivného člověka“. Já jsem v jedné z „exotických“ destinací (Thajsku) poměrně často a nepřijde mi, že bych někde viděl „exoty houpajici se na stromech apod.“ nebo něco vymykajiciho se normálnímu chování. Naopak znám poměrně dynamicky a moderně se rozvíjející zemi…

Martin

chatGPT: Termín „zájezd do exotiky“ se používá pro cesty do vzdálených destinací, často do tropických zemí, kvůli několika důvodům: Kultura a prostředí: Tyto destinace často nabízejí výrazně odlišnou kulturu, tradice, kuchyni, přírodu a krajinu ve srovnání s tím, co je běžné v Evropě nebo v jiných částech světa. Tato odlišnost přináší pocit něčeho neobvyklého a vzrušujícího, což je základní význam slova „exotický“. Přírodní krásy: Tropické destinace jsou známé svou nádhernou a často dramatickou přírodní scenérií, jako jsou bílé písečné pláže, křišťálově čisté vody, tropické pralesy, exotická fauna a flóra. Tyto aspekty jsou pro mnoho lidí lákavé a odlišné od jejich… Číst vice »

Gunduľ neubiješ

Když je nějaká informace hodně cestě na internetu, t.j. ve vstupních datech pro AI, tak tato bere jako „pravdu“ a relevantni informaci a dale ji tak podava. Nic to ale nevypovida o tom, zda je to skutečně relevantni a/nebo pravdivé nebo nikoliv.

Co se dovolené tyče, tak naše přední byla v Lotyšsku a Litve a kdyz se bavim s lidmi, tak seto vesmes setkava s daleko vetsim udivem nez provařené „exoticke“ destinace jako Thajsko nebo Zanzibar.

Leinad

Když se bude pojem „liché číslo“ užívat jako číslo, které má po celočíselném dělení třemi zbytek dva, bude to něco jiného, než byla definice v době kdy jsem studoval.
A co jako, jazyk se vyvíjí.

TS73

Bude to především nesmysl..

Michal141

Význam slova EXOTICKÝ v češtině: (zdroj: CZ naučný významový slovník) exotika – cizokrajné prostředí, orientální exotika, zájezdy za exotikou, exotika dálného východu exotický – exotická květena, exotický původ/vzhled/ráz, ochutnat exotický pokrm, přen. exotické jméno = v daných poměrech neobvyklé a tím nápadné exoticky – exoticky laděný interiér kavárny, přen. vypadat exoticky = neobvykle, zvláštně Takže ano, AI to tentokrát přečetla správně, ten význam v češtině je skutečně tento, a většina lidí to tak má i vžité. A ne každý je tak zcestovalý, aby mohl sám porovnávat země na všech světadílech, protože vždy bude někdo pro někoho na druhé straně naší… Číst vice »

Air Traveller

slovnik synonym, pripadne rovnou slovnik cizich slov napovi …

JiVe

Tak zrovna v Thajsku je těch přešitejch EXOTŮ až až.

Tom

Pro Čechy, zejména pro ty, kteří využívají CK, je to poměrně exotická dovolená. Marketingově tomu naprosto rozumím.

Y.K.

To je tak blbé… Exotická destinace není o exotech (což je hovorový termín pro podivína, ale o exotice, což znamená cituji „Exotika (z řec. exotikos, vnější, cizí, od exó, vně, mimo) znamená věci cizokrajné, neobvyklé, zvláštní“. Cizokrajné…

Tedy to není o normálnosti chování ani o dynamice rozvoje, ale o jinakosti, což třeba uvedené Thajsko rozhodně je.

Gunduľ neubiješ

Takže pro Moravany je exotikou i Slezsko nebo Čechy….

Y.K.

Pokud to vnímají jako vnější nebo cizokrajný svět, tak asi jo. 😀

Vladimír

Také jsem v Thajsku poměrně často a pohled na tuto zemi mám stejný, jako vy, ale když jsem tam byl prvně, na spoustu věcí jsem tam koukal s otevřenou pusou,spoustu jsem nechápal, byla to pro mě tězká exotika. Kór pobyt ve vnitrozemí na vsi

Martin

Zdravím Katku – které lety nebudou přímé, ale s čekáním v Itálii? Díky.

Katka

Zdravím Martine, pouze na Mauricus, jak jsme říkali už při oznámení.

Martin

Děkuji!

Dominic

Sice komfort asi půjde dolů (když se porovná 787-9 LOTu – 294 sedaček a Neosu – 359 sedaček), ale vzhledem k tomu co má k dispozici konkurence (World2fly A350-900 – 432 sedaček, A330-300 – 388 sedaček) tak je to vzhledem k ekonomice provozu a ceně dovolených asi celkem pochopitelné.

Casb

A330-300 má 285 na příští zimu

Dominic

EC-KCP a CS-WFP mají oba Y388

Air Traveller

oba dva maj podle prospektu roztec 32” … nebude ten rozdil hlavne v absenci businessu a pripadne nejake kuchynky?

Dominic

Jestli se dá stránce seatmaps.com věřit tak sedadla 787-9 LOTu májí v economy pitch 32-33″, šířku 17.8-18.3″, sklápění 5″, v 787-9 Neosu pitch 32″, šířku 17″ a sklápění 3″. Neos má menší kuchyňky a má o 2 toalety méně.

Marie

Česko uz neni starý dobrý Čedok ale koupila ho Itaka,polska ck. Nedoporučuji s nimi cestovat ani do toho Polska. Ale Lott je proti Itace solidni společnost

Průvodce původní Aleš

Jakou řečí k nám promlouváte a co to je Lott? Nějaká Lottery (tedy česky loterie?)

Dlouhé Bidlo

Byl jsem v únoru se smartwings v omanu, 2x 7 nejdelších hodin mého života.
Krásný zájezd zničily tyhle aerolinky s letadly, kde vydržet 2 hodiny Řecka je nekonečný, ale 7, to fakt už ne.
Místo na nohy ramena.žádný.
Dobytčák hadr

Otansiho

O moc vice mista na nohy v 787 teda necekejte. To, ze tam jsou dve ulicky a vypato pak samozrejme opticky vetsi jeste neznamena, ze to tak je. Spis jde o pocit, ze clovek leti wide body.

Jana

To Vam spis znicila CK kdyz si u Smartwings objednala lety do Omanu

Dlouhé Bidlo

Bohužel pravda. Zájezd za 120 s dobytčakem pro socky.

Air Traveller

tak proc jste si ho kupoval?

Hasler

Za 115 jsme byli s manželkou na 3,5 týdne na Zélandu se vším všudy bez cestovky. Stačí nebejt línej a člověk nelítá dobytčákem.

Kňůůůůůů, jo je lehčí na internetu dvakrát klinout potvrdit platbu na mobilu, ale pak nečekejte zázraky. Né nadarmo se povídá, že člověk se stará, člověk má.

Pepa

SW nemůže za to že jsi lůza a nemáš na pořádnou dopravu.
https://www.netjets.com/en-us/

Mirka Nováková

Souhlasím, také jsme letěli do Ománu s přestupem a cesta byla nekonečná, nepohodlná

Dav

To je skoda, Cedok nas dostal na prime lety s relativne dobrou business class od LOTu… ted uz zas neni moc duvod s Cedokem letat…
Tohle je jednoznacne downgrade…

Katka

Typ letadla je stejný, lepší třída tam je také, chápu, že někdo vyhledává lie-flat sedadlo, ale to v konfiguraci Neos nemá. Letěla jsem s nimi několikrát a bylo to super. A navíc přímé lety budou zas do destinací, třeba na Madagaskar, kam se jednoduše jinak nedostanete. Ale každý si může vybrat jak a s kým cestovat. Hezké léto!

Gunduľ neubiješ

Madahaskar je na jeden prestup v Parizi nebo Istanbulu, to je jednoduché dost.

Jiří

Myslíte přímý let na Madagaskar s mezipřistáním na tankování v Keni? 😀

Tom

Já už jsem 20 let s CK nikde nebyl, jezdíme sami i do Jižní Ameriky apod. Nicméně ten Madagaskar docela zvažuji CK. Možná jsme měkcí, ale na individuálně se tam úplně necítíme. A chápu, že Antananarivo je daleko a bude to Madagaskar light. Jezdíme s dcerou ve třech, takže business hodně drahý (za rozdíl s ekonomy tam většinou celou dobu jsme a nijak extra nešetříme). Příplatek na věší místo pro nohy to vyřeší a je celkem jedno s kým letíte. Např. řada 27 v B747 Lufthansy je skvělá.

Katka

Madagaskar je úžasný, co se týká přírody, pláží a toho, jak je to nedotčené a s minimum turistů, hotely pak kvalitní s italskými nebo francouzskými majiteli.

Jan

A vyplatí se to? Business od Lotu je sice fajn, ale překryv lidí, kteří a) to ocení a zaplatí a b) jezdí na dovolenou s cestovkou, asi nebude zas tak velký.

Zdeněk

Souhlas.Loni jsem s Cedokem letel tim LOTem do Dom.rep.a dobry, ale teď ten Neos jednoznačně downgrade. Nezbývá než se navratit k německým CK a Condoru co tam litá novými pruhatymi 330….

Rn42

To teprve poznate downgrade, jestli teda neni rec o byznysu.

Průvodce původní Aleš

Předpokládám, že ty tři třídy jsou:
– Economy
– Economy s větším legroom (tedy „americký“ Economy plus)
– Premium (tedy „evropský Economy plus)
Tedy bez businessu s flat lůžkem.

slsp

Ja som nasiel toto:
https://www.neosair.it/en/about_neos/fleet/b787_9/cabin

Lie flat teda ani nahodou…

Průvodce původní Aleš

Ano, právě to jsem našel taky a nepředpokládám, že by pro Čedok vytvořili speciální konfiguraci. Ale nic nelze vyloučit.

Katka

Zdravím Aleši, jedná se o economy, economy plus a třídu, kterou jsme s dopravcem pojmenovali už dříve business light, včetně salonku na odletu, vyšším limitem pro zavadla, rozšířeným cateringem apod. Sedadla jsou částečně polohovatelná, v oddělené části kabiny, lie-flat Neos v konfiguraci nemá. Už jsme s nimi létali jak z Prahy, tak z Brna.

M.Z.

Tedy podraz s šméčko… Výborně Katko… Kadibouda se taky muze jmenovat premium sustainable eko-light, ale to z ni splachovaci zachod nedela…

Katka

Pokud něco transparentně komunikujeme, tak o tom klienti vědí. S kým se letí, jaká jsou sedadla a co je v ceně, ať se rozhodne každý podle sebe. 🙂

Eva

Tak moc transparentni mi to nepripada. Kdyz nejsou na dalkovem letu sedadla polohovatelna do roviny, tedy lie flat, tak to prosim nenazyvejte business, kdyz to tomu neodpovida a neklamte zakazniky. Byli jsme velmi spokojeni v LOT v business class a leteli jsme s Vasi CK do Dominikanske rep. a na Madagaskar. Toto je velke snizeni urovne, tak bohuzel uz Vase sluzby vyuzivat nebudeme.

Air Traveller

Business ale automaticky neznamena “lie flat” 🙂 pravda, ve vetsine aerolinek uz mate lie flat i v businessu, ale mimojine i treba emirates ma dodnes letadla, kde “C” classe neni s flat sedackami. Je fakt, ze nazyvat to, co je jinde regulerni premium economy “business”, muze byt trosku chucpe, nicmene vzdy, nejen u cedoku, ale i u klasickych aerolinek, je potreba si pred koupi najit, co si clovek kupuje. takze nakolik je to “chucpe” u cedoku, bych odvozoval od toho, kolik za to chteji, nez jak tomu rikaji. radeji ale nelitejte vnitro-usa lety. tam produktu, ktery je jen o malinko… Číst vice »

M.Z.

Tohle je krystalicka malost a vycuranost českého prostředí. Nemám čas a nechci řešit, že je zavedený termín osouložen v něco úplně jiného. Stejně třeba CreditSuisse vs. Erste Premier “neomezene salónky”. 6x neomezené, ročně, když v České investujete 4MCZK, (a letíte v úterý, dvě noci před úplňkem)…

Kálíte na hlavu klientele, která má v drtivé většině mezinárodní srovnání. A náklonnost k české značce je sice milá, ovšem ne nekonečná.

Eva

My jsme právě chtěli opět letět s Čedokem, protože jsme měli s LOTem dobrou zkušenost, výhodou byl přímý let v business class za přiznivou cenu. Ptala jsem se v různých příspěcích i přímo mailem a neustále jsem dostávala vyhýbavé odpovědi. Takže by bylo podle mě vhodnější nedělat v Čechů hlupáky, kteří nevědí, jak vypadá dálkový let v business class a pojmenovat to narovinu Premium class.

Samo

Emirates nemá všade lie flat, ale majú aspoň angle flat. Tu nebude ani to. Nazývať to biznisom (nech aj s dodatkom light) je naozaj značne zavádzajúce.

Rn42

zrovna ti EK maji taky i 2-3-2 stejne jak Neos, byt v 777 to asi muze byt o palec dva sirsi.

Vetsi rozdil bych videl v servisu, nedovedu si predstavit ze Neos bude delat business level servis.

Zdeněk

Moje řeč, proto s Cedokem exotiku taky už nedám, i když je mi to líto….asi se Cedoku šetření na leteckém dopravci vyplati

Průvodce původní Aleš

Asi začnu prodávat moderní ekonomické a ekologické sušičky prádla na větrný a solární pohon 🙂

Gunduľ neubiješ

Ty máme doma. Jsou skvělé! Případní zákazníci určitě neprohloupí.

Dlouhé Bidlo

Setříte na blbým místě.

Katka

Tohle není o šetření, ale o tom, že potřebujete nasmlouvat dopravce, který nabídne optimální variantu letadla a odletů z několika letišť, ve dnech, kdy potřebujete, na období, kdy potřebujete. Na každou sezonu jednáme znovu s různými aerolinkami.

Průvodce původní Aleš

Aha, business light. To, co legacy aerolinky pojmenovávají Economy plus, resp.Premium plus (americké aerolinky).

David

@Katka: Mě spíš zaráží nemožnost vybrat si konkrétní sedadlo v lepší třídě, to je pro mě na dlouhém letu nepřijatelné. Takže radši s konkurencí a A330 a business

Katka

Myslíte konkrétně, jestli bude mít 1A nebo 1B? Konkrétní umístění sedadla v rámci vybrané třídy umožňoval Neos i LOT na check-inu.

David

Ano, myslím konkrétní místo. Nestojím o adrenalin při check-inu jestli dostanu nás rozdělí nebo ne a kde budu mít místo. 2x DR s LOTem a pokaždé jsem měl udělaný seating na konkrétní místo už při koupi zájezdu, takže třeba půl roku předem.

Rn42

Jestli konkurenci myslis DER Touristik a W2F A330/350, tak ty nemaj ani tu premium economy, nepa jeste business. Nejvic co jde je koupit si extra legroom.

Jestli konkurenci myslis odlet z Nemecka a Condor, tak to ovsem ano.

Air Traveller

Tomu, cemu rikate evropsky “economy plus” neni nic specificky evropskeho. je to vec, ktere se obecne v celem svete rika economy premium a najdete ji po celem svete.

to, cemu rikate “americky economy plus” taky neni tak uplne americka vec, v evrope ho ma v letadlech treba klm.

MPE

Nadherne zparodovano ve filmu Wonka, doporucuji 🙂

Air Traveller

wonku jsem nevidel, ani jsem to neplanoval … ale mirne jste me navnadil 🙂 jen, muzete byt konkretnejsi?

Průvodce původní Aleš

Dobře, LHG i IAG tomu říkají Premium Economy, se ST moc nelítám….

Rn42

Vsichni tomu rikaju Premium Economy, vcetne LOTu, Emirates a dalsich. Vyjimecne „Premium Neco“ treba Premium Select nebo Premium Comfort.

Neos tomu rika proste Premium.