Čedok chce na budějovické letiště přilákat klienty z Rakouska
Airbus A320 v livreji Air 001 na letišti v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Čedok chce letadla Air 001 v případě českobudějovického letiště využívat na lety do Tirany, Marsa Matrouh a na Krétu.
Přeju Budějkám ať se jim kšefty hejbnou. Až si jednou Rakušáci dostaví rychlostku na hranice, budou z Lince na letišti cobydup…
V Linci mají letiště taky.
https://www.linz-airport.com/de
Ano a je drahy
Včera jsem letěl a teda musím říct, že v tomhle stroji ta půlůhodina byla tak akorát. Sedačka prosezelá, že jsem seděl až na její konstrukci. Aspoň chápu, proč Čedok dal k dispozici deku.
Souhlas! měl jsem z těch sedaček včera úplně stejný pocit. Okna poškrábaná – celkově dost vybydlený stroj. Ale zážitek z půlhodinového letu přes ČR pěkný!
Už to říkám nějaký čas – kdyby jihočeši nazvali letiště jako „Český Krumlov Airport“ – tak jim tam lítají asiati jeden za druhým!!
Ale jestli hodlají cílit na rakušáky – tak snad lépe „Linec Sever“ :- )
Strašná mašina – okna poškrábaný, málo místa na nohy.
Pro cesko dobry
Než začalo letiště v ČB fungovat, byli Rakušané v oblasti Waldviertel natěšeni, ale po zprovoznění letiště nadšení nějak utichlo. Zřejmě čekali lety více na západ, Španělsko, Tunis atd. Ani cesta z Gmündu do ČB není ideální, nejlepší snad přes Třeboň.
Tak jakmile bude obchvat Svinů a propojka od Nové Vsi do Roudného tak to bude rychlejší tudy, do té doby to vyjde nastejno s trasou přes Třeboň.
A kudy jinudy byste z GD do CB asi tak chtěl jet?
Regionální letiště jsou oblíbená a preferovaná lidmi pro nenáročné rychlé cestování. Sám preferuji regionální letiště, které mám 30 minut od domu. Dovolenkové destinace vybíráme výhradně podle sezonní nabídky příletů a odletů z tohoto regionálního letiště. Vždy se jedná o vyšší desítky cílových letišť, tedy o vyšší stovky hotelových resortů v jejich okolí. Takže vždy velmi slušný výběr z široké nabídky.
Brněnské letiště vstřícné není?
Dle mě tedy vstřícné dvakrát není, koukám třeba na ceník parkování v Brně a cena jak v Praze, za 7 dní 1300Kč. Ve Vídni začíná na 3000 tisících. V Budějovicích 0 (dalších pár let to tak 100% bude). Když si k tomu člověk přiště cestu někde z okolí Vídně do Brna, tak se pomalu (s reálnými odpisy vozidla) dostává na stejnou cenu, jako za to dražší parkování ve Vídni (odmyslíme li si třeba možnost pohodlně se tam dostat vlakem). Zatímco z Lince je i to Švejkovo letiště o něco blíž než to ve Vídni, takže mohou se cestoky snažit někoho… Číst vice »
Klíčová je vzdálenost Vašeho domu od letiště. Není nadto spát ještě tři hodiny před odletem ve vlastní posteli. Což má i spoustu dalších výhod. Méně rizika, že někde uvíznete, méně utratíte za cestu na letiště a parkování, můžete počítat jen s kratší časovou rezervou před odletem, atd.
Stopuju, kdo první přijde s kalkulací doby cesty letiště vs. centrum… Tak pojte kucí… 👍
Treba jim to vyjde, drzim palce at to poradne rozletaji a v CB se neprohanej jen holuby
V podstatě velmi logický krok Čedoku a myslím si, že by se to mohlo chytit.
Starší stroje na charterech vadit nebudou, hlavně aby byly rozumné „létací“ časy.
Současné polohy některých letů cestovek z Prahy je opravdu peklo a docela se divím, že jsou lidé toto ochotni podstupovat. Odlétat na dovolenou a nebo z dovolené ve 2 ráno a tak vlastně celou noc nespat je moje noční můra.
Protože jsem s cestovkou na dovolenou nikdy neletěl, tak bych se chtěl zeptat, jestli se při koupi zájezdu cestující dozví, že odlet je třeba ve 2 v noci?
Záleží v jakém předstihu se zájezd kupuje.
Zalezi na cestovce a typu dopravy zajezdu.
Pokud je doprava daneho zajezdu realizovana pravidelnou linkou, tak se dozvis lety pri nakupu klidne trictvrte roku dopredu.
Pokud je to charterem, tak podstatne pozdeji.
A je úzké hrdlo kapacita (sloty) v Praze, nebo v destinaci?
Ani jedno.
Ty polohy letů z Prahy o půlnoci nemají nic společného s Prahou a ani s nějakým úmyslem vám ublížit. Je to o využití letadla a o tom, že na dovolenou se lítá I v noci. I proto, aby ten ól inklusív na tejden v Egyptě byl za cenu zpáteční letenky s aerolinkou). A na někoho holt ten odlet nebo přílet vyjde v noci, a na někoho ve dne.
Nebo si opravdu myslíte, že ta letadla v nocí létají chartery a ve dne jsou v hangáru.
Tak to si fakt nemyslím, já jen psal že nechápu, že tenhle masochismus jsou lidi ochotni podstupovat. To že létají dá se říci non stop samozřejmě vím.
Pak ale člověk ze zvědavosti zabrousí do fb skupin těchto bublin a s nepochopením zjistí, že to je přesně to, co oni chtějí, být na pláži už dopoledne a čekat tam, než jim přidělí pokoj…
Dovolenů je potřeba využiť na maximum Máňo – poletíme v noci, ráno v 6 jsme v hotelu a máme celej den. No a poslední den je odlet zase až v noci, takže aji ten poslední den bude plně využitej 🙂
No pokud je odlet z Prahy v noci, tak návrat do Prahy je časně ráno, tj. žádnej poslední plně využitý den, ale odjezd z hotelu velmi brzo ráno…
No třeba Brno ano,odlet po půlnoci a z HRG odlet ve 16:20
V tom máte pravdu, také nad tím někdy nepochopitelně zírám, když ty komentáře čtu. Ale přijet na letiště ve 23:00, takže vyrazit z bytu třeba už v 9 večer, pak letět v 1 ráno a přiletět někam v 5, dostat se v 7 na hotel a čekat do dvou na pokoj, to je opravdu můj sen. Stejně tak obráceně odletět v 1 ráno a dostat se domů po noční třeba v 8 ráno. Ale když to lidem vyhovuje, tak jim to neberu. Stejně ve velkém létá SunExpress ve velkém z Antalye do Německa a evidentně to lidem také vyhovuje a… Číst vice »
No myslím, že časy budou velmi podobné. Ono ulétat to se 2 letadly bude znamenat, že se budou točit 24/7, stejně jako je točí Smartwings. V sezóně se moc zázraků dělat nedá. Prostě to letadlo odlétá denně 4 destinace a občas si udělá výlet do Budějek.
Tak určitě, na využití letadel jsem zvědavý, třeba Blue s Hellojets to má opravdu na plný využití.