Céčko zastavila porucha vlaku. DPP po 40 minutách obnovil provoz

Stanice metra Hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Vojtěch OčadlýStanice metra Hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Vojtěch Očadlý

V poslední době mimořádností na lince C pražského metra přibývá.

Odebírat
Upozornit na
guest
54 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LuKo

Kolem 15:45 navíc na Vltavské spadl do koleje člověk. Cestujícím se ho podařílo vytáhnout a předat RZS. Pravděpodobně i včas použili STOP tlačítko na nástupišti.

Dominik29

A teď mi vysvětlete, proč na železnici trvá řešení stejné závady klidně dvě hodiny. Je mi jasné, že vzdálenosti jsou větší, ale stejně to řešení poruch vozidla trvá na železnici neúměrně déle.

L.

Narušení provozu se projevuje ještě teď, po cestě domů jsem musel na Florenci několik souprav nechat ujet, protože byly přecpané.

MartinS.

Jestli spíš fanoušci AC/DC nejeli do Letňan?

Pepa

Myslel jsem, že se v případě poruchy může vždy vlak metra dostat do stanice (profil spádu trati). Tak snad tam nebyli cestující po tmě…

Ivan

Jako že mezi všemi stanicemi se jede vždy do poloviny úseku „do kopce“ a pak vždy „z kopce“?? Tak to asi těžko.

L.

Já jsem to taky slyšel. Ale není to evidentně pravda, třeba mezi Nádražím Hllešovice a Kobylisy je nejnižší místo (logicky) pod Vltavou. Možní to platilo třeba na úplně prvních úsecích (?)

Leinad

Neeschoval jsem si odkaz, ale mám dojem že něco podobného kdysi řekl i nějaký tiskový mluvka DPP v souvislosti výpadek elektřiny bez evakuace (a dojetí vlaku výběhem), prý to šlo do každé stanice.

Y.K.

To rozhodně nejde. 🙂
Třeba celý úsek Anděl – Butovice je soustavné stoupání 40 promile. Nejdelší úsek přes 2 km. Na C zase z Holešovic na Ládví. Je toho mnohem více.

Filip Jirsák

Nemuselo by to být do poloviny a někde by to mohlo být jen z kopce nebo jen do kopce. Ale stejně to tak není 🙂

Filip Jirsák

Pokud je souprava zabržděná, spád trati vám nepomůže. A zabržděná souprava je výchozí bezpečný stav – pokud souprava stojí a nejde rozjet, je to mnohem menší problém, než když jede a nejde zastavit.

Porucha soupravy není důvod, aby tam cestující byli ve tmě. I kdyby nesvítila souprava, může se rozsvítit tunel.

Zahn

To je naprostý nesmysl. Strojvedoucí jsou ale vycvičeni, aby zvládli evakuovat cestující sami a to včetně zazkratování napájecí kolejnice. V drtivé většině případů je ale vlak odsunut vlakem následujícím a do tunelu se evakuuje jen v připadě akutního nebezpečí.

Adam Ř

Víte někdo proč se včera ani dneska nevyužila možnost obracet na Florenci? Buď posunem vzad přes obratové koleje na Vltavské straně, nebo jízdou vpřed přes začátek spojky na B na jižním zhlaví

Y.K.

Podle mě bude problém s napájením, resp. zkratovaný úsek může sahat až do Florence.

Jakub

Ono je to presne naopak krizenie je na juznom zhlavi a spojka na B na severnom. Delic daneho napajaneho useku je niekde cca uprostred nastupistia stanice Florenc a druhy na Muzeu, takze ak sa nieco stane na HN, nejde pouzit Florenc na obrat suprav.

Adam Ř

Á, to jsem vůl, že jsem to zmotal.

Když je dělič uprostřed nástupiště, není metro schopné jet (byť pomaleji) jen na část sběračů? Myslel jsem, že tak vyjíždí z depa. Pokud je toho neschopné, znamená to, že Florenc je nepoužitelný pro obraty v situaci kdy je na jedné straně od něj napěťová výluka?

Y.K.

Nepřeklenutelné dělení přívodní kolejnice (děliče v metru nejsou) nikdy není ve stanici u peronu. To by byl každý rozjezd blýskavý ohňostroj. Skoro vždy je před stanici. Na Florenci C je ve směru Háje tuším mezi spojkou B-C a nástupištěm, ve směru Letňany je mám dojem u sjezdové výhybky na kříži.

Zahn

Nepřeklenutelná dělení jsou ve stanicích, kde je měnírna a vždy ve směru jízdy před stanicí, aby vlak mohl odjet plynule. Kde přesně jsou na spojkách, jsem nikdy nevěděl. Elektrické úseky jsou vždy mezi stanicemi, kde je měnírna a jsou napájeny z obou stran s vazbou napaječů. Do vybudování měnírny Muzeum C byl elektrický úsek Florenc – Vyšehrad dost problematický.

Zahn

Už je to skoro 40 let, tak si opravdu nepamatuju, jak jsou napájeny obratové přejezdy na Florenci, ale mám pocit, že pokud není nutno vypnout směrem k Muzeu anebo staniční kolej směr Muzeum, tak obracet lze, jinak ne. Na Míráku je přejezd napájen spolu s kolejí směr Želivského, ostatní obraty jsou samostatnými elektrickými úseky. B –C spojka je samostatný elektrický úsek. Vilc už nevím.

Der

Náhoda. Nesouvisející události, jednou sebevrah, jindy porucha vozidla. Někdy jsou takové věci rychle po sobě, jindy je mezi nimi dlouhá doba, nic co by mělo signalizovat nějaké zhoršování

Jakub P

Jeden z důvodů, proč by Praha potřebovala jako sůl okružní linku metra (a proč by měla urychleně řešit zaseknutí výstavby trasy D).

Adam Ř

A je potřeba mít okružní zrovna metro, nestačily by spíš tangenciální tramvaje (třeba v nějaké „těžší“ konfiguraci) a vlaky?

Adam Ř

Mimochodem, víte někdo něco o té pár let zpátky slibované studii na okružní kolejovou linku?

Jakub P

Vlaky jsou IMO úplná sci-fi. Na stávajících tratích není místo, nevedou úplně vhodnými směry a postavit v Praze tolik nových v potřebných směrech je nereálné.

Tangenciální tramvajové tratě určitě taky, s tím okružním metrem by se mohly spíš dobře doplňovat než mu zbytečně konkurovat. S tím, že u těch tramvají by to nebyla přímo okružní linka, jen propojení různých dnešních radiál, která by obsluhovaly různé linky.

Adam Ř

No, minimálně po stávajícím nákladním obchvatu to reálné je, SP ŽUP počítá s S71 taktem 15 minut Radotín – Krč (D) – Kačerov (C) – Zahradní – Malešice (A) – Běchovice S49 takt iirc 15 minut Hostivař – Malešice (A) – Holešovice (C) S61 takt 15 minut Smíchov (B) – Vršovice (D) – Zahradní (snad jednou A) S6 & spol velmi často Hradčanská – Vltavská Myslím si, že pokud se ty TT udělají dobře a těžce (silná preference před auty, místy klidně mimoúrovňové křížení), tak nebude okružní linka metra potřeba. Jedině v úseku Anděl – Malostranská, tam se pořádná tramvaj… Číst vice »

Jakub P

To se ale na levém břehu držíte řeky a neodvažujete se nahoru do kopců… To je dost bída. Minimálně ten jih (cca Háje-Libuš-Modřany-Smíchovské nádraží- Klamovka-Malovanka-Dejvická) by se hodně hodil. Jak je to na druhé straně tolik nevím. Plus ideálně prodloužit A z Motola někam k přestupu na B nahoře na kopci, aby se nemuselo pokaždé sjíždět až na Smícháč a Anděla. Jo, klidně to může být o něco lehčí metro, než stávající linky. Ale je to potřeba pro odlehčení centru i pro aspoň nějakou konkurenceschopnost MHD vůči IAD v tangenciálních směrech. Povinnej závlek přes Václavák v kombinaci s notorickým přetížením… Číst vice »

Adam Ř

Dál do kopců už jde jen o málo významně směry, které si dle mého metro nezasluhují, tak patří tramvaje. Libuš – Modřany – Smícháč (–Klamovka) brzy povede poměrně slušná tramvaj a neřek bych že to vypadá na nějaké její přetížení vyžadující metro. Tam západně u Motola trošku pomůže TT Motol – Nemocnice Motol – Vypich (například právě Klamovka – Dejvická půjde s jedním přestupem), a klidně se může protáhnout až na Hůrku. Metro by tam IMO dávalo smysl jen pokud by šlo až k Rozvadovské vést povrchově, jinak to za tu cenu nestálo. Myslím že trasování blízko řeky by bylo… Číst vice »

Y.K.

V Praze je (povrchová) okružní vlaková linka naprostá utopie. Viděl jste terén? Stávající tratě nemají tangenciální směry.

Tramvaje zase nemají rychlost. (Polo)okružní linka metra má minimálně v jižní částí velký potenciál, navíc to nejsou pro metro nijak zásadní vzdálenosti (Pankrác – Anděl je asi 3.5 km).

MajsterN

Přidat spojku, zlepšit informační systém a odjezdit to těch 40min po jedné koleji.

metrofil

Chybějí aspoň ještě jedny spojky (kříž) někde v centru, nejspíš asi u Muzea – tam by asi bylo i relativně snadné je dobudovat, protože tam není vysoké nadloží a (zatím ani) s hustou zástavbou. A hodily by se tam velice i při různých předpokládaných výlukách. Jen by tam byl možná trochu problém s podélným profilem trati (zakružovací oblouky lomů sklonů).
A podobně špatně jsou na tom i ostatní trasy, ale tam by doplnění dalších spojek někde v centru bylo asi mnohem komplikovanější

Lysimachia

Nic proti, ale napsat o zastavení provozu 20 hodin poté je úplně k ničemu. Vzhledem k tomu, že to bohužel není tak neobvyklý jev. (A to říkám jako obyvatel Prahy a denní uživatel metra.)

Šejdr

Mimořádnost: dnes ve 13.40.
Článek: dnes ve 14.16.
Ve kterém časoprostoru se vyskytujete, že našich 36 minut odpovídá vašim 20 hodinám?

Leinad

Včera přejetí člověka, dneska ve stejném úseku porucha.

Ferda

Vy jste se fakt poved…

Matyáš

Vy jste ten článek očividně stejně nečetl, tak je to jedno, ne? 🙂

Jan Sůra

Souhlas. A stejně tak psát nesmysly do diskuze.

Ivan

Co to blábolíte? Gró článku je o poruše DNES ODPOLEDNE.

vbb

Měli to napsat hodinu předtím, aby se všichni stačili připravit, žejo?

vbb

Měli to tu napsat hodinu předtím, než se to stalo, aby se všichni stačili připravit, ne?

Eva

To je metro.MHD běžně nejezdím,včera jsem využila jedné lokální vlakové trati.Myslela jsem,že jsem se ocitla někde v pravěku..Děs.

Pájin

A to ještě večer udeří na Letňany hromy a blesky 😀

Kafro

Už aby tam byly ty bezpečnostní stěny..

Vojta

Aby bylo veselo, protože to je další dost složitá věc, která může mít poruchu.

panda

Pokud to bude od AŽD tak určitě.

Kábrt

Ale furt lepší než sebevrazi nebo spelci v kolejišti

Mickey

a jak to souvisí s poruchou soupravy?

Y.K.

A jak poruchovast dveří na peroně? 🙂

Adam Ř

I když se porouchá, tak je to na 90 % jen nepoužitelné jedny dveře. V nejhorším případě nepoužitelná jedna stanice v jednom směru (s možností projíždět)

Leinad

Pokud je potřeba mechanické dveře. Stačí infrazávora, kdo přeleze za čáru tak platí zastavení. (Dokud se jezdí s fírou, tak vjezd do stanice podle rozhledu)

Adam Ř

Tak to budete mít zastavení asi tisíckrát denně.

asdf

Za túlavých psov, mačky, holuby a vrabce bude platiť poplatok kto?

N.N.

A místo modrého zábradlí tyčky a pásku.

vbb

A zaplatí i sebevrah?
Nejlíp předem 🙂

Ivan

A ty dnešní problém vyřešily jak?