Céčko zastavila porucha vlaku. DPP po 40 minutách obnovil provoz
Stanice metra Hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Vojtěch Očadlý

V poslední době mimořádností na lince C pražského metra přibývá.
V poslední době mimořádností na lince C pražského metra přibývá.
Přibývá sebevrahů a přibývá technických problémů. Zajímavé, že vše v posledních letech, kdy se na Céčku stále něco opravuje. Nepamatuji, že by za dob mého studia, kdy jsem jezdil denně, bylo tolik závad, zraněných a mrtvých v kolejištích, s výjimkou povodních 2002, to metro nejezdilo vůbec a pak půl roku oprav než se obnovil plný provoz. To spíše pamatuji věčně spadlou trolej na Výtoni a chůzi pěšky na Dvorce nebo na Palackého náměstí.
Zaraněných a mrtvých to bude iluze, protože to bylo vždycky. Zřejmě je to tím, že ještě nebyly rozvinuté sociální sítě a dopravní web, takže o mimořádce so člověk dozvěděl, jen když byl zrovna v metru, ne když seděl doma. Nicméně ano, na céčku se hodně opravuje, holt stárne. Nejvíce problémů dělá výměna pražců v kombinaci s vlakovým zabezpečovačem PA-135. Třeba na A výměnu pražců ani nešlo zaznamenat, protože LZA lze podstatně jednodušeji sundat a zase ráno vrátit. S tím souvisí i závady zabzař co byly, protože AŽD mění zabzař ve stanicích s kolejovým rozvětvením (což je celé podivná akce, protože… Číst vice »
Jak zmiňuje předřečník – že jste se o těch problémech nedozvěděl, neznamená, že neexistovaly.
Kolem 15:45 navíc na Vltavské spadl do koleje člověk. Cestujícím se ho podařílo vytáhnout a předat RZS. Pravděpodobně i včas použili STOP tlačítko na nástupišti.
A teď mi vysvětlete, proč na železnici trvá řešení stejné závady klidně dvě hodiny. Je mi jasné, že vzdálenosti jsou větší, ale stejně to řešení poruch vozidla trvá na železnici neúměrně déle.
Než se najde vhodné vozidlo a člověk, který je to schopen a ochoten udělat, tak to trvá, než dispečer vytvoří trasu PMD v GTN za plného provozu, kdy na to nemá vůbec čas, tak to taky trvá, než nadiktuje celý elaborát rozkazu V-PMD strojvedoucímu, který ho musí slovo od slova napsat do jiných příkazů rozkazu Pv (rozkazy V-PMD s předtiskem na lokomotivě nejsou) tak to taky pěkně dlouho trvá (dispečer nemůže jen tak přestat obsluhovat zařízení a 10 minut diktovat román, neboť pak stojí dalších 10 vlaků, posunovači řvou do vysílaček a kolaps dopravy na ostatních tratích, které řídí ,… Číst vice »
V metru maji obe vozidla Scharfenberg. Venku se ti muze potkat 471 s automatickou hlavou a lokomotiva se sroubovkou -> a najednou mas nekompatibilni spojeni. Dlouhy nakladni vlak taky neodtlacis jedinou reginovou i kdyz sroubovku ma – naopak metro je na tuto situaci dimenzovane.
Není v povinné výbavě (vlaků bez šroubovky) cosi jako redukce? Samozřejmě na místě jsou akorát dva fírové co to nikdy nedělali a ten těžkej krám(co neunesou) bude určitě na druhém konci jednotky než je potřeba.
Je, ale kdo to nikdy nedělal, tak než ji najde, správně nasadí (mnohem lépe se to nasazuje ve dvou, než v jednom).
Narušení provozu se projevuje ještě teď, po cestě domů jsem musel na Florenci několik souprav nechat ujet, protože byly přecpané.
Jestli spíš fanoušci AC/DC nejeli do Letňan?
To je možmé, o tom jsem nevěděl. Na druhou stranu ti lidé nevypadali jako fanoušci (trika / nášivky), nepamatuji se moc na podobné problémy při jiných akcích v Letňanech (možnáí jsem se teď jen blbě trefil) a na mapě PID ty vlaky metra svítily jako zpožděné. Čert ví.
Myslel jsem, že se v případě poruchy může vždy vlak metra dostat do stanice (profil spádu trati). Tak snad tam nebyli cestující po tmě…
Jako že mezi všemi stanicemi se jede vždy do poloviny úseku „do kopce“ a pak vždy „z kopce“?? Tak to asi těžko.
Já jsem to taky slyšel. Ale není to evidentně pravda, třeba mezi Nádražím Hllešovice a Kobylisy je nejnižší místo (logicky) pod Vltavou. Možní to platilo třeba na úplně prvních úsecích (?)
Neeschoval jsem si odkaz, ale mám dojem že něco podobného kdysi řekl i nějaký tiskový mluvka DPP v souvislosti výpadek elektřiny bez evakuace (a dojetí vlaku výběhem), prý to šlo do každé stanice.
To rozhodně nejde. 🙂
Třeba celý úsek Anděl – Butovice je soustavné stoupání 40 promile. Nejdelší úsek přes 2 km. Na C zase z Holešovic na Ládví. Je toho mnohem více.
Jako když odhlédnu od toho, že závada by mi znemožňovala jet výběhem, tak čistě teoreticky bych mohl couváním respektive zpětným pohybem nebo z druhého stanoviště v těchto úsecích sjet zpět do předchozí stanice…
Teoreticky ano, ale většinou už v té předchozí stanici bude další vlak, někdy i možná vyrazil a stane se to komplikovaným. Pokud to strojvedoucímu nejdede ani po domlouvání, tak si pro něj spíše přijede pomocný vlak (následný nebo předchozí) a odsunou to.
Otáka byla jestli jde vždy dojet do následné stanice. Vždy to nelze.
Nemuselo by to být do poloviny a někde by to mohlo být jen z kopce nebo jen do kopce. Ale stejně to tak není 🙂
Jako když odhlédnu od toho, že ne vždy mi závada dovoluje vlak třeba odbrzdit, tak čistě teoreticky bych mohl z toho kopce přece volnoběhem zcouvnout do předchozí stanice. A protože souprava je obousměrná, tak stačí změnit stanoviště a nepotřebuji k tomu nikoho dalšího, tak jako bych musel mít v případě zpětného pohybu. Mne se zdá dotaz Pepův dotaz jako relevantní a k zamyšlení…
Naopak, cíl je rozjezd ze stanice z kopce a brždění do kopce. A velká část metra je opravdu takto postavená
„Velká část metra je opravdu takto postavena“
Lze to nějak doložit? Nebo jen vydáváte své dojmy za „svatou pravdu“.
Pokud je souprava zabržděná, spád trati vám nepomůže. A zabržděná souprava je výchozí bezpečný stav – pokud souprava stojí a nejde rozjet, je to mnohem menší problém, než když jede a nejde zastavit.
Porucha soupravy není důvod, aby tam cestující byli ve tmě. I kdyby nesvítila souprava, může se rozsvítit tunel.
To je naprostý nesmysl. Strojvedoucí jsou ale vycvičeni, aby zvládli evakuovat cestující sami a to včetně zazkratování napájecí kolejnice. V drtivé většině případů je ale vlak odsunut vlakem následujícím a do tunelu se evakuuje jen v připadě akutního nebezpečí.
I když máte dost mínusů, tak já Váš dotaz považuji za relevantní. Samozřejmě všichni víme, že některé úseky jsou mezi stanicemi v nejnižším bodě, takže se soupravou nejde na volnoběh sjet. A těm rádoby chytrým odpovědím na Váš dotaz ohledně toho, že ne všechny stanice jsou do kopce lze rozporovat tím, že co vede do kopce, nebo-li jejich terminologií do svahu, tak zákonitě to musí být i ze svahu. Takže pokud odhlédnu od toho, že ne vždy mi závada dovoluje vlak třeba odbrzdit, tak čistě teoreticky bych mohl z toho kopce přece volnoběhem zcouvnout do předchozí stanice. Teda za předpokladu,… Číst vice »
Jenže v té stanici za vámi už bude stát další vlak. Co s ním uděláte? To už je opravdu jednodušší ten následný vlak vyklidit a použít k odsunutí vlaku porouchanéího směrem dopředu. A nebojte se, krizové plány připravené jsou a nacvičují se. Jinak průběh do kopce – po rovině – s kopce je energeticky náročný, zatímco vanový průběh z kopce – po rovině – do kopce je úsporný, spád vám pomáhá s rozjezdem a kopec naopak s brzděním, kdy mechanicky rekuperuje kinetickou energii na potenciální. Ale přesto se takto metro nestaví, jen když to vyjde souhrou jáných okolností (třeba podjezd… Číst vice »
Jenom když jel ten vyprošťovací vlak tak taky musel jet v protisměru.
No a proto je snaha to pokud možno sunout zezadu. Spojek mezi kolejemi je málo, takže většinou se pro odtah musí použít předchozí vlak, který mezitím ujel o několik stanic (zatímco následující vlak trčí bezprostředně za tí porouchaným)
Nemusel. Nejrychlejší řešení je, pokud ještě následující souprava nevyjela ze stanice, vysadit z ní cestující, dojet s ní za uvázlý vlak a ten dotlačit do následující stanice. Kdybyste chtěl „volnoběhem zcouvnout“, musela by souprava v předchozí stanici také vysadit cestující a zacouvat zpět do tunelu (za předpokladu, že tam už není jiná souprava). Takže by to celé nejspíš trvalo déle, než současný postup. No a to pořád předpokládáte, že ten spád je dostatečný, aby se souprava rozjela. Že souprava neuvázla na vrcholku mezistaničního úseku. Že souprava jde odbrzdit. A že při tom „zcouvání“ nabere souprava dostatečnou rychlost na to, aby… Číst vice »
Pardon, Pepovi, ne Milanovi.
Přesto, že máte za svůj dotaz mínusy, tak já považuji tento příspěvek k zamyšlení. Dokonce bych od diskutujících čekal nějakou odbornější odpověď než to, že přece všechny úseky nevedou z kopce. To je jasné každému. Nicméně je dost úseku co vedou z kopce, respektive do kopce. Teda podle odporníků ze svahu a do svahu. Takže pokud by mi souprava mohla jet výběhem a stála by do svahu, tak by strojvedoucí mohl přejít do druhého (zadního) stanoviště a sjet ze svahu zpět do předchozí stanice. Samozřejmě za předpokladu, že za mnou bude trať volná. Možná by to bylo za určitých okolností… Číst vice »
Taky jsem to už víckrát četl, například:
„Na výpadek elektrického proudu navíc podzemní dráhu připravili už i projektanti. Trať naklonili tak, aby z každého úseku mohl vlak do stanice dojet samospádem.“
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/deset-otazek-o-cestovani-v-prazske-mhd.A070906_114849_praha_itu
„…dieselagregáty stejně nedokážou dostat všechny soupravy metra do stanic. Namísto toho je metro navrženo tak, aby skoro nikde nebyla rovina a vlaky mohly dojet samospádem do nejbližšího místa, odkud se budou cestující evakuovat za asistence záchranářů.“
https://badatele.net/tajemstvi-ochranneho-systemu-metra-navsteva/
Víte někdo proč se včera ani dneska nevyužila možnost obracet na Florenci? Buď posunem vzad přes obratové koleje na Vltavské straně, nebo jízdou vpřed přes začátek spojky na B na jižním zhlaví
Podle mě bude problém s napájením, resp. zkratovaný úsek může sahat až do Florence.
Ono je to presne naopak krizenie je na juznom zhlavi a spojka na B na severnom. Delic daneho napajaneho useku je niekde cca uprostred nastupistia stanice Florenc a druhy na Muzeu, takze ak sa nieco stane na HN, nejde pouzit Florenc na obrat suprav.
Á, to jsem vůl, že jsem to zmotal.
Když je dělič uprostřed nástupiště, není metro schopné jet (byť pomaleji) jen na část sběračů? Myslel jsem, že tak vyjíždí z depa. Pokud je toho neschopné, znamená to, že Florenc je nepoužitelný pro obraty v situaci kdy je na jedné straně od něj napěťová výluka?
Nepřeklenutelné dělení přívodní kolejnice (děliče v metru nejsou) nikdy není ve stanici u peronu. To by byl každý rozjezd blýskavý ohňostroj. Skoro vždy je před stanici. Na Florenci C je ve směru Háje tuším mezi spojkou B-C a nástupištěm, ve směru Letňany je mám dojem u sjezdové výhybky na kříži.
Nepřeklenutelná dělení jsou ve stanicích, kde je měnírna a vždy ve směru jízdy před stanicí, aby vlak mohl odjet plynule. Kde přesně jsou na spojkách, jsem nikdy nevěděl. Elektrické úseky jsou vždy mezi stanicemi, kde je měnírna a jsou napájeny z obou stran s vazbou napaječů. Do vybudování měnírny Muzeum C byl elektrický úsek Florenc – Vyšehrad dost problematický.
Už je to skoro 40 let, tak si opravdu nepamatuju, jak jsou napájeny obratové přejezdy na Florenci, ale mám pocit, že pokud není nutno vypnout směrem k Muzeu anebo staniční kolej směr Muzeum, tak obracet lze, jinak ne. Na Míráku je přejezd napájen spolu s kolejí směr Želivského, ostatní obraty jsou samostatnými elektrickými úseky. B –C spojka je samostatný elektrický úsek. Vilc už nevím.
Která strana je Vltavská?
Ta co je blíže u stanice Vltavská. na železnici se tak běžně pojmenovávají zhlaví stanice (třeba západní zhlaví Prahy –Dejvic je zhlaví Velešínské)
Snad veleslavínské. 🙂 Do Velešína by to odtamtud bylo dost složité. A pokud jde jen o stranu, tak spíše vltavská s malým v. Jinak asi na straně (stanice) Vltavské. Je vedro, no… 🙂
Náhoda. Nesouvisející události, jednou sebevrah, jindy porucha vozidla. Někdy jsou takové věci rychle po sobě, jindy je mezi nimi dlouhá doba, nic co by mělo signalizovat nějaké zhoršování
Jeden z důvodů, proč by Praha potřebovala jako sůl okružní linku metra (a proč by měla urychleně řešit zaseknutí výstavby trasy D).
A je potřeba mít okružní zrovna metro, nestačily by spíš tangenciální tramvaje (třeba v nějaké „těžší“ konfiguraci) a vlaky?
Mimochodem, víte někdo něco o té pár let zpátky slibované studii na okružní kolejovou linku?
Vlaky jsou IMO úplná sci-fi. Na stávajících tratích není místo, nevedou úplně vhodnými směry a postavit v Praze tolik nových v potřebných směrech je nereálné.
Tangenciální tramvajové tratě určitě taky, s tím okružním metrem by se mohly spíš dobře doplňovat než mu zbytečně konkurovat. S tím, že u těch tramvají by to nebyla přímo okružní linka, jen propojení různých dnešních radiál, která by obsluhovaly různé linky.
No, minimálně po stávajícím nákladním obchvatu to reálné je, SP ŽUP počítá s S71 taktem 15 minut Radotín – Krč (D) – Kačerov (C) – Zahradní – Malešice (A) – Běchovice S49 takt iirc 15 minut Hostivař – Malešice (A) – Holešovice (C) S61 takt 15 minut Smíchov (B) – Vršovice (D) – Zahradní (snad jednou A) S6 & spol velmi často Hradčanská – Vltavská Myslím si, že pokud se ty TT udělají dobře a těžce (silná preference před auty, místy klidně mimoúrovňové křížení), tak nebude okružní linka metra potřeba. Jedině v úseku Anděl – Malostranská, tam se pořádná tramvaj… Číst vice »
To se ale na levém břehu držíte řeky a neodvažujete se nahoru do kopců… To je dost bída. Minimálně ten jih (cca Háje-Libuš-Modřany-Smíchovské nádraží- Klamovka-Malovanka-Dejvická) by se hodně hodil. Jak je to na druhé straně tolik nevím. Plus ideálně prodloužit A z Motola někam k přestupu na B nahoře na kopci, aby se nemuselo pokaždé sjíždět až na Smícháč a Anděla. Jo, klidně to může být o něco lehčí metro, než stávající linky. Ale je to potřeba pro odlehčení centru i pro aspoň nějakou konkurenceschopnost MHD vůči IAD v tangenciálních směrech. Povinnej závlek přes Václavák v kombinaci s notorickým přetížením… Číst vice »
Dál do kopců už jde jen o málo významně směry, které si dle mého metro nezasluhují, tak patří tramvaje. Libuš – Modřany – Smícháč (–Klamovka) brzy povede poměrně slušná tramvaj a neřek bych že to vypadá na nějaké její přetížení vyžadující metro. Tam západně u Motola trošku pomůže TT Motol – Nemocnice Motol – Vypich (například právě Klamovka – Dejvická půjde s jedním přestupem), a klidně se může protáhnout až na Hůrku. Metro by tam IMO dávalo smysl jen pokud by šlo až k Rozvadovské vést povrchově, jinak to za tu cenu nestálo. Myslím že trasování blízko řeky by bylo… Číst vice »
Zkuste se nekdy v turisticke sezone projet z Malostranske nahoru na Hrad a pak piste neco o slabych proudech nahoru na kopce… A kdyz uz tam budete, zkuste si i 180 z Vypichu na Repy a Zlicin.
Spojeni Andel-Malostranska je proti tomu tramvajemi 15 a 20 uplna pohoda. A to jsme v situaci, kdy tam jsou i ti, kdo budou z Malostranske pokracovat nahoru 22. Kolejove tangenty na levem brehu jsou opravdu akutne potreba zejmena dal od reky.
Hele, osm let jsem studoval na Pohořelci a většinu toho času jsem tam jezdil 22. Jako občas bývalá docela plná, ale nebylo to nic co by nešlo řešit posílením o jednu nebo dvě tramvajové linky po stávajících kolejích (nabízelo by se třeba okružní Hradčanská – Chotkovy Sady – Hrad – Brusnice – Hradčanská, ale určitě by někdo vymyslel něco lepšího). A od Pražského hradu dál bývá úplně prázdná, takže argument pro metro na Malovanku to není, to už kdyžtak na Pražský hrad. Ta 180 si určitě zaslouží změnu na tramvaj, jak jsem psal, jen možná napojení na B dává smysl… Číst vice »
Tak to jsme chodili na stejny gympl, jen ja o poznani driv. Jenze do skoly se nejezdi v turisticke spicce, ta byva pozdeji a stoji tu za to. Stanici na Malovance myslim vcetne vystupu na Pohorelec. Nicmene vystup k Malovance by to tam chtelo take, aby mela napojeni na metro i 25 a budouci linka ze Strahova. Ta prazdnost od Hradu dal je relativni a dana take tim, ze kdo muze, jede odtud autem prave kvuli marnosti MHD do sousednich casti mesta (Smíchov nebo na druhou stranu Petriny a Dejvice/Vokovice). Kde jsou pritom (krome tech Petrin) velke kancelare a dalsi… Číst vice »
Tak to jste si vybral super školu! Snad každý rok jsem někdy míval nějaký den od 2. nebo 3. vyučovací, takže jsem poznal i tramvaje okolo deváté a desáté ranní. Stanice na Malovance i s Pohořelcem toho moc nevyřeší, mnohem víc turistů míří na PrHrad než na Poho. A hlavně během turistické špičky není problém přidat víc spojů, klidně na Malostranskou (třeba z Dlabačova s jednosměrným objezdem přes Čechův a Mánesův most), ta kapacita na to tou dobou už je. Myslím že na vožení lidí z Břevnova do práce na Smíchov by docela v klidu stačil tunelbus, metro bych stavěl… Číst vice »
Tunelbus Strahovskym je bohuzel taky sci-fi. Pokud vim, mluvej jen o Blance smerem na P8. A to jeste velmi, velmi vyhybave. Ze dnes miri vic turistu do hradu od zastavky Prazsky Hrad nez od Pohorelce je logicke, ale rozhodne ne nemenne. Zastavka metra na Pohorelci by to snadno zmenila. To je vubec vas problem, zda se, ze pocitate jen s temi prepravnimi proudy, ktere uz v MHD jsou pri tom stavajicim trasovani. Jenze pridani dnes neexistujicich spojeni by s tim hodne zamichalo. Viz 125 po Jizni spojce. Dokud nejezdila, vypadalo to, ze tam MHD nikdo nechce. Zacala a jezdej narvany… Číst vice »
Tunelbus je o hodně menší scifi než nové metro… Ne náhodou navrhuji přepravní poptávku napřed testovat autobusy, které jsou v porovnání s metrem zadarmo. Obecně myslím, že podceňujete náklady na metro. Zvýšení počtu spojů na málo vytížené TT není žádná náplast, ale naprosto normální řešení. Zvlášť když problém nastává mimo špičku, tedy v době kdy josu málo vytížené nejen Mariánské hradby, ale i Chotkova. Obecně jsem pro odlehčení velmi vytízeným tepnám (proto bych například uvítal vložený šukafon z Hradčanské na Vltavskou), ale ne nutně za desítky miliard Velkorysejší krok je potřeba, ale IMO by to mělo být metro (Smícháč –)Anděl… Číst vice »
Dokážu pochopit názor, že tam metro není potřeba. Nesouhlasím s ním, ale dokážu ho pochopit.
Ale navrhovat metro ze Smíchova na Letnou přes Malostranskou místo přes Klamovku a Malovanku/Pohořelec je opravdu naprostej nesmysl. Tím ztratíte velkou část přínosu toho metra a ušetříte minimum. Budete dublovat celkem použitelnou tramvajovou trať a zahodíte možnost přivést kvalitní spojení do směrů, kde neexistuje a kde by mohlo dost pomoct.
PS nezapomínejte taky na to, že Praha uvažuje o tom, co udělat se stadiony na Strahově. V případě, že by tam k nějakému návratu aktivity došlo, taky by se metro na Malovance hodilo.
Nejde jen o finanční úsporu, ale i o výrazné zkrácení jízdní doby – vaše trasa je asi o polovinu delší.
S tou celkem použitelnou TT nevím co myslíte, protože trať s protisměrnou splítkou moc použitelná není.
Ještě jednou: spojení Malovanky a Smíchova sice neexistuje, ale bylo by naprosto triviální ho zavézt, v porovnání s výstavbou metra
Pokud je to tak triviální, proč se to za dobu existence tunelu dosud nepodařilo?
Ano, je mírně delší, ale při rychlostech metra by to bylo zdržení v jednotky minut, víc než vyvážené daleko širší směrovou nabídkou kapacitní MHD.
Ta protisměrná splítka je problém, ale i s ní ta trať dokáže hodně. A to opakuji i v době, kdy je to jediná rozumná možnost i pro cesty mezi Smíchovem a Břevnovem.
A dokázala by ještě citelně víc, kdyby bylo město ochotné z ní dostat auta.
Protože po takovém spojení není *politická* poptávka. Ovšem nemůžete popřít, že proti novému metru je bus naprostá trivialita.
Kdyby to byla taková trivialita, už by tam jezdil. Poptávka po něm je, i politická. Jedním z důvodů zamítnutí paradoxně bylo i že by byl příliš oblíbený a na to, aby jezdil často, není dost řidičů…
To by metro elegantně řešilo (samozřejmě automatické).
Jinak co se týče toho vašeho návrhu na posilování tramvají na Hrad, DPP jde jako obvykle opačnou c estou a na léto zavádí prázdninový provoz s prodlouženými intervaly i na té 22…
V Praze je (povrchová) okružní vlaková linka naprostá utopie. Viděl jste terén? Stávající tratě nemají tangenciální směry.
Tramvaje zase nemají rychlost. (Polo)okružní linka metra má minimálně v jižní částí velký potenciál, navíc to nejsou pro metro nijak zásadní vzdálenosti (Pankrác – Anděl je asi 3.5 km).
viz výše mojí odpověď Jakubovi P
TLDR: celý okruh ne, ale o celé okruhy ani moc nejde. A nějaké zajímavé tangenciální spoje se chystají. Při plánování MHD (tram + metro) tangent se s nimi musí počítat
Akorát cestou nepobere to, co dnes jezdí busy. Stávající tratě… No to nemají ani ty tramvaje, ani metro – a to je ze všech nejdražší. Tangentu mělo tvořit D od Pankráce přes Vršovice, ale ohnuli jsme ho kam? No zase do centra. Tak se pak nedivme. Něco od Smíchova do Dejvic v „metro“ variantě by se asi sneslo (s ohledem na terén), no zase plánujeme jednu větev „metra S“ zcela souběžně s B. 🙂
To že tangenty jsou důležité (a zrovna mezi Smíchovem a Malostranskou – Hradčanskou to zrovna fakt imo vychází na metro) ještě neznamená, že není potřeba vyřešit nedostatečnou kapacitu vlakových tratí v centru. Na příměsto končící na okraji centra nikdo není zvědavej
Přidat spojku, zlepšit informační systém a odjezdit to těch 40min po jedné koleji.
Chybějí aspoň ještě jedny spojky (kříž) někde v centru, nejspíš asi u Muzea – tam by asi bylo i relativně snadné je dobudovat, protože tam není vysoké nadloží a (zatím ani) s hustou zástavbou. A hodily by se tam velice i při různých předpokládaných výlukách. Jen by tam byl možná trochu problém s podélným profilem trati (zakružovací oblouky lomů sklonů).
A podobně špatně jsou na tom i ostatní trasy, ale tam by doplnění dalších spojek někde v centru bylo asi mnohem komplikovanější
Prakticky hned vedle je to křížení na Florenci. To už spíše u náměstí Hrdinů (Pražského povstání) doplnit spojku na kříž.
To je sice hezké, co tu píšete, ale neřeší to hlavní problém, totiž možnost zachování dopravy přes Nuselské údolí už třeba při jakékoli výluce na Hlavním nádraží (a vlastně teď třeba i na Florenci). A pro holešovicko-letňanskou polovinu trasy C to znamená konec na Florenci, ačkoli by Muzeum dávalo mnohem větší smysl třeba kvůli přímým přestupům „C-A“ a v budoucnu i kvůli možnosti využít více tramvajových linek. Navíc by to umožnilo pokrývat při výlukách i Hlavní nádraží v mnohem kratších intervalech než dosud, a až někdy snad bude existovat třeba i trasa „D“ aspoň až na Náměstí Míru, tak pořád… Číst vice »
Aha, a ještě jsem zapomněl: to doplnění spojky na kříž na pankrácké straně Nuselského údolí brát samozřejmě také: Nuselský most je strategický úsek pro dopravu statisíců lidí na jih Prahy a je rozhodně žádoucí, aby metro mohlo při jeho případné výluce jezdit až co nejblíže k němu a v co nejkratších intervalech.
Nic proti, ale napsat o zastavení provozu 20 hodin poté je úplně k ničemu. Vzhledem k tomu, že to bohužel není tak neobvyklý jev. (A to říkám jako obyvatel Prahy a denní uživatel metra.)
Mimořádnost: dnes ve 13.40.
Článek: dnes ve 14.16.
Ve kterém časoprostoru se vyskytujete, že našich 36 minut odpovídá vašim 20 hodinám?
Včera přejetí člověka, dneska ve stejném úseku porucha.
Vy jste se fakt poved…
Vy jste ten článek očividně stejně nečetl, tak je to jedno, ne? 🙂
Souhlas. A stejně tak psát nesmysly do diskuze.
Co to blábolíte? Gró článku je o poruše DNES ODPOLEDNE.
Měli to napsat hodinu předtím, aby se všichni stačili připravit, žejo?
Měli to tu napsat hodinu předtím, než se to stalo, aby se všichni stačili připravit, ne?
Omlouvám se za dvojáka, ale ani po dvou hodinách nebyl původní příspěvek schválen (a nebyl ani zobrazen), tak jsem ho zopakoval. No a teď se tam ujkazují oba.
To je metro.MHD běžně nejezdím,včera jsem využila jedné lokální vlakové trati.Myslela jsem,že jsem se ocitla někde v pravěku..Děs.
A to ještě večer udeří na Letňany hromy a blesky 😀
Aspoň že pak jezdilo metro (byť narvané) co 2 minuty. S výhodou využito poté, co předchozí cesta byla opravdu náročná 🙂
Už aby tam byly ty bezpečnostní stěny..
Aby bylo veselo, protože to je další dost složitá věc, která může mít poruchu.
Pokud to bude od AŽD tak určitě.
Ale furt lepší než sebevrazi nebo spelci v kolejišti
a jak to souvisí s poruchou soupravy?
A jak poruchovast dveří na peroně? 🙂
I když se porouchá, tak je to na 90 % jen nepoužitelné jedny dveře. V nejhorším případě nepoužitelná jedna stanice v jednom směru (s možností projíždět)
Pokud je potřeba mechanické dveře. Stačí infrazávora, kdo přeleze za čáru tak platí zastavení. (Dokud se jezdí s fírou, tak vjezd do stanice podle rozhledu)
Tak to budete mít zastavení asi tisíckrát denně.
Za túlavých psov, mačky, holuby a vrabce bude platiť poplatok kto?
To už bude věc chovatele (dpp). Vesměs divoké zvíře neleze bez motivace do úzkého tunelu plného lidí, s umělým osvětlením.
A místo modrého zábradlí tyčky a pásku.
A zaplatí i sebevrah?
Nejlíp předem 🙂
A ty dnešní problém vyřešily jak?