V návrhu odjíždí RJ z Opavy do Prahy v 06:27, údaj o odjezdu v 06:47 byl získán kde?
sus mus
3 hodin
Stane se z něj “Děda Mládek Illegal Train”
Tomas
7 hodin
Je to škoda, co si budeme. Na druhou stranu, když chci jet s rodinou do Prahy, výjde mě o dost levněji auto. Vlakem super, ale ty ceny šly za posledni roky něják mimo…
Tak zrovna v Praze se dá na hodně místech zaparkovat zdarma.
pepa
7 hodin
Jak jsem již psal,toto Pendolino začne opět jezdit od 10.4.2026 vždy v pátek jako SC 513 Praha hl.n.-Opava v.n. a od 12.4.2026 v neděli jako SC 502 zpět.
Ic540
8 hodin
Momentálně by bylo nejlepší aby se zahájila modernizace a zrychlení 316. Tedy částečné zdvojkolejnění. Úprava perónů ve stanicích na 550 kde nejsou. A další opatření které by umožnily potřebné časy v uzlech Svinov a Opava jak pro osobní a spěšné vlaky tak i Pradědy. A pokračovalo se tak v plánech kraje na své S a R linky… MD ČR pak počítá na 316 s linkou Znojmo Brno Přerov Svinov Opava Východ jestli se v tomto ohledu nic nezměnilo. Takže rovněž pravidelná dálková doprava. Zda bude i prostor pro komerční spoje ČD či RJ nevím ale v okrajových časech by problém… Číst vice »
Hm, takže MD ČR počítá, že možná…, někdy…, časem…. . ČD natvrdo ruší, jen ten Regiojet bude doopravdy jezdit. Nerozumím vaší úvaze, že by se měl v budoucnu hledat „prostor“ pro komerční spoje Regiojetu. Až se trať někdy zlepší, tak jako že by potom měli vyšoupnout toho, který jediný to v těžších časech nevzdal?
Každopádně je to v nějakých studiích proveditelnosti, kdy to příjde do plánu investic je otázka, další roky příprava a realizace.V našem věku už bych nečekal nějaké změny na Opavské trati.Výhodu bych viděl v tom, že pro Opavaky bylo spojení dál do světa.Po dostavbě silnice č 11 už za nejbližší rodinou jezdíme z Ovy jen autem do Opavy, ale jako celodenní výlet z vnoučaty s atrakcí vlaku jsme v posledních letech pár krát jeli a čekání na křížování tam je jako za mlada.
Opavan je hlavně rychlé spojení Prahy a Ostravou (a zpět) + přilehlými obcemi, v tomto případě hlavně na Opavu a Krnov.
Za hlavní výhodu jsem vždy považoval to, že zastavuje pouze Pardubice – Olomouc – Ostrava. Bylo to skvělé doplnění věčně zpožděného a přeplněného Ostravanu, jedoucího ve stejné časové poloze (v obou směrech).
Za hlavní ztrátu ani tak nepovažuji nutnost přestupu ve Svinově, jako spíš ztrátu rychlého posilového spoje v odpolední a nedělní špiče.
Přiznejme si, že když pendolina nejezdila do Košic, tak jej ČD poslali do Opavy, protože tam jezdi Regiojet. Kdyby tam nejezdil, tak tam jezdí stále vlaky IC.
Jenže ČD si dneska nemohou dovolit vlaky, které nevydělávají, protože je to omezuje v soutěžích na jiných trasách.
Přiznejme si, že do Opavy nejezdí Pendolino díky Regiojetu, ale díky tomu, aby se vhodně doplnila linka Praha – Ostrava, když už nemůže na Slovensko. Přiznejme si, že nejde o to, jestli vlak (Pendolino či IC) v odbočí ve Svinově na zanedbatelných pár kilometrů (v porovnání s délkou celé trasy) vlevo do Opavy či vpravo na hlavní. Také si přiznejme, že do Opavy nejprve začaly jezdit ČD a na základě poptávky se následně přidal i RJ. Také si přiznejme, že RJ dokázal spoj udržet, ČD bohužel ne. A také si přiznejme, že paradoxně hlavním důvodem pro zrušení není „rentabilita“, ale… Číst vice »
..přesně tak, navíc cestujících až do Opavy bylo málo, využívali jsem zejména ti do Pardubic a Olomouce, čímž vedení do Opavy ztrácelo smysl a byl tak spíš posilou tehdy věčně vyprodaného EC 145…
No to si nemyslím, jel jste někdy až do Opavy? Tam vystupovali třeba taky půl vlaku, v Opavě před nádražím ucpáno.To nelze vnímat jen jako spojení pro město Opava,ale pro celou opavskou aglomeraci.
Podle návrhu jízdního řádu na příští rok měl jezdit jeden pár spojů každý den s tím že odjezd z Opavy byl posunut až na 10:52 a místo pendolina měl jezdit railjet.
Holt se budu muset spokojit s neustále zpožděnou S1 a přestupem ve Svinově.
Změna dopravců nastane až za 3 roky. Uvidíme, jak dlouho bude jezdit Pendolino na té trase,. Myslím, že kvůli kapacitě je na druhém spoji již nahrazeno comfortjetem.
Ano, v neděli odpoledne bylo absolutně kapacitně nedostatečné.
pepa
16 hodin
Jedná se jen o přerušení přímého spojení.Od 10.4.2026 v pátky jako SC 513 z Prahy h.n. (16:30),zpět v neděli od 12.4.2026 z Opavy jako SC 502 (14:48).Souprava Pendolino.
Lukas
17 hodin
Ani se nedivím když se Pendolíno bude vracet na Košičan a také na 2. Spoj Jižního Expresu.
A Celou Trasu Ostava – Praha – Plzeň – Cheb – Karlovy Vary/Františkovy Lázně bude veden Railjety protože je nahradí kapacitnejsi Comfortjety který mají vyšší kapacitu než Pendolíno které nelze rozšířit jednoduše protože je to ucelená jednotka
Krátce: Je. V delší formě: Nespolehlivost Pradědů, nespolehlivost obratů S1 (či jak to MSK pojmenoval) — a co pak ve Svinově, když potřebuji sedět a to ze zdravotních důvodů ne na jakémkoliv místě? V opačném směru: I v současnosti mi díky Sabotáži železnic ve spolupráci s dopravci ujel ve 30-40 % přípojný autobus => 11× dražší taxi (nebo čekání dvě hodiny na úplně poslední autobus, což ruší všechny v cíli a také to zásadně zkracuje užitnou dobu víkendové návštěvy, protože spát, ku podivu, musím). Teď mi může ujet i přípoj ve Svinově, žádný autobus nechytím a dojedu ne jen 11×… Číst vice »
V takové nepříjemné pozici, kterou podrobně popisujete, mohou být i další občané, kteří z titulu polohy svého bydliště nikdy neměli, nemají a třeba nikdy nebudou mít výsadu přímého spojení do cíle své cesty a těch přestupů mohou mít mnohem víc, než ten jeden, který Opaváky od nového GVD opět čeká. Jedná se o reakci na ztrátu určité výhody, která vznikla jako pouhý vedlejší produkt jistých okolností, které pominuly.
„Vedlejším produktem“ jsem měl na mysli dočasné uklizení Pendolina na Opavu – z důvodu nepovolení jízdy ve zkušebním provozu ETCS slovenským drážním úřadem.
Úplné zrušení přímého spojení vedeného na komerční riziko ČD bude zřejmě souviset se zde nedávno propíraným faktorem „přetížení dráhy“ v oblasti pražských nádraží a úseku směr Kolín, protože komerční vlak dopravce je dle platné legislativy v pořadí priorit pro přidělení kapacity až na posledním místě.
V srpnovém návrhu JŘ 2026 sice na vlaky IC 508, 502, 513 a 519 ještě lze narazit, ale to už je dnes asi passé. https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/182336073/k316.pdf/02aea7c1-36d5-42ca-b7d7-8635ce9f339b
Ve vašem případě je problém i to, že celou cestu (i s přípojným regionálním autobusem z Opavy) není možné koupit na jeden doklad. Takže z pohledu železničního dopravce je vaše cílová stanice Opava, ve které máte zpoždění třeba „jen“ 30 min a tedy vám nevzniká nárok na kompenzaci, ale vám ujede bus a ve skutečnosti máte zpoždění v lepším případě 2 hodiny. Kdyby do vašeho cíle navazoval vlak (byť třeba 810), byl byste na tom z hlediska svých práv cestujícího v žel. dopravě lépe. Autobus (nejen z tohoto důvodu) není plnohodnotná náhrada vlaku, jak se třeba našim obcím z Mikroregionu… Číst vice »
Pokud by to byl autobus NAD, tak práva máte. Vozidlem to opravdu není.
Mynic
18 hodin
Ono to byla docela drahá sranda. Celou noc v Opavě na něm musí sedět strojvedoucí z Bohumína za plný smluvní plat (rozuměj 50 k+) a o víkendu se s ním střídá Pražák, který na něm jenom sedí a do oblak hledí.
Kdy přestali Pražáci chodit chrápat do Lidového domu?
Giorgio Cadorini
18 hodin
Zavedli spoj, kdy se stal pan Stanjura ministr dopravy, před několika let. To se divím, že zrovna po Stanjurově volebním propadáku spoj skončil. Nebo se mýlím? Že by naopak Stanjurův osud s tím souvisel?
Spíš to zase vrátí na třídu IC protože když Pendolína nemohly na Slovensko Košičanu a musela je nahradit Souprava EC.
Tak náhradou zase Pendolína jely na víkendových a svátečních spojích právě do Opavy v třídě SC.
V ničem se Opavan neliší jen s tím rozdílem že nemá krátkou zastávku v Libni a když jede z Opavy z Pardubic může odjet jakmile je ukončen nástup.
Opavan je víceméně o kus rychlejší spoj klasického SC. Protože v Libni se staví jen pro nástup a výstup závisí z jakého směru jede
Kfira
19 hodin
Takže nejen, že naše hvězdné vedení prohrává jednu soutěž za druhou, ono už i linky na komerční riziko jen tak přenecháme Regiojetu. Taky v MSK bude od noveho grafikonu slušný nedostatek vozidel a už se chystá provoz motorovych vozidel na elektrických tratich. Od desíti k pěti…
To se dělo už teď. Jeden slon rozbitý v Havířově, při střetu s bagrem. Další na montáži etcs a už jezdil motor (rakev). Ještě směšnější je to, když umře pushpull a jezdi regionovy. To je panečku komfort.
No a na fen rozbitý elefant se od te srpnove nehody ještě nesáhlo. Misto něj jezdí 843 a od grafikonu msk opustí ještě 3 el. soupravy. Takze reginy budou nejen za pushpull
Pan Medelský podle mého názoru lže: „Jedná se o naše obchodní rozhodnutí, jelikož prodloužení dálkových spojů z Ostravy do Opavy bylo provozováno čistě na komerční bázi na ekonomické riziko dopravce,“ vysvětlil Medelský. V úseku IC 513/514/502 mezi Svinovem a Opavou platily lístky IDS a nebyla tam povinna místenka (na rozdíl od zbytku trasy). S přechodem IC na SC místenka pravděpodobně povinna byla, ale jízdenky IDS stále šlo použít, tedy předpokládám, že docházelo ke kompenzaci, a tedy nešlo o čistě komerční bázi. Škoda, že i RJ se posouvá do nepoužitelných poloh. No nic, věrnostní body ČD místo prodloužení IN25 věnuji na… Číst vice »
Jako už po několikáté. Pokud vím, za První republiky přímý spoj jezdil, byť přes Krnov, Jeseník a Hanušovice. Důležité spojení zemského města s hlavním městem. Komouši jej zrušili.
Teoreticky to může jet z Opavy do Zábřehu Desiro a tam mít vázané přípoje. Patrně by to zvládalo za cca 4 hodiny a ze Zábřehu do Prahy to dáte pod 3 hodiny. O 4 hodiny rychleji.
V návrhu odjíždí RJ z Opavy do Prahy v 06:27, údaj o odjezdu v 06:47 byl získán kde?
Stane se z něj “Děda Mládek Illegal Train”
Je to škoda, co si budeme. Na druhou stranu, když chci jet s rodinou do Prahy, výjde mě o dost levněji auto. Vlakem super, ale ty ceny šly za posledni roky něják mimo…
Do prahy na výlet autem? I do těch Pardubic už raději vlakem, než se motat v kolonach.
Železnice je stejně nespolehlivá a kolona se dá většinou objet
Ono je problem, ze benzin stoji dnes stejne jako v roce 2012, takze je o mnoho levnejsi nez driv. To se pak draham v tomto pohledu tezko konkuruje.
Z Opavy do Prahy autem? No to je dobrý sadomasochismus. A co parkovné v Praze?
Tak zrovna v Praze se dá na hodně místech zaparkovat zdarma.
Jak jsem již psal,toto Pendolino začne opět jezdit od 10.4.2026 vždy v pátek jako SC 513 Praha hl.n.-Opava v.n. a od 12.4.2026 v neděli jako SC 502 zpět.
Momentálně by bylo nejlepší aby se zahájila modernizace a zrychlení 316. Tedy částečné zdvojkolejnění. Úprava perónů ve stanicích na 550 kde nejsou. A další opatření které by umožnily potřebné časy v uzlech Svinov a Opava jak pro osobní a spěšné vlaky tak i Pradědy. A pokračovalo se tak v plánech kraje na své S a R linky… MD ČR pak počítá na 316 s linkou Znojmo Brno Přerov Svinov Opava Východ jestli se v tomto ohledu nic nezměnilo. Takže rovněž pravidelná dálková doprava. Zda bude i prostor pro komerční spoje ČD či RJ nevím ale v okrajových časech by problém… Číst vice »
Hm, takže MD ČR počítá, že možná…, někdy…, časem…. . ČD natvrdo ruší, jen ten Regiojet bude doopravdy jezdit. Nerozumím vaší úvaze, že by se měl v budoucnu hledat „prostor“ pro komerční spoje Regiojetu. Až se trať někdy zlepší, tak jako že by potom měli vyšoupnout toho, který jediný to v těžších časech nevzdal?
Každopádně je to v nějakých studiích proveditelnosti, kdy to příjde do plánu investic je otázka, další roky příprava a realizace.V našem věku už bych nečekal nějaké změny na Opavské trati.Výhodu bych viděl v tom, že pro Opavaky bylo spojení dál do světa.Po dostavbě silnice č 11 už za nejbližší rodinou jezdíme z Ovy jen autem do Opavy, ale jako celodenní výlet z vnoučaty s atrakcí vlaku jsme v posledních letech pár krát jeli a čekání na křížování tam je jako za mlada.
Žádné častečné ale úplně. Dost bylo paskvilů po česku
Částečné dvojkolejky najdete dost často ve Švýcarsku.
Redakce mě trochu vystašila ( při mém špatném přečtení čd ruší přímé vlaky Praha – Ostrava ( místo Oprava.)
Oprava se jaksi nepovedla.
Opavan je hlavně rychlé spojení Prahy a Ostravou (a zpět) + přilehlými obcemi, v tomto případě hlavně na Opavu a Krnov.
Za hlavní výhodu jsem vždy považoval to, že zastavuje pouze Pardubice – Olomouc – Ostrava. Bylo to skvělé doplnění věčně zpožděného a přeplněného Ostravanu, jedoucího ve stejné časové poloze (v obou směrech).
Za hlavní ztrátu ani tak nepovažuji nutnost přestupu ve Svinově, jako spíš ztrátu rychlého posilového spoje v odpolední a nedělní špiče.
Přiznejme si, že když pendolina nejezdila do Košic, tak jej ČD poslali do Opavy, protože tam jezdi Regiojet. Kdyby tam nejezdil, tak tam jezdí stále vlaky IC.
Jenže ČD si dneska nemohou dovolit vlaky, které nevydělávají, protože je to omezuje v soutěžích na jiných trasách.
Přiznejme si, že do Opavy nejezdí Pendolino díky Regiojetu, ale díky tomu, aby se vhodně doplnila linka Praha – Ostrava, když už nemůže na Slovensko. Přiznejme si, že nejde o to, jestli vlak (Pendolino či IC) v odbočí ve Svinově na zanedbatelných pár kilometrů (v porovnání s délkou celé trasy) vlevo do Opavy či vpravo na hlavní. Také si přiznejme, že do Opavy nejprve začaly jezdit ČD a na základě poptávky se následně přidal i RJ. Také si přiznejme, že RJ dokázal spoj udržet, ČD bohužel ne. A také si přiznejme, že paradoxně hlavním důvodem pro zrušení není „rentabilita“, ale… Číst vice »
..přesně tak, navíc cestujících až do Opavy bylo málo, využívali jsem zejména ti do Pardubic a Olomouce, čímž vedení do Opavy ztrácelo smysl a byl tak spíš posilou tehdy věčně vyprodaného EC 145…
No to si nemyslím, jel jste někdy až do Opavy? Tam vystupovali třeba taky půl vlaku, v Opavě před nádražím ucpáno.To nelze vnímat jen jako spojení pro město Opava,ale pro celou opavskou aglomeraci.
ČD ujel vlak v mnoha směrech.
A já se těšil že ho konečně začnu využívat.
Podle návrhu jízdního řádu na příští rok měl jezdit jeden pár spojů každý den s tím že odjezd z Opavy byl posunut až na 10:52 a místo pendolina měl jezdit railjet.
Holt se budu muset spokojit s neustále zpožděnou S1 a přestupem ve Svinově.
Pendolino jezdí i do K. Varů. Tam zůstane?
S nástupem Arrivy na linky Ex6 a R16 by mělo zmizet i tam. Minimálně nepojede ve stejné časové poloze, v tu bude totiž jezdit Arriva
Změna dopravců nastane až za 3 roky. Uvidíme, jak dlouho bude jezdit Pendolino na té trase,. Myslím, že kvůli kapacitě je na druhém spoji již nahrazeno comfortjetem.
Ano, v neděli odpoledne bylo absolutně kapacitně nedostatečné.
Jedná se jen o přerušení přímého spojení.Od 10.4.2026 v pátky jako SC 513 z Prahy h.n. (16:30),zpět v neděli od 12.4.2026 z Opavy jako SC 502 (14:48).Souprava Pendolino.
Ani se nedivím když se Pendolíno bude vracet na Košičan a také na 2. Spoj Jižního Expresu.
A Celou Trasu Ostava – Praha – Plzeň – Cheb – Karlovy Vary/Františkovy Lázně bude veden Railjety protože je nahradí kapacitnejsi Comfortjety který mají vyšší kapacitu než Pendolíno které nelze rozšířit jednoduše protože je to ucelená jednotka
Návrat na košičan je hloupost. Kapacitně to minimálně o nedělích nestačí a komfort to slovenském tankodromu taky neposkytuje
Dobře tak Opavě, nechápu, proč by měla mít pořád nějaké předností, až se udělá ekektrizace do Frýdku, tak pendolino bude jezdit tam a zpět na Prahu.
Dobře tak Frýdku s opožděnou elektrifikací.Snad se někdy dočkáte.
Dobře tak Frýdku za opožděnou elektrifikaci.Snad se jednou dočkáte.
Co se udělá dříve?
Přestavba přívozského nádraží ( Ostrava hlavní nádraží), nebo elektrifikace do Frýdku????
„…a zpět na Prahu.“
Díky za upřesnění, jinak bych se bál, že je tam pohltí nějaká černá díra. 🙂
Co na to Ivan Mládek
Tohle beztak nebyl rychlík 😄
Je takový problém ve Svinove přestoupit, vy kritici?
Krátce: Je. V delší formě: Nespolehlivost Pradědů, nespolehlivost obratů S1 (či jak to MSK pojmenoval) — a co pak ve Svinově, když potřebuji sedět a to ze zdravotních důvodů ne na jakémkoliv místě? V opačném směru: I v současnosti mi díky Sabotáži železnic ve spolupráci s dopravci ujel ve 30-40 % přípojný autobus => 11× dražší taxi (nebo čekání dvě hodiny na úplně poslední autobus, což ruší všechny v cíli a také to zásadně zkracuje užitnou dobu víkendové návštěvy, protože spát, ku podivu, musím). Teď mi může ujet i přípoj ve Svinově, žádný autobus nechytím a dojedu ne jen 11×… Číst vice »
V takové nepříjemné pozici, kterou podrobně popisujete, mohou být i další občané, kteří z titulu polohy svého bydliště nikdy neměli, nemají a třeba nikdy nebudou mít výsadu přímého spojení do cíle své cesty a těch přestupů mohou mít mnohem víc, než ten jeden, který Opaváky od nového GVD opět čeká. Jedná se o reakci na ztrátu určité výhody, která vznikla jako pouhý vedlejší produkt jistých okolností, které pominuly.
Nejsem si jist, že Vám rozumím. Tou zmiňovanou výhodou myslíte pendolino (SC), nebo i vůbec přímý vlak (pendolinu předcházející IC 513/514/502)?
„Vedlejším produktem“ jsem měl na mysli dočasné uklizení Pendolina na Opavu – z důvodu nepovolení jízdy ve zkušebním provozu ETCS slovenským drážním úřadem.
Úplné zrušení přímého spojení vedeného na komerční riziko ČD bude zřejmě souviset se zde nedávno propíraným faktorem „přetížení dráhy“ v oblasti pražských nádraží a úseku směr Kolín, protože komerční vlak dopravce je dle platné legislativy v pořadí priorit pro přidělení kapacity až na posledním místě.
V srpnovém návrhu JŘ 2026 sice na vlaky IC 508, 502, 513 a 519 ještě lze narazit, ale to už je dnes asi passé.
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/182336073/k316.pdf/02aea7c1-36d5-42ca-b7d7-8635ce9f339b
Ve vašem případě je problém i to, že celou cestu (i s přípojným regionálním autobusem z Opavy) není možné koupit na jeden doklad. Takže z pohledu železničního dopravce je vaše cílová stanice Opava, ve které máte zpoždění třeba „jen“ 30 min a tedy vám nevzniká nárok na kompenzaci, ale vám ujede bus a ve skutečnosti máte zpoždění v lepším případě 2 hodiny. Kdyby do vašeho cíle navazoval vlak (byť třeba 810), byl byste na tom z hlediska svých práv cestujícího v žel. dopravě lépe. Autobus (nejen z tohoto důvodu) není plnohodnotná náhrada vlaku, jak se třeba našim obcím z Mikroregionu… Číst vice »
Pokud by to byl autobus NAD, tak práva máte. Vozidlem to opravdu není.
Ono to byla docela drahá sranda. Celou noc v Opavě na něm musí sedět strojvedoucí z Bohumína za plný smluvní plat (rozuměj 50 k+) a o víkendu se s ním střídá Pražák, který na něm jenom sedí a do oblak hledí.
Kdy přestali Pražáci chodit chrápat do Lidového domu?
Zavedli spoj, kdy se stal pan Stanjura ministr dopravy, před několika let. To se divím, že zrovna po Stanjurově volebním propadáku spoj skončil. Nebo se mýlím? Že by naopak Stanjurův osud s tím souvisel?
Tvůrci grafikonu určitě do poslední chvíle čekali na to, jak dopadnou volby a jestli Stanjura bude překroužkován. 😀
Až na to že ČD denně nejezdí Praha -Opava , máte tam chybu.
Dalši hloupé rozhodnutí? Ještě nedávno tady prohlašovaly jak toto spojení posílí…
Spíš to zase vrátí na třídu IC protože když Pendolína nemohly na Slovensko Košičanu a musela je nahradit Souprava EC.
Tak náhradou zase Pendolína jely na víkendových a svátečních spojích právě do Opavy v třídě SC.
V ničem se Opavan neliší jen s tím rozdílem že nemá krátkou zastávku v Libni a když jede z Opavy z Pardubic může odjet jakmile je ukončen nástup.
Opavan je víceméně o kus rychlejší spoj klasického SC. Protože v Libni se staví jen pro nástup a výstup závisí z jakého směru jede
Takže nejen, že naše hvězdné vedení prohrává jednu soutěž za druhou, ono už i linky na komerční riziko jen tak přenecháme Regiojetu. Taky v MSK bude od noveho grafikonu slušný nedostatek vozidel a už se chystá provoz motorovych vozidel na elektrických tratich. Od desíti k pěti…
Ale brejlatá Douchová určitě udělá nějaký rádoby „cool“ příspěvek na Facebook ČD, až se jí budou roztahovat zuby od sebe ještě víc než dosud….
Jako je ten bodyshaming nutny? 🙃 Udelal vam nekdo neco?
To se dělo už teď. Jeden slon rozbitý v Havířově, při střetu s bagrem. Další na montáži etcs a už jezdil motor (rakev). Ještě směšnější je to, když umře pushpull a jezdi regionovy. To je panečku komfort.
regionovy se mi esteticky líbily, ale v některých je cítit nafta ještě víc než z těch původních motoráků…. :(((((
No a na fen rozbitý elefant se od te srpnove nehody ještě nesáhlo. Misto něj jezdí 843 a od grafikonu msk opustí ještě 3 el. soupravy. Takze reginy budou nejen za pushpull
Co nedostatek vozidel způsobí?
Odjezd 3 el. jednotek jinam.
Tak to je velká škoda
Pan Medelský podle mého názoru lže: „Jedná se o naše obchodní rozhodnutí, jelikož prodloužení dálkových spojů z Ostravy do Opavy bylo provozováno čistě na komerční bázi na ekonomické riziko dopravce,“ vysvětlil Medelský. V úseku IC 513/514/502 mezi Svinovem a Opavou platily lístky IDS a nebyla tam povinna místenka (na rozdíl od zbytku trasy). S přechodem IC na SC místenka pravděpodobně povinna byla, ale jízdenky IDS stále šlo použít, tedy předpokládám, že docházelo ke kompenzaci, a tedy nešlo o čistě komerční bázi. Škoda, že i RJ se posouvá do nepoužitelných poloh. No nic, věrnostní body ČD místo prodloužení IN25 věnuji na… Číst vice »
Já myslím že RJ se přesouvá naopak na využitelnější čas 6:45 místo 5:20.
Ještěže zůstává Regiojet.
Mašinka vesele na cestu si píská,
strojvůdce topiči mastné vlasy víská.
No, pokud by i Regiojet spojení zrušil, tak by Luděk Sobota zpíval opět o fiktivním spoji.
Ludek Sobota?
Zde i s klipem 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=htVBCozBzjk
Jako už po několikáté. Pokud vím, za První republiky přímý spoj jezdil, byť přes Krnov, Jeseník a Hanušovice. Důležité spojení zemského města s hlavním městem. Komouši jej zrušili.
Jednu dobu ten spoj jel dokonce z Bohumína do Prahy, cestovní doba byla okolo 11h, dnes by to nebylo o moc méně 🙈😂
Teoreticky to může jet z Opavy do Zábřehu Desiro a tam mít vázané přípoje. Patrně by to zvládalo za cca 4 hodiny a ze Zábřehu do Prahy to dáte pod 3 hodiny. O 4 hodiny rychleji.
O tom, jestli je to důležité spojení rozhoduje poptávka cestujících.
Hlavně že s velkou slávou se ten spoj zahajoval
Ať jdou ČD někam!
Tak si kupte vlak a začněte tam jezdit vy.
Nějakou 810, stačí vybavit etcs, gsmr, dáš do toho motor z Oktávky a před Prahou budeš muset upouštět nádrž, protože u ní snad palivo v nádrži přibývá
Nebojte ještě máte RJ, tak můžete být v klidu
.je to jejich obchodní rozhodnutí..nebudou provozovat spoj na svoje riziko, když se nevyplatí..