ČD zatím na nový zabezpečovač ETCS proškolily dvě třetiny potřebných strojvedoucích
Lokomotiva řady 362 s ETCS. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář![Lokomotiva řady 362 s ETCS. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/05/362_ETCS_2.jpg)
![Lokomotiva řady 362 s ETCS. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/05/362_ETCS_2.jpg)
Leo Express má ETCS nainstalováno na první prototypové jednotce, v pondělí odstartovala sériová instalace na další jednotku.
RJ vyčíslil náklady spojené s instalací ETCS včetně lomomotiv na vyšší jednotky miliónů…to jsou z levného kraje
Regiojet má ETCS ve většině lokomotiv i jednotek z výroby. Takže předpokládám, že počítali náklady na aktualizaci softwaru a výcvik strojvedoucích. A do řady 162, do budoucna 362 ETCS budou dávat a tam dostali kdysi dotaci, takže to tolik být nemusí.
Jak jsou na tom Traxxy MS3 s ETCS? EBICab má prý nějaké problémy se schvalováním a proslýchá se, že se to do konce roku asi nestihne, což by byl pro RJ hádám celkem problém.
Není tak těžké vypočítat kolik strojvedoucich u RJ je, je to něco okolo 170 strojvedoucich (+/-20)
Jsem zvědav, kolik procent vlaků na koridorech vybavených ETCS bude během září a října jezdit pod dohledem ETCS. Zatím u osobních dopravců mám pocit, že pod ETCS se začne významněji jezdit v prosinci.
Aby taky SŽ zapnula traťovou část a ne že laláč, však stačí poslední den v termínu, tjadadá.
Docela se pokrocilo, funguje Bechovice – Prelouc, Kostenice – Adamov, B Modrice – Lanzhot. 2. koridor mimo Otrokovice a Lipnik komplet, spojovacka taktez.
Dobrých zpráv je po málu, díky za ně.