ČD začaly školit zaměstnance na ComfortJety, k dispozici jsou čtyři soupravy
Školení mechaniků ČD na soupravě ComfortJet. Pramen: České dráhy
Po technicích údržby projdou školením na nových vlacích také strojvedoucí-instruktoři, strojvedoucí, vozmistři, vlakvedoucí a průvodčí.
Ta dvojka se mi líbí, modrá si s tím spartánským obložením sedne, ale jednička taková nemastná, neslaná, možná kdyby tak nelpěli na těch borcadech a dali tam seaty od grammeru co jsou v railjetech, tak by to bylo o něčem jiném.
Pár mást 1+ by se také určo uživilo a minimálně 20% vlaku bych nechal v kupé provedení, nebo alespoň částečném oddělení jako jsou Apeer ZSSK.
Škoda, že už nedělají kupé. Ty velkoprostorové vozy jsou občas za trest. Hlavně když tam začnou lidi telefonovat a překřikovat se, aby slyšeli ten svůj mobil.
Jezdím inter jet-em do prahy schválně 1. třídou a stejně není klid. Už jsem kolikrát zvolil starší vozu R20 Labe a pohoda v kupé. 🚂
Ono ani oddíl pro rodiny s dětmi není oddělený. Ty Aee na R20 sice nejsou výhrou hlavně v létě, kdy ta malá ventilačka moc nepomůže, ale v zimním období jsou lepší volbou.
To je vždycky tak pěkný, když je to nový.
Nechápu jednu věc, proč se centralizuje údržba do Prahy, Brna (technologicky přecpaných uzlů), kde lidi za ty peníze, co se v údržbářství nabízí moc pracovat nechtějí a okraj republiky, který by si zasloužil povzbudit…zeje téměř prázdnotou.
Protože tam začíná a končí mnohé trasy a je tam již připravené zázemí? Ne, že bych nesouhlasil s podporou venkova, ale asi to tam nikdo nebude stavět, když to jinde stojí… Navíc se jedná o údržbu, opravy a tak se dělají například v Šumperku…
Tak Ostravsko by snad bylo schopne dodat levnejsi a spolehlive techniky.
To nedokážu posoudit. I když zrovna v Bohumíně významné depo je…
No, a nebylo by třeba geograficky výhodnější spíš okolí ČT a tak? Aby se „to“ nemuselo moc daleko vozit? Na tu Ostravu to bude odevšud (kromě Ostravska) dost daleko… to by nebyl problém při vélké údržbě/opravách, ale pro pravidelnou drobnou údržbu teda nic moc…
a navíc to bylo vždycky,všechno co bylo nové ,chodilo nejdřív do Prahy
v Praze se vždycky bralo nejvíc
Přesunout údržbu na periferii není tak jednoduché, přeci jen je potřeba zázemí. Já bych do míst s vyšší nezaměstnaností přesunul ředitelství. Stačí vytápěný kancl, 220V a přípojka na internet.
Tak jeste aby na to reditelstvi treba v Moste sehnali dost reditelu…
Všiml si někdo na již zveřejněných fotkách nějakých rozdílů oproti Interjetu v interiéru? Nebo je to úplně stejné a lišit se tak budou jen podvozky?
Ten název obsahující slovo „Comfort“ evokuje přecijen něco víc ;-).
Jen a pouze marketing…
Teda jak si „marketing“ představují na nábřeží. Taky by se všechny podobné vlaky mohly jmenovat EuroCity, ale to je na Nábřeží moc složitý…
Muselo se to nějak odlišit, bude více první třídy, restaurák, možnost jet rychleji.
Interjet může také jezdit 230 když se doplní další tlumič vrtivých pohybů podvozku.
Aha, takže to omezení na 200 přece jen není jen papírové. To byla tak drahá položka, že se na Interjety nedával? Jsou mezi jednotlivými *jety ještě nějaké technické odlišnosti? Čekal bych, že v rámci unifikace budu ČD chtít mít flotilu Viaggio Comfort jednotek technicky jednotnou…
Comfortjet i interjej obojí může jezdit 230 když se doplní tlumič vrtivých pohybů stačí ho jen prišroubovat, vše je úplně shodné s railjetem. Ale proč tam mít součástku která se opotřebovává když tu rychlost nevyužije.
Nemám úplně jasný názor na to jestli se to muselo nutně odlišit názvem. Jestli by nebylo lepší říkat tomu třeba InterJet+, pokud chceme rozlišovat jestli má hospodu.
A hlavně řídicí vůz.
„hlavně“ ha ha ha… On nějaký řidící vůz – to ve výsledku není něco, co pozná klasický cestující. Normálního, klasického cestujícího nezajímají tyhle věci. Naopak je zajímá pohodlnost sedaček, místo, které kolem sebe má, nějaká útulnost vozu, bistro vůz, nebo možnost být v 1./2. třídě. Zákazníka/cestujícího budou zajímat především nabízené služby…. A je mu úplně, ale úplně u zadku, jestli bude mít souprava řídící vůz, nebo jestli je maximálka o 30km/h vyšší – tady ji stejně nevyužije – a obecně 200 stovka zkrátka stačí. Takže pointa? Pointou je, že ComfortJety zkrátka mimo bistro vozu nebudou nabízet absolutně nic navíc oproti… Číst vice »
Ten ridici vuz, maximalni rychlost a restauracni vuz jsou dulezite pro cesty do zahranici. Proto se Interjety drzi ceskych potreb, kdyz to vyjde levneji. Ale ÖBB je na svuj spoj pres pul statu nepusti, kdyz nenabizi pozadovanou kapacitu, sluzby, obratku bez objizdeni a ani by nedokazal splnit grafikon. Jestli vlak jede 100km 200 km/h nebo 230, jsou 4 minuty rozdil, to uz dokaze udelat bordel v pripojich.
Zrovna na lince Praha – Ústí – Cheb by se ten řídicí vůz využil.
Nemuselo, resp to se odlisi kategorii vlaku R vs EC.
Rakušáci rozlišují obyčejný rychlíkový Railjet (RJ) a Railjet Xpress (RJX).
Coz se lisi poctem zastavek, nikoliv soupravou. Zatim. Ty nove dvoupodlazni budou pro kratsi trasy s vice zastavkami, Ale stavajici soupravy na nich castecne zustanou i nadale.
RJX byly na trase Wien – Salzburg zavedeny az dodatecne, prave aby se rozlisilo zastavovani.
Ale vždyť úplně stačí railjet 2. generace (railjet2). Problém ale asi může být s obchodní známkou. Na Vindobonách jistě v pohodě, ale mimo ně, na čemž se Rakušáci nepodílí, by to problém být mohl.
No a? Pro bezneho cestujiciho rozdil nula. Uz tu mame EC, IC, SC, RJ, Interjet a bude ComfortJet. Nedejboze, aby si objednali nejaky novy soupravy.
Razeni. ComfortJet je urceny na dalkove mezinarodni vlaky, InterJet na meziregionalni rychliky. Tomu odpovida kapacita, pritomnost / absence restauracniho a ridiciho vozu, maximalni rychlost. Ale pro cestujiciho, ktery pojede Praha – Usti n.L., to prakticky zadny rozdil nebude. Proc to CD potrebuji odlisovat obchodnim nazvem, je dobra otazka. ÖBB naopak pod znacku Railjet pridavaji nove typy souprav,ktere z pohledu cestujicich budou velmi rozdilne. Je ale taky mozne, ze az ty soupravy budou v provozu a v JR a na nadraznich tabulich pod obvyklymi kategoriemi (R, Ex, EC,…) a stavajici stare vozy z jejich linek vymizi, vetsinu lidi ty nazvy prestanou… Číst vice »
No samozrejme, veď „Comfort“ je z hladiska rušnovodiča a posunovača v tom, že netreba obiehať súpravu 🙂 oproti Inter-.
Zajímalo by mě, jestli už se zná výsledek „zákona padajícího bobečku“, aneb #béčkaDoŠrotu 😀 (pravda, zrovna na Ex to často není přehlídka nejlepšího vozů 🙂 … Ale vážně, čím dřív, tím líp – R11, R12, R17 (částečně), R20 a R27 se třesou nedočkavostí 🙂
No matematika je jednoduchá – přibudou 4 soupravy těchto Bmz, ovšem dvacet souprav kvalitních vozů, které se válí někde po správkárnách, se jen tak nevrátí.
Pravda, ale pořád matematicky 4 soupravy > 0 🙂 Tak já doufám, že ta béčka postupně na těchto linek začnou mizet (ve výsledku těch souprav bude 20)
Matematicky spíš 4 soupravy = 0. Osobokilometry ČD totiž pořád rostou. Béčka a staré Bmz budou pravděpodobně jen tak rychle, jak se budou rozpadat.
Proč myslíte 0 (jak to popisujete vlastně úplně nechápu, jak to myslíte)? Nevím, jaké jsou přesně oběhy, ale i ty 4 soupravy podle mě mohou klidně nahradit celou linku R12. A i kdyby ne, tak pokud se to rozpustí v nevyhovujících vozech (tedy béčkách), tak to pokryje naprosto s přehledem
Myslím to právě analogicky k tomu, jak to myslíte vy. Jenže tím, že nějaké 4 soupravy zahučí do vzrůstajícího provozu jak kapka do moře, a i když nějaké Xmz klesnou na vlaky nižších kategorií, nějaká ještě provozuschopná Béčka na konci jako zbytečná nevypadnou.
Dodám jen, že 4 soupravy v podání ČD je dnes 12 vozů. Asi tak…Spousta jich hned půjde do správkárny atd, atd…. Nic se nezmění. Prostě by to chtělo, mimo Comfortů, ještě asi 200 obyčejných, jednodušších klima vozů. Reko není co, tak bohužel nových….. Pak bych věřil, že bychom jezdili jako lidi i na vnitrostátních spojích…
p.s. Cena jednoho dnes cca 60 mega, tak počítám li dobře 12 miliard? No a jsme doma…takže už vím, jak bude cestování s ČD dál vypadat….děkuji nechci.
Ze bychom koupili o jednu F35 míň ?
V žádném případě. Na obranu se budou vydávat 2% HDP tak jako tak.
Jak v tomto státě někteří blouzní o neutralitě, tak v takovém případě by jsme potřebovali 200 ks F-35.
A k nim ještě množství F-22 a dalších. Nene, Švédové (výrobci Gripenů) a jiní seveřané dobře vědí, proč s iluzí neutrality praštili a vstupují do EU a NATO.
Na to moc nevěřím. Jestli se bude něco kupovat, tak pouze technika na vyhrané soutěže MD na rychlíky. A to bych viděl spíš na jednotky podobné „railjetu 3. generace“ čili Stadler Kiss.
Je potěšitelné, že tyto nové soupravy budou jezdit i na jižní Moravu. Stálo by za úvahu objednat (asi v nějaké zkrácené verzi) tyto jednotky pro trať z Ústí n. L. do Kolína, kde je (podle diskuze na těchto stránkách) nízká kvalita vagonů.
Jako že by si to objednal RJ? 😀
Kdyby MD tam chtělo nasadit něco lepšího (a chtělo to zaplatit), tak by si to klidně objednal.
To musí nejpozději v soutěži.
Arriva chtěla přidat za instalaci klimatizace do 845 a ministerstvo to odmítlo – soutěž vyhrála když neměla klimu v kalkulaci a ostatní měli.
Jj nejlépe vypsat soutěž na 3 tyto soupravy 🤣🤣
Dobrý den, z článku jsem nevyčetl kde je mají momentálně umístěné. Jde o ONJ?
Podle fotem ano
Kam pak půjdou Railjety? Slusela by jim trať Praha – Třeboň – Vídeň a už by tam mohla být elektřina a nebo Drážďany – Praha – Linz
no upřímně si myslím že 20 soupravami kompletně nepokryjí všechny zmíněné ramena ve 2h intervalu. Vždyť na současné rameno Praha-Brno-Wien-Graz je potřeba 8 souprav + 2 záložní, na Budapešť si myslím že to bude podobné. Navíc je v plánu rameno prodloužit až do Villachu…
Na lince do Grazu se počítá se stejným modelem jako je dnes, tudíž část souprav bude dodávat OBB se svýma Railjetama 2.Generace
Doba jízdy do Villachu by po dokončení Koralmbahn, Semmering base tunnel a Nordbahn měla být zhruba stejná jako nyní do Grazu.
A Kodaň bude, až bude Fehmarnbelt-Tunnel…
Ale na to si jeste pockame a pak se mozna i zahusti grafikon. Samotnym dokoncenim Koralmbahn turnusova potreba pri stavajici hustote spoju vzroste, navic smer Graz / Villach porad jezdi dost klasickych souprav, ktere pro Koralmbahn budou pomale.
Ale to je vse starost ÖBB, CD pres Semmering dal budou posilat 7 souprav, at uz pojedou kamkoliv.
Resp tech souprav muze byt mene, pokud k nim CD budou mit vlastni lokomotivy. Dosud ta vyrovnavka byla 7 souprav CD bez lokomotiv vs od ÖBB 3 soupravy a 10 lokomotiv. Vcertne lokomotiv by to asi bylo 5:5.
Na obě linky by railjety byly předimenzované. Přes Třeboň naíc ještě dlouho nebudou dráty.
Po pádu šutru na trať v Karlštejně jezdil railjet s brejlákem Praha – Rudná – Beroun. Sice mu to trvalo déle než zastavující regině, ale dojel.
Mas pravdu předsedo, je-li jsme s tím opakovaně. Jen ta rychlost byla ovlivněna především křižováním, výkonové to až tak katastrofální nebylo (tam není moc mist s V max nad 50-60) ale line to bylo
Pravděpodobně na Ex1 tzn Praha-Ostrava-Svk(Polsko)
Jenže tam má být výhradní provoz ETCS od 01.01.2025 a railjety ČD stále žádné ETCS nemají – soutěž na dosazení ETCS není uzavřená a i kdyby byla, tak do konce roku se to dosazení ETCS určitě nestihne – takže by tam buď musely jezdit 2 Vectrony – z každé strany jeden – aby to bylo push-pull nebo by to musel jeden Vectron v cílové stanici vždycky objíždět.
Tak by se treba půl roku objizdelo, i nyní se v případě poruchy objizdi
Až na to, že v té době pořád budou mít České dráhy sotva 10 souprav ComfortJetů, a kdo ví, jestli vůbec kompletních… Takže nějakým osazením ETCS je zatím zcela zbytečné se ztresovat, když ty jednotky zkrátka ještě 100 % zůstanou, ještě tak jak jsou nyní i v roce 2025.
Sám si však myslím, že ComfortJety budou RailJety zkrátka spíše jen doplňovat, nikoliv je vyloženě nahrazovat. Těch ComfortJetů je na nějakou náhradu zkrátka málo… Ale stejně. Ve výsledku jsou RailJety daleko pohodlnější, než nějaké InterJety a jejich nové novodobé kopie… Takže…
Railjety přes Třeboń nedávají moc smysl. Podstatně lepší službu by dělaly na ostravské trati místo poničených Pendolin a na doplnění té linky o okrajové časy. Taky by se šiklo zahustit tuhle linku na víceméně pravidelnou půlhodinu v součtu přes všechny dopravce. Totéž na trati do Brna.
Pres Trebon je to nesmysl uz proto, ze na rakouskem uzemi ty vlaky jedou jako REx, tedy bez 1. tridy a restaurace. Pro tu trat jsou proste predimenzovane.
Do CB a Linze pujdou spis Pendolina, ktera budou nahrazena Railjety, pokud ty budou nahrazeny Comfortjety.
A kdepak mají ČD tu dlouhé roky slibovanou novou halu pro údržbu nových vozidel?
V plánu?
Kdy lze očekávat masivnější nasazení na Berlinerech? Díky.
„Furt“
On ten Elf od Pesy není špatně udržovanej, ale to je jeden světlí případ o zbytku máte bohužel pravdu
Bude těch 20 kusů na všechny ty linky stačit? A co bude se současnými railjety? Slyšel jsem nějaké zvěsti, že by se měly přesunout na Ex1.
A vozy z těchto linek, jako je Metropolitan, či Berliner se mají přesunout na rychlíky
Což není zas taková výhra. Rychlíky jsou jiný segment dopravy a potřebují jiná vozidla: nízkopodlažnost podstatné části vozidel, široké dveře (byť třeba ne tolik, jako u příměstských vozidel), měly by to být jednotky pro rychlé obraty a určitě by se našlo i něco víc.
Doufám, že se co nejdřív změní náhled na rychlíky jako na odpadkový koš, kam se můžou házet nepotřebné vozy z expresů, a objednají se nová vozidla určená pro tento segment. Bohužel, v pořizoání interpanterů se nepokračuje.
Interpantery se úplně nepovedly. Nové regiopantery mají lepší chodové vlastnosti, takže tento problém by se vyřešil, ale pro nějaké lepší uspořádání 1. třídy by bylo vhodné ji přemístit jen na konec/konce vlaku.
Aby se nezpomalila výměna cestujících (dveřmi vedoucími jen do 1. třídy), bylo by třeba přemístit dveře krajního vozu na jeho „vnitřní“ stranu, což nevím, jak by se líbilo strojvedoucím a zda je to vůbec možné.
Neřekl bych, že se nepovedly Interpantery. Řekl bych, že se moc nepovedly pantery 1. generace, kam patří i Interpantery. Pro druhou generaci se Škodovka poučila. Škoda, že to nešlo hned.
Nové rychlíkové jednotky budou již brzy na R9 od výrobce PESA a bude je provozovat RJ.
Již brzy…. Na to nych nespoléhal, dle mých info nemá RJ ještě zařízené financování
Obávám se že provedení InterPanteru tuto změnu náhledu na rychlíky poněkud brzdí, což je trochu škoda.
Ale co byste chtěl v nejbližší době dělat jiného, když MD ještě ani nevypsalo na rychlíky soutěže, z opraven se vagóny vrací ppooommmmmaaallluu, šedesátiletá Béčka provozovat už má své „nevýhody“, zatímco Xmz z Berlinerů prostě budou k dispozici?
No, nevím. .
Snad to na ministersvu trochu urychlit.
Ono je jasné, že ty jednotky by přicházely postupně, takže ty Xmz potřeba budou, ale nějakou strategii, co na rychlíky v budoucnu nasazovat, teda nevidím. Krom těch zmiňovaných Pes na R. Možná se počítá s tím, že na R spadnou ojeté IJ a CJ, až ty budou v polovině životnosti, ale to mi připadá špatně.
Až budou CJ v polovině životnosti, bude se psát rok 2045 a budou se tu doufejme už dávno prohánět VR jednotky.
Doufat muzete.