ČD začaly na Vysočině školit strojvedoucí na RegioFoxy. Výrobce má tři čtvrtě roku zpoždění
RegioFox v barvách PID v Kraji Vysočina. Pramen: České dráhy
Pesa Bydgoszcz se aktuálně snaží získat schválení typu od českého Drážního úřadu, které je podmínkou pro předání vozidel dopravci.
Nechápu, proč Kraj Vysočina toto v předstihu nepožadoval k nasazení už od 12/2019.
Takto to bude nasazeno bezmála v polovině 10leté „nabagrované“ smlouvy.
Mĕl požadovat nasazení Foxů v roce 2019???
Nevim kolik je traťová rychlost, 62km skoro dvě hodiny je docela dost, více akcelerace a minimálně 65-70, křižování v Rožné, a v Novém Městě, jenže zase v Tišnově minimální čas přestup, to je takové nesystémové všechno.
A možná je to tak dobre jak to je, asi by se to nevyplatilo,
Nemůžu si pomoct…
Letiště, vyhlídka:
20:25 Startuje LX1499, Airbus z Ruzyně, Swissair směr Zürich, 120dB
20:30 Právě startuje EW9771 Airbus z Ruzyně, Eurowings směr Düsseldorf, 125dB
20:50 Právě startuje Os19926 Regiofox z Hlubočep, České Dráhy směr Beroun, 130dB…
To je vtipné 😅
Viděl jsem ji včera na osobním vlaku HB – Humpolec. Už aby to jezdilo na Hlinsko a Pardubice, bude to obrovský skok dopředu.
Proč se prodloužil zkušební provoz? S jakými problémy se výrobce potýká (krom hlučnosti – a vyřešil ji už výrobce nějak)?
Jsou problemy ktere vyrobce neresi. Manual je stale s chybami a prelozen nepresne goglem. Tak si firove davaji dohromady vlastni. Dalsi problem ze motorak nema pamet na zavady v pocitaci. Tak psonci nevedi co maji opravit. Kamery promitaji obraz se zpozdenim. Tak ji nelze pouzit pro najeti na druhy motorak. Zadna slava zatim.
S tím překladem jste mě dostal, to je snad joke😅
Ne, spolupráce s Poláky nikdy nebyla, není a nebude joke. Ale velmi tvrdá realita.
Nedivil bych se, kdyby se manuál, jak je dnes obvyklé, překládal do angličtiny a poté až do češtiny.
A pro jistotu umělou inteligencí nastavenou na poezii.
To jste neviděl návod na Vectrona třeba… „Lokomotivu odzbrojit a opět vyzbrojit“ atd. 🙂
Česká foják topra foják
A problem se spotrebou neni kvuli motoru ale ze Pesa neumi jet vybehem. Tak i na mensim spadu jede urcitym vykonem.
Jako každé novodobé auto jede z kopce dolů třeba 6 převodový stupeň při vyšších otáčkách a spotřebuje méně paliva než na neutrál při volnoběhu….
Tak s autem to není úplně pravda, kazdy typ má automat ladeny jinak.
Pesa je vlak a ne auto. A asi lide kteri s tim jezdi vedi jak pohon pracuje. A psal ze jede ve vykonu i z mirneho spadu.
Tak to by asi zrychloval… To je fyzika vážený a platí jak pro vlak tak pro auto….. To palivo totiž v tom motoru koná práci a ta přeměněná energie se prostě nevytratí….
nezrychloval , jen by ta prace byla využita na roztočení motoru na ty otáčky , kdy motor nebude vlak brzdit. neni možné,, zařadit ,,neutrál.
Ale na tom spádu je ten motor poháněn od nápravy a roztáčí ho, palivo do motoru bude úplně zavřené(aby to nezrychlovalo). A na ten motor je připojen kompresor,dobíječ, klimaagregáty. Takže z kopce to jede bez paliva, narozdíl od výběhu kdy motor musí spotřebovat naftu na svůj volnoběh+kompresor,napájení palubní sítě, klimatizaci.
Jezdis na tom? Zajima me to. Kdyz jedes vybehem tak sice spotrebuje motor palivo ale je mozne vyuzit i male klesani a motorak jede.
Kolega nemyslel velký spád, kdy se jede opravdu bez výkonu a tedy bez paliva. Ale na mírném spádu je třeba u 847 mít navolený výkon jinak brzdí díky trvale připojené převodovce. A pro upřesnění, jsem jeden z těch,co na tom jezdí už od prvních dní.
Však přece ty pomocné pohony, které jsou napevno spojeny s motorem, spotřebovávají energii, dále se kryjí mechanické ztráty motoru a převodovky. Pokud kineticka energie soupravy získaná jizdou z kopce nepokryje nároky celého pohonu tzn.že by to začalo zpomalovat, pak musí točivý moment zajistit motor spalováním paliva. Jízda výběhem je pasé, protože ještě více zvýší spotřebu motoru a kineticka energie ziskana jízdou po spádu by byla přeměněna v teplo v brzdách. Takže je lepší energii soupravy přenášet zpět do pohonu než ho odpojovat a mařit energii v brzdách. Mimochodem podobně se to děje při rekuperaci elektrických soupravách a nikomu to zvláštní… Číst vice »
Když na tom jezdíš od prvních dní, tak si tu neplácej plíce a někam to napiš…
to Desiro taky. Nebo ne?
Kolik činí smluvní pokuta?
Záleží, jestli jsou v ČD stále ti stejní, nebo podobní lidi, co dělali kontrakty na Zátopky se Škodou Trasportation. Pak budou ČD rády, že zaplatí Pese za její zpoždění jen drobnou pokutu 😀 Ale budeme si optimisticky myslet, že se z toho právě už poučili. 🙂
Místo aby kupovali osvědčené vlaky od západních firem a mezi parametry měli reference a zkušenosti tak kupují zajíce v pytli. Vyřešili už ten otřesný hluk??
Když musí nakupovat na základě výběrka, tak musí vzít vozidla od vítěze a ne od koho chtějí.
Pokud si vzpomínám, nikdo jiný se ani nepřihlásil.
Pak je otázka, jestli to výběrko bylo napsané dobře.
Aby měly firmy jako Siemens nebo Stadler zájem, musely by to být bateriové nebo vodikove vlaky, na západě už pár let nefrčí, proto je pro ně takováto zakázka naprosto nezajímavá.
Jedině ty Poláci do toho daly ten spalovák. Krok zpátky.
No a kdo může za to, že v ČR je jen 34% tratí elektrifikovaných? Alstom ani Siemens určitě ne.
No do jisté míry ano. Mimo jiné oni furt přichází s nějakými vodíky a baterkami, které v podmínkách ČR slouží reálně jen jako výmluvy, proč vlastně elektrizace pokračovat nemusí, nebo jen trošku, atd.
Tohle mizerné procento je tu spoustu let, to žádné vodíky a baterky nebyly.
Jistě, ale teprve poslední dobou už by přece jen byly jak peníze tak vůle dělat něco i mimo koridory.
Stadler a Alstom ještě čistě motorové vlaky neodpískali. Proč se nepřihlásili, konkrétně nevím.
Výrobu třeba ne , ale vývoj ano. No schvalování nových nebo skoro nových jednotek v ČR i jinde neni zrovna levná záležitost a moc se to dnes už nevyplatí.
O důvod víc proč zavést vzájemné uznávání schvalování, aspoň v rámci EU.
Odpískaný vývoj znamená, že podle stále novelizovaných a zpřísňovaných norem nelze do provozu schválit, že?
Tak článek popisuje situaci, která evidentně ukazuje, že bylo sepsáno špatně. Poláci si s námi tady hrají jako kočka s myší. Není to otázka, ale fakt.
Pokud je mi známo, přihlásil se ještě newag a CAF
Pravda, omlouvám se, už jsem to dohledal. CAF byl vyřazen pro nesplnění zadání a vybíralo se mezi polskými výrobci. Děkuji.
Newag, co na dálku své vlaky sabotuje?
Nevíte jestli budou nasazeny i na starou tisnovku?
Pardon viz texty níže
To s výběrkem nemá nic společného. To si klidně mohli nastavit jako podmínku.
Tak reference a zkušenosti minimálně z Regiosharků jsou. A inovace (toho typu, jako ze sharků na foxy) probíhají u všech výrobců, už jenom kvůli změnám předpisů.
Děláte si legraci? Jde o vývojové pokračování jednotek RegioShark, jde o jednotku Pesa Link II. generace, takže to logicky musí být velmi kvalitní vozidlo, to že tam je nový motor Rolls Royce, které by měli zvládnout jezdit i na BIO paliva apod. tak nemůžete to vozidlo odsuzovat
změňte zákon a můžete dělat to, o čem píšete 🙂
Nechápu proč musíme kupovat pouze vlaky od Siemense/Alstomu, pokud firma ukáže že jeho vlaky jsou spolehlivé či vhodné tak je dopravce může koupit a zkusit. Regiopanter také není produkt ze Západu a osvědčil se velmi rychle jako dobrý regionální vlak, proto jich je mnoho a stále se vyrábí…
určitě a proto se kvůli nim staví protihlukové zdi a nesmí parkovat přes noc v blízkosti civilizace aby nerušili noční klid co? jak v JMK.
Splňují normy? Splňují.
To je sice hezký, ale reálně celkem k ničemu. Komunální politik potřebuje být za dobře s občany a dopravce potřebuje být za dobře s komunálním politikem. Takže je snaha stížnosti na hluk řešit.
Nepletete si náhodou jednotky s ibalginy/pantery?
Západní firmy nějaké klasické DMU už moc nezajímají….
Ano jsme, výběrové řízení má obsahovat jasní podmínky, ale tady je vidět, že bylo sepsání špatně.
Jednotka v barvě PID ve Žďáru nad Sázavou?
To se PID chystá zas tolik rozšiřovat?
A četl jsi ten článek? Píšou v něm proč tam ta jednotka je.
To nebude fotka ze Žďáru nad Sázavou, ale u Havlíčkova Brodu. I když na panelu je napsaný Žďár nad Sázavou.
Vysočině by to spíš prospělo… 😀
Byť jich je v provozu zatím několik, v Polsku už jich musí být vyrobeno dost, ne? Chápu to tak, že jelikož zatím měli Foxy řadu problémů, ty další vyrobené se na základě toho upravují. Máte někdo bližší informace?
Taky by mě zajímalo, kolik už jich je vyrobených a čeká jen na to schválení.
Tišnov – Nedvědice a Nové Město – Žďár nad Sázavou je frekvence obrovská, resp. akorát na tu trojitou reginku. Ve střední části trati omezovali před pár lety dopravu a lidí je tam méně, tam to frčí hlavně v pátky a neděle. A taky když jsou nesjízdné silnice kvůli sněhu a uvíznutým kamionům, to jsou pak vlaky plný. I ten brněnský expres o víkendech umí vozit mraky běžkařů, cyklistů, výletníků a houbařů…ale když je hnusně, je to vlak duchů a frekvenci by pobrala půlka M152 🙂 Slyšel jsem, že tuto lokálku od 2025 už financovat nebudou brňáci, ale jihlavští, tak třeba… Číst vice »
Klopení je u Pendolin možné využít pro rychlosti nad V100 = 70 km/h. To na Nedvědičce fakt není. 🙂
Nevíte,prosím, jestli ty Regiofoxy budou jezdit i na trase Žďár-Tišnov přes Bystřici? A případně kdy časově se s tím počítá?
Na takové legrace jich je málo. 🙂
Na trati Žďár-Nové Město-Tišnov by měly jezdit.
Bude to mít dostatečnou kapacitu, když tam dnes jezdí trio Regína?
Tak to by mohlo být kapacitně +- podobné odhaduji…
Trio 135 sedaček, liška 115. Bude to problém? Nevím, tu trať tolik neznám.
Bude to ohromný problém… místo 120 volných míst jich bude volných jen sto 🙂 … Není to extra vytížená trať.
No v Regíně stačilo, aby přistoupil jeden dětský tábor a už člověk musel stát jen na jedné noze, a to ještě ani né na své…ale to byl problém prostorových dispozic Regíny, ne ani tak samotných míst k sezení.
Tím jsem chtěl říct, že to tam jezdilo buď úplně prázdné, nebo tam byl tábor a lidé přetékali. Nic mezi tím 😀
A není to náhodou problém nastavení myšlení společnosti? Když chce jet tábor busem, automaticky si ho objedná a zaplatí tržní cenu a všem to přijde normální. Když chce jet tábor vlakem, přijde na nádraží, chce zaplatit běžnou skupinovou slevu a diví se, že se nevejde a opět to všem přijde normální. Kapacitu neurčuje dopravce, ale objednatel, opět u busů to všichni chápou (viz busy v KVK kraji), ale u vlaků za to pořád v myšlení může dopravce (ať už ČD na příkladu Tišnovky, GWTR na Šumavě nebo Arriva v neděli z Turnova)…
Protože vlakoví dopravci jsou víc vidět.
Když kupuji jízdenku ve vlaku/na pokladně dopravce a neřeknu, že chci PID, tak dostanu jízdenku dopravce. Autobusoví dopravci často ani nemají na linkách v závazku vlastní tarif, na hodně bus stanicích není pokladna dopravce, na některých je akorát automat.
Výše Milan uvádí, že na okraji tratě je ta frekvence dostatečná. Údaje z krajů hovoří mezi 900 – 1000 lidí denně, takže pravdu má on. Střed trati je využit málo – okolo 200-250 lidí za den. Nové vozidlo s vyšší akcelerací než regina by na té kopcovité trati, tak jako jinde, mohlo mít za následek zvýšení počtu cestujících i zkrácení jízdních dob.
Tišnov – Nedvědice a Nové Město – Žďár nad Sázavou je frekvence obrovská, resp. akorát na tu trojitou reginku. Ve střední části trati omezovali před pár lety dopravu a lidí je tam méně, tam to frčí hlavně v pátky a neděle. A taky když jsou nesjízdné silnice kvůli sněhu a uvíznutým kamionům, to jsou pak vlaky plný. I ten brněnský expres o víkendech umí vozit mraky běžkařů, cyklistů, výletníků a houbařů…ale když je hnusně, je to vlak duchů a frekvenci by pobrala půlka M152 🙂 Slyšel jsem, že tuto lokálku od 2025 už financovat nebudou brňáci, ale jihlavští, tak třeba… Číst vice »
….Slyšel jsem, že tuto lokálku od 2025 už financovat nebudou brňáci….
Nebude to jen vyrovnání výkonů mezi dvěma kraji, kdy se tyto dohody mohou měnit podle rozsahu vozby a dislokace vozidel? Pokud by ty „lišky“ tam měly jezdit (což plánovali), pak jejich domovem by zřejmě byl Havlíčkův Brod (depo). Otázkou by pak byla další perspektiva depa v Tišnově.
Granja je španělsky farma.🙂 učím se španělsky a tak mi to nedá. Promiňte.
Njn, a v medicíně zas dislokace znamená vykloubení, no… 🙂
V pohodě. Se Spanělskem a španělsku farmou to nesouvisí.