ČD začaly na Vysočině školit strojvedoucí na RegioFoxy. Výrobce má tři čtvrtě roku zpoždění
Pesa Bydgoszcz se aktuálně snaží získat schválení typu od českého Drážního úřadu, které je podmínkou pro předání vozidel dopravci.
České dráhy tento týden zahájily zkušební provoz jednotky RegioFox (847) v Kraji Vysočina. Cílem je proškolit strojvedoucí a personál údržby v havlíčkobrodském depu. Polský výrobce Pesa Bydgoszcz má s dodávkou jednotek zhruba tři čtvrtě roku zpoždění, vyškolením personálu chtějí dráhy předejít jeho dalšímu navyšování po převzetí vlaků.
„Věříme, že výrobci se do letošního jara podaří dokončit zkušební provoz a získat typové schválení RegioFoxů, což otevře prostor pro převzetí už vyrobených vlaků. Díky současnému školení dostatečného počtu strojvedoucích a techniků je pak můžeme nasadit do provozu bez dalšího prodlení a urychlíme tak nasazení nových jednotek do běžného provozu na Vysočině a v Pardubickém kraji minimálně o jeden až dva měsíce,“ uvedl Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
V depu v Havlíčkově Brodě se budou starat o 16 motorových jednotek RegioFox, z toho jich devět bude jezdit na Vysočině (například na trati Havlíčkův Brod – Jihlava – Slavonice) a sedm jich je určeno pro Pardubický kraj pro trať Havlíčkův Brod – Chrudim – Pardubice.
Pesa Bydgoszcz se aktuálně snaží získat schválení typu od českého Drážního úřadu, které je podmínkou pro předání vozidel dopravci. Ve zkušebním provozu je šest jednotek, které dosud jezdily jen ve středních Čechách. Zkušební provoz měl skončit s koncem loňského roku, byl ale o půl roku prodloužen.
Po schválení vozidel a jejich převzetí Českými drahami budou RegioFoxy uvedeny do provozu nejen na Vysočině, ale také v Jihočeském, Středočeském, Královéhradeckém a Pardubickém kraji a v Praze.
Zatím jsou jednotky RegioFox stále v majetku výrobce. Pesa má letos dodat Českým drahám 59 těchto jednotek. Cestujícím nabídnou mimo jiné wifi, elektrické zásuvky, USB konektory nebo klimatizaci.