ČD vysvětlují nedostatek vozů. Část jich uvízla ve slovenských opravnách
Vůz Českých drah Bmz 226. Foto: České dráhy
Podle ministra dopravy mají v případě závad u vlaků Praha – Berlín soupravy končit v Drážďanech.
Podle ministra dopravy mají v případě závad u vlaků Praha – Berlín soupravy končit v Drážďanech.
A co zkusit požádat o vyjádření ŽOS Vrútky… Myslím, že by se veřejnost divila, jakým způsobem se zadávají zakázky na jejich opravu
Warum wurde der CD Wagenmeister Herr Radek Müller entlassen ,seitdem geht es rapide Berg ab ,wagen in schlechter Wartung .
Kdepak jsou ti inženýři a manažeři kteří zrušili všechny ŽOSky u nás?
Dotaz na redakci – nechcete udělat zase souhrnný článek o nových linkách RGJ?
Ten článek z loňska asi není úplně aktuální. Brusel asi nedopadne, stejně jako linky do/z Berlína
https://zdopravy.cz/deset-novych-linek-napric-evropou-regiojet-ukazal-plany-na-velkou-expanzi-84632/
pardon – patří pod jiný článek. Prosím smazat. Díky
Dle článku je zpoždění opravy u 10 vagonů.
Tak si shrňme kolik a jakých vagonů má ČD na 200 km/h potřebnou do Německa:
Myslím, že řešením bude redislokace=přesunout vagony.
169x B(d)mz
36x A(B)m(p)z
18x Bd/hmpz
16x Wrmz
celkem 239 starších vagonů + 50 nových Interjetů
Na linku do Berlína/Hamburgu je třeba zhruba 80 vagonů včetně záloh.
Takže problém bude asi v tom, že ČD má málo slušných rychlých vagonů a žádné si nenechává do záloh.
Tak pojďte opravy vozů a vozidel konkrétně řešit, nebo se poptejte v okolí kdo by to šel dělat? Za kolik hrubého jste ochotni se do montérek převléknout – ve variantě jen denní nebo i turnus noční? Dále sháním techniky – elektro + kolovka? Tam byste si představovali kolik?
Za 3000eur cisteho prejdem z IT
To jsi
Ceny já mám cca 6-8 tis MD
ŽOS Vrútky alespoň v dohledné době nezkrachují. To z Tratecu tahají očesaná Bymka co se nestihly zmodernizovat a servírují to rovnou na hřbitov do České Třebové. A v Pardubickém kraji řeší horko těžko udržení již zmodernizovaných vozů Bdmtee z Tratecu v provozu.
Proč tu modernizaci Bdmtee nedělají ostatní uchazeči o zakázku?
PARS Škoda
ŽOS Trnava
Proč nepoužijí ČD vozy interjet, které jsou stavěny na 200km/h. Též se nám stalo, že soupravě chyběl vagón při cestě z Hamburku
Protože těch je jen 10 a ty obsluhují linku R15 a Ex6 a není jich nazbyt. 6 jich jezdí na R15, 3 jezdí na Ex6 (protože dva páry zajišťují Pendolina) a jeden slouží jako záloha pro obě tyto linky.
A proč je jich jen 10?
Vozů je 50, ale jsou trvale spojeny do 5vozových souprav.
Proč jich neobjednali víc?
Protože není cash, Johnny.
No money, no funny…
ČD mají vozy v bordelu. Kdybyste viděli stav 854/954 co jezdí v Královéhradeckém kraji, bylo by vám ouzko. Věčně nejdou zavřít dveře do oddílu, neskutečně hlučně to brzdí. Tuhle jsem jel 23 let starým Lintem, co provozuje Leo Express, z Ústí n. O. do Letohradu. Jsem hned našel 10 rozdílů…
Například ten, že v Lintu na rozdíl od 854 nikdy nejdou zavřít dveře do oddílu, protože tam žádné nejsou 🙂
Hlučně to brzdí, protože to má špalíkovou brzdu.
Tal si mají ty špalíky namazat,ať to tak neskřípe. 🙂
Nebo aspoň počůrat
V 21. století nemá ČD vagony a odpovědní berou 100 % plat?
Netrvá to už pár let ? Koukejte s tím pohnout !
jasně, takže když se zaměstnanec ve výrobě odvede poloviční práci, tak má být potrestán manažer ? Typický kvokamůrismus….
notabene zaměstnanec jiné firmy, která zakázku ČD přijala
Proč nějakého zaměsnance dodavatele řešit? Ať smluvní pokutu platí dodavatel, pokud to není ve smlouvě tak ať je nákupčí bez prémii
Já rozhodně nejsem ten, kdo by neustále řešil manažerské platy a padáky, jako jiní, ale zase od toho tam ti manažeři jsou, aby to nějakým způsobem ukočírovali. Problém s vozy je především v tom, že na dílně nejsou lidi a není na opravy mnohdy asi ani čas. A evidentně se to projevuje u všech dopravců.
ještě budeme rádi za ukrajince, kteří tam půjdou pracovat ale hlavně že se nadává, že UKáčka berou lidem práci
A vagóny si nakreslia….
A nebyl by lepší nějaký „vlastní“ dopravce, nějaké ČeDé Dojčland, které drží hubu a krok?
Podle mě se chce dostat cestující hlavně z bodu A do bodu B a je schopen překousnout (za cenu nějaké slevy) určité „nepohodlí“
Jaké slevy?
cestující hlavně z bodu A do bodu B a je schopen překousnout (za cenu nějaké slevy) určité „nepohodlí“
Cože? On si také cestující může připlatit za jiný způsob dopravy.
Jako třeba z Děčína do Berlína jede zelenej Flixtrain nebo Regiojet?
Cestující si koupil jízdenku od ČD/DB.
Auta stojí, vlaky podle reklamy jedou.
Kdy naposledy jste tuhle reklamu viděl?
ČD mají navýšit kapacitu dpov..a nabrat lidi .proč se do toho sere ministr dopravy..
Kde jsou ty lidí?
Proč se do toho montuje ministr? Třeba protože ČD jsou státní?
Odkud?
Pozitivní je, že s tím odteď DB budou jezdit aspoň do Drážďan. Část lidí to má jako cíl a přestup odtud vypadá nadějnější. Ne že by to byl ideální stav, ale přece jen je to pokrok
Tento problém nevyřeší ani nasazení jakékoliv ucelené netrakční soupravy ani třeba v budoucnu ICE, pokud ta bude ve správě jakéhokoliv českého dopravce. Všichni brblají na ČD, ale situace u soukromých dopravců, zejména Regiojet je ještě horší. Toto je o změně myšlení, celkové koncepce. Jinak to nemá řešení.
To je hlavně o nastavení smluvních pokut.
Proč je pro dopravce výhodnější neplnit řazení a platit smluvní pokuty, než plnit řazení s rezervou?
Když se v Německu porouchá řídící vůz, DB vytáhne druhou lokomotivu a udělá „sendvič“. Když se v Česku porouchá řídící vůz, jezdí se s desítkami minut zpoždění.
Nemyslím si, že by to DB dělala z čistého altruismu.
A nebo také když se u DB porouchá jeden vůz v soupravě, tak se celá souprava odstaví a spoj zruší (protože k soupravám se tam přistupuje jako k jednotkám a je zakázáno je rozpojovat).
Dle mých pozorování je toto častější případ.
Spíš bych to viděl, že je problém s dodáním nových jednotek dopravcům a nestíhají servisní firmy. Prostě práce je dost a nejsou lidi a ten problém se týká v podstatě většiny dopravců a servisních organizací.
Už je na tomto vebu další nový článek řešící podobný problém u Regiojetu, jste spokojen?
To je pravda. Stále se kdosi pokouší nacpat koncepce 80. a 90. let do dnešní doby.
Taky nejsem z Comfortjetu extra nadšen. Mimo jiné nebude mít nízkopodlazní vozy jako obdobná souprava v Rakousích.
Co byste navrhoval?
To jsem zvědav, jak bude ČD úspěšné při vymáhání nároků na náhradu škody od ŽOS Vrútky.
S ŽOS Vrútky byla sjednána rámcová smlouva na revize až 71 vagonů, s celkovou cenou až 400 milionů Kč.
Revize trva v SK opravnach primerenou dobu a ve lhutach, pokud se nezanedbava prubezna udrzba, pripadne nebyly opravny ev. uvedene v omyl.. takze vymluvy na tohle neberu. Je zajimave, ze pro ZSSK a jine drahy ZOS dela vse nacas( velke revize) ale spozdeni je zazracne jen pro CD … strasne vymlouvani…. staci se podivat na registr zmluv u ZSSK na webu a jiny zakaznici.
Obávám se, že na veřejné diskuzi se to nevyřeší, neboť by bylo třeba znát detaily.
Na adresu ŽOS Vrútky = mě přišlo pozoruhodné, že předloni vyhráli zakázku ČD na periodické opravy Bdpee231, ale poté odmítli podepsat smlouvu. Zakázka zveřejněna pod číslem Z2020-006367
Když odmítli podepsarz což běžně nedělaji jedno muselo být deklarováno a druhé realita
Ta zakázka měla 3 části. Periodické opravy:
Bdtee276 – podepsali smlouvu (až 26 vagonů)
ABpee347 – podepsali smlouvu (až 15 vagonů)
Bdpee231 – nepodepsali, přestože vyhráli (až 62 vagonů).
Já bych spíše tipoval, že od uzavření veřejné soutěže do podpisu smlouvy se objevila ziskovější zakázka, na kterou potřebovali kapacitu. Tak vzdali tu největší část zakázky. Ale to je jen dohad.
Dnes jsem si početl, že toho ne dodaného je víc a to dodané kvalitou moc neoslňuje:
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/moderni-vlaky-regionalni-dopravce-stadler-ceske-drahy.A220823_679505_olomouc-zpravy_dmk
To není ŽOS Vrútky, ale ŽOS Zvolen
Já o Vrútkách nepsal. Myslel jsem to tak, že nedodaných vozidel po opravách je víc na všechny strany, k tomu ještě reklamace a jako zlatý hřeb se SŽ postará o stres zbytku cestujících.
No tomu bych moc nevěřila. Tam ruka ruku myje. A rozhodně se neudavají tak jako my v Čechách, kde nejde o to mít vše v pořádku, ale poslat co největší penále. A vlastně čím hůř, tím lépe. Jen se podívejte na všechny ty škodolibé příspěvky u článku linky na Hamburk. Nejde vůbec o to, co se tam skutečně děje, ale co nejvíce poplyvat ČD. Všechno je špatně, ale nejšpatnější jsou České dráhy, Škodovka, CZ Loko… pořád dokola.
A: To je vůl!
B: Co zas provedl, ten blbec?
A: Von si tu smlouvu snad čte nebo co!?
B: To je vůl!
Aneb vítejte v realitě tesilových strýců, vždycky to stačilo jenom podepsat.
Simono sliny se plivou ,
Na ČD se musí s tvrdými slinami….
Už je na tomto vebu další nový článek řešící podobný problém u Regiojetu, jste spokojena?
Dělá načas? Zeptejte se na Slovensku, kolikrát chcípne lokomotiva na druhý den po návratu z dílen ..
40-50 ročné stariny sa majú posielať do šrotu a nie do dílen. Ale pre slovenské vlády zlodejov sa nič nekúpilo.
Kdyby objednaly ZSSK taky 50 x Vectron, situace by byla trochu jiná.
To znamená jedno: provozování 40 a 50 let starejch mašin s nájezdem 8 000 000 km a jejich servisování ve Vrútkách je blbost.
Jestli jako se Škodou v případě řady 380, tak si myslím, že by víc jak půl miliardy platit nemusely…
Já se trochu „obávám“ (ač je to jen domněnka, tak mne neberte za slovo), že ŽOS Vrútky za to dost možná nemohou, neb situace v železničním opravárenství se zejména po započetí války na Ukrajině dost zkomplikovala. A to prakticky ve všech opravnách, které znám (trošku se v tom pohybuju). Je totiž VELKÝ problém s dodávkami náhradních dílů – od dvojkolí přes kabeláže až po různé obrobky a svařence. Sice se ne všechno dováží přímo z Ukrajiny, ale když pak jdete po subdodávkách subdodavatelů, nakonec se velmi často k Ukrajině „oklikou“ dostanete, anebo na díly od firmiček, které skrz energetickou krizi,… Číst vice »
Díky za názor