ČD vysvětlují nedostatek vozů. Část jich uvízla ve slovenských opravnách

Vůz Českých drah Bmz 226. Foto: České dráhyVůz Českých drah Bmz 226. Foto: České dráhy

Podle ministra dopravy mají v případě závad u vlaků Praha – Berlín soupravy končit v Drážďanech.

70 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Negrelli

A co zkusit požádat o vyjádření ŽOS Vrútky… Myslím, že by se veřejnost divila, jakým způsobem se zadávají zakázky na jejich opravu

Mike Ebert

Warum wurde der CD Wagenmeister Herr Radek Müller entlassen ,seitdem geht es rapide Berg ab ,wagen in schlechter Wartung .

Pavel Nocar

Kdepak jsou ti inženýři a manažeři kteří zrušili všechny ŽOSky u nás?

vtvt

Dotaz na redakci – nechcete udělat zase souhrnný článek o nových linkách RGJ?

Ten článek z loňska asi není úplně aktuální. Brusel asi nedopadne, stejně jako linky do/z Berlína
https://zdopravy.cz/deset-novych-linek-napric-evropou-regiojet-ukazal-plany-na-velkou-expanzi-84632/

vtvt

pardon – patří pod jiný článek. Prosím smazat. Díky

vtvt

Dle článku je zpoždění opravy u 10 vagonů.

Tak si shrňme kolik a jakých vagonů má ČD na 200 km/h potřebnou do Německa:
Myslím, že řešením bude redislokace=přesunout vagony.
169x B(d)mz
36x A(B)m(p)z
18x Bd/hmpz
16x Wrmz
celkem 239 starších vagonů + 50 nových Interjetů

Na linku do Berlína/Hamburgu je třeba zhruba 80 vagonů včetně záloh.

Takže problém bude asi v tom, že ČD má málo slušných rychlých vagonů a žádné si nenechává do záloh.

Martin81

Tak pojďte opravy vozů a vozidel konkrétně řešit, nebo se poptejte v okolí kdo by to šel dělat? Za kolik hrubého jste ochotni se do montérek převléknout – ve variantě jen denní nebo i turnus noční? Dále sháním techniky – elektro + kolovka? Tam byste si představovali kolik?

M@trixX

Za 3000eur cisteho prejdem z IT

Vojtech

To jsi
Ceny já mám cca 6-8 tis MD

Os5600

ŽOS Vrútky alespoň v dohledné době nezkrachují. To z Tratecu tahají očesaná Bymka co se nestihly zmodernizovat a servírují to rovnou na hřbitov do České Třebové. A v Pardubickém kraji řeší horko těžko udržení již zmodernizovaných vozů Bdmtee z Tratecu v provozu.

vtvt

Proč tu modernizaci Bdmtee nedělají ostatní uchazeči o zakázku?
PARS Škoda
ŽOS Trnava

Petr Jareš

Proč nepoužijí ČD vozy interjet, které jsou stavěny na 200km/h. Též se nám stalo, že soupravě chyběl vagón při cestě z Hamburku

David

Protože těch je jen 10 a ty obsluhují linku R15 a Ex6 a není jich nazbyt. 6 jich jezdí na R15, 3 jezdí na Ex6 (protože dva páry zajišťují Pendolina) a jeden slouží jako záloha pro obě tyto linky.

Johnny Cash

A proč je jich jen 10?

Jiří Kocurek

Vozů je 50, ale jsou trvale spojeny do 5vozových souprav.

Johnny Cash

Proč jich neobjednali víc?

Lukáš F.

Protože není cash, Johnny.

Gajda

No money, no funny…

Ondra

ČD mají vozy v bordelu. Kdybyste viděli stav 854/954 co jezdí v Královéhradeckém kraji, bylo by vám ouzko. Věčně nejdou zavřít dveře do oddílu, neskutečně hlučně to brzdí. Tuhle jsem jel 23 let starým Lintem, co provozuje Leo Express, z Ústí n. O. do Letohradu. Jsem hned našel 10 rozdílů…

MHD

Například ten, že v Lintu na rozdíl od 854 nikdy nejdou zavřít dveře do oddílu, protože tam žádné nejsou 🙂

rejpal

Hlučně to brzdí, protože to má špalíkovou brzdu.

Apollo 17

Tal si mají ty špalíky namazat,ať to tak neskřípe. 🙂

Pája

Nebo aspoň počůrat

medvěd

V 21. století nemá ČD vagony a odpovědní berou 100 % plat?
Netrvá to už pár let ? Koukejte s tím pohnout !

Kryštof

jasně, takže když se zaměstnanec ve výrobě odvede poloviční práci, tak má být potrestán manažer ? Typický kvokamůrismus….

Kryštof

notabene zaměstnanec jiné firmy, která zakázku ČD přijala

Leinad

Proč nějakého zaměsnance dodavatele řešit? Ať smluvní pokutu platí dodavatel, pokud to není ve smlouvě tak ať je nákupčí bez prémii

Zapa

Já rozhodně nejsem ten, kdo by neustále řešil manažerské platy a padáky, jako jiní, ale zase od toho tam ti manažeři jsou, aby to nějakým způsobem ukočírovali. Problém s vozy je především v tom, že na dílně nejsou lidi a není na opravy mnohdy asi ani čas. A evidentně se to projevuje u všech dopravců.

Kryštof

ještě budeme rádi za ukrajince, kteří tam půjdou pracovat ale hlavně že se nadává, že UKáčka berou lidem práci

ViliamS

A vagóny si nakreslia….

Vendelin

A nebyl by lepší nějaký „vlastní“ dopravce, nějaké ČeDé Dojčland, které drží hubu a krok?

Podle mě se chce dostat cestující hlavně z bodu A do bodu B a je schopen překousnout (za cenu nějaké slevy) určité „nepohodlí“

Poudy

Jaké slevy?

Jiří Kocurek

cestující hlavně z bodu A do bodu B a je schopen překousnout (za cenu nějaké slevy) určité „nepohodlí“

Cože? On si také cestující může připlatit za jiný způsob dopravy.

Leinad

Jako třeba z Děčína do Berlína jede zelenej Flixtrain nebo Regiojet?
Cestující si koupil jízdenku od ČD/DB.

Jan Kral

Auta stojí, vlaky podle reklamy jedou.

Zapa

Kdy naposledy jste tuhle reklamu viděl?

Gargy

ČD mají navýšit kapacitu dpov..a nabrat lidi .proč se do toho sere ministr dopravy..

Petr

Kde jsou ty lidí?

Tomáš

Proč se do toho montuje ministr? Třeba protože ČD jsou státní?

Pája

Odkud?

Pája

Pozitivní je, že s tím odteď DB budou jezdit aspoň do Drážďan. Část lidí to má jako cíl a přestup odtud vypadá nadějnější. Ne že by to byl ideální stav, ale přece jen je to pokrok

Michal Štěpán

Tento problém nevyřeší ani nasazení jakékoliv ucelené netrakční soupravy ani třeba v budoucnu ICE, pokud ta bude ve správě jakéhokoliv českého dopravce. Všichni brblají na ČD, ale situace u soukromých dopravců, zejména Regiojet je ještě horší. Toto je o změně myšlení, celkové koncepce. Jinak to nemá řešení.

Leinad

To je hlavně o nastavení smluvních pokut.
Proč je pro dopravce výhodnější neplnit řazení a platit smluvní pokuty, než plnit řazení s rezervou?

Pezos

Když se v Německu porouchá řídící vůz, DB vytáhne druhou lokomotivu a udělá „sendvič“. Když se v Česku porouchá řídící vůz, jezdí se s desítkami minut zpoždění.

Nemyslím si, že by to DB dělala z čistého altruismu.

Geralt

A nebo také když se u DB porouchá jeden vůz v soupravě, tak se celá souprava odstaví a spoj zruší (protože k soupravám se tam přistupuje jako k jednotkám a je zakázáno je rozpojovat).

MHD

Dle mých pozorování je toto častější případ.

noerf

Spíš bych to viděl, že je problém s dodáním nových jednotek dopravcům a nestíhají servisní firmy. Prostě práce je dost a nejsou lidi a ten problém se týká v podstatě většiny dopravců a servisních organizací.

Winchester1873

Už je na tomto vebu další nový článek řešící podobný problém u Regiojetu, jste spokojen?

Johnny Cash

To je pravda. Stále se kdosi pokouší nacpat koncepce 80. a 90. let do dnešní doby.
Taky nejsem z Comfortjetu extra nadšen. Mimo jiné nebude mít nízkopodlazní vozy jako obdobná souprava v Rakousích.

vtvt

Co byste navrhoval?

Vtvt

To jsem zvědav, jak bude ČD úspěšné při vymáhání nároků na náhradu škody od ŽOS Vrútky.

S ŽOS Vrútky byla sjednána rámcová smlouva na revize až 71 vagonů, s celkovou cenou až 400 milionů Kč.

Paolo

Revize trva v SK opravnach primerenou dobu a ve lhutach, pokud se nezanedbava prubezna udrzba, pripadne nebyly opravny ev. uvedene v omyl.. takze vymluvy na tohle neberu. Je zajimave, ze pro ZSSK a jine drahy ZOS dela vse nacas( velke revize) ale spozdeni je zazracne jen pro CD … strasne vymlouvani…. staci se podivat na registr zmluv u ZSSK na webu a jiny zakaznici.

Vtvt

Obávám se, že na veřejné diskuzi se to nevyřeší, neboť by bylo třeba znát detaily.

Na adresu ŽOS Vrútky = mě přišlo pozoruhodné, že předloni vyhráli zakázku ČD na periodické opravy Bdpee231, ale poté odmítli podepsat smlouvu. Zakázka zveřejněna pod číslem Z2020-006367

Paolo

Když odmítli podepsarz což běžně nedělaji jedno muselo být deklarováno a druhé realita

Vtvt

Ta zakázka měla 3 části. Periodické opravy:
Bdtee276 – podepsali smlouvu (až 26 vagonů)
ABpee347 – podepsali smlouvu (až 15 vagonů)
Bdpee231 – nepodepsali, přestože vyhráli (až 62 vagonů).

Já bych spíše tipoval, že od uzavření veřejné soutěže do podpisu smlouvy se objevila ziskovější zakázka, na kterou potřebovali kapacitu. Tak vzdali tu největší část zakázky. Ale to je jen dohad.

Pája

Dnes jsem si početl, že toho ne dodaného je víc a to dodané kvalitou moc neoslňuje:

https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/moderni-vlaky-regionalni-dopravce-stadler-ceske-drahy.A220823_679505_olomouc-zpravy_dmk

vtvt

To není ŽOS Vrútky, ale ŽOS Zvolen

Pája

Já o Vrútkách nepsal. Myslel jsem to tak, že nedodaných vozidel po opravách je víc na všechny strany, k tomu ještě reklamace a jako zlatý hřeb se SŽ postará o stres zbytku cestujících.

Simona

No tomu bych moc nevěřila. Tam ruka ruku myje. A rozhodně se neudavají tak jako my v Čechách, kde nejde o to mít vše v pořádku, ale poslat co největší penále. A vlastně čím hůř, tím lépe. Jen se podívejte na všechny ty škodolibé příspěvky u článku linky na Hamburk. Nejde vůbec o to, co se tam skutečně děje, ale co nejvíce poplyvat ČD. Všechno je špatně, ale nejšpatnější jsou České dráhy, Škodovka, CZ Loko… pořád dokola.

Jiří Kocurek

A: To je vůl!
B: Co zas provedl, ten blbec?
A: Von si tu smlouvu snad čte nebo co!?
B: To je vůl!

Aneb vítejte v realitě tesilových strýců, vždycky to stačilo jenom podepsat.

Ketchup1970

Simono sliny se plivou ,

BND 30

Na ČD se musí s tvrdými slinami….

Winchester1873

Už je na tomto vebu další nový článek řešící podobný problém u Regiojetu, jste spokojena?

Pezos

Dělá načas? Zeptejte se na Slovensku, kolikrát chcípne lokomotiva na druhý den po návratu z dílen ..

Martin

40-50 ročné stariny sa majú posielať do šrotu a nie do dílen. Ale pre slovenské vlády zlodejov sa nič nekúpilo.

Johnny Cash

Kdyby objednaly ZSSK taky 50 x Vectron, situace by byla trochu jiná.

Johnny Cash

To znamená jedno: provozování 40 a 50 let starejch mašin s nájezdem 8 000 000 km a jejich servisování ve Vrútkách je blbost.

Kernteriér

Jestli jako se Škodou v případě řady 380, tak si myslím, že by víc jak půl miliardy platit nemusely…

Rostislav K.

Já se trochu „obávám“ (ač je to jen domněnka, tak mne neberte za slovo), že ŽOS Vrútky za to dost možná nemohou, neb situace v železničním opravárenství se zejména po započetí války na Ukrajině dost zkomplikovala. A to prakticky ve všech opravnách, které znám (trošku se v tom pohybuju). Je totiž VELKÝ problém s dodávkami náhradních dílů – od dvojkolí přes kabeláže až po různé obrobky a svařence. Sice se ne všechno dováží přímo z Ukrajiny, ale když pak jdete po subdodávkách subdodavatelů, nakonec se velmi často k Ukrajině „oklikou“ dostanete, anebo na díly od firmiček, které skrz energetickou krizi,… Číst vice »

vtvt

Díky za názor