ČD vozí Pantery z jihu Čech na opravy do Plzně, aby zachránily rychlíky na R17

Vagon řady Bmz, interiér, ilustrační foto. Autor: České dráhyVagon řady Bmz, interiér, ilustrační foto. Autor: České dráhy

Rychlíky Vltava/Lužnice/Silva Nortica patří k nejpostiženějším aktuální vozovou krizí u Českých drah.

97 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Baraba

Hlavní problém bohužel je opět u ČD, které se opět naprosto nepřipravily na náběh nových předpisů…..

PRO Franz-Josefs-Bahn

Proč neodkoupit nebo případně nepronajmout ŽOS České Velenice k reaktivaci?

Karl vB.

Vy jste podle nicku asi železniční romantik a podařilo se vám vyřknout asi ten nejhorší možný návrh.
Haly prastaré (1869), akorát vozovka poválečná, vše asi 20 let zavřené, neudržované. Vzhledem k tomu, že firma zkrachovala, si nedělám iluzi, že by tam zůstal nějaký funkční stroj.
K tomu stará ekologická zátěž.
Zaměstanci v důchodu, nebo u jiných firem.
Bydlení pro nové zaměstance nezajištěno.
Poloha pro dojíždění naprosto nevhodná, excentrická.
http://www.pro-fjb.at/

Vojta Svobodný

Tak na Budejovice se stavěla nová speciální trať pro Pendolina, která jako jedina můžou využít maximální rychlost. Tak proč se tam sakra ta Pendolina nenasadi, když na Ostravu stejně nikde nejedou víc jak 160???!

tarten

Na Budějice je jich škoda. A ještě nějaký ten rok do zprovoznění ETCS nemohou přes 160 ani tam.

Vojta Svobodný

Ok, beru, že se ještě musí dokončit poslední úsek kolem Nemanic s tunelem. Pak ovšem doufám ze se skutečně již Pendolina nasadí, jinak byla ta trať stavěna napůl zbytečně z meho pohledu. Krom toho, že realne jich je skoda prave na tu Ostravu, kam muže jezdit jakýkoliv konvenční vlak, jelikož tam se to naklápění nevyužije.

Karl vB.

Jenomže právě na komerční lince na Ostravu na sebe ta provozně drahá Pendolina vydělají více, než na trati 220.

jal

Ale využije. Ostrava – Dluhonice nejvíc.

Leinad

V grafikonu kdy měl Leo stejnou zastavovací politiku jako Pendolino, byl rozdíl teoreticky Praha – Ostrava dvě minuty ve prospěch Pendolina, prakticky Flirt uměl zkracovat.

Zdeněk

U ČD byl, je a bude bordel navždy…například na trati HK Letohrad kde jezdím skoro denně, každý týden porucha vozidla (854?)

Tonda Čihák

Klasika u ČD.Spíš by bylo překvapení kdyby to bylo obráceně 😀

Ondrak

Přitom by úplně stačilo, aby borci od ČD pracovali alespoň 70% pracovní doby. Né 30%😁

Ondrak

Ale abych to ještě upravil a naházel špínu na mechaniky. Ja bych za 35 hrubého, taky víc nedělal…. Ryba vždy smrdí od hlavy…

Jaaa

Vidím to na jednotky od toho NIM expresu o článek výš. 😀

Karl vB.

Myslíte, že stačí pouze vyměnit lokomotivu a bude to moct jezdit i u nás?

Strojženoucí

To je zajímavá otázka. Nakolik jsou tyhle jednotky podobné push-pullům v MSK?

Jaaa

Mají vysoko nástupní prostor. O 21 cm výš – to je jako jeden schod navíc.

Hanka

Nu ju nu, jako všude – musely by se ubrat peníze někde jinde a to se manažerům nechce si sáhnout na ty své. Nebo zrušit tolik nepotřebných revizorů, kteří řeší akorát kraviny či ubrat kancelářské pracovníky, kteří kolikrát neumí ani napsat výlukový rozkaz či za celý rok své práce maximálně přepošlou pár emailů. Přehnaná byrokracie – a potom nemají např. elektromechanici dostatečné finanční ohodnocení. Nedivím se, že volí jinou práci, než je v dílně u ČD, protože se svým odborným zaměřením dostanou jinde dvojnásobek i víc. Je to komplikovaná síť pokut, které dostávají ČD od státu či krajů za nedodržení… Číst vice »

PvvS

A jaké sankce za nedodržení budou ?

Tonda Čihák

Ty zaplatíme když tak my z našich daních:D

Zdeněk

A snížení platu pána odpovědného za servis…. Stále stejné téma již několik let. Už na vánoce to bude lepší, už v červenci to bude lepší, už na podzim to bude lepší už to bude lepší. Ale vždy se najde výmluva. Jednou covid, pak válka na UA, teď zase respirační onemocnění, v létě to bude dovolená zaměstnanců a takhle jedeme dál….

3PO

Tento stav je úplně všude,nejen v Č.Budějovicích.Kritický nedostatek náhradních dílů je ta příčina.Management tyto problémy absolutně nezajímají a neřeší je.Žije si ve své bublině a provoz to vždycky nějak vyřeší.Jak,to je problém provozu.Výmluva v podobě respiračních chorob vyznívá v této souvislosti docela dost trapně a uboze.

Jaaa

Jj, zvykli si na univerzální výmluvu “Covid” a zkoušejí to znova. 😀

petr

nojo no,lidi nejsou a nebudou..teď u nás šli někteří do důchodu,noví nejsou a do 3 let dílnu zavřou,jelikož odejdou další..u nás je věkový průměr 55

Martin

Nejlepší jsou rozdíl ceny mezi Praha – české Velenice a Praha – Cmund
To je přirážka za 2 km

Jaaa

Cmunt. 😉

Karl vB.

To děsné pojmenování ale krátký čas fakt existovalo,
Názvem „CMUNT“ se na krátkou dobu označovala část města Gmünd na levém břehu Lužnice, která byla, na základě mírové smlovy z Saint-Germain, společně s částí Vitorazska, v roce 1920 připojena k ČSR.
Název se z pochopitelných důvodů neujal a tak se vytvořil název nový, tak, že první slovo se vzalo z názvu místní osady „ČESKÁ Cejle/ Böhmzeil“ a druhé z názvu „Dolní VELENICE/ Unter-Wielands“, tak k 1.12.1922 vznikl oficiální název ČESKÉ VELENICE.
http://www.vergangenes.gmuend.at/page.asp/-/75.htm

Luboš Beneš

A přitom stanice Bohmzeil je na rakouském území. teda hned za čárou.

Karl vB.

Původně měla nová hranice mezi Rakouskem a Československem vést ulicemi, asi jako v Berlíně.
Rozhraničovací komise měla ale rozum a tak vytyčila hranici podle přírodních prvků, zejména podél řeky Lužnice/ Leinsitz.
Ten název Bohmzeil pochází z období „společného státu“, kdy to celé patřilo pod c.k. R-U monarchii a značilo to, že tam bydlí převážně Češi.
Podobně, podle původních osídlenců ze 16. stol. existuje u Břeclavi Charvatská Nová Ves.

tarten

To bylo určitě jen nějakým trapasem. Že někdo neznalý při přepisu neviděl dobře tu čárku u G nebo tak.

Karl vB.

To si nemyslím, spíš to byl vliv takové počešťovací mánie na „národní vlně“.
Něco podobného, jako (poněkud dříve) s názvem města Konstanz – česky „Kostnice“.
To bych řekl, že se asi taky moc nepovedlo.

Chleba Nakup

Cmund = tam poprvé připravili a ochutnali cmundu.

DuDr.

Tak už za to můžou i respirační choroby, za tohle fatální a dlouholeté selhání ČD 🤔

petr

tak to je jedno k druhému

Karl vB.

Ještě, že nám tu neřádí úplavice.
To by ve zdůvodnění vagonové nouze působilo ještě elegantněji.

Luboš Beneš

Pak se ještě používá ta válka. Na tu se taky dá plno věcí hodit.

Marty

Pokud ČD nezaplatí pracovníky údržby dostatečně nemůžou očekávat že někdo zde bude pracovat

Středohor

Jestli vy lpíte na tomto názoru, tak já tvrdím že i vyšší peníze výraznější počet zájemců do technických oborů na železnici nenalákají. Kdyby to byla pravda tak nehledá Arriva do Prahy, Vsetína, Veselí n.M. elektromechaniky s nástupní mzdou 35tis a s benefitem levnějšího tankování u Benziny. Stejně tak Regiojet by nehledal elektromechaniky na Zličín s platem až 50 000. Nebo Metrans do Kolína technika údržby lokomotiv. Podívejte na jejich stránky že si nevymýšlím.

PeDazOl

No tak je to asi za odbornou práci málo, že?

Kolemjdoucí

V Praze si za 35 hrubého tak maximálně najmete byt a zaplatíte poplatky. Jíst můžete toasťák.

jal

Odstěhujete se tam, kde za 35 hrubého vyžijete.

Karl vB.

Tam ale zřejmě nebudou ty pracovní příležitosti, o kterých se diskutuje.

Standa

Ale inovovaný.
Z Penamu 😁

TSTT

35 tisíc. Jinými slovy výrazně podprůměrná mzda. Je tam vůbec nějaký reálný výhled posunout se do pár let finančně výš?

“Až” 50 000. V Praze. Takže tak 40 a ke všemu u firmy proslulé pracovními podmínkami?

Buď teda tyto specializace nejsou tak nedostatkové, jak zaměstnavatelé tvrdí, nebo ignorují základní ekonomické principy.

A to jsou jen peníze. Jak to na takové dílně asi vypadá? Zastaralé vybavení a samí “zapšklí dědci”, pro které je každý mladý a priori flákač a blbec? (Nevím, v oboru nedělám, třeba tomu tak není, ale evidentně jsou tyto pracovní nabídky neatraktivní)

jal

Tady u článku má reklamu zaručeně firma bez zapšklých dědků:

Požadují Dopravní, technické nebo strojní vzdělání.
Schopnost čtení technické dokumentace.
Řidičský průkaz sk. B.
Trestní bezúhonnost.
Samostatnost i schopnost týmové spolupráce, manuální zručnost.
Ochotu pracovat v noci.
Znalost práce s PC.

Přihlaste se a ukažte, že to u Leoexpresu jde.

Středohor

když mezi ty starší strejdy přijde nějaký mladší nový, tak první co mu řeknu: Co sis to vybral, fakt neni nic lepšího? já bejt mladej jako ty tak v zahraničí studuju jazyky

jal

To je jedna věc. Další, důležitější, je sehnat někoho, kdo má zájem dělat.
Přicházejí mladí ještě v učebním procesu, a tak jeden z 10 má zájem se něco dovědět a něco udělat
Zbytek kam mě postavíte, tam mě máte.
Naprostý nezájem, každá volná chvíle mobil v ruce a ťukání na displej. Ze školy naprosto minimální znalosti o elektrice nebo technice. Nechuť se něco praktického naučit.
Asi se dnes učí jen programování a LGBT. : – )
Bude jen hůř, ani vysoké platy to nespraví.

Jaaa

Tohle kňučení o mladé generaci posloucháme už 3000 let. Antická literatura tím byla proslulá, středověk ani novověk ale nijak nezaostává. Já mám takové zkušenosti zase s lidmi před důchodem – hlavně žádné změny, pro nic nehnu prstem, dejte mi všichni pokoj a hlavně chci mít klid, takže budu všechno brzdit a sabotovat. A to i se “specialisty” v oblasti IT, co odborně ustrnuli v roce 1995 a nevšimli si, že za 30!!! let je obor jaksi úplně jinde. Oni to chtějí doklepat do důchodu a nezájem. (A pak je spousta lidí před důchodem, kteří věci rozumějí a uplatňují zkušenosti na… Číst vice »

jal

Krásné povídání- a vy jste manuálně zručný a chcete pracovat v noci? Na PC si stáhnutí z řídícího systému najdete závadu, ve 4 ráno ji začnete hledat, opravovat …Hlavně rychle, ráno to musí vyjet. Sám, protože pracovní kolektiv se skládá z lidí, kteří mají jiné profese.

Aaabbb

Budějovické depo je známé tím, že cokoliv modernějšího než A, B a BDs nedokáže pořádně udržovat…

Anonymní alkoholik

Stejně tak Brno… :/ Vysočiny taky stojí za to, přestože papírově se řadí k těm lepším rychlíkovým linkám. 🙂

CDC

Myslím že linka R9 je na tom mnohem hůř. Ale nezájem ze strany dopravce toto řešit raději velí papírově přesunout linku R9 do těch bezproblémových. Na papíře problém není tudíž no stress!!!!
Skutečnost je ale fakt bida. Jako by dopravce předčasně tuto linku odepsal a připravil konkurenci, která nastoupí skvělý argument k tvrzení „Když tu jezdily ČD byla to hrůza, teprve až jsme to převzali my RJ mají cestující ty správné podmínky pro cestování. To my jsme dokázali zvednout úroveň na lince R9“.
Holt to je život. No a?

jan táborský

Proč se likvidovaly vozy „A“ ,tzv Janoza …

Twix

Které vozy řady A se likvidovaly? Zrovna něčím takovým jsem tam jel na podzim, šest míst v kupé se šedým potahem „babiččin otoman“ z dob „humanizací“ u Janozy, vedené tedy jako 2. třída, samozřejmě bez klimy a zásuvek a jediný informační systém byl papír ve dveřích. Jelo to na vnitrostátním IC, ale v Praze se u té soupravy rozsvítilo Linz Hbf…

jan táborský

Tak lepší bez 1. třídy

Jarda V.

na rychlících do Budějovic se velmi často řadí B209 což je ex-jednička v červeném s lůžkovou úpravou,, bez všech těch moderních vymožeností jako je zásuvka wifi ale má to stahovací okna a člověk tam bývá povětšinou sám. Takže za mě to má i své výhody.

Tom

Kdy si asi (nejen) u ČD uvědomí, že jen mluvit prostě nestačí a pro zlepšení situace se musí začít NĚCO DĚLAT.

Karel

Hlavně by si to měli uvědomit dodavatelé. Prodloužit nasmlouvanou dobu opravy o čtvrtinu oprvdu není normální

jal

Ale ti mají naprosto stejné problémy ,jako každá firma ,kde se musí i manuálně pracovat. Nejsou lidi. Ti ,co tam jsou, taky většinou před důchodem.

Granja

To MLUVENÍ je z článku o tom, že se má stavět ta hala. O ní se mluví roky a nic. Jak dlouho se o ní mluví???

Zdeněk

Ale hala neopraví vozy. V té hale musí někdo dělat za nějaký plat. Ten někdo musí mít k dispozici náhradní díly a mít čas je tam namontovat. Tenhle problém hala opravdu nevyřeší….

jal

Ano, to je nejčastější řešení těch, co nemají ani šajnu o práci v nějakém podniku.
Co je to to NĚCO? Konkrétně .

Aaa

Aktuální vozová krize… no ona trvá už dva roky nebo více. Zákazník nedostvá za prodlevy kompenzace? Neumí to dále řešit? To není přece nová věc… Dát to RJ, jak navrhují někteří v diskuzi, by bylo ovšem násobně horší.

Chronosphere

Už jste někdy cestoval v kompenzaci?

tarten

Možná ano. Někteří výrobci dodávají jako kompenzaci kusy navíc.

Hoermalmeister

Myslím, že nejrozumnějším řešením krize by bylo, aby MD požadovalo na tyto tristní linky nové vozy, či jednotky a opravy se pár let konat nebudou

Marek

I nové vozy čas od času potřebují provozní opravy a údržby.

jal

To si právě plno lidí, i zodpovědných a politiků, nemyslí. Považují to za bezúdržbové. Takový krásný příklad jsou ty kdysi oslavované nové dřevěné rozhledny ,co se teď po pár letech rozpadají a bourají.

Tonda Čihák

Kdy si to ČD obhájí, tak je jedno čím budou jezdit.Vždy to bude katastrofa, jak se o cestující starají

Jenda

Zdravíme z rychlíku Bouzov!

Chronosphere

Aby MD mohlo něco požadovat,musí na to mít prachy.

Jaaa

Ta banda neumětelů by ty prachy najít mohla, ale ono se nechce.

VojtaDrevik

Mě by zajímalo proč trvalo asi 2 roky, než se rozhodlo alespoň trochu tu situaci zlepšit. Proč se problém chybějících vagónů nemohl více rozmělnit mezi celou ČR a ne většinu problémů převést na jeden směr. Navíc bych doplnil, že když už se řazení podaří dodržet, tak už samotné plánované řazení je mnohem hůře posazené než dříve. Kdyby mi nešlo cestou o čas tak jezdím Arrivou přes Písek…

noerf

Protože před cca deseti lety jezdili rychlíky se sedmi vozy v hodinovém taktu ve špičkách posílené na 9 vagónů. Dnes jezdí expresy s pěti vagony každou hodinu a v prokladu po hodině rychlíky Vltava a Lužnice, každý s pěti vagony. Což znamená reálně nárůst potřeby provozních vagonů, kterých je málo, zejména těch, takže na rychlíkách jsou řady vagony A, B stále k vidění.
Navíc podle plánů z roku 2022 měli ČD v září 2024 dokončovat opravárenskou halu, která není. A depo patří ČD Cargo.

Tomariero

Ve špičce to jezdi dokonce po půl hodině a silné dny posílené má 6-7 vozů. Navíc přibyla po Linka ex6 která spolu s R16 má stejný interval. Takže ani ztráta R8 a R23 nevyhubila ani díky dodání interjetů všechny béčka, byť jich jezdí o dost méně než dříve.

Twix

Souhlas, jen mám poznámku že na R23 většinou nebyla ani ta Béčka, jako spíš Bdt, takže ztráta této linky nemohla v tomto ohledu úplně pomoci 🙂

Cargo

Depo Plzeň je pověstné údržbou pro své lokomotivy, snad se budou vracet Panteři v plné síle..

Tonda Čihák

Snad jim to odeberou a bude tam jezdit RJ

Tonda Čahoun

Děkujeme za názor a posíláme klíčenku

jen.haf

A bude tam předvádět stejnou komedii jako na R8 a R23?

Tonda Čihák

Horší než ČD to být nemůže, takže je to jedno, co pak budou předvádět 😀

Petr David

Takže Vám evidentně nejde o argument, ale o plivnutí.

Marek

ČD tam (mimo jiné) jezdí s vozy Bmz a Bdtee, potažmo ARmpee. Kromě posledního jmenovaného to samé nabízí i ten zlý soukromý RegioJet.

Tonda Čihák

Tak si lidé nebudou mít na co stěžovat a budou na tom ještě daleko lépe v porovnání ČD

pavel.mertlik

Bmz na R17 jo? Já tam vždycky vidím jen pocitvý Béčka.

jan táborský

Tak ARmpee. je zatím největší tragédie , a ještě řazená obráceně

Jiří Kocurek

Ale notak, vozy pro SBB nikdy nesahaly vozům ze Studénky (Bdtee) ani po kotníky, vždyž i přes Vltavu každý Modrý musí vidět, jak je ten pojezd blbě udělaný a že po letech provozu praská!

jen.haf

Tady jde spíše o to, že když ČD vypadne Bmz, tak tam dají vůz B (²⁴⁹, ²⁰⁹) kdežto když Regiojetu vypadne vůz, tak prostě nejede nic!
Co je podle vás lepší, staré plesnivé Bčko a nebo když jede míň vozů a cestující se mačkájí jako prasata v chlívě?

Ondra

Komedii? Spíš tragédii …

Kusi

Proboha jen to ne!!!!!!

jal

A ty nejlepší pracovníci z RJ tam budou odkud?
Z Vietnamu nebo Senegalu, nebo to budou dělat ti stejní?
Vy když přejdete do jiné firmy, zásadně měníte své návyky, morálku a požadavky?

Tonda Čihák

Furt lepší než nepříjemný průvodčí v ČD

Zdeněk

Vy jste fakt dokonalej trol

Tonda Čihák

Tak u ČD nedělají normální lidi a chtějí vás akorát,tak vyprovokovat, jinak by nechápal, proč by to dělali.Zlatej RJ i v tomhle kdy se k vám chovají na úrovni.

Ketchup1970

Tak z vyprávění jednoho, co u Radima dělal a pak šel k nám vím , ze se k technickým profesim nechovali tak hezky, aby jim zůstávali .

Tonda Čihák

Tak možné to je.Do jádra společností, už nevidím vím, že je to náročná práce, ale chování u ČD by mohli výrazně zlepšit

Marek Kubík

Nejenom k technickým, dle vyprávění jednoho známého který u Student Agency pracoval na vysoké pozici přišel Jančura na schůzku vedení a jako pozdrav řekl Čau čůr…… Navíc ve firmě dělaly spoustu nesmyslných kroků a dlabaly na údržbu.