ČD v sobotu obnoví provoz dálkových vlaků na Ostravsko, do Košic bude jezdit ComfortJet
ComfortJet na Novém spojení v Praze. Pramen: České dráhy
Kvůli omezením v železničním uzlu Ostrava vlaky pojedou odklonem přes Ostravu-Vítkovice.
Dnes kolem poledne jsem viděl ve zpětném zrcátku auta při parkování u hřbitova odjíždět z Havířova bílého Vectrona s 5 modrobílýmy vozy směr Č.Těšín. Co to bylo za vlak nevím.
To mohl být ten první vlak do Žiliny (EC 141), na ten nynější JŘ přes Havířov by to časově odpovídalo, pokud jel zhruba na čas… 🙂
A já si říkal, co to je, že v cca 16,50 hod jely spojené dvě Pendolina přes Dluhonice směr Olomouc. Na Grappu nic. Druhé Pendolino jelo se staženými sběrači neoživené. Škoda, že jsem to viděl jen hodně ze strany a a nestihl to zazanamenat…
Neustále se píše, ze je málo dobrých vozu v provozu a pak CJ poslou do Košic. Nedávalo by smysl posílat jej hlavně Pha-Ostravsko. Cestujici by to uvítali setkat se s CJ co nejčastěji
Jj, hlavně by to ocenili všichni cestující, co ve Vítkovicích už 2hodiny čekají na rychlík do Prahy.
Bacha, ať na Slovensku CJ nevykolejí
Musím říct, že se mi zdá, že ČD oproti konkurenci, která začala jezdit už dnes po obědě, krapet zaspaly. Vlaků i mezi Prahou a Olomoucí jezdí poskrovnu, jsou plné a kapacita nedostatečná.
Když ČD nemají s čím jezdit, tak co mají nasadit? Hodně lokomotiv a vagónů uvízlo v Bohumíně. Nejdřív se odtamtud vozy musí dostat a až potom mohou jezdit.
Já jel, večer Slováckým expresem v 4,48 hod z PR do Prahy, aplikace Můj vlak mi nabídla přestup v Olomouci na Ostravan, ten byl ale zrušen. Jelo tím z Olomouce dost lidí i z toho Ostravanu, všichni nadávali, měli místenky a teď museli stát. Ani štipllístkové o tom nevěděli a chtěli je kasírovat za vázané jízdenky na Ostravan. Řešilo se to celou cestu do Prahy… Zpátky Zlínský expres kapacitně úplně v pohodě, ale stejný problém se zrušeným Ostravanem zpátky. a chaosem s jízdenkami..
Na odklon vlaků do Vítkovic už reaguje i DPO: https://www.dpo.cz/pro-cestujici/aktuality/zmeny-v-doprave/8720-posily-ostrava-vitkovice.html
Už jsem to tu dával půl hoďky před tebou. 🙂
DPO posiluje dopravu v oblasti vítkovického nádraží a je v plánu i náhradní autobusová linka do Svinova na mosty. 🙂
https://www.dpo.cz/pro-cestujici/aktuality/zmeny-v-doprave/8720-posily-ostrava-vitkovice.html
No vida, že to jde.
To se jako do minulého týdne nevědělo, že bohumínské depo je v záplavové oblasti?
Všude kde již jednou voda byla se vyvážely všechny dopravní prostředky do vyšších míst a s čím nešlo odjet, tak to se dávalo na vyvýšená místa.
Samotná vozidla v Bohumíně zaplavená nebyla, některým se možná maximálně namočily okolky. Hlavní problém je, že je z Bohumína nebylo možné dostat. V Bohumíně bylo v kolejišti vody sotva po temeno kolejnic.
Děkuji za vysvětlení, pod slovem vyproštěna, které je použito ve článku jsem si situaci představoval výrazně dramatičtější.
Jak si to představujete s těmi vyvýšeném místy? Vynést lokomotivu do patra?
Lokomotiva může odjet, ale je dost strojů a přístrojů, které lze umístěním do vyšších míst zachránit.Vidim, že zkušenosti s povodněmi nemáte a přeji vám, aby jste je ani nikdy nemusel získávat.
Takto si vymlátiť nový ComfortJet na tratiach skanezového typu na Slovensku?
Tiež sa tomu čudujem, že chcú tieto najnovšie jednotky poslať až do KE … asi chcú ešte v záruke vyskúšať, čo to vydrží (na trati a aj od cestujúcich) …
A od okolotratibydlicích 🙂
Ak si Slovák,tak určite z Progresívneho Slovenska, tam je takýchto idiotov dosť!!!
Aha, hejzlovák prišiel.
Teraz šup šup naspäť diaľnicou do Košíc.
Och, počkať…
diaľnicou cez Budapešť
A Havířov jako nic?
Proč? Vždyť zastaví ve Vítkovicích popřípadě v Kunčicích (Ostravsko) Kdo bude chtít z Bohumína, muže NAD do Ovy nebo Dětmarovic a dale Os do Těšína. Karviná Os do Těšína a zde přestup dále smer Slovensko. Kdo chce z Havířova, tak Os do Těšína a přestup.
No, ja neviem aká je výhoda v tom, keď vlak v Havířove nezastaví. Tak či tak do Tešína príde s náskokom (podľa GVD), takže jedna zastávka v Havířove by mu neublížila. A vlak je hlavne pre cestujúcich, tak prečo neodviezť cestujúcich do Havířova a okolia (celkom slušný počet obyvateľov) …..
V Havířově je problém, že místo půlky stanice je díra v zemi a funguje tam jenom jeden provizorní perón s úrovňovým přístupem. Takže by asi nebylo jednoduché to se zastavením vyjezdit. Nebýt toho, tak by zastavení samozřejmě smysl dávalo (z Karviné dobrá dostupnost autem).
Zaiste aj to môže byť dôvod. Neviem, ako bude riešený tento provizórny GVD – či tam budú kolízie s inými Os vlakmi … Pokiaľ však nie, tak to zastavenie nijaké komplikácie neprinesie …
Bartovice – Havířov je jenom jedna kolej a stanice Havířov je rozkopaná. V havířově je jenom jedno provizorní nástupiště. Takže k zastavení vlaku tam moc prostoru není.
Čemu se divíš… klasické ČD..už teď těžce zaspaly a nestíhají konkurenci s obnovováním spojů a ještě aby zastavovali pro lidi v Havířově.. vůbec 🤣 ještě že tu je ten RJ
Ten počet spojů je výsměch. Neříkejte mi, že ČD nejsou schopné v jiných depech vyškrábnout aspoň soupravy typu peršing s pěti béčky a odjezdit plný rozsah provozu v relacích Praha – Ostrava a Ostrava – Žilina.
Tak těch pět béček na tom jezdí normálně, co horšího by mohli vyhrabat je mi záhadou… 🤪
Žabotlam z Chomutova? Stejnosměr má. (Ironie).
Ale je pravda, že těmi béčky na Ex1 jezdím pravidelně…
Po dobu omezení alespoň mohli nechat 144/145 jezdit denně. Asi není vůle.
Ono to „nejezdí denně“ se týká jen úseku mezi Návsím a Žilinou (úsek Praha-Navsí se jezdí denně)… 🙂
Dal byl se vůbec takový provoz realizovat? Vítkoice nejsou Svinov.
Do doby obnovení provozu do Polska udělat přímé vozy 113/345, 115/347 a 117/349 a obráceně. Ranní/večerní vlaky z/od Žiliny bez přípoje na Prahu třeba jen do Těšína s přípoji na S9.
Za Vítkovicema jsou ještě Kunčice.
Jo, ale něco je potřeba rezervovat i pro nákladní vlaky.
Jasně, ideálně tady tu rozkopanou odklonovou trasu ještě zacpat osobkou jezdící častěji než metro, ať neprojede nic jiného. Však náklady můžou jet přece po silnici.
Jednou za hodinu až dvě, to je fakt metro. První spoj na Slovensko o půl dvanácté přece stačí.
Hlavně pro lidi, co třeba jezdí přes hranice do práce na Třinecko.
„Sorry šéfe, já teď měsíc nepřijdu, bo o 50 km dále vytopilo depo, tak odřekli skoro všechny vlaky bez náhrady.“
ČD maximálně taky vyškrabe 010 vše ostatní jezdí a tahat 80km/h asi nemá smysl
Dobře, nebudu vám to říkat. 😀
A Regiojet?????
O tom byl článek včera.
Takže Kysučan zatím nepojede?
Taky mě napadlo, že Silesiu a Cracoviu, pokud se zatím nedostanou do Polska, zkrátit po Ostravu a pokračovat přímými vozy jako Kysučan (odpadlo by, kam uklidit soupravy).
Do Polska žádný problém není, stačí v Těšíně udělat úvrať a vyrazit do Petrovic. Jen by se to pak nejspíš muselo vyhnout Rybniku, to už by bylo velké zdržení.
Tak v takovém případě v Těšíně rozdělit, přední část pokračuje na Žilinu jako Kysučan, zadní dostane druhou lokomotivu a hrr na Petrovice.
Ale dkyby byli scjopmí dostat ty vozy přes uzel, tak jsou s nimi schopni pokračovat v původní trase, ne?
V původní ne (přes Chałupki a Rybnik), muselo by se přes Zebrzydowice a Czechowice (ze Zebrzydowic do Rybnika by to byla další šílená zacházka a myslím, že i další úvrať).
Ano, přes Rybnik by to přineslo hned minimálně dvě úvratě, a tím že v Chybiu je pro objíždění v tomto směru teď jedna jediná kolej.
A také by to ušetřilo ZSSK ty soupravy, které teď nasazují na Kysučany po Čadcu. To ukončení právě v Čadci je teď takové nešťastné, když trať do ČR je sjízdná, přeshraničním cestujícím by to pomohlo.
Evidentně jsou přeshraniční cestující všem víte kde, dobří jen na vnucování předražených NRT jízdenek. Viz nový článek, že ani celý příští týden nic.
Mimochodem, od pondělí začíná akademický rok na Báňské. To bude v těch dvou vlacích určitě mňam.
A UPOL taky.