ČD testovaly v Praze výhybku, závada následně ochromila provoz. Vlaky nabraly dlouhá zpoždění
Zaplněné odstavné nádraží v Praze během omezení provozu. Foto: ČD
K problému došlo na Odstavném nádraží Jih. Vlaky směrem na Pardubice měly i hodinová zpoždění.
Lživé info Čd o zpoždění jsou úplně normální , a to jezdím denně na regionální trati, kde lze většinou zjistit, proč TO nejede. Někdy to je k smíchu i k pláči.
Oni testují výhybku ve špičce místo aby testovali v noci.
Bohužel na železnici se evidentně vůbec nepoužívá zdravý selský rozum.
Stejně jako připravovat tunel u Budějovic místo tunelu 100x důležitějšímu mezi Chocni a Ústí nad Orlicí.
Prostě blbákov kam se podíváš.
Ted jsem viděl, že v Karlštejně dávali nová návěstidla, a také přes den. Dokonce na to byla zavedena výluka :).
Jen bych chtěl vytknout panu autorovi, že koleje a výhybky má na starost správa železnice tudíž stát a na těchto zařízeních provozují dopravu nejen České dráhy ale i ostatní dopravci. Pokud bude díra na silnici tak taky nebudete psát že dopravce nedojel včas.
Nechcete si nejdřív přečíst ten článek? Stačí hned druhý odstavec…
Nemůžeš věřit všemu, co si přečteš ve 3. železničním balíčku, kamaráde…
Celý areál ONJ včetně koleji a výhybek patří ČD a.s.
Neni nahodou Odstavne nadrazi jih v majetku CD vcetne infrastruktury?
Síť Správy železnic na ONJ opravdu není. koleje vlastní už ČD. a holt někdo to nezvládl.
To museli testovat jediný den v měsíci, kdy nikdo neskočil nebo nevjel pod vlak a doprava by byla stejně zastavená?
Ony ty vlaky prostě nesmí jet podle jízdních řádu vůbec nikdy !
Z článku vlastně vůbec nevxplává o co šlo, zda se skutečně néco testovalo nebo šlo v podste u rutinni.konttolu v term8nu stanoveném legislativou. Z hlediska frekvence cestujícich je středa docela ideálni den.
Dokud to funguje, tak se v tom nehrab!
ano..každý další zásah to může jedině zhoršit!a podle toho se řídím
No ale pokud šlo třeba o západkovou zkoušku tak ta je povinná po určité době na každou výhybku. A traťáci to dělají samozřejmě o ranní směně.
Klasika. Na hlaváku jsem dnes stál také a hlášení u Railjetu mě pobavilo.
tamtéž , pro změnu včera. Když hlásili že z důvodu mimořádné události bude vlak opožděn téměř u každého spoje, tak jsem si říkal zda by nebylo řešení upravit význam mimořádné události – hlásit pouze když vlak jede na čas.
Ta dráha je jeden velký bordel no.
ne…je to jen strašně přetechnizovaný!!
Zrovna na ONJ je releovka ze 70 let.
Výborně! I po atomovém výbuchu se může jezdit… ikdyž už nebude koho vozit.
Neměl se tam náhodou stavět druhý odjezd?
Bohužel na ONJ se jezdí jen odjezdem, vjezdova část je rozhrabaná a řádí tam firma Strabag.
Ano, to je přesně ta chvíle, kdy se chyba projeví, ikdyž ji nehledáte. Pokud ji hledáte… jakobyste ji pozvali. Tohle neodmítne, přiřítí se s velkou slávou v objímací náladě.
Ok, každopádně je dobře, že to za běžných podmínek tak blbé není. Nicméně něco z ONJ mělo vést okolo kopce a napojit se někde u Edenu, ale pak se na to nenašly prachy.
Nevíte, v jakém stavu ten záměr je?
ONJ už je napojeno u edenu.. jednokolejkou.. s tím že místo tam je pro dvojkolejku… tak nevím co jste tím myslel… jestli druhou kolej nebotuto trať…
Všechny vlaky z ONJ odjíždějí a přijíždějí od Edenu, protože vjezd přímo do stanice Vršovice který vede skrz bývalý Bohdalecký tunel je rozhrabaný.
Ještě je ta nová spojka mezi střední skupinou a vršovickým depem, ale problémem je předpokládám nemožnost jízdy coby vlaku (a vlastně nevím, jestli jsou zadrátované koleje, po kterých by šlo projet směr Vršovice osobní).
Operace se zdařila, pacient zemřel.
Dobra komedie…
Takže se prováděla běžná pravidelná prohlídka se západkou a něco se seklo?
Jo. Dělala se západková a byl u toho nějaký hlavoun od zabezpečováků.
Čím to, že jsou polo/státní podniky tak zoufalé? Oproti standardním korporátům. Peněz se tam točí hodně, o tom to nebude. Ale tohle testovat uprostřed týdne a nemít backup plán..
Já nevím, jsem moc náročný?
Korporáty jsou většinou úplně na h***. Věřte mi, v jednom pracuju. Jeden zm*d vedle druhého a půlka lidí jenom vytváří sama sobě práci (meetingy, prezentace, tabulky, bla bla) a tím ztěžují práci těm ostatním, co fakt něco (většinu dne) dělají.
Dobře, ale navenek vůči zákazníkovi to šlape dobře, jinak by firma nepřežila.
Tam, kam posílá stát prachy nebo lidi, je to vůči zákazníkovi šílené.
Já fakt nevím kde žijete. Třeba letadlo soukromého dopravce zpožděné hodinu+ jste ještě neviděl?
Protože na letišti dělali testy ILS za plného provozu?
Pane a proč v tom korporátu pracujete, když je to tam podle Vás tak hrozný? Hlavně že chodí výplata, že jo. Zdravím z jiného korporátu, kde se jako jeden tým soustředíme na zákaznickou spokojenost a ziskovost projektů.
Protože mi se většinou všechno a všichni vyhýbají a brnknou/napíšou jenom když opravdu něco chtějí. A všecky meetingy ignoruju, teda vlastně připojím se a pak to ignoruju 😀 A jo, nějaké prachy chodí, sice by to mohlo být lepší, ale to by mohlo vždy
Jojo, kolega znacka ideal 🙂
I v tom je impotence korporátu – neschopnost takovýho člověka vyrazit.
posledni rok a pul delam v korporatu, ktery je ztelesnenim vsech korporatnich stereotypu…
neni to sice takova tragedie, jakou bych cekal, ale faktem je, ze co v kinderkorporatu, kde jsem byl predtim, trvalo dve hodiny, tady clovek resi tejden …
ale bavi me to 😀 je to legrace 🙂
Že jo 😀
Věřte tomu, co řešíte v korporátu týden, tak ve státním rovnou měsíc. Vlastní zkušenost.
… a pouze tehdy, pokud je lhůta 30 dnů. Je-li delší…
Nemůžou, dlouho by to beze mne nevydrželi, svoji práci dělám dobře a mívám i zadarmo přesčasy. Klidně ať mne vyhodí, je mi to šumák. Však taky když se mi snažili vyčítat třeba že na meetingu nejsem „aktivní“, tak jsem jim to řekl, ať mne klidně vyhodí. Než dojdu na tramvajovou zastávku, tak mám novou práci. A oni nic, vždycky pokrčí rameny a nic se nestane a ještě přestanou (na chvíli) prudit 😉
Většina lidí musí dělat kompromisy z několika důvodů. Vy to jistě také znáte a jenom blbě provokujete.
I ten korporat muze byt veden osvicenymi lidmi.
Za (praxi overeneho) predpokladu, ze smysluplnost meetingu ci porady je neprimo umerna poctu ucastniku, funguje naprosto skvele dodrzovani jednoduche zasady.
Pokud se na meetingu ocekava vice nez sest lidi a na meetingu neni podavano jidlo, mel by takovy meeting byt nahrazen e-mailem.
Funguje to skvele. 🙂
Jojo, u nás jsou meetingy s 20+ lidmi. Ty, kde jsou tři, většinou vyřídíme za 3 minuty a usrkneme jednou kafe. Ty s 20+ jsou na dvě hodiny minimálně. A pak má člověk něco stíhat. Proto je ignoruju.
tak tomu věřím!!
a začínaj to řídit noví mladí a čím dál mladší a podle toho to taky vypadá…vymejšlej samý kraviny
Víte jak a co se testuje na výhybkách?
Může nevyhověl západková zkouška a to tak že je výhybka nesjízdná ( jasně lze řešit ambulantakem).
Co třeba 5leta prohlídka tam už se zkouší i dohled, rozrez, přestavné proudy přídržné síly atd
Opravdu toto nejde dělat za tmy a mnohdy je provoz večer a v noci stejný či větší. A schanejte si večer kováře nebo někoho od tratovky
to se ale většinou nedělá ve chvíli, kdy mám zavřenou náhradní trasu a visím na jedné výhybce při plném provozu, nebo jo?
Západkovou musíte dělat nejméně 1x měsíčně.
„A schanejte si večer kováře “
To se dělá tak, že v době zkoušek jsou takoví lidé na místě nebo přinejmenším v pohotovosti, příjezd do 20 minut. A platí se jim čas.
A dělá se to mimo provozní hodiny, často o víkendu, kdy je menší provoz.
Pokud ovšem korporát nechce přesčasy platit, tak to pak dopadne takto.
„A schanejte si večer kováře nebo někoho od tratovky“ Když se taková zkouška dělá, tak jsou snad všichni na místě nebo aspoň na pohotovosti, ne? Nebo to je v ČD takovej socialismus, že ve 4 padla a víc po mě nechtějte?
Rozhodnou výhybku v odjezdu ONJ zatěžuje takový provoz, že může mít klidně interval výměny jazyka co rok. Záleží nejen na počtu vozidel, rychlosti, nápravovém tlaku, ale i směru pojíždění a tvaru jazyka. Takže za měsíc zničit jazyk tak, že oprava trvá více, než hodinu a je nesjízdný, není na mnoha místech v Česku vůbec nereálné.
Jak byste si ten backup plan predstavoval?
Pokud to bylo nejaka vyhybka na vjezdu, tak jediny mozny backup plan by byl “vsechny vlaky pred testem premistit jinam”
Pokud je to neco, co milionkrat projde v poradku, a pri milionprvnim pokusu neprojde…
Okud je to plánovaná pětiletá prohlídka (jak píše Hhhd), tak si ji naplánuju tak, abych nevisel na jediné výhybce, zatímco záložní mám rozkopané.
Ty kontroly vyhybek se dělají každý měsíc.
Protože v soukromém sektoru když jako firma nefungujete, dojdou Vám peníze a zkrachujete. Prostě přirozený výběr.
Když nefungujete ve veřejném sektoru, dorovnají Vám to dotací. A peněz dostanete tím víc, čím víc nefungujete.
Korporáty mají zase jiné sračky.
A tak my si tu žijem…
Koukam že ČD dnes samý machr…krom tohoto lapsu třeba ráno Sp 1826 jednička asi náhodou, skoro obden….
Mě docela překvapuje, že je někdo ochotný testovat naživo klíčovou infrastrukturu a nemít plán B. Proč neměli nachystaných 5 výhybkářů s vysílačkami pro případ, že se stane to, co se stalo, aby se to dalo odjezdit při nejhorším ručně. Stává se pomalu nebezpečným standardem, že si neúspěch nepřipouštíme. Resp., že se přespříliš aplikují manažerské zkratky typu „to vyjde“.
Protože §8 Zpoždění k cestování prostě patří
Kde by ty výhybkáře nabrali ? Na onj chybí lidí.
Zo je ale blbost go jste napsal. Zjevně o ptoblemstice nic nevite. A ani za mák netušite ho by znsmenalo odpojeni jedine vÿhybky od přestavniku a tim i ze zabeupeçovaciho zarizení.
Dělejte tam výhybkáře za ty prachy. Nebo lze změnit systém (že vyjybkářské zkoušky budou mít i zabezpečováci) ale to pak budete muset zem zabezpecovákům platit aspoň 60 tisíc hrubého měsíčně bez přesčasů a pohotovostí, abyste na to nalákali dostatek lidí.
Aktuálně signalista tarifní stupeň 6 až 9 podle náročnosti práce na tom kterém stavědle (na ONJ je jich šest), tj. v základu od 26 930,- do 32 990,- Kč. Ano, pár směn navíc do přesčasu nebo svátek apod. a jste na tom slušně, ale taky jste tam pořád. Nástupní plat posunovače je 33 000,-
Lepsi jet autem ….
To je jak v IT, když se „testuje“ na produkci 😀. Tady testovali v době dopravní špičky.
Pořád si to mohli nechat na pátek odpo/neděli odpo
Vy si myslíte, že v pátek a neděli odpoledne je tam větší klid? Není. Hustý provoz je tam 24/7.
To byl sarkasmus, jestli jste to nepoznal… Dopravní špička totiž není zvláště u koridorových vlaků ani tak přes týden v tuto dobu, ale právě v pátek a v neděli…
Prahu neznám, ale v Brně je v sobotu mezi 7:00 a 10:00 mrtvo.
Na ONJ mrtvo není nikdy.
To je mi jasné, ale nečekal bych v sobotu ráno takový frmol jako v pracovní den.
Tady tato MÚ mi přijde úsměvná- testovali až dotestovali
Samozdrejme zpoždění není urcite příjemné ale ve výsledku se “nic nestalo”
Co je to MÚ?
Mimořádná „údalost“. 🙂
SamozDřejmě 😀
Přesně tak, nic se nestalo, zpoždění k cestování patří a kaštani počkají, že jo?
V Černobylu taky testovali.
Pokud znáš pojem MÚ tak víš, že tohle není MÚ 😉
SŽ je v odůvodňování zpoždění stejná jako ČP v odůvodňování nedoručení balíku – inzerované zdůvodněnění je zcela náhodné (to mi potvrdili i na té poště, že je zbytečné snažit se v tom hledat logiku – žádná tam není).
Jen jestli v hlášení nebylo „z důvodu pozdního příjezdu vlaku z dráhy jiného provozovatele“ a čtenářka si to jen špatně nevyložila. Bylo by to totiž správně…
Ano, přesně tohle SŽ hlásila. Čtenářka evidentně špatně slyšela.
Nebo spíše čekala na Vindobonu, která skutečně jede ze zahraničí. Konkrétně z Berlína a vzhledem k množství stavebních prací na Německé Infra, bych se divil, kdyby zpoždění neměla.
Ale například včera chytla Vindobona více než dvouhodinové zpoždění, až v Děčíně.
S ohledem na to, že Vámi zmíněný rj257 dnes měl na hranicích 11 minut zpoždění, na příjezdu do Prahy 4 minuty a z Prahy odjel přesně na čas, si to nemyslím.
Ano, tohle hlásili, ale u vlaku vypravovaného z Prahy, ne z Berlína.
A tahle formulace je pro běžného cestujícího srozumitelná? Je to nádherná ukázka přesného, předpisového šotojazyka, který ovšem nešotoušovi neřekne vůbec nic. Ale cestující byl předpisově zpraven, tak odčárknuto a hotovo…
A pro cestující je nesrozumitelné, že informace je tam poskytována se Správou železnic v první osobě. Je logické, že tu informaci zprostředkuje na nádraží SŽ, ale na webu už ji cestující konzumuje přímo od dopravce. Vyhnul bych se tedy takovým formulacím jako „jiný“ a buď je problém na dráze, nebo na dráze mimo ČR a nebo je na straně dopravce, což byl tento případ. Ale cestující neví, kdo k němu mluví, nejblíže by asi byla představa anonyma.
Souhlasím, že je to poněkud krkolomná formulace, i já jsem byl překvapen, když jsem ji slyšel poprvé. V tomto konkrétním případě by asi šlo operovat s „provozními důvody dopravce“. Na obranu operátorů, také to vždy nemají jednoduché.
Byl to rj75 s odjezdem z Prahy.