ČD slibují letos konec 810 a Regionov na dalších tratích. RegioFoxy vytlačí část vozů 854
Motorový vůz Stadler RS1 (RegioSpider) v barvách PID v Benešově. Pramen: České dráhy

Do regionální dopravy zamíří 21 nových jednotek RegioFox a 9 modernizovaných vozů RS1.
A co slibuje KŽC? Vesele jezdí 810 dál. Trať čakovice – Masaryčka stále beze změn. Dnes měli řešit pronájem regionov, tak jsem zvědavá.
A na trase Praha – Kladno zase nic
On nebude přestup na Výstavišti do 814?
…Regiofox je ta souprava, kde 1. třída je míň prostorná než 2. třída?…kde si není kam dát nohy, protože jsou všude bedny a krabice?
…tak on to Regiopanter, kde se nedá sedět v jedničce…
810 vydržely na kolejích už 50 let, takže jejich kvalita asi nejhorší není.
a ještě jezdí za kýbl nafty na 100, takže naprostá topka. lepší nelze najít… 😀
Záleží na tom, z jakého pohledu to posuzujete. Uživatelsky, to je třeba si přiznat, příliš nevynikaly ani v době vzniku. Na krátký dojezd tehdy ještě OK. Z hlediska jízdy pouhé dvě nápravy s pohonem jediné také žádná extra třída, byť na ty dojezdy by to stačilo. Trvanlivost provedení je zjevně dobrá, to zase ano.
Když vidím 841 v Benešově, tak mi to připomíná film Uzemněný Zeman a pořád slyším Benešov theme. Uvnitř ten vůz modernizovaný nebyl.
ano, jelikož to byl neprovozní kus, který měl návštěvníkům prezentovat budoucnost na tratích kolem Benešova. Nikdo nikdy neprezentoval, že v tomto stavu vyjede a bude jezdit. Jen statický exponát.
Už aby to bylo. Mně by ty krabice do Slaného a Vlašimi nevadily, kdyby si bylo kam sednout. Asi nejhorší je období školních výletů. 😒
Ve vlaku do Slaného někdy nastane situace že si není kam sednout?
Aneb slibem nezarmoutíš…
No a na Blatensko by to chtělo taky.
No na ty nahrady na trati HK Letohrad jsem zvedavej….kolik měsíců se pořádně neví co na konkrétním Sp vlastně pojede. Typicky u 1826 ráno Regionova nebo chybí 1.trida:-(
Bohužel 854 už mají to nejlepší za sebou a jsou hodně poruchové. 847 budou na této trati dost velkým zlepšením.
Problém je v dílně v HK, mají 100% zálohu a stejně tzo nedávají. V Trutnově měli na více vozidle často jen 1 ks zálohu a výpadky u 854 byly minimální…
Ať je to jak chce, dnes ráno na 1826 v Častolovicich 854 prý porucha, tak nas průvodčí vyhnala na mráz na následný osobak z Rokytnice do HK, by nás vzápětí nahnala zpátky a Sp 1826 +30…. Jako cestujici na tyhle trati 25 let takovou komedii fakt ocenim:-)
Průvodčí je s prominutím blbá…
Kam půjdou všechny přebytečné 810 a 814?
Možná KŽC něco koupí a rozšíří flotilu 😉
Nebude to pro KŽC moc málo retro? Přece jen mají tam takové novoty jako zásuvky na 230V a USB.
810 srot, 814 místo 810 (Horní Pacifik) a nebo šrot
814 pujdou k nam na zapad Becov Rakovnik misto 810, uz nam sem turnusove tri zaradili 😅 ano po 26 letech od zacatku jezdeni vlakem se budu moct svezt reginou jindy nez pulnockou 😂
814 do šrotu jestě ne !!
bych do šrotu poslal pár kusů rovnou protože spousta jich je orezlych jako by nikdy od výroby neviděli dílnu a jsou v horším stavu než některé 810
A co takhle něco poslat na Severní Moravu..?? Regin a 810 tu máme neurekom 🤷🏻🙊🙈
Vsak je objednano 15 bateriovych panteru…
Je to Slezsko!
😀
To si vyřiďte na svém krajském úřadě, na nějaké „něco někam poslat“ už se nehraje.
Třeba z Ostravy do Frýdlantu si kraj objednává push-pully, ty ale věčně v nejezdí, takže tam ČD posílá ztrojené 814.
Je hezké tohle číst v 810. Problém je, že to je na 340, která je JMK naprosto u p*dele.
No už jsem se lekl že u článku zaměřeném hlavně na Středočeský kraj bude chybět obvyklá stížnost na jihomoravskou S6…
Proč by ne. JMK dost zaspal, teď se to snaží dohnat. Vždyť ještě nedávno to bylo všechno z 60. a 70.let a 810 byla to mladší😁😁
JMK to dost po*ral tou svoji Moravii. Trochu si přebarvil RegioPanter a udělal z toho reklamu, jako by objevil Ameriku. Ale ten „zločin proti lidskosti“ na S6, ho vůbec nezajímá stejně jako ETCS na S91.
Wifi a zásuvky to není nic nového, to je normální standart, co už tady dávno jezdi
Proč ty mínusy? v těch 810 to nějakou dobu je.
V 810 může být cokoliv a stejně… 🙁
Takové zprávy je radost číst.
Hm, až to privezou, chvilku to potrvá, než se to rozjezdi, a topení,? Žádná hitparáda, až se otevřou dveře, tak se to řádně vyvetra
A to mi má zkazit náladu? To teda vůbec. Co je chvilka proti 50 letům s šukafonem?
Kdo přežil bufík v Bixu, přežije i tohle.
Takže Benešov – Tábor nadále diesl pod drátem? Škoda, že neexistuje vhodné malé elektrické vozidlo.
Třeba nějaká předělávka T3, to by byl nástupce hodný šukafonu
Jako že nějaká wana se skříní odolnou pro železniční provoz? A co na to podvozky T3? Jak rychle by to jezdilo? Myslím, že tudy cesta nevede.
To měla být ironie na téma že T3 tvoří spolu s 810 duo věcných vozů. Určitě bych s tím nechtěl jezdit. Příště tam toho smajlíka dám
Určitě. Nesmyslů se tu totiž s vážnou tváří probírá mraky, přitom taková Bechyňka naopak tramvajový charakter celkem má.
Bechyňku relevantně spasí jen případ, že Stadler vyhraje EMU400 pro Prahu nebo udělá nějakou jinou ránu v rámci ČR a pak se bude nějaké to nízkovoltážní GTW hnedle lépe shánět.
Byla by to samozřejmě T3 na rychlost 160 a v Táboře před nádražím by měla smyčku 😁
Nač smyčku, určitě je jde sešroubovat zadečkama k sobě! 😀
Samozřejmě i smyčka by byla na stošede. Když už tak už.
Na koridoru nepřichází v úvahy. Prakticky všechny parametry jsou nepřijatelné.
Já si tak říkám, že tady by mohly být vhodné Pesy Elf ve dvoučlánkové variantě s Jakobsem. Umí 160km/h, takže na koridor dobrý. A možná kdyby se daly využít i pro trať Tábor-Bechyně (snad by je mohly vyrobit i jako dvousystém, když to u jiné varianty umí v Ústí, a varianta s Jakobsem by snad oblouky zvládla), tak už by to mohla být nějaká flotila aspoň trochu smysluplné velikosti.
A existují? Jenom že RegioJet do Ústeckého kraje koupil čtyřpodvozkové i do toho prvního souboru, kde kraj požadoval jen přibližně 110 míst k sezení.
Většina Elfů je s Jacobsama, ty Regiojetí jsou spíš výjimka, nevím proč. Dvoučlánky s Jakobsy mají podle Polské wikipedie Polregio a Koleje Slaskie.
V Lodži jezdí dvoudílné Flirty s Jakobsy, ale myslím že nemá moc smysl lpět na co nejmenším vozidle (potřebujeme aspoň 90 sedaček, ale hlavně ať jich proboha není 120!), to už se v nákladech moc neprojeví. Pokud se tato linka zcela nezruší, jednoho dne tam nejspíš přijde něco jako Panter. Ten mezi Táborem a Chotovinami už ostatně jezdí.
650 ale elektrické
RS Zero?
Má jen 140 km/h, bude stát cca co dvoupanter, to fakt chcete. I výrobce tiše přiznává, že to je vhodné hlavně pro politiky, ktřeří se chtějí předvést.
Regiopanter dvouvozovka je to taky rada 650
650 je označení i pro regiospidery (alespoň v Chebu jsem to tak viděl, (Jiné nevím, protože v MSK žádné regiospidery nemáme)
Ale aspoň by měl stihnout jízdu z Tábora do Olbramovic a opačně mezi expresem a rychlíkem.
Se šukafony na tratích 110 a 111 na věčné časy…
Myslím, že na 110 se mají objevit ty nové 847.
To spíše RS1
847 budou jezdit na tratích, kde jezdily Regionovy, tam kde jezdily 810, tak tam budou jezdit ojeté 650.
Jsem si říkal jak to chtějí vyřešit na trati do Letohradu , protože Fox má menší kapacitu než trilobit a to spojování jednotek je skvělý nápad. Akorát mě přijde docela extrém náhrada vozidel do Rokytnice. Jezdila tam 810 tu nahradili 2x větší regionovou a teď má přijít ještě větší regiofox. A v budoucnu má údajně na tuto linku být nasazen bateriový panter. Ale jestli se to vyplatí nemám nic proti 😀
Trilobit jako přezdívka ( zkrácenina ) Regionovy trio ( neboli 814.2) by mě nenapadlo.
Trilobitem bývá myšlena souprava 854+054+954.
Aha to mě nemapadlo.
On ten Regiofox má pořád „jenom“ 2x větší počet sedaček než 810. Tady je výhoda v přímých spojích do Rokytnice a potřeba dvou spojených Regiofoxů na úsek do Hradce. Tím že z toho v Doudlebech vyhodíme 20 neobsazených sedaček se nic už neušetří.
Ovšem šukafon bych neposuzoval striktně jeho papírovou kapacitou 55 sedících.
Pravda. Reálně je to spíš 3. třída než 2.
To je pravda, i kapacita pro stojící, kola a invalidy je „trošku“ jiná. Každopádně Foxe do Rokytnice nepovažuju za plýtvání, do Letohradu se ta kapacita oproti poloprázdnému trilobitu zase optimalizuje.
Já tomu nasazení moc nevěřím, konec smlouvy je strašně blízko.. A pro ty 847 není dál žádné využití, tipl bych si, že z toho sejde… A bude se se současným parkem čekat na 2031 a BEMU, navíc to tu bude samá výluka….
Ty pesy jsou již ve výrobě a jako provoz s jejich postupným nasazením cca od léta už počítáme. A konec smlouvy zase tak blízko není….
A co bude dělat dopravce s 5letymi motoráky, které přijdou o linky… Takže je nevyužijí, kdyby smlouvu obhajily a ani je nemůžou prodat případnému nástupci. Novy motorák se jim bude po ČR udávat podstatně lépe, než 5 letý stroj, který do výběrka na nové bude starý a do vyberka na starší bude ještě furt drahý…
Máte dojem, že ČD mají už hodně málo výkonů, kde by 847 mohly za 5 let nahradit 814? 🙂
Udělat se dá všecko, otázka zní zda bude objednatel ochoten to zaplatit… Rozdíl v ceně km 814 a 847 nebude 10 haléřů na km. Aby to bylo pro dopravce zajímavé budou to možná 10koruny… Otázka pak je, jestli objednatel raději za podobné peníze (rozdíl v platbě za 5 letý stroj a za nový stroj zas bude nepoměrně menší) Takže ano… Celkem bych řekl, že to riziko je a velké… Dá se ještě z nouze ctnost v podobě, kterou třeba předvedl RegioJet, který vyřešil problém s uplatněním Peršingů, na které nemohl sehnat modernizaci, tím, že s velmi málo ziskovostí nabídl na… Číst vice »
Královéhradecký kraj nebude po roce 2031 řadu 814 už nikde nasazovat.
814 jsem měl na mysli v současnosti a to v rámci celé ČR… Kde je nejpravděpodobnější, že by ČD mohli uspět s nabídkou nových 847 jako náhrady 814…
Královéhradecký kraj má v případě zájmu ČD povinnost zajistit využití vozidel u nového dopravce po roce 2031. Takže ČD, pokud by pro Foxy neměly po roce 2031 uplatnění, nemusejí mít obavy, že by jim zůstaly ležet ladem. Je to ve smlouvě mezi KHK a ČD.
Tak to je velmi zajímavé, smlouvu jsem sic četl, ale toto mě nějak v hlavě nezůstalo…. Když tam kraj(e) chce Bemu tak je logické, že o práci přijdou bez vlivu na následného dopravce…
A trať 172?
Tam má být 847, pokud to kraj nezařízne. Tady dole už toho k řezání moc nemá. Dobříšanda, Sedlčanka a Třebaňka. To je vše
Sedlčanka od doby co jezdí přímo z Benešova úplně marná není, 172 je mrtvá v úseku u Lochovic, po Libeň jezdí obsazená slušně, ale teď to likvidují výluky na hlavní trati.
Tady přece nikdy nešlo o počet cestujících, ale o málo peněz v měšci doprava.
Poslechněte si toto od času 11:13 https://youtu.be/exHY9o631wY?t=673
Ale jsou to krámy který -ebil to koupil
Nechtěl byste rozvést svoji myšlenku?
Jenom to ne! 😀
Myš…co?
Foxy sami o sobě špatné nejsou a pro cestující je to vůči 843 či 854 velký skok do 21. století, ale pro tu obsluhu… Informační systém při více spojených jednotkách si často dělá, co chce (zkušenosti právě s přímými spoji z HK), nefungující tlačítka na znamení, zamrzající svorkovnice (spřáhla sama o sobě jsou ohřívána, svorkovnice ne a tak se nám několikrát stalo, že se Foxy prostě ve Starkoči nespojily (a to nebyly ani extra mrazy)), vypadávající topení a další… Škoda, jezdí to už skoro 2 roky (pokud se nemýlím) a stále je trápí poporodní nemoci. Snad se to do budoucna… Číst vice »
První Foxy vyjely před rokem a půl, ale dlouhou dobu trvalo než se více rozmohly a ne všude se ten dvoučlen využívá.
No o 810 a klonech to platí bez výhrad.
Píše ebil který všemu rozumí
A jel jste v tom? Pak je Vám ten rozdíl jasný hned. To je jako rozdíl mezi trabantem a mercedesem.
Mercedes už řadu let nevyrábí jenom luxusní vozidla…
Spider i fox jsou „lidová“ vozidla první čtvrtiny 2. století – tak toho pohodlí na delší cesty příliš nenabízejí. Teď v zimě je hodně nepříjemný průvan při otevřených nástupních dveřích. To je o zdraví. U starších motoráků řady 810 se později dodělávaly příčky mezi nástupním prostorem a velkoprostorem. U nových a zánovních vozidel tyto příčky zase chybějí…
A Sharky ty příčky sice mají, ale některé mají ty dveře trvale otevřené. Opravdu tam někdo zaznamená průvan? Vždyť v takovém Foxu ten vzduch skoro nemůže proudit od jedněch dveří ke druhým, jak je ta cesta úzká a klikatá. U jedněch dveří ani nejsou sedačky a dávat tam příčku by byla akorát komplikace, ať už do toho víceúčelového oddílu, tak na schody nahoru – tam ostatně příčka je, zbývá jen úzká ulička. Jezdím tím a průvanu jsem si nevšiml. Na rozdíl od 810, moderní vozidla ty nástupní dveře hned automaticky zavírají.
A to topení, to si užijete!!
Jako v Bixu?
Jaké myslíte? 650? Kraje chcou mít moderní železnici aspoň stejně jako Cheb, tak proto ČD pořizují ty ojeté 650. (Mohli by koupit RS Zero, ale bateriová technologie není zatím rozšířena) Ale zato ty 650 jsou modernější než 810.
RSzero se ještě nenabízí.
Jak chtějí mít konec 810 a 814, když na trase Pardubice – Havl. Brod jezdí místo 847 pořád min. dvě regionovy? Nemluvě o tom, že dva žraloci jezdí na jiných tratích místo na této trati.
Nevíte, kde ty žraloci jezdi nyní?
Na Českotřebovských výkonech místo 841 (čekání na ETCS).
Tak ČD jsou mnohdy velmi kreativní, tak to by si měl hlídat objednavatel…
Tak objednatel má sám na hlavě máslo, když nepozadoval žádné záložní jednotky.
To už dneska nefrci, dneska nesmí nic stát, všechno musí jezdit, popř se odřené nebo nasadí autobus
Objednavateli jsou záložní jednotky šumák.
Záložní jednotky jsou, nebo aspoň mají být, problém dopravce. Objednavatel má nastavit sankce tak aby si dopravce zajistil dostatek provozních jednotek ale to nutně neznamená že budou připravené pouze pro tu konkrétní smlouvu.
A co ova-frydek?tam jich jezdí celé hejno😀
Třeba dnes, kdy zůstala ze Šumperka zapůjčená 750.703 s pushpullem 001 ráno neschopná ve Valmezu. Takže zas o pár spojů s náhradními regínami navíc.
Protože kraj je pošahaný… místo push pullu má jet Bdt, oproti 814 komfort někde jinde
Jenže Bdt nejsou nízkopodlažní – požadavek kraje – a klasická souprava potřebuje objíždět, na což v tomto GVD není v Ostravě na hlavním čas.
A jsou ty 847 všechny v provozu? Mám pocit, že 2-3 jednotky jsou mimo kvůli nárazu do stromu. V rámci záloh by to mohli vykrývat 844 ale ty zase zaskakují za 841 v Třebové. Tak ono potom jaksi nezbývá nic jiného než vzít 814 nebo nejezdit.
O úplném konci 810 a 814 se v článku nepíše nic. Nicméně je tu dost velká naděje, že to tímhle směrem jde.
Na druhou stranu, jsme opravdu tak bohatý stát abychom na každé lokálce provozovali drahé 847 s vysokými provozními náklady? Na spoustu tratí je 814 stále vyhovující vozidlo.
Ano, stále patříme k 5% nejbohatších obyvatel planety.
Spíš k 10%, ale na myšlence to samozřejmě nic nemění.
Pojďme se shodnout na 7,5 procentech 😉
814 už není vyhovují vůbec nikde, pokud se tam neuživí lepší vlak tak je to zralé na náhradu autobusem.
Zdravím, kolik celkem má ČD ve vlastnictví souprav RS1?
Ještě by to chtělo podotazku kolik z nich je spolehlivě provozních.
Nevím, jak moc je to aktuální. Tak se tím prokousejte https://seznam-autobusu.cz/seznam?iddopravce=5943&ntyp=Regio-Shuttle+RS1
Poslední odstavec nedává vůbec smysl. Dodá se jich 21, z toho 11(dle smlouvy s KHK 10) a 8 do středních Čech a co zbytek 11+8=19.
Dále „hlavně“ nahradí 854? Aktuálně tam jezdí 3ks 854, takže 3 z 11 určitě není hlavně.
Spojování/rozpojovani bude předpokládám v Doudlebech, s textu to ale nedává smysl.
Poslední věta celého textu Další dvě jednotky dorazí letos do Plzeňského kraje. Takže 21
Aha takže to je 19 a 2 které měly být už v roce 2024.
Tak ještě jinak bude to 18 nových a 3 opožděné z loňska, protože ta 11 pro Hradec, bude ta co přišla na začátku ledna.
Každá změna k lepšímu je vítaná – ale zajímalo by mě, proč to někde ČD/Kraj řeší jen nákupem secondhandu a repasí/polidštěním na vysoké České standardy RegioSpidery a někde nákupem zcela nových a bohužel velmi hlučných RegioFoxů…
Zajímalo by mě rozdíl:
– pořizovací cena secondhandu a polidštění X nákup nového stroje
– provozní náklady (Spotřeba paliva) u socondhandu X nového vlaku
Regiospider je menší a úspornější. Tzn. vhodnější jako náhrada šukafonu a regiošuku na tratích s nejmenší poptávkou.
Takhle je to bohužel nic neříkající – číselně vyjádřeno?
hmm na webu jsem to nezjistil – ALE zjistil jsem, že vývoj RS1 probíhal v Praze v Bývalém VÚKV Výzkumném ústavu kolejových vozidel… který koupil Adtranz.. Výroba byla v Berlíně-Pankowě
Ad nákup nového stroje: RegioSpidery nové normy nesplňují, takže nelze vyrobit nový.
Tak třeba tím, že za 810 je jediná možná nízkopodlažní náhrada právě 841(RS1) a ta se už nemůže vyrábět, protože TSI a jednotku tam nikdo nezaplatí.
Není jediná jsou i jednovozove LINTY, arriva s nimi jezdí na Vsetínsku.
A dělají se 27 ještě, nebo skončily s příchodem TSI.
Samozřejmě výroba musela skončit stejně jako u řady dalších vozidel.
Snad jediné jednovozové motoráky, co TSI vyhovují vyrobily v prototypech Pesa a Stadler. Link byl vystaven na Innotransu 2014 a DB jej označili řadou 631 a RS Zero byl vystaven loni ve firemních barvách.
Nejnovější Linty 27 byly dodány někde kolem roku 2005 (to jsou ty, co jezdí v Česku pod Arrivou, Linty DB jsou ještě starší). To je myslím dostatečná odpoveď 😉
Díky za potvrzení.
Nízkopodlažní ekonomická náhrada za 810 existuje, smí se vyrábět a jmenuje se autobus.
Praha – Vrané – Čerčany a Čerčany – Zruč sakra zase nic??
Proč skoro nevyužívaná trať Benešov – Vlašim má přednost?
Je to snad tím, že tam nikdo nejezdí a takhle se tam lidé natáhnou a Praha – Vrané – Čerčany je vytížená hodně takže vlastně není potřeba lidem zvyšovat komfort???
Proč to tu máte dvakrát?
Jinak asi kvůli kapacitě souprav, dohody s krajem a podobně.
Jak jste přišel na to, že trať Benešov – Vlašim je skoro nevyužívaná? Asi se budete divit, ale v posledních letech se na této trati počet cestujících zvýšil až neuvěřitelným způsobem. Sólo 810 tam mívá poměrně často problémy s nedostatečnou kapacitou a ranní školní spoj v řazení 810 + 010 z Benešova do Vlašimi je také už na hraně své kapacity.
už to tu bylo mnohokrát vysvětleno. Linky S3, S8, S88 a S65 měly projít v loňském roce soutěží, ale Středočeský kraj s Prahou nakonec nesoutěžil, proto tam zůstane stejná vozba až do konce kontraktu což je 12/2029. Ostatní zde v článku zmiňované tratě prošly v loňském roce revizí dodatkem na obnovu vozového parku a zároveň prodloužení smlouvy o půlku tj do 12/2033.
Hlavně RS1 na Praha – Vrané fakt nechcete. Indický load faktor do našich zeměpisných šířek nepatří.
jelikož kraj pokukuje pro S8/S88 po BEMU tak to asi nehrozí 😀
Tak s tratí Praha-Vrané-Čerčany mají různé plány. Teď byla zadána studie ohledně toho, jestli se vyplatí (částečná) elektrifikace . Nějakou dobu se mluvilo i o nasazení tramvají…
Tramvaje NE, trolej ANO. 🙂
„Tramvaj“ mnozí říkají i vlaku s elektrickým pohonem. „Trámy“ ta cesta venkoncem také má, byť jen příčné a většinou z betonu (nepovažuji-li za trám samotnou kolejnici). 🙂
Mezi Braníkem a Zbraslaví to dokonce už bylo připravované na 2 koleje v osmdesátých letech tuším.
Praha – Vrané – Čerčany a Čerčany – Zruč sakra zase nic??
Proč skoro nevyužívaná trať Venešov – Vlašim má přednost?
Je to snad tím že tam nikdo nejezdí a takhle se tam lidé natáhnou a Praha – Vrané – Čerčany je vytížená hodně takže vlastně není potřeba lidem zvyšovat komfort???
Takk ono je právě tou kapacitou na uvedené tratě by 841 s 55 místy byly dost malé.
Spřáhla již byla vynalezena. 🙂
Spíš bych za tím hledal délku ramen a tak, on než se prohrká celý Pacifik…
Sprahla sice vynslezena byla ale dvě jednotky jsou o dost dražší něž jedna.
Řada 841 není jednotka, ale motorový vůz. Jednotka musí mít vozy aspoň 2, aby to mohla být jednotka.
No jestli budou 841 jezdit stejně jako (ne)jezdi v Ústeckém a Pardubickém kraji tak to velké loučení nebude. Protože tam jezdí jen v úterý a v dubnu.
Musí se však nechat, že od GVD už celkem jezdí. Podstatná část pardubických je stále na instalaci ETCS.
To nevím minulý týden jich jezdilo v Ústeckém kraji 5 z 11, v Pardubickém taky 5 z 11. , to je docela tragédie. ETCS už dávno měli mít.
některé 841 mají zpoždění rekonstrukce i víc jak půl roku, proto má zpoždění i retrofit ETCS.
tyto modernizuje DPOV tak snad….Zvolenské rekonstrukce se opravdu nepovedly…
kvalita ze slovenského ŽOS..stejně jako gtw..a pak tu všichni budou psát, jak čd má stejné podmínky a musí vyhrávat soutěže..
To bude tím, že ve Zvolenu provádějí Slovakizaci [zneprovozneni] a nikoliv Bohemizaci…
Tak snad Regionovy brzy zmizí i z tratě 241, linka S81 Znojmo — Okříšky. Protože světe div se, Znojmo má nejlepší spojení do Rakouska.
Na Znojmo Kraj Vysočina se snaží nasazovat Foxy 847. Alespoň ty Sp a něco o víkendu na Os. Bohužel víc jednotek není….