ČD slibují letos konec 810 a Regionov na dalších tratích. RegioFoxy vytlačí část vozů 854
Motorový vůz Stadler RS1 (RegioSpider) v barvách PID v Benešově. Pramen: České dráhy
Do regionální dopravy zamíří 21 nových jednotek RegioFox a 9 modernizovaných vozů RS1.
Takové zprávy je radost číst.
Takže Benešov – Tábor nadále diesl pod drátem? Škoda, že neexistuje vhodné malé elektrické vozidlo.
Třeba nějaká předělávka T3, to by byl nástupce hodný šukafonu
Jako že nějaká wana se skříní odolnou pro železniční provoz? A co na to podvozky T3? Jak rychle by to jezdilo? Myslím, že tudy cesta nevede.
To měla být ironie na téma že T3 tvoří spolu s 810 duo věcných vozů. Určitě bych s tím nechtěl jezdit. Příště tam toho smajlíka dám
Určitě. Nesmyslů se tu totiž s vážnou tváří probírá mraky, přitom taková Bechyňka naopak tramvajový charakter celkem má.
Byla by to samozřejmě T3 na rychlost 160 a v Táboře před nádražím by měla smyčku 😁
Na koridoru nepřichází v úvahy. Prakticky všechny parametry jsou nepřijatelné.
Já si tak říkám, že tady by mohly být vhodné Pesy Elf ve dvoučlánkové variantě s Jakobsem. Umí 160km/h, takže na koridor dobrý. A možná kdyby se daly využít i pro trať Tábor-Bechyně (snad by je mohly vyrobit i jako dvousystém, když to u jiné varianty umí v Ústí, a varianta s Jakobsem by snad oblouky zvládla), tak už by to mohla být nějaká flotila aspoň trochu smysluplné velikosti.
A existují? Jenom že RegioJet do Ústeckého kraje koupil čtyřpodvozkové i do toho prvního souboru, kde kraj požadoval jen přibližně 110 míst k sezení.
Většina Elfů je s Jacobsama, ty Regiojetí jsou spíš výjimka, nevím proč. Dvoučlánky s Jakobsy mají podle Polské wikipedie Polregio a Koleje Slaskie.
V Lodži jezdí dvoudílné Flirty s Jakobsy, ale myslím že nemá moc smysl lpět na co nejmenším vozidle (potřebujeme aspoň 90 sedaček, ale hlavně ať jich proboha není 120!), to už se v nákladech moc neprojeví. Pokud se tato linka zcela nezruší, jednoho dne tam nejspíš přijde něco jako Panter. Ten mezi Táborem a Chotovinami už ostatně jezdí.
Se šukafony na tratích 110 a 111 na věčné časy…
Myslím, že na 110 se mají objevit ty nové 847.
Jsem si říkal jak to chtějí vyřešit na trati do Letohradu , protože Fox má menší kapacitu než trilobit a to spojování jednotek je skvělý nápad. Akorát mě přijde docela extrém náhrada vozidel do Rokytnice. Jezdila tam 810 tu nahradili 2x větší regionovou a teď má přijít ještě větší regiofox. A v budoucnu má údajně na tuto linku být nasazen bateriový panter. Ale jestli se to vyplatí nemám nic proti 😀
Trilobit jako přezdívka ( zkrácenina ) Regionovy trio ( neboli 814.2) by mě nenapadlo.
Trilobitem bývá myšlena souprava 854+054+954.
Aha to mě nemapadlo.
On ten Regiofox má pořád „jenom“ 2x větší počet sedaček než 810. Tady je výhoda v přímých spojích do Rokytnice a potřeba dvou spojených Regiofoxů na úsek do Hradce. Tím že z toho v Doudlebech vyhodíme 20 neobsazených sedaček se nic už neušetří.
Ovšem šukafon bych neposuzoval striktně jeho papírovou kapacitou 55 sedících.
Pravda. Reálně je to spíš 3. třída než 2.
Já tomu nasazení moc nevěřím, konec smlouvy je strašně blízko.. A pro ty 847 není dál žádné využití, tipl bych si, že z toho sejde… A bude se se současným parkem čekat na 2031 a BEMU, navíc to tu bude samá výluka….
A trať 172?
Tam má být 847, pokud to kraj nezařízne. Tady dole už toho k řezání moc nemá. Dobříšanda, Sedlčanka a Třebaňka. To je vše
Ale jsou to krámy který -ebil to koupil
Nechtěl byste rozvést svoji myšlenku?
Jenom to ne! 😀
Myš…co?
No o 810 a klonech to platí bez výhrad.
Píše ebil který všemu rozumí
Jak chtějí mít konec 810 a 814, když na trase Pardubice – Havl. Brod jezdí místo 847 pořád min. dvě regionovy? Nemluvě o tom, že dva žraloci jezdí na jiných tratích místo na této trati.
Nevíte, kde ty žraloci jezdi nyní?
Na Českotřebovských výkonech místo 841 (čekání na ETCS).
Tak ČD jsou mnohdy velmi kreativní, tak to by si měl hlídat objednavatel…
Tak objednatel má sám na hlavě máslo, když nepozadoval žádné záložní jednotky.
A co ova-frydek?tam jich jezdí celé hejno😀
Třeba dnes, kdy zůstala ze Šumperka zapůjčená 750.703 s pushpullem 001 ráno neschopná ve Valmezu. Takže zas o pár spojů s náhradními regínami navíc.
Protože kraj je pošahaný… místo push pullu má jet Bdt, oproti 814 komfort někde jinde
A jsou ty 847 všechny v provozu? Mám pocit, že 2-3 jednotky jsou mimo kvůli nárazu do stromu. V rámci záloh by to mohli vykrývat 844 ale ty zase zaskakují za 841 v Třebové. Tak ono potom jaksi nezbývá nic jiného než vzít 814 nebo nejezdit.
O úplném konci 810 a 814 se v článku nepíše nic. Nicméně je tu dost velká naděje, že to tímhle směrem jde.
Na druhou stranu, jsme opravdu tak bohatý stát abychom na každé lokálce provozovali drahé 847 s vysokými provozními náklady? Na spoustu tratí je 814 stále vyhovující vozidlo.
Ano, stále patříme k 5% nejbohatších obyvatel planety.
Spíš k 10%, ale na myšlence to samozřejmě nic nemění.
Zdravím, kolik celkem má ČD ve vlastnictví souprav RS1?
Ještě by to chtělo podotazku kolik z nich je spolehlivě provozních.
Nevím, jak moc je to aktuální. Tak se tím prokousejte https://seznam-autobusu.cz/seznam?iddopravce=5943&ntyp=Regio-Shuttle+RS1
Poslední odstavec nedává vůbec smysl. Dodá se jich 21, z toho 11(dle smlouvy s KHK 10) a 8 do středních Čech a co zbytek 11+8=19.
Dále „hlavně“ nahradí 854? Aktuálně tam jezdí 3ks 854, takže 3 z 11 určitě není hlavně.
Spojování/rozpojovani bude předpokládám v Doudlebech, s textu to ale nedává smysl.
Poslední věta celého textu Další dvě jednotky dorazí letos do Plzeňského kraje. Takže 21
Aha takže to je 19 a 2 které měly být už v roce 2024.
Tak ještě jinak bude to 18 nových a 3 opožděné z loňska, protože ta 11 pro Hradec, bude ta co přišla na začátku ledna.
Každá změna k lepšímu je vítaná – ale zajímalo by mě, proč to někde ČD/Kraj řeší jen nákupem secondhandu a repasí/polidštěním na vysoké České standardy RegioSpidery a někde nákupem zcela nových a bohužel velmi hlučných RegioFoxů…
Zajímalo by mě rozdíl:
– pořizovací cena secondhandu a polidštění X nákup nového stroje
– provozní náklady (Spotřeba paliva) u socondhandu X nového vlaku
Regiospider je menší a úspornější. Tzn. vhodnější jako náhrada šukafonu a regiošuku na tratích s nejmenší poptávkou.
Takhle je to bohužel nic neříkající – číselně vyjádřeno?
No, úplně nic neříkající to není. Předně jde úplně o jinou kategorii vozidel. RS má kapacitu cca 60 míst, Lišák cca 110. Takže asi jako srovnávat Fábii s Multivanem.
Dále Lišák je nový, takže můžeme předpokládat delší životnost. A má z výroby ETCS.
Ale konkrétní spotřeba vozidel by mě také zajímala.
hmm na webu jsem to nezjistil – ALE zjistil jsem, že vývoj RS1 probíhal v Praze v Bývalém VÚKV Výzkumném ústavu kolejových vozidel… který koupil Adtranz.. Výroba byla v Berlíně-Pankowě
Ad nákup nového stroje: RegioSpidery nové normy nesplňují, takže nelze vyrobit nový.
Tak třeba tím, že za 810 je jediná možná nízkopodlažní náhrada právě 841(RS1) a ta se už nemůže vyrábět, protože TSI a jednotku tam nikdo nezaplatí.
Není jediná jsou i jednovozove LINTY, arriva s nimi jezdí na Vsetínsku.
A dělají se 27 ještě, nebo skončily s příchodem TSI.
Samozřejmě výroba musela skončit stejně jako u řady dalších vozidel.
Snad jediné jednovozové motoráky, co TSI vyhovují vyrobily v prototypech Pesa a Stadler. Link byl vystaven na Innotransu 2014 a DB jej označili řadou 631 a RS Zero byl vystaven loni ve firemních barvách.
Nejnovější Linty 27 byly dodány někde kolem roku 2005 (to jsou ty, co jezdí v Česku pod Arrivou, Linty DB jsou ještě starší). To je myslím dostatečná odpoveď 😉
Díky za potvrzení.
Praha – Vrané – Čerčany a Čerčany – Zruč sakra zase nic??
Proč skoro nevyužívaná trať Benešov – Vlašim má přednost?
Je to snad tím, že tam nikdo nejezdí a takhle se tam lidé natáhnou a Praha – Vrané – Čerčany je vytížená hodně takže vlastně není potřeba lidem zvyšovat komfort???
Proč to tu máte dvakrát?
Jinak asi kvůli kapacitě souprav, dohody s krajem a podobně.
Jak jste přišel na to, že trať Benešov – Vlašim je skoro nevyužívaná? Asi se budete divit, ale v posledních letech se na této trati počet cestujících zvýšil až neuvěřitelným způsobem. Sólo 810 tam mívá poměrně často problémy s nedostatečnou kapacitou a ranní školní spoj v řazení 810 + 010 z Benešova do Vlašimi je také už na hraně své kapacity.
už to tu bylo mnohokrát vysvětleno. Linky S3, S8, S88 a S65 měly projít v loňském roce soutěží, ale Středočeský kraj s Prahou nakonec nesoutěžil, proto tam zůstane stejná vozba až do konce kontraktu což je 12/2029. Ostatní zde v článku zmiňované tratě prošly v loňském roce revizí dodatkem na obnovu vozového parku a zároveň prodloužení smlouvy o půlku tj do 12/2033.
Hlavně RS1 na Praha – Vrané fakt nechcete. Indický load faktor do našich zeměpisných šířek nepatří.
jelikož kraj pokukuje pro S8/S88 po BEMU tak to asi nehrozí 😀
Tak s tratí Praha-Vrané-Čerčany mají různé plány. Teď byla zadána studie ohledně toho, jestli se vyplatí (částečná) elektrifikace . Nějakou dobu se mluvilo i o nasazení tramvají…
Tramvaje NE, trolej ANO. 🙂
Mezi Braníkem a Zbraslaví to dokonce už bylo připravované na 2 koleje v osmdesátých letech tuším.
Praha – Vrané – Čerčany a Čerčany – Zruč sakra zase nic??
Proč skoro nevyužívaná trať Venešov – Vlašim má přednost?
Je to snad tím že tam nikdo nejezdí a takhle se tam lidé natáhnou a Praha – Vrané – Čerčany je vytížená hodně takže vlastně není potřeba lidem zvyšovat komfort???
Takk ono je právě tou kapacitou na uvedené tratě by 841 s 55 místy byly dost malé.
Spřáhla již byla vynalezena. 🙂
Spíš bych za tím hledal délku ramen a tak, on než se prohrká celý Pacifik…
Sprahla sice vynslezena byla ale dvě jednotky jsou o dost dražší něž jedna.
Řada 841 není jednotka, ale motorový vůz. Jednotka musí mít vozy aspoň 2, aby to mohla být jednotka.
No jestli budou 841 jezdit stejně jako (ne)jezdi v Ústeckém a Pardubickém kraji tak to velké loučení nebude. Protože tam jezdí jen v úterý a v dubnu.
Musí se však nechat, že od GVD už celkem jezdí. Podstatná část pardubických je stále na instalaci ETCS.
To nevím minulý týden jich jezdilo v Ústeckém kraji 5 z 11, v Pardubickém taky 5 z 11. , to je docela tragédie. ETCS už dávno měli mít.
některé 841 mají zpoždění rekonstrukce i víc jak půl roku, proto má zpoždění i retrofit ETCS.
tyto modernizuje DPOV tak snad….Zvolenské rekonstrukce se opravdu nepovedly…
kvalita ze slovenského ŽOS..stejně jako gtw..a pak tu všichni budou psát, jak čd má stejné podmínky a musí vyhrávat soutěže..
To bude tím, že ve Zvolenu provádějí Slovakizaci [zneprovozneni] a nikoliv Bohemizaci…
Tak snad Regionovy brzy zmizí i z tratě 241, linka S81 Znojmo — Okříšky. Protože světe div se, Znojmo má nejlepší spojení do Rakouska.
Na Znojmo Kraj Vysočina se snaží nasazovat Foxy 847. Alespoň ty Sp a něco o víkendu na Os. Bohužel víc jednotek není….