ČD se chystají na další krajské soutěže, řeší pořízení dalších akutrolejových jednotek
Akutrolejová jednotka 690.2 RegioPanter (BEMU) v Příboře. Foto: České dráhy

Dopravce řeší i možnost různé kapacity jednotek s jedním schválením.
Doufám že už ví České dráhy z objednavatelem kam všude je budou nasazovat.
Třeba nedávno Jihočeský kraj vypsal na nové vlaky na trať Veselí nad Lužnicí a České Velenice na min. 5 až 10 vlaků tak jsem zvědavý co to budou za typy vlaků.
Těžko to může vědět kde co vyhrajou.
Tam jde celkem o 18 miliard na na pořízení BEMU a EMU mezi dopravcem a objednavatelem.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-shani-nove-elektricke-jednotky-maji-spojit-jihocesky-kraj-s-rakouskem-246453/
Obecně v ČR BEMU fandím. Zatraktivní se díky nim hodně pozapomenutých lokalit, kam vznikou přímé linky do větších měst. Důležité však bude, aby se z dotací vytěžilo maximum smysluplně a nevyházelo se to do nesmyslů. Protože ten balík peněz je opravdu vydatný a řada krajů ucítila příležitost, viz. Středočeský kraj, kde jsou v úvahu baterkové Pantery i pro horní Pacifik (což se dá z pohledu cestujícího požadovat až za možná zbytečný megaluxus).
Na moderním nízkopodlažním vozidle není nic megaluxusního. Cestující z Posázaví nejsou o nic méněcennější než cestující z jiných oblastí, proč by měli mít horší standard cestování?
Tady se bavíme o trati, kde dnes jezdí převážně 810 nebo 814. Panter se zdá dost předimenzovaný (krom víkendů, kdy se tam zaplní i brejlovec s několika honeckery)
Souhlasím. Pak je to ovšem megaluxus pro objednatele, ale určitě ne pro cestující.
BEMU Panter luxus? Jel jste s tím někdy? Je 21. století, Vy snad jezdíte s Felicií a Vaše kolo má vzadu trojkolečko? Bydlím u tratě, kde BEMU jezdí a nelze přehlídnout, o kolik se zvýšil počet cestujících. A
Definujte Megaluxus, pro e jsou pantery spíš takový standard
Když už je tu řeč o soutěžích, tak mám nějak pocit, že Karlovarský kraj v elektrické trakci ještě nesoutěžil….
Někdy mi přijde, jako by KV kraj vůbec nebyl součástí republiky.
Soutěžili spesnaky KV-Plzen společně s Plzeňským krajem.
Otázkou pak tedy jediná co by elektrické trakci měli soutěžit prakticky jen posilove Os na Cheb-Marianske lázně a Cheb-KV což není mnoho a pri takovém množství to moc výhodná nabídka nebude.
Že by konečně došlo osvícenství i na Nábřeží a porušil se §1 Dělalo se to tak vždycky a konečně se vybírala vozidla na základě LCC a ne politicky atraktivní jednorázové pořizovací ceny?
No je také otázka zda má cenu aby se ČD s dosavadní konkurenceschopností vůbec někam hlásilo.
Určitě, nejlepší je hodit ručník do ringu, dojezdit stávající a zhasnout. Tak jste to myslel?
Přesně tak, tomu se říká v korporátu zvyšování efektivity práce zaměstannců (kdýž tam nikdo neni, nemůže být neefektivní). Státní podnik (pardon – statní akciovka) to asi ještě neumí pojmenovat 😉 , ale ČSA to pod velmi odborným vedením zvládly „elegantně“ až do finále….
Hlavně by se se Správou železnic měl řešit reálný časový harmonogram elektrizace tratí, protože jednotky pro více než sto cestujících zpravidla nejezdí po nějakých zapadlých lokálkach, ale vetšinou na tratích, kde se uvažuje s jejich elektrizaci.
Tak je přece jasně dáno, že veškeré stavby se začnou stavět v roce 2028…
Například?
Škoda ze nikdo neodpovídá když má tak silacke řeči.
Jedna z prvních se říkalo Zdice a Písek.
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-vybrala-prvni-trate-pro-prostou-elektrizaci-154207/ taky jsou ty první tratě
Spíše bude hromada trati připravena k zahájení v letech 28-30 a bude pak politické rozhodnutí co se zrovna začne stavět
Však na základě těch nejlepších harmonogramů, které SŽ umí poskytnout, se všude možně chystají objednatelé poptat BEMU, protože je jasné, že řada důležitých tratí v nejbližších letech dráty nedostane, a zároveň to jsou vhodné relace na BEMU.
A Spržel bude mít další záminku odkládat elektrifikaci. Osobku jezdí BEMU a pro náklady se jim nebude chtít. 😁 (A dožití EMU po cyklech B, to taky není důvod)
Tak jestli je ta „záminka“ rozumná, nemám s tím problém, že i SŽ bude vědět, jak se objednatel zařídil. Těch tratí, které opravdu potřebují trolej v celé délce, je u nás pořád dost.
„Vesničané si koupili SUV, není potřeba jim opravovat silnici, nově ani záplaty největších výtluků. „
To přece není o stavu těch tratí a jejich opravách. Je to trochu podobné zavedení parciálních trolejbusů. Co navrhujete? Zadrátovat všechno za dva roky, a když se to náhodou nepovede, tak nadále linky s dieselem 50 % trasy pod trolejí, případně zbytečné přesupy?
Jedna věc je jistá: Do roku 2030 se ty elektrizace nestihnou. Je jich moc.
Ideálně by ČD měly požadovat, ať lze BEMU přestavět na EMU v průběhu životnosti. To je maximálně efektivní řešení. Po elektrizaci celé trati se pak baterie místo výměny rovnou odeberou.
Myslíš si, že následné snížení hmotnosti bude natolik markantní, že se následně projeví? Mně přijde, že je daleko lepší nechat baterky i na plně elektrifikovaných výkonech pro případnou další flexibilitu a pro MÚ.
A budete to znovu celé schvalovat, dávat tomu novou řadu, etc? To mi teda maximálně efektivní nepřijde.