Dopravci Železnice

ČD připomínají století republiky na lokomotivě, kterou mají podle Ťoka vrátit

Lokomotiva 380 ve speciálním polepu připomínající 100 let založení republiky. Foto: České dráhy
Lokomotiva 380 ve speciálním polepu připomínající 100 let založení republiky. Foto: České dráhy

Další lokomotiva Českých drah získala netradiční polep. Nová reklama na lokomotivě 380.004 má připomínat sto let republiky a propagovat Českou republiku u nás i v zahraničí. Vládní agentura CzechTourism a České dráhy umístily reklamu na stroj, o kterém nedávno prohlásil ministr dopravy Dan Ťok, že je zmetkem a vyzval ČD, aby dvacítku lokomotiv vrátily.  

České dráhy za reklamu od CzechTourism podle kontraktu v registru smluv  získají 1,042 milionu korun, v ceně je nejen polep lokomotivy, ale i pronájem dalších reklamních prostor.

Vedoucí projektu Společné století Luká Bajer vysvětluje polep tím, že železnice neodmyslitelně patří k historii státu. „Většina státníků, ale i občanů Československa využívala při jeho vzniku právě železniční dopravy. Pod heslem ‚Jedeme v tom spolu‘ chceme přimět občany České i Slovenské republiky, aby nasedli do vlaků Českých drah a rozjeli se do Prahy na pestré oslavy a připomínky sta let od založení Československa,“ řekl Bajer.

Polep lokomotivy, která bude propagovat naši zemi i na mezistátních linkách, je proveden v designu státní vlajky České republiky. Křest této lokomotivy je jen jedním z konkrétních příkladů, jak se národní dopravce zapojuje do oslav, které v těchto dnech vrcholí,“ říká k účasti českých drah na oslavách 100. výročí republiky Michal Štěpán, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod.

Volba speciálního polepu padla na lokomotivu řady 380. Jde o stroj, který se dostal do centra pozornosti v posledních dnech z jiných důvodů. Ministr dopravy Dan Ťok nedávno uvedl, že České dráhy by měly lokomotivy vrátit Śkodě Transportation, protože jde podle jeho názoru o zmetek. . Jednání o možném vrácení dosud nezačala, České dráhy připravují aktuálně pro ministra materiál o možném postupu.

České dráhy kvůli národním oslavám v Praze ve dnech 27. a 28. října posílí také vybrané ranní vlaky ve směru do hlavního města. Více vagónů budou mít například expresy Hutník a Jan Perner z Ostravska, Súľov z Valašska, Slovácký expres z Veselí nad Moravou a spoje Metropolitan z Brna s příjezdem do Prahy v dopoledních a v poledních hodinách. Oba dny rozšíří platnost skupinové víkendové jízdenky až pro pět dospělých.

České dráhy navíc u příležitosti 100 let od vzniku Československé republiky a Československých státních drah připravily na dny 25. až 29. října ve Vládním salonku na 1. nástupišti pražského hlavního nádraží dvě výstavy s názvy „100 let spolu republika a železnice“ a „Masaryk a železnice“. Je známé, že náš první prezident cestoval vlakem velmi často. Také z exilu v prosinci 1918 se vrátil vlakem po trase Rakousko – České Budějovice – Praha, což připomene mimořádná jízda nostalgického vlaku s účastníky v dobových kostýmech ve dnech 20. a 21. prosince. Známý je také salonní vůz Aza 080, který obdržel prezident Masaryk v roce 1930 jako dar k 80. narozeninám, a který později využívali i další českoslovenští prezidenti.

Vstup na výstavy je zdarma a budou otevřeny od čtvrtka do pondělí, v pracovní dny od 10 do 19 hodin a o víkendu od 10 do 17 hodin.
V neděli 28. října vyjede také mimořádný nostalgický vlak s parní lokomotivou v trase Praha hl.n. – Beroun – Křivoklát – Lužná u Rakovníka, který dopraví zájemce o oslavy výročí republiky s programem na hrad Křivoklát. Plánovaná je také jízda nostalgické soupravy z Lužné u Rakovníka, kde sídlí železniční muzeum Českých drah, do Stochova u Lán, kam jezdil prezident Masaryk, a kde byla řízena i zvláštní prezidentská čekárna.

13 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Táhněte všichni k šípku…Vůbec nechápu,co je na strojích 380 tak špatného a proč by je měly ČD vracet.Tak to dopadne,když do železnice kecá kde kdo a hlavně silničáři….Problém bude asi v tom,našich výrobků se zbavit a dotáhnout sem něco ze zahraničí.Inu lobbing.

    • Přemýšlí velmi dobře,zřejmě je na něho vyvíjen tlak odnekud z Reichu…možná by nejraději nakoupil mašiny 386 TRAXXy,nebo podobné…Inu,když už jsme rozvojová země,účel plní prostředky.

  • Pan Ťok pokud vím není v dozorčí radě ČD ani ČD carga tak at si své plky nechá pro sebe.380 má nějaké prolémy co vím od fíru ale od toho je snad servis aby to vyřešil .Polep chválím

  • Pan ministr to myslel asi tak, že všechny 380ky se vrátí Škodě s nějakým polepem a začíná to státní vlajkou. 🙂

    Opravdu je ta lokomotiva takový zmetek jak se člověk může všude dočíst ? Když pominu všechny kauzy, penále, ministerská prohlášení, atd.

    Díky

  • „chceme přimět občany České i Slovenské republiky, aby nasedli do vlaků Českých drah a rozjeli se do Prahy na pestré oslavy a připomínky sta let“

    Vlaky jiných dopravců občané přijet nesmí, budou se kontrolovat jízdenky?

    • Ale samozrejme, ze smi… Pouziti toho sloganu chapu ve zcela jinych souvislostech. Nebo snad jeste jiny dopravce pripravuje nejaky program k tomuto vyroci ? 😉
      Tipuju, ze ne, protoze nejakych 100 let republiky je jim zcela ukradene… 🙁 Je zajima jen vlastni zisk a prerostle ego, viz napr. PR blabol z vedlejsiho clanku: „„RegioJet se na trase Praha – Brno – Bratislava / Vídeň postupně stává klíčovým dopravcem a tato trasa se poptávkou začíná blížit trase Praha – Ostravsko – (Košice), kde je dneska RegioJet vedoucím dopravcem,“ řekl Ondrůj. :-/

Newsletter

Partneři


Výběr editora