ČD opravily a vrátily do provozu RegioShark z nehody u Perninku. Regionovu odepsaly

Opravený RegioShark. Pramen: České dráhyOpravený RegioShark. Pramen: České dráhy

Opraváři museli zrekonstruovat celé stanoviště strojvedoucího, část prostoru pro cestující a vyvázat podvozky.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
michal

RegioShark má cenu opravovat. Avšak, raději bych opravil i RegioNovu a odepsal všechny 810.

Robert Šalda

Motor od Reginy lze spárovat s jiným řidičákem po nějaké nehodě či požáru, kde dojde ke zničení pro změnu motorového vozu. A pokud by takový nebyl k dispozici, tak bude pro takový případ k dispozici, či na náhradní díly. Rvát velké peníze do zničené 914 opravdu nedává smysl.

michal

Díky za informaci. Navíc, nejednalo se o rekonstruovanou verzi 814.

Jiří 3

Už se hledá náhrada i za Regionovy.

Hans

A jaká? Chcipaky 810 po kdo ví kolikáté rekonstrukcí?

Vapch

Je to kus od kusu. Některé 810(811) jsou ve velmi slušném stavu a i pro cestující je zde větší komfort než v mnoha regionovách…

michal

Tady spíš nejde o technický stav (810 může chcípnout v podstatě kdykoliv), ale o to, že jezdit jimi v roce 2021 je dost potupné. A v létě je to na zdechnutí.

Pája

Všechny bych nerušil.Není to zase tolik let nazpátek, kdy tady několikrát sólo 810 zaskakovala za Žraloka skoro celý den. Pravda, mladší seděli i na schodech, ale odjezdila to statečně a bez zpoždění a díky šikovné paní průvodčí odvozila kočárky i cyklisty. Pokud je na výběr nic a M152, tak rozhodování není složité.

Hans

To nic nemění Bc na tom, že za každý chcipak 810 už tu dávno mělo být něco lepšího a kulturnější ho!

Pája

To nejsme ve sporu. Záloha záloh je něco jiného než turnusové vozidlo.

Pája

Pardon 810

Hans

To je právě to! I po rekonstrukci mají sedadla v uspořádání 2+3, takže nepohodlná a jen některé s delší vzdálenosti od sebe, nemluvě o tom, kolik jich má spouštěcí okna. Takže se v létě v nich jistě zažíva usmazite!

michal

Souhlasím. Jezdit 810 by v létě mělo být zadarmo.

Miroslav Zikmund

Pokud je na vozidle hnutý rám, tak není co řešit …
Oprava ve vlastních dílnách především řeší přepravu poškozeného vozidla k výrobci – použití pomocných podvozků, jízda sníženou rychlostí … na „západě Čech“ – díky „volným“ tratím s tím není problém, ve směru Polsko asi velký a jak v Polsku – velká neznámá … kolik za to … ???

Vrabec na střeše

Vezlo by se to na kamionu.

Miroslav Zikmund

Ale furt dražší, než když si TO udělám doma ….

Pája

Ani „hnutý rám“ není nutně neopravitelný. Výrobce na to zpravidla pamatuje a má zpracovanou technologii oprav. Něco jiného by byl rám vyhořelého vozidla, ale tohle není ten případ. Opravit nebo znovuvyrobit jde leccos, horší je to se zdravím.

Miroslav Zikmund

Opravdu jste přesvědčen, že když něco kovového ohnete a pak to s použitím příslušné technologie vrátíte do neohnutého (rovného) stavu , že materiál bude mít stále stejné pevnostní vlastnosti ?
Za zpracování technologie svařování prasklých lokomotivních rámů dostal v roce 1975 František Joza čestný titul Hrdina socialistické práce … Ten se nedával každému „na potkání“ ….

Pája

František Joza opravoval vozidla, která dnes již nejezdí. Mně to řemeslo pár let živilo. Dnes jsou jiná vozidla, přibyly nové technologie oprav i nové konstrukce, změnilo se toho opravdu hodně.

soumar

Regionovy by se měly odepsat takříkajíc hromadně.

Gwann

ja bych udělal malý experiment. natrel bych je jancurovskou zluti, nainstaloval kavovar, vlakose prevleknul do lila bluzek a košil…a čekal zda se recenze nezlepší

soumar

Káva a příjemný přístup by byl bonus. Ale ani tak ne. 🙂

Josef Král

A kdyby byla oranžovo-zelená? Ta Regionova. Jezdí na jihu Čech.

***** Petr

Chybí tam ta káva , příjemný a ochotný přístup mají

Jarda V.

Kdybych v nich měl jezdit od rychlíku 20minut tak by bylo úplně jedno zda by tam byl pan ve žlutém, modré, černém nebo tirkisovem. Ale nabídnout lidem skoro tříhodinový zážitek může jen ten kdo nemá zájem na zvyšování počtu cestujících a jezdí jen za předem dohodnuté smlouvy a g vysoká kašle na nějakou kulturu cestování .

medical_examiner

Taky se budou odepisovat.
Akorát že v krajním případě až za 20 let, a to s dodávkami motorových vozů Pesa Link I a II.

Vyřazování se bude dít podle „turnusových skupin“.
Což znamená, že jako první se odeberou do věčných šrotišť 814 a 814.2 z přípojných tratí vůči Praha – Hradec Králové, pak Praha – Česká Kubice, Praha – Horní Dvořiště, Praha – Dolní Žleb…atd.

Vencl

Naprostý nesmysl je rušit, nic nestojí, jen vydělávají a na místní lokálky jsou ideální. Časem budou chybět a zbytečně se budou kupovat nová vozidla za ranec peněz. Rušení je nesmysl.

Josef Trögl

Z tohoto pohledu ano, za málo peněz celkem dost muziky. To ale nemění nic na faktu, že je to líné natřásadlo, kterému chybí některé standardy moderního cestování jako je klimatizace, zásuvky nebo WiFi.

Jiří Kocurek

To je dnes. Ale kolem roku 2030 bude mít jejich rám pomalu a jistě 50 let od výroby. Co pak?

Avlaky

A bálu byl ten co zahynul svoji nebo cizí vinou

ABC

No když inicioval opravu po havárii tak asi při ní nezemřel, ne.
I když to z tohodle spojení to ten dojem budí.

Kernteriér

Ano, ve své poslední vůli měl, že kdyby se zabil u Perninku, tak ať Žraloka opraví v Plzni.
Bože…

Jan Pytela

Zásah u nehody je v jednom z dílů nového dokumentu ČT Když se hraje o čas. Tak nezbývá než popřát hodně kilometrů bez nehod!

ABC

„Je to méně, než kolik by České dráhy zaplatily u externího opravce,“

předpokládám že kdyby se jednalo o havárii s vozidlem a mělo jít z jeho povinného ručení, tak se s nějakým miliónem sem a tam žinýrovat nebudou….

Gwann

když vás vytopi pojištěný soused, jistě také napravujete škody svépomocí o dovolené, že…

medical_examiner

Kdyby to byl retardovaný soused (jako mám já takové), tak by platil jak mourovatý…

Vít Jůza

Mám psát o Vás, jak byste se také zcela hypoteticky v nějaké zcela hypotetické situaci mohl zachovat? Takové úvahy nemají smysl, ledaže bychom vážně jednali o tom, jak se motivovat / Vás motivovat / Vám zabránit / abyste si sám zabránil, abyste se tak či onak špatně nezachoval, ale jako čisté nactiutrhání to má hodnotu zápornou.

ABC

No pište, to mě vázně zajímá. Podle sebe soudím tebe?

Magduš

Víte, jak se řeší z povinného ručení nehoda dvou vozidel jednoho majitele…??? Pravděpodobně ne, ale zkuste do příštího komentáře nastudovat…:-)

ABC

To byl příklad. Ale je tady taky viník, že.

Kernteriér

Ani při nehodě dvou aut stejného majitele pojišťovna nic neplní.

ABC

Jednak plní škody na zdraví, druhak škodu na majetku po viníkovi sám vymáhat můžete. Jeden stejný majitel asi ty dvě auta obě najednou neřídil…. tedy pokud si sám nebourá svoje druhé zaparkované auto.

Jiří Kocurek

Jeden stejný majitel, dva řidiči, zaměstnanci. Může se stát každému dopravnímu podniku.

Kernteriér

Vymáhání škody po viníkovi souvisí s povinným pojištěním jak?

Karel

Ale platí!!! Musíte mít rozšířené pojištění

Kernteriér

Bavím se samozřejmě o standardním povinném ručení.

Leinad

Pojišťovny mají nějaké stropy. Kolik dluží polskej kamioňák a s jakým dluhem umře to je skoro jedno.

medical_examiner

Mám ano…my ten dluh po něm nezdědíme…

ABC

no, buď zdědíte i dluh a nebo vůbec nic ….

Kalanis

Podle českého práva ano. Nevím, jak podle polského.

medical_examiner

Ale copak jsme my nějací příbuzní?!