ČD: Nejčastější příčinou zpoždění je sled vlaků aneb příliš jednokolejek a křižování
Zahájení provozu jednotek 847 pro provoz v Plzeňském kraji. Foto: České dráhy
Zpoždění způsobená samotným státním dopravcem tvoří zhruba procento všech jeho vlaků.
ano,jezdí hodně lidí a trvá jim to,než nastoupí!to je pravda!
„… naší železniční sítě. Ta je sice nejhustší v Evropě …“
Tady někdo z ČD zas nikdy neslyšel o Švýcarsku, jen hltá „tvrdé“ zdroje jako vzpomínky strejce v Železničáři.
ETCS to zryclí ,protože fíra nemá čas se dívat před sebe,ale na obrazovku ,
mimochodem z fírů udělali řidiče a z nás mechaniků dělníky…
ETCS to zrychlí,protože fíra číha na obrazovk
Podle mého nezaujatého náhledu si ze statistiky každý může udělat svůj vlastní závěr. Jelikož tomu evidentně nerozumím, tak si myslím, že s křižováním, předjížděním a vším tímhle grafikon počítá a fakt, že přesně tohle znamená 27% všech zpoždění mi ukazuje, že je něco sakra blbě a ne, že 6% nějakých spojů je zpožděno z důvodů jiných provozovatelů. To jsou kecy to neni možný.
Stačí jeden opožděný vlak o několik minut a už to celé spadne jako domeček z karet a srovná se to až pozdě v noci když jezdí méně vlaků. Si to zkuste, simulátorů je dost.
proto semtam musí někde něco ujet aby se to zpoždění nepřenášelo donekonečna
ujetí přípoje s 2 hodinovým taktem jako dotčený cestující určitě oceníte.
Zpoždění je nepříjemná věc, ale když jsem nastupoval na dráhu, učili nás: zpoždění hodina je nepříjemné, ale jet s náskokem o minutu je průser. Dnes nastala doba, kdy se to obrátilo. Zpoždění se považuje za strašný průser, ale vyjet s náskokem a ujet všem přípojům (běžná praxe o výlukách, aby nedocházelo ke zpožděním) je naprosto v pořádku. Doufám, že se dožiju návratu k rozumu, kde zase zpoždění bude považováno za menší průšvih než vyjíždění s náskokem a řízené ujíždění přípojům.
Jakože přijet do cíle na čas nebo dřív pro člověka, který někam spěchá je horší, než ho na schůzku, Čekej debile, dovézt o hodinu později? Časem dojedeme? Ne, fakt ne
Na silnici klidně, ale když je vlak někde dřív, než by tam měl být, ty debile, to JE průser
to je bohužel praxe
8834, stále stojíme, vezmou nás motorákem z Rudné, hasiči přemostí dveře – dveře.
Škoda že jsem nemohu dát fotky😊
ČD – Čekej Dobrodružství.
Teď sedím v ešusu 10:53 že Smíchova . Dojeli jsme na km 2.0 a ešus chcíplej..Už stojíme čtvrt hodiny. Asi důvod č. 8.
Nahoře dochází kyslík.
Jestli nás budou vyprošťovat, hurá, budeme v televizi…
Stále stojíme, kyslík dochází 😊, prý si pro nás jedou hasiči
enjoy your trip!… your NarodniCDopravce
Stále čekáme. Už sedmdesát minut bez větrání. Hodně Venku moudře poskytují hlavami drážní hasiči, už deset minut, akce: nula.
chybí tam 11. bod : zastavování ve stanici (Hoštice)
Že tím jedou lidi, to je výmluva 7.
Tak to není důvod je že ČD dává přednost CARGO a SOUKROMNÝM DOPRAVCŮM a že čekají na přípojné linky ČD které mají taky zpoždění kdyby se zacházelo se SOUKROMNÝM DOPRAVCŮM a CARGO normálně jako k normálním vlakům ČD a nečekali se na opožděné jiné vlaky neměli by ČD časté zpoždění
A došlo vám, že na ty ostatní vlaky se čeká právě proto, že na tu jednokolejku jaksi nejde pustit dva vlaky proti sobě?
Divím se, že vám neodepsal, že je to jen výmluva, že soukromník by na jednokolejce klidně vlaky proti sobě posílal. 😀
Ale jo jde, ale ani jeden pokus zatím nedopadl moc dobře.
Nezáleží na kvantitě, ale na kvalitě. Tisíckrát opakující fakt, který však ti, co stavěli železniční síť, bohužel neznali. Ano, máme ji nejhustší, ale k čemu to? Hromada už jich byla zrušena nebo rapidně omezila provoz díky nulovému zájmu a to i z hlediska nákladní dopravy. Byť spousta fabrik ještě funguje, dost omezila provoz a používá pouze náklaďáky, i když jim vedou koleje doslova až k domovním dveřím. S tím hlavně souvisí obrovské množství jednokolejek a to i na frekventovanějších tratích a nemožnost se křižovat v každé stanici. Navíc, při výluce musí cestující buzerovat s autobusy, o což taky nikdo nestojí.… Číst vice »
Zrušit lokálky i vlaky jako takové. a jezděte autobusama
Navrhuju zrušit lidi. Pak bude řešení problémů v dopravě konečně definitivní.
ono opravdu jistá část lokálek je zralá na zrušení , naopak jistá část „hlavních tratí“ je zralá na přestavbu s výstavbou druhé (třetí) koleje… česká železnice je na mnoha místech fakt skanzen…
Nechápu, odkud se vzalo to přirovnání ke skanzenu. Skutečný skanzen je pěkný a nikdo mně ho nevnucuje, což je přesný opak české železnice. Já bych to spíš nazval STŘEDOVĚKEM.
Každopádně, u spousty tratích by se člověk musel hrabat v minulosti, aby pochopil, jaký exot to navrhl postavit jako jednokolejku. To je za mě minimální požadavek. A co hůř, dneska je všechno zam*dané různými stavbami, silnicemi, parkovišti a kdo ví co ještě, takže i když by se postavení druhé koleje zatraceně hodilo, ani se o tom neuvažuje, protože je to většinou nereálné.
to bylo také zájmem MD v době ministra Pelráma, kdy krajům vnutil regionální železniční dopravu. Očekával, že kraje železnici nahradí levnějšími autobusy, a tratě bude možné snáze zrušit.
To mě taky dost vyděsilo. Jak byla výluka (mimořádná, dlouhodobá) nebo ještě i je ze Summerau do Linz tak o tom několikrát průvodčí nic nevěděla a řekla, že je to v Rakousku a že jí to nezajímá. A podobně se choval i Můj vlak. Téměř žádná informace, protože je to prostě v zahraničí. Zlí Rakušáci, bububu 😀
Vyděsilo? No, nevím, mně to spíš pořádně na*ralo. Ale musím se zastat průvodčích. Když jim ty informace nikdo neřekne, tak je nemůžou vědět. Zvláště když se jedná o jiný vlak. Nezajímá? Naopak, už několikrát se stalo, že se průvodčí omluvil, že to neví, ale pokusí se to zjistit. Tady je vina jedině na straně dopravce. Můj Vlak dokonce nabízí možnost si stáhnout offline jízdní řády a to i pro jiné státy včetně Rakouska a Polska. A při dnešních technologiích, kdy se člověk může zjistit všechno možné v jiných částech světa, je zcela absurdní, abych si musel instalovat aplikaci Rakouska a… Číst vice »
CD neverim tohle prohlaseni ani nahodou. Kdyby zrusily svuj casopis, ktery rozdavaji zdarma, a usetrili na mzdovych nakladech za nej a kdyby prestaly utracet za zbytecme TV reklamy, udelaly by mnohem lepe.
Anonymům nelze jejich nenávistné pindy věřit už vůbec.
Pindy? Jaké? Že ČD klidně zaplatí milióny za ultra subjektivní reklamu, je v pohodě? A ještě do toho tahají kvalitní herce? A časopis to samé. Pořád se chlubí, co se všechno bude dělat, ale jak strašně to funguje na některých tratích (a zlepšení v nedohlednu), to nezmíní.
Může za to hlavně SŽ, potažmo STÁT Z hlediska cestujícího je ovšem úplně jedno, kdo za to může. I to jedno procento jsem si ale při cestování zrovna užil. Sorry, nemyslím to špatně. není to útok na ČD. Vztahy, kdy služby zákazníkům probíhají v řetězci dodavatelů, se dají velmi dobře řešit (jak se to řeší zde nerozepisuji), ale nesmí do toho být zapojen stát, a v dopravě je to extra komplikované. U nás neřešitelné. Prostě jsme ztratili v budování infrastruktury mnoho let od roku 1948 – 1989, a to se nedá dohnat. Pokud jsou tyto věci navíc špatně řízeny, jako… Číst vice »
Ono by se to řídit dalo. Kdyby na ministerstvu dopravy a na SŽ dlouhodobě neseděli ve vedoucích funkcích ti panáci, kteří tam sedí.
Tak ať konečně opraví trať 140 (Karlovy Vary – Karlovy Vary Dvory). Jinak ať si nestěžujou že mají zpoždění.
ČD jako dopravce nemá s tratěmi nic společného,opravy tratí musí řešit Správa železnic…
Hodně lidí si stále plete SŽ s dopravci.
Cestujícímu je jedno nějaká vnitřní struktura, musíte se naučit, že cílem je cestující. Ani vy neznáte přesné výrobce a vztahy u produktu, který si kupujete v obchodě.
Vtip je v tom, že ČD je konečným dodavatelem těch služeb, a jediným, se kterým cestující přijdou do styku.
Předpokládám tedy, že když jedete autobusem a na silnici uváznete v zácpě, tak také řádně vynadáte dopravci… Přeci vás jako zákazníka nezajímá, že se na silnici pracuje nebo je tam nehoda.
Ano,muze za to dopravce. Ja koupil bstupenku u neho a dopravce se ma prizpusobit novym podminkam na trati. Takze at dopravce si to resi vuci majiteli sionicr, ale cestujicj vuci dopravci.
Zajímavý by byl přepočet zpožděných spojů na počet cestujících. Rázem bychom byli z necelých 11% nejméně na dvojnásobku.
Víc.
Pořád lepší než v Německu – „vlak bude na svém odjezdu ze stanice opožděn z důvodu opožděného příjezdu do stanice“ 😀
Špatný sled vlaků je nepoužívání logiky a dat z Grappu od provozních zaměstnanců? Například dnes – EC 332 přijel do ČR +3 min, protijedoucí EC 333 měl cca +13 min. Místo přeložení křižování do žst. Rybník (což by navýšilo zpoždění EC 333 o cca 2-3 minuty) zůstalo křižování v žst. Horní Dvořiště. Ano, přednost má vlak s větším zpožděním. ALE. EC 332 navýšil zpoždění o 2-3 min z důvodu přeložení křižování s Os 3881 z Velešína do Kaplice. V tento okamžik byl tedy součet zpoždění vlaků EC stejný jako kdyby se křižovalo v Rybníce. Následně EC 332 v Českých Budějovicích… Číst vice »
Krásná čísla, nicméně kdo těmi vlaky jezdí a trochu sleduje, ví, že vylhana. Typicky příklad za všechny budiž legenarni vlak 112. Ten přijede do Bohumína třeba s 10 minutami z Polska, ale odjíždí s 30 a víc, přestože tam má 15 minut vatu. CD jako důvod zpoždění neškodné uvádí „opožděný příjezd že zahranici“, přitom vina je v tomto zcela jednoznačně jejich, tzn lžou. Podotýkám, že u tohoto spoje je to doslova každou neděli, tak si nedělám iluzi, že u jiných spojů je to jiný. Otázkou zůstává, k čemu pak taková statistika je. Teda kromě toho, že se pak náměstci poplacaji… Číst vice »
S tím se setkávám dost často. Hlášení celou cestu, že byl vlak opožděn příjezdem ze zahraničí a zpoždění na síti SŽ se ale zvýší třeba několikanásobně a oni pořád hlásí „zahraničí“.
Vylhaná možná ani ne, ale celkově tu statistikou budou dost vylepšovat osobní vlaky mimo hlavní tratě a na lokálkách, kde nedochází k takovým zpožděním. Kdyby se vzaly čistě dálkové vlaky, tak na tom budou, celkem logicky, hůř. Ať už jde o modrého, žlutého nebo černého.
U dálkového ale to zpoždění nějak rozdychate v poměru k cestování, lokálka podělá návaznost a čekej dál.
A je to určitě vina ČD? Pochybuju, že by neodjeli „včas“, kdyby měli postaveno (pokud se teda nedělá přepřah, nebo tak něco). Tohle totiž většinou způsobuje spíš SŽ. Viz 142, ta jezdí denně s minimálně +20min (v Libni) přičemž ze Slovenska jede obvykle včas a nebo do +5min. I když teda občas přiznají barvu a hlásí „z provozních důvodů provozovatele dráhy“, ale většinou je hlášena „výluka“ nebo „provozní důvody dopravce“, i když za to může prokazatelně SŽ. Asi ty důvody losují, něco jako math.random();
Zrovna 112 má v Bohumíně přepřah a dobírá vozy od 212, takže bych se nedivil, kdyby ty zpoždění souvisely s tímhle.
Ty přepřahy zdržují až neuvěřitelně a navic jsou zcela zbytečné
Ano, je to vina ČD, jelikož jsou to jejich technologické úkony (manipulace s vozy, přepřah HV, střídání doprovodu vlaku…), které prodlužují pobyt. Až si své úkony splní, postavíme odjezd a odjedou, mezistátní expres opravdu nebude čekat desítky minut na volnou trať. 🙂
A určitě někde nezdržujete tu přepřahanou lokomotivu nebo ty vozy? Známe svoje lidi 😉
Data berou od Správy, při zpoždění je musí vyplnit každý výpravčí (dispečer DOZ…), aplikace si to vynutí. Důvody jsou rozděleny do několika skupin (S – vliv výluk, Z – vliz infrastruktury a pracovníků infrastruktury, K – komerce, V – vliv dopravce a jeho lidí, O – ostatní…) a každá skupina má podcelky (např. Z1 – poruchy SZZ, Z2 – poruchy TZZ, Z3 – vliv přejezdů /údržba, poruchy/, K2 – nakládka /např. kočárky, bicyklisti/, K3 – větší frekvence cestujících, V1 – sestava vlaku dopravcem, V4 – závahy HV, V5 – vliv strojvedoucího, O2 – počasí, O3 – čekání na přípoj, O6… Číst vice »
Oprava, O9 je obrat, O0 je „aktuálně nerozlišitelná příčina zpoždění“ – výpravčí se k ní později vrací a snaží se sehnat víc info a určit příčinu, pokud se nezadaří, jde to k došetření na AJŘ.
A ještě by to chtělo, aby všichni výpravčí to vyplňovali správně.
To se dosti hlídá, aby se to nešidilo. Mimo jiné kvůli tomu vznikla povinnost odjet s nákladním vlakem do deseti minut poté, co získají souhlas k jízdě – dopravci měli podezření, že se důvod V1 zneužívá. To se (v naší oblasti /jednokolejná přímětská trať/, nevím jak jinde) nepotvrdilo, naopak se přišlo na to, že si leckdy četa o pozdější odjezd žádá sama, zejména u pravidelných manipuláků. Pokud vlak nevyjede do deseti minut od získání souhlasu, musí se uvést pravý důvod – dispozice sousedních stanic, žádost vlakové čety, křižování…
Nenapadlo Vás, že ta „vata“, jak píšete, je tam právě proto, aby se stihly technologické úkony, jako je výměna lokomotiv, či dobrání vozů? A když vlak přijede pozdě z Polska, ligicky se to pak vše přenese. Navíc ta technologie je plánovaná v nějakém čase a v opožděném čase ji mohou ovlivnit i jiné vlaky, což může vést k navýšení zpoždění. Vše souvisí se vším a není to tak jednoduché, jak by se mohlo zdát…
Vata je sice fajn, nicméně tamní zaměstanci sou naprosto neschopní a i když obě půlky přijedou včas, odjete se sekerou 20 a více minut… Je zajimavé že podobný úkon u R12 jsou v Zabřehu schopni udělat rychle a za 10min se klidně jede
No, právě: i provozního personálu v kolejišti je jen konečný počet a má svůj harmonogram práce – a pokud je práce toho personálu podle běžného programu narušena kvůli zpoždění nějakého vlaku, musí něco počkat, protože dvě činnosti najednou dělat nelze.
Tak si to přečtěte ještě jednou. Vata tam je 15 minut, vlak dojete s deseti, ale.odjede s 30 a víc. Tzn to pořád matematicky nevychází, ne? 😀 Porad je to navýšení zpoždění o 20 a více minut. Tomuto vlaku už se smějí průvodci, co s tím musí jezdit, pokaždé, když se jich ptám, co se proboha v tom Bohumíně každou neděli děje, tak jen smutně sklopit hlavu a řeknou, že nechápou, ale že je to děs.
V Bohumíně čeká na přímé vozy ze zahraničí.
Ano to mohu potvrdit, v Bohumíně jsem zdržel snad pokaždé když jsem tama jel z/do PL…
Přijedete včas a odjete s +30min protože někdo neumí připojit lokomotivu
To asi není proto, že by „neuměl“, ale že nikdo takový není právě k dispozici, protože každý už dělá podle plánu práce něco jiného, co opožděné není.
Zpoždění tam snadno naberete i při včasném příjezdu snadno. Opět protrpěná osobní zkušenost.
A pokud nejsou lidi není nic jednoduššího než tyhle hrátky konečně zrušit.
Tuhle prasárničku s vylhaným důvodem zpoždění dělají běžně i Němci. Několikrát se mi stalo, že jsme měli ve vlaku na Mnichov v Kubici třeba +2, pak ve Furth im Waldu vlak stál 15 minut kvůli německé pohraniční policejní šaškárně, pak cestou nabral stáním po polích dalších +20, ale v rozhlase celou cestu hlásali, že vlak je opožděn kvůli pozdnímu příjezdu z Česka… :–)
Další věc je, jak uvádět důvod zpoždění, když jich je víc. Třeba vlak přijede z Polska s +10, ale cestou nabere dalších +10 třeba kvůli čekání na přípoj.
Je otázkou, zda zvyšování zpoždění je z jiné příčiny. Vlak má z nějakého důvodu +10 a nestihne jet ve sledu(křižování,…) takže nabírá dál. Tedy příčina je furt stejná. Pokud se někde vyčkává na přípoje, je jedno co měl vlak na příjezdu do dané stanice, na odjezdu má to co přípoje. Případ vlaku z ČR do DE, velmi pravděpodobně bych to hodil na policii. Jenom jak se police vymluví – kdyby jel vlak včas, tak by to stihli, ale po dvou minutách měli jinou práci 😀 Obecně radši bych, kdyby do statistik šlo všechno. Do hlášení ta nejvýznamnější příčina(co navýšilo zpoždění… Číst vice »
Presne tak, diky za to. CD neverim vubec nic
Já nevěřím tomu, že někdo v současnosti určuje příčiny zpoždění vlaků správně, a to ani když se omezíme na „většinu případů“. Udělat takovou metodiku by bylo minimálně na diplomku. Třeba ty příčiny, které zazní v hlášeních na nádražích, bývají často úsměvné, smutné a trapné.
Vlak je opožděn z důvodu neschopnosti zaměstnanců a následných zmatků.
V Bohumíně naprosto pravdivý příběh
u RJ by to byly body 4 + 8 + 10 jako nejčastější
Jak tak čtu výmluvnost ČD, tak docházím čím dál více k názoru, že za to vlastně může pouze přítomnost cestujících…
Není to obrat od zpožděného vlaku? 🙂
Zase lžete. Kdyby nebyli ostré obraty souprav byla by polovina zpoždění….
A víte, že ty ostré obraty chtějí objednatelé? A proč? Protože pak je menší potřeba souprav a promítne se to do ceny za vlkm.
Na jednokolejce to není tak úplně pravda, protože pokud by protijedoucí vlak měl jen menší zpoždění (které bývá častější) a nešlo by křižování přesunout do sousední stanice, musel by výchozí vlak stejně čekat. Ušetřilo by se jen pár minut potřebných na výměnu cestujících a přechodu strojvedoucího na druhé stanoviště. A to vše by bylo na úkor vyšší potřeby souprav, personálu a samozřejmě i financí…
Objev století…
To ani ne. Spíš ucelená odpověď na věčné stížnosti, proč má vlak zpoždění. Na ten objev totiž sami cestující nepřijdou. 😒
Ale nepravdivá, resp. zkreslená, protože i při čekání na křižování není pravým důvodem až to zpoždění vlaku, na který se čeká, ale skutečná příčina zpoždění očekávaného vlaku (vzniklá jinde).
Je moc vlaků a hlavně se pořád někdo hrabe v kolejích.
Protože místo pořadných oprav se furt jen něco šmydlá
Které jednokolejky jsou řízené z CDP a nikoliv výpravčími ve stanicích? Na trati 300 stále vídávám výpravčí.
Veselí nad Moravou- Vlárský průsmyk
Jako první byly na dálkovinu převedeny tratě s nepříznivým poměrem počtu zaměstnanců na počet cestujících – třeba 080, 160, 200. Jezdí tam nepříliš dlouhé vlaky třeba jednou za hodinu, ale jsou to R i Os, křižuje se to každé jinde a je to náchylné na zpoždění, tak je vlastně nutné umožnit křižování úplně všude, ale na počet výpravčích atd. to bylo velmi neefektivní.
Prví na dáklovinu byla Plzeň Cheb, už v roce 1967. Ne všechno uvedla do provozu vaše generace.
Ale po ní dlouho nebylo nic.
Ono to spíš souvisí s kapacitou tratí. CDP si svojí práci dělá dobře, a to říkám jako fíra nákladu.
A právě proto s Os chytneme kolikrát sekeru 10-15 minut, jenom proto že o 2 stanice dozadu projel expres…
Tímto trpí hodně Os Trebová – Kolín
Nejen ty… Nejednou jsme stáli ve Velimy přes 10 min (cestou do Kolína), aniž by něco projelo, což při ostrém obratu udělá své…
Je v GVD kolize mezi vlaky ve sledu? Pokud ne, tak sled není příčina, lavina se spustila jinde.
Přesně tak: nehledá se úravá prvotní příčina té nepravidelnosti a pouze se kamufluje nějakým jiným zdánlivým důvodem.
Jestli na těch jednokolejkách spíš neudělat více dopraven s možností křižování, než jít opačným trendem (viz Krhanice na Pacifiku). Popř. to křižování umožnit přímo ve stanici než mimo, kde lidé jaksi nemají možnost nikam vystoupit (viz Hlubočepy atd.)
Hele ony ty stanice byly, ale v rámci modernizace se zrušily. Na 070 jen v úseku Všetaty Mladá Boleslav se zrušily 2 možnosti křižování ( Zdětín u Chotětova při modernizaci a výhybna Stránov koncem 90. let ) dne při dalkovine sranda s ovládáním.
A mezi Prahou a Všetatami byly Kbely a Kojetice
Mezi Prahou a Všetatami je hlavní problém jízdní řád, který vlaky nestíhají, i když se s ničím nekřižují.
Stíhají, jen nesmí nikdo vystupovat a nastupovat. 🙂
U hydry se dvěma vleky si nejsem jistý.
Tam jezdí tolik vlasů, že se vždycky najde alespoň jeden co ten takt rozhodí.
Přesně, když už to vypadá nadějně a do Všetat se daří i stahovat tak do toho hodí vidle rychlík a je to.
Tak to mám asi smůlu. Jezdím nejméně 2-3x týdně delší vzdálenosti a opravdu nepřijíždím v 89% včas. Spíš 90% mých jízd jsou zpoždění 😀
Kouzelné slůvko průměr, ale neplatí jen pro váš vlak. Pokud ve stejnou dobu jezdí vždy devět vlaků včas tak máte smůlu a jezdíte vždy opožděn.
To je statistika zpožděných vlaků, nikoliv cestujících. Plný dálkový vlak má v této statistice stejnou váhu jako lokálka s pár lidma.
No to je přesně ono. Kdyby se dělala statistika dalkovek, nepřekvapilo by mě, kdyby poměr byl přesně opačný, tzn 10 procent cca na čas. Aspoň taková je bez nadsázky má zkušenost na trasách Praha-Ostrava, Praha-Brno
Pro statistiku ovšem na dráze vždycky platilo, že zpoždění vlaku do 5 minut je považováno za včasný příjezd/odjezd – a nedivil bych se, kdyby to tak platilo stále = i v době běžného používání výpočetní techniky (která v době, na niž vzpomínám, ještě ani neexistovala).
Zpoždění nevzniká proto, že vlaky jedou pomalu, ale proto, že jedou pomaleji než v jízdním řádu. Jinými slovy, není to měřítko rychlosti, ale plnění slibů.
Není zlepšování v ukazateli zpoždění způsobeno hlavně vatou v jízdnách dobách? Například podle Grappu dosahuje Bavorský Expres mezi Prahou a Plzní často až 10 minut náskok. Že by se nadále projevovala motivace managementu SŽ na co nejmenším zpožděním, o které se mluvilo před několika lety?
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/sz-sprava-zeleznic-odmeny-vystavba-kupka.A231123_151623_eko-doprava_ven
Náskok expresů mezi Berounem a Plzní způsobuje úprava jejich časů, vynucená dočasnou jednokolejností úseku Karlštejn – Beroun. V jednokolejném úseku se vlaky nemohou potkat, tak holt ten z Prahy jede o něco dřív, aby včas uvolnil jednokolejku vlaku opačného směru, no a pak ty přebytečné minuty utrácí na trati.
nadruhou stranu nejsou na trati bavorského exprasu prováděny výlukové práce, jeichž vlivem po část roku může naopak mít zpoždění? Mslím, že v takových případech tzv. vata v JŘ je oprávněná a zvyšuje šanci spolehlivosti spojů – zejména možnost přestupu mezi nimi.
Je to vata kvůli výluce. Loni uměly Ex2 (Valachy) dorazit do Pardubic s náskokem i 15 minut (resp. zkrátit zpoždění o 15 minut), když byl v čele Vectron. To bylo pro změnu vatou kvůli rekonstrukci v úseku Choceň – Ústí nad Orlicí
A pár let před tím, při rozkopaných Pardubicích, občas fíra Leoexpressu s náskokem 20 minut řekl dispečerovi „idstav mě, nebo ti budu v Pardubicích čekat na čas odjezdu“)
Jasně, reálně vlak později jede, ale je to aspoň předvídatelnější i v ohledu na návaznosti.
Proto mi taky vadí, když se nedělají výlukové jízdní řády na ty vlaky, které jsou „jen“ zpožděné (a nemusí se nahrazovat).
Ano s tím se dá souhlasit. Máme až nezdravě moc jednokolejek. Něco by se s tím mělo dělat.
Přesně tak sliby o jejich zdvojkolejnění, případně nahrazení novostavbou, se táhnou již od třicátých let dvacátého století. Dnes díky divoké zástavbě v ochranému pásmu dráhy je možné spíše doplnění výhyben.
Tak na divokou zástavbu v ochranném pásmu dráhy by bohatě stačil buldozer.
Zrušit půlku lokálek? Stavět tam druhou kolej je nesmysl :).
Ano trať Velký Osek – HK – Choceň je lokálka. Trať Plzeň – České Budějovice je lokálka. Trať Brno – Přerov je lokálka. Trať Plzeň – Domažlice – SRN je lokálka. Než něco napíšete, tak se nad tím zamyslete, ať neplácáte nesmysly. 😉
Trapný pokus o manipulativní příspěvek a ještě k tomu velmi špatně provedený.
Zamyslel jste se vy nad tím, že zrovna ty vámi velmi účelově vybrané tratě vůbec nespadaji do kategorie lokálka?
Tak když tady výše diskutující mele něco o nějakých lokálkách. A je tak úplně mimo, co mu na to člověk má odpovědět???
I když lokálka bývá zpravidla jednokolejná, tak platí, že ne každá jednokolejná trať musí být nutně lokálka.
Marana napsal „lokálek“ a vy mu předhodíte tratě celostátní.
… kdyby někdo chtel zdojkolejnit tratě mezi krajskými městy, tak to bude kraj Kolešovický?
tak je pravda, že na zrušený trati k žádnému zpoždění nedochází, problem solved 😀
Jenže ty lokálky na zrušení zrovna jezdí na čas, protože se většinou s ničím nekřižují 🙂
no tak snad je manažersky jasný, že o rušení lokálek, kde na minutu přesně pendluje jedna 810 nikdo nemluví. ale o jednokolejnejch úsecích, kde zpoždění vzniká by se dalo takhle uvažovat. jako parafrázi na není člověk, není problém bych použil není trať s nedostatečnou kapacitou, není zpoždění (jsou prémie)…
Ne. Na takové zpožďované lokálce zrušit, pardon „optimalizovat“ výhybny. Tím pádem se tam nedá objednat víc než jeden vlak, a ten tedy nebude zpožďovaný žádným protijedoucím. Problem solved. 😀
U lokálek se slabou/žádnou nákladní dopravou se dá druhá kolej udělat dílčím způsobem v okolí křižovací stanice tak, aby se případné menší zpoždění nepřeneslo na protijedoucí spoj.
Souvislá dvoukolejka není nutná.
Děčín – Liberec – Hradec Králové je jednokolejka, a lokálka to není.
Kolín – Chlumec nad Cidlinou – Stará Paka – Trutnov je jednokolejka, a lokálka to není.
Vsadím se, že aby toto zjistili ti „odborníci“, byla na to nutná studie a průzkum za kolik milionů a kolik to zabralo času kolika lidem? 😀
Přitom stačí jenom sledovat dění kolem sebe a ty důvody člověka napadnou hned.
Na tratích, které drhne 1 turnusová 810 se zpoždění mezi protijedoucími vlaky nepřenášejí, jelikož je tam jenom ta jedna 810.
Bohužel tady ale máme jednokolejky jako Plzeň-České Budějovice nebo Brno-Přerov/Nezamyslice-Ostrava/Olomouc či Praha-Liberec … z Ostravy do Frydku taky. Z Prahy do Českých Budějovic už je většina trasy o dvou kolejích, ještě poslední kus.
Když jsem příspěvek psal nemyslel jsem absolutně na žádnou lokálku, hovořím o celostátních tratích s vyčerpanou kapacitou. Kde je prostě ta druhá kolej potřeba.
Však taky dvoukolejek v posledních cca 20 letech postupně přibývá. Bohužel však vždy jen pár km ročně.