ČD nám uvidí do prodejů jízdenek, bojí se autobusoví dopravci. Dráhy to odmítají

České dráhy získaly akvizicí společnosti Chaps kontrolu nad rezervačním portálem AMSBUSČeské dráhy získaly akvizicí společnosti Chaps kontrolu nad rezervačním portálem AMSBUS

České dráhy získaly nepřímou kontrolu nad rezervačními systémy, které využívají autobusoví i vlakoví dopravci. Provozuje je totiž společnost ČSAD SVT,

České dráhy získaly nepřímou kontrolu nad rezervačními systémy, které využívají autobusoví i vlakoví dopravci. Provozuje je totiž společnost ČSAD SVT, která je součástí balíku firem, které získala společnostn ČD – Informační systémy koupí Chapsu.

Autobusoví dopravci z toho nemají velkou radost a někteří zvažují, že nechají řešit tuto transakci antimonopolní úřad. České dráhy ale odmítají, že by data konkurence nějak využívaly. Jde zejména o rezervační systém AMSBUS.

Nejsem ani trochu nadšený z toho, že náš konkurent, kterým jsou České dráhy, uvidí, jak prodávají autobusoví i vlakoví dopravci své jízdenky. Jednoduše řečeno, ČD teď uvidí do kuchyně svých konkurentů. Jízdenky prodané přes IDOS nebo přes terminály CHAPSu na autobusových nádražích budou nově v jejich vlastních systémech,“ řekl generální ředitel Arrivy Daniel Adamka. Podobně vidí situaci i například šéf BusLine Radek Chobot nebo generální ředitelka společnosti Icom Transport Kateřina Kratochvílová. „Samozřejmě to vnímám jako střet zájmů. ČD tímto krokem získaly celkový přehled o konkurenci,“ uvedla.

Jde o situaci, která připomíná situaci s cenovým srovnávačem Heureka. Ten získala společnost Rockaway Capital, která přitom součastně vlastní řadu e-shopů. Někteří velcí hráči na protest opustili Heureku. Arriva zatím podle Adamky zvažuje, zda podá podnět k antimonopolnímu úřadu.

Předseda představenstva ČD – Informační systémy Miroslav Kopecký ale odmítá, že by se data mohla dostat k Českým drahám. „Tyto věci jsou ošetřeny technicky i smluvně a zůstávají v gesci ČSAD SVT. Data i systémy jsou technicky oddělená a proto můžeme garantovat, že mimo ČSAD SVT se nedostanou.  Všichni zákazníci budou osloveni a ubezpečeni, že k takové situaci nemůže dojít. Jejich důvěra je pro nás velmi důležitá a jsme schopni ochranu jejich dat garantovat nad rámec aktuálně platných smluv,“ řekl Kopecký.

Adamka by byl raději, kdyby ČD IDOS nebo AMSBUS prodaly. České dráhy o tom zatím neuvažují. „Chceme rozvíjet všechny segmenty podnikání Skupiny CHAPS, a to včetně IDOS. O jeho prodeji zatím neuvažujeme,“ dodal Kopecký.

Tagy AMSBUS Arriva čd - informační systémy České dráhy Chaps
1 komentář