Ano, ale to pořád nic nemění na tom, že ČD je schopné dávat kompenzaci za nefunkční služby, které poskytuje zcela zdarma. Že nerozhodují o tom, kde co jezdí, je fakt, který ale mě jako cestujícího nezajímá.
Bohdan
3 hodin
Prijde mi to porad jako vysmech, u te kompenzace za 1. tridu.
Priklad: koupim jizdenku Praha – Linz. Ve druhe tride cena 623, v prvni 921, tedy temer o 300 Kc vic. A kdyz ta jednicka nejede, dostal jsem 30 Kc (diky moc, to je tak jedna mala balena voda) a nove dostanu 70? 70 vs 300? To jako vazne?
Diky, nejak mne zmatlo, ze jsem dostal voucher na 30, nenapadlo mne, ze jeste muzu nekde o neco zadat, ze tech 30 je „on top“
Otazka je, jak by se to vykazovalo ve formulari a pocitalo – kdyz jsem jel na Interrail pass, tedy nebyla tam konkretni cena jizdenky. Pokud nekdo vite jak to v pripade passu funguje (nebo mate i zkusenost), ocenim info 🙂
Normálně si najděte tu jízdenku (je na to snad rok času, možná i víc), na kterou jste jel, dejte vrátit –> z důvodu nezařazení 1. třídy. Těch 30 korun je „držhubné“ na místě navíc. Kolik spočítají nevím, to se nechte překvapit, nezařazení jedničky se mi stalo jen u DB při mezinárodní cestě a tam je za to prostě paušální náhrada 20 €.
Nikoliv. O navrácení rozdílu mezi první a druhou třídou můžete žádat stále. Navíc můžete v současnosti dostat odškodnění 30 korun a nově tedy 70 korun. Toto odškodnění vystaví průvodčí na místě a o návratek se žádá zpětně online nebo na pokladně.
Pokud mate jizdenku prvni tridy a ta ve vlaku oproti planu neni zarazena, pak mate narok na proplaceni rozdilu. To plati i ted.
Viktorín
3 hodin
Jak přesně je myšlena formulace „vůz nepojede“? Že se kompenzace poskytne jen v případě, kdy vůz 1. třídy nebude řazen a nebude místo něj ve vlaku ani náhrada ve formě vozu 2. třídy? Nebo zkrátka stačí, že tam 1. třída nebude řazena a je jedno, jestli je místo ní 2. třída, anebo vůbec nic. Pokud platí druhá možnost, tak to se ČD za některé vlaky nedoplatí. Třeba takový 894 nemá 1. třídu celkem běžně.
To je míněno těch 30 korun při nezařazení jedničky (nejčastěji) nebo i dvojky (jen člověk si to musí s odkazem na SPOO vymoct, když stojí). Doufám, že se neruší těch 5*35, když člověk stojí s místenkou.
To je již ošetřené. Průvodčí se zašije a na po podání stížnosti přes www formulář vám odpoví, že jste ho měl aktivně vyhledat a ať si…
Vyzkoušeno za vás.
Tomáš
4 hodin
A bude kompenzace 70kč za neřazení vozu 1. třídy platit jak doposud i pro držitele komerčního Časového doplatku do 1. třídy?
Martin S.
4 hodin
Jiným slovy dojde ke snížení u části odškodných, protože dneska šlo dostat klidně i 3 za jízdu: Wi-Fi, zásuvky, topení (každé á 30).
Kdyby aspoň ten systém nějak zautomatizovali, že by se to přičetlo do kreditů na úctě ČD, ne že budu muset otravovat průvodčího, a pak hledat, kde ten blbej lísteček uplatním
To by mi ani tak nevadilo. V praxi ale kompenzaci stejně nedostanu, protože mi průvodčí nabídne přesazení na jiné místo. Že je to místo na druhé straně vlaku, proti směru jízdy a nejlépe ještě v kupé uprostřed, už nikoho nezajímá.
V praxi to online předávání dat vypadá následovně: 1) Průvodčí načte IN kartu. 2) Požádáte o odškodnění (kompenzaci? či jak se to SPPO jmenuje). 3) Průvodčí vás znovu požádá o IN kartu a načte ji do POP. 4) Vezme kus papírku a na něj si napíše číslo IN karty načtené v POP. 5) Do POP naklepe požadavek na odškodnění (šikovný průvodčí to zvládne i na první pokus). 6) Do POP naťuká z papírku číslo, které si na papírek z té samé POP předtím opsal. 7) Normální průvodčí vám zároveň vystaví i odškodnění za absenci wifi a zásuvek, která je obvykle… Číst vice »
A nešlo by ho „elektronizovat“ jinak? Třeba tím, že když už průvodčí to číslo IN karty má, tak by to odškodnění poslal rovnou na ČD kredit? (Pro staromilce a dřívbylolípisty by případně vytiskl papírové potvrzení.)
Ne každý cestující Inkartu má. Nevím, kolik lidí ji vůbec má. Pokud je to majorita cestujících, není důvod proč by ne. Pokud je to menšina, tvoříte další use-case, pro menšinu cestujících a je pak jednoduší mít jednu univerzální.
Pak je tady ještě jedna otázka, jestli se ta implementace vyplatí.
To je ovšem poněkud v rozporu s původně požadovanou automatizaci. Možnost nabít ČD kredit z aplikace nebo e-shopu je správnou cestou k automatizaci, cesta k pokladně je cestou zpět (v lepším případě jinam).
Spíš kdyby se za ta odškodnění konečně dalo jíst v JLV. 🙂
Jak konečně, mám pocit, že to bylo, ale že to právě zrušili… Takže spíš „opět“…
A co vlaky, pro které jsou tyto služby Španělská vesnice? Tam bude kompenzace jaká?🤔
To se ptejte na MD, které je objednává…
Jak to s tím souvisí?🤔
No, když MD neobjedná dobré vlaky, tak tam dobré vlaky nebudou…
Ano, ale to pořád nic nemění na tom, že ČD je schopné dávat kompenzaci za nefunkční služby, které poskytuje zcela zdarma. Že nerozhodují o tom, kde co jezdí, je fakt, který ale mě jako cestujícího nezajímá.
Prijde mi to porad jako vysmech, u te kompenzace za 1. tridu.
Priklad: koupim jizdenku Praha – Linz. Ve druhe tride cena 623, v prvni 921, tedy temer o 300 Kc vic. A kdyz ta jednicka nejede, dostal jsem 30 Kc (diky moc, to je tak jedna mala balena voda) a nove dostanu 70? 70 vs 300? To jako vazne?
Máte nárok na vrácení rozdílu, ale musíte to poslat po skončení cesty přes formulář. 🙂
Diky, nejak mne zmatlo, ze jsem dostal voucher na 30, nenapadlo mne, ze jeste muzu nekde o neco zadat, ze tech 30 je „on top“
Otazka je, jak by se to vykazovalo ve formulari a pocitalo – kdyz jsem jel na Interrail pass, tedy nebyla tam konkretni cena jizdenky. Pokud nekdo vite jak to v pripade passu funguje (nebo mate i zkusenost), ocenim info 🙂
Normálně si najděte tu jízdenku (je na to snad rok času, možná i víc), na kterou jste jel, dejte vrátit –> z důvodu nezařazení 1. třídy. Těch 30 korun je „držhubné“ na místě navíc. Kolik spočítají nevím, to se nechte překvapit, nezařazení jedničky se mi stalo jen u DB při mezinárodní cestě a tam je za to prostě paušální náhrada 20 €.
Vyplácí se rozdíl jednička – cena do dvojky včetně všech slev, na které máte nárok.
Nikoliv. O navrácení rozdílu mezi první a druhou třídou můžete žádat stále. Navíc můžete v současnosti dostat odškodnění 30 korun a nově tedy 70 korun. Toto odškodnění vystaví průvodčí na místě a o návratek se žádá zpětně online nebo na pokladně.
Pokud mate jizdenku prvni tridy a ta ve vlaku oproti planu neni zarazena, pak mate narok na proplaceni rozdilu. To plati i ted.
Jak přesně je myšlena formulace „vůz nepojede“? Že se kompenzace poskytne jen v případě, kdy vůz 1. třídy nebude řazen a nebude místo něj ve vlaku ani náhrada ve formě vozu 2. třídy? Nebo zkrátka stačí, že tam 1. třída nebude řazena a je jedno, jestli je místo ní 2. třída, anebo vůbec nic. Pokud platí druhá možnost, tak to se ČD za některé vlaky nedoplatí. Třeba takový 894 nemá 1. třídu celkem běžně.
To je míněno těch 30 korun při nezařazení jedničky (nejčastěji) nebo i dvojky (jen člověk si to musí s odkazem na SPOO vymoct, když stojí). Doufám, že se neruší těch 5*35, když člověk stojí s místenkou.
5*35 za stojícího cestujícího s místenkou se neruší, pořád tam je.
To je již ošetřené. Průvodčí se zašije a na po podání stížnosti přes www formulář vám odpoví, že jste ho měl aktivně vyhledat a ať si…
Vyzkoušeno za vás.
A bude kompenzace 70kč za neřazení vozu 1. třídy platit jak doposud i pro držitele komerčního Časového doplatku do 1. třídy?
Jiným slovy dojde ke snížení u části odškodných, protože dneska šlo dostat klidně i 3 za jízdu: Wi-Fi, zásuvky, topení (každé á 30).
Kdyby aspoň ten systém nějak zautomatizovali, že by se to přičetlo do kreditů na úctě ČD, ne že budu muset otravovat průvodčího, a pak hledat, kde ten blbej lísteček uplatním
To by mi ani tak nevadilo. V praxi ale kompenzaci stejně nedostanu, protože mi průvodčí nabídne přesazení na jiné místo. Že je to místo na druhé straně vlaku, proti směru jízdy a nejlépe ještě v kupé uprostřed, už nikoho nezajímá.
Protože SPPO to podmiňují tím, že cestujícího nelze přesadit jinam.
V praxi to online předávání dat vypadá následovně: 1) Průvodčí načte IN kartu. 2) Požádáte o odškodnění (kompenzaci? či jak se to SPPO jmenuje). 3) Průvodčí vás znovu požádá o IN kartu a načte ji do POP. 4) Vezme kus papírku a na něj si napíše číslo IN karty načtené v POP. 5) Do POP naklepe požadavek na odškodnění (šikovný průvodčí to zvládne i na první pokus). 6) Do POP naťuká z papírku číslo, které si na papírek z té samé POP předtím opsal. 7) Normální průvodčí vám zároveň vystaví i odškodnění za absenci wifi a zásuvek, která je obvykle… Číst vice »
Jako ochrana před vyblednutím slouží vyfocení lístečku.
A nešlo by ho „elektronizovat“ jinak? Třeba tím, že když už průvodčí to číslo IN karty má, tak by to odškodnění poslal rovnou na ČD kredit? (Pro staromilce a dřívbylolípisty by případně vytiskl papírové potvrzení.)
To jsem tu troubu asi moc rozhicoval, že?
Ne každý cestující Inkartu má. Nevím, kolik lidí ji vůbec má. Pokud je to majorita cestujících, není důvod proč by ne. Pokud je to menšina, tvoříte další use-case, pro menšinu cestujících a je pak jednoduší mít jednu univerzální.
Pak je tady ještě jedna otázka, jestli se ta implementace vyplatí.
Stačí zajít na pokladnu a nechat si nahrát peníze z lístečku na ČD kredit. Já to tak dělám.
To je ovšem poněkud v rozporu s původně požadovanou automatizaci. Možnost nabít ČD kredit z aplikace nebo e-shopu je správnou cestou k automatizaci, cesta k pokladně je cestou zpět (v lepším případě jinam).