I’m currently travelling around on a one ticket first class 7 day pass and in 2 days I’ve had 2 trains without 1st class on. Last year I went from Prague to Olomouc and the coaches were old and there was no restaurant car.
Which trains did you take? Not all trains are scheduled with first class. And if you have the OneTicket pass, you can simply take the next train that offers it.…
FrantaM
1 měsíc
lol, v Pendolinu je přetížená wifi pravidelně, což způsobuje její nepoužitelnost během větší části cesty. To jsem zvědavej na kompenzace.
Nic. Vyrovná se jen, když bude mimo provoz z příčiny na straně ČD. Logicky. Jestli přes to někdo tahá objemná data, která může i stáhnout předem doma…
Gryf
1 měsíc
Tohle bych chtěl vidět i u DPMLJ. Těch neodjetých spojů každý den je hafo, a nikdo s tím nic nedělá..
karolina
1 měsíc
Vtipné jak tady všichni diskutují co by kdyby.
Na tomto serveru napíšou, že to bude od půli prosince jinak. Naťuknou to jen tak ledabyle a už se to tu hemží teoriemi, nad kterými se musím smát.
Jestli potřebujete odpověď, tak až nové SPPO zveřejní, tak si to normálně přečtěte a neptejte se jak malý děcka.
Myslím, že normální člověk, když to přečte, tak má jasno.
A nepokládá pak takový stupidní dotazy.
Stačí si počkat
Máte tu i cizince, pro které by to byla drahá sranda.
Janek
1 měsíc
No tak jen dnes bych vydělal „majlant“. Cestoval jsem rychlíky Bouzov a ráno zima, pak v dalším samé „béčka“, takže bez Wifi a zásuvek. Budu to muset začít využívat. Hlavně poslední dobou jezdí často samá „béčka“ a teplo jsem v Bouzovech snad ještě nezažil. Tedy v zimě. V létě je ho zase až moc. Třeba v neděli jsem jel Bouzovem, sedl jsem do prvního vozu AB, ten nejen že nic moc netopil, ale snad neměl vůbec těsnění v předních přechodových dveřích, tam na chodbičce za jízdy nehorázně foukalo. Kdyby každý cestující uplatnil nárok na kompenzaci za zimu a nepřítomnost Wifi,… Číst vice »
Máte pravdu, Bouzov a to čemu říkají směšný vlak na Jeseník jsou nejhorší vlaky. Teď ještě prodlouží jízdní dobu, aby se železničáři nepředřeli. To je právě ukázka toho vyhnat cestující do aut.
Koukněte do restaurací v Praze… A tam, kde je jídelní vůz, se většinou jedná o mezinárodní eurocity… A jestli Vám například espresso z kávovaru za 55,- nebo cola za 45,- přijdou strašně předražený, fakt se projděte… Bohužel už s těma cenama vyšilujou nejen v Praze…
Co mi je po Praze? 9 z 10 občanů ČR nebydlí v Praze. Zajímavé, že konkurence dokáže nabídnout normální ceny bez ohledu na to, jestli jde o mezinárodní spoje. To jen JLV pořád žije v režimu, že je potřeba všechny podojit a cizince zvláště.
Zase vy 😅😅😅? Tak se zastavíme u toho, že 9 z 10 občanů nebydlí v Praze… Republika má 11 milionů obyvatel, Praha jeden a půl, celá aglomerace včetně dojíždějících kolem dvou… To už jsme v jiných číslech… Dále – jídelní vozy jezdí Praha – Ústí – Děčín, Praha – Pardubice – Brno – Břeclav či Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava/Vsetín či Praha – Tábor – České Budějovice a vše dále do zahraničí… Tudíž jen u nás obsahují řekněme třetinu populace… A jelikož jezdí do zahraničí, je to určeno zejména pro turisty či vnitrostátní cestující na delší vzdálenosti… A… Číst vice »
Ono se stačí projít po Hlavním nádraží… Ačkoliv co je vám po Praze, že… Třeba byste si všiml, že mimořádné množství cestujících, mířících k vlaku,si nese kávu v kelímku za cca 79,-… To uznávám, že jlv je za 55,- do porcelánu fakt dojí naprosto brutálně…
Sice už jsem k tomuto článku nic psát nechtěl, ale: s minibarem se vlakem toulají dvě firmy – ČD minibar (většinou vnitrostátní rychlíky a vždy bez hospody) anebo JLV. ČD minibar je služba, objednávaná přímo ČD u externího dodavatele (bývala to firma Tess), mají tzv. rudlíky, šedé uniformy a klasický POP jako průvodčí. A mají diametrálně odlišný sortiment než JLV. Kávu teď tuším mají dva druhy – za 15 a za 25. JLV má kávu Starbucks za 59… Těch 45 už bylo hodně dávno…
Tak pokud ta káva bude mít takovou strašnou chuť kdy jsem jel Pendolinem na Slovensko, tak bx to měli dávat zadarmo jako u RJ a tam je ta káva i tak dobrá, kdy je zadarmo
Tak Žluťas kdysi měl Illy (teď netuším, ale Illy tu bylo jedno z prvních a fakt dobrý…) a vše z kávovarů. JLV má v kávovaru kapsle piacetto (od Tchiba) a na minibarech instantní Starbucks… U ní uznávám, že je to kulantně řečeno jiná chuť…
Zlutas je pravda tiez majster v tom, ze nedonesie vobec nic (nejde wifi, nejde zasuvka, …), a ked sa clovek ozve, tak ho odkazu na male pismenka, ze to vsetko su nenarokovatelne sluzby a nech si trhnem. Stalo sa mi opakovane…
Ano, ale to pořád nic nemění na tom, že ČD je schopné dávat kompenzaci za nefunkční služby, které poskytuje zcela zdarma. Že nerozhodují o tom, kde co jezdí, je fakt, který ale mě jako cestujícího nezajímá.
Nesmyslná otázka. Služba buď je, nebo není objednaná. Tarify a jejich cenové modely jsou pak věcí objednavatelů i dopravců dle charakteru služby a jejich konkrétní užití se odvíjí od příslušných smluvních vztahů.
Nesmyslná? Ano, ale jenom poukazuji na nesmyslnost tohoto systému. Mě jako cestujícího zajímá, kolik zaplatím a co za to dostanu. Představte si to jak s operátory. Tohle je sice otázka úplně o něčem jiném, ale jak by to by vypadalo, kdyby člověku bydlící u koridoru nabízel výhodnější služby a ještě za lepší cenu? Dost nechutné, ale operátor nic takového nedělá zatímco u ČD je to běžná praxe.
Operátoři přesně toto dělají. Taky vám jsou schopni prodat na xDSL reálných 16/2 za vyšší cenu než na optice 100/100, podle toho, kde tu přípojku potřebujete zřídit.
Další nesmysl. Cena mobilních dat se odvíjí od toho, co si s operátorem usmlouváte a bydliště s tím nemá nic společného. Proč by taky mělo, když se jedná o mobilní data, která už z principu můžete využívat kdekoliv, kde je daná služba dostupná.
Ano, to je naprosto pochopitelné. Ale jak už jsem tu několikrát psal, jedná se o služby, které poskytuje zcela zdarma. Je to v pořádku? Bylo by, kdyby to poskytoval všem, což se neděje.
Bohdan
1 měsíc
Prijde mi to porad jako vysmech, u te kompenzace za 1. tridu.
Priklad: koupim jizdenku Praha – Linz. Ve druhe tride cena 623, v prvni 921, tedy temer o 300 Kc vic. A kdyz ta jednicka nejede, dostal jsem 30 Kc (diky moc, to je tak jedna mala balena voda) a nove dostanu 70? 70 vs 300? To jako vazne?
Diky, nejak mne zmatlo, ze jsem dostal voucher na 30, nenapadlo mne, ze jeste muzu nekde o neco zadat, ze tech 30 je „on top“
Otazka je, jak by se to vykazovalo ve formulari a pocitalo – kdyz jsem jel na Interrail pass, tedy nebyla tam konkretni cena jizdenky. Pokud nekdo vite jak to v pripade passu funguje (nebo mate i zkusenost), ocenim info 🙂
Normálně si najděte tu jízdenku (je na to snad rok času, možná i víc), na kterou jste jel, dejte vrátit –> z důvodu nezařazení 1. třídy. Těch 30 korun je „držhubné“ na místě navíc. Kolik spočítají nevím, to se nechte překvapit, nezařazení jedničky se mi stalo jen u DB při mezinárodní cestě a tam je za to prostě paušální náhrada 20 €.
Nikoliv. O navrácení rozdílu mezi první a druhou třídou můžete žádat stále. Navíc můžete v současnosti dostat odškodnění 30 korun a nově tedy 70 korun. Toto odškodnění vystaví průvodčí na místě a o návratek se žádá zpětně online nebo na pokladně.
Pokud mate jizdenku prvni tridy a ta ve vlaku oproti planu neni zarazena, pak mate narok na proplaceni rozdilu. To plati i ted.
Viktorín
1 měsíc
Jak přesně je myšlena formulace „vůz nepojede“? Že se kompenzace poskytne jen v případě, kdy vůz 1. třídy nebude řazen a nebude místo něj ve vlaku ani náhrada ve formě vozu 2. třídy? Nebo zkrátka stačí, že tam 1. třída nebude řazena a je jedno, jestli je místo ní 2. třída, anebo vůbec nic. Pokud platí druhá možnost, tak to se ČD za některé vlaky nedoplatí. Třeba takový 894 nemá 1. třídu celkem běžně.
To je míněno těch 30 korun při nezařazení jedničky (nejčastěji) nebo i dvojky (jen člověk si to musí s odkazem na SPOO vymoct, když stojí). Doufám, že se neruší těch 5*35, když člověk stojí s místenkou.
To je již ošetřené. Průvodčí se zašije a na po podání stížnosti přes www formulář vám odpoví, že jste ho měl aktivně vyhledat a ať si…
Vyzkoušeno za vás.
Jak který, některý i prochází a ktivně se ptá, jiný to řeší až při kontrole jízdenek. R17 svého času jezdila bez jedničky (před pár dny opět, tak jestli je to nová řada jako před půl rokem nebo jestli to byl úlet to se pozná další dny), takže jsem to viděl mnohokrát.
Ale jinak je běžná praxe, že se průvodčí radši neukáže při takových situacích.
Nevím, kolikrát se opravdu zašije, ale vícekrát jsem viděl, že při mimořádnostech se zasekl u cestujícího s posledním spojením (přestupem na vlak jedoucí třikrát za den), složitými přestupy nebo alternativními cestami do cíle či jinak časově náročným požadavkem. Ale to není případ prostého nezařazení vozu s určitou vozovou třídou nebo poskytovanou službou, i když i při prostém vydávání poukazů na odškodnění trvá průchod vlakem déle než běžně. . Na druhou stranu jsou změny v řazení často spojeny se zpožděním.
Ano ano, tohle potvrzuji na Berlinerech, než tam dali nové vlaky. Věčně nefungovala klima a průvodčí nejen že neprošel ani kontrolovat jízdenky, ale ani jej nebylo možné aktivně v celém vlaku vyhledat, prostě zašitej. Při následném řešení smůla, že podle podmínek to lze řešit jen s průvodčím. Několikrát za sebou stejný příběh….
Tomáš
1 měsíc
A bude kompenzace 70kč za neřazení vozu 1. třídy platit jak doposud i pro držitele komerčního Časového doplatku do 1. třídy?
Martin S.
1 měsíc
Jiným slovy dojde ke snížení u části odškodných, protože dneska šlo dostat klidně i 3 za jízdu: Wi-Fi, zásuvky, topení (každé á 30).
Kdyby aspoň ten systém nějak zautomatizovali, že by se to přičetlo do kreditů na úctě ČD, ne že budu muset otravovat průvodčího, a pak hledat, kde ten blbej lísteček uplatním
To by mi ani tak nevadilo. V praxi ale kompenzaci stejně nedostanu, protože mi průvodčí nabídne přesazení na jiné místo. Že je to místo na druhé straně vlaku, proti směru jízdy a nejlépe ještě v kupé uprostřed, už nikoho nezajímá.
V praxi to online předávání dat vypadá následovně: 1) Průvodčí načte IN kartu. 2) Požádáte o odškodnění (kompenzaci? či jak se to SPPO jmenuje). 3) Průvodčí vás znovu požádá o IN kartu a načte ji do POP. 4) Vezme kus papírku a na něj si napíše číslo IN karty načtené v POP. 5) Do POP naklepe požadavek na odškodnění (šikovný průvodčí to zvládne i na první pokus). 6) Do POP naťuká z papírku číslo, které si na papírek z té samé POP předtím opsal. 7) Normální průvodčí vám zároveň vystaví i odškodnění za absenci wifi a zásuvek, která je obvykle… Číst vice »
A nešlo by ho „elektronizovat“ jinak? Třeba tím, že když už průvodčí to číslo IN karty má, tak by to odškodnění poslal rovnou na ČD kredit? (Pro staromilce a dřívbylolípisty by případně vytiskl papírové potvrzení.)
Ne každý cestující Inkartu má. Nevím, kolik lidí ji vůbec má. Pokud je to majorita cestujících, není důvod proč by ne. Pokud je to menšina, tvoříte další use-case, pro menšinu cestujících a je pak jednoduší mít jednu univerzální.
Pak je tady ještě jedna otázka, jestli se ta implementace vyplatí.
To je ovšem poněkud v rozporu s původně požadovanou automatizaci. Možnost nabít ČD kredit z aplikace nebo e-shopu je správnou cestou k automatizaci, cesta k pokladně je cestou zpět (v lepším případě jinam).
I’m currently travelling around on a one ticket first class 7 day pass and in 2 days I’ve had 2 trains without 1st class on. Last year I went from Prague to Olomouc and the coaches were old and there was no restaurant car.
Which trains did you take? Not all trains are scheduled with first class. And if you have the OneTicket pass, you can simply take the next train that offers it.…
lol, v Pendolinu je přetížená wifi pravidelně, což způsobuje její nepoužitelnost během větší části cesty. To jsem zvědavej na kompenzace.
Nic. Vyrovná se jen, když bude mimo provoz z příčiny na straně ČD. Logicky. Jestli přes to někdo tahá objemná data, která může i stáhnout předem doma…
Tohle bych chtěl vidět i u DPMLJ. Těch neodjetých spojů každý den je hafo, a nikdo s tím nic nedělá..
Vtipné jak tady všichni diskutují co by kdyby.
Na tomto serveru napíšou, že to bude od půli prosince jinak. Naťuknou to jen tak ledabyle a už se to tu hemží teoriemi, nad kterými se musím smát.
Jestli potřebujete odpověď, tak až nové SPPO zveřejní, tak si to normálně přečtěte a neptejte se jak malý děcka.
Myslím, že normální člověk, když to přečte, tak má jasno.
A nepokládá pak takový stupidní dotazy.
Stačí si počkat
Nové SPPO už visí nějakou chvíli na webu ČD visí
S platností od 14.12.2025 jsem tam ještě neviděla.
V sekci https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/ vidím od 15.12.2024 a 15.6.2025. Prosím, upřesněte, kde jsou ty nové. Děkuji předem.
Jako dneska, kdy ma neomezený data i kde jakým důchodce mit wifi jako nějakou základní službu? By stačilo, aby nebranili mobilnímu signálu
Máte tu i cizince, pro které by to byla drahá sranda.
No tak jen dnes bych vydělal „majlant“. Cestoval jsem rychlíky Bouzov a ráno zima, pak v dalším samé „béčka“, takže bez Wifi a zásuvek. Budu to muset začít využívat. Hlavně poslední dobou jezdí často samá „béčka“ a teplo jsem v Bouzovech snad ještě nezažil. Tedy v zimě. V létě je ho zase až moc. Třeba v neděli jsem jel Bouzovem, sedl jsem do prvního vozu AB, ten nejen že nic moc netopil, ale snad neměl vůbec těsnění v předních přechodových dveřích, tam na chodbičce za jízdy nehorázně foukalo. Kdyby každý cestující uplatnil nárok na kompenzaci za zimu a nepřítomnost Wifi,… Číst vice »
Máte pravdu, Bouzov a to čemu říkají směšný vlak na Jeseník jsou nejhorší vlaky. Teď ještě prodlouží jízdní dobu, aby se železničáři nepředřeli. To je právě ukázka toho vyhnat cestující do aut.
Nejvetsi odpad je R8
To kdyby na Šumavě mělo platit GW Train, tak jsou cestující v dost výrazném plusu.
Spíš kdyby se za ta odškodnění konečně dalo jíst v JLV. 🙂
Jak konečně, mám pocit, že to bylo, ale že to právě zrušili… Takže spíš „opět“…
Koukněte napřed na ceny v menu a pak mi řekněte, co byste si za 70,- Kč k jídlu dal…
Nic strašně předražený
Koukněte do restaurací v Praze… A tam, kde je jídelní vůz, se většinou jedná o mezinárodní eurocity… A jestli Vám například espresso z kávovaru za 55,- nebo cola za 45,- přijdou strašně předražený, fakt se projděte… Bohužel už s těma cenama vyšilujou nejen v Praze…
Co mi je po Praze? 9 z 10 občanů ČR nebydlí v Praze. Zajímavé, že konkurence dokáže nabídnout normální ceny bez ohledu na to, jestli jde o mezinárodní spoje. To jen JLV pořád žije v režimu, že je potřeba všechny podojit a cizince zvláště.
Zase vy 😅😅😅? Tak se zastavíme u toho, že 9 z 10 občanů nebydlí v Praze… Republika má 11 milionů obyvatel, Praha jeden a půl, celá aglomerace včetně dojíždějících kolem dvou… To už jsme v jiných číslech… Dále – jídelní vozy jezdí Praha – Ústí – Děčín, Praha – Pardubice – Brno – Břeclav či Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava/Vsetín či Praha – Tábor – České Budějovice a vše dále do zahraničí… Tudíž jen u nás obsahují řekněme třetinu populace… A jelikož jezdí do zahraničí, je to určeno zejména pro turisty či vnitrostátní cestující na delší vzdálenosti… A… Číst vice »
Ono se stačí projít po Hlavním nádraží… Ačkoliv co je vám po Praze, že… Třeba byste si všiml, že mimořádné množství cestujících, mířících k vlaku,si nese kávu v kelímku za cca 79,-… To uznávám, že jlv je za 55,- do porcelánu fakt dojí naprosto brutálně…
Ano, když si dva cestující u mě v kupé objednali kávu, dostali normálně do kelímku, a za 45 korun. „My nejsme ČD káva za 10 korun“
Sice už jsem k tomuto článku nic psát nechtěl, ale: s minibarem se vlakem toulají dvě firmy – ČD minibar (většinou vnitrostátní rychlíky a vždy bez hospody) anebo JLV. ČD minibar je služba, objednávaná přímo ČD u externího dodavatele (bývala to firma Tess), mají tzv. rudlíky, šedé uniformy a klasický POP jako průvodčí. A mají diametrálně odlišný sortiment než JLV. Kávu teď tuším mají dva druhy – za 15 a za 25. JLV má kávu Starbucks za 59… Těch 45 už bylo hodně dávno…
Tak pokud ta káva bude mít takovou strašnou chuť kdy jsem jel Pendolinem na Slovensko, tak bx to měli dávat zadarmo jako u RJ a tam je ta káva i tak dobrá, kdy je zadarmo
Tak Žluťas kdysi měl Illy (teď netuším, ale Illy tu bylo jedno z prvních a fakt dobrý…) a vše z kávovarů. JLV má v kávovaru kapsle piacetto (od Tchiba) a na minibarech instantní Starbucks… U ní uznávám, že je to kulantně řečeno jiná chuť…
Zlutas je pravda tiez majster v tom, ze nedonesie vobec nic (nejde wifi, nejde zasuvka, …), a ked sa clovek ozve, tak ho odkazu na male pismenka, ze to vsetko su nenarokovatelne sluzby a nech si trhnem. Stalo sa mi opakovane…
Žluťak byl super před 12-15 lety. Dnes je to žumpa
Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají…
Krajíček suchého chleba
A co vlaky, pro které jsou tyto služby Španělská vesnice? Tam bude kompenzace jaká?🤔
To se ptejte na MD, které je objednává…
Jak to s tím souvisí?🤔
No, když MD neobjedná dobré vlaky, tak tam dobré vlaky nebudou…
Ano, ale to pořád nic nemění na tom, že ČD je schopné dávat kompenzaci za nefunkční služby, které poskytuje zcela zdarma. Že nerozhodují o tom, kde co jezdí, je fakt, který ale mě jako cestujícího nezajímá.
Ne, ty služby neposkytují zdarma. Jsou objednané a zaplacené.
A to platí i na koridoru? Když vezmu čistě lístek ČD, ten zohledňuje pouze délku kolejí. Čas ho vůbec nezajímá a sebevětší šrot hází do druhé třídy.
Nesmyslná otázka. Služba buď je, nebo není objednaná. Tarify a jejich cenové modely jsou pak věcí objednavatelů i dopravců dle charakteru služby a jejich konkrétní užití se odvíjí od příslušných smluvních vztahů.
Nesmyslná? Ano, ale jenom poukazuji na nesmyslnost tohoto systému. Mě jako cestujícího zajímá, kolik zaplatím a co za to dostanu. Představte si to jak s operátory. Tohle je sice otázka úplně o něčem jiném, ale jak by to by vypadalo, kdyby člověku bydlící u koridoru nabízel výhodnější služby a ještě za lepší cenu? Dost nechutné, ale operátor nic takového nedělá zatímco u ČD je to běžná praxe.
Operátoři přesně toto dělají. Taky vám jsou schopni prodat na xDSL reálných 16/2 za vyšší cenu než na optice 100/100, podle toho, kde tu přípojku potřebujete zřídit.
Já ale mluvím čistě o mobilních datech.
Další nesmysl. Cena mobilních dat se odvíjí od toho, co si s operátorem usmlouváte a bydliště s tím nemá nic společného. Proč by taky mělo, když se jedná o mobilní data, která už z principu můžete využívat kdekoliv, kde je daná služba dostupná.
Pouze jsem chtěl naznačit, že člověku pár kilometrů dál nabízí stejní tarif jako mně. U ČD jsou ty rozdíly extrémní.
On to ten cestující (a nejen on) zaplatí nepřímo, protože to jde i z jeho daní.
A celé to umocnily ty stupidní slevy.😡
MD těmi vlaky nejezdí, je jim to jedno
Souhlasím. Rozhodují o tom ti, co si vozí p“del autem. Ale to obhájce ČD nezajímá.
Když to ten vlak nemá uvedené že to tam má mít, tak co chceš kompenzovat. Používat mozek by to chtělo.
Pouze jsem narážel na fakt, že ČD nabízí kompenzace za nefunkční služby, které poskytuje zcela zdarma, ačkoliv je neposkytuje všude.
Kompenzace bude logicky jen tam, kde jsou tyto služby deklarovány v jízdním řádu. Těžko bude kompenzace za něco, co nebylo slíbeno.
Ano, to je naprosto pochopitelné. Ale jak už jsem tu několikrát psal, jedná se o služby, které poskytuje zcela zdarma. Je to v pořádku? Bylo by, kdyby to poskytoval všem, což se neděje.
Prijde mi to porad jako vysmech, u te kompenzace za 1. tridu.
Priklad: koupim jizdenku Praha – Linz. Ve druhe tride cena 623, v prvni 921, tedy temer o 300 Kc vic. A kdyz ta jednicka nejede, dostal jsem 30 Kc (diky moc, to je tak jedna mala balena voda) a nove dostanu 70? 70 vs 300? To jako vazne?
Máte nárok na vrácení rozdílu, ale musíte to poslat po skončení cesty přes formulář. 🙂
Diky, nejak mne zmatlo, ze jsem dostal voucher na 30, nenapadlo mne, ze jeste muzu nekde o neco zadat, ze tech 30 je „on top“
Otazka je, jak by se to vykazovalo ve formulari a pocitalo – kdyz jsem jel na Interrail pass, tedy nebyla tam konkretni cena jizdenky. Pokud nekdo vite jak to v pripade passu funguje (nebo mate i zkusenost), ocenim info 🙂
Normálně si najděte tu jízdenku (je na to snad rok času, možná i víc), na kterou jste jel, dejte vrátit –> z důvodu nezařazení 1. třídy. Těch 30 korun je „držhubné“ na místě navíc. Kolik spočítají nevím, to se nechte překvapit, nezařazení jedničky se mi stalo jen u DB při mezinárodní cestě a tam je za to prostě paušální náhrada 20 €.
Vyplácí se rozdíl jednička – cena do dvojky včetně všech slev, na které máte nárok.
To já vím, ale nevim, jak se to počítá u VJE Evropa. 😉
Nikoliv. O navrácení rozdílu mezi první a druhou třídou můžete žádat stále. Navíc můžete v současnosti dostat odškodnění 30 korun a nově tedy 70 korun. Toto odškodnění vystaví průvodčí na místě a o návratek se žádá zpětně online nebo na pokladně.
Pokud mate jizdenku prvni tridy a ta ve vlaku oproti planu neni zarazena, pak mate narok na proplaceni rozdilu. To plati i ted.
Jak přesně je myšlena formulace „vůz nepojede“? Že se kompenzace poskytne jen v případě, kdy vůz 1. třídy nebude řazen a nebude místo něj ve vlaku ani náhrada ve formě vozu 2. třídy? Nebo zkrátka stačí, že tam 1. třída nebude řazena a je jedno, jestli je místo ní 2. třída, anebo vůbec nic. Pokud platí druhá možnost, tak to se ČD za některé vlaky nedoplatí. Třeba takový 894 nemá 1. třídu celkem běžně.
To je míněno těch 30 korun při nezařazení jedničky (nejčastěji) nebo i dvojky (jen člověk si to musí s odkazem na SPOO vymoct, když stojí). Doufám, že se neruší těch 5*35, když člověk stojí s místenkou.
5*35 za stojícího cestujícího s místenkou se neruší, pořád tam je.
To je již ošetřené. Průvodčí se zašije a na po podání stížnosti přes www formulář vám odpoví, že jste ho měl aktivně vyhledat a ať si…
Vyzkoušeno za vás.
Jak který, některý i prochází a ktivně se ptá, jiný to řeší až při kontrole jízdenek. R17 svého času jezdila bez jedničky (před pár dny opět, tak jestli je to nová řada jako před půl rokem nebo jestli to byl úlet to se pozná další dny), takže jsem to viděl mnohokrát.
Ale jinak je běžná praxe, že se průvodčí radši neukáže při takových situacích.
Nevím, kolikrát se opravdu zašije, ale vícekrát jsem viděl, že při mimořádnostech se zasekl u cestujícího s posledním spojením (přestupem na vlak jedoucí třikrát za den), složitými přestupy nebo alternativními cestami do cíle či jinak časově náročným požadavkem. Ale to není případ prostého nezařazení vozu s určitou vozovou třídou nebo poskytovanou službou, i když i při prostém vydávání poukazů na odškodnění trvá průchod vlakem déle než běžně. . Na druhou stranu jsou změny v řazení často spojeny se zpožděním.
Tohle je přesné a typické chování personálu, mam stejnou zkušenost
Ano ano, tohle potvrzuji na Berlinerech, než tam dali nové vlaky. Věčně nefungovala klima a průvodčí nejen že neprošel ani kontrolovat jízdenky, ale ani jej nebylo možné aktivně v celém vlaku vyhledat, prostě zašitej. Při následném řešení smůla, že podle podmínek to lze řešit jen s průvodčím. Několikrát za sebou stejný příběh….
A bude kompenzace 70kč za neřazení vozu 1. třídy platit jak doposud i pro držitele komerčního Časového doplatku do 1. třídy?
Jiným slovy dojde ke snížení u části odškodných, protože dneska šlo dostat klidně i 3 za jízdu: Wi-Fi, zásuvky, topení (každé á 30).
Kdyby aspoň ten systém nějak zautomatizovali, že by se to přičetlo do kreditů na úctě ČD, ne že budu muset otravovat průvodčího, a pak hledat, kde ten blbej lísteček uplatním
To by mi ani tak nevadilo. V praxi ale kompenzaci stejně nedostanu, protože mi průvodčí nabídne přesazení na jiné místo. Že je to místo na druhé straně vlaku, proti směru jízdy a nejlépe ještě v kupé uprostřed, už nikoho nezajímá.
Protože SPPO to podmiňují tím, že cestujícího nelze přesadit jinam.
Na ČD kredit si to můžete dobít na pokladně a už i online. Případně uplatnit jako slevu na nakup jízdenky přes aplikaci nebo web.
V praxi to online předávání dat vypadá následovně: 1) Průvodčí načte IN kartu. 2) Požádáte o odškodnění (kompenzaci? či jak se to SPPO jmenuje). 3) Průvodčí vás znovu požádá o IN kartu a načte ji do POP. 4) Vezme kus papírku a na něj si napíše číslo IN karty načtené v POP. 5) Do POP naklepe požadavek na odškodnění (šikovný průvodčí to zvládne i na první pokus). 6) Do POP naťuká z papírku číslo, které si na papírek z té samé POP předtím opsal. 7) Normální průvodčí vám zároveň vystaví i odškodnění za absenci wifi a zásuvek, která je obvykle… Číst vice »
Jako ochrana před vyblednutím slouží vyfocení lístečku.
A nešlo by ho „elektronizovat“ jinak? Třeba tím, že když už průvodčí to číslo IN karty má, tak by to odškodnění poslal rovnou na ČD kredit? (Pro staromilce a dřívbylolípisty by případně vytiskl papírové potvrzení.)
To jsem tu troubu asi moc rozhicoval, že?
Ne každý cestující Inkartu má. Nevím, kolik lidí ji vůbec má. Pokud je to majorita cestujících, není důvod proč by ne. Pokud je to menšina, tvoříte další use-case, pro menšinu cestujících a je pak jednoduší mít jednu univerzální.
Pak je tady ještě jedna otázka, jestli se ta implementace vyplatí.
Stačí zajít na pokladnu a nechat si nahrát peníze z lístečku na ČD kredit. Já to tak dělám.
To je ovšem poněkud v rozporu s původně požadovanou automatizaci. Možnost nabít ČD kredit z aplikace nebo e-shopu je správnou cestou k automatizaci, cesta k pokladně je cestou zpět (v lepším případě jinam).