ČD loni vydělaly rekordních 3,8 miliardy, po letech se do zisku dostala i osobní doprava
Cestující v railjetu. Foto: České dráhy
ČD Cargo vytvořilo zisk před zdaněním ve výši 733 milionů korun. Výrazně se pod výsledek podepsal prodej pozemků na Smíchově.
Roste zájem o prémiové služby a tak má ComfortJet jen jedničku a dvojku a nazdar.. Co kdyby se našli nedejbože lidi co by byli ochotní připlácet za lepší jedničku a dvojku.
Bude mít i bistro, to se ale ještě schvaluje.
Nejlepší je, že Regiojet má z osobní dopravy podobný zisk, ale lidí nepřepravil ani desetinu 🙂
studenti…
Čtvrtina není podobný..
Podobný mi teda nepřipadá.
A ty pozemky koupili za kolik cca?
Kdo?
Žádné pozemky nekoupili. Pozemky prodal8. Vynos z nich byl asi 2 mld. 😀
Nejvyšší čas je prodat aby zisky zbytečně nezatezovaly státní rozpočet
Ony ty zisky míří zamíří do státního rozpočtu? Ne, nezamíří.
Jako dividenda by mohly.
To ano, ale považuju to za velmi nepravděpodobné.
Když chcete firmu prodat, tak nejvíc na prodeji utržíte:
a) když je v dluzích a potřebuje finanční injekci
b) když je zdravá a v černých číslech
Nápověda: JHMD
Co se stane když stát tu firmu prodá: 1) Nový majitel vydá tolik dluhopisů, kolik bude možné, včetně těch nyní tolik populárních zelených. Prodá majetek který bude schopný prodat, vagony, lokomotivy a jednotky jenž jsou účetně splaceny prodá a pronajme na zpětný leasing. 2) Vplatí si moc, moc hezké deividendy 3) Provede exit – buď upíše společnost na burze pravděpodobně pomocí reverse merger – vysoké divideny přilákají nějaké hejly co nečtou fineprint nebo prostě vyhlásí bankrot. 4) protože se jedná o základní dopravní službu, státu nezbude nic jiného, než nějakým způsobem tu společnost vzít zpět pod svá křídla, i za… Číst vice »
Neni to nezbytne ale je to caste
Tipuji, že přímo úměrně s rostoucí ucpaností dálnic, poroste i zisk skupiny ČD.
Kéž by. Infrastruktura je zatím stále plánována s přesně opačným cilem, tedy ne primárně kvůli snížení zisku, ale…
Problém je že ze silnic dostanete na kolej pouze určitě procento dopravy a někde už je ten koridor plný dnes.
I na vaši výmluvu existuje řešení. Postavit další kolej. 😀
Mo výmluva. Jsou přepravy, které vlakem realizovat nelze z celkem pochopitelných důvodů. … které ovšem šotouši odmítají vidět a požadují, aby se tunelem vezl most: https://mapy.cz/s/bezugelatu a pracovní stroje v tunelu uhýbaly.
https://www.impuls.cz/regiony/pardubicky-kraj/modernizace-nadrazi-zeleznicni-most-koridor-konstrukce-stavba.A211008_111607_imp-pardubicky_kov/tisk
Co na to marketingové oddělení Student Agency?
Co by; žádné pozemky které by mohli prodat od státu nedostali…
Tak konečně dostanou zaměstnanci nějakou odměnu? Motivace k práci je zde nulová.
Ehm, mzda není motivace k práci?
Té almužně říkáte mzda? Zajímavé.
Samozřejmě nikdo tu práci dělat nemusí, pokud má dojem, že je nedoceněný. Nevolnictví bylo dávno zrušeno.
Asi by se zaměstnancům nelíbilo, kdyby jejich mzda měla pohyblivou složku a když bude firma ve ztrátě, tak se jim poníží mzda.
Jestli považujete 50.000 za almužnu, tak to zkuste na prodejně, tam jsou zaměstnanci rádi za 20.000.
A nebo něco v tom smyslu, že nabídky okolo 200 tisíc hrubého jsou i na jobs.cz
50K čistá ruka? To kde se u ČD bere? Jsem asi u špatných drah.. :O !?
V jedné zemi, kde včera znamenalo zítra, snědli i to, co měli na jaro zasadit.
Jojo, to by se to dojily dividendy do soukromejch ruk, Stanjuro, co?
Oni vyplácí dividendy?
To dělá každá akciovka
Ne, to opravdu nedělá. Ne všechny akciovky jsou supervýkonné protáčeče peněz s gigantickými zisky i po zdanění a všech odpisech, jako je ČEZ, banky, nebo potravinářské konglomeráty.
očividně žádné akcie nedržíte a víte o tom kulové…
Zatím ne.
Upřímně řečeno , tyto výsledky nepokládám za nějakou hitparádu, jak je to prezentováno. Je třeba brát v potaz to, že ČD jsou obrovskou firmou. Pokud se podívám na Cargo…. v roce 2022 mělo majetek ve výši 33,3 mld CZK. 733 mil Kč před zdaněním činí nějaká 2%…..
V roce 2022 mělo Cargo 6500 zaměstnanců, tudíž každý zaměstnanec vydělal firmě 113.000 Kč před zdaněním. Co k tomu dodat. Kdybych jako manažer logisticko/spediční firmy vydělal majitelům takto málo, asi by mě vyhodili.
Ale chápu. Pořád je to lepší, než být v minusu.
Co by za 113 000 ročně na zaměstnance dala kdejaká menší firma…
Menší firma nemá kapitál 33 mld CZK, o tom to je. Udělat 113k na 33 milionech by byl výkon hodný potlesku.
Pak si majitel této menší firmy musí odpovědět na otázku, proč podnikat. Určitě je lepší uložit peníze do banky , než dosáhnout podnikatelského výnosu z nich ve výši dvou procent.
Ne každý podniká s cílem vydojit z toho co nejvíc…
A já se vždycky učil, že firmy podnikající za účelem zisku a jejich snaha je zisk maximalizovat.
Jsme menší firma a zisk na zaměstnance je u nás cca 5,6 milionu.
A v čem podnikáte?
Ztráta špatně, zisk taky špatně, protože je malý. Vždycky všechno špatně.
On předřečník řekl, že to je špatně? Pouze řekl, že to není ideál. Když máte 33mld, které můžete bez rizika „vrazit do banky“, a získat na nich 5 %, tak je 2% výnos za mnohem vyššího rizika výhodný, milý šotoekonome?
On někdo někde tvrdil, že je to ideál?
??
To je skvělé přirovnání… Nepodnikejte, dejte peníze do banky a bude vám lépe…
se nedivím, že se najednou začali ozývat pravicový neolibtardi ohledně nutnosti fungující státní firmu prodat (ano, vim že ČD je akciovka a ne státní podnik)
Co jsou to ti libtardi? navíc tady ještě ve variantě „neolibtardi“? To je nové slovo ve slovníku absoloventů vysoké školy života?
U autora jde o nepochopení významu slova. Mělo by jít o člověka s výrazně levicovým smýšlením, což si dovoluji trochu odporuje se spojením „pravicoví neolibtardi“. Podporuje to i hrubka. Takže bych se tím úplně netrápil.
Libtard je zkratka libertariána. Najděte si to slovo v akademickém slovníku, vy vysoká školo života.
Pletete si libertariána a liberála. Naprosto odlišné kapitoly.
Já si nepletu nic. Americký liberál nemá s tím českým prakticky nic společného.
Aha, takze opravdu slovnik vysoke skoly zivota.
Samozřejmě, a co jste vystudoval vy?
Dost na to, abych se o sebe byl schopen postarat sam a nemel panickou hruzu z cehokoli, co zavani svobodou, demokracii a nutnosti sam a za sebe rozhodovat o svem zivote.
V Akademickém slovníku současné češtiny slovo „libtard“ není uvedeno. Možná sis to spletl se slovníkem vysoké školy života.
Ale je tam libertarián. Takže se nauč číst, tyklale.
Ani libertarian tam neni.
Jeste neco?
To rozhodně není.
What does libtard mean?
Libtard is an insult usually used by conservative trolls online to characterize liberals as stupid.
Vy akademický slovníku… 😀
Sorry šéfe, ale tenhle výraz má v USA jiné konotace než tady.
https://cestina20.cz/slovnik/libtard/
Člověk by neměl požívat cizí termity, když je nezná suterénně nebo není monumentálně v bobré konvici, protože je zde velké rizoto, že to skončí katastrálním fiatem.
Vedle jak ta jedle. ,,Libtard” je slangový a často pejorativní termín, který kombinuje slova ,,liberal” a ,,retard”. V Cambridge Dictionary se vyskytuje tato definice: ,,ofenzivní slovo používané extremisty z krajní pravice k označení někoho, kdo zastává levicové politické přesvědčení.“ 😀
Katedra lingvistiky VSŽ má evidentně nepřesné informace. 😉
Ty výsledky nejsou žádná sláva. Uvědomte si, že zisk u ČD Cargo odpovídá nějakým 6 Vectronům. Za rok ČDC vydělalo tolik, aby si mohlo pořídit 6 top lokomotiv. Není to málo ?
Nesmíte si plést zisk a obrat.
770 mil určitě není obrat…
Pravicoví neolibtardi? 🤣
A jinak OK? Diagnóza v pohodě? Na Vysoké škole života už skončilo zkouškové?
Spíš začaly vycházky. 😁
Dát do oběhu 49,9% akcií není prodej. Prodej je to co udělaly DB s Arrivou.
Kde je ten krach ČD v řádu měsíců, jak tady sliboval jeden nejmenovaný expert? 🙂
Aktuální finanční výsledky neříkají nic na téma, jak je daná firma z finančního hlediska zdravá či nemocná. Kor, když tento zisk byl hlavně vytvořen prodejem zbytného majetku.
To bezesporu. Jen narážím na prognózy jistého diskutéra, který tedy v předešlých pár letech s přestávkami vynucenými blokací tapetoval diskuze poplašnými zprávami mj. o rychle přicházejícím nezvratném krachu ČD. Toť vše.
Diskutér Axel byl dle všeho mdlého ducha a k tomu ne zcela duševně zdráv. Nemá smysl se smát, že mu prognózy nevyšly…
Krach se skrývá v Hale D.
Jsem tu nový, co znamená HalaD. To je nějaké depo?
To je nick místního diskutéra, jenž dlouhodobě předpovídá Českým drahám zmar, bankrot a postupný rozklad.
Hala D byl zase jiný extrémista.
To byl Axel a jeho dalších 37 osobností. Hala D je jen posunovač trpící utkvělejma představama o to, že všechno funguje jak u něj na kolejišti..
Snad ty penize nepujdou vsechny do novyho zbytecne velkyho baraku
Jestli byly 2 miliardy z prodeje nemovitostí, tak je ok dát třeba i ty 2 miliardy znovu do nějaké nemovitosti.
Doufám že letos konečně dostaneme na Cargo třinácté platy.
Spíše by měly jít do investic, abychom za pár let zde mohly číst podobně oslavné články.
Dostatečné platové ohodnocení zaměstnanecu je také investice která se mnohonásobně vrátí.
Ano, peníze vložené do lidí, vykonávajících super odborné pozice se vrátí. Peníze vložené do řadových zaměstnanců na pozicích, kde není třeba žádné odbornosti se nemají jak vrátit..
Na většině pozic je třeba určitá odbornost.
Jak se to vrátí? Jestli to byl jednorázový příjem z prodeje nemovitostí, tak to prostě musí jít do dlouhodobých investic, jinak to bude průser.
Třináctý plat? To se ještě kde udržuje?
U nás ve firmě ano, dokonce je ještě roční bonus dle výkonosti firmy.
A v jakém oboru děláte?
U nás, soukromý nákladní dopravce, je taktéž 13. plat + ještě docházkový bonus. Samozřejmě je to závislé na ekonomickém výsledku firmy. Za 3 roky, co jsem u firmy, tak byl pokaždé.
ČD už jsou na civilizační úrovni Evropy 21.století. Samo sebou mají své mouchy, ale když se člověk podívá na nějaké FB skupině zabývající se zeleznicí, co u nás jezdilo před 20 lety a co dnes….
Kdyby v ČR vše fungovalo jako ČD.
Taky veškerá komunikace směrem k veřejnosti, online služby, mobilní aplikace mezi nejlepšími v evropském srovnání 🙂
Ta chvála na výbornou úroveň prodejních kanálů ČD mě fascinuje. Když porovnám aplikaci SBB a aplikaci ČD, tak ta od SBB je napřed snad ve všem (jediné co neumí je vybírat místo z plánku, ale vzhledem ke kapacitě vlaků ve Švýcarsku to není pro švýcary nezbytná služba). A co se týče webu, tam je to podobné. To že si prohlížeč nezapamatuje, že když se vracíte a chcete například přidat cestujícího, tak musíte všechny informace vyplnit znovu je opravdu nepříjemné.
A další železnice či dopravci? Předřečník použil množné číslo „aplikace mezi nejlepšími“, což si myslím opravdu je.
Vzhledem ke kapacitě vlaků ve Švýcarsku? Jízdu na stojáka jsem si tam užil hodněkrát.
Tak zrovna kapacita vlaků je v CH posledních let docela průšvih.
V porovnání s Leo Expressem bych řekl, že je jejich aplikace značně horší. Už jen to, že LE je dostupné na třech obchodech s aplikacemi je velké plus v porovnání s ČD. Plus aplikace od LE je schopná si zapamatovat, kdy a jaký spoj člověk hledal, což je mnohem praktičtější. U ČD se ti to vždycky překlene na dnešní datum a člověk to musí hledat znovu.
Od toho má Můjvlak nabídky Doporučená spojení, Podle jízdenky a případně i Oblíbené vlaky.
Nemám z principu nic proti ČD, ale nechtěl bych, aby toho v ČR „fungovalo“ více stejným způsobem. Ztráty zaplatí stát, nákupy dotace a loni vytvořený zisk z velké části z prodeje nemovitostí. To opravdu není hospodaření, které by se mohlo dávat za vzor.
a ještě je nutné dodat, že za vytvořený zisk pořádné prémie.
Ano, ten bezhlavý rozprodej nemovitostí hluboko pod cenou je ta hlavní kaňka na kráse celého tohoto humbuku…
Teď je otázka, zda na drážním pozemku v centru Prahy pěstovat náletové dřeviny, natruc všem, kteří by tam chtěli vydělat.
Teď je otázka, jestli by ten pozemek nešlo zpeněžit za trojnásobnou částku, kdyby se neprodával kámošům – místně obvyklé ceny tvrdí, že šlo.
Které nemovitosti byly prodány hluboko pod cenou?
asi myslí mimo jiné pozemky na Smíchově pro Sekyru group(nebo jak se to píše), to v mediích proběhlo několik kauz jak s eprodávalo za nízkou cenu nedopovídající poloze a cenám okolních pozemků
Vy nečtete zdopravy?
Žádný ztráty stát neplatí, nelže tě.
Jen si občas odkoupí od ČD a.s. nějaký majetek, který tam předtím vložil.
Kdyby vše v ČR fungovalo jako ČD? Jako že by tam stát každý rok nasypal X mil. nebo mld.? Jako vtip dobrý 😀. Mimochodem, jezdí to stejný, akorát v jiný barvě 😆 pár nových Comfortjetů to zatím nespasí, ale ten směr je dobrý .. je to jako když ve fotbalovém zápase se po poločase bijete do prsou, když vedete 1:0 a výsledek je přitom nejistý.
Jak jste přišel na tu blbost, že tam stát něco nasypal???
Pozemky tam nasypal… dopravci.
Hospodaření Českých drah bylo dlouhodobě ztrátové. Zisk v roce 2011 způsobil zejména prodej řízení provozu Správě železniční dopravní cesty a prodej dalšího majetku,[93] nicméně od roku 2014 se ziskové roky objevovaly častěji. V trvalé ztrátě byla osobní doprava, naopak nákladní byla dlouhodobě v zisku.[94] Stát jako stoprocentní vlastník (jediný akcionář) pokrývá veškerou ztrátu společnosti nejprve prostřednictvím dotací.[95] Později dostalo financování formu smluv o závazku veřejné služby uzavíraných s ČD podobně, jako s jinými dopravci. Výroční zpráva ČD za rok 2004 uvádí celkem dotace do osobní dopravy 7,178 mld. Kč a investiční dotace ve výši 1,1496 mld. Kč,[96] ale jiný zdroj… Číst vice »
No a dnes je to o řád víc. Jen provozní dotace SŽ je přes 10 miliard,investice skoro 60 miliard a dopravci dostanou kompenzace od krajů a MD přes 20 miliard. Jen je to rozdělené. Ale na modernizaci tratí a vlakových souprav je to vidět.
Ano, jen mi přišel vtipný ten slovní obrat, že kdyby takto fungovala každá firma ..
Stát Českým drahám = jednomu z dopravců daroval pozemky a budovy za miliardy… za část svých pozemků dnes tentýž stát platí nájem a ještě je udržuje…
Leckde to jezdí dodnes…