ČD hrají u Západních expresů o čas. Rozklad zdržel podpis smlouvy státu s Arrivou
Souprava InterJet jako Západní expres do Chebu v Praze na hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Ministerstvo tlačí čas, podle dokumentace má být smlouva podepsána do června, aby mohl vítěz vyjet v roce 2028.
A ten 4 v pořadí soutěžící byl kdo, že se o něm už ani nepíše.
Tyhle soutěže jsou podle mého názoru obecně dost ošemetná věc a panuje na to hromada názorů, s dovolením přidám ten svůj. Bude to asi dlouhý jak hovado, ale třeba si to i někdo přečte. 🙂 1. otázka je, zda je to vůbec dobře a 2. otázka je, pokud je to dobře, probíhá to skutečně spravedlivě a hlavně zodpovědně? 1. Rozhodně nejsem obdivovatelem a zastáncem uzavřené centrálně plánované ekonomiky, kde je vše v rukou státu. To už jsme si zkusili. Tržní prostředí dává populaci nižší ceny a vyšší kvalitu, neboť to jsou vlastně 2 hlavní nástroje, kterým se v hospodářské soutěži… Číst vice »
„Neměla by být alespoň ta páteřní infrastruktura v rukou státu?“ Nepochybně ano a naštěstí tomu tak i je. Alespoň pokud jde o železnici a síť dálnic a silnic I. třídy.
Jistě, ale určitě se shodnem, že v případě železnice nestačí jen ty koleje mít a udržovat je a o tom ten příspěvek je 🙂
To sice nestačí, ale pokud píšete o infrastruktuře, nemůžete do toho míchat dopravce.
Slovíčkaříte a mylně se domníváte, že infrastruktura = komunikace, cesta.
Pojem infrastruktura je poněkud širší.
Infrastruktura zahrnuje oblast technickou, sociální a ekonomickou. Patří do ní podstatná část veřejného sektoru, tedy odvětví, která vyžadují buď úplnou nebo částečnou kontrolu samosprávných a správních orgánů.
Toť vysvětlení od Masarykovy univerzity v Brně 🙂
Dobře, pojďme to tedy probrat podrobněji: 1. Stát jako garant veřejné služby? Souhlasím, že stát by měl garantovat základní veřejné služby, ale to neznamená, že musí být výhradním poskytovatelem. Veřejná doprava v závazku veřejné služby může fungovat skvěle i s konkurencí, pokud se nastaví správné podmínky. Konkurence motivuje ke zlepšování služeb a snižování cen. 2. Soutěže o veřejné zakázky a jejich vliv na kvalitu? Výběrová řízení ve veřejné dopravě jsou nezbytná, protože zaručují transparentnost a efektivitu vynakládání veřejných prostředků. Zde není otázka, zda je lepší stát nebo soukromník, ale jak dobře je nastavena pravidla pro všechny účastníky. Pokud stát garantuje… Číst vice »
Ad 1) zeleznicni infrastruktura v rukou statu (SŽ) je. Co se tyka dopravce tak s Vami nesouhlasim. Rikate, ze statni dopravce by fungoval bez zisku (nebo s nizsi marzi) nez soukromnik. Vyberova rizeni ukazuji ze nikoliv. Ze soukromnik to dokaze (slibit) levneji. Takze se dostavame ke zde klasickemu dilematu – soukromnik jezdi levneji nez ČD ale odvadi tucny zisk do ciziny… A o tom jak to vypada kdyz dopravce jede bez zisku (a tedy nema na investice do vylepsovani vozoveho parku) vime z 90. let sve. Jestli zkrachuje soukromnik nebo statni moloch je jedno. Problem (v doprave) bude tak jako… Číst vice »
Dobře, vaše argumenty respektuji 🙂 Nicméně mě zajímá proč. Proč takové názory. Kdyby to bylo jen o penězích, tak pokud bolesti, které jsem indentifikoval, by se vyřešily, byl by státní dopravce nejlevnější. Nebo je to prostě o tom, že lepší privátní než státní? Tohle přece tržní ekonomiku nepopírá. To bychom pak nesměli mít ani státní nemocnice, nebo policii a kraje by soutěžily bezpečnostní agentury s pravomocemi policie. No a nebo máte pocit, že soukromá konkurence žene úroveň nahoru, ale to se obávám, ze platilo jenom chvíli s nástupem Jančury na koridor. V závazkové službě určuje úroveň objednavatel ve formě podmínek.… Číst vice »
Neříkám, že nesmí být státní dopravce. Klidně ať existuje. Ale odmítám, aby měl jakékoliv výhody jen pro to, že je státní. Nikdo ČD nebrání si svoje bolesti vyřešit. A ano dají se vyřešit (s výjimkou 2a) i když budou stále státní podnik. (Státem vlastněná a.s.) U těch bezpečnostních agentur pozor. Městská policie zdaleka nemá pravomoce na úrovni té státní. A co se týče kvality tak ano, pořád si myslím že konkurence žene kvalitu nahoru. Díky tomu že tu je konkurence tak i ty ČD investují do všech těch pohodlných *jetů. Jinak by to bylo jak na Slovensku – nějaké ty… Číst vice »
Problém u veřejné služby hromadné dopravy je ten, že zákazníkem dopravce není konečný konzument (cestující), ale objednatel (kraj, stát). Soutěží se tedy ve splnění podmínek veřejnoprávní osoby a cestující není motivace vítěze.
Jak bude bude v závazkové dopravě konkurence nutit Arrivu zlepšovat služby, když bude mít na daných linkách monopol na 15 let ?
Nijak. Ani Arrivu, ani RJ ani ČD. Tak jak píše Jaaa, zákazník je zadavatel a dostane to o co si řekne. Částečně by to mohlo fungovat u smluv kde zisk navíc jde dopravci, že když přiláká víc cestujících tak víc vydělá.
Konkurence funguje pořádně jen na komerčních linkách. A tam i ten nenáviděný Rj provozuje kvalitní vozy.
Soukromá konkurence je hnána motivací osobního zisku majitele. Proto je to “levnější”. To u veřejnoprávní (státní) není. Stát není firma, aby vydělával peníze, a podíl ze zisku nikdo osobně nedostane.
>Stát není firma, aby vydělával peníze
Takže dle vás je u státu úplně jedno jak vysoké jsou náklady na poskytované služby?
Trochu to preformuluju – státu je jedno jak vysoké jsou náklady…
Nemůžu si pomoct, ale v civilizovaných zemícch typu Rakousko kde mají Klimaticket, nebo Švýcarsko kde mají GeneralAbo, je cestujícímu v podstatě jedno, který dopravce který vlak provozuje. Nicméně v zaostalé ČR nic takového neexistuje a jediná věc, která se KT nebo GA aspoň trochu podobá, je ČD IN100. Rozkouskováním dálkové dopravy mezi garážové minidopravce se však i smysl této jízdenky časem rozplyne, takže jedinou smysluplnou variantou dalkové dopravy zůstane auto. Mě osobně irituje už i to, když po příjezdu do každé větší dědiny v ČR musím složitě studovat, jak si tam mám koupit jízdenku na MHD, takže většinou raději chodím… Číst vice »
Vždyť i u nás vám to může být jedno. Máme jízdenky platné u všech dopravců a to nejen pro jednotlivou jízdu ale i celosíťové s různou délkou platností.
Myslíte předražený OneTicket, který stojí o polovinu víc než stála IN100 platná všude?
Mezitím se odehrála taky jistá inflace…
Primitivní matematika (i když chápu, že pro některé to bude stále příliš složité): ČD měly v roce 2024 podíl stále přes 80 %. Přesto budu počítat s tímto číslem: Roční OneTicket stojí 32998 Kč. Tedy odpovídající cena In100 by měla být 32998*0,8=26398 Kč. Reálně stojí o 4408 Kč měné. Navíc mám v ceně místenky (u SJT nikoliv) a také v ceně zavazadla, kolo atd. Takže ani pře inflaci není SJT nějak výhodné, ale naopak předražená věc, která akorát podporuje nákup auta a pohrdání veřejnou dopravou. Tolik tvrdá fakta. Jinými slovy, pokud IN100 platí na cca 80 % tratí za 21… Číst vice »
Gratuluji vám, pokud vás auto stojí na všechny cesty ročně méně než 33.000 Kč. To je buď Velorex, jako měl mistr Abrhám ve filmu Vrchní, prchni, a nebo prostě neumíte počítat. 33.000 nejsou u normálního auta ani roční odpisy.
Co to je „normální“ auto? Moje auto stálo 214 tisíc nové. Nemusím jezdit v Audi, auto mi slouží čistě jako dopravní prostředek. Navíc všichni ve své úvaze zapomínáte na podstatnou věc – že vlak nejezdí všude, většinou je nutné použít aspoň pro část cesty MHD/regionální autobus. A to jsou výdaje navíc. Ano, pokud by v našem kraji platil integrovaný systém, měl bych o důvod víc jezdit do práce výhradně veřejnou dopravou. Pokud ale vlakem dám za jednu cestu kvůli více dopravcům v kombinaci s MHD 145 korun (přitom je to 45 km) a busem 81, jezdím většinou tím busem. A… Číst vice »
Proč základní OneTicket neporovnaváte se základním jizdným ČD, ale s jejich komerční slevou? Aha oni by vám ty čísla vycházely úplně jinak…
Porovnávám roční síťové jízdenky ČD a SJT. Tedy to, co si mohu normálně kdykoliv koupit. Ty komerční slevo…
Svět se vyvíjí a České dráhy s ním.
Z bývalého monopolního osobního železničního dopravce se postupem času stal pouhý (zatím ještě) majoritní dopravce.
To, že vývoj ceny jejich komerčního produktu „IN100 ČD“ nekopíruje vývoj jeho územní (ne)použitelnosti, ovšem není chyba konkurence, která z bývalého „monopolního koláče“ Českých drah už několik let trvale a účinně ukusuje.
Ano, myslím OneTicket. A jestli je předražený? Pokud Paroh argumentuje Švýcarskem a dává ho za příklad, pak OneTicket předražený rozhodně není.
Ano myslí OneTicket, který prakticky kopíruje základní jízdné Českých drah a který někteří nesmyslně porovnavají s komerční nabídkou stejného dopravce.
Akorát, že ta jízdenka „pro všechny dopravce“ se tvůrcům, tedy MD jaksi cenově nepovedla. Na rozdíl od podobných produktů v cizině.
Proč, vždyť prakticky kopíruje základní jízdné ČD. A co je na základním jizdném ČD špatně?
Vážený pane Paroh, mýlíte se. 1. Českým pokusem o rakouský Klimaticket, nebo švýcarský GeneralAbo není v žádném případě „IN100 ČD“, jak tvrdíte, ale tzv.“Oné Ticket“ MD provozovaný prostřednictvím s.p. Cendis. https://oneticket.cz/cart/orderItems Vámi zmiňovaný produkt „IN100 ČD“ je pouze komerční nabídka jednoho z několika osobních železničních dopravců a je tedy logické, že neplatí u konkurence. Se stížností na to, že se využitelnost komerčního produktu „IN100 ČD“ snižuje a jeho cena neklesá, se musíte obrátit na jeho vydavatele. 2. Myslím si, že váš příspěvek je lehce manipulativní. Lze to dokladovat na tom, že vámi „nemilované“ subjekty slovně degradujete primitivními zdrobnělinami typu: –… Číst vice »
Mám dojem, že jste úplně nepochopil některé věci, co (a proč) tady Parohoví schází. 1) i síťový OneTicket je stejný komerční produkt jako IN100 2) OneTicket neplatí ani na všech vlakových spojích (např. spoje LE OV-Praha) 3) KT i GA platí na prakticky veškerou veřejnou dopravu, včetně busu a MHD 4) Např. u RJ s OT na trati OV-Brno se člověk cítí poněkud méněcenný, stejně jako s jízdenkou IDS – jen do daného vagónu a bez místa 5) Cena KT je levnejší než OT, GA síce dražší, ale když se přepočtou ceny na rakouské/švýcarské tarify (tabulkové i akční), tak nejdráž… Číst vice »
1. Uvedl jsem, že „český POKUS o rakouský Klimaticket, nebo švýcarský GeneralAbo…“ z čehož lze odvodit, co si o českém OT osobně myslím a že markantní rozdíly v jeho použitelnosti, oproti A/ CH vidím. 2. IN100 ČD platí pouze ve vlacích ČD, takže by se to dalo maximálně nazval síťový produkt jednoho dopravce a nelze jej s celostátním železničním OT porovnávat. 3. Rakousko je bohatší a má více sociální pohled na věc, než Česko, proto je náš OT dražší a ve srovnání s rakouským KT působí, jako invalida. 4. Rakousko, oproti Česku, má na pozici ministra dopravy kontinuitu, u nás… Číst vice »
Nerozumiem, prečo má Česká vláda tieto neustále ťahanice o výkony za potrebné, prečo neprejde po Britskom resp. Slovenskom vzore na systém jediného štátneho dopravcu na objednaných linkách (s ponechaním viac menej voľnej konkurencie na komerčných diaľkových linkách).
Principem soutěžení je zjednodušeně dostat co nejlepší službu za co nejméně peněz. Že objednatelé nejsou schopní vymáhat řádné plnění podmínek, či se jejich neplnění pro dopravce vyplatí z důvodu směšných pokut, to už je druhá věc.
Není to “druhá věc”. Obdobně jako když neumí stát a kraje vymáhat smluvní pokuty (nebo je do smlouvy smysluplně zahrnout), tak úplně stejně neumí stanovit a vymáhat standardy po svých vlastních dopravcích.
Šlompáctví a malé domů se dělají úplně stejně u smluv jako u vlastních. Viz třeba KŽC v Praze.
Slovensko v tomto směru žádný vzor není a pokud zůstane v EU, bude (muset) soutěžit taky. Vzorem je naopak Česká republika, která v tomto směru má už bohaté zkušenosti. Slovensko tohle všechno teprve čeká a nepochybuji o tom, že se budete na našich zkušenostech (a ano, i na našich chybách) učit.
nejhorší hospodář je stát, to prostě platí. Takže soutěže se hodí pro lepší cenu, kvalitu, konkurenci. Stát by to mohl udělat pod svým dopravcem, ale podívejme se jak to vypadá – ČD jasný příklad. Infra ať je v rukou státu, ale dopravci být nemusí
Oprava: Stát je druhý nejhorší. První je Boris Čajánek 😀
No, každý tunelář bude o několik řádů horší hospodář než stát. Pozdravují OKD a Bakala. 🙂
“ nejhorší hospodář je stát, to prostě platí.”
To není pravda. Je nejhorší v průměru, tj. pokud nemá správně motivované vedení.
To bychom si pomohli, máte snad pocit, že doprava na Slovensku je nějak zázračně lepší, než tady?
A jinak jste v pořádku?!? To, že to stojí úplně za howno na Slovensku, ještě neznamená, že to musí stát úplně za howno i u nás v Česku.
Pojďme Slovensko zaměnit za Rakousko a zkuste argumentovat znovu.
Pretože britský model takto vôbec nefunguje a slovenský by som za príklad níkomu nedával.
Slovenský model je naopak odstrašující případ, vzor toho, jak to nedělat!
Ta viac menej voľná konkurencia na komerčných diaľkových linkách je na Slovensku přesně kde?
To nezabrání tomu, že ostatní dopravci dohromady nebudou mít po přesoutěžení všeho přes 50% výkonů.
Zákazník potřebuje, aby nebyla dominance nikoho.
ČD jdou na to “chytře” když neuspěji, aspoň se jim o rok prodlouží smlouvala ale budou chtít nehoráznou částku
Hlavně ze neschopní manažeři neumí obhájit provoz, ale hnát to pak k soudu to umí
Není povinnost objednatele tu smlouvu zrovna prodlužovat s ČD. Klidně to může uzavřít s Arrivou s nějakou dočasnou vozbou.
Přesně, můžou to na rok objednat třeba u KZČ doprava , za nějakou luxusní cenu a k tomu bonus luxusní soupravy 😄
Právní oddělení národního dopravce je zanícenou třískou rozvoje železniční dopravy v této zemi…
Nejste trošku přecitlivělej? Já v tom článku nic takového nevidím.
V článku jsem nezaregistroval JEDINOU osobní poznámku J.S., všechno je prezentaci faktů a citaci zúčastněných.
Zajímalo by mě co přesně je na článku je zášť vůči ČD?
Já měl za to, že stát dotuje jen rychlíkové linky, tudíž Berounka fajn, ale Ex, IC a EC provozuje dopravce na své riziko.
nene, Ex vlaky v ČR jsou obj. z MD.
Všechny ne, Ex1 jezdí na komerční bázi a ČD plánují komerční spoje i mezi Ostravou a Brnem nebo Břeclaví a Prahou přes Olomouc.
Plánuji bych nerekl, uvažuji spíše
Bohužel z daní platíme i toto
Bez dotace jen Ex1.
Proč se dotují rj Praha – Wien – Graz je mi záhadou, vlaky jezdí plné a vydělají si na sebe sami.
Vzhledem k tomu, že ComfortJet se čeká asi 6 let a doposud jezdí s řídícím vozem jako ředicím taženým za lokomotivou, tak nechápu, jak dokáže Arriva vnechat vyrobit, odzkoušet a zprovoznit nové soupravy do tří let. Doposud provozuje jen vyřazené štoty z rajchu.
Pesy od RJ se taky +/- daly stihnout
Já jsem to pochopil tak, že Arriva plánuje na ty spoje použít nějaké patrové Kissy a že jejich provozní model uvažuje s tím, že budou dělat jakési příměsto pro lidi, kteří bydlí ve větší vzdálenosti od Prahy, respektive Plzně. A dovedu si představit, že Stadler by byl schopný ty jednotky v požadovaném čase nastrohuat.
To asi proto, že to soutěže s žádnou soupravou typu ComfortJet nešla.
A co když pořídí něco, co už schválené je?
To nepořídí zcela určitě, protože v požadované konfiguraci schválené v ČR nic není.
Vzhledem k tomu, jak dlouho trvá zavedení ComfortJetů do provozu (a zatím jeřídící vůz je stále jen ředicí a neřídí), tak nechápu, jak bude možný, že Arriva, které zatím provozuje jen z Reichu vyřazený šroty, zvládne vyrobit nové vagony a lokomotivy nebo jednotky za tři roky a něco….
Arriva NIC vyrábět NEBUDE!!!
Nechte to na nich, oni vědí, co dělají.
To není nic nového, takhle psal už na idnesu.
Tak neváhej a předplať si železniční magazín. Pan Kadeřávek je modrej od hlavy až k patě, jen za to teda chce prachy.
Tyhle urážky jiných pod rouškou anonymity jsou už dost za hranou. Žlutých karet jste dostal už dost, takže konec.
To jsem rád, že i přes zdravý mentální odstup a hromadu nemodrých aktivit dokážu u modrého publika budit takový věrohodně modrý dojem 😀
Tak celkově výsledky stávajícího managamentu ve výběrkách jsou velice tristní, V Plzni prohrály už regionální linku z Nepomuku do Plzně, přitom měly vozidla, která musely předat a měly pro ně údržbové zázemí. Už toto měla řešit dozorčí rada, protože karty měly na své straně. Ale ono tato soutěž zjevně ukazuje na systémové problémy uvnitř ČD a nulová sebereflekce. Konkrétně: 1.) dodnes nedokončená restrukturalizace, která byla zastavena v roce 2009, neboť tehdy ČD podepsaly 10-ti leté smlouvy a nastal „klid na práci“. Doposud s tím žádný managament nepohnul, samozřejmě ke spokojenosti odborů 2.) z toho vyplývá především vlastnictví neuvěřitelného množství majetku.… Číst vice »
lez to napsat stručně a jednou větou. „ČD je hrozný moloch.“
Nemyslím si, rozbor předřečníka vnímám jako užitečný.
Mezi nebem a zemí jsou věci, co jednou větou vyjádřit jaksi nelze……….
Však se tam vedoucí střídají jak panáci na orloji podle politiků. To těžko lze rozvíjet dlouhodobější strategie.
No hlavně že z toho rozkladu ČD není cítit zoufalá snaha za každou cenu zdržet podepsání smlouvy a získat tak další rok provozování linky. 🙂
Co z toho, co zaznělo ve článku, není pravda?
„ČD hrají u Západních expresů o čas.“ Já si to sice myslím taky, ale pořád jsou to jen nepodložené dohady. Situace je taková, že ČD využívají legitimních prostředků k dosažení svého. Problém je především v pozdním vyhlášení soutěže ze strany MD.
A na základě této JEDINÉ věty může nějaký senilní Kája konstatovat, že autor je zaujatý proti ČD?
Smazáno pro základní nepochopení práce s informacemi v textu a plevelení diskuzí zbytečnostmi.
Doporučuji si přečíst podmínky soutěže.
Takže je čas se bát, kolik peněz od Arrivy stát obdrží.
To ještě neznamená, že je bude arriva plnit. MD je vymahani smluv celkem u zádele.
Podmínky soutěže jsou jedna věc a skutečnost druhá. dovolím si připomenout linku Praha Hostivař – Roztoky u Prahy. Jak často tam byla nasazena nízkopodlažní vozidla dle smlouvy?
Je věcí objednatele, jak bude nebo nebude vymáhat plnění podmínek smlouvy a postihovat její neplnění. Stejně tak je chyba objednatele, pokud nastavil podmínky smlouvy tak, že se je vyplatí neplnit.
Cože S49 měla být ňizkopodl. vozila?
4×845 a na druhém vlaku desiro
Nechápu mínusy. Místo skvělých Interjetů koupi Arriva nějakou low budget Pesu, nebo Číňana. Nic jiného bych za nabídnuto cenu nečekal.
Jste úplně mimo, ani s jedním z těchto výrobců nejedná.
Tak si ty skvělé Interjety budete moct užívat na jiné lince. Já se těším až na Berounce nebudu lézt do schodů a rvát se s dveřmi Bbdgmee, které se už dávno neotevírají „automatic“. A je mi celkem jedno jestli to bude Arriva nebo ČD.
Tyhle interierove dveře nefungovaly ani jako nové.
Zdá se, že pán má přehled…. 🙂
Bude to něco od Škody na 200km/h
Zbytečně.
Každý není fanda přitroublé liberalizace jako vy 🙂
Není. Je tu i dost fandů přitroublé (a hlavně drahé) unitární železnice.
Minulý rok tuším řekl ředitel ČD že si chtějí udržet 75% výkonů . Bohužel tohle číslo není pravda už teď
Budou rádi, že neskončí jako ČSA
Skončí, stát je chce zlikvidovat. Jen to nikdo nahlas neřekne.
No, je otázka, jestli České dráhy nezlikvidují sami zaměstanci. Ten, kdo dělá nabídku do soutěže je přeci zaměstanec nebo ne? Může se třeba pravidelně dít, že zaměstanci připraví podklady na konkrétní soutěž tak, že spočítají náklady nějaký zisk a dají vedení podklady, se kterými se přihlásí. Někdo jiný se jednoduše připraví lépe. Je to konkurence. Když píšete ve škole písemku nebo děláte přijímačky na střední školu, tak taky dostanete zadání, to vypracujete, někdo vás ohodnotí, srovná od nejlepšího k nejhoršímu. Bohužel tady se vybírá jen vítěz. Mám trochu obavu, že Českým drahám budou klesat výkony rychleji, než budou zaměstanci schopni… Číst vice »
no dostal jste spoustu minusu, ale jestli ksem dobre pochopil ti soutez, tak polovinu trzeb odhadnutych v nabidce v pripade jejich nerealizace hradi dopravci MD. Kdyz vezmete rozdil odhadnutych trzeb ČD a Arrivy, vydelite dvema a prictete nabidkovou cenu Arrivy tak vyjde vyssi cislo nez je nabidnuta cena ČD. Budeme-li predpokladat, že ČD trzby odhadly spravne a stat by jim nic nedoplacel, tak Arriva se svym prestrelem inkasuje vice. Tudiz u ČD ani RJ si nikdo poradne neprecetl zadaní, protoze jinak by postupovali podobne jako Arriva. (prosim opravte mne pokud rikam blbost, vychazim z informaci, ktere se tu diskutovaly pod… Číst vice »
ČD ať teď hlavně napnou všechny síly k tomu, ať obhájí panťáky v Praze a okolí do roku 2059.
Nevím co se tady v diskusi všichni rozčilují. Pokud to zákon umožňuje, nevidím důvod, proč by kdokoliv nemohl výsledek výběrového řízení napadnout. Pakliže ČD jednají protiprávně, napište to i s důkazy.
Takových odvolání u veřejných zakázek je spousta. Třeba metro „D“…
Jenže ČD zcela evidentně plakají, že prohrály. Jejich argumentace je úsměvná. To, že zákon umožňuje odvolávání se kdykoliv proti čemukoliv je smutná realita zdejšího Absurdistánu.
Z vyjádření ČD v článku je zřejmé, že nejasnost podmínek vyšla najavo až po vyhlášení výsledků. Každý z účastníků to pochopil po svém a podle toho podal návrh. ČD tvrdí, že pokud by si podmínky vyložily stejně, návrh by patrně vypadal jinak. RegioJet pouze namítal nereálnost cenové kalkulace v oblasti odhadovaného nárůstu tržeb, ne podmínky soutěže jako takové. Ten pláč tady vidím, ale od někoho jiného.
Jenže ČD to za tu čaástku co Arriva nemají šanci nikdy odjezdit. A na tu ztrátu co by tím způsobily nemají kde vydělat. Takže jen zdržují. A Arriva má po změně majitele jednu velkou výhodu a to je dostupnost peněz na to, do čeho se jim.bude chtít jít. Takže z německé dcery s ojetinama začne být docela ostrej dráček.
no ještě že to nepodávali jako blanketní
Ono pane “znalý”existuje ještě něco jiného než zákony. Lidskost, poctivost atd… Hlavně sebereflexe, tu kdyby ČD měly, přestanou kopat kolem sebe a změní to co dělají špatně. A že toho je… takhle nebudou mít za chvili nic…
Smazáno pro dlouhodobou tupost uživatele.
A co bylo v této soutěži na míru konkurentúm?
V byznysu slušnost? Jste dítě nebo naivní.
Bohužel jen naivní, celoživotní problém🙂
Přesně tak. Taková odvolání jsou úplně běžná. Packalové jsou na MD, že tu soutěž nevypsali o 1-2 roky dřív. A platí to nejen o téhle.
ČD by si měli zvyknout, že v této zemi již dávno monopol nemají. Tak a teď ČD páprdové do mě s palečky dolů!
A Ministerstvo dopravy by si mělo uvědomit, že má také národního dopravce!
A čemu to by prospělo, že by MD protěžovalo jednoho dopravce? Jako když si dám do názvu „národní“ tak mám mít nějaké výhody?
A má z národního dopravce nějaký získ, stahují se z ČD nějaké dividendy jako z Letiště Praha? Nebo tam stát musí pořád sypat peníze přes „nákupy nemovitostí“ Správou železnic. Co když je výhodnější pro stát mít Arrivu, co má zisk a zaplatí 500.000 Kč na dani z příjmu ročně, RegioJet, co zaplatí 250.000 na dani z příjmu ročně než České dráhy, co jsou ve ztrátě a zaplatí 0 Kč na dani z příjmu ročně. Co když je pro stát výhodnější mít v ČR dopravce, kteří nabídnou v soutěži 250 Kč na km než 300 Kč na km. Předpokládám, že zaměstnanců… Číst vice »
Vždyť má dokonce dva !
https://zdopravy.cz/cesi-uz-maji-dva-narodni-dopravce-nove-se-jim-stal-i-leo-express-34448/
Ten ANOisticky krasoduch v regionu zapad stale skodi? Ma skvele vysledky, jen co je pravda
Celé je to sus. Ať už toto nebo výběrové řízení na P3. No po modernizaci už to snad bude zase v pohodě, ale než k ní dojde…
ČD měly na modernizaci přes třicet let. Jenže se neposunuly ani o píď. Stále se spoléhají na to, že zakázky budou, že stát dosype odkupem majetku.
Místo aby bojovaly kvalitní nabídkou, tak se ex post točí na podmínkách zadání …
Asi jako žáček ve škole: „sím, souško, von to má sice dobře, ale spočítal to jinak, než jste nás to učila…“
ČD jsou jediné které nabizí kvalitní vozidla. Ostatní dopravci vyhravají šrotem, odrbavanim všeho a je to dost videt.
Hlavně odrbáváním těch režijek, viď…
Co do toho pleteš režijku? 😀 podivej se s čim jezdi ti „lepší“ dopravci 😀
Oni jezdí s tím, co požadoval zadavatel. Kde požaduje ojetiny, tam se jezdí ojetinami, bez ohledu na dopravce (vizte Pardubice – Liberec a Olomouc – Krnov – Ostrava)
Kde se požadují nové stroje, tam se jezdí novými stroji.
Takže nové Pantery pro Ústeckou páteř jsou šrot?
Jak se stavíte k Foxům? Je to odrbaný Pesašrot?
Ano, proto jdou taky postupně do háje. Do soutěže na R23 nabídly něco, co nikdo nepožadoval za cenu, kterou nikdo neakceptoval. Tak hlavně že mají kvalitní vozidla.
Velmi zoufale az smutne…..
je to tak, ta zoufalost, co předvádí ČD a odbory k tomu…
Zoufalost je co například dopravce RegioJet pouští ve 21 století za šrot do dálkové dopravy.Humus hodný Balkánu!!!
Srov. např. s tím, co pouští ČD na linku R9 a co tam pak pustí Regiojet. 🙂
Bla bla furt to samé dokola…co si stát objednal na R9 to má…to že nebyl schopen vysoutěžit dřív? Problém státu nikoliv ČD.
Co má s obsahem článku společného RJ?
Nespletl jste si diskusní vlákno? Tady o RegioJet vůbec nejde. Jděte si svoje mindráky ventilovat jinam.
Doporučuju nějaký výlet na Balkán, třeba do Bulharska nebo Makedonie. Ale vyhraďte si na to dost času a nezapomeňte si ve vlaku říct o kávu 🙂
za to vozy B od ČD v dalkovce jsou naprostý luxus že