Tragikomedie na všechny způsoby. Vyřazená stará souprava, která nemůže jet vlastní silou se u nas bude předvádět jako budoucnost, která se jeví tak vzdáleně až nereálně
No to bude tedy divoké, snad to někdo nesejme bagrem.
Krysa350
2 let
Vnitřně pořád váhám, jak se k tomu postavit. Chápu, že je tato jednotka k prezentaci volná, ale bohužel už nereprezentuje moderní pojetí veřejné dopravy. Cestující nehledají zastaralý komfort, ale praktický vlak (jednotku), kde mohou převézt kola, kufry, kde si mohou sednout do velkoprostoru či do kupé (obojí má své opodstatnění). Nakonec stejně vždycky rozhoduje dostupnost a dochvilnost spojení a v neposlední řadě rychlost a přímost bez přestupu. Takže jako obecná ukázka asi ano, ale jako přesvědčení k cestování vlakem a vysvětlení pro stavbu VRT spíš ne, tam je potřeba dál a obšírněji prezentovat, jednat a ukazovat masám, že jde i… Číst vice »
Já bych to tak nedramatizoval. Je to prostě ukázka veterána, prvního zástupce vysokorychlostní železnice v Evropě a většina občanů ČR ji naživo neviděla. Ani si nemyslím, že by to mělo přesvědčovat odpůrce VRT, k tomu to určitě sloužit nebude. Takže já se na ni velmi rád podívám a určitě bude i unikátní zážitek, až soupravu potáhnout centrem Brna. Zvlášť proto, že tu vlečku na výstaviště bohužel mají brzo rušit, takže to bude jedna z posledních příležitostí vidět vlak na silnici v centru Brna 🙂
Vlečka bude fyzicky odpojena od sítě SŽ v rámci protipovodňových opatření a revitalizace Svratky. Mělo by k tomu dojít v rámci etapy zahájené v roce 2024.
Komfort VR vlaků se od komfortu běžných konvenčních dálkových vlaků nijak neliší.Spíše se během času zhoršuje.Z VR jednotek asi nejvyšší míru komfortu představovaly soupravy ICE 1.Bohužel pak nastal trend umístit do stejného prostoru co nejvíce sedadel a uplatňování některých designérských prvků,vytvářených těmi,kteří vlaky nepoužívají.
Jan
2 let
Přes noc na odstavném nádraží? Tak to se vrátí asi posprejovaná jako každá 471.
Na ONJ k žádnému posprejování nedochází, celý areál je oplocen a zabezpečen jak kamerovým systémem tak především ostrahou.Jednotky 471 jsou posprejovány v koncových stanicích při nocování Beroun,Benešov,Kolín atd.
Kdybyste někdy dojel dál, než do vaší zaplivané univerzity života, tak byste tohle nevyzvracel ani ve strašlivé noční můře. V okolí Düsseldorfu a Kolína jsou S-bahna posprejována často tak, jako bývalo metro v Novém Yorku koncem 70. let. Ve Francii je toho samozřejmě ještě víc. V Česku je graffiti na vozidlech opravdu velmi málo. Ale trend je stoupající v celé Evropě, budete si muset zvyknout.
Tragikomedie na všechny způsoby. Vyřazená stará souprava, která nemůže jet vlastní silou se u nas bude předvádět jako budoucnost, která se jeví tak vzdáleně až nereálně
I kdyby mohla jet vlastní silou, tak v ČR prostě pod 3 kV sama nepojede.
A bude dnes na Pražském nádraží chvíli stát nebo jen projede?
A jízdní řád odtahu soupravy zpátky? Pondělní nic mi vůbec nevychází. 🥺
„Ano, tato výstavka archiválií je putovní“.
Mě by jen zajímalo, když pojede na Brněnské výstaviště, jestli pojede po kolejích kolem soudu?
Pojede po vlečce z Dolního nádraží po ulici Poříčí. A bacha, nenechte se u toho přejet šalinou.
No to bude tedy divoké, snad to někdo nesejme bagrem.
Vnitřně pořád váhám, jak se k tomu postavit. Chápu, že je tato jednotka k prezentaci volná, ale bohužel už nereprezentuje moderní pojetí veřejné dopravy. Cestující nehledají zastaralý komfort, ale praktický vlak (jednotku), kde mohou převézt kola, kufry, kde si mohou sednout do velkoprostoru či do kupé (obojí má své opodstatnění). Nakonec stejně vždycky rozhoduje dostupnost a dochvilnost spojení a v neposlední řadě rychlost a přímost bez přestupu. Takže jako obecná ukázka asi ano, ale jako přesvědčení k cestování vlakem a vysvětlení pro stavbu VRT spíš ne, tam je potřeba dál a obšírněji prezentovat, jednat a ukazovat masám, že jde i… Číst vice »
Já bych to tak nedramatizoval. Je to prostě ukázka veterána, prvního zástupce vysokorychlostní železnice v Evropě a většina občanů ČR ji naživo neviděla. Ani si nemyslím, že by to mělo přesvědčovat odpůrce VRT, k tomu to určitě sloužit nebude. Takže já se na ni velmi rád podívám a určitě bude i unikátní zážitek, až soupravu potáhnout centrem Brna. Zvlášť proto, že tu vlečku na výstaviště bohužel mají brzo rušit, takže to bude jedna z posledních příležitostí vidět vlak na silnici v centru Brna 🙂
Vlečka se má rušit?
Je (bude) nějaká alternativa snad kromě tramvajových kolejí, jak na Výstaviště poté dostat kolejové vozidlo?
Vlečka bude fyzicky odpojena od sítě SŽ v rámci protipovodňových opatření a revitalizace Svratky. Mělo by k tomu dojít v rámci etapy zahájené v roce 2024.
Komfort VR vlaků se od komfortu běžných konvenčních dálkových vlaků nijak neliší.Spíše se během času zhoršuje.Z VR jednotek asi nejvyšší míru komfortu představovaly soupravy ICE 1.Bohužel pak nastal trend umístit do stejného prostoru co nejvíce sedadel a uplatňování některých designérských prvků,vytvářených těmi,kteří vlaky nepoužívají.
Přes noc na odstavném nádraží? Tak to se vrátí asi posprejovaná jako každá 471.
Nesprejuje se spíš v koncových stanicích?
Určitě ta souprava bude hlídaná bezpečnostní agenturou….aby nedošlo k něčemu podobnému..nechte si zajít chuť :).
Bude nocovat v hale 518 místo Railjet/Pendolíno.
Na ONJ k žádnému posprejování nedochází, celý areál je oplocen a zabezpečen jak kamerovým systémem tak především ostrahou.Jednotky 471 jsou posprejovány v koncových stanicích při nocování Beroun,Benešov,Kolín atd.
Oplocen, ale lze se tam „mezerami“ dostat … + oranžová vesta …
Aspoň Francouzi zažijí českou kulturu. Neposprejovaný vlak bez zpoždění se u nás skoro ani nepovažuje za vlak.
A myslíte, že ve Francii ty vlaky nejsou posprejované a poškrábané?
Kdybyste někdy dojel dál, než do vaší zaplivané univerzity života, tak byste tohle nevyzvracel ani ve strašlivé noční můře. V okolí Düsseldorfu a Kolína jsou S-bahna posprejována často tak, jako bývalo metro v Novém Yorku koncem 70. let. Ve Francii je toho samozřejmě ještě víc. V Česku je graffiti na vozidlech opravdu velmi málo. Ale trend je stoupající v celé Evropě, budete si muset zvyknout.
Pokrok nezastavíš 🙂 opakovaní výstavky po dlouhých 31 letech:
https://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/sncf/sncf015.html
Jo, ještě si to pamatuju, jedno koukací místo bude volné 😀
Tehdy to byl jiný stroj, TGV Atlantique, tentokrát o generaci starší PSE.
Tak na druhou stranu to pořád představuje něco, o čem čem si můžeme nechat jen zdát.
A tehdy jela vlastní silou, nebo také ne?