ČD Cargo propustí 420 lidí. Vozíme méně uhlí i dřeva, vysvětluje vedení

Lokomotiva řady 742.71 EffiShunter 1000M společnosti ČD Cargo ve stanici Děčín východ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czLokomotiva řady 742.71 EffiShunter 1000M společnosti ČD Cargo ve stanici Děčín východ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Firma jedná o práci nepotřebných zaměstnanců u Českých drah.

Odebírat
Upozornit na
guest
169 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zgeuhifhe

Tak přepravujte i jiné zboží! Třeba je možné ulevit, dálnicím, silnicím a hlavně ekologii! Kterou, se tato primitivní vláda, ohání! Tranzitující doprava, by mohla i od přístavů, být naložena na vlaky!Hlavně, že místo dobrého pole pro pěstování plodin, ke konzumaci obyvatel, se na něn postaví dálnice, velkosklady a mega markety i montovny a nesmíme zapomenout, na připravu zbytečné VRT – železnice!

Karek

To by musel někdo schválit nějaký zákon, který by zakazoval tranzit kamionů. Ty by ovšem jezdily jindy. Proč by to ale někdo dělal když ty tranzitujicí kamiony sypou do kasy za mýtné.

Michal M

Chodí sem do diskusí všeljaký materiál, ale kanibal, který chce na dobrých polích konzumovat obyvatelstvo, tady ještě nebyl.

sandy

Tak aby hlavně ti strojvedoucí, kteří u Carga zůstanou, následně pak nedělali fůru přesčasů na úkor svého volna s rodinami a na úkor odpočinků.

JendaVenda

A on je někdo nutí dělat přesčasy ?

M152

Jejich hladovost

Cestgui

Z článku:“ČD Cargo propustí v následujících měsících 420 zaměstnanců. … Skupina ČD Cargo zaměstnává necelých sedm tisíc lidí, firma tak zruší necelých pět procent míst. …

Tak nevím, jestli to nepočítali špatně, těch necelých 5%!? Jestli takovými výpočty počítají dovozné, tak se nedivím, že to tam jde život grant!

Cestgui

*zu grunt

cargo10

Milý Watsone, je to prosté, článek špatně uvádí základ, že kterého se ta % počítají. Obchodní počty ve firmě ČD jsou poněkud mimo tyto skutečnosti.

Petr Taročko

Co obchodníci mlčí. Ty bych propustil. Nejsou schopni něco zařídit.

Juraj

A když se propustí obchodníci, tak ty nové zakázky sežene kdo přesně…?

svancara lukas

Oni nějaké zakázky sehnali? Pokud ano, proč se propouští? Firma nepotřebuje lidi, kteří bojkotují nové zakázky, či se dokonce nepřizpůsobí požadavkúm zàkazníků.

Michal M

Obchodníci prodávají produkty, které jsou – například převozy komodit a JVZ. A po kterých není poptávka.
Výrazné vylepšení JVZ nebo jiné (kvazi-)JIT logistické produkty musí vymyslet někdo jiný než obchod…

Jvz

On je to tak trochu začarovanej kruh. Vozba JVZ se nevyplatí, aby se vyplatila, muselo by Cargo zvednout ceny. Ceny zvedá tak nějak průběžně a výsledek? Rušení vleček a přechod nákladu na kamiony, protože je to pro zákazníky levnější. Pokud se nepostará stát, tak situace lepší nebude. Otázka zní, zda má stát zájem se starat. Odpověď asi známe všichni.

Petr Šimral

Vozba JVZ tu je, jen se trošku zmodernizovala. Přestává se hýbat s vozy po ranžírech a náklad na ucelených vozech se přendává jeřáby a následně odváží dalšími vlaky a kamióny.
A u tohoto systému opravdu obsazené seřazovací stanice a manipulační vlaky nejsou potřeba.
Pokud vypadne AM a uhlí, firma velikosti ČDC na to prostě zareagovat musí.

Karek

Hlavně že je cíl EU přesunout kamiony na železnici. Plníme plán evidentně.

Antonín Píšala

„Vozíme méně uhlí i dřeva, vysvětluje vedení“
Nabízí se zcela logická otázka: Proč nevozíte více spotřebního zboží, hutního materiálu, stavebnin, zemědělských plodin a kusových zásilek? Tedy to o co je zájem. Dříve se železnice podílela na zásobování celých měst. Co tahle místo řešení následku (místo příčiny) zrevidovat fungování společnosti? Takováto komunikace je od státní společnosti, v době kdy nám dálnice kolabují, pracuje se na snižování emisí, dost ubohá.

Petr

Ale fuj za tohle dostal otec v devadesátkách stržené prémie od oblastního ředitele, protože to řekl do televize. 😀

Michal M

Takže zaměstnanec velmi mizerně fungující státní firmy se v televizi dožaduje návratu monopolních jistot a domáckého zaprděna?

Petr Šimral

Nechci dělat mluvčího panu generálnímu ČDC, ale nezkoušel jste usilovat o pracovní místo obchodního zástupce u ČDC?

PvvS

Obávám, se že zaměstat Halu_D je moc silný kafe i pro ČDC .

Josef Pešek

Spotřební zboží – maritimní kontejnery (z Číny), část se železnicí vozí, hutní materiál také železnicí, jen se změnily toky zboží z přístavů a ne z Liberty, u stavebnin, zemědělských plodin a kusovek se železnice v žádném případě nevyplatí. Nicméně v Rakousku funguje svoz řepy do cukrovarů po železnici ve velkém.

Michal M

Mně zase přijde ubohej ČEZ, že chce stavět dva klasické jaderné bloky místo mnohem lepší fúzní elektrárny nebo něčeho na principu perpertuum mobile, které vynalezl už Leonardo da Vinci.

Rob

Plné baráky nepotřebných lidí s krycím názvem systémový specialista a podobně živíme my z provozu a zase se bude bude propouštět zde, protože pantáti si myslí že ta fyzická práce se udělá sama.

Pavel Nocar

Pokud je kamionová doprava levnější než vlak, tak se nikdo na vlak dobrovolně nepohrne. Na tom se má zapracovat.

Jirka G

Souhlas, cena pohonných hmot na úrovni let 2012-2013. Tomu se těžko konkuruje. Byť nepopírám, že i v Cargu svou nepružností si za to můžeme sami.

richmond

a taky zrovnoprávnění podmínek pro vlak vs kamion. Kamiony to mají z nemálo důvodů jednodušší.

Michal M

Ano, jsou technologicky o sto let mladší.

Flek

Uložte si někdo ten článek, za kolik let budou znovu hlásit nedostatek personálu. Když by to byla flexibilnější firma, tak si ty zaměstnance i lokomotivy dokáží půjčovat mnohem flexibilněji.

Franta

ČD Cargo si půjčuje lokomotivy? To je mi novina. Pán je zřejmě odborník.

Flek

ČD si půjčovala lokomotivy od Carga, nikde jsem nezmiňoval kdo konkrétně od toho. Je to psáno v kontextu, že Cargo navrhuje vlastním zaměstnancům začít jezdit pro matku. Pán je zřejmě neandrtálec, který neumí číst a přes počet palců dolů od dalších neandrtálců se nechal strhnout k přes příliš sebevědomé reakci.

Franta

Já se ptal, jestli si Cargo půjčuje lokomotivy. Zřejmě na Vás moc složité.

Vendelín

Pujčuje si třeba Vectrony od kde koho.

Flek

Složité je to na vás, já tam nic o tom, že si Cargo půjčuje lokomotivy, nepsal. To že si vymýšlíte a pak si svoje představy snažíte naroubovat na mě, je čistě váš problém.

Petr Šimral

Ale samozřejmě. ČD Cargo je flexibilní firmou, o dost se to zlepšilo, používá nájemní pooly, půjčuje si lokomotivy i u dopravců (třeba u nás), naopak dovede půjčovat lokomotivy (třeba nám).

Jzms

Firma jedna o přechodu nepotřebných zaměstnanců k ČD. To ano,ale ČD vás vezme jako úplně nového z ulice,takže začínáte úplně znova, zkoušky,poznání, počasí v turnus atd a to opravdu chcete

Jzms

Pořadí v turnuse

JendaVenda

A to jako si to představujete jak. Přijdete z ulice do nového zaměstnání a hned přeskočíte všechny u ČD do nějakého príma turnusu ? Můžete jít jezdit k desítkám soukromých nákladních dopravců. Nikdo vás k ČD nenutí. Víme ?

Petr Šimral

Ono lepší je, když žádné turnusy neexistují a ke všem strojvedoucím se komando pokud možno chová úplně stejně nebo podle přání strojvedoucích.

Tenhle nechce jezdit zahraničí, tenhle chce většinově bouchat zálohu, NO, Tak mu klidně vyhovíme 🙂

Jzms

A ještě je tu další nesmysl s rozlišováním strojvedoucich na skupiny B1 osobní a B2 nákladní .Jsou to je peníze pro DÚ za dvoje zkoušky. Před rozdělením ČD mohl fira vést jakýkoliv vlak,teď když někde zdechne rychlík a náhodou je někde poblíž mašina carga,tak se dělá všechno možné proto ,aby to ta cargo mašina neodeslal a když už na to dojde, tak vám volá 10 dispeceru o kterých ani nevíte, že existují, ať s tím vlakem neodjizdite pokud vedle vás nesedí kolega s CD. Kocourka a takových věcí by se dalo najít spousta….

Jzms

Neodvezla, kocourkov – automatické opravy😀

Středohor

žádné rozdělení na B1 nebo B2 neexistuje.
U DÚ se dělá jen zkouška VOZ k získání Licence strojvedoucího. Když s ní jdete k ČD a za 3 roky se rozmyslíte že přejdete k ČDC, Metransu, Regiojetu tak už žádnou zkoušku u DÚ neděláte. To jste si vymyslel nebo s něčím spletl.

Mengo

A kdyz prestoupil od Carga k Cd nekdo tak mu roky jezdeni pocitali.

richmond

s odbornou způsobilostí

JendaVenda

Jestli si to nespletl se zkouškou D 901 (tak nějak se jmenovala), kterou si Cargáči zavedli poté, co se osamostatnili.

Martin 13

Takže to bych se to mohl vybídnout😀

Martin 13

Vybodnout oprava

Miloš Vytasil

To je mi divný. Třeba zkoužky na posunovače a na strojvedoucího musí být stejný…

noerf

Kdyby železnice fungovala, tak dnes jezdí mezi Čínou a Evropou desítky nákladních vlaků se zbožím. Je to rychlejší než lodí a bylo by to i levnější, ale se státy v Evropě neumi domluvit a pokud to nepostaví číňané, tak vše bude jezdit po moři. Přitom by vlak za týden byl v Evropě, takhle to vozí lodě v řádu týdnů.

UGL

vlaky jezdi ale rozhodne to neni tyden. A ted minuly tyden se to jeste vice zkomplikovalo, protoze rusko zakazalo spoustu druhu zbozi, ktere doted byly ok.

Kubrt

No jo, to je pech, že mezi Čínou a Evropou leží takové více či méně problematické státy, které řeší či musí řešit úplně jiné problémy, než je tranzitní železniční doprava.

Petr Šimral

Trvá to čtrnáct dní, když to jede a proti námořní přepravě je to více jak 2x dražší.

noerf

Jenže pokud by byli pořádné koleje na 100 km/hod a nemuselo se překládat zboží nebo měnit podvozky, tak ta doba by se výrazně zkrátila doba a zvýšila by se i efektivita provozu.

Petr Šimral

Jenže tam jsou koleje jaké jsou včetně jiného rozchodu na obou stranách a nic s tím ani Vy, ani já neuděláme a to včetně čekání vlaků ve frontě na překládku.

Pavel Skládaný

Keby boli ryby v rici, prehrady netreba.

Pavel Ž

Navrhujete přes Rusko a nebo Írán?

Mengo

Vyrabet si opet co je mozne v Evrope.

Most

Hlásíte se k pásu do textilky?

Kubrt

Začněte u spotřebitelů – musí být ochotni kupovat dražší evropské výrobky. Až takových bude dost, poptávka po laciných čínských výrobcích opadne.

Jirka z CB

Pěkně jste mě pobavil, pokud lidi budou škrtit spotřebu tak se na drahé tuzemské výrobky vykašlou, nehledě že české e-shopy fungují jako šmelináři na toto zboží a za další něco prostě neseženete, pokud si to nechcete bastlit někde v kůlně.

Lukáš David

No kdyz ze dne na den zdrazi nekomu prepravu o 100% (viz. Pneu do Brandysa), obchodaci jen piji kaficko a cekaji az nekdo prijde, tak neni divu, ze jdou s vykony dolu….

cargo10

Dva komentáře k tomu :1)ano,tohle je realita železnice a v tom musíme žít a přežít. Nikdo nemá na růžích ustláno a železniční doprava je velmi administrativně a daňově zatížena. A nikdo nechce aby to skončilo v červených číslech. 2)pokud si ještě dneska někdo myslí, že odbory chrání zaměstnanost, tak ať radši věří na Sněhurku.

cargo10

A ještě poznámka třetí. V momentě,kdybychom vzdali jednotlivé vozy, tak jsme jen jedním z mnoha. To je produkt, který má budoucnost, i když to teď tak nevypadá. Až se přestane Cargo střílet do vlastních nohou, tak na tom vyroste. Ano, bez státu to nepůjde, bez spolupráce infrastruktury, bez házení klacků pod nohy. A ta firma optimalizací vlastně ukazuje svou vůli k životu.

Petr Korbel

O tom, že jednotlivé vozy mají budoucnost slýchám už třicet let a kde nic tu nic. Lítá kolem toho hromada lidí a když odjede šoupák se čtyřma staví se slavobrány.

Péťa

S flexibilitou CD Carga ty JVZ nemají budoucnost.
Mě stačí když mám odstavovat mašinu do depa na údržbu nebo Cargu parkovat mašinu do pronájmu.
Nikdo nic neví, další člověk bude až v sobotu atp.

cargo10

Litá kolem toho strojvedoucí a vedoucí posunu. Nejvíc lidí potkám, když se něco semele na infrastruktuře :-).

Petr Korbel

Pravda, strojvedoucí na to o půl čtvrté ráno najede a čeká, aby ho posunovač, co přijde v šest, přivěsil. Mezitím odjede vozmistr jinam a když se vrátí, nejsou hotové papíry. A teď tu o Karkulce.

Y.K.

Takových let a jde to spíše dolů, firem s vlečkami a provozem odpovídajícím tempu a kapacitě železnice také ubývá. Nebylo by z hlediska výhledu lepší zaostřit pozornost na multimodálnost a hledat silniční „komplice“ na svážení zásilek ke kolejím, plus u SŽ tlačit na možnost bezproblémově naložit kontejnery alespoň ve větších stanicích?

Protože pokud se místo ucelenek uhlí nebo třeba rudy má vozit „cokoliv“, tak kontejner mi přijde ideální (ať už klasický nebo InnoFreigh).

cargo10

Máte asi pravdu. Otázka je, proč se firmám železnice /vlečka nevyplatí. A řeknu konkrétní případ. Firma agrofert vlastní sila, válečky, kde vykupuje obilí. Vlecky nechali zpustnout, obilí vozí kamion. A vlak pak naloží mimo vlečku, o 500 m dál. To je realita naší země. Kamion jezdí všude bez omezení bez kontrol nebezpečného zboží, neplatí skoro nic. Mzda na přežití.

Antonín Píšala

Bez zásadní finanční podpory do vleček a nákladišť, či alespoň snížení administrativy nikdo vlečky provozovat nebude. Hlavně když vjezdy pro kamiony nepotřebují žádné poplatky, revize ani předpisy.

Petr Kratochvíl

Pracoval jsem 32 let na dráze tak vím jak odborařští bossové u drah vždy byli ruku v ruce s papalášema na úkor zaměstnanců drah a svých členů.
Kdysi jistou výjimku udělal předseda OSŽ pan Jaromír Dušek a stálo ho to křeslo předsedy.

cargo10

Ano. To byl odborář. Dnešní odbory jsou ve střetu zájmů.

Mimopražský

Tradovalo se, že „Rozcuchanej Jarda“ dělal v Třebové peroňáka, ale sednout si za panel, to ne. Dokáže to někdo upřesnit?

jan táborský

A začněte v pronajatém paláci Jankovcově

Franta Chcípák

Začnou, nebojte, už oprašuji seznamy nepohodlných.
NIkdo z kamarádů z golfu na nich nebude, to dá rozum.

Petr Kratochvíl

Znám, zaplať pánbůh že jsem před 9 lety z Carga utekl,jsem už 7 let u DP Praha a zlatého zaměstnavatele si nemohu vynachválit

svancara lukas

Ono brečet, že není ve 21. Století zájemo vozbu tisíců uvelených vlaků s uhlím je stejně hloupé jako kdyby Škodovka brečela, že jejich parní auta na uhlí nikdo nechce. Zatímco výrobci parních strojů bychomse s chutí vysmáli a ťukali si na čelo, pokud to samé udwělá ČDC je hned důvod ke škodolibé radosti a nadšenému hýkání nad koncem zlé kolejové a ekologické dopravy.

El Barto

Zajímavé je, že o kolejové dopravě nikdo kromě tebe, Dominiku, neříká, že by byla zlá. Chápu, ironie, která má za účel vyvolat emoce, nic víc.

Antonín Píšala

Dle počtu mínusů očividně mé komentáře trefují hřebík na hlavu. 😉 A to je v tomto státě potřeba jako sůl.

El Barto

Ne.
Zaprvé: Rozmysli si, pod kterým nickem budeš vystupovat, když už se musíš vydávat za někoho jiného. Vypadáš jak schizofrenik (nebo nejen vypadáš?).
Zadruhé: Počet mínusů není zárukou nebo důkazem toho, že ses trefil, ani omylem. Spíš to může znamenat (a nejspíš i znamená) vyjádření nesouhlasu, tedy že píšeš blbosti. Připusť si, že nemusíš mít vždy pravdu, hned budeš za menšího egomaniaka a arogantního blba.

svancara lukas

Zvláštní. O silnice a dálnice a o kamiony se pečuje, různé úlevy dotace z daní občanů, drahé dálnice. To se to pak „podniká“. Zato nevím o nějakých významných dotacích pro vlaky a železnice. Kamionúm se staví speciální návěsy, na železnici se nic nevyvíjí. Kdybyželeznice vozila to co je potřeba, to co jezdí po silnici, tranzit,, budoumít zakázek, že nebudou stíhat. Ono chtít ve 21 atoletí vozit jen ucelenky uhlí je silně sebedestrukční. Koncept železnic je ttřeba přehodnotit a zrevitalizovat, ale to by nesměl být na MD exot Kupka, který přemýšlí jako tupec a plnou silou razí koncept ucpaných dálnic plný… Číst vice »

Petr

ten problém není úplně na národní úrovni. V kontextu špatných rozhodnutí EU se dne mluví o zeleném údělu. Ale již před X lety byl na stole dokument „bílá kniha dopravy“ a tohle dílo je skutečným hrobařem železničního sektoru v Evropě. Oddělení infrastruktury od provozu (laicky je libive hledat analogy na silnici, ale to nefunguje), s následnou liberalizací, která měla do sektoru přivést další investice. Místo investic se prohloubilo podfinancováni a na liberalizace křížově několik let brzdila pád zadavatelských sektoru … hutní a těžební. Zoufalství v sektoru je dnes zhmotneno třemi písmeny DAC.

Kubrt

V čem konkrétně by unitární železnice lépe odolovála těm dnešním problémům v oblasti změny struktury hospodářství?

Stráťa

Nikdo by netušil proč ten moloch žere tolik peněz takže by se snadněji žebralo o víc státní podpory?

cargo10

Například v přednosti důležitých vlaků. Kapacitě.

PvvS

Jo jen ty jejich. A soukromníku čekej…

Jirka P

Nejen soukromníku, ale i sousední národní dopravče. Takže např. zapomeňte na Nexy do přístavu.

PvvS

Však ty investice se do dopravy přivedly. Ti soukromníci, co nakoupili nový lokomotivy, případně vozy. Že někteří dopravci jezdili/jezdí s vozidlama vhodnýma akorát do muzea, mají prohlídky každou druhou jízdu a kolikrát jedno vozidlo na přejetí republiky nestačí, to je druhá věc.

Smutný pohled

O tom, se mluvilo již delší čas. A dalo se to čekat. Soukromníci jsou prostě pro zákazníka levnější. Soukromník dokáže být efektivnější a hlavně neživí xy lidi na ředitelství. O tom to je.

Mirek

A kteří to jsou? Statistiky říkají, že jde o problém celého trhu. Nebo soukromníkem myslíte autodopravu? To je nesrovnatelné, když za posledních 30 let se stavěli dálnice a obchvaty, podél dálnic sklady a montovny. Naproti tomu se kapacita železnice pro náklad snižovala díky zanedbané výstavbě a růstu počtu osobních vlaků. A kolik nových výrobních arealů se na železnici připojilo?

Martin.dilli

Pokud nebudu brát takové molochy, jako je Hyundai, tak se jde cestou překladišť. A tech je poslední dobou čím dál více. Nikdo nemá zájem udržovat vlečku v řádech statisíce za rok, když ta rampa a asfalt nepotřebují mít všechna oprávnění k provozování jak vlečka

Roman

Hlavní důvod proč je levnější je díky tomu že přepravuje jenom ucelené vlaky.

Kubrt

Předpokládám, že cena za ucelenku a JVZ se kalkuluje jinak i u ČDC. Takže spíš by se hodilo říct, že problém Carga je v tom, že z jakýchsi důvodů provozuje segment JVZ, který mu nevydělává (a celkovu bilanci firmy nějak drží ziskové ucelenky), zatímco „soukromníci“ vozí jen vlaky, na nichž vydělají (což je přirozené).

Smutný pohled

Souhlas, ale právě i to, že soukromník nemá xy manažerů a dalších lidí s neskutečným platem, udělá dost.

Antonín Píšala

Ucelené vlaky. Takže zbytek nechat na kamionech? A nešlo by systém JVZ třeba zefektivnit? JVZ je v podstatě rozvážková služba typu Rohlík, Zásilkovna, Alza. Žádná rozvážková firma nevozí ucelenky a tom to je.

Daddy

Málo zakázek odnesou zaměstnanci provozu, ale na baráku lidi zůstávají. To nedává logiku

Jaaa

Agenda se musí držet nadále. :-/

Martin 13

Přesně tak,v kanclu je jim hej😒🙄

Smutný pohled

A proto soukromník vyhrává v boji o cenu $.

Roman

Soukromníci vozí ucelené vlaky, jednotlivé vozové zásilky nepřepravují.

Péťa

To lžete, my vozime jak ucelenky tak JVZ.

Mirek

Jaký podíl neprovozních zamestnanců ku provozním mají soukromníci oproti Cargu? V řadě nadnárodních korporací je mnohem vyšší podíl neprovozních zamestnanců 5%-6%. A jestli myslite malé dopravce, kde je 8 neprovozních zam. a 200 řidičů, tak kolik je jich na Cargu ku 7000? Víc než 280? Pochybuji.

Smutný pohled

Pochybuj si jak chceš, tam nahoře létají neskutečné peníze.

V.N.

Budete vyhazovat ajťáky ? Ajťáky potřebujete proto, aby vám firma fungovala. A jednou z věcí, která odlišuje Cargo od konkurence jsou nejrůznější systémy a aplikace. Takže konkurenční výhoda ČD Cargo. A nebo vyhazovat obchodníky ? Lidi, kteří mají know-how a umí jazyky ? Je v zájmu ČD Cargo, aby šli ke konkurenci ?

Novotny32@email.cz

By jste jeden z nich. Poznal jsem to. Obchoďák.

Emanuel

Je to porad nutne poradne metodicky ridit! A taky nekdo musi roztopit pod excelem a spocitat novy ceny pro stavajici zakazniky, aby nebyli ve ztrate – zakaznici to urcite pochopi a radi jeste poslou i neco navic!

Vokurka

Dokonce chtějí ještě na ředitelství přibírat lidi,k tomu si pripočtěte trvale a nebo částečně uvolněné odboráře , kteří jsou placení z peněz zaměstnavatele a noc pro firmu nedělají,naopak často vymýšlejí jak nepracovat nejlépe vůbec a zjistíte, že by každý zaměstnanec v Cargu měl do výplaty o 300-400Kč více A dokud bude ČD CARGO křížově financovat ČD přes předražené nákupy v centrálním skladu ČD tak se nic nezmění…Cargo je v zisku ,ale odměny a mzdy má nižší než ČD, které je v podstatě příspěvkovou organizací…

marty

doufám že úměrně k počtu zaměstnanců z provozu propustí také systémové specialisty

Jzms

Vy jste hodně naivní 😀

Mengo

A bude hur. Cargo bude zdrazovat a zakaznici to vubec netusi.

V.N.

Cargo zdražuje permanentně. Vždyť už u nich zůstali pouze ti, kteří jinou alternativu nemají.

Mengo

Co jsem slysel tak to bude docela pruser co se chysta.

Roman

Pokud nechtějí skončit ve ztrátě nic jiného jim nezbývá

Mengo

Je zajimave sledovat zavoz uhli do elektarny v Tu. Cargo prestalo vozit a zacala vozit soukromnik. Ale zjistil ze se to nevyplati protoze firove maji v Tu velky prostoj. Tak Cargo rado opet zacalo vozit az do zacatku mesice kdy uhli zacal vozit jiny soukromnik. To zavedeny dopravce s vyhodou , sice srotu ale ve vetsim mnozstvi nez soukromnik , tak vzdy to s nejakou masinou odjede, nedovede nastavit vhodnou cenu??

Roman

Co je na tom zajímavého, vyhlásili veřejnou soutěž a ten kdo podal nevýhodnější nabídku vyhrál.

Lukáš David

Ale zbyva, obchodaci co neco delaji, ne totalne neschopny jelita co jsou zpravidla synacky nekoho.. . Povolani-syn je to ta nejhorsi alternativa pro jakoukoliv firmu..

Hask

Jasně propustime lidí z provozu . Ale obchodaci se taky nesnaží získat zakazky

Modré Zábradlí

Tak orientovat se na kůrovcové dřevo do elektráren, uhlí a šrot není úplně sázka na budoucnost. Kontejnerový zásilky jim vyfoukl soukromý sektor. Jak nejedou na dotace a prokazatelnou ztrátu, tak se jim nějak nedaří.

libor

a já myslel, že cargo bylo to ziskové ze skupiny ČD… a ono ne…

Bram

Ztráty přeprav uhlí nepůjdou v plné míře nahradit nejspíš nikdy, proto ten pokles přeprav.

Kubrt

Vloni už zase byla zisková i matka. Cargo je ziskové setrvale, ale když je to zisk ve výši cena několika málo elektrických lokomotiv, tak se to u tak velké společnosti dá brát spíš za „kladnou nulu“. Ale to je v dopravě asi všude – nějak to funguje, ale žádné velké zbohatnutí nehrozí.

noerf

Jenže otázka co je do těch čísel započítáno. Na jedné straně ČD prodávají lokomotivy ČD Cargo a pronajímají si Vectrony, takže reálně mají méně majetku a také prodávají různé nemovitosti a od některých objednatelů dopravy mají stále zakázky na přímo bez ohledu na cenu a ta cena se zvýšila, což je plus pro management dopravce.

Jiný

Kde byla prosím pořízena úvodní fotka?

gitare3

„Lokomotiva řady 742.71 EffiShunter 1000M společnosti ČD Cargo ve stanici Děčín východ.“

Karl vB.

Vám se nezobrazuje popisek u titulní fotky?

jzms

Všichni pouze z provozu, tam “ máme“ lidí moc, ale THP a systémových specialistů je stále málo. Příklad za vše – sloučení PJ Brno a Ostrava. Skončil 1 ředitel, jinak zůstali všichni na svých místech ……

V.N.

Když máte méně lidí v provozu , můžete snížit množství všelijakých dozorčích, mzdových účetní a všech dalších profesí, které jsou závislé na lidech pod sebou. Ale těžko můžete snižovat množství lidí, kteří například se starají o řádný chod systémů.

Jzms

Systemovy specialista je na dráze krycí jmeno pro všechny možné i nemožné funkce

Libor

Jdu koupit popkorn, taky bude jistě zajímavá diskuze na téma, jak silniční lobby sebrala práci tolika lidem na dráze…

Chleba Nakup

Nechte si ten popkorn poslat jako JVZ, ať to má styl.

Jan

Neřekl bych silniční lobby, ale stát.
Od daleko více financí do silnic, přes preferenci osobní dopravy na železnici, špatně nastavené výkonnostní mýto až po nezpoplatnění modelu JiT.

Kubrt

A zpoplatnění modelu JIT má být co?

Chleba Nakup

Tipoval bych něco ve stylu „děláš si sklad z veřejné silnice – tak zaplať.“

Kubrt

Hm. Jan nám jistě vysvětlí, jak to má legislativně a technicky promyšlené 🙂

Jan

Mýto ve smyslu kilometr*hmotnost*třída silnice*špička/nešpička*město/neměsto
Platba za parkování na veřejných komunikacích odvislá od váhy.
Dále daleko vyšší pokuty za špatné odstavení vozidla a při přetížení nebo odmítnutí vážení odebrání ŘP a pokuta nad milión Kč, žádných směšných 100 tisíc.

xyz

Však fůra měst i obcí má zákaz parkování vozidel nad X tun v období od večera do rána – právě ve smyslu, že toto si musejí nákladní dopravci zařídit sami.

Jan

Kolik je ta pokuta? Většinou směšná. To, že by se pokutovaly a odstraňovaly vozidla parkující v odstavných pruzích ani nemluvím.

PvvS

A bude to platit i pro dráhu ? Aby třebas ve špičce nezavazely náklady osobce ?

noerf

Do silnic dává stát prostřednictvím ŘSD cca 80 miliard Kč, k tomu zhruba 20 miliard Kč mají kraje na údržbu a investice do silnic nižších tříd, tedy dohromady 100 miliard Kč. To je méně než výběr spotřební daně z pohonných hmot (benzínu, nafty) je přes 100 miliard Kč, k tomu mýtné cca 15 miliard Kč a silniční daň.

Frantisek X

Spotřební daň z pohonných hmot nemá sloužit k sanaci cest, nýbrž k sanaci škod ze spalování; mimochodem, i velká část vlaků jezdí dosud na naftu. Musel byste odečíst škody na zdraví a prostředí. A také si přiznat, že výdaje už dnes na údržbu celé té sítě nestačí – vždyť si pořád stěžujete na děravé silnice; přesto vám je aspoň nikdo nezavře a nezakáže vjezd…

Kubrt

91 % výběru spotřební daně z paliv je příjmem státního rozpočtu, bez jakékoliv asignace. 9 % výběru míří rovnou do SFDI.

noerf

Historicky se omezovali externality jednak výsadbou stromů a zeleně podél komunikaci, dnes výstavbou protihlukových zdi a valů. Kromě toho je valná část dálniční sítě oplocena, takže je chráněna zvěř od vstupu do komunikace a vytváří se pro ní přechody přes dálnice.
Navíc silniční komunikace slouží pro IZS.

Karel

Velká část dopravních výkonů se realizuje v elektrické trakci.

Gwann

Rozpocet dobre spravy je vetsi nez rsd. Byl bych proto dost opatrny s vyjadrovanim. Ony objemy na zeleznici jsou zlomkem silnicni dopravy, takze i soucasny stav zvyhodnuje zeleznici.

Jen zeleznice penezi plytva. A stat neumi nutit dopravce prechazet na zeleznici

Jan

Silnice nejsou jen ŘSD

Martin.dilli

Opravdu máte zájem vozit náklady z kolejí skrz vaši obec? Bezpečnost vaší rodiny vyměnit za něco ušetřených peněz a pak mít zdemolovanou silnici před domem od MKD? Nebo snad stačí, když vlak vyhodí blinkr a výhybka se sama otočí a není třeba zaměstnat ty provozní zaměstnance SŽ? Jinak se tomu říká veřejný zájem a peníze vydává stát do obou dopravních institucí. Tak na to všichni pomněte, až si rozbalíte pod smrčkem ten svůj dárek, jak se tam vlastně dostal

noerf

Koukněte se, co vozí dodávky, kamiony a co vlaky. Vlaky vozí uhlí, jehož těžbu omezujeme a využítí také. Dále dřevo, na kterém se ve velkém podílela kůrovcová kalamita, toto dřevo bylo vytěženo a zůstává standardní těžba. Železo a ocel, kdy velké firmy mají problémy (Liberty, Vítkovice). Pak zemedělské produkty a chemie. K tomu si vezměte, že velké firmy mají svoje dopravce (Unipetrol, EP Cargo, City Rail, dříve například AWT (vlastní stejný jako OKD)) Kdežto dnes jezdí mraky dodávek z balíčky z e-shopů. A valná část výrobců posílá do různých lokalit kamiony, protože takové množství zboží, aby mohli posílat pravidelně vlak… Číst vice »

Frantisek X

Ale tak ten vlak původně fungoval – spojováním vozů různých odesílatelů, aby to jelo najednou. Pošta jezdila přinejmenším mezi zemskými městy ještě nedávno. Problém je kvalita cest, kde automobilům stavíme nové, přímější a kapacitnější, a na vlaky…

noerf

Uvědomte tě si, že dříve měli větší firmy vlečky. Dnes se tyto vlečky ruší a nové vyrovni firmy se stovkami zaměstnanců ani vlečky nemají. A díky zásobování dle potřeb nemusí držet velké zásoby materiálů pro výrobu, což šetří náklady na plochu.

Kamui

A dráha je i dost nepružná. Mně by se třeba líbilo, kdyby někde ve Španělsku naložili vlak citrusy, dojelo to k nám a z překladiště by citrusy byly rozvezeny do obchodů dodávkami. Jenže předpokládám že realita je taková, že poslat citrusy kamionem rovnou ze Španělska je levnější a jednodušší.

libor

nedávno jsem někde viděl starý záznam ČST, jak za komáru vyhazovali banány na skládku a lidi je tam brali na doma, byly úplně černé, skoro jsem si říkal, zda ty banány přijeli někde z přístavu vlakem (tehdy vše vlekem), jeli týden možná dva někde na vagóně zima mráz a banány to nedaly 😉

Kubrt

Ještě realtivně nedávno (nultá léta) jezdily banány do Prahy vlakem, tuším z Antwerp (zkrátky z nějakého zápedoevropského přístavu), v izotermických vozech do Buben.
Nevím, jak funguje citrusová logistika – jsou tam nějaká centra, kde se soustředí tolik zboží, že je možné vypravit celý vlak? Konkrétně ve Španělsku to ještě komplikuje jiný rozchod kolejí, ačkoliv kolem Bracelony funguje i nějaká nákladní dopprava na 1435 mm tratích. A saozřejmě exituje možnost kontejnerů apod.

Stráťa

Ten vlak nikdy líp nefungoval, jenom byl alternativou koňský povoz proti kterému byl vlak pořád lepší volba. Od vzniku auta jsou vlaky postupně na ústupu.

Antonín Píšala

Ovšem dokonalá auta teď ucpávají dálnice a silnice kolabují. Právě nastává úpadek automobilismu, jestli jste si na krachujích automobilkách nevšiml.

Kamui

Hlavně kamion dojede kamkoli po jakékoli cestě (na silnici neexistuje nic jako přechodnost, podle které by třeba kamiony ve výchozím stavu nesměly na silnice III. třídy), a silnice „prostě jsou“ (na rozdíl od vleček).

V.N.

Ne po každé silnici III. třídy projede kamion. Máte tam také všelijaká omezení. Například mosty a podjezdy..

libor

no vždyť jo! Není co vozit po kolejích, ale stále budeme číst, jak do silnic teče více peněž než do dráhy a tím je dráha v nevýhodě. 😉

Jaaa

Po kolejích není co vozit, protože se mnohem více rozšiřují silnice. Potom platí úspory z rozsahu na takový systém.

V.N.

Nějakému většímu rozvoji železniční dopravy brání dle mého názoru :
– nedostatek infrastruktury a přednost osobní dopravy při přidělování kapacity dráhy.
– hodně moc konzervativní myšlení železničářů na všech úrovních. A teď nemám apriori na mysli zrovna ČD Cargo. V podstatě všechny státní nebo post-státní železniční dopravci v Evropě jsou po této stránce katastrofou.

Gwann

Po kolejich neni co vozit protoze drazni byrokracie obecne znemoznuje pruzne a spolehlive rizeni zasilek. Bohuzel neni realne s tim cokoliv udelat

Jaaa

Ale bylo by. Kdyby se chtělo. 😉

Jan Sova

A co ten bor… do spaloven. Nová komodita, ne ?
Taky kontejnery tříděného odpadu. Všude se třídí a kam to směřuje, no ke zpracovatelům Chce to prvního pilota ať se na to naváže nějaká zaběhlá praxe. Pochopitelně i legislativně to pak podmazat, ať to jede….

Cedník

Spalovny – v jedné EIA pro budoucí spalovnu dokonce s již existující vlečkou jsem se dočetl, že se odpad BUDE MOCI navážet i vlakovými soupravami.
Je to tedy na bázi dobrovolnosti. Pokud kolejová doprava vyjde levněji, je jasné, jakou formu přepravy „odpadáři“ zvolí. Pokud ne, navážku jistí kamiony. Životní prostředí spolu s lidmi v okolí spalovny zapláčí. EIA však tvrdí, že nikoliv…

Antonín Píšala

Dotované kamiony vždy vyjdou levněji.

Jan Sova

Všude jsou regulace. Tady si to o ně přímo říká…. Prostě tlak na to, aby se ten materiál naložil na vlak musí přijít od státu, zrovna tak tam ale musí být ta infrastruktura anebo pobídky k ní.

Antonín Píšala

Úplně by stačilo vypravovat vlaky z centrálního depa Zásilkovny, Alzy či dalších spedičních společností do měst nad 7 tisíc obyvatel. Několikrát denně. To je snad stejný směr, např. ze skladu do Brna, do Olomouce či Opavy? Není potřeba aby do stejného města vyjížděla dodávávka každou minutu, když může jet vlak každou hodinu, že?

noerf

Uvědomte si, tě jezdí mezi krajskými depo nákladní vozy (8,5 t, 15 t, kamion) a z dep to rozvádí dodávky k zákazníkům a zase dodávky odvážejí od prodejců do dep zboží. A vlak by reálně naplnili v dané trase za zhruba měsíc.

Jaaa

Patrně moc netušíte, jakou má vlak kapacitu. Čtyřnápravový vagon jsou cca dva kamiony. Starý dvounápravový je cca kamion. Kamion je nejméně 5 velkých dodávek.

Jan Sova

Vlak s těmito zásilkami by si nemohl dovolit trčet na koridoru a čekat, až se přežene osobní doprava.